Σελίδες

Τετάρτη 12 Ιουνίου 2013

Orthodox catechism topics.The Church

ORTHODOX CATECHISM TOPICS
The Church
By: Fr. Anthony Alevizopoulos
PhD. of Theology, PhD. of Philosophy
http://www.egolpion.com/
 The Church as the Body of Christ is a Divine-human (theanthropic) organism, i.e. an invisible and visible reality. The invisible dimension of the Church refers to the communion between God and man having as its model the communion between the three Persons of the Holy Trinity. With the creation of the angels the heaven­ly Church was constituted; to this Church man was added: " but ye are come unto mount Sion, and unto the city of the living God, the heavenly Jerusalem, and to an innumerable company of angels, to the general assembly and Church of the firstborn, which are written in heaven, and to God the Judge of all, and to the spirits of the just men made perfect" (Heb. 12, 22-23).

Themen zur Orthodoxen Katechese.Die Kirche


THEMEN ZUR ORTHODOXEN KATECHESE

Es ist eine traurige Tatsache, daß so viele Gläubige der Orthodoxen Kirche deren dogmatische Wahrheiten nicht kennen. Der Mangel an Kenntnis der göttlichen Lehren der Kirche ist nicht normal, obwohl viele glauben, daß alle Dogmen eine Sache der Spezialisten sei.
Wer Christ genannt werden will, muß auch mit all seiner Kraft nach dem Wissen streben. Es ist wahr, dass wir alle einer ständigen Katechese bedürfen. Um diesem heiligen Bemühen zu dienen, veröffentlichen wir kurze, klare und einfacheTexte, die das nötige Wissen über unseren Glauben enthalten.

DIE KIRCHE
 Von P. Antonios Alevizopoulos
Dr. theol. und Dr. phil.
Übersetzung: Sr. Matthaia ©Heiliges Kloster Pantokratoros
Die Kirche als der Leib Christ ist ein göttlich-menschlicher (theanthropischer) Organismus, d.h. eine zugleich unsichtbare und sichtbare Wirklichkeit. Die unsichtbare Dimension der Kirche bezieht sich auf die Gemeinschaft zwischen Gott und Mensch und hat als Vorbild die Gemeinschaft der drei Personen der Heiligsten Dreifaltigkeit. Mit der Erschaffung der Engel wurde die himmlische Kirche konstituiert; dieser Kirche wurde der Mensch hinzugefügt:

Διάκριση στό θέμα τῆς ἐργασίας.Διάκριση στό θέμα τῶν λεγόμενων ψυχολογικῶν προβλημάτων (συμπλέγματα κατωτερότητας καί μελαγχολία)




  Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ

ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΟΡΦΥΡΙΟ


 ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄

Β΄ΕΝΟΤΗΤΑ: Η ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΤΟΥ- ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΧΑΡΙΤΩΜΕΝΕΣ ΔΙΔΑΧΕΣ

Διάκριση στό θέμα τς ργασίας

Γέροντας, χι μόνο κτιμοσε τήν ργασία καί τήν συνιστοῦσε σάν τρόπο γιά τήν ἀρχική θεραπεία τῶν ψυχολογικῶν προβλημάτων (π.χ. κατάθλιψης), λλά γνώριζε καί τήν ξιολόγική της εράρχηση. « Μαρία», παρατηροῦσε, «δέν ταν τεμπέλα, Μαρία ταν καί Μάρθα, ταν ργατική πως Μάρθα, λλά εχε καί κάτι σπουδαο παραπάνω π’ ατήν: ξερε νά βάζει σέ μιά σωστή σειρά τίς ργασίες της, τίς πνευματικές πάνω πό τίς λικές. ξερε, τι εναι μεγάλο λάθος, ταν μς μιλ Χριστός, μες νά σχολούμαστε μέ λικές φροντίδες. πρχε κατάλληλος καιρός καί γι’ ατές τίς ργασίες. Πρώτη μως ργασία γιά κείνη τήν ρα ταν κρόαση τν λόγων το Κυρίου, πού θά δινε ξία καί στά ργα τς λικς διακονίας, πού θά κολουθοσαν»1.

Ἡ νοητή προσφορά, δηλαδή πῶς πρέπει κανείς νά προσφέρη νοερά τόν ἑαυτό του καί κάθε του ἔργο στόν Θεό

 Ο Αόρατος πόλεμος
ΟΣΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ

 Απόδοση στη νέα Ελληνική: Ιερομόναχος Βενέδικτος
Έκδοση Συνοδείας Σπυρίδωνος Ιερομονάχου, Νέα Σκήτη, Άγιον Όρος
 
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΣΤ΄  Ἡ νοητή προσφορά, δηλαδή πῶς πρέπει κανείς νά προσφέρη νοερά τόν ἑαυτό του καί κάθε του ἔργο στόν Θεό.
Γιά να είναι η προσφορά του εαυτού σου τέλεια και αξιαγάπητη στον Θεό, από όλες τις πλευρές, χρειάζεται δυό πράγματα: το ένα είναι να ενώσης την δική σου προσφορά με τις προσφορές που έκανε ο Χριστός προς τον Πατέρα του. Το άλλο είναι να είναι η θέλησίς σου και η καρδιά σου ξεκολημμένη από την αγάπη κάθε κτιστού πράγματος. Γιά το ένα γνώριζε ότι ο Υιος του Θεού ζωντας στην κοιλάδα αυτή του κλαυθμώνος, όχι μόνο τον εαυτό του και τα έργα του, αλλά και μας μαζί με τα έργα μας πρόσφερε στον ουράνιο Πατέρα του· ώστε οι δικές μας προσφορές, για να είναι θεάρεστες, πρέπει να γίνωνται με την ένωσι και με την ελπίδα των προσφορών του Χριστού.
Γιά το δεύτερο σκέψου καλά προτού να κάνης την προσφορά, αν η θέλησίς σου έχη κάποιο εμπόδιο (προσκόλημμα). Διότι αν έχης κάτι παρόμοιο, πρέπει εσύ να ξεκολλήσης από κάθε αγάπη, όσο μπορείς, και να προστρέξης στον Θεό, για να σε ξεκολλήση αυτός εντελώς με το δεξί του το χέρι και έτσι να μπορέσης να προσφέρης τον εαυτό σου στην θεία μεγαλειότητα λυμένο και ελεύθερο από κάθε πράγμα.

Χ ριστός Ξ ένος Στ΄ αυροῦ


 
Χ  ριστός    Ξ  ένος     Στ΄  αυροῦ.


Στο Ιερό Βιβλίο της Αποκαλύψεως αναφέρεται ο δυσώνυμος  αριθμός Χ Ξ ς (666) ως η ταυτότητα του Αντιχρίστου  με τον οποίο θα θελήσει να σφραγίσει και να οικειοποιηθεί  τους ανθρώπους στα έσχατα χρόνια.
Όμως  μας διαφεύγει και μία άλλη ερμηνεία του αριθμού αυτού που επίσης αναλύεται ως ΧΞς δηλαδή :
 Χ ριστός Ξ ένος Στ΄αυρού.
Αυτός είναι και ο πιο γλυκός και επικίνδυνος πειρασμός όλων των εποχών και ιδιαιτέρως των εσχάτων.
Αυτός ήταν και ένα από τους τελευταίους πειρασμούς του Κυρίου μας πάνω στον Σταυρό.
Όλοι επιζητούμε Τον Χριστό, χωρίς όμως την ταυτότητα του Σταυρού . Θέλουμε έναν Χριστό βολικό , στα μέτρα μας, δίχως θυσίες, μαρτυρία και ομολογία.

Οἱ 222 Κινέζοι Νεομάρτυρες 1900. (11 Ἰουνίου:μνήμη τῶν Κινέζων Νεομαρτύρων). Νεομάρτυρες τῆς Ὀρθοδοξίας στόν 20ό καί 21ο αἰώνα. Χαραλάμπους Χ. Ἄνδραλη


Οι 222 Κινέζοι Νεομάρτυρες 1900
11 Ιουνίου:μνήμη των Κινέζων Νεομαρτύρων
Μέρος Πρώτο Κεφάλαιο Πρώτο

Χαραλάμπους Χ. Άνδραλη

Το έτος 1900, πάνω στην είσοδο ενός αιώνα που στιγματίσθηκε από την άκρατη βία και την επικράτηση ακραίων πολιτικών καθεστώτων, στην αχανή Κίνα, μια μικρή κοινότητα 700 περίπου Ορθόδοξων Χριστιανών ξεχώριζε με το μοναδικό τρόπο ζωής των μελών της.

Η Κινεζική Εκκλησία ήταν τέκνο της ρωσικής Ορθοδόξου Ιεραποστολής που από παλαιότερα είχε διδάξει το Λόγο του Χριστού στον ασιατικό λαό. Ο Ρώσος αρχιμανδρίτης πατήρ Ιννοκέντιος Φιγκουρόφσκι εγκαταστάθηκε στην Κίνα το 1897 και ξεκίνησε ένα ιεραποστολικό έργο που δεν άργησε να καρποφορήσει.
Ήδη το 1900 είχε δημιουργηθεί ένα αξιόλογο ποίμνιο γύρω του. Μάλιστα, χειροτονήθηκε ιερέας ένας γηγενής Κινέζος, ο πατήρ Μητροφάνης Τση-Σουνγκ.

Γέρων Θαδδαῖος γιά τούς πολιτικούς

ΓΕΡΩΝ ΘΑΔΔΑΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ.

Κάνουμε κριτική στους πολιτικούς μας. που είναι στην εξουσία, αλλά είναι και εκείνοι παιδιά μας Είμαστε εμείς, οι παλιότερες γενιές, που έχουμε την ευθύνη, διότι δεν δώσαμε σ' αυτούς καλό παράδειγμα. Είμαστε μια εικόνα των γονιών μας, των περασμένων γενεών, και από αυτές δεν καταφέραμε να μάθουμε και πολλά. Τώρα εμείς είμαστε οι υπόλογοι, διότι αποτύχαμε να βάλουμε τα παιδιά μας στο σωστό δρόμο. Πρέπει να ξεκινήσουμε με τον εαυτό μας και όχι να προσπαθούμε να αλλάξουμε τους άλλους.

Ὁ Σιωνισμὸς ὡς ἐξωτερικὸς ἐχθρός του Ἑλληνισμοῦ καὶ τῆς Ὀρθοδοξίας. Μοναχοῦ Ἀβραὰμ Ἁγιορείτου

Ὁ Σιωνισμὸς ὡς ἐξωτερικὸς ἐχθρός του Ἑλληνισμοῦ καὶ τῆς Ὀρθοδοξίας

Μοναχοῦ Ἀβραὰμ Ἁγιορείτου

Ἕνας ἀπὸ τοὺς βασικότερους ἐξωτερικοὺς προαιώνιους ἐχθρούς του Ἑλληνισμοῦ καὶ τῆς Ὀρθοδοξίας εἶναι ὁ Σιωνισμός, τὸ πρωτοπαλίκαρο τοῦ Σατανᾶ, ποὺ ἀφοῦ ἐξετέλεσε τὸ μεγαλύτερο ἔγκλημα τῶν αἰώνων καὶ ἐσταύρωσε τὸν Θεάνθρωπο Ἰησοῦ (ὡς ἄνθρωπο), αὐτὴ ἡ συναγωγὴ τοῦ διαβόλου ἐπέσυρε τὴν κατάρα ὅλου του ἀνθρωπίνου γένους πάνω στὰ κεφάλια τους καὶ τὰ κεφάλια τῶν παιδιῶν τους, σὲ ὅλες τὶς γενεὲς ως καὶ τὴν συντέλεια.
Αὐτοὶ ἀπὸ τότε ἦταν καὶ εἶναι διῶκτες τοῦ Χριστιανισμοῦ ἔμμεσα καὶ ἄμεσα, πληρώνοντας ἢ διαβάλοντας τοὺς χριστιανοὺς στοὺς ἑκάστοτε εἰδολωλάτρες ἄρχοντες καὶ κατόπιν ὅταν ἐπεκράτησε καὶ ἑδραιώθηκε ὁ Χριστιανισμὸς μὲ διεισδύσεις σὲ διάφορα κέντρα ἐπιρροῆς μὲ διαβολὲς καὶ συνωμοσίες. Αὐτὰ τὰ ὄργανα τοῦ σκότους πολεμοῦν ἐδῶ καὶ δύο χιλιάδες χρόνια τους πιστούς του Ἰησοῦ Χριστοῦ, τοῦ Θεανθρώπου.

Εὐδοξία Αυγουστίνου , "Ἔργα καί ἡμέραι" Ἰησουϊτῶν. Ἰησουίτες καί Ρωμιοσύνη



"Ἔργα καί ἡμέραι" Ἰησουϊτῶν
 
 
Μετά ἀπό 700 χρόνια παραιτεῖται πάπας, ἐνῶ πρώτη φορά ἐκλέγεται πάπας ἀπό τή Νότια Ἀμερική καί μάλιστα πρώτη φορά ἰησουίτης. Ἔτσι ὁ ἀργεντινός ἐπίσκοπος Χόρχε Μάριο Μπεργκόλιο, γιός ἰταλῶν μεταναστῶν, ἐπέστρεψε στήν πατρίδα τῶν γονιῶν του ὡς πάπας Φραγκίσκος Α΄! 
 Τί ὅμως εἶναι οἱ ἰησουίτες; Πρόκειται γιά τό δυναμικότερο μοναχικό τάγμα τῶν ρωμαιοκαθολικῶν. Ὁ τίτλος τους εἶναι «Societas Jesu» «Ἑταιρεία τοῦ Ἰησοῦ». Ἱδρύθηκε τό 1534 ἀπό τόν ἰσπανό ἱππότη Ἰγνάτιο Λογιόλα καί τόν βάσκο Φραγκίσκο Ξαβιέ καί ἀναγνωρίστηκε τό 1540 ἀπό τόν πάπα. Ἡ προσωνυμία «ἰησουίτες» τούς προσδόθηκε ἀπό τούς ἐχθρούς τους ὡς εἶδος μομφῆς· ὅμως μέ τό πέρασμα τῶν χρόνων ἔγινε ἀποδεκτή κι ἀπό τούς ἴδιους. Ἐπειδή μία ἀπό τίς ἀρχές τους ἦταν ἡ παρασιώπηση μέρους τῆς ἀλήθειας, ἡ λέξη χρησιμοποιήθηκε μέ μειωτική διάθεση κι ἔφθασε νά σημαίνει τόν ὑποκριτή, τόν ταρτοῦφο, τόν ραδιοῦργο, ἐκεῖνον πού δρᾶ ὕπουλα καί καταχθόνια.

  Ὁ ἱδρυτής τῆς ὀργάνωσης Ἰγνάτιος Λογιόλα -γεννημένος τό 1491-, μετά τή θρησκευτική ἐξέγερση τοῦ Λουθήρου κατά τοῦ πάπα, ἀποφάσισε νά προσφέρει στόν ποντίφηκα τίς προσωπικές του ὑπηρεσίες, καθώς καί τῶν συντρόφων τοῦ τάγματος πού ἵδρυσε. Ἔκτοτε οἱ ἰησουίτες θεωροῦσαν τούς ἑαυτούς τους ὡς τήν ἐκλεκτή καί μαχητική ὁμάδα κρούσης τοῦ πάπα.

Καταπέλτης ὁ π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος ἀπαντᾶ σέ ποιμαντικό ἐρώτημα πού ἀφορᾶ τήν ὁμοφυλοφιλία

Ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος απαντά με ποιμαντική ευθύνη στην ερώτηση: «Μήπως πρέπει να γίνουν ενέργειες για να αφυπνιστεί και να αντιδράσει ο ελληνικός λαός στον σοδομιτισμό που προσπαθούν να μας επιβάλλουν, γιατί διαφορετικά θα εξοργίσουμε τον Θεό και θα χαθούμε σαν έθνος;» (βλέπε σημερινό Gay Pride 8/6/13 στην Αθήνα)

Ακούστε την σύντομη απάντηση του π. Αθανασίου:
Για να κατεβάσετε και να αποθηκεύσετε την ομιλία σε mp3 πατήστε ΕΔΩ (δεξί κλίκ αποθήκευση ως, ή αποθήκευση δεσμού ως)
Πηγή αρχείου arnion.gr

http://anavaseis.blogspot.gr/2013/06/blog-post_2381.html 

Σχολιασμός Ἀρχ. Σαράντη Σαράντου στήν ἐκπομπή «Ἀρχονταρίκι»: «Ἡ χαρά τοῦ ἔρωτα»

Οἱ Ἀναβάσεις σᾶς παραθέτουν τὴν εὔλογη ἐπιστολὴ-σχόλιο τοῦ Ἀρχ. π. Σαράντη Σαράντου πρὸς τὸν Μητροπολίτῃ Δημητριάδος Ἰγνάτιο ὡς βασικοὺ παρουσιαστὴ καὶ ὑπευθύνου τῆς ἐκπομπῆς «Ἀρχονταρίκι» μὲ θέμα «Ἡ χαρὰ τοῦ ἐρώτα» (26/5/13).

Ἡ χαρά τοῦ ἔρωτα
Σχόλια στήν ἐκπομπή «Ἀρχονταρίκι»

Σεβασμιώτατε Ἅγιε Δημητριάδος
κ. Ἰγνάτιε
Χριστός Ἀνέστη!

Στό Ἀρχονταρίκι τῆς περασμένης Κυριακῆς 26ης Μαΐου τοῦ 2013 εἴδαμε, παρακολουθήσαμε καί ἀπορήσαμε γιά ὅσα διημείφθησαν μεταξύ τῆς Ὑμετέρας Σεβασμιότητος καί τοῦ συνομιλητοῦ Σας πανοσιολογιωτάτου Ἱερομονάχου, τοῦ ὁποίου τό ὄνομα «σεμνύνομαι»νά καταγράψω.  Τό θέμα τῆς ἐκπομπῆς ἦταν «ἡ χαρά τοῦ ἔρωτα».
Παράλληλα γιά νά γίνεται ζωντανότερος ὁ διάλογος καί γιά νά ἐμπεδωθεῖ ἀκόμα καί στό μακρυνότερο χωριό τῆς Ἑλλάδος μας, ἀλλά καί τῆς ἁπανταχοῦ οἰκουμένης τό θέμα πού ἀμφότεροι προβάλατε, παρενεβάλλοντο συνεντεύξεις μέ κάποιους νέους καί νέες πού ἐπιβεβαίωναν τό ἀλάνθαστο τοῦ περιεχομένου τῆς συνομιλίας σας.  Ἐπί προσθέτως σκοῦρες ἤ φωτεινότερες ταμπέλες ὑποχρέωναν τόν τηλεθεατή σέ ἀνάγνωση γιά νά μή χαθεῖ τό παραμικρό νόημα καί τό ἐλάχιστο μήνυμα πού προέκυπτε ἑκάστοτε ἀπό τά λεγόμενά σας.  Ἡ κύρια ταμπέλα πού ἐπιδιωκόταν νά κολλήσει στά μυαλά καί στίς καρδιές μικρῶν καί μεγάλων τηλεθεατῶν ἦταν: «Ἡ χαρά τοῦ ἔρωτα».

Οπτικό Αγιολόγιο 12 Ιουνίου


Οπτικοποιημένο Ηχητικό Αγιολόγιο της 12ης Ιουνίου



Για να γνωρίσετε τους συντελεστές διαβάστε εδώ

Ὁ Θεός λυπᾶται ὅταν δέν Τόν ἐνοχλοῦμε


 
Έχουμε μεγάλη  δύναμι  ως πλήρωμα της Εκκλησίας,  αν προσευχώμαστε με οδύνη ψυχής  και ταπεινή καρδιά. Δεν χρειάζεται να περάσουμε το πέλαγος, ούτε να κάνουμε μεγάλες αποδημίες∙ κάθε ένας και κάθε μία, και όταν συναντιώνται στην Εκκλησία και όταν μένουν μέσα στο σπίτι, ας παρακαλούμε με πολλή κατάνυξι το Θεό και οπωσδήποτε θα εισακουσθούν οι προσευχές μας.
Από πού είναι φανερό αυτό; Από το ότι επιθυμεί πολύ πάντοτε να καταφεύγουμε κοντά Του , και να Τον παρακαλούμε σε όλες τις περιπτώσεις και να μην κάνουμε τίποτε ή να λέμε τίποτε χωρίς Αυτόν. Διότι οι άνθρωποι , όταν τους ενοχλούμε συνέχεια για τις διάφορες υποθέσεις μας, μας συμπεριφέρονται εχθρικά∙

12 Ιουνίου Συναξαριστής. Ὀνουφρίου Αἰγυπτίου, Πέτρου Ὁσίου, Ἀντωνίνας, Ἰουλιανοῦ ἐν Δογάζου, Ζήνωνος Ὁσίου, Τριφυλλίου Ἐπισκόπου, Ἰωάννου Στρατιώτου, Ἀρσενίου Ὁσίου, Ἰωάννου ἐν Ἀσπροκάστρω, Συνεσίου Ὁσιομάρτυρα, Βενεδίκτου τοῦ Νέου, Τιμοθέου τοῦ Νέου, Παύλου τοῦ Νέου.

Ὁ Ὅσιος Ὀνούφριος ὁ ἐν Ἱερουσαλήμ 

Ὁ Ὅσιος Ὀνούφριος ἐγεννήθηκε τὸν 4ο αἰώνα μ.Χ. στὴν Αἴγυτπο καὶ καταγόταν ἀπὸ ἀριστικρατικὴ οἰκογένεια. Ὁ βιογράφος του, Ὅσιος Παφνούτιος, ἀναφέρει ὡς πατρίδα τοῦ Ὀνουφρίου τὴν Περσία, πράγμα ὅμως ποὺ δὲν μνημονεύεται οὔτε στὰ Συναξάρια, οὔτε καὶ στὸν Κανόνα τῆς ἑορτῆς αὐτοῦ.
Ὁ Ὅσιος Ὀνούφριος στὴν ἀρχὴ τῆς μοναχικῆς του πολιτείας εἰσέρχεται σὲ κοινόβιο μοναστήρι κοντὰ στὴν Ἑρμούπολη τῶν Θηβῶν. Τὸ κοινοβιακὸ σύστημα, ποὺ εἶναι αὐστηρότερο ἀπὸ τὸ Λαυρεωτικό, διαμορφώθηκε ὑπὸ τοῦ Ὁσίου Παχωμίου τοῦ Μεγάλου († 15 Μαΐου) τὸν 4ο αἰώνα στὴν Αἴγυπτο. Τὸ πρῶτο κοινόβιο ἱδρύθηκε περὶ τὸ 320 μ.Χ. στὴνΤαβεννίσιδα κοντὰ στὴν ἀνατολικὴ ὄχθη τοῦ Νείλου ποταμοῦ.
Στὸ κοινόβιο τῆς Ἑρμουπόλεως, ὀνομαζόμενο Σμαούν, ὁ Ὀνούφριος ἐδιδάχθηκε τὰ τοῦ μοναχικοῦ βίου. Ἐκεῖ ἄκουσε γιὰ τὴν ἥσυχη καὶ ἐρημικὴ ζωὴ δύο μεγάλων μορφῶν τῆς Ἐκκλησίας μας, τὸν ἀσκητικὸ καὶ ἐρημικὸ βίο τοῦ Προφήτου Ἠλιοὺ τοῦ Θεσβίτου, ὁ ὁποῖος ἦταν «ἐνδεδυμένος μηλωτὴν (=δέρμα προβάτου) καὶ ζώνην δερμάτινην περιζωσμένος τὴν ὀσφὺν αὐτοῦ» καὶ τὸ μιμητὴ αὐτοῦ Ἰωάννη τὸν Πρόδρομο καὶ προετοιμαστὴ τῆς παρουσίας Χριστοῦ, ὁ ὁποῖος, ὅπως καὶ ὁ Ἠλιού, φέροντας ἀσκητικὸ ἔνδυμα καὶ ἀκολουθώντας τὸν ἐρημικὸ βίο ἐκήρυξε στὸ λαὸ τὸ βάπτισμα τῆς μετανοίας.