Σελίδες

Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013

Ἁγ. Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, Λόγος περί ψευδοπροφητῶν καί ψευδοδιδασκάλων Μέρος Β'


Αγ. Ιωάννου του Χρυσοστόμου, Λόγος περί ψευδοπροφητών και ψευδοδιδασκάλων

Μέρος Β'
β.  Να έχετε θάρρος, διότι δεν θ’ αφήσει ο Κύριος πεινασμένες τις ψυχές των δικαίων. Περί αυτής της πνευματικής πείνας λέγει ο Κύριος δια του προφήτου, «Καὶ ἔσται ἐν ταῖς ἡμέραις ἐκείναις͵ ἐπάγω λιμὸν ἐπὶ τὴν γῆν˙ οὐ λιμὸν ἄρτου͵ οὐδὲ δίψαν ὕδατος͵ ἀλλὰ λιμὸν τοῦ ἀκοῦσαι λόγον Θεοῦ. Καὶ περιδραμοῦνται ἀπὸ ἀνατολῶν ἕως δυσμῶν͵ ζητοῦν τες τὸν λόγον Κυρίου» (Αμως 8.11-12).
Βλέπεις ότι δεν ομιλεί περί άρτου; Διότι ο Θεός δεν ομιλούσε περί του άρτου. Ω πόσο δεινός και βλαβερός και ψυχοφθόρος λιμός, ω λιμός πρόξενος της αιωνίου κολάσεως! Αυτός ο λιμός είναι που προξενεί κάθε πονηρό πράγμα, αίτιος παντός κακού. Αυτόν τον λιμό, όταν τον προείδε ο προφήτης Δαβίδ επερχόμενο, παρακαλούσε τον Θεό λέγοντας, «Ὁ Θεός μου͵ μὴ παρασιωπήσῃς ἀπ΄ ἐμοῦ» (Ψαλμ. 27.1).

Πρώτη παιδεία στήν πατρίδα. Γρηγόριος ὁ Θεολόγος.

Πρώτη παδεία στήν πατρίδα
Ὁ πληγωμένος Ἀετός. Γρηγόριος ὁ Θεολόγος. Οἱ γονεῖς καὶ τὰ παιδικὰ ἔτη
Μέ πολλά σημεῖα ὁ Θεός ἔδειχνε στούς γονεῖς ὅτι ὁ μικρός Γρηγόριος προοριζόταν γιά μεγάλη ἀποστολή στήν Ἐκκλησία. Οἱ γονεῖς, ὅσο ἔπαιρναν τά μηνύματα, τόσο φρόντιζαν νά καλλιεργοῦν τό πνεῦμα τοῦ γιοῦ τους.  Πάσχιζαν γιά τό ἦθος καί γιά τήν κατάρτισή του.
 Ἀπαραίτητα καί τά δύο. Ὁ μικρός χαριτωμένος βλαστός δεχότανε τήν πνευματική ἀκτινοβολία τῶν γονέων. Ἦταν τό πρώτιστο.
Ὁ πατέρας τοῦ ἔμαθε τά πρῶτα γράμματα, ἡ μήτέρα τίς πρῶτες προσευχές.
Γιά περισσότερα γράμματα, ὁ σχεδόν ἑξηντάρης πατέρας του , δέν ἦταν καί τόσο κατάλληλος. Εἶχε καί τίς ποιμαντικές καί λειτουργικές εὐθύνες τῆς ἐπισκοπῆς Ναζιανζοῦ.
Ὑπῆρχε ὅμως θαυμάσια λύση.

Περί γνώσεως τοῦ Θεοῦ_2ο μέρος_Ἁγίου Σιλουανοῦ τοῦ Ἀθωνίτου_mp3


Π. Σάββας 2012-10-20_Περί γνώσεως τοῦ Θεοῦ_2ο μέρος_Ἁγίου Σιλουανοῦ τοῦ Ἀθωνίτου_mp3

Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 20-10-2012 (Σύναξη νέων ).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

Ποιός διέσωσε τήν ἑλληνική γλῶσσα;

ΠΟΙΟΣ ΔΙΕΣΩΣΕ ΤΗΝ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ;
Γράφει ο ΑΡΙΣΤΑΡΧΟΣ ΜΑΚΕΔΩΝ

   Όταν οι Πέρσες κατέκτησαν και κράτησαν στην κατοχή τους για 50 μέχρι 170 χρόνια τα τρία τέταρτα της Ελλάδος, δηλαδή τη Μικρασιατική Ελλάδα, που ή­ταν η μισή, για 170 περίπου χρόνια, κι από τη μητροπολιτική Ελλάδα τη Βόρειο, που ήταν το ένα τέταρτό της, για 50 περίπου χρόνια, σεβάστηκαν την ελληνική γλώσσα των εκεί Ελλήνων και δεν την εμπόδισαν πο­τέ. Όταν πάλι οι Ρωμαίοι κατέκτησαν την Ιταλική και Σικελική Ελλάδα στα τέλη τού Γ’ π.Χ. αιώνος, τη Βόρειο μητροπολιτική το 168 π.Χ., και τη Νότιο το 146 π.Χ., όχι μόνο σεβάστηκαν, αλλά και θαύμασαν την ελληνική γλώσσα τόσο πολύ, που από την αρχή κιό­λας τη θεώρησαν ανώτερη από τη δική τους, κι αυτή και τη γραμματεία της. και όσοι απ’ αυτούς ήταν εγγενείς ή ευκατάστατοι, το θεωρούσαν απαράδεκτο να μην ξέρουν να μιλούν και να γράφουν ελληνικά.

Ἕνα πολύτιμο εἰσιτήριο


jubpls
Ἕνα πολύτιμο εἰσιτήριο εἰσόδου γιά τή Βασιλεία τοῦ Θεοῦ εἶναι ἡ ἀρετή τῆς εὐσπλαγχνίας. Ἡ εὐσπλαγχνία εἶναι ἰδαίτερα θεοφιλής ἀρετή, καί ἑλκύει τό Θεῖο ἔλεος γι᾿ αὐτόν πού τήν ἔχει. Ὁ εὐσπλαγχνικότατος Κύριος θέλει ὁ ἄνθρωπος, ὁ κάθε ἄθρωπος, νά Τοῦ μοιάσει. Νά εἶναι εὐαίσθητος στόν πόνο τοῦ ἄλλου καί στήν ἀνάγκη του. Νά συμπονάει τόν συνάνθρωπό του, νά συμπάσχει μαζί του, νά εἶναι πρόθυμος νά θυσιαστεῖ προκειμένου νά τόν ἀνακουφίσει. Νά τόν συγχωρεῖ, νά τόν δικαιολογεῖ, νά μακροθυμεῖ μαζί του. Ὅλα αὐτά εἶναι εὐσπλαγχνία, ἡ βαθιά ἀγάπη πού πηγάζει μέσα ἀπό τό "εἶναι", μέσα ἀπό τά σπλάγχνα τοῦ ἀνθρώπου.

«Οἰκογένεια καί κοινωνία σέ κρίση σήμερα»


Αριθμ Πρωτ. 5225
Διεκπ. 2370
Αθήνα 12 Δεκεμβρίου 2013

Εγκύκλιος 2945

Τέκνα ἐν Κυρίω ἀγαπητά,

Ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἱεραρχίας συνῆλθε τόν παρελθόντα Ὀκτώβριο ἐν μέσῳ καί πάλι ποικίλων κοινωνικῶν καί οἰκονομικῶν προβλημάτων, σέ μία καμπή κρίσιμων ἀνακατατάξεων. Ὡς κοινωνία, καλούμαστε νά ὑπερβοῦμε σύνθετα προσκόμματα καί σοβαρές παθογένειες καί στρεβλώσεις. Ὡς Ἐκκλησία, καταθέτουμε τήν κοινή μας ἀγωνία γιά τό παρόν καί τό μέλλον τῆς ἑλληνικῆς κοινωνίας καί ἀναλογιζόμαστε τίς εὐθύνες μας καί τίς δυνατότητες ἐκπληρώσεως τῆς ἀποστολῆς μας σέ στιγμές φθορᾶς καί εὐτελισμοῦ τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου, ὑποτιμήσεως τοῦ ἱεροῦ χαρακτήρα του καί ἀπαξιώσεως οὐσιωδῶν πνευματικῶν ἀξόνων τοῦ κοινοῦ μας βίου.
Καί ἐνῶ ἡ κοινωνία νοσεῖ βαθύτατα, τό βασικό της κύτταρο, ἡ οἰκογένεια, ἀργά ἀλλά σταθερά, ἀλλοιώνεται καί διαλύεται. Δέν γίνεται ὅμως νά μᾶς διαφεύγει τό γεγονός ὅτι ὁ θεσμός τῆς οἰκογένειας ἀποτελεῖ διαχρονικά τό πιό ἐγγυημένο καί ἀσφαλέστερο κοινωνικό πλαίσιο γιά τήν ὀρθή διαπαιδαγώγηση καί τήν ἀγωγή τῶν νέων μελῶν τῆς κοινωνίας μας.

Ἡ ἑορτή τῶν Χριστουγέννων καί οἱ πολέμιοί της

Η ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΕΜΙΟΙ ΤΗΣ
 ΣΑΛΤΑΟΥΡΑΣ   ΧΡΗΣΤΟΣ


            Η Δεσποτική εορτή των Χριστουγέννων, όπως όλες οι εορτές της Εκκλησίας, όπως και η ίδια η Εκκλησία του Χριστού, πολεμείται σφοδρότατα από διάφορους εχθρούς της αληθείας. Στην παρούσα μελέτη θα δούμε ορισμένους τρόπους με τους οποίους διάφοροι αντίχριστοι μάχονται την εορτή των Χριστουγέννων.
Η ΔΗΘΕΝ ΑΝΤΙΦΑΣΗ ΤΩΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΩΝ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΚΑΙ ΛΟΥΚΑ
            Οι άθεοι (Μαρξιστές, ψευτοσκεπτικιστές, Νεο- Παγανιστές), ισχυρίζονται ότι η Καινή Διαθήκη αντιφάσκει ως προς τον χρόνο της γέννησης του Ιησού Χριστού. Η επιχειρηματολογία τους έχει σε γενικές γραμμές ως εξής :
«Του δὲ ᾿Ιησοῦ γεννηθέντος ἐν Βηθλεὲμ τῆς ᾿Ιουδαίας ἐν ἡμέραις ῾Ηρῴδου τοῦ βασιλέως» Ματθαίος 2:1
« Τελευτήσαντος δὲ τοῦ ῾Ηρῴδου ἰδοὺ ἄγγελος Κυρίου κατ᾿ ὄναρ φαίνεται τῷ ᾿Ιωσὴφ ἐν Αἰγύπτῳ  λέγων· ἐγερθεὶς παράλαβε τὸ παιδίον καὶ τὴν μητέρα αὐτοῦ καὶ πορεύου εἰς γῆν ᾿Ισραήλ· τεθνήκασι γὰρ οἱ ζητοῦντες τὴν ψυχὴν τοῦ παιδίου.  ὁ δὲ ἐγερθεὶς παρέλαβε τὸ παιδίον καὶ τὴν μητέρα αὐτοῦ καὶ ἦλθεν εἰς γῆν ᾿Ισραήλ. ἀκούσας δὲ ὅτι ᾿Αρχέλαος βασιλεύει ἐπὶ τῆς ᾿Ιουδαίας ἀντὶ ῾Ηρῴδου τοῦ πατρὸς αὐτοῦ, ἐφοβήθη ἐκεῖ ἀπελθεῖν» Ματθαίος 2:19-22

Συμβουλές τοῦ μακαριστοῦ ἐπισκόπου Σιατίστης Ἀντωνίου.

"Η πείνα γρήγορα θα έρθει"
εκοιμήθη εν Κυρίω στις 17 Δεκεμβρίου 2005
Παραθέτουμε λίγες συμβουλές του μακαριστού επισκόπου,από το βιβλίο Ασκητές μέσα στον κόσμο, τόμος Β
*«Τα λίγα λόγια ζάχαρη και τα καθόλου μέλι».
*«Ποτέ δεν μετάνιωσα που δεν μίλησα.»
*”Όταν πάτε στο Άγιο Όρος να προσέχετε με τι ανθρώπους πάτε. Μερικοί πηγαίνουν και γυρνούν, κουτσομπολεύουν και σχολιάζουν”.
*”Η πείνα γρήγορα θα έρθει”.
*”Να βοηθούμε και να προσευχόμαστε να γίνουν χριστιανικές οικογένειες .Αν έχουμε οικογένειες ,θα έχουμε και παιδιά.”

Πῶς μποροῦμε νά προσκυνᾶμε τόν Ἐσταυρωμένο ἐβραῖο;


ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΣΚΥΝΑΜΕ
ΤΟΝ  ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟ  ΕΒΡΑΙΟ;
Αγίου Λουκά Αρχιεπισκόπου Κριμαίας

Περί της εβραϊκής καταγωγής της Υπεραγίας Θεοτόκου
   Προσπαθώ να σάς μάθω τις βασικές αλήθειες της χριστιανικής μας πίστεως. Το έργο αυτό δεν είναι εύ­κολο, αλλά γίνεται ακόμα πιο δύσκολο, διότι οι πολ­λοί από σάς, ίσως και περισσότεροι, δεν είναι προε­τοιμασμένοι να ακούνε αυτά που λέμε και συχνά παρεξηγούν τα λόγια μου.
Πριν λίγες μέρες άκουσα από κάποιον, ότι τα λό­για μου που είπα σε μία από τις ομιλίες μου, ότι δηλα­δή η Υπεραγία Θεοτόκος ήταν Εβραία, σε μερικούς προκάλεσαν μεγάλη έκπληξη και απορία. «Ήταν Ε­βραία η Παναγία μας;»

Ὁ Μητροπολίτης Πειραιῶς Σεραφείμ γιά τήν καθιέρωση τοῦ ἑορτασμοῦ τῶν ἁγίων πατέρων τῶν Θ΄καί Η΄ Οἰκουμενικῶν Συνόδων

logo imp Π Ο Ι Μ Α Ν Τ Ο Ρ Ι Κ Η Ε Γ Κ Υ Κ Λ Ι Ο Σ
ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΦΑΛΗΡΟΥ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ κ΄ ΑΓ. ΙΩΑΝΝΟΥ ΡΕΝΤΗ
Σ Ε Ρ Α Φ Ε Ι Μ
ΕΠΙ ΤΗ ΚΑΘΙΕΡΩΣΕΙ ΤΟΥ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΝΗΜΗΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ 383 ΘΕΟΦΟΡΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΩΝ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΑΝΤΩΝ ΤΗΝ Η΄ (8η) ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟ
ΤΗι Β΄ ΚΥΡΙΑΚΗι ΤΟΥ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

«Ἐπεφάνη γάρ ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ ἡ σωτήριος πᾶσιν ἀνθρώποις...»

«Ἐπεφάνη γάρ ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ ἡ σωτήριος πᾶσιν ἀνθρώποις, παιδεύουσα ἡμᾶς ἵνα ἀρνησάμενοι τήν ἀσέβειαν
καί τάς κοσμικάς ἐπιθυμίας σωφρόνως καί δικαίως καί
εὐσεβῶς ζήσωμεν ἐν τῷ νῦν αἰῶνι,
προσδεχόμενοι τήν μακαρίαν ἐλπίδα καί ἐπιφάνειαν τῆς δόξης
τοῦ μεγάλου Θεοῦ καί σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ,
ὅς ἔδωκεν ἑαυτόν ὑπέρ ἡμῶν, ἵνα λυτρώσηται ἡμᾶς ἀπό πάσης ἀνομίας
καί καθαρίσῃ ἑαυτῷ λαόν περιούσιον, ζηλωτήν καλῶν ἔργων.
Ταῦτα λάλει καί παρακάλει καί ἔλεγχε μετά πάσης ἐπιταγῆς·
μηδείς σου περιφρονείτω.»


(Πρός Τίτον κεφ. β΄: 11-15)

Εἶναι δέ δυνατόν καί οἱ δοῦλοι νά γίνουν στολισμός τῆς διδασκαλίας τοῦ Χριστοῦ, διότι διά τῆς ἐνανθρωπήσεως τοῦ Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ ἐφανερώθη ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ, πού εἶναι σωτήριος δι᾿ ὅλους τούς ἀνθρώπους.