Σελίδες

Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2013

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Κυριακής 13-10-2013.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2012. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Τίτον κεφ. γ΄ 8 - 15

γ΄ 8 - 15

Ευαγγέλιον: Κατά τθαίον κεφ. Η΄ 5 - 15    

Η΄ 5 - 15
 

Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Nηπτική λύσις στό πρόβλημα τῆς κατανοήσεως καί τῆς μεταφράσεως τῶν Λειτουργικῶν Κειμένων (π. Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος)

(Απομαγνητοφωνημένη ομιλία του πρωτοπρεσβύτερου Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου, επάνω στο χωρίο του κατά Λουκάν Ευαγγελίου, κεφάλαιο 8ο, στίχοι 5 έως 15, στα πλαίσια της ερμηνείας του κηρύγματος της Κυριακής, που έγινε την Κυριακή στις 17-10-2010.)

Ερμηνευτική προσέγγιση της παραβολής του σπορέως σε κυριακάτικο κήρυγμα

Η παραβολή του σπορέως που ακούσαμε στο σημερινό Ευαγγέλιο, η τόσο γνωστή, αλλά και τόσο άγνωστη, είναι, σε ένα πρώτο κοίταγμα πολύ εύληπτη και πολύ κατανοητή. Τόσο κατανοητή και γνωστή στο πλήρωμα του λαού της Εκκλησίας μας, που θα ερωτούσε κανείς «τι άλλες ερμηνευτικές προσεγγίσεις θα μπορούσε να κάνει κάποιος ,παρά να μιλήσει για τα γνωστά»;Κι όμως με το ίδιο αυτό κείμενο με αυτά τα λόγια του Χριστού μας ανοίγεται ένα πολύ μεγάλο θέμα, το οποίο αφορά τον κάθε Χριστιανό και είναι το πώς κατανοούνται μέσα στην Εκκλησία τα λειτουργικά κείμενα. Πως μπορούμε να ζήσουμε τα κείμενα; Πολλοί λένε ότι «δεν καταλαβαίνουμε τι γίνεται στα τελούμενα μέσα στην εκκλησία».

Το κείμενο αυτό του σημερινού Ευαγγελίου με απλό και θεολογικό τρόπο δίνει απάντηση στο πως θα μπορούμε να κατανοούμε τα κείμενα αυτά. Η απάντηση που δίνει εδώ ο Χριστός όταν Του λένε οι μαθητές Του «τι σημαίνει αυτή η παραβολή;» είναι στο πρώτο άκουσμά της προβληματική. Τους λέει: «Εσείς είστε εδώ για να ακούτε τα μυστήρια του Θεού. Οι άλλοι θα τα ακούνε σε παραβολές». Δηλαδή, το μυστήριο είναι τόσο εύκολο να κατανοηθεί; Ενώ η παραβολή που είναι μια απλή διήγηση είναι δύσκολη;

Οἱ Ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας

Εφόδιον Ορθοδοξίας
Βασική Δογματική Διδασκαλία 
Τού Πρωτοπρ. Αντωνίου Γ. Αλεβιζόπουλου Δρ. Θεολογίας Δρ. Φιλοσοφίας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 22ο. Οι Άγιοι της Εκκλησίας μας

1. Η ζωή των Αγίων μικρογραφία της ζωής του Χριστού
«Εγώ είμαι το φως του κόσμου», είπε, καθώς γνωρίζομεν, ο Χριστός, «εκείνος ο οποίος με ακολουθεί, δεν θα περιπατήση εις το σκοτάδι αλλά θα έχη το φως της ζωής» (Ιωάννης 8,12. Παράβαλλε 12,46). Εις άλλο σημείον της Αγίας Γραφής ο Χριστός χαρακτηρίζεται ως «απαύγασμα της δόξης», ως ακτινοβολία της δόξης του Πατρός (Εβραίους 1,3).
Ο άνθρωπος φωτιζόμενος από τας ακτίστους Θείας Ενεργείας, έρχεται εις «γνώσιν της δόξης του Θεού εν τω προσώπω του Ιησού Χριστού» (Β΄ Κορινθίους 4,6). Καθίσταται κοινωνός της θείας δόξης (Ιωάννης 17,22), μέτοχος «της αγιότητος αυτού» (Εβραίους 12,10), «φως του κόσμου» (Ματθαίος 5,14), «δόξα του Χριστού» (Β΄ Κορινθίους 8,23).
«Όλοι ημείς», αναφέρει ο Απόστολος, «με ακάλυπτον πρόσωπον, αντανακλώντες την δόξαν του Κυρίου, μεταμορφωνόμεθα εις την ιδίαν εικόνα με αυτόν από δόξης εις δόξαν» (Β΄ Κορινθίους 3,18).

Γέννησις, ἀνατροφὴ καὶ παιδεία τοῦ Ἁγίου

Βίος καὶ θαύματα τοῦ ὁσίου πατρὸς ἡμῶν Ἀρσενίου τοῦ νέου τοῦ ἐν τῇ νήσῳ Πάρῳ ἀσκήσαντος

Φιλοθέου Ζερβάκου ἀρχιμανδρίτου





ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Α´


Γέννησις, ἀνατροφὴ καὶ παιδεία τοῦ Ἁγίου


«Ὁ πατήρ μου καὶ ἡ μήτηρ μου ἐγκατέλιπόν με, ὁ δὲ Κύριος προσελάβετό με».
«Ὀρφανὸν καὶ χήραν ἀναλήψεται καὶ ὁδὸν ἁμαρτωλῶν ἀφανιεῖ».
(Ψαλμ. 26, 147)
Ὁ ἐν ἐσχάτοις τοῖς καιροὶς ἀναλάμψας ὡς ἀστὴρ φαεινὸς ἐν τῷ τῆς ὀρθόδοξου Ἐκκλησίας νοητῶ Ὅσιος Πατὴρ ἡμῶν Ἀρσένιος Σεργίου Σεργιάδης γεννήθηκε στὰ Ἰωάννινα τῆς Ἠπείρου ἀπὸ εὐσεβεῖς γονεῖς τὴν 31ην Ἰανουαρίου τοῦ ἔτους 1800, ὀνομασθεὶς ἐν τῷ Ἁγίῳ Βαπτίσματι Ἀθανάσιος. Παιδιοῦ ἔτι ὄντος, ἐτελεύτησαν οἱ γονεῖς του καὶ ἔμεινε ὀρφανός. Ἄλλα δὲν ἔμεινε ὀρφανὸς ἀπὸ τὸν Οὐράνιον Πατέρα, διότι ἀπὸ τὴν στιγμὴν ποὺ τὸν ἐγκατέλιπον οἱ γονεῖς του, μεταβάντες ἐκ τῆς ἐπιγείου πατρίδος εἰς τὴν οὐράνιον, εὐθὺς τὸν προσέλαβεν καὶ τὸν ἀνέλαβε ὁ Οὐράνιος Πατὴρ καὶ ἐπληρώθη ἀκριβῶς εἰς αὐτὸν τὸ Προφητικὸ καὶ Ψαλμικὸ λόγιον «Ὁ πατήρ μου καὶ ἡ μήτηρ μου ἐγκατέλιπόν με, ὁ δὲ Κύριος προσελάβετό με...», «Ὀρφανὸν καὶ χήραν ἀναλήψεται καὶ ὁδὸν ἁμαρτωλῶν ἀφανιεῖ».
Καὶ ἦτο ποτὲ δυνατὸν ὁ Πανάγαθος Θεὸς καὶ Πατὴρ ἡμῶν ὁ Οὐράνιος, ἐκεῖνος ὅστις ἐποίησε τὰ πάντα, ὁρατά τε καὶ ἀόρατα, ἐκεῖνος ὅστις μὲ ἁρμονία ἀκατανόητο καὶ ἀνερμήνευτον κυβερνᾷ πᾶσαν τὴν κτίσιν καὶ προνοεῖ περὶ πάντων τῶν κτισμάτων αὐτοῦ, λογικῶν, ἀλόγων, ἐμψύχων-ἀψύχων, καὶ οὐδὲν ἀφῆκεν ἀπρονόητον οὐδ᾿ ἠμελημένον, ἐκεῖνος ὅστις τὸν ἄνθρωπον ἐξαιρετικῶς τίμησε μὲ τὸ «κατ᾿ εἰκόνα ἑαυτοῦ καὶ ὁμοίωσιν» καὶ τὸν κατέστησε βασιλέα καὶ ἐξουσιαστὴ ἁπάντων τῶν ἐπιγείων κτισμάτων, τὸν ἀξίωσε νὰ ὀνομάζῃ αὐτὸν Πατέρα Οὐράνιον, ἦτο λέγω δυνατὸν νὰ ἄφηνε τὸ τέκνον του, Ἀθανάσιο, ἀπροστάτευτο;

Γιά τήν Ἀγάπη- Ὁσίου Συμεών τοῦ Νέου Θεολόγου


" Ὁσίου Συμεών τοῦ Νέου Θεολόγου "
Ἄς μάθουμε νά δουλεύουμε καί νά ὑποτασσόμαστε στό Χριστό, γιά ν᾿ ἀρχίσει ν᾿ ἀνθίζει μέσα στήν ψυχή μας τό λουλούδι τῆς ἀγάπης.

Γάλλος ἐπιστήμονας μιλᾶ γιά ἄδικη «δαιμονοποίηση» τοῦ διοξειδίου τοῦ ἄνθρακα

Ένας Γάλλος επιστήμονας αποφάσισε να διαλύσει έναν από τους μεγαλύτερους συλλογικούς φόβους της εποχής μας: την υπερθέρμανση του πλανήτη.Ο Φρανσουά Ζερβέ, καθηγητής φυσικής στο πανεπιστήμιο Francois-Rabelais και συγγραφέας του βιβλίου «Η αθωότητα του άνθρακα», θεωρεί ότι κακώς κατηγορείται το διοξείδιο του άνθρακα για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την άνοδο των θερμοκρασιών.

«Η περιεκτικότητα διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα έχει αυξηθεί από 0,03% κατά τον 19ο αιώνα σε 0,04% σήμερα», λέει ο Γάλλος επιστήμονας σε συνέντευξή του στο περιοδικό Le Point. «Και είναι αλήθεια ότι από το 1975 ως το 1998, σημειώθηκε μια θέρμανση του αέρα κατά 0,6 βαθμούς Κελσίου. Μετά το 1997, όμως, δεν έχει παρατηρηθεί άλλη αύξηση της θερμοκρασίας, παρόλο που πρόκειται ακριβώς για την περίοδο κατά την οποία έφτασε στην ατμόσφαιρα το ένα τρίτο της συνολικής ποσότητας διοξειδίου που έχει παραχθεί από την αρχή της βιομηχανικής εποχής. Οι επιπτώσεις του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα είναι λοιπόν μηδενικές».

Ὁ Ἅγιος Θεοφάνης ὁ Γραπτὸς. 11 Ὀκτωβρίου

Ὁ Ἅγιος Θεοφάνης ὁ Γραπτὸς

Στίς 11 Ὀκτωβρίου ἡ Ἐκκλησία μας τιμᾶ τὴν μνήμη τοῦ ὁσίου καὶ ὁμολογητοῦ πατρὸς ἡμῶν Θεοφάνους τοῦ Γραπτοῦ Ἐπισκόπου Νικαίας, ἀδελφοῦ τοῦ Θεοδώρου τοῦ Γραπτοῦ.
Οἱ ἅγιοι αὐτοὶ κατάγονταν ἀπὸ τὴν Παλαιστίνη, ἀπὸ εὐσεβεῖς γονεῖς καὶ ἦσαν κοσμημένοι μὲ τὶς ἀρετὲς καὶ ἰδιαίτερα μὲ τὴν ἀρετὴ τῆς φιλοξενίας. Κατεῖχαν μάλιστα τόσο τὴν ἱερή, ἐσωτερικὴ σοφία ὅσο καὶ τὴν ἐξωτερική.
Ἀφοῦ ἔγιναν μοναχοὶ στὴν Ἱ. Μονὴ τοῦ ἁγίου Σάββα, χειροτονήθηκαν ἱερεῖς λόγω τοῦ ἐναρέτου τους βίου. Ὅταν αὐτοκράτορας ἦταν ὁ εἰκονομάχος Θεόφιλος, ὁ Πατριάρχης Ἱεροσολύμων ἀπέστειλε τοὺς δύο ἀδελφοὺς πρὸς αὐτόν, γιὰ νὰ τὸν νουθετήσουν.

«Ἡ δέ γυνή ἵνα φοβῆται τόν ἄνδρα» (Ἅγ. Νεκτάριος Πενταπόλεως)


θεολογικός σχολιασμός στο Εφεσ. 5, 33
Αγίου Νεκταρίου, Μητροπολίτου Πενταπόλεως, Αθήνα 1902
Περί του τις η αληθής ερμηνεία
Αφού ο Απόστολος Παύλος εγνώρισε τοις Εφεσίοις τον μυστικόν χαρακτήρα του γάμου και εδίδαξεν αυτούς ότι ο Γάμος είνε μέγα μυστήριον και έδειξε την αναλογίαν του δεσμού του γάμου προς την ένωσιν του Χριστού μετά της Εκκλησίας, και έταξε τον άνδρα, ίνα, κατά την Αγίαν Γραφήν, ήνε κεφαλή της γυναικός, καθ' ην αναλογίαν ο Χριστός είνε κεφαλήν της Εκκλησίας, και εδίδαξεν ότι ο τε ανήρ και η γυνή επίσης κατά την Αγίαν Γραφήν εισίν εν σώμα και εν πνεύμα ως μέλη του σώματος της Εκκλησίας, ήτις είνε σώμα Χριστού, του αγαπήσαντος ημάς ως οικείαν εαυτού σάρκα, συνιστά καθ' ένα έκαστον των ανδρών ούτω να αγαπά την εαυτού γυναίκα, ως ο Χριστός ηγάπησε την Εκκλησίαν.

Τελειοτέραν αγάπην της αγάπης ταύτης ήτο αδύνατον να συστήση ο Απόστολος προς τον άνδρα. Δια της συστάσεως ταύτης ου μόνον ανύψωσεν την αγάπην εις την υψίστην αυτής περιωπήν, αλλά και εξηυγένισε και απεπνευμάτωσε και ηγίασε. Μετά την σύστασιν ταύτην προς τους άνδρας και τον καθορισμόν της σχέσεως του ανδρός προς την γυναίκα και του βαθμού και του ποιού της προς αυτήν αγάπης, και μετά την αναγωγήν του γάμου εις περιωπήν καθαρώς ιεράν και πνευματικήν και την διατύπωσιν των καθηκόντων του ανδρός προς την γυναίκα, μεταβαίνει εις την διατύπωσιν και τον καθορισμόν των καθηκόντων της γυναικός προς τον εαυτής άνδρα. Ταύτα δε πάντα διατυποί δια της ρήσεως ταύτης· «ἡ δέ γυνή ἵνα φοβῆται τόν ἄνδρα».

Ἡ δύναμη τῆς προσευχῆς καί τῆς νηστείας. Ὅσιος Νήφων Ἐπίσκοπος Κωνσταντιανῆς

 Ἡ δύναμη τῆς προσευχῆς καί τῆς νηστείας
Ὁ βίος τοῦ Ὁσίου Νήφωνος Ἐπισκόπου Κωνσταντιανῆς τῆς κατ’ Ἀλεξάνδρειαν

Πέρασαν ἀρκετές μέρες.  Κάποια νύχτα βλέπει ὁ μακάριος στ’ ὄνειρό του ὅτι βρισκόταν μέσα σ’ ἕνα πολύ μεγάλο στενόμακρο σπίτι. Ξαφνικά, ἐκεῖ πού στεκόταν σέ μιάν ἄκρη, βλέπει δυό μαύρους καί ἀγριωπούς ἄνδρες νά ὁρμοῦν ἐναντίον του, θέλοντας νά τόν σκοτώσουν.
Γιά νά γλυτώσει, ἄρχισε νά τρέχει ἀλαφιασμένος πρός τήν ἄλλη ἄκρη τοῦ σπιτιοῦ, ἐνῶ οἱ μαῦροι τόν κυνηγοῦσαν ἀπό πίσω. Τή στιγμή πού ἅπλωναν τά χέρια τους νά τόν ἁρπάξουν, ἔφτασε ἀπέναντι.  Βρῆκε μιά πόρτα, τήν ἄνοιξε σάν τρελός, χώθηκε μέσα καί τήν ἔκλεισε πίσω του μέ δύναμη.
Εἶδε πῶς εἶχε μπεῖ σ’ ἕνα ναό τοῦ Θεοῦ. Ἔνιωσε ἀσφαλισμένος.  Πράγματι, οἱ διῶκτες του δέν τόλμησαν νά μποῦν ἐκεῖ.  Ξαλάφρωσε καί ἠρέμησε.
Μετά ἀπό λίγο ἄνοιξε προσεκτικά τήν πόρτα καί βγῆκε ἔξω.  Προχώρησε ἀρκετά, ὁπότε οἱ μαῦροι ἐκεῖνοι, πού παραφύλαγαν σέ κάποιες γωνίες τοῦ σπιτιοῦ, ἐμφανίστηκαν ξαφνικά καί ἄρχισαν πάλι νά τόν κυνηγοῦν.

Ὁ Ἅγιος Ἀρσένιος ὁ Νέος γιά τόν Μακράκη

Ὁ Μακράκης, εὑρισκόμενος εἰς Πάρον, μετέβη εἰς τὴν Μονὴν τῆς Μεταμορφώσεως, διὰ νὰ γνωρίσει τὸν Πατέρα Ἀρσένιον καὶ νὰ ἐξομολογηθῇ. Ἤρχισε νὰ ἐξομολογῆται, ἀλλὰ ἀντὶ νὰ ἐξομολογηθῇ μὲ ταπείνωση καὶ συντριβὴ καρδίας τὰς ἁμαρτίας του, ἤρχισε νὰ διηγῆται τὰ κατορθώματά του καὶ ὅτι ἐλέγχει τοὺς ἁμαρτάνοντας καὶ ἰδίως τοὺς ἀρχιερεῖς, ἱερεῖς, ἄρχοντας καὶ δημοσιεύει μετὰ θάῤῥους τὰς ἁμαρτίας αὐτῶν. Ὁ Πατὴρ Ἀρσένιος μὲ πραότητα τῷ εἶπεν:
- Ἄκουσον τέκνον. Πρέπει νὰ γνωρίζεις ὅτι εἰς τὴν ἐξομολόγησιν οἱ ἄνθρωποι ὁμολογοῦν τὰ ἁμαρτήματά των καὶ ὄχι τὰ κατορθώματά των. Τὸ ὅτι κηρύττεις καλὸν καὶ θεάρεστον ἐστίν, ἀλλὰ νὰ κηρύττῃς μετὰ ταπεινώσεως καὶ οὐχὶ ὑπερηφανείας. Τὸ δὲ νὰ ἐλέγχῃς καὶ νὰ δημοσιεύεις τὰ ἁμαρτήματα τῶν ἄλλων, τοῦτο οὐ μόνον δὲν οἰκοδομεῖ, ἀλλὰ κρημνίζει καὶ προξενεῖ βλάβην εἰς ἐσὲ καὶ εἰς τοὺς ἀκροατάς σου.

Ἡ Ὁσία Μεθοδία τῆς Κιμώλου

5 Οκτωβρίου
Η οσία Μεθοδία γεννήθηκε το 1865 στην Κίμωλο των Κυκλάδων, από γονείς ευσεβείς και θεοφοβούμενους. Ήδη από τα παιδικά της χρόνια, επιθυμούσε να αφιερωθεί ολοκληρωτικά στην υπηρεσία του Θεού και της αγίας Εκκλησίας' αποστρεφόταν τις εγκόσμιες απολαύσεις και χαιρόταν μόνον με ό,τι ήταν ωφέλιμο στην ψυχή.

Οι γονείς της, παρά τις αντιρρήσεις της, της έδωσαν σύζυγο έναν ναυτικό που καταγόταν από τη Χίο. Λίγο μετά τον γάμο όμως, ο σύζυγός της χάθηκε στη θάλασσα ενώ ταξίδευε προς τη Μικρασία. Η μακάρια γυνή ξεπέρασε τη φυσική θλίψη και επωφελήθηκε από το σημείο αυτό που της έστειλε ο Θεός για να πραγματοποιήσει εκείνο που επιθυμούσε από τα βάθη της καρδιάς της: ενεδύθη το αγγελικό Σχήμα και έλαβε το όνομα Μεθοδία.

Οπτικό Αγιολόγιο 12 Οκτωβρίου


Οπτικοποιημένο Ηχητικό Αγιολόγιο της 12ης Οκτωβρίου


Για να γνωρίσετε τους συντελεστές διαβάστε εδώ

Ἡ «λίμνη τῶν λωτῶν» στήν Ταϊλάνδη κερδίζει τίς ἐντυπώσεις (ΦΩΤΟ)

Δεν έχει εισαχθεί τίτλος

Η επιφάνειά της γεμίζει με ανθισμένους ροζ και μοβ λωτούς!


Η Ταϊλάνδη έχει ταυτιστεί από πολλούς με τις καλλιέργειες ρυζιού και τους εκπληκτικούς ορυζώνες που υπάρχουν παντού στη χώρα. Κι όμως στη βορειοδυτική πλευρά της χώρας μια πανέμορφη λίμνη έρχεται για να αλλάξει το… κατεστημένο στο φυσικό τοπίο. Η περίφημη Lotus Lake ή αλλιώς «η λίμνη των λωτών» κερδίζει τις εντυπώσεις με την ομορφιά της, καθώς η επιφάνειά της γεμίζει από τον Δεκέμβριο μέχρι τον Φεβρουάριο με ανθισμένους ροζ και μοβ λωτούς.