Σελίδες

Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2012

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Δευτέρας 12-11-12.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2012. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Θεσσαλονικής Α΄ κεφ. α΄ 6 - 10

α΄ 6 - 10

Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν κεφ. Ιδ΄ 25 -  35

Ιδ΄ 25 - 35

Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Δέν ὑπάρχουν μόνο βλάσφημες πρεμιέρες. Γέρων Παΐσιος - Ρωσική Ταινία. Πρεμιέρα 5 Νοε 2012


Τη Δευτέρα 5 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στη Μόσχα η πρεμιέρα της ρωσικής ταινίας του Γέροντος Παϊσίου.
Η επιτυχία της ταινίας ήταν τόση που οι διοργανωτές αναγκάστηκαν να την προβάλουν τρεις φορές και ο κόσμος περίμενε υπομονετικά τη σειρά του να τη δει.
 Ευχαριστούμε το κινηματογραφικό στούντιο ΠΟΚΡΟΒ και ιδιαίτερα τον π. Κυπριανό Γιασένκο για την ευγενή παραχώρηση της άδειας τοποθέτησης της ελληνικής έκδοσης της ταινίας στο κανάλι μας
Πηγή RumOrthodox

Ἡ στέρηση

ΟΠΟΙΟΣ ΕΞΟΙΚΕΙΩΝΕΤΑΙ με τη στέρηση είναι ο πιο ευτυχισμένος και χαρούμενος άνθρωπος του κόσμου. Και αυτό γιατί πάντοτε η ζωή επιφυλάσσει στερήσεις. Όταν κάποιος αρρωστήσει, στερείται ορισμένα φαγητά ή άλλες απολαύσεις. Όταν χάσει κάποιο αγαπημένο του πρόσωπο, στερείται την παρέα του. Όταν δουλεύει, στερείται την ελευθερία του, αφού πρέπει να είναι σε όλα προσεκτικός και μετρημένος (στα λόγια , στις κινήσεις, στη διάθεση ). Όταν παντρεύεται, στερείται τους γονείς του, οι οποίοι πολύ εύκολα συγχωρούσαν το παιδί τους. Όταν κάνει παιδιά, στερείται και αυτού του ύπνου του από αγάπη θυσιαστική γι’ αυτά.

Οὔτε ἡ πίστη εἶναι δικό μας κατόρθωμα! (Ἅγ. Ἰουστῖνος Πόποβιτς)


Μόνο η χωρίς όρια Θεϊκή παναγαθότης του Χριστού είχε και την αγάπη και την δύναμη να σώσει τον κόσμο. Πράγματι, με την δύναμη του Χριστού, οι ψυχικά νεκροί αναζωογονούνται, ανασταίνονται και ανυψώνονται στην αιώνια Θεϊκή ζωή, πάνω απ’ όλες τις Θεϊκές ουράνιες δυνάμεις.
Από την αρχή μέχρι το τέλος η σωτηρία είναι δώρο της παναγαθότητος του Θεού και σε καμιά περίπτωση δημιούργημα των ανθρώπινων προσπαθειών, των ανθρώ­πινων δυνάμεων και των ανθρώπινων έργων.
Όλη η Θεανθρώπινη οικονομία της σωτηρίας, όλες οι ένθεες Θεανθρώπινες δυνάμεις, τις οποίες ο Κύριος έφερε σε αυτήν, και όλα τα καλά, τα αγαθά και τα δώρα που μας δώρισε με την σωτηρία, αποτελούν και την χάρη της σωτηρίας.

Πνευματισμός μέ χριστιανικόν προσωπεῖον, ἡ "Ἰωάννιος ἐκκλησία"


Η   ΙΩΑΝΝΕΙΟΣ   ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Πνευματισμός με χριστιανικόν προσωπείον

Του Πρωτ. Βασιλείου Α. Γεωργοπούλου, Λέκτορος Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ.

Με την ονομασία Ιωάννειος Εκκλησία (Johannische Kirche) είναι διεθνώς γνωστή μία αιρετική κίνηση που ιδρύθηκε επισήμως το 1926 στη Γερμανία, από τον Joseph Weißenberg (1855-1941) με την αρχική ονομασία «Ευαγγελική - Ιωάννειος Εκκλησία κατά την Αποκάλυψη του Αγίου Ιωάννου». Η κίνηση αργότερα απαγορεύθηκε από τους Ναζί και ξαναδραστηριοποιήθηκε το 1945 κάτω από την καθοδήγηση της κόρης του J. Weißenberg, την Frieda Müller (1911-2001), ενώ στη συνέχεια μετονομάστηκε το 1975 σε «Ιωάννειο Εκκλησία». Σήμερα η κίνηση καθοδηγείται από την κόρη της Fr. Müller, την Josephine Müller (1949- ). Πρόκειται για κίνηση στην οποία κάποιος συναντά μία απροκάλυπτη σύζευξη του Πνευματισμού με χριστιανική στοιχεία.

Ἕνα παιδάκι ἔπεσε στό ποτάμι. Τό Ἅγιο Ποτήριο ἔβγαζε φωτεινές ἀκτίνες. Μοναχοῦ Δαμασκηνοῦ Γρηγοριάτου


 Ἕνα παιδάκι ἔπεσε στό ποτάμι...
Θαύματα Ἁγίων καί ἐμπειρίες Ὀρθοδόξων Ἀφρικανῶν στήν Ἱεραποστολή τῆς Ἀφρικῆς

Μοναχοῦ Δαμασκηνοῦ Γρηγοριάτου

Στίς 5 Αὐγούστου 2005 ὁ π. Μελέτιος, μοῦ διηγήθηκε ὁ Κατηχητής Εἰρηναῖος, μέ τήν ὁμάδα τῶν συνεργατῶν του ἐπῆγαν στό Lubudi νά κάνουν βαπτίσεις στό ποτάμι. Τότε ἦλθαν πολλοί καί ξένοι ἄνθρωποι νά ἰδοῦν τίς βαπτίσεις καί τόν εὐρωπαῖο ἱεραπόστολο μέ τά μαῦρα ροῦχα καί τά ἄσπρα γένεια του.
Ἕνα παιδάκι στεκόταν στήν ἀπέναντι ὄχθη τοῦ ποταμοῦ, 12 μέτρα μακριά ἀπό τόν τόπο τῆς τελετῆς καί παρακολουθοῦσε. Παραπάτησε ὅμως καί ἔπεσε στό ποτάμι σέ μεγάλο βάθος. Ὅλοι οἱ ἄνθρωποι ταράχθηκαν καί ἔτρεξαν πρός τό μέρος ἐκεῖνο.

Ἁγίου Νεκταρίου - Λόγος περὶ βλασφημίας


Ἁγίου Νεκταρίου - Λόγος περὶ βλασφημίας

(Νεοελληνικὴ Ἀπόδοση)


Βλασφημία! Λέξη φοβερὴ, λέξη ποὺ προκαλεῖ ἀποτροπιασμό, λέξη ποὺ φανερώνει ἀσέβεια πρὸς τὸ Θεό.
Ἡ βλασφημία εἶναι ἔκφραση μίσους κατὰ τοῦ Θεοῦ, εἶναι ἀποτέλεσμα βρώμικης καρδιᾶς καὶ χαρακτηρίζει πονηρὴ ψυχή.
Ἡ βλασφημία προκαλεῖται ἀπὸ ἄνθρωπο ποὺ εἶναι αἰχμάλωτος στοὺς δαίμονες καὶ στὴν ψυχὴ καὶ στὸ σῶμα.
Ὁ βλάσφημος ἐξουσιάζεται ἀπὸ τὸν πονηρὸ δαίμονα, εἶναιφωνὴ ποὺ ἐξέρχεται ἀπὸ τὸ βάθος τῆς κακίας, εἶναιἠχὼ τοῦ Ταρτάρου.
Ὁ βλάσφημος ἀγανακτεῖ κατὰ τοῦ Θεοῦ καὶ βγάζει ἀπὸ τὴν πονηρὴ καρδιά του βλάσφημες ἐκφράσεις, γεμάτες χολὴ καὶ ἀσέβεια!

Πρόστιμο σέ 5 ἐταιρίες γιά τά ἐνεργειακά βραχιόλια (Ἀπό τή Γ. Γ. Καταναλωτή)

 
Πρόστιμα συνολικού ύψους 350.000 ευρώ σε πέντε εταιρείες για προώθηση και διάθεση προς πώληση ενεργειακών βραχιολιών με αναληθείς ισχυρισμούς, επέβαλε η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.
Πρόκειται για βραχιόλια με διάφορες εμπορικές επωνυμίες (Power Balance, Bios Balance, Trymax, ENERGY BALANCE PERFORMANCE TECHNOLOGY, SB Super Balance κ.λπ.), τα οποία, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς των εταιρειών, είναι προϊόντα ειδικής τεχνολογίας που χαρίζουν ισορροπία, ενέργεια, δύναμη, βοηθούν στην υγεία, αθλητικά προϊόντα τεχνολογίας για καλύτερες επιδόσεις, βελτιώνουν την ισορροπία, τη δύναμη και την ευελιξία του σώματος και βοηθούν στην καθημερινή, καλύτερη λειτουργία και απόδοση του οργανισμού του ανθρώπου.

Ἡ περί Ἀγγέλων διδασκαλία τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ

 

   Κατά τον ιερό Δαμασκηνό ο Θεός είναι ο δημιουργός εξ ουκ όντων των αγγέλων. Οι άγγελοι είναι κτίσματα του Θεού, φέρουν όμως την εικόνα του Δημιουργού τους, ως λογικά και αυτεξούσια όντα. Είναι φύσεις ασώματες κάτι σαν πνεύμα η άϋλη φωτιά, σύμφωνα με τον Δαυΐδ. Λέγοντας ο Δαυΐδ για τους αγγέλους «Ο ποιών τους αγγέλους αυτού πνεύματα και τους λειτουργούς αυτού πυρός φλόγα» θέλει να δείξει «το κούφον (=ανάλαφρο) και διάπυρον (=φλογερό) και θερμόν και τομώτατον (=κοφτερό) και οξύ περί την θείαν έφεσίν τε και λειτουργίαν, το ανωφερές αυτών και το πάσης υλικής επινοίας απηλλαγμένον»[1].

Μιά ὁδική Ποιμαντική

«Υπήρχε κάποιος που έκανε το εξής: όταν έβλεπε στο χωριό του φτωχό που δεν μπορούσε να σπείρει το χωράφι του, πήγαινε τη νύχτα με τα δικά του βόδια και με δικό του σπίτι ώργωνε και έσπειρε το χωράφι του φτωχού, χωρίς εκείνος να το γνωρίζει. Αλλά και όταν ο άνθρωπος αυτός αργότερα έγινε Μοναχός, συνέχισε να εκδηλώνει με τον ίδιο τρόπο την συμπόνοιά του. Έπαιρνε τον δρόμο που οδηγούσε από τον Ιορδάνη στην αγία Πόλη (την Ιερουσαλήμ) , έχοντας μαζί του ψωμιά και νερό. Και όταν συναντούσε κάποιον που δεν μπορούσε να συνεχίσει (στην ανηφόρα) έπαιρνε το φορτίο του και το κουβαλούσε ο ίδιος μέχρι το όρος των Ελαιών. Έπειτα, επιστρέφοντας πάλι από τον ίδιο (κατηφορικό) δρόμο, μετέφερε τα πράγματα διαφόρων μέχρι την Ιεριχώ.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα Κυριακῆς Ε' Λουκᾶ: Ὁμιλία περί ἀνθρωπαρεσκείας, ὅτι ἡ ἀνθρωπαρέσκεια κατακρημνίζει τούς ἀνθρώπους εἰς πολλά καί μεγάλα ἁμαρτήματα (Ἀρχιεπίσκοπος Ἀστραχάν καί Σταυρουπόλεως Νικηφόρος Θεοτόκης)


Πολλά σκάνδαλα και ταραχές και φθορά προξένισαν στην Εκκλησία του Χριστού όσοι εδίδασκαν ότι είναι ανάγκη να περιτέμνονται όσοι πίστευαν στον Χριστόν. Το πανάγιον πνεύμα έκρινε ότι η περιτομή είναι περιττόν βάρος.

- Το πάθος της ανθρωπαρέσκειας τρέφεται και αυξάνει και στηρίζεται από τα πάθη του φόβου, της ντροπής και της φιλοδοξίας.

- Είναι όλοι οι άνθρωποι επιρρεπείς στο πάθος της ανθρωπαρέσκειας ανεξάρτητα από το αξίωμά τους ή την κοινωνική τους θέση;

Προσευχή Ὑμνολογίας καί Δοξολογίας γιά τό μεγαλεῖο τοῦ Θεοῦ Δημιουργοῦ


[ Ψαλμοί 8,64,76 (στ. 12-21), 92,94, 96 (στ.1-6 ) 99, 103, 112, 135, (στ. 1-9), 135 (στ.25-26), 148,150]

Κύριε Κύριος μν, ς θαυμαστν τ νομά σου ν πάσ τ γ· τι πήρθη μεγαλοπρέπειά σου περάνω τν ορανν. κ στόματος νηπίων κα θηλαζόντων κατηρτίσω ανον νεκα τν χθρν σου το καταλσαι χθρν κα κδικητήν. τι ψομαι τος ορανούς, ργα τν δακτύλων σου, σελήνην κα στέρας, σ θεμελίωσας·  τί στιν νθρωπος, τι μιμνσκ ατο; υἱὸς νθρώπου, τι πισκέπτ ατόν;  λάττωσας ατν βραχύ τι παρ᾿ γγέλους, δόξ κα τιμ στεφάνωσας ατόν, κα κατέστησας ατν π τ ργα τν χειρν σου· πάντα πέταξας ποκάτω τν ποδν ατο,  πρόβατα, κα βόας πάσας, τι δ κα τ κτήνη το πεδίου,  τ πετειν το ορανο κα τος χθύας τς θαλάσσης, τ διαπορευόμενα τρίβους θαλασσν. 1 Κύριε Κύριος μν, ς θαυμαστν τ νομά σου ν πάσ τ γ».