Σελίδες

Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2014

Ὁ Θεός ἔρχεται ἀθόρυβα.

 
  Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ 
 ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΟ ΘΕΟ 
  (ἀπομαγνητοφωνημένο ἀπόσπασμα ἀπό  ὁμιλία τοῦ Ἱερομονάχου Σάββα Ἁγιορείτη)
 Ὁ Θεός ἔρχεται ἀθόρυβα.
Εἶναι ἀκατάληπτος καί ὁ τρόπος, τό πῶς ἔρχεται ἡ Χάρις...
Μυστικά, χωρίς θορύβο, ἀψοφητί- ὅπως λένε οἱ ἅγιοι Πατέρες- χωρίς ψόφο, χωρίς κανένα ἐντυπωσιασμό. Ἔτσι εἶναι ὁ Θεός... ἀθόρυβος, γλυκός σάν μιά λεπτή αὔρα. Δέν ξέρουμε πῶς καί πότε θά ἔλθει ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ...
Ἐμεῖς πρέπει νά εἴμαστε πάντα ἕτοιμοι... Ἡ ἑτοιμότητα ἔγκειται σ’ αὐτήν τήν προσευχή: Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ ἐλέησέ με...Ἡ ἑτοιμότητα ἔγκειται στήν ἀδιάλειπτη ἀναμονή τοῦ Θεοῦ, στήν προσμονή καί ἀναζήτηση τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.

Τό μεγάλο πανηγύρι: Ἡ ἔλευσις τῆς Χάριτος.
Ὅταν ἔρθει αὐτή ἡ Χάρις καί ἀνάψει αὐτή ἡ φωτιά στήν καρδία μας, τότε πράγματι συγκροτεῖται τό μεγάλο πανηγύρι.

Ὅσιος Ἰουστῖνος Πόποβιτς: "Ὁμιλία εἰς τήν Κυριακή τοῦ Ἀσώτου"

Iδού εὐαγγέλιο πού ἀφορᾶ στό νοῦ καί τό σῶμα τοῦ καθενός μας. Εἶναι τό εὐαγγέλιο τῆς εὐσπλαχνίας. Εἶναι ἡ θαυμαστή παραβολή τοῦ Σωτῆρος, στήν ὁποία ἀπεικονίζεται ὁλόκληρη ἡ ζωή μας. Ἡ δική μου, ἡ δική σου, τοῦ καθενός ἀνθρωπίνου ὄντος ἐπάνω στήν γῆ. Ὅλους τούς ἀφορᾶ τό σημερινό ἅγιο Εὐαγγέλιο. Ὅλους.
Ὁ ἄνθρωπος! Αὐτός ὁ θεϊκός πλοῦτος ἐπάνω στήν γῆ! Κύτταξε τό σῶμα του, τό μάτι, τό αὐτί, τήν γλώσσα. Τί θαυμαστός πλοῦτος. Τό μάτι! Ὑπάρχει τίποτε πιό τέλειο πού νά ἠμπορῇ ὁ ἄνθρωπος νά ἐπινοήσῃ σ’ αὐτόν τόν κόσμο; Κι ὅμως, τό μάτι αὐτό τό ἐδημιούργησε ὁ Κύριος, ὅπως καί τήν ψυχή καί τό σῶμα. Ἡ ψυχή μάλιστα εἶναι ὁλόκληρη ἐξ οὐρανοῦ. Ὁποῖος πλοῦτος! Τό σῶμα! Θαυμαστός θεῖος πλοῦτος πού σοῦ δόθηκε γιά τήν αἰωνιότητα καί ὄχι μόνο γιά τήν πρόσκαιρη αὐτή γήινη ζωή. Καί ψυχή δοσμένη γιά τήν αἰωνιότητα.

Η ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ. Τό ἐνδιαφέρον τοῦ ἱεροῦ Χρυσοστόμου γιά τούς νέους (Μητροπολίτου Ἐδέσσης, Πέλλης καί Ἀλμωπίας κ. Ἰωήλ)

ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙΣ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΤΟ ΓΙΟ ΣΟΥ

Σε όποιο έδαφος τοποθετηθεί το φυτό, τέτοιο καρπό παράγει.
«Πως θα μπορέσεις να διορθώσεις τον γιο σου, να δώσεις τις πρέπουσες συμβουλές σε άλλον που είναι αμελής, αφού συ ο ίδιος, που βρίσκεσαι σε προχωρημένα γηρατειά, κάνεις τέτοιες ασχήμιες;
Αυτά τα λέω και επικρίνω τους ηλικιωμένους, όχι για να απαλλάξω από κάθε κατηγορία και μομφή τους νέους, αλλά μέσω των πρώτων να προφυλάξω τους δεύτερους».

Ὁ Ἅγιος Χαράλαμπος ἔπαυσε τό θανατικό


Περίπου το έτος 1930, στο χωριό Αύρα της Καλαμπάκας, έπεσε λοιμική νόσος, η λεγόμενη οστρακιά. Πέθαναν πολλά παιδιά, περισσότερα από πενήντα. Υπήρξαν σπίτια που έχασαν δυό και τρία παιδιά μαζί. Δεν προλάβαιναν να τα θάπτουν. Τα σκαπανικά τα άφηναν στο νεκροταφείο για να τα έχουν πρόχειρα να ανοίγουν τους τάφους. Τότε οι κάτοικοι του χωριού κατέφυγαν στον άγιο Χαράλαμπο τον θαυματουργό, που έχει ειδική χάρη γι’ αυτές τις αρρώστιες. Ζήτησαν βοήθεια από τον άγιο Στέφανο Μετεώρων και έφεραν οι μοναχοί την άγια Κάρα του.

Νέα ἐπαναστατική τεχνική ταχύτατης δημιουργίας «ἐμβρυικῶν» βλαστοκυττάρων χωρίς ἔμβρυα

Ως ορόσημο στη βιολογία και την αναγεννητική ιατρική, διεθνώς, χαρακτηρίστηκε η ανακάλυψη από Ιάπωνες επιστήμονες μίας νέας επαναστατικής τεχνικής, η οποία επιτρέπει σε μηδαμινό χρόνο τη δημιουργία «εμβρυικών» βλαστοκυττάρων χωρίς τη χρησιμοποίηση -δηλαδή την ανήθικη καταστροφή- πραγματικών εμβρύων.
Το επίτευγμα ανοίγει τον δρόμο για μία νέα εποχή στο πεδίο της εξατομικευμένης ιατρικής, καθώς τα βλαστικά κύτταρα μπορούν να μεταμορφωθούν σε εξειδικευμένα κύτταρα οποιοδήποτε ιστού και έτσι να αποκαταστήσουν βλάβες σε διάφορα όργανα του σώματος. Χάρη στη νέα τεχνική, η σχετική διαδικασία μπορεί να γίνει πολύ πιο γρήγορη, ασφαλής και φθηνή.
Έως τώρα, τα έμβρυα αποτελούσαν την αυθεντική πηγή τέτοιων κυττάρων (επίμαχη όμως για ηθικούς λόγους), ενώ εναλλακτικά βλαστοκύτταρα μπορούν να ληφθούν και με τη μετατροπή (αναπρογραμματισμό) κυττάρων του δέρματος σε πολυδύναμα βλαστικά.

Πνευματική κυψέλη

Ο ΟΣΙΟΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ ΤΗΣ ΟΠΤΙΝΑ

κεφ. Γ΄ ( μέρος α΄)
Πνευματική κυψέλη
Δέν εἶναι καί πολύ δύσκολο νά μαντέψουμε τήν κατεύθυνσι πού ἀκολούθησε ὁ τολμηρός διδάσκαλος τοῦ Λίπετσκ. Ὁ τόπος πού τόν περίμενε εἶχε καθορισθῆ ἄνωθεν καί τοῦ εἶχε γνωστοποιηθῆ μέ τόν ἔγκλειστο ἀσκητή τοῦ Τροεκουρώφ. Ἡ ἔρημος τῆς Ὄπτινα ἀγωνιοῦσε νά τόν δῆ κοντά της, γιατί τόν χρειαζόταν πολύ.
Στό ἑξῆς οἱ ἀφηγήσεις μας θά προσδιορίζωνται τοπικά ἀπό τήνμοναστική αὐτή πολιτεία τῆς Ὄπτινα, καί εἶναι ἀπαραίτητο νά κατατοπισθῆ ὁ ἀναγνώστης στό καινούγιο περιβάλλον.
Σ᾿ ἕνα ἀπό τά πολλά δάση τῆς ἐπαρχίας τῆς Καλούγας, νοτιοδυτικά τῆς Μόσχας, ὑπάρχει μιά ἥσυχη καί ἀπομονωμένη περιοχή πού ἀπό τόν 14ο αἰῶνα θεωρήθηκε κατάλληλη γιά κατοικία μοναχῶν. Ὁ πτῶτος πού ἐγκαινίασε ἐκεῖ τήν ἀσκητική ζωή, χαρίζοντας σ᾿ αὐτήν καί τήν ὀνομασία της, ὑπῆρξε ὁ Ὄπτο, πρώην ἀρχηγός ληστοσυμμορίας καί ἐν συνεχείᾳ μοναχός μέ τό ὄνομα Μακάριος.

Ψυχαγωγία κοσμική καί χριστιανική (π. Θεόδωρος Ζήσης)

Η ΑΛΛΗ ΟΨΙΣ: «Με αφορμή τις ψυχαγωγικές εκδηλώσεις που τελούνται κατά κανόνα με την αρχή του Τριωδίου και όπου μεγάλο μέρος της κοινωνίας αποδέχεται ως κάτι ακίνδυνο και ψυχωφελές, προτείνουμε σήμερα την ανάγνωση της εργασίας του π. Θεοδώρου Ζήση με τίτλο «ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ΚΟΣΜΙΚΗ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ» όπου ο αναγνώστης θα παρατηρήσει με μεγάλη ευκολία τις ομοιότητες των διασκεδάσεων στην εποχή του Ιερού Χρυσοστόμου με την σημερινή και ως εκ τούτου την επικαιρότητα της καταδίκης των».


ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ΚΟΣΜΙΚΗ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ
Κριτική είναι η στάσις του Χρυσοστόμου έναντι των διαφόρων ψυχαγωγικών εκδηλώσεων, διά των οποίων επιδιώκεται η ικανοποίησις της ανάγκης φυγής από την μονοτονίαν της καθημερινής ζωής με την αναζήτησιν του ποικίλου, του μη συνήθους, και η ανταπόκρισις εις έμφυτον ισχυράν παρόρμησιν προς χαράν, γέλωτα, ευφροσύνην. Εις την κατά των εν λόγω εκδηλώσεων πολεμικήν του ουδεμίαν πα­ραλείπει, αλλά κρίνει ταύτας λεπτομερώς από του θεάτρου μέχρι και της δι’ αστεϊσμών συνομιλίας.
Γίνεται δεκτόν υπό των ερευνητών ότι εξ όλων των Πατέρων της Εκκλησίας ο Χρυσόστομος είναι ο αυστηρότερος κριτής του τρόπου ψυχαγωγίας των ανθρώπων της εποχής του - κυρίως δε κατά του θεά­τρου απήγγειλε φιλιππικούς όντως λόγους. Ωρισμένοι μάλιστα απο­δίδουν την αντιθεατρικήν αυτήν σταυροφορίαν του πατρός εις υπερβολικόν ασκητικόν φανατισμόν.

Ὁμιλία στό Ἀποστολικό Ἀνάγνωσμα τῆς Κυριακῆς τοῦ Τελώνου καί τοῦ Φαρισαίου (Ἀρχιεπίσκοπος Ἀστραχάν καί Σταυρουπόλεως Νικηφόρος Θεοτόκης)


 
Ομιλία εις το ρητόν του Παύλου, το, "Και πάντες δε οι θέλοντες ευσεβώς ζην εν Χριστώ Ιησού, διωχθήσονται", ήτοι, ότι τούτο σκανδαλίζει πολλούς, τούτο όμως εστίν απόδειξις της πίστεως' ότι η εις Χριστόν πίστις ουκ έστιν έργον ανθρώπων, αλλά της υπερφυσικής του Θεού δυνάμεως κατόρθωμα
ΛΓ' Κυριακή

(Β΄ Τιμ. γ΄ 10-15)


- Δεν φοβάται ο απ. Παύλος μήπως λέγοντας ότι, όποιος πολιτεύεται κατά τους νόμους της πίστεως θα δεχθεί διωγμούς, κινδύνους, ακόμα και θάνατο, θα απωθήσει τους ανθρώπους από την εις Χριστόν πίστιν;
- Ποιοί είναι αυτοί που μισούν τους κήρυκες της αλήθειας και γιατί τους μισούν;
- Ποιοί ονομάζονται "κόσμος";

Μικρά καί μεγάλα ζῶα καί πουλιά κατά τή διάρκεια τοῦ χειμώνα


Γεια σας
Ο Χειμώνας τελειώνει ημερολογιακά,αλλά σε μερικά μέρη του κόσμου,ο χειμώνας είναι ακόμα στην ακμή του.Η ομορφιά και η αγνότητα των ζώων,δύσκολα μπορεί να αποτυπωθεί σε όλο της το μεγαλείο σε μία φωτογραφία.Έστω όμως και αυτό το λίγο που μπορούμε να θαυμάσουμε μέσα από το φωτογραφικό φακό.Ελάτε να απολαύσουμε λοιπόν,τις φωτογραφίες μικρών και μεγάλων ζώων και πουλιών από τη ζωή τους στη φύση,μέσα στον χειμώνα.

Ὅσιος Θεόδωρος Ἐδέσσης: 100 ψυχωφελή κεφάλαια

«μακάριοι οἱ δοῦλοι ἐκεῖνοι,
οὕς ἐλθών ὁ κύριος εὑρήσει γρηγοροῦντας.
Ἀμήν λέγω ὑμῖν ὅτι περιζώσεται καί
ἀνακλινεῖ αὐτούς, καί παρελθών
διακονήσει αὐτοῖς.»
Λουκ. Ιβ΄: 37
97. Ὁ πρῶτος ἀγώνας μας εἶναι νά ἐλαττώσομε τά πάθη καί νά τά νικήσομε κατά κράτος. Δεύτερος ἀγώνας εἶναι ἡ ἀπόκτηση τῶν ἀρετῶν καί νά μήν ἀφήσομε ἄδεια καί ἄπρακτη τήν ψυχή μας.
Τρίτο ἀγώνισμα τοῦ πνευματικοῦ δρόμου εἶναι νά φυλάγομε ἄγρυπνα τούς καρπούς τῶν ἀρετῶν καί τῶν κόπων μας.
Γιατί ἔχομε προσταγή, ὄχι μόνο νά ἐργαζόμαστε μέ κόπο, ἀλλά καί νά φυλάγομε ἄγρυπνα (Γεν. 2 : 15).

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα τoυ Σαββάτου 15-02-2014

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2014. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Φιλήμονα κεφ. 1 - 25 

1 - 25
 
 

Ευαγγέλιον: Κατά Μάρκον κεφ. Ιγ΄ 14 - 23  

Ιγ΄ 14 - 23
 

Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.