Σελίδες

Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2013

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Παρασκευής 08-02-13.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2012. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Εφεσσίους κεφ. β΄ 4 - 10

β΄ 4 - 10 

Ευαγγέλιον: Κατά Μάρκον κεφ. Στ΄ 45 - 53

Στ΄ 44 - 53 


Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Ἡ Θεοπαράδοτη προσευχή , ἡ κλίση τῶν κεφαλῶν , ἡ δέηση καί ἡ δοξολογία τοῦ θεοῦ_Σύναξη_Ι΄


Π. Σάββας 2013-02-07_Ἡ Θεοπαράδοτη προσευχή , ἡ κλίση τῶν κεφαλῶν , ἡ δέηση καί ἡ δοξολογία τοῦ θεοῦ_Σύναξη_Ι΄_mp3
 
 

Ὁμιλίες τοῦ π. Σάββα στίς 07-02-2013 (Συνάξεις Κυκλαρχισσῶν).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία  πατῆστε ἐδῶ  (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

Γιά ὅτι ζητεῖ ὁ Ἱερέας γιά τόν ἑαυτό του καί γιά αὐτά πού παρακινεῖ τούς πιστούς νά προσεύχονται_Σύναξη_Θ΄


Π. Σάββας 2013-02-07_Γιά ὅτι ζητεῖ ὁ Ἱερέας γιά τόν ἑαυτό του καί γιά αὐτά πού παρακινεῖ τούς πιστούς νά προσεύχονται_Σύναξη_Θ΄_mp3
 
 

Ὁμιλίες τοῦ π. Σάββα στίς 07-02-2013 (Συνάξεις Κυκλαρχισσῶν).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία  πατῆστε ἐδῶ  (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

Ἅγιος Λουκᾶς ὁ Ἰατρός:Ὁ θάνατος τῶν ἁμαρτωλῶν καί ὁ θάνατος τῶν δικαίων!

 Πριν γίνει ο προφήτης Δαβίδ βασιλιάς του Ισραήλ υπηρετούσε τον βασιλιά Σαούλ. Ο Σαούλ, επειδή γνώριζε ότι ο Δαβίδ θα πάρει το θρόνο, τον καταδίωκε, προσπαθώντας να τον θανατώσει. Μια φορά όταν η ζωή του κινδύνευε, ο προφήτης Δαβίδ είπε σ’ αυτούς που ήταν τότε μαζί του· «Ένα βήμα με χωρίζει από τον θάνατο» (Α’ Βασ. 20, 3).
Θυμήθηκα τώρα αυτά τα λόγια γιατί πριν μία εβδομάδα έπρεπε να τα πω και εγώ. Ένα μόνο βήμα με χώριζε από το θάνατο. Για ένα διάστημα ήμουν σχεδόν πεθαμένος, σχεδόν καθόλου δεν είχα σφυγμό και η καρδιά μου παρά λίγο να σταματήσει να χτυπά. Αλλά ο Κύριος με σπλαχνίστηκε. Και τώρα ακόμα είμαι αδύναμος και μόνο καθισμένος μπορώ να μιλάω με σας.

Ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς:Ὁ δεκάλογος τοῦ χριστιανικοῦ νόμου.

1. Κύριος ο Θεός ημών, Κύριος εις έστιν.
 
Ο Κύριος, ο Θεός σου, είναι ένας Κύριος (Δευτ. 6:4), που αναγνωρίζεται ως Πατέρας, Υιός και Άγιο Πνεύμα. Ο Πατέρας είναι αγέννητος. Ο Υιός έχει γεννηθεί από τον Πατέρα ανάρχως, αχρόνως και απαθώς, ως Λόγος, και έχει ονομαστεί Χριστός, επειδή έχρισε από τον εαυτό Του την ανθρώπινη φύση που πήρε από μας. Το Άγιο Πνεύμα προέρχεται από τον Πατέρα, όχι όμως με γέννηση, αλλά με εκπόρευση. Αυτός είναι ο μόνος Θεός, Αυτός είναι ο αληθινός Θεός, ο ένας Κύριος σε τρεις υποστάσεις, που δεν διαιρείται ως προς τη φύση, τη βουλή, τη δόξα, τη δύναμη, την ενέργεια και όλα τα γνωρίσματα της θεότητος.
  Αυτόν, τον ένα Τριαδικό Θεό, μόνο θ’ αγαπήσεις και Αυτόν μόνο θα λατρέψεις μ’ όλη τη διάνοια σου και μ’ όλη την καρδιά σου και μ’ όλη τη δύναμή σου. Και θα είναι τα λόγια Του και τα προστάγματά Του μέσα στην καρδιά σου, για να τα πράττεις και να τα μελετάς και να τα λες όταν κάθεσαι, όταν βαδίζεις, όταν βρίσκεσαι στο κρεβάτι, όταν σηκώνεσαι.

Περί τοῦ πεπτωκότος κόσμου

ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΠΕΠΤΩΚΟΤΟΣ ΚΟΣΜΟΥ

1.    Εμείς που είμαστε πεπτωκότες, όπως τα πεπτωκότα πνεύματα, επιτρέπουμε στον εαυτό μας να υποδουλωνόμαστε από πράγματα και ανθρώπους. Δεν ισχύει το ίδιο για τα αγγελικά τάγματα. Και όσοι ανάμεσά μας ενώνονται με τον Κύριο μέσα στην καρδιά και το νου τους, ούτε αυτοί υποδουλώνονται ποτέ από κάποιο κτιστό αντικείμενο. Υπάρχουν μαζί με τον Κύριο και μαζί Του αγαπάνε όλη την κτίση. Είναι ολότελα απίστευτοι: σε μια τέτοια κατάσταση ο άνθρωπος νιώθει συγγενείς του όλους τους ανθρώπους , καλούς και κακούς. Το μόνο πράγμα που τον στενοχωρεί είναι ότι οι λογισμοί των άλλων ανθρώπων αντίκεινται στην αγάπη και την αγαθοσύνη.

Οἱ 9 Οἰκουμενικές Σύνοδοι τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας

Η Εκκλησία του Χριστού εκφράζεται Συνοδικά. Από την αρχή ως σήμερα. Αλλά από τη στιγμή που το Ρωμαϊκό κράτος αγκάλιασε την Εκκλησία, και οι Συνοδικοί της όροι έγιναν νόμοι του κράτους, απέκτησε νόημα η έννοια: "Οικουμενική Σύνοδος".
Οικουμενική Σύνοδος, είναι εκείνη που:
1. Συγκλήθηκε από Αυτοκράτορα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας με οικουμενική (παν-Ρωμαϊκή) εμβέλεια, αλλά φυσικά και πανχριστιανική.
2. Οι αποφάσεις της έγιναν αποδεκτές από ολόκληρη την ανά τον κόσμο Ορθόδοξη Εκκλησία, διαχρονικά.
3. Αποφάσεις της διατυπώθηκαν από Θεούμενο.
4. Οι αποφάσεις της υπεγράφησαν από τα Ρωμαϊκά Πατριαρχεία.
5. Ασχολήθηκε με σημαντικά Θεολογικά ζητήματα.
Στη συνέχεια, θα κάνουμε μια περιληπτική γνωριμία με τις Οικουμενικές Συνόδους της Εκκλησίας, αφήνοντας αναλυτικότερες περιγραφές για άλλα ειδικότερα άρθρα.

Ἁγίου Γρηγορίου Θεολόγου - Γάμος, Παρθενία, Διαζύγιο...

      Ο νέος περίπατος στην Αγία Γραφή αφορά δώδεκα στί­χους του κατά Ματθαίον Ευαγγελίου. Θα μας τους αναλύση ο ά­γιος Γρηγόριος ο Θεολόγος. Μεταφράζουμε εδώ τον 37ο λόγο του: «Στο ρητό του Ευαγγελίου, ΟΤΑΝ ΕΤΕΛΕΙΩΣΕ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ κτλ.». Μέσα από το κείμενο του Θεολό­γου αναδίδεται ζωντανό και το δράμα που ζούσε η Εκκλησία τον 4ο μ.Χ. αι. με τους αιρετικούς. Ορισμένες περικοπές της ομιλίας εντυπωσιάζουν όσους ασχολούνται με φεμινιστικά θέματα. Η ομιλία εκφωνήθηκε στην Κωνσταντινούπολι.
       Ο Ιησούς που διάλεξε τους ψαράδες, ψαρεύει κι αυτός και με­ταβαίνει από τόπο σε τόπο. Για ποιόν λόγο; Όχι μόνο για να κερδίση περισσότερους φιλόθεους ανθρώπους, αλλά, όπως νομίζω, και για να αγιάση περισσότερους τόπους.

Νεοδειδωλολατρικές πλάνες

ΝΕΟΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΚΕΣ ΠΛΑΝΕΣ 
Κριτική στο άρθρο του κ. Ιωάννου Χαραλαμποπούλου «Η Γέννηση του Ηλίου-Χριστού, ιχνηλατημένη σε μια πανάρχαια παράδοση…».
 
Εν Πειραιεί   5-2-2013 
πρωτοπρεσβ. π. Άγγελος Αγγελακόπουλος εφημέριος Ι. Ν. Αγίας Παρασκευής Καλλιπόλεως Πειραιώς
                                                        
Περιεχόμενα
  • Εισαγωγή
  • Α) Νεοειδωλολατρικές περιπλανήσεις
    α) Τα μυστήρια της Εκκλησίας
    β) Η ταύτιση των Χριστουγέννων με την ημέρα του Ανικήτου Ηλίου και τον εορτασμό του Χειμερινού Ηλιοστασίου
  • 1) Πώς καθιερώθηκε η εορτή των Χριστουγέννων;
  • Τι ακριβώς εόρταζαν οι ειδωλολάτρες την 25η Δεκεμβρίου;
  • 3) Τί συνέβαινε στις εορτές αυτών των ειδωλολατρών;
    i)  Τα  βρουμάλια
    ii) Τα Σατουρνάλια
    iii) Οι Καλένδες
    γ) Ο Ιησούς Χριστός
    δ) Το σπήλαιο και η φάτνη
    ε) Η θεώρησις του χρόνου
    στ) Η παρθενική γέννησις του Χριστού
    ζ) Τα Άγια Επιφάνεια, Θεοφάνεια και το Πανάγιον Πνεύμα
    η) Ο Τίμιος και Ζωοποιός Σταυρός
    θ) Οι αρχαίοι φιλόσοφοι˙ οι προ Χριστού προφήτες
    ι) Το (παγκόσμιο) Χριστουγεννιάτικο δένδρο
  • Β) Η μεταμόρφωσις του αρχαίου Ελληνισμού από τον Χριστιανισμό
  • Επίλογος
  • Εισαγωγή
Στην εφημερίδα ‘Ελεύθερη Ώρα’ της 28-12-2012 στη σελίδα 12, φιλοξενείται άρθρο του κ. Ιωάννου Χαραλαμποπούλου (εις το εξής κ. Ι. Χ.), εκδότου του Ελληνοκεντρικού περιοδικού ‘Απολλώνειο Φως’, με τίτλο «Η Γέννηση του Ηλίου-Χριστού, ιχνηλατημένη σε μια πανάρχαια παράδοση…».

Αἱ σχέσεις «Ρόταρυ»–Μασωνίας

Αἱ σχέσεις «Ρόταρυ»–Μασωνίας 

Ὁ ἱδρυτής τῆς ΠΟΕ καί τοῦ «Ο.Τ.» μακαριστός Ἀρχιμανδρίτης π. Χαράλαμπος Βασιλόπουλος εἰς τά βιβλία του καί κυρίως εἰς τό βιβλίον του “Ξεσκέπασμα τοῦ Ρόταρυ” Ἐκδ. Ὀρθοδόξου Τύπου, εἶχε κάνει τεκμηριωμένας ἀποκαλύψεις, συμφώνως πρός τάς ὁποίας ἡ ὀργάνωσις τῶν «Ρόταρυ» ἔχει στενάς σχέσεις μετά τῆς Μασωνίας, ἀφοῦ εἶναι προθάλαμος, διά νά εἰσέλθη κάποιος εἰς αὐτήν. Κάμνομεν τήν ἀναφοράν-ἐπισήμανσιν, διότι μᾶς ἐρωτοῦν εὐσεβεῖς χριστιανοί, ἐάν οἱ Ρόταρυ ἔχουν σχέσεις μέ τήν Μασωνίαν, ἐπειδὴ βλέπουν πολλούς Ρόταρυ εἰς τάς Ἐκκλησίας μέ τό διακριτικόν σῆμα των καί ἀποροῦν.

Ἡ Ρωσική Ἐκκλησία κατά τῆς ἠλεκτρονικῆς ταυτότητας καί τῆς ἠλεκτρονικῆς διακυβέρνησης


σχόλιο ΟΠ: Ο π. Παϊσιος έλεγε: "Η εκκλησία πρέπει να πάρει μια θέση σωστή. Να μιλήσει, να εξηγήσει στους πιστούς, για να καταλάβουν ότι, αν πάρουν την ταυτότητα αυτό θα είναι πτώση. Συγχρόνως να ζητήσει από το κράτος, τουλάχιστον να μην είναι υποχρεωτική η νέα ταυτότητα..."
Γνωρίζει κανείς εάν αναφερόταν στη Ρωσική ή σε άλλη Ορθόδοξη Εκκλησία (πχ. την Ελληνική!) όταν τα έλεγε αυτά; Η Ρωσική Εκκλησία πάντως, άκουσε τα λόγια του π. Παϊσιου κι έκανε το χρέος της...
 
Θέση για το θέμα του λεγόμενου "ηλεκτρονικού φακελώματος" πήρε η Σύνοδος των Επισκόπων της Ρωσικής Εκκλησίας, η οποία συνεδρίαζε αυτές τις ημέρες στον Καθεδρικό Ναό της Μόσχας.

- Σέ σένα θά διαβάσω ὅταν ἐξομολογηθεῖς τά δικά σου ἁμαρτήματα

Φωτογραφία: Κάποια γυναίκα πήγε να εξομολογηθεί και άρχισε να κατηγορεί τη νύφη της. Ο π. Επιφάνιος τη σταματούσε και με αυστηρό ύφος της έλεγε:
- Αφησε τη νύφη σου! Τα δικά σου αμαρτήματα πες μου!
Εκείνη, λες και δεν άκουγε, συνέχιζε ακάθεκτη το κατηγορητήριο. Κάποτε τελείωσε. Σηκώνεται τότε ο γέροντας και της λέει:
- Να πεις στη νύφη σου να έλθει να της διαβάσω την ευχή!
- Οπότε εκείνη με απορία ρωτά:
- Κι εμένα;
- Σε σένα θα διαβάσω όταν εξομολογηθείς τα δικά σου αμαρτήματα!
(Υποθήκες Ζωής σελ. 115)
Kάποια γυναίκα πήγε να εξομολογηθεί και άρχισε να κατηγορεί τη νύφη της. Ο π. Επιφάνιος τη σταματούσε και με αυστηρό ύφος της έλεγε:
- Αφησε τη νύφη σου! Τα δικά σου αμαρτήματα πες μου!
Εκείνη, λες και δεν άκουγε, συνέχιζε ακάθεκτη το κατηγορητήριο. Κάποτε τελείωσε. Σηκώνεται τότε ο γέροντας και της λέει: