Σελίδες

Πέμπτη 18 Απριλίου 2013

Ταπεινοφροσύνη-Ταπείνωση


   

ΤΑ ΠΑΘΗ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ 

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΕΡΑΠΕΥΟΝΤΑΙ
7) Ταπεινοφροσύνη-Ταπείνωση



7α) Ταπείνωση: ἡ ἀπαραίτητη προετοιμασία τῆς ψυχῆς γιά νά ξεφύγει ἀπό τήν κατάθλιψη



Στήν κατάθλιψη ὁ ἄνθρωπος εἶναι αἰχμάλωτος τοῦ λογισμοῦ του. Σύμφωνα μέ τήν κοσμική ψυχιατρική, στόν ὑποψήφιο γιά κατάθλιψη γεννιοῦνται κάποιες «αὐτόματες» σκέψεις μέ ἀφορμή ὁποιοδήποτε σημαντικό ἤ καί ἀσήμαντο γεγονός. Αὐτές ἐνεργοποιοῦν τίς διάφορες «ἀρνητικές ἀντιλήψεις (Beck, 2004). Τέτοιες σκέψεις μπορεῖ νά εἶναι π.χ. ὅτι «κανείς δέν μ’ ἀγαπάει» ἤ «ποτέ δέν καταφέρνω τίποτα». Ὅταν δεχθεῖ κανείς μιά τέτοιου εἴδους «αὐτόματη σκέψη», ἀρχίζει νά τον «παίρνει ἀπό κάτω» καί νά τον φέρνει σέ κατάσταση ἀπελπισίας καί κατάθλιψης»1.

Μέ τήν Πατερική ὁρολογία, αὐτές οἱ «αὐτόματες» σκέψεις ὀνομάζονται λογισμοί. Ὁ ἄνθρωπος ὅταν τίς ἀποδεχθεῖ ἀρρωσταίνει. Γίνεται αἰχμάλωτός τους. Τό ἐρώτημα, εἶναι, πῶς ὁ ἄνθρωπος θά μπορέσει νά ἀλλάξει κατεύθυνση στήν πορεία πού τείνει νά πάρει ἡ δύναμη τῆς ψυχῆς του ὅταν αὐτή τείνει νά αἰχμαλωτιστεῖ ἀπό τόν πονηρό (οἱ «αὐτόματες» σκέψεις, σύμφωνα μέ τήν Πατερική θεραπευτική, δέν εἶναι στήν πραγματικότητα αὐτόματες, ἀλλά ἔχουν πηγή τους: α)τόν πονηρό καί β) στά πάθη τά ὁποῖα ὑποκρύπτουν δαίμονες) γιά νά μήν πέσει στήν κατάσταση πού ὀνομάζεται κατάθλιψη.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄. Πῶς μπορεῖ νά γνωρίσει κάποιος ἐάν ἐργάζεται μέ τήν μή ἐμπιστοσύνη στόν ἑαυτό του καί μέ τήν ὁλοκληρωτική ἐλπίδα στόν Θεό.

http://www.byzmusic.gr/wp-content/uploads/2011/04/14_07_agios_nikodimos_o_agioreitis.jpg
Ο Αόρατος πόλεμος»
ΟΣΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ
Απόδοση στη νέα Ελληνική: Ιερομόναχος Βενέδικτος
Έκδοση Συνοδείας Σπυρίδωνος Ιερομονάχου, Νέα Σκήτη, Άγιον Όρος
 
Πολλές φορές νομίζουν μερικοί αυθάδεις ότι δεν έχουν κανένα θάρρος στον εαυτό τους και ότι όλη τους την ελπίδα και πεποίθησι, την έχουν στον Θεό· όμως δεν είναι έτσι· και γι αυτό βεβαιώνονται από το αποτέλεσμα που έρχεται σε αυτούς από τον ξεπεσμό τους, όταν συμβή. Γιατί αν ίσως αυτοί λυπούνται στον ξεπεσμό τους και, κατά κάποιο τρόπο, απελπίζονται και νομίζουν ότι μπορούν στο εξής να κάνουν καλό, αυτό είναι σίγουρο σημείο, ότι και προ του ξεπεσμού τους πίστευαν στον εαυτό τους και όχι στον Θεό.

Ἀγνώστου συγγραφέως:Οἱ περιπέτειες ἑνός προσκυνητοῦ_33ο_mp3



Π. Σάββας 2013-03-07_ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΟΥ_ΛΓ΄ ΜΕΡΟΣ_mp3

Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 07-03-2013 (Συνάξεις Νέων στό Πνευματικό Κέντρο τοῦ Ι. Ν. Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

Τό μυστήριο τῆς ''ἐπίθεσης'' τῶν χειρῶν (Ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτσ)

 
Το μυστήριο της «επίθεσης» των χειρών

Εισαγωγή

Πολλοί μας μέμφονται και μας κατηγορούν:
— Γιατί η Ορθόδοξη Εκκλησία θεωρεί την «επίθεση» των χειρών κατά τη χειροτονία των ιερέων τόσο σπουδαία;
Την ερώτηση αυτή μας την κάνουν συνήθως οι αιρετικοί κάποιων ομολογιών. Νομίζουν πώς πρόκειται για μια ασήμαντη και άχρηστη λεπτομέρεια. Κι όταν κάνουν την ερώτηση αυτή έχουν ένα ύφος περιφρονητικό, δεν περιμένουν κάποια σοβαρή απάντηση ούτε και φαίνονται να επιθυμούν να φωτιστούν στο συγκεκριμένο ζήτημα.

Γράφουμε το κείμενο αυτό όχι γι' αυτούς τους αιρετικούς, πού δεν πείθονται με τίποτα, αλλά για τον ορθόδοξο λαό, να τούς εξηγήσουμε πόσο σοβαρό θέμα είναι η «επίθεση» των χειρών κατά τη χειροτονία των επισκόπων, των Ιερέων και των διακόνων στην Εκκλησία.

Θαυμαστές ἐπεμβάσεις τῆς Θείας Πρόνοιας

 

ΘΑΥΜΑΣΤΕΣ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ

Το Πάσχα του έτους 1935 ηγουμενεύοντας του αρχιμανδρίτου Σεραφείμ στην ιερά Μονή Αγίου Παύλου όλοι οι πατέρες, που αριθμούσαν τότε τους 60, είχαν βγει στο προαύλιο για να κάνουν την ακολουθία της Ανάστασης. Μέσα στην ατμόσφαιρα χαρμόσυνη και ενθουσιώδη. Μετά το ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ , ο Καθηγούμενος λέει σε ένα από τα πιο απλά και πιστά γεροντάκια, τον γέρο Θωμά. Γέρο Θωμά, πήγαινε κάτω στο σκευοφυλάκιο, εκεί που είναι τα οστά των πατέρων, να τους πεις το ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ. Νάνε ευλογημένο Γέροντα - είπε ο γερο Θωμάς και χωρίς να σκεφθεί που πάει, με δυο τρία πηδήματα βρίσκεται μπρος στο οστεοφυλάκιο. Ο Ηγούμενος με έστειλε να σας πω το ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ , πατέρες και αδελφοί. ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ φώναξε μεγαλοφώνως.

Οἱ ἅγιοι Νήφων (διδάσκαλος) καί Μάξιμος Γραικός (μαθητής) ὡς πρότυπα οἰκουμενικότητας τῆς Ὀρθοδοξίας

 Αν. Καθηγητής Ανωτἀτης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης Δημήτριος Παπάζης
 

Η σύνδεση και η σχέση της ελληνορθόδοξης και της ρωσικής ορθόδοξης πνευματικότητας αφύπνιζαν ανέκαθεν τα ερευνητικά ενδιαφέροντα, τόσο των επιστημόνων της Εκκλησιαστικής Ιστορίας, όσο και των πιστών ορθόδοξων χριστιανών. Παρατηρήθηκε, μάλιστα, ιδιαίτερη κινητικότητα και αλληλεπίδραση στους δύο αυτούς πόλους της ορθόδοξης πνευματικότητας, της ελληνικής και της ρωσικής, κατά τη διάρκεια της οθωμανικής κυριαρχίας στη Χερσόνησο του Αίμου. Εντός αυτού του εκκλησιαστικοπολιτικού πλαισίου αναδείχτηκαν προσωπικότητες μεγάλου πνευματικού βεληνεκούς, οι οποίες επέδρασαν θετικά με τρόπο καταλυτικό στην εκκλησιαστική ζωή και στην εν γένει ορθόδοξη πνευματικότητα της εποχής τους. Δύο τέτοιες προσωπικότητες είναι οι αγιορείτες Άγιοι Νήφων, Πατριάρχης  Κωνσταντινουπόλεως, και Μάξιμος ο Γραικός, φωτιστής των Ρώσων, οι οποίοι συνδέθηκαν μεταξύ τους ως διδάσκαλος και μαθητής αντίστοιχα.

Γέρων Ἀρσένιος Γρηγοριάτης.

 Γέρων Ἀρσένιος Γρηγοριάτης (+1912-1991).

  Μοναχοῦ Δαμασκηνοῦ Γρηγοριάτου

Ὁ Γέρο Ἀρσένιος εἶναι θεομητορικός μοναχός. Ὁσάκις ὁμιλεῖ, γράφει καί προσεύχεται γιά τήν Θεοτόκο χρησιμοποιεῖ τίς τρυφερώτερες ἐκφράσεις. Αἰσθάνεται ὡσάν νά βλέπει μπροστά του τήν Ἁγνή Θεομήτορα καί συνομιλεῖ μαζί της μέ τόση οἰκειότητα ὅση ἔχει τό μικρό παιδί πρός τήν στοργική του μητέρα.
Κι αὐτή ἡ οὐράνια πνευματική σχέσις ὀφείλεται στήν καθαρότητα, τήν ἁπλότητα, τήν εἰλικρίνεια καί τήν ἀγαθότητα τοῦ Γέροντος Ἀρσενίου.
Διακρίνεται ἀνάμεσα στούς λοιπούς Πατέρες γιά τήν ὑψηλή του μυστική κοινωνία μέ τόν οὐράνιο κόσμο. Τόν ἐπρόδιδε καθημερινά τό ἱλαρό καί χαρίεν πρόσωπό του. Ζήσαμε μαζί 16 χρόνια καί δέν τόν εἶδα οὔτε μία φορά νά ὀργισθῆ τό πρόσωπό του. Ἀντίθετα τόν διέκρινε ἡ πραότης, ἡ εἰρηνική καί καθάρια μορφή του, τά χαριτωμένα καί πρωτότυπα ἀστεῖα του, τά ὁποῖα δέν ἦσαν δηκτικά, ἀλλά προκλητικά γιά εὔθυμη διάθεσι.
Ἀγαπᾶ νά συναυλίζεται καί συνδιακονῆ ἰδιαίτερα μέ τούς νέους Πατέρες. Ὅλους τούς χαιρετᾶ μέ τό καλογερικό: "εὐλογεῖτε", χωρίς νά περιμένη τόν χαιρετισμό ἀπό τούς ἄλλους.

Ἀνακοίνωση Ἱ.Μ.Κηφισιᾶς σχετικῶς μέ τήν «58η Πανελλήνια σύναξη νέων» τῆς αἵρεσης τῶν Πεντηκοστιανων

f23 (1)

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Ι.Μ.ΚΗΦΙΣΙΑΣ ΣΧΕΤΙΚΩΣ ΜΕ ΤΗΝ «58η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΥΝΑΞΗ ΝΕΩΝ» ΤΗΣ ΑΙΡΕΣΗΣ ΤΩΝ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΙΑΝΩΝ

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Ι.Μ.ΚΗΦΙΣΙΑΣ ΣΧΕΤΙΚΩΣ ΜΕ ΤΗΝ
«58η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΥΝΑΞΗ ΝΕΩΝ»
ΤΗΣ ΑΙΡΕΣΗΣ ΤΩΝ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΙΑΝΩΝ
   Τό Σάββατο 11 Μαΐου 2013 στά γεωγραφικά ὅρια τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας θά λάβει χώρα ἡ πανελλήνια συνάντηση τῶν νέων τῆς αἵρεσης τῶν Πεντηκοστιανῶν (Ἐλευθέρα Ἀποστολική Ἐκκλησία τῆς Πεντηκοστῆς ἤ ΕΑΕΠ). Ἐνημερώνουμε τό εὐσεβές πλήρωμα ὅτι ἡ αἵρεση αὐτή μάχεται τήν Ἐκκλησία τοῦ Κυρίου μας, διδάσκοντας στούς ὀπαδούς της, πλῆθος βλάσφημων κακοδοξιῶν. Συγκεκριμένα:
Δέχονται μόνο τήν Ἁγία Γραφή, τήν ὁποία ἑρμηνεύουν ὅπως αὐτοί νομίζουν. Δέν δέχονται ὅσα ὁ Χριστός καί οἱ Ἀπόστολοι μᾶς παρέδωσαν προφορικά. Ὑποστηρίζουν ὅτι ἡ Παναγία γέννησε πολλά παιδιά. Δέν πιστεύουν στίς πρεσβεῖες τῶν Ἁγίων. Δέν τιμοῦν τίς ἅγιες εἰκόνες καί τά λείψανα τῶν Ἁγίων. Δέν πιστεύουν ὅτι στήν Ἐκκλησία ὑπάρχει εἰδική Ἱερωσύνη ἡ ὁποία στηρίζεται στήν ὕπαρξη Ἀποστολικῆς διαδοχῆς. Δέν δέχονται τό μυστήριο τῆς Ἱερᾶς Ἐξομολογήσεως, οὔτε τά μνημόσυνα. Δέν νηστεύουν τήν Τετάρτη καί τήν Παρασκευή. Εἶναι ἀντίθετοι πρός τήν παρθενική ζωή, πρός τόν Μοναχισμό. 

Γέροντας Ἐφραίμ Κατουνακιώτης.Λόγου διδαχῆς


ΛΟΓΟΙ ΔΙΔΑΧΗΣ

Ταπείνωση
Εις τι θα μας ωφελήσει εμάς αν μάθουμε ότι η φωνή ήταν του Πατρός ή ο Θεός μιλεί δι' αγγέλου για τό 'να και τ' άλλο. Εις τι θα μας ωφελήσει εις τον δρόμο της σωτηρίας μας, αν γνωρίζουμε αυτό; Εσύ μιλάς θεολογικά. Τι θα μας ωφελήσει; Τίποτε. Θα σε προσβάλω. Άφησες το δρόμο της ταπεινώσεως και πιάνεις υψηλά επίπεδα θεολογικά. Όχι. Άφησε αυτόν το δρόμο κι ακολούθησε το δρόμο της καλογερικής. «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με», «Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με». Άφησε αυτόν το δρόμο της ερεύνης, διότι...

Ὁ ἅγιος Μακάριος ὁ Νοταρᾶς καί ἡ εὐδόκιμος παρουσία του στήν Ὕδρα

Ο ΑΓΙΟΣ ΜΑΚΑΡΙΟΣ Ο ΝΟΤΑΡΑΣ ΚΑΙ Η ΕΥΔΟΚΙΜΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΥΔΡΑ

Η ίδρυση το 1999 του Εκκλησιαστικού Μουσείου Ύδρας «Ο Άγιος Μακάριος ο Νοταράς» με πρωτοβουλία του ασκητικού και φιλαγίου Σεβασμιωτάτου Γέροντος Μητροπολίτου πρώην Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης κυρού Ιεροθέου αποτελεί κορυφαίο γεγονός στην εκκλησιαστική ιστορία του αγιοτόκου και αγιοβαδίστου νησιού της Ύδρας με την πλούσια κολλυβαδική παράδοση, αφού συνέβαλε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην προβολή των εκκλησιαστικών κειμηλίων και θησαυρών του μικρού, αλλά πλούσιου σε πολιτιστική κληρονομιά νησιού του Αργοσαρωνικού.

DOMINGO 4º DE CUARESMA: El Cristo, la única terapia y metamorfosis del hombre (Mrc 9,17-31) por Miguel Julis, Teólogo

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ: Ο Χριστός, η μόνη θεραπεία και μεταμόρφωση του ανθρώπου (Μάρκ. 9,17-31) Μιχαήλ Χούλη, Θεολόγου

DOMINGO 4º DE CUARESMA: El Cristo, la única terapia y metamorfosis del hombre (Mrc 9,17-31) por Miguel Julis, Teólogo

El Cristo, metamorfoseado al monte Tavor, dejó verse la luz increada de Su doxa=gloria (luz de luces increada), y así ser comprobado de sus discípulos “a medida de lo posible de ellos”. Mostró así que es el Dios en la tierra y como él quiere –no por debilidad- será conducido a la cruz y la muerte, por la vida del mundo.
Ο Χριστός, μεταμορφωθείς στο Θαβώρ, άφησε να φανεί το άκτιστο φως της δόξης Του και να διαπιστωθεί από τους μαθητές «καθώς ηδύναντο». Έδειξε έτσι ότι είναι ο Θεός επί της γης και ότι επειδή θέλει –όχι από αδυναμία- θα οδηγηθεί στο σταυρό και στον θάνατο, υπέρ της του κόσμου ζωής.