Σελίδες

Σάββατο 30 Ιουνίου 2012

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Κυριακής 01-07-12.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2011. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Κορινθίους Α΄ κεφ. ιβ΄ 27 - ιγ΄ 8

ιβ΄ 27 -  ιγ΄ 8


Ευαγγέλιον: Κατά Ματθαίον Κεφ. Ι΄ 5 - 8

Ι΄ 5 - 8 
                                     
Εὐχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

http://hristospanagia1.wordpress.com/

http://www.hristospanagia.gr/

Πατερικά σχόλια στό θέμα περί ἐργασίας καί ἀργίας (Α΄ μέρος). «Ἀκούομεν γάρ τινας περιπατοῦντας ἐν ὑμῖν ἀτάκτως͵ μηδὲν ἐργαζομένους, ἀλλὰ περιεργαζομένους»


 Ἱερομόναχος Σάββας Ἁγιορείτης

Ἡ ἀργία, ἡ τεμπελιά εἶναι ἀταξία.
Ὅλοι οἱ ἅγιοι Ἀπόστολοι καταδικάζουν τούς τοιούτους. Γράφεται στίς Ἀποστολικές Διαταγές: «Δέν θά εἶσαι σάν πετούμενος (νά πετᾶς ἐδῶ κι ἐκεῖ), οὔτε θά περπατᾶς χωρίς λόγο στούς δρόμους παρατηρώντας, ἐνῶ δέν πρέπει, αὐτούς πού ζοῦν κακῶς· ἀντίθετα προσέχοντας στήν τέχνη καί τό ἔργο σου, νά ἀναζητᾶς αὐτά, πού θέλει ὁ Θεός. Ἀφοῦ ὑπενθυμίζεις στόν ἑαυτό σου τά λόγια τοῦ Χριστοῦ, αὐτά συνεχῶς νά μελετᾶς. Διότι λέγει ἡ Γραφή: Τόν νόμο Του θά μελετήσεις ἡμέρα καί νύκτα· κι ὅταν περπατᾶς στόν ἀγρό, κι ὅταν κάθεσαι στό σπίτι, κι ὅταν κοιμᾶσαι , κι ὅταν σηκώνεσαι, γιά νά κατανοεῖς τά πάντα»[1].
 Ὁ Θεός θέλει ὁ ἄνθρωπος νά ἐργάζεται. Ἐξ ἀρχῆς ἐτοποθέτησε τόν ἄνθρωπο στόν Παράδεισο γιά νά ἐργάζεται αὐτόν καί νά τόν φυλάττῃ[2].

Σοφές πνευματικές συμβουλές.γ' μέρος


 «Πατρικές Συμβουλές Γέροντος ΦιλοθέουΖερβάκου»
Ἀπό τό ἡμερολόγιο τοῦ ἐκδοτικοῦ οἴκου «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ»
ἔτους 2010

 Δεῖτε ἐδῶ:β' μέρος
Σοφές πνευματικές συμβουλές
  • Τύχη δέν ὑπάρχει. Θεός ἔδωσε νοῦ, σύνεση καί διάκριση στούς ἀνθρώπους νά ἐκλέγουν πρόσωπα λογικά, φρόνιμα, τίμια, ἠθικά γιά νά μποροῦν νά συζήσουν μέ ἀγάπη, εἰρήνη, σύμπνοια, ὁμόνοια καί γίνουν ὠφέλιμοι στήν Ἐκκλησία καί τήν κοινωνία.
  • κατάκριση γεννιέται ἀπό τήν ὑπερηφάνεια. ταπεινός ἄνθρωπος κανένα δέν κατακρίνει παρά μόνο τόν ἑαυτό του, διότι δέν ἔχει κανένα διορισμό νά κρίνη καί κατακρίνη τούς ἄλλους... κατάκριση νικᾶται καί φεύγει μέ τήν ταπείνωση καί μέ τήν προσευχή.

"Κάρτα τοῦ πολίτη"="Νέα ἡλεκτρονική ταυτότητα" - Ἄν δέν ἀντιδράσουμε μᾶς ἔμειναν μόνο 2 μῆνες ἐλευθερίας!!!


(Απο την "Κλασσικοπέρίπτωση")
Δυστυχώς ,όπως όλα δείχνουν,  ο καιρός  της "αγρανάπαυσης"  τελείωσε, όπως  τέλειωσε και ο χρόνος  ευρωατλαντικών  "οραμάτων" μαζί με την προεκλογική διανομή    ψευδαισθήσεων  περί "σωτηρίας" , "ανάπτυξης","ακύρωσης του μνημονίου", "επαναδιαπραγμάτευσης του χρέους"   και άλλων  τινών  ψυχοναρκωτικών.
Όταν το πρωί της  14ης Ιουνίου  2012 είδαμε  με έκπληξη  το υπηρεσιακό υπουργείο προστασίας του πολίτη να  ανακοινώνει  ότι απο τον ερχόμενο  Σεπτέμβριο θα αρχίσει  η αντικατάσταση  των ταυτοτήτων μας με νέες οι οποίες θα μοιάζουν με  πιστωτική κάρτα, αμέσως  καταλάβαμε  ότι  δεν ήταν καθόλου τυχαίος  ούτε ο τρόπος  , ούτε ασφαλώς και ο χρόνος (τρείς ημέρες πριν  απο τις εκλογές) που η ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ κυβέρνηση αποφάσισε  να ανακοινώσει  την επιβολή  της "νέας ταυτότητας".
Γράφαμε εκείνο το πρωί:

Πόσα καί ποιά εἶναι τά σημεῖα τῆς ἀληθινῆς συγχωρήσεως τῶν ἁμαρτιῶν ἀπό τόν Θεό. Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου. Μέρος Α'



Πόσα και ποια είναι τα σημεία της αληθινής συγχωρήσεως των αμαρτιών από τον Θεό
Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου


Η συγχώρησις αυτή των αμαρτιών έχει τέσσερα σημεία, το ένα σε υψηλότερο βαθμό από το άλλο, πρώτο σημείο είναι το να μισήση ο άνθρωπος την αμαρτία με όλη του την καρδιά, όταν την θυμάται, φοβούμενος μήπως πέση πάλι σε αυτήν και να μη ευχαριστιέται ούτε να αισθάνεται κάποια κλίσι προς αυτήν.

Δεύτερο σημείο ανώτερο από αυτό, είναι το να θυμάται ο άνθρωπος τις αμαρτίες του και χαίρεται, δοξάζει τον Θεό για το πλήθος των αρετών, που απόκτησε εξ αιτίας των αμαρτιών του με την Θεία Χάρι και την μετάνοια, τέταρτο σημείο, το πιο σπουδαίο από όλα , είναι το να βγάλη ο άνθρωπος γενικά από την καρδιά του τα εμπαθή νοήματα της καρδιάς του και να τα λησμονήση τόσο τέλεια, ώστε ούτε να τον προσβάλλουν.

Το πρώτο σημείο μας το βεβαιώνει ο Μ. Βασίλειος όταν ρωτήθηκε ο Άγιος πως θα πληροφορηθή η ψυχή, ότι συγχώρησε ο Θεός τα αμαρτήματα, απάντησε ότι αυτό θα πληροφορηθή αν αυτός, που μετανοεί, έχει την διάθεση εκείνου, που είπε, «Εμίσησα την αδικία και τη συγχάθηκα» ( όροι κατά επιτομήν ιβ’).

Χαστούκι στή ματαιοδοξία (Ἀπό τό βίο τοῦ Ἁγ.Νικολάου Πλανᾶ)


Μια κυρία, γνωστού εμπόρου των Αθηνών, αρρώστη­σε. Η κυρία αύτη είχε μια εξαδέλφη πού είχε έλθει από την Αίγυπτο, πλούσια.Ελένη Βλάχου ωνομάζετο.

Ηλθε νά ειδή την ασθενή εξαδέλφην της."Ομιλίας γενομένης, της λέγει: «Να στείλης να φέρης τον παπα-Νικόλα, να σου διάβαση ευχή υπέρ υγείας».Η κόρη της ασθενούς αρέσκετο πολύ εις την έξωτερικήν καλαισθησίαν.Ο παππούς, όμως, λόγω του ότι λει­τουργούσε καθημερινά, ανακατευόμενος με κεριά, με σκονισμένα ερημοκκλήσια, με τις λαδιές τους κ.λ.π., δεν μπορούσε να διατηρηθή ολοκάθαρος. Βέβαια, καθαρός ήτα­νε, αλλά όχι όπως θα τον ήθελε η δεσποινίδα εκείνη.

 Λέγει λοιπόν στη θεία της: -Καλή μου θεία, να φέρωμε από τις μεγάλες εκκλησίες έναν ευπρεπή ιερέα, και όχι αυτόν, που θα είναι σκονισμένος από την εκκλησία κ.λ.π.

Σύνοδος οὐρανοῦ καί γῆς-Ἡ Θεία Λειτουργία ὡς σύνοδος καί οἱ πιστοί ὡς «σύν-οδοι».

 

   ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΤΗ ΖΗΣΟΥΜΕ

5) Σύνοδος οὐρανοῦ καί γῆς

Ἡ Θεία   Λειτουργία εἶναι ἡ μυστηριακή παρουσία τοῦ Χριστοῦ. Ὁ Χριστός εἶναι ὁ Δημιουργός καί Βασιλεύς τῶν ὅλων. Εἶναι «ὁ πᾶσαν ἐκκλησιάζων τήν κτίσιν». Ἡ παρουσία Του συγκαλεῖ, συνάγει τά πάντα. Τά «ἐνδιασφίγγει καί μεταξύ τους καί μέ τόν ἑαυτό Του προνοητικῶς», ὅπως λέει ὁ ἅγιος Γρηγόριος Νύσσης καί ὁ ἅγιος Μάξιμος ὁ Ὁμολογητής[1]. Σέ κάθε Θεία Λειτουργία μαζί μέ τόν Χριστό εἶναι παροῦσα καί ὅλη ἡ Ἐκκλησία (ἡ ἐπίγεια ἤ στρατευομένη καί ἡ Οὐράνια ἤ θριαμβεύουσα), ἀλλά καί ὅλη ἡ κτίση. Γι' αὐτό καί ὁ ἱερός Χρυσόστομος καί ἄλλοι Πατέρες ὀνομάζουν τή Θεία Λειτουργία σύν-οδο, ἐπειδή ὅλοι μαζί ἑνωμένοι συμ-πορευόμαστε πρός τόν Θεό. 

Πῶς τά παιδιά μας μυοῦνται στόν σατανισμό



ΠΩΣ ΤΑ ΠAIΔΙΑ MΑΣ ΜΥΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΣΑΤΑΝΙΣΜΟ
ΟΙ ΣΤΙΧΟΙ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ ΜΑΣ ΔΟΘΗΣΑΝ ΑΠΟ 16XPONO ΜΑΘΗΤΗ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΜΥΗΘΕΙ ΣΤΟΝ ΣΑΤΑΝΙΣΜΟ - ΜΑΓΕΙΑ. ΠΡΟΣΟΧΗ! ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΜΕ ΕΑΝ ΑΦΕΘΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ. Η ΜΟΝΗ ΣΙΓΟΥΡΗ ΟΔΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ (ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ)

ΠΩΣ ΤΑ ΠAIΔΙΑ MΑΣ
ΜΥΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΣΑΤΑΝΙΣΜΟ
Βικτωρίας Νταγκουνάκη
Το κείμενο αυτό αποτελεί μέρος της εισηγήσεως της κ. Νταγκουνάκη, στο Σεμινάριο Πίστεως, της Παγκυπρίου Ενώσεως Γονέων (ΠΕΓ), που πραγματοποιήθηκε την 3ην Ιουλίου 1991, στο Κοινοτικό Κέντρο Τριμήκληνης, με γενικό θέμα: Σατανιστικά παιγνίδια - μια σύγχρονη μάστιγα για την κοινωνία μας.

- Τα όσα εντόπισε ο π. Χριστόφορος Τσιάκκας στα περιοδικά των κομπιούτερς είναι πράγματι ανησυχητικά. Μόνο που... απευθύνονται στα μεγαλύτερα παιδιά. Γιατί αλλοίμονο, έχουμε και αντικείμενα μύη­σης για παιδάκια... προσχολικής ηλικίας!

Τό Μοναστήρι τῶν Χερουβείμ στή Συρία


Μονή Χερουβείμ στη Συρία

Το Μοναστήρι των Χερουβείμ είναι ένα από τα ορθόδοξα μοναστήρια της Συρίας και του Πατριαρχείου Αντιοχείας. Βρίσκεται χτισμένο σε υψόμετρο 2.000 μέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας και μόλις 7 χιλιόμετρα μακριά από την κωμόπολη της Σαϋντνάγια και την εκεί μεγάλη Μονή της Παναγίας.
Το Μοναστήρι των Χερουβείμ που πανηγυρίζει στις 8 Νοεμβρίου, ιδρύθηκε κατά τον 3ο αιώνα αλλά κατά τον 16ο αιώνα ερειπώθηκε. Ωστόσο, μετά από απόφαση του Πατριάρχη Αντιοχείας Ιγνατίου Δ΄, ξαναχτίστηκε το 1982 και διοικείται από τους μοναχούς της γειτονικής Μονής του Αγίου Γεωργίου.

Νεοταξικοὶ σχεδιασμοὶ (περί νέων ταυτοτήτων ...)



Τρεῖς μόλις ἑβδομάδες πρὸ τῶν ἐκλογῶν τῆς 6ης Μαΐου, ὅπως σχολιάσαμε σὲ προηγούμενο τεῦχος τοῦ Περιοδικοῦ, ἡ ἐκπνέουσα Κυβέρνηση τοῦ κ. Παπαδήμου ἀποφάσισε ὕπουλα μέσα στὴν προεκλογικὴ διάχυση πρωτοφανὲς ἠλεκτρονικὸ φακέλωμα ὅλων τῶν Ἑλλήνων.

Καὶ τρεῖς μόλις ἡμέρες πρὸ τῶν ἐκλογῶν τῆς 17ης Ἰουνίου ἡ ὑπηρεσιακὴ Κυβέρνηση τοῦ κ. Πικραμμένου σύμφωνα μὲ ἀνακοίνωση τοῦ Ὑπουργείου Προστασίας τοῦ Πολίτη, ἀποφάσισε νὰ ἀντικατασταθοῦν ἀπὸ τὸ Σεπτέμβριο οἱ ταυτότητες μὲ ἄλλες νέου τύπου σὲ μέγεθος καὶ σχῆμα πιστωτικῆς κάρτας, οἱ ὁποῖες θὰ λειτουργοῦν καὶ ὡς ταξιδιωτικὸ ἔγγραφο ἀντὶ διαβατηρίου.
Οἱ νέες ταυτότητες, ὅπως φάνηκε ἀπὸ τὸ δεῖγμα ποὺ παρουσιάσθηκε, θὰ εἶναι ἴδιες μὲ αὐτὲς ποὺ ἔχουν ἤδη οἱ ἀστυνομικοὶ καὶ σχεδιάσθηκαν στὸ πλαίσιο ἐφαρμογῆς τοῦ Κανονισμοῦ (ΕΚ) 2252/2004 τοῦ Συμβουλίου τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως.

Ὁ χωρικός, ὁ γέροντας Πορφύριος καὶ οἱ νέοι

Ἕνα πρωινὸ Κυριακῆς ὁ γέροντας κατηφόριζε, μαζὶ μ' ἕνα γνωστό του ἡλικιωμένο χωρικὸ πρὸς τὴν ἐκκλησία ἑνὸς χωριοῦ. Στὸ δρόμο συνάντησαν μία παρέα ἔξι-ἑπτὰ νεαρῶν ποὺ βάδιζαν πρὸς τὴν ἀντίθετη κατεύθυνση. Ὁ χωρικὸς ρώτησε τοὺς νεαρούς: "Ποῦ πάτε παιδιά;" Ἐκεῖνοι ἀπάντησαν: "Στὸ καφενεῖο". Τότε ὁ χωρικὸς (ποῦ ἦταν πολὺ αὐστηρός) τους εἶπε: "Δὲ ντρέπεστε, Κυριακὴ πρωὶ σήμερα, ἀντὶ νὰ βρίσκεστε στὴν ἐκκλησία, πηγαίνετε στὸ καφενεῖο; Χριστιανοὶ εἶστε σεῖς;" Καὶ τοὺς ἐξαπέλυσε ἕνα ὑπαίθριο ζηλωτικὸ κήρυγμα. Οἱ νεαροί του μίλησαν ὑβριστικὰ καὶ συνέχισαν τὸ δρόμο τους. Ὁ Γέροντας σιωποῦσε.

Λάμπρος Σκόντζος, Τά πρόσωπα καί τό ἔργο τῶν ἁγίων Ἀποστόλων

apostoloidwdeka1.jpg
ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
(Αφιέρωμα στη σεπτή εορτή τους)
  
      Στις 29 Ιουνίου η Αγία μας Εκκλησία εορτάζει με ξεχωριστή λαμπρότητα την ιερά μνήμη των Αγίων πρωτοκορυφαίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου. Στις 30 Ιουνίου τιμάται η σύναξη των Δώδεκα Αγίων Αποστόλων. Βεβαίως υπάρχουν και οι προσωπικές μνήμες τους σε διάφορες ημερομηνίες του έτους, αλλά με αυτόν τον συλλογικό εορτασμό τιμάται σύμπασα η χορεία των μεγάλων αυτών ανδρών, οι οποίοι ως συνεχιστές του σωτηριώδους έργου του Κυρίου επί της γης, έστρεψαν τον ρου της ιστορίας και άλλαξαν κυριολεκτικά την μορφή του κόσμου! Εμείς οι πιστοί, ως συνειδητό εκκλησιαστικό σώμα, γνωρίζουμε την ανεκτίμητη προσφορά τους στην εδραίωση και επέκταση της Εκκλησίας στον κόσμο και γι’ αυτό με την ευκαιρία της σεπτής τους εορτής τους εναποθέτουμε τη βαθιά μας ευγνωμοσύνη, τις ευχαριστίες μας και τους αποδίδουμε τη δέουσα τιμή.

Προσηλυτιστικῶν δραστηριοτήτων συνέχεια

 
Η νεοπροτεσταντική οργάνωση «Ελληνική Ιεραποστολική Ένωση», σε συνεργασία με άλλες ομοειδείς ομάδες, συνεχίζει κι εφέτος την προσηλυτιστική εξόρμησή της, από τις 17 έως τις 25 Ιουλίου 2012, στην περιφέρεια της Θράκης, με την διανομή της Καινής Διαθήκης.

Η χρήση και η κυκλοφορία υπό της «Ε.Ι.Ε.», του εγκεκριμένου υπό της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και των Ορθοδόξων Πατριαρχείων, κειμένου της Καινής Διαθήκης, έχει παραπλανητικό σκοπό, γεγονός το οποίο επιβεβαιώνεται και από το ότι και στο παρελθόν στις προηγούμενες εξορμήσεις της, μαζί με την Καινή Διαθήκη συμπεριλαμβανόταν διαφημιστικό υλικό της εν λόγω νεοπροτεσταντικής ομάδας.

Τά τάματα …στήν Ἁγία Γραφή καί στήν Ἱερά Παράδοση

 
Στη χριστιανική Παράδοση και ζωή, ιδιαίτερα στην Ελληνική Ορθοδοξία, το τάμα ή τάξιμο είναι κάτι το σύνηθες. Έχει την αρχή του στην Αγία Γραφή, ενώ το συναντούμε καί στους αρχαίους Έλληνες και στους Ρωμαίους.
Στην Αγ. Γραφή αναφέρονται διάφορα τάματα. Ας δούμε αναλυτικά τα κυριώτερα χωρία:

Γένεσις 28, 20-22: Έκανε δε εκεί ο Ιακώβ τάξιμον και είπεν· “Εάν ο Κύριος και Θεός είναι μαζί μου και με διαφυλάξει στο δρόμο, τον οποίο εγώ βαδίζω, και μου δώσει άρτο για τροφή και ιμάτιο για ενδυμασία, μου δώση όσα μου χρειάζονται κατά τους χρόνους της ξενητιάς μου, εάν με καθοδηγήση και επιστρέψω πάλιν σώος στο σπίτι του πατρός μου, αυτός θα είναι ο Κύριος μου και ο Θεός μου. Και ο λίθος αυτός, τον οποίον εγώ έστησα όρθιο σε ανάμνηση του γεγονότος, θα γίνη ο θεμέλιος λίθος του ναού του Θεού. Από όλα δε τα αγαθά, όσα ήθελε μου δώσει ο Θεός, εγώ θα προσφέρω σ’ αυτόν το ένα δέκατο”.