Σελίδες

Πέμπτη 11 Ιουλίου 2013

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Παρασκευής 12-07-2013.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2012. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Ρωμαίους κεφ. θ΄ 6 - 19  

θ΄ 6 - 19
 
 

Ευαγγέλιον: Κατά Ματθαίον κεφ. Ι΄ 32 - 36    

Ι΄ 32 - 36 
 


Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Ἡ Θεία Λειτουργία εἶναι: «Ἡ συγκεφαλαίωση τῆς ὅλης Θείας Οἰκονομίας»



ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
 ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΤΗ ΖΗΣΟΥΜΕ

 

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ:ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

3) Ἡ Θεία Λειτουργία εἶναι: «Ἡ συγκεφαλαίωση τῆς ὅλης Θείας Οἰκονομίας»1.

Ὅλα τά θαυμαστά γεγονότα πού ἐργάστηκε ὁ Θεός γιά νά ἐπανα­φέρει στόν Οἶκο Του τόν ἄνθρωπο μετά τήν παρακοή, καί νά τόν κάνει πάλι οἰκεῖο Του (νά τόν σώσει), ὅλα αὐτά μαζί ὀνομάζονται Θεία Οἰκονο­μία.
Αὐτό τό γεγονός τῆς ἐν Χριστῷ σωτηρίας μας ζοῦμε στή Θεία Λειτουρ­γία καί εὐχαριστοῦμε γι’ αὐτό τό Θεό.
Ἡ Θεία Λειτουργία εἶναι ἡ μυστηριακή ἀναβίωση τῆς Θείας Οἰκονομίας, ἡ «συγκεφα­λαίωσις τῆς ὅλης οἰκονομίας», ὅπως λέει ὁ ἅγιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης2.
«Τό μυστήριο τῆς Θείας Οἰκονομίας φανερώθηκε ταυτόχρονα μέ τήν παρακοή τοῦ ἀνθρώπου. Ἀρκετά γεγονότα καί προφητεῖες τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης ἀναφέρονται ἄμεσα στό μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας. Τό κατ' ἐξοχήν γεγονός πού προεικόνιζε τή Θεία Εὐχαριστία ἦταν ἡ ἑορτή τοῦ ἰουδαϊκοῦ Πάσχα. Ἡ ἑορτή αὐτή ἦταν μιά διαρκής ἀνάμνηση τῆς σωτηρίας τῶν Ἑβραίων. Μιά διαρκής εὐχαριστία πρός τό Θεό γιά τίς εὐεργεσίες Του»3.

Ὁ Κύριος τῆς Δόξας καί οἱ Οἰκουμενικοί Σύνοδοι

 Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΝΕΥΡΟΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΣΘΕΝΕΙΑ, Η ΔΕ 

ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ

 πρ. Ιωάννης Σ. Ρωμανίδης, Καθηγητής Πανεπιστημίου  

Μετατροπή από την καθαρεύουσα στη νεοελληνική (Ρωμαίικη) γλώσσα από τον Θ.Φ.Δ.

12. Ὁ Κύριος τῆς Δόξας καί οἱ Οἰκουμενικοί Σύνοδοι

Για τον Χριστό και τους αποστόλους η Αγία Γραφή είναι η Παλαιά Διαθήκη στην οποία προστέθηκε η Καινή Διαθήκη. Τα ευαγγέλια του Ματθαίου, Μάρκου και Λουκά συντάχθηκαν ως οδηγοί στην κάθαρση του εσωτερικού ανθρώπου, δηλαδή του πνεύματός του (νοός) στην καρδιά, και τα πρώτα στάδια του φωτισμού πριν το βάπτισμα με το νερό. Σε αυτά ο Χριστός αποκαλύπεται ως ο ενσαρκωθείς Κύριος της δόξας στο βάπτισμά του και την μεταμόρφωσή του, όταν φανερώνεται ως η κατά φύσιν πηγή της ακτίστου δόξας, βασιλείας και θεότητας του Πατρός. Το ευαγγέλιο του Ιωάννου συντάχθηκε για τους ήδη βαπτισθέντες με νερό ως οδηγός στο βάπτισμα του Πνεύματος, δηλαδή τον φωτισμόν και την προκοπή της καρδιάς (ιδίως Ιων. 13:31-17) για να φτάσει η  ανιδιοτελής αγάπη στον δοξασμό (Ιων. 17) μέσω του οποίου θεωρεί τον Κύριον της δόξας με σάρκα να δοξάζεται μέσω του Πατρός και ο Πατέρας μέσω  Αυτού με  το μυστήριο του σταυρού (Ιων. 13:31;18-21). Για τον λόγο αυτό το ευαγγέλιο του Ιωάννου ονομάζεται το "πνευματικό ευαγγέλιο".[7]

Ἡ μοναχική του κουρά. Ἡ ζωή καί οἱ ἀγῶνες τοῦ Γέροντος π. Κλεόπα Ἡλίε.

μοναχική  του κουρά
Ἡ ζωή καί οἱ ἀγῶνες τοῦ Γέροντος π. Κλεόπα Ἡλίε

 π.Ἰωαννίκιος  Μπάλαν

'Αφοῦ ἀπολύθηκε ἀπό τόν στρατό ὁ ρασοφόρος Κωνσταντῖνος 'Ηλίε, ἐστάλη πάλι στό ἴδιο διακόνημά του. 'Επειδή ἦτο νεώτερος ἀπό τούς ἄλλους συνδιακονητάς, τούς βοηθοῦσε. Οἱ ἄλλοι ὠνομάζοντο π. Γαλακτίων 'Ηλίε καί π. 'Αντώνιος 'Ολάρου. Αὐτός ἔβαζε τά πρόβατα στήν στρούγκα, τά ἄρμεγε, καθάριζε κι ἔπλενε τήν στάνη, ἔπηζε τό γάλα καί ἐπήγαινε μέ τά πρόβατα στήν βοσκή.
Καί οἱ τρεῖς αὐτοί ποιμένες τῶν προβάτων ἦσαν πολύ πρᾶοι, ταπεινοί, σιωπηλοί καί ἀγαποῦσαν πάνω ἀπό ὅλα τήν προσευχή. Γι' αὐτό ὅλές τίς δουλειές τους τίς ἐπιτελοῦσαν μέ εἰρήνη καί ἡσυχία καί δέν εἶχαν μεταξύ τους διαμάχες στό διακόνημά τους.
Τό ἔτος 1937, στά τέλη τοῦ μηνός 'Ιουλίου, ὁ ρασοφόρος Κωνσταντῖνος προσκλήθηκε ἀπό τόν 'Ηγούμενο νά γίνη μοναχός. Μέχρι τότε εἶχαν περάσει 6 χρόνια δοκιμῆς καί εἶχε τελειώσει καί τόν στρατό του. 'Η κουρά του σέ μοναχό ἐγκρίθηκε ἀπό τόν Μητροπολίτη Μολδαβίας μέ τόν ἀριθμό ἐγγράφου 10042 τοῦ ἔτους 1936 καί ἐκάρη μοναχός στίς 2 Αὐγούστου 1937.

Ἀνακοινωθέν Μητροπολίτου Πειραιῶς κ. Σεραφείμ γιά συνέντευξή του στό Reuters

Ανακοινωθέν Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ για συνέντευξη του στο Reuters
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ & ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
Ἀκτὴ Θεμιστοκλέους 190, 185 39 ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ, Τηλ. +30 210 4514833 (19), Fax +30 210 4528332 e-mail: impireos@hotmail.com
Ἐν Πειραιεῖ τῇ 4ῃ  Ἰουλίου 2013
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν
Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιῶς κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ παρεκλήθη ἀπό τό διεθνές πρακτορεῖο REUTERS καί τήν δημοσιογράφο του κ. Καρολίνα Ταγαρη νά ἀπαντήση σέ ἐρωτήσεις πού τοῦ ὑπέβαλαν σχετικά μέ τήν ἵδρυση Μουσουλμανικοῦ τεμένους ἀπό τήν Ἑλληνική Πολιτεία. Ἀπό τό ὅλο κείμενο τῶν ἐρωτήσεων καί ἀπαντήσεων τό Εἰδησεογραφικό Πρακτορεῖο REUTERS παρουσίασε μόνο 4 γραμμές πού δέν ἀπέδωσαν κατ’ οὐδένα τρόπο τήν θέση τοῦ Σεβασμιωτάτου, ἀλλά ἀντιθέτως ἐκτενῶς ἀναφέρθηκε στήν ἄποψη ἑνός συμπαθοῦς Πακιστανοῦ ταξιτζῆ. Δημοσιοποιοῦνται λοιπόν οἱ ὑποβληθεῖσες ἐρωτήσεις ἀπό τήν κ. Ταγαρη καί οἱ ἀπαντήσεις τοῦ Σεβασμιωτάτου γιά τήν ἀκεραιότητα τῆς ἀλήθειας.
ΕΚ  ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ

«Κυρία
Καρολίνα Ταγαρη
Δημοσιογράφο Reuters


ΕΡ: Ποιοί εἶναι οἱ λόγοι πού σᾶς ὁδήγησαν στό ΣτΕ;
ΑΠ: Ἡ Ἑλλάδα, χώρα τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἕνωσης εἶναι κράτος δικαίου, ὅπου ἰσχύει ἡ διάκριση τῶν ἐξουσιῶν καί οἱ ὁποιεσδήποτε διαφορές ἐπιλύονται πάντοτε μέ νόμιμο τρόπο, πού προβλέπεται ἀπό τό Σύνταγμα τῆς χώρας, τήν Εὐρωπαϊκή Σύμβαση ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων, τή Χάρτα τῶν Ἡνωμένων Ἐθνῶν καί τούς ἰσχύοντες νόμους καί βέβαια τό Εὐρωπαϊκό κεκτημένο. Αὐτό σημαίνει ὅτι καί τό Κράτος καί οἱ πολίτες ὀφείλουν νά σέβονται τίς ἀνωτέρω ἀρχές. Ὁ νόμος, πού ψηφίσθηκε ἀπό τήν Βουλή τῶν Ἑλλήνων γιά τήν δημιουργία μουσουλμανικοῦ τεμένους στήν Ἀθήνα, παραβιάζει ἄμεσα τό Σύνταγμα τῆς χώρας καί εἰδικώτερα τίς ἀρχές τῆς ἰσότητος, τῆς ἀναλογικότητος καί τῶν περιβαλλοντολογικῶν προβλέψεων διότι ἡ Ἑλληνική πολιτεία πού στηρίζεται στήν ἀρχή τῆς ἀνεξιθρησκείας χωρίς νά ἀποτελεῖ οὐδετερόθρησκη Πολιτεία δηλ. λαϊκό κράτος ἀναγνωρίζει ὡς ἐπικρατούσα θρησκεία στήν Ἑλλάδα τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία καί παρά αὐτό τό γεγονός ποτέ μέ νόμο της δέν ἵδρυσε καί δέν χρηματοδότησε τήν ἀνέγερση Ὀρθοδόξου ναοῦ ἤ ὁποιουδήποτε ἄλλου χώρου λατρείας ἄλλης θρησκείας.

Θαυματουργική θεραπεία τοῦ τετραπληγικού Σταύρου Καλκανδῆ ἀπό τόν Ἅγ. Νεκτάριο



 Θαυματουργική θεραπεία του τετραπληγικού Σταύρου Καλκανδή
 
Σύντομο βιογραφικό σημείωμα του Σταύρου Καλκανδή
   
       Ο πρώην παράλυτος, τετραπληγικός Σταύρος Γ. Καλκανδής, αντισμήναρχος της Πολεμικής Αεροπορίας σε πολεμική διαθεσιμότητα, που θαυματουργικά θεραπεύτηκε από τον Άγιο Νεκτάριο, αποτελεί σπάνια περίπτωση και ιδιαίτερα ευεργετική όχι μόνο για πονεμένους και ασθενείς συνανθρώπους μας, αλλά και για κάθε άνθρωπο.
       Πριν παραθέσουμε την συνοπτική ομιλία του, σχετικά με την θαυματουργική του θεραπεία από την Χάρι του Θεού διά του Αγίου Νεκταρίου Αιγίνης, θα αναφέρουμε λίγα βιογραφικά στοιχεία. Ο Σταυρός Καλκανδής γεννήθηκε στη Νεάπολη Λακωνίας το 1923. Ο πατέρας του Γεώργιος ήταν γιατρός και πέθανε ενωρίς το 1930, και η μητέρα του Πολυχρονία ανέλαβε την φροντίδα των δύο παιδιών της. Μετά την αποφοίτηση από το σχολαρχείο της Νεαπόλεως πήγε εθελοντής στην Αεροπορία και στην συνέχεια φοίτησε στην Σχολή Υπαξιωματικών της Αεροπορίας. Κατά τους πρώτους μήνες του Β' παγκοσμίου πολέμου το 1941, σε διατεταγμένη πολεμική αποστολή ο Σταύρος Καλκανδής κτύπησε στην αυχενική μοίρα του νωτιαίου μυελού, η οποία του επέφερε εσωτερική αιμορραγία στη σπονδυλική στήλη.

Ψευδοεπιστημονικές μέθοδοι ἀνώδυνου τοκετοῦ μέ ἀποκρυφιστικές προεκτάσεις

ΨΕΥΔΟΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
ΑΝΩΔΥΝΟΥ ΤΟΚΕΤΟΥ
ΜΕ ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ
Της κ. Κωνσταντίνας Λαλιώτη,
Ιατρού Βιοπαθολόγου
 
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Μέθοδοι που δεν έχουν σχέση με επιστήμη, όμως χρησιμοποιούνται συστηματικά από πολλές μαίες, μαιευτήρια και από κάποιους μαιευτήρες σαν μέθοδοι ανώδυνου τοκετού είναι οι εξής:
1)ΜΕΘΟΔΟΣ LAMAZE ΥΠΝΩΣΗ
2)ΜΕΘΟΔΟΣ R.A.T. (Respiratory Autogenic Training) ή Αυτογενής αναπνοή ή Αυτογενής χαλάρωση ή Μέθοδος τοκετού με Αυτογένεια ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ
3) ΜΕΘΟΔΟΣ ΓΑΛΑΚΤΕΡΟΥ = ΑΝΑΠΝΟΕΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗ ΓΙΟΓΚΑ
4) ΓΙΟΓΚΑ ΚΑΙ PILATES ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ
Οι ανωτέρω μέθοδοι δεν έχουν σχέση με τις αναπνοές που συνειδητά θα πρέπει μια έγκυος να παίρνει κατά τη διάρκεια των συσπάσεων του τοκετού.
5) Eναλλακτικές «θεραπείες» (ομοιοπαθητική, βελονισμός, χειροπρακτική, ρεφλεξολογία κ.λ.π.), που τολμούν πολλές φορές να υποσχεθούν ανώδυνο τοκετό.

   Όταν μία ανυποψίαστη έγκυος πάει να γεννήσει, έρχεται αντιμέτωπη με μεθόδους που υπόσχονται ανώδυνο τοκετό, βασισμένες όχι στην επιστημονική ιατρική, αλλά σε μεσαιωνικές και αμφιλεγόμενες μεθόδους με αποκρυφιστικές προεκτάσεις. Τέτοιες μέθοδοι είναι:

Ἐφορία: Οἱ φοιτητές δέν θά θεωροῦνται πλέον προστατευόμενα μέλη, καί μικρές ἐπιχειρήσεις ἐξωθοῦνται σέ κλείσιμο

Eφορία: Οι φοιτητές δεν θα θεωρούνται πλέον προστατευόμενα μέλη, και μικρές επιχειρήσεις εξωθούνται σε κλείσιμο

Κωστή Χ. Πλάντζου
Τι προβλέπει το νέο Φορολογικό - Μόνο τα παιδιά μέχρι 18 ετών λογίζονται ως εξαρτώμενα μέλη - Στο 80% η προκαταβολή φόρου για τις προσωπικές εταιρείες.

Να τινάξει στον αέρα επιχειρήσεις και νοικοκυριά απειλεί το νέο φορολογικό νομοσχέδιο-σκούπα με μέτρα και προαπαιτούμενα που φέρνει η κυβέρνηση τη Δευτέρα για συζήτηση στη Βουλή. Η κυβέρνηση συνεχίζει να βάλλει με σφοδρότητα κατά των οικογενειών με παιδιά, ενώ περικόπτει δραστικά τις δαπάνες επαγγελματιών και επιχειρήσεων που αναγνωρίζει προς έκπτωση η Εφορία.

Στόν τόπο τοῦτο κάθε βῆμα ἔχει καί τόν ἅγιό του († Γέροντας Ἄνθιμος Ἁγιαννανίτης)

Η Σκήτη της Αγίας Άννης είναι αγιοτρόφος. Έχει πιανθεί με τους οχετούς των δακρύων και των ιδρώτων πλήθους ασκητών που ανά τους αιώνες επιποθούν την «εν Χριστώ» τελείωση και θέωση. Κάθε γωνιά είναι αγιασμένη από παλαιούς και σύγχρονους αγίους.
Αξίζει να μνημονεύσουμε μερικούς για παραδειγματισμό και μίμηση της ακραιφνούς πολιτείας τους.
Ο μακαρίτης ο Ιωακείμ, δεν έκανε θαύματα μετά θάνατον, αλλά έκαμε «εν ζωή». Αυτός ήταν λήσταρχος από την Κρήτη, ληστής κατά των Τούρκων, όχι κατά των Χριστιανών. Αυτός φόνευσε ένα Τούρκο διοικητή και τον κρέμασε σ’ ενα δένδρο και τον έφαγαν τα όρνεα. Οι Τούρκοι το έφεραν βαρέως κι έκαμαν τα αδύνατα δυνατά, για να τον συλλάβουν. Το όνομα του ήταν Ιωάννης.

Τὰ συνθήματα τῶν ἀθεϊστῶν καὶ ἀναρχικῶν δὲν εἶναι τυχαῖα!


Τὰ συνθήματα τῶν ἀθεϊστῶν καὶ ἀναρχικῶν δὲν εἶναι τυχαῖα!

ΙΣΩΣ θὰ ἔχετε διαβάσει ἀγαπητοί μας ἀναγνῶστες ἕνα ἀπὸ τὰ πολλὰ συνθήματα στοὺς τοίχους, «Οὔτε Θεοί, οὔτε ἀφέντες».
Πρόκειται γιὰ προσφιλὲς σύνθημα τῶν ἀναρχικῶν, οἱ ὁποῖοι, ὅπως ἰσχυρίζονται, δὲν ἀνέχονται «λαιμαριὰ» στὸ λαιμό τους! Ἀλλὰ δὲ γνωρίζουν προφανῶς ποιός, ὀρθότερα, ποιά, πρωτολάνσαρε αὐτὸ τὸ σύνθημα.
 Ἡ φράση “No Gods, No Masters” ἐμφανίζεται στὸ ἐπίσημο περιοδικὸ “The Woman Rebel”, ποὺ πρωτοκυκλοφόρησε τὸ 1914, ἀπὸ τὴν «ἱέρεια» τῆς εὐγονικῆς καὶ «εἴδωλο» τοῦ φεμινισμοῦ Ἀμερικανίδα μαρξίστρια καὶ ἀθεΐστρια Margaret Sanger (1879 – 1966).
Εἶναι ἐκείνη, ποὺ εὐθύνεται γιὰ ἑκατομμύρια θύματα τῶν εὐγονικῶν πρακτικῶν, τὶς ὁποῖες ἐκείνη προωθοῦ σε καὶ γιὰ τὴν δραστηριότητά της αὐτὴ τὴν ἀποκαλοῦν οἱ θρησκευόμενοι Ἀμερικανοὶ «Μητέρα τοῦ Ἀμερικανικοῦ Ὁλοκαυτώματος».

Πατερικά φύλλα.Ἡ ἁγία Γραφή. Περιστατικά ἀπό τήν ζωή φυλακισμένων Ρουμάνων Μαρτύρων καί ὁμολογητῶν τοῦ 20οῦ αἰῶνος


Ἰωάννης Ἰανωλίδε

Λόγῳ τῆς ἀσιτίας, συχνά ἄρχιζαν ἄσχημες συζητήσεις στό κρατητήριο γιά τό μοίρασμα τῆς πίττας τοῦ ψωμιοῦ, πού προσφερόταν καθημερινά στό γεῦμα. Ξέροντας αὐτό ὁ Βαλέριος, συγκρατημένος καί ταπεινός, περίμενε στήν σειρά  τελευταῖος, δηλαδή  δεχόταν τό μικρότερο ψωμί.
Στόν ἑαυτό του ἦταν εὐχαριστημένος πού μποροῦσε νά κάνει αὐτήν τήν πράξη ἀγάπης καί αὐτοθυσίας. Καί ἐνῶ μερικοί χαίρονταν γιά τήν συγκράτησή του, ἄλλοι θεωροῦσαν ὅτι πρέπει νά διαλέξει κι αὐτός, ὅταν ἔλθει ἡ σειρά του, τό μεγαλύτερο στρογγυλό ψωμί.
Ὑποχωροῦσε στά καθιερωμένα τυπικά τους καί, ὅταν ἐρχόταν ἡ σειρά του  νά διαλέξει, ἔπαιρνε στά κουτουρού τό ψωμί πού ἦταν μπροστά του, ὥστε μ΄ αὐτόν τόν τρόπο νά παραγκωνίσει τόν πειρασμό τῆς πλεονεξίας καί ταὐτόχρονα νά μήν παραβλάψει τά ἄλλα λυπημένα ἀδέλφια του.
Αὐτή ἡ μικρή πράξη του  ὕστερα ἔγινε παράδειγμα  παντοῦ.

Σοφά λόγια τοῦ γερο-Παναή

ΣΟΦΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΓΕΡΟ - ΠΑΝΑΗ . ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΓΑΘΟΚΛΕΟΥΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ.

Πώς να μαζέψεις τον ήλιο μέσα σε μια μικρή καλύβα; Αυτά πού μου είπε ό παππούς δεν ήταν παρά μερικές σταγόνες από τον ωκεανό της ζωής του. Δεν ήταν παρά λίγοι κουβάδες νερό από μια υπέροχη δροσοπηγή.
Κι έπειτα μου ζητήθηκε απ' αυτές τις σταγόνες κι απ' αυτές τις ελάχιστες ακτίνες να δώσω στους συνανθρώπους μου. Αν τότε πού άνοιγα τις πόρτες και τα παράθυρα της ψυχής μου στον ήλιο του Θεού πού μου πρόσφερε ο παππούς δεν έγραφα ότι μου έλεγε, ειλικρινά σήμερα ο δισταγμός μου θα κατέληγε στην άρνηση να σάς μιλήσω για τον παππού.

Όμως, μια αδυναμία μου προσωπική, δηλαδή πώς αν δεν γράψω κάτι πού θέλω να το θυμούμαι για πάντα, δεν είναι σίγουρο πώς θα το κρατήσω στη μνήμη μου ζωντανό παντοτινά, μ' έκανε να κρατώ πάντα ένα τετράδιο και συνέχεια να γράφω από την ώρα πού πήγαινα μέχρι την ώρα πού έφευγα κι ας είχα πάντα δύο μωρά να με περιτριγυρίζουν και να με ενοχλούν κι οπωσδήποτε μονίμως ένα στην αγκαλιά μου, πού στην καλύτερη περίπτωση κοιμόταν.

Όταν πήγαινα στον παππού, είχα τη συνείδηση πώς πήγαινα να μαθητεύσω σ' ένα άνθρωπο, φορέα της Ορθόδοξης Παράδοσης και ζωής.

Περί τοῦ πνευματικοῦ ἀγώνα (Γέροντος Θαδδαίου τῆς Βιτόβνιτσα)

Όταν τα παιδιά εναι μικρά, προσεύχονται συνήθως στον Θεό για τους γονείς τους. Επειδή είναι νέα, δέχονται τη θεία Χάρη. Αργότερα, σε μεγαλύτερη ηλικία, αν θέλει ο Θεός, νιώθουν χαρά και μια κατάσταση ευλογίας, που ειναι μια πρόγευση της Βασιλείας του Θεου, όπου ενοικούν οι άγγελοι και οι άγιοι. Ο Θεός επιτρέπει αυτή την πρώτη πνευματική αφύπνιση (που γίνεται δίχως αγώνα από την πλευρά τους), έτσι ώστε αργότερα η ψυχή τους να λαχταρά τη χαρά και την ευλογία που ένιωσαν. Όταν βρίσκεται σ᾿ αυτή την κατάσταση της ευλογίας, η ψυχή δεν έχει ανάγκη απ᾿ ό,τι προέρχεται εκ του κόσμου τούτου.
Μια τέτοια ψυχή είναι ήσυχη και μειλίχια και δεν γνωρίζει οργή, διότι ο άνθρωπος βρίσκεται σε μια κατάσταση Χάριτος. Κανείς δεν μπορει να τον εξωθήσει σε οργή. Αργότερα, αυτός ο άνθρωπος αναμένεται να απορρίψει συνειδητά το κακό. Πρέπει να νικήσει όλους τους εχθρούς της ψυχής του όσο είναι ακόμα σ᾿ αυτήν εδώ τη ζωή. Οι εχθροί μας δεν είναι καμωμένοι από σάρκα και αίμα - άμα ήταν θα μπορούσαμε να τους κρυφτούμε ή να τους ξεφύγουμε.

Οπτικό Αγιολόγιο 11 Ιουλίου


Οπτικοποιημένο Ηχητικό Αγιολόγιο της 11ης Ιουλίου



Για να γνωρίσετε τους συντελεστές διαβάστε εδώ