Σελίδες

Τρίτη 26 Μαρτίου 2013

Elder Paisios ‘confession vis- à-vis Ecumenism as stated in a letter to Fr. Charalambos.

 
Regrettably, I’ve seen that none of the unionists that I have met possess neither spiritual crumb nor crust. However, they know how to speak of love and unity, while they themselves are not united with God, for they have not loved Him.

Mount Athos , January 23, 1969.

Revered Father Charalambos,

Seeing the great confusion in our Church, caused by various pro unity movements and contacts of the Patriarch with the Pope, I hurt, being Her child, and it seemed good to me, except for my prayers, to send a small piece of thread (that I have as a poor monk), to be used as well, even one stitch, for the much torn dress of our Mother. I trust that you shall handle it as an act of love and use it through your religious sheet. Thank you.
First of all, I would like to apologise to all for daring to write something while I am neither saintly, nor a theologian.

Λύπη ὠφέλιμη καί λύπη δαιμονική

   
ΤΑ ΠΑΘΗ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΕΡΑΠΕΥΟΝΤΑΙ
Λύπη ὠφέλιμη καί λύπη δαιμονική.

Ὁ διάβολος καταφέρνει νά παραπλανήσει τόν ἄνθρωπο, ὥστε νά κάνει κακή διαχείρηση τῆς δύναμης πού λέγεται λύπη. Δημιουργεῖ δαιμονική λύπη καί κατάθλιψη στόν ἄνθρωπο. Ἰδιαίτερα πολεμᾶ αὐτούς πού τόν πολεμοῦν καί προσπαθοῦν νά ἀγαπήσουν τόν Θεό.

«Ὁ ἐχθρός» δίδασκε ὁ Στάρετς Παρθένιος «φέρνει κατάθλιψη σέ κάθε ψυχή πού θέλει νά σωθεῖ»1. Ἡ δαιμονική λύπη-κατάθλιψη ἐπέρχεται μέ ἀφορμές εἴτε ἐσωτερικά γεγονότα καί πειρασμούς εἴτε ἐξωτερικά συμβάντα (ἀτυχήματα, θάνατοι, συκοφαντίες, κακολογίες, ἀδικίες). Θά πρέπει ὁ πνευματικός ἀγωνιστής νά τήν πολεμᾶ μέ κάθε τρόπο.

Γιατί ὀνομαζόμαστε Χριστιανοί; Ἁγίου Κυρίλλου Ἱεροσολύμων

Γιατί ονομαζόμαστε Χριστιανοί;
Αγίου Κυρίλλου Ιεροσολύμων Γ΄ Μυσταγωγική Κατήχηση

Α’. Με το Βάπτισμά σας, όπως ενδυθήκατε το φωτεινό χιτώνα, έτσι ενδυθήκατε και το Χριστό και ήδη έχετε πάρει τον ίδιο πνευματικό χαρακτήρα, την ίδια μορφή με τον Υιό του Θεού. Δηλαδή πήρατε τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της Θεανδρικής προσωπικότητάς Του.
Διότι εφόσον ο Θεός μας προόρισε να μας κάνει παιδιά Του, κατά Χάρη, μας έδωσε τα ίδια χαρακτηριστικά γνωρίσματα της δοξασμένης θεανδρικής προσωπικότητας του Χριστού, που Εκείνος τα έχει «κατά φύσιν» και απειροτέλεια. Και εφόσον έχετε γίνει κοινωνοί και μέτοχοι αυτής της θεανδρικής υποστάσεως του Χριστού, είναι πολύ φυσικό να ονομαζόσαστε και χριστοί και να λέει για σας ο Θεός: «Μη θίγετε, αυτούς που είναι δικοί μου, γιατί έχουν χριστεί από μένα, δηλαδή έχουν πάρει τα δικά μου πνευματικά γνωρίσματα».

Σύγχρονα Πνευματικά θέματα. Ἀρχ. Ἀρσένιος Κατερέλος.

Σύγχρονα Πνευματικά θέματα

1.Κάρτα  πολίτη – χάραγμα
2.Μετανάστευσις
3.Μεταμοσχεύσεις-ἐγκεφ. Θάνατος
4.Μεταπατερική αἵρεσις

Σεβαστοί μου Πατέρες
καί ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ ἀδελφοί

Ἄς μοῦ ἐπιτραπεῖ σήμερα, ποῦ τιμᾶμε τούς τοπικούς Ἁγίους μας, νά κάνουμε κάποιες νήξεις, σέ ὁρισμένα σύγχρονα πνευματικά θέματα.
Καί εὐθύς ἀμέσως ἀναφερόμεθα στήν ἠλεκτρονική κάρτα, ἤ μᾶλλον στήν ἠλεκτρονική φάκα, πού δέν εἶναι κάρτα χρήσιμη τοῦ πολίτη·  εἶναι κάρτα τοῦ κράτους θύτη, γιά τόν ἀνυποψίαστο θῦμα πολίτη. Ἡ κάρτα αὐτή, πρέπει νά μήν ἐπιτρέψουμε νά κυκλοφορήση, νά μή νομιμοποιηθῆ. Καί δέν πρέπει νά περάση, πρωτίστως γιά λόγους πνευματικούς καί κατόπιν γιά ὅλες τίς ὑπόλοιπες παρενέργειες.
Γιά τήν νομιμοποίηση, φυσικά θά εὐθυνόμαστε καί ἐμεῖς, ὅπως εὐθυνόμαστε καί γιά τόσα ἄλλα.
Βεβαίως καί εἶναι πρόδρομος καί παγίδα τοῦ Ἀντιχρίστου.

Σημεῖα θαυμαστά. Θαύματα καί ἀποκαλύψεις ἀπό τή Θεία Λειτουργία

Σημεία θαυμαστά
   Ο όσιος Θεόδωρος ο Συκεώτης (6ος-7ος αι.) καταγόταν από το χωριό Συκεών της Αναστασουπόλεως, της μεγαλύτερης επαρχίας της Άγκυρας. Ήταν νόθος γιος πόρνης, αλλ' αυτό όμως δεν εμπόδισε το Θεό να τον αναδείξει σε σκεύος εκλογής Του και τίμιο αρχιερέα. Τελικά, ο φιλήσυχος Θεόδωρος εγκατέλειψε την επισκοπή και επιδόθηκε απερίσπαστος στην αγαπημένη του άσκηση και ησυχία.
   Κάποτε πέρασε από το κελί του ένας κατάδικος, ο Γεώργιος, με τους φρουρούς του, για να πάρουν την ευχή του. Οι στρατιώτες παρακάλεσαν τον όσιο να συμβουλεύσει το Γεώργιο.

Ἡ Ὀρθοδοξία, νά τὸ ἰδανικό μας!

Ἡ Ὀρθοδοξία, νά τὸ ἰδανικό μας
Κυριακὴ Α΄ Νηστειῶν τῆς Ὀρθοδοξίας

«Οὐκ ἀρνησόμεθά σε, φίλη Ὀρθοδοξία· οὐ ψευσόμεθά σοι, πατροπαράδοτον σέβας·... ἐν σοὶ ἐγεννήθημεν, ἐν σοὶ ζῶμεν, καὶ ἐν σοὶ κοιμηθησόμεθα· εἰ δὲ καλέσοι καιρός, καὶ μυριάκις ὑπὲρ σοῦ τεθνηξόμεθα» (Ἰωσὴφ Βρυέννιος)

(†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος Καντιώτης


Τί θὰ πῇ ἰδανικό; Μέσα σὲ κάθε ἄνθρωπο, ἀγαπητοί μου, καὶ στὸν πιὸ ἀτελῆ, ὑπάρχει κάποια εἰκόνα εὐτυχίας, ἕνα ὅραμα ζωῆς, ἕνας σκοπὸς πρὸς τὸν ὁποῖο συγκλίνουν ὅλες οἱ σκέψεις καὶ ἐνέργειές του· καὶ σκοπὸς εἶναι ἡ ἰδέα ἐκείνη ποὺ κυριαρχεῖ ἐπάνω σὲ ὅλες τὶς ἄλλες ἰδέες καὶ συναισθήματα καὶ ἀποτελεῖ τρόπον τινὰ τὸν κεντρικὸ ἄξονα γύρω ἀπ᾽ τὸν ὁποῖο στρέφεται ἡ ζωή του.
Καὶ ὅπως ἡ ἀξία μιᾶς λεπτεπίλεπτης μηχανῆς, π.χ. ἑνὸς ρολογιοῦ, ἐξαρτᾶται κυρίως ἀπὸ τὴν ἀντοχὴ τοῦ ἄξονά του, κάπως ἔτσι καὶ ἡ ἀξία τῆς ζωῆς ἐξαρτᾶται κυρίως ἀπὸ τὴν ἰδέα ἐκείνη ἡ ὁποία κυριαρχεῖ καὶ ῥυθμίζει τὴ ζωή.

Ὁμιλίες (3) π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου στὴν Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας

1. Γνῶσις καί ἐμπειρία τοῦ Χριστοῦ
Ὁμιλία π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου στὴν Κυριακή Α΄ Νηστειῶν - Τῆς Ὀρθοδοξίας (Ἰωάν. 1, 44-52)
Πραγματοποιήθηκε στὶς 27-03-1983


Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς)


Τό Κρυφό Σχολειό: Μύθος ἤ Πραγματικότητα;

ΤΟ ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ : ΜΥΘΟΣ Ή ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ;
  Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος

«Στην διάρκεια της τουρκοκρατίας η Εκκλησία κατόρθωσε να επιβιώσει. Και όσο η Εκκλησία επεβίωνε, το Έθνος δεν μπορούσε να πεθάνει»
(Στήβεν Ράνσιμαν)

            Λέγονται και γράφονται κατά καιρούς διάφορα σχετικά με το «Κρυφό Σχολειό» της Τουρκοκρατίας. Ορισμένοι επιχείρησαν και επιχειρούν να αμφισβητήσουν την ύπαρξή του, να κλονίσουν μια πεποίθηση στερεά ριζωμένη στην συνείδηση του λαού μας. Και είναι προφανές ότι οι περισσότεροι από τους αμφισβητίες -αν όχι όλοι- έχουν ως στόχο την βαθύτερη αμφισβήτηση του ρόλου και της προσφοράς της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας κατά την περίοδο της μακραίωνος δουλείας του γένους από τον οθωμανικό ζυγό. Θεωρούμε, λοιπόν χρήσιμο να καταθέσουμε ορισμένα στοιχεία και να ξεκαθαρίσουμε μερικές ασάφειες που ίσως προκαλούν απορίες.
            Το σπουδαιότερο επιχείρημα των αρνητών του «Κρυφού Σχολειού» είναι το εξής : «Οι Οθωμανοί Τούρκοι υπήρξαν ανεκτικοί στα θέματα Πίστεως και Παιδείας. Αφού, λοιπόν, δεν καταδίωκαν την εκπαίδευση των Ελλήνων και γενικότερα των Ορθοδόξων υπηκόων τους (Ρούμ μιλλέτ= Το Γένος των Ρωμηών), τότε γιατί χρειάζονταν Κρυφά Σχολεία στους νάρθηκες των Ναών και των Μοναστηριών;».

Κρύσταλλοι - Κρυσταλλομαντεία - Κρυσταλλοθεραπεία



ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΙ
ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΜΑΝΤΕΙΑ - ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Του Πρωτ. Βασιλείου Α. Γεωργοπούλου, Λέκτορος Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ.

Στην αποκρυφιστική αγορά της Νέας Εποχής (New Age) ξεχωριστή θέση έχουν οι Κρύσταλλοι, που χρησιμοποιούνται ως φυλακτά, ως μέσο μαντείας και ως μορφή «ενεργειακής» θεραπείας.
Είναι σύνηθες το φαινόμενο στο χώρο της Νέας Εποχής, ιδιαιτέρως στα πλαίσια της αποκρυφιστικής και άκρως αντιχριστιανικής ιδεολογίας της, να χρησιμοποιούν αναλογίες για πραγματικότητες και μεγέθη του επιστητού μ’ ένα ψευδοεπιστημονικό μανδύα.
Έτσι ακριβώς, όπως συμβαίνει σε άλλες περιπτώσεις, οι Κρύσταλλοι που χρησιμοποιούνται στα πλαίσια της τεχνολογίας χρησιμοποιούνται και στο χώρο της Νέας Εποχής, για να δομηθεί μια αλληλοεξαρτώμενη επιχειρηματολογία για τη διαφήμιση και τη χρήση τους σε ένα πλήθος αποκρυφιστικού και ανορθολογικού χαρακτήρα νεοεποχίτικων πρακτικών.

Τά εὐεργετικά ἀποτελέσματα τῆς νηστείας


4598_1115737014896_1271079914_30434017_7880266_n.jpg
  Η νηστεία προφυλάσσει τα νήπια, σωφρονίζει το νέο, κάνει σεβαστό τον γέροντα, διότι τα γεράματα είναι πιο σεβαστά όταν στολίζονται με τη νηστεία.
Για τις γυναίκες στολίδι ταιριαστό, χαλινάρι των ακμαίων, φυλακτήριο της συζυγικής ζωής, τροφός της παρθενίας. Τέτοιες μεν είναι οι φροντίδες αυτής για κάθε σπίτι. Πώς δε πολιτεύεται στη δημόσια ζωή μας;
Με μιας όλη την πόλη και όλο τον λαό βάζει σε τάξη, κοιμίζει την κραυγή, εξορίζει την μάχη, κατασιγάζει την ύβρη.

Πρός μιά οὐδετέρου γένους κοινωνία


 

ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΟΥΔΕΤΕΡΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το μμανουλ Παναγοπούλου,
μπικ. Καθηγητο Χειρουργικς

Πρν π δύο περίπου χρόνια τ World Economic Forum ναγνώρισε τν Σουηδία ς τν πρώτη χώρα το κόσμου σ πίπεδο σότητας τν φύλων, καθς χώρα ατ χει τ ψηλότερο ποσοστ ργαζομένων γυναικν στν κόσμο κα χορηγε γονικ δεια 460 μερν, π τς ποες ο 60 γι τος πατέρες.

Στν προσπάθειά της γι κόμη ψηλότερο πίπεδο σότητας τν φύλων, Σουηδία πέλεξε ν τ κάνει μέσ τς γλωσσικς οδετερότητας το φύλου, γιατί γλώσσα ντανακλ τν τρόπο μ τν ποο ντιλαμβανόμαστε τν κόσμο.

Γι ν μν πάρχουν διακρίσεις μεταξ τν δύο φύλων, εσήγαγε πίσημα μία νέα ντωνυμία οδέτερη ς πρς τ φύλο, τ Hen, ντ τς ντωνυμίας Han (ατς) κα Ηοn (ατή).

Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ: Ὁμιλία στόν Εὐαγγελισμό τῆς πανυπέραγνης Δέσποινας μας Θεοτόκου καί ἀειπαρθένου Μαρίας. (Ὁμιλία 14)





   «Μεγάλο και Θείο, απόρρητο και ακατανόητο, όχι μόνο στους ανθρώπους αλλά και στους αγγέλους και τους αρχαγγέλους είναι το γεγονός ότι η φύση μας έγινε διά του Ιησού Χριστού ομόθεος και μας χαρίστηκε  η επάνοδος μας στο καλύτερο. Αυτό είναι το μυστήριο που πιστεύεται αλλά δεν γνωρίζεται. Είναι ακατανόητο όχι μόνο στους ανθρώπους αλλά και στους αγγέλους και τους αρχαγγέλους. Αρχίζει από το γεγονός που γιορτάζεται σήμερα. Ο αρχάγγελος ευαγγελίζεται στην Παρθένο τη σύλληψη του Ιησού Χριστού. Εκείνη έκπληκτη ζήτησε τον τρόπο με τον οποίο αυτό θα γινόταν και είπε προς αυτόν: «πώς θα μου συμβεί αυτό αφού δεν γνωρίζω άνδρα;», και τότε ο αρχάγγελος κατέφυγε προς τον Θεό λέγοντας: «Πνεύμα Άγιο θα έρθει σ’ εσένα και δύναμις Υψίστου θα σε επισκιάσει».

Καί ἡ δόξα εἰς τούς αἰώνας τῶν αἰώνων......


Και η δόξα εις τους αιώνας των αιώνων...
Η δόξα Σου είναι αιώνια, όπως και Σύ, ουράνιε Πατέρα μας. Είναι μέρος της ουσίας Σου, ανεξάρτητη από μας. Δεν είναι δόξα με λόγια, όπως η δόξα των θνητών. Είναι αδιαχώριστη από Σένα, όπως το φως από τον ήλιο. Ποιος είδε ποτέ το κέντρο ή την περιφέρεια της δόξας Σου; Ποιος έγινε ποτέ ένδοξος χωρίς ν' αγγίξει τη δόξα Σου;

Η υπερλάμπουσα δόξα Σου μας περιβάλλει όλους και μας κοιτάζει σιωπηλά. Πότε μισοχαμογελά και πότε μισοαπορεί με τον ανθρώπινο πόνο και τούς γογγυσμούς μας. Όταν ησυχάζουμε, ακούμε ένα μυστικό ψιθύρισμα: Είσαστε παιδιά ενός ένδοξου Πατέρα!

El Triunfo de la Ortodoxia

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ DOMINGO DE LA ORTODOXIA

ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ Ἰωάν. α΄ 44-52 Evangelio san Juan 1,44-52

44 Al día siguiente, Jesús decidió salir de Judea e ir a Galilea; encontró a Felipe, y le dijo: «Sígueme.» (Felipe también era discípulo de san Juan de quien había escuchado hablar mucho sobre el Mesías.)
45 Felipe era de Betsaida, la ciudad de Andrés y Pedro,
46 Felipe encontró a Natanael y le dijo: Hemos encontrado a aquel sobre quien Moisés escribió en la ley y en los profetas. Es Jesús de Nazaret, el hijo de José.
47 Natanael respondió ¿De Nazaret puede salir algo bueno? Felipe le contestó: “Ven y lo verás”.
48 Jesús, vio a Natanael que se le acercaba y dijo de él: «he aquí un Israelita verdadero, en quien no hay engaño.»
49 Natanael le dijo: ¿de qué me conoces? Jesús le contestó: Antes que Felipe te llamara, cuando estabas debajo de la higuera, yo te vi.