Σελίδες

Πέμπτη 3 Απριλίου 2014

3ήμερο προσκύνημα στά Μετέωρα καί Λίμνη Πλαστήρα ἀπό 22/04/2014 ἔως 24/04/2014

3ήμερο προσκύνημα στα Μετέωρα και Λίμνη Πλαστήρα από 22/04/2014 έως 24/04/2014
 
1η ημ 22/04/2014  Τρίτη: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ -  ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ – ΛΙΜΝΗ ΠΛΑΣΤΗΡΑ (300 χιλ.)
Αναχώρηση στις 06:00 το πρωί από το άγαλμα Βενιζέλου στην Εγνατία. Καθοδόν προσκύνημα στην Ι.Ν. Αγίων Αναργύρων στο Πενταπλάτανο Γιαννιτσών. Στη συνέχεια αναχωρούμε για τα Μετέωρα στην Καλαμπάκα. Εκεί θα επισκεφθούμε το μοναδικό στον κόσμο φυσικό θαύμα, τα Μετέωρα όπου κτίση και αγιασμένοι άνθρωποι υμνούν και δοξάζουν το Θεό. Στους βράχους αυτούς των Μετεώρων κατέφυγαν ερημίτες από τον 11ο αι. Θα επισκεφθούμε μερικά από τα μοναστήρια που κατοικούνται σήμερα όπως το γυναικείο μοναστήρι του Αγ. Στεφάνου και την Ιερά Μονή Βαρλαάμ. Συνεχίζουμε με προσκύνημα στην Ιερά Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου Γκούρας κοντά στο χωριό Πύλη. Αναχώρηση για την λίμνη Πλαστήρα στο χωριό Νεοχώρι. Άφιξη, τακτοποίηση στο ξενοδοχείο και διανυκτέρευση.

1η διανυκτέρευση στην λίμνη Πλαστήρα

Ἀρμοδιότητες τῆς γυναίκας


Στη γυναίκα ένα μόνο ανήκει, να προσέχη αυτά που μαζεύονται, να διατηρή τα έσοδα, να φροντίζη το σπίτι. Διότι πραγματικά γι’ αυτό την έδωσε ο Θεός , για να μας βοηθάη σε αυτά μαζί με όλα τα άλλα. Επειδή λοιπόν τη ζωή μας τη συγκροτούν δύο πράγματα, τα δημόσια και τα ιδιωτικά, χωρίζοντας αυτά τα δύο ο Θεός έδωσε στη γυναίκα την προστασία του σπιτιού και στους άνδρες όλα τα ζητήματα της πόλεως, που έχουν σχέση με την αγορά, με τα δικαστήρια, τα κοινοβούλια, με τις στρατηγίες και όλα τα άλλα.
Δεν μπορεί η γυναίκα να ρίξη το ακόντιο ούτε να εκτοξεύη το βέλος , μπορεί όμως να πάρη τη ρόκα και να υφάνη στον αργαλειό, και να διαχειριστή καλά όλα τα ζητήματα του σπιτιού. Δεν μπορεί να εισηγηθή κάποια γνώμη στο κοινοβούλιο, αλλά μπορεί να εισηγηθή γνώμη στο σπίτι και πολλές φορές γνωρίζει καλλίτερα από τον άνδρα της τα πράγματα του σπιτιού.

Γεράσιμος ὁ κατά Χριστόν σαλός. Γέροντος Κλεόπα Ἡλιέ


 Γεράσιμος ὁ κατά Χριστόν σαλός
 Ἐκλεκτές διηγήσεις καί προσευχές γιά μικρά παιδιά

Μοναχοῦ Δαμασκηνοῦ Γρηγοριάτου

Γεράσιμος ὁ κατά Χριστός σαλός ἔζησε στήν Ρουμανία, ἔξω ἀπό τήν μονή Νεάμτσου, στήν σκήτη (μονύδριον) Βοβιντένια. Ἔμενε σέ μία μισογκρεμισμένη καλύβα. Εἶχε πάντα τήν πόρτα κλειδωμένη καί ἔμπαινε κι ἔβγαινε ἀπό τό σπασμένο τζάμι τοῦ παραθύρου.
Δέν ἦταν σοβατισμένο τό καλύβι του. Ἄναβε φωτιά στό μέσον τοῦ χωμάτινου δαπέδου, ἐνῶ τό καλοκαίρι ἔβγαζε τά ροῦχα του καί ἄφηνε νά τόν τσιμποῦν τά κουνούπια τοῦ δάσους, τά ὁποῖα ἦταν καί πολύ μεγάλα. Τό πρωΐ ἔμπαινε ἀπό τό τζάμι στό καλύβι του καί ἐδιάβαζε τό ψαλτήριο. Ὁ κόσμος τόν εἶχε ὀνομάσει: «Ὁ Γεράσιμος ὁ διά Χριστόν σαλός, πού ζῆ στήν ἄκρη τοῦ δάσους».
Περπατοῦσε μέ ἀσκέπαστο τό κεφάλι του, ξυπόλυτος καί μόνο μέ ἕνα χοντρό ζωστικό, γεμᾶτο ἀπό τρύπες.
Τό μεσημέρι ἔπαιρνε ἕνα καλάθι ξύλα, πηδοῦσε από τό παράθυρο καί ἐρχόταν κάτω στό μοναστήρι. Ὅταν ἐπλησίαζε, ἄρχιζε νά λέγη διάφορα ἀκατανόητα λόγια:

Μοναχή Φιλοθέη, ἡ ἄμεση συνεργάτης τοῦ ὁσίου Πορφυρίου στήν Ἱ.Μ. Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος στό Μήλεσι Ἀττικῆς

ΜΟΝΑΧΗ ΦΙΛΟΘΕΗ Η ΑΜΕΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ ΣΤΗΝ Ι.Μ. ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ ΣΤΟ ΜΗΛΕΣΙ ΑΤΤΙΚΗΣ.

Συμπληρώθηκαν ήδη τρία χρόνια, από τότε πού έφυγε για τις ουράνιες Ι. Μονές (17.2.2011) η μοναχή Φιλοθέη, της Ι. Μ. Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Μήλεσι Αττικής, της γνωστής Ιεράς Μονής, πού ίδρυσε ο Άγιος Πορφύριος.
Η μοναχή Φιλοθέη ήταν απ’ τούς άμεσους συνεργάτες του Αγίου Γέροντος Πορφυρίου, τον όποιο υπηρέτησε με πλήρη αφοσίωσή από το 1965, αρχικά ως νεωκόρος (και λαϊκή) στον Ι. Ναό του Αγ. Γερασίμου της Πολυκλινικής Αθηνών, στον οποίο ως γνωστόν ο Άγιος ήταν εφημέριος, κι υστέρα ως μοναχή της μοναστικής του αδελφότητας, οπότε και αξιώθηκε να είναι από τους ιδρυτές της εν λόγο Ι. Μονής.
- Ήταν άνθρωπος βαθιάς πίστεως, μεγάλης πνευματικότητας και προσευχής, με την οποία αντιμετώπιζε τα πάντα, όχι μόνο τα δικά της άλλα και των άλλων. Είχε το χάρισμα να επικοινωνεί με άριστο τρόπο με τούς ανθρώπους όλων των ηλικιών, γι’ αυτό και όποιος ερχόταν σ’ επαφή μαζί της, έβγαινε πάντοτε ωφελημένος.

Νέο θαῦμα τοῦ Ἁγίου Λουκᾶ τοῦ Ἰατροῦ στό Ναύπλιο

ΝΕΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΛΟΥΚΑ ΤΟΥ ΙΑΤΡΟΥ ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ.

Μόλις πριν 7 λεπτά περίπου έφυγε από τον Ι.Ναό μας , η κ.Ε. κάτοικος Ναυπλίου,  καθηγήτρια Αγγλικών και  Μητέρα  ανηλίκων 3 παιδιών.
Μου ανάφερε με δέος και συστολή ότι την προηγουμένη Δευτέρα, 24 Μαρτίου το πρωί,  προσκύνησε τα Ι.Λείψανα του Αγίου Λουκά του Ιατρού σε Εκκλησία του Ναυπλίου και έλαβε μαζί της και λίγο λάδι από το καντήλι του Αγίου.
Κατόπιν το μεσημέρι μαζί με τον γιό της τον Α. 12 ετών και αφού είχε τελειώσει η εορταστική εκδήλωση στο σχολείο , πήγαν  προς το SUPER MARKET.  

Δραματική ἔκκληση γιά τά φτωχά παιδιά στήν Μαδαγασκάρη.



1005601_10200584930609347_465950947_n
Αγαπητοί αδελφοί και φίλοι της Ιεραποστολής,
Ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Μαδαγασκάρης κ.κ.Ιγνάτιος σε επιστολή του στο περιοδικό -ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗ μεταξύ των άλλων σημειώνει και τα εξής:
“Τον τελευταίο καιρό διερχόμεθα κρίσιμες στιγμές. Η κρίση της Ελλάδας και της Κύπρου έχει επηρεάσει αισθητά και εμάς. Έχουμε περιορίσει αρκετά τα έξοδα μας, τις μετακινήσεις καθώς επίσης και το εργατικό προσωπικό. Φθασαμε σε σημείο να μην μπορούμε να καλύψουμε τα απαραίτητα έξοδα, καθώς επίσης και τους μισθούς των εργαζομένων στην Ιεραποστολή.

Διακοπή προγραμμάτων

Ήδη σταματήσαμε το πρωινό ρόφημα των παιδιών που δίναμε από την ανάληψη των καθηκόντων μας έως τώρα.

Οἱ διανοούμενοι

«Καί τό φῶς ἐν τῇ σκοτίᾳ φαίνει, καί ἡ σκοτία αὐτό οὐ κατέλαβεν»
(Ἰωαν. Α΄: 5).
Κεφ. 13ο
Βοήθεια σημαντική εὕρισκαν κοντά στόν στάρετς Ἀμβρόσιο καί πολυάριθμοι διανοούμενοι, οἱ ὁποῖοι τήν ἐποχή ἐκείνη ἦταν ἐκτεθειμένοι σέ πολλούς κινδύνους. Τί φοβερές ἐπιδημίες πού μάστιζαν τότε τίς κεφαλές τῶν μορφωμένων!
Ὁ ἕνας παρουσιαζόταν ὡς ὀπαδός τοῦ λαϊκισμοῦ· πίστευε πώς ὁ λαός σάν ἄλλος Θεός θά φέρη τήν σωτηρία.
Ὁ ἄλλος παρίστανε τόν οὑμανιστή (=ἀνθρωπιστή), ἀλλά ὁ οὑμανισμός του εἶχε πάρει διάζευξι ἀπό τό χριστιανικό πνεῦμα.
Ὁ τρίτος ἐμφανιζόταν ὡς ὑλιστής, καί ὅλα τά πορίσματα τῆς ἐπιστήμης τά ἔβλεπε σάν πολύτιμα βέλη τῆς φαρέτρας του.
Ὁ τέταρτος ἐκαυχᾶτο ὡς ὀρθολογιστής καί ἀνέβαζε μέχρι τρίτου οὐρανοῦ τούς Γάλλους ἐγκυκλοπαιδιστάς.
Ὁ πέμπτος ἐκήρυσσε τόν σοσιαλισμό καί σχεδίαζε μέ κάθε μέσο θεμιτό καί ἀθέμιτο τήν ἐπανάστασι. «Θέλετε νά ἐπιτύχη ἡ ἐπανάστασις;» ἔλεγε. «Πρέπει νά ὁδηγήσουμε στήν διαφθορά τήν ὑπάρχουσα κοινωνία».
Ὁ ἄλλος ἐλάνσαρε τόν μηδενισμό, ὁ ἄλλος τήν χειραφέτησι ἀπό τήν ἠθική, ὁ ἄλλος τόν νιτσεϊσμό, ὁ ἄλλος τήν ἀναρχία κ.ο.κ. Οἱ ἀσκοί τοῦ Αἰόλου εἶχαν ἀνοίξει καί οἱ ἄνεμοι τοῦ χαλασμοῦ ἀπειλοῦσαν νά γκρεμίσουν ὅ,τι ὑπῆρχε ὄρθιο στίς συνειδήσεις.

Πῶς βλέπει τήν Β' Βατικάνειο Σύνοδο καί τή "νέα ἐποχή" τοῦ Παπισμοῦ ἕνας πρώην Παπικός


Πώς βλέπει την Β' Βατικάνειο Σύνοδο και τη
Πῶς βλέπει τή Β΄Βατικάνειο Σύνοδο (1962-1965)
καί τή «νέα ἐποχή» τοῦ Παπισμοῦ
ἕνας πρώην Παπικός («ρωμαιοκαθολικός»)
 
Ὁ Ἱερομόναχος π. Ἀμβρόσιος Γιάνγκ (Hieromonk Fr. Ambrose Young, 1943- ), γεννηθείς καί ἀνατραφείς στόν Παπισμό, εἶναι ἕνας ἀπό τούς παλαιούς καί στενούς συνεργάτες τοῦ μακαριστοῦ Γέροντος π. Σεραφείμ Ρόουζ (1934-1982), τοῦ πολύ ἀγαπητοῦ πανορθοδόξως τόσο γιά τόν πολυκύμαντο, ἀλλά καί τελικῶς ὁσιακό, βίο καί τήν τελείωσή του, ὅσο καί γιά τά συγγράμματά του, ὅπου ὁ Γέροντας π. Σεραφείμ διεισδυτικῶς, ὡς πνευματικός Πατήρ, ἀλλά καί ἄριστα κατηρτισμένος Χριστιανός φιλόσοφος, μεταξύ ἄλλων ἀναλύει ἀπό τήν ὀρθόδοξη χριστιανική ὀπτική, τῆς Ἁγίας Γραφῆς καί τῆς Παραδόσεως τῶν Ἁγίων Πατέρων, τά σύγχρονα ἐπικίνδυνα ἑλκυστικά φαινόμενα τῆς «νέας πνευματικότητος», τῆς Νέας Ἐποχῆς καί τῆς Νέας Τάξεως Πραγμάτων.

ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ ΤΡΙΤΗ ΚΥΡΙΑΚΗ (ΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ) ) ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ ".Ἀκοῦστε τα αὐτά ὅλοι οἱ πιστοί. Μήν ὑπερεκτιμᾶτε τήν Ἀγάπη τοῦ Θεοῦ. Τό ἔλεός Του θά τό δώσει καί στούς ἀμετανόητους βλάσφημους μόνο σ’ αὐτή τή ζωή. Στήν τελική Κρίση, τή θέση τοῦ ἐλέους θά τήν καταλάβει η δικαιοσύνη."

Εδώ τώρα έχουμε το σπουδαιότερο λόγο που πρέπει να φοβούνται εκείνοι πού σ’ αυτή τη ζωή δεν έχουν επίγνωση του φόβου της αμαρτίας.
Είπε ο Κύριος: «Ος γάρ εάν επαισχυνθή με και τους εμούς λόγους εν τη  γενεά ταύτη  τη μοιχαλίδι και αμαρτωλώ, και ο υιός του ανθρώπου επαισχυνθήσεται αυτόν όταν έλθει εν τη  δοξη  του πατρός αυτού μετά των αγγέλων των αγίων» (Μάρκ. η/38). Εκείνος πού θα δειλιάσει, θα ντραπεί και θ’ αρνηθεί εμένα και τούς λόγους μου σ’ αυτήν την αποστατημένη κι αμαρτωλή γενιά, αυτόν κι ο υιός του ανθρώπου δέ θα τον λυπηθεί και θα τον αποκηρύξει όταν έρθει με τη δόξα του Πατέρα Του, συνοδευόμενος από τους άγιους αγγέλους Του.
Ακούστε τα αυτά όλοι οι πιστοί. Μην υπερεκτιμάτε την Αγάπη του Θεού. Το έλεος Του θα το δώσει και στους αμετανόητους βλάσφημους μόνο σ’ αυτή τη ζωή. Στην τελική Κρίση, τη θέση του ελέους θα την καταλάβει ή δικαιοσύνη. Ακούστε τα αυτά όλοι εσείς πού πλησιάζετε καθημερινά τον αναπόφευκτο θάνατο.

Νομιμοποιοῦν παραθρησκευτικές σέκτες καί ἐπιτρέπουν ἵδρυση τεμένων ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Νομιμοποιούν παραθρησκευτικές σέκτες και επιτρέπουν ίδρυση τεμένων ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Μόλις στις 30/3/2014 διαπιστώσαμε την ύπαρξη Σχεδίου Νόμου προς διαβούλευση
με τίτλο  «Οργάνωση της νομικής μορφής των θρησκευτικών κοινοτήτων και των ενώσεων τους στην Ελλάδα».

Συνάντηση μέ τόν προσωπικό Θεό (Ἁγίου Συμεών Νέου Θεολόγου)

Βλέποντας πρόσωπο με πρόσωπο τον Προσωπικό Θεό κάθομαι στην κλίνη μου, όλη την ώρα βρισκόμενος πέραν του κόσμου τούτου. Μέσα στο κελί μου, Τον βλέπω να είναι παρών, Εκείνον που είναι πέραν του κόσμου. Τον βλέπω και μιλάω μαζί Του. Τολμώ να πω ότι Τον αγαπώ και Εκείνος, με τη σειρά του, με αγαπά. Τρέφομαι μόνο και μόνο από αυτήν την ενατένιση. Νιώθοντας ένα μαζί Του, βρίσκομαι στα ουράνια. Αυτό είναι αλήθεια, το ξέρω. Όμως το που βρίσκεται το σώμα μου δεν το γνωρίζω. Ξέρω ότι ο Ένας που παραμένει αμετακίνητος, κατεβαίνει. Ξέρω ότι ο Ένας που είναι ξεχωριστός από όλα τα άλλα πλάσματα με κρατάει μέσα Του και με κρύβει στην αγκαλιά Του και τότε είναι που βρίσκω τον εαυτό μου έξω από ολόκληρο τον κόσμο.

3 Απριλίου Συναξαριστής. Νικήτα Ὁμολογητή, Ἰωσὴφ τοῦ Ὑμνογράφου, Ἐλπιδοφόρου Μάρτυρος, τῶν Ἁγίων Μαρτύρων Βιθυνίου, Γαλύκου καὶ Δίου, Ἰλλυριοὺ Ὁσίου, Νεκταρίου Ὁσίου, Παύλου τοῦ Ἀπελευθερωτοῦ, Σύναξη τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου τοῦ Ἀμαράντου Ρόδου.

Ὁ Ὅσιος Νικήτας ὁ Ὁμολογητὴς

Ὁ Ὅσιος Νικήτας καταγόταν ἀπὸ τὴν Καισάρεια τῆς Βιθυνίας καὶ ἔζησε τὸν 8ο αἰῶνα μ.Χ. Σὲ βρεφικὴ ἡλικία ἔμεινε ὀρφανὸς ἀπὸ μητέρα καὶ τὴν ἀνατροφή του τὴν ἀνέλαβαν ἡ ἐνάρετη γιαγιά του καὶ ὁ εὐσεβὴς Φιλάρετος, ὁ πατέρας του, ὁ ὁποῖος ἀνέθεσε ἀπὸ πολὺ νωρὶς τὴν ἐκπαίδευσή του σὲ κάποιο κληρικὸ φημισμένο γιὰ τὶς παιδαγωγικὲς καὶ πνευματικές του ἀρετές. Ἔτσι ὁ νεαρὸς Νικήτας ἀπόκτησε ἀξιόλογη κοσμικὴ καὶ πνευματικὴ παιδεία.
Ἀφοῦ ἐγκατέλειψε πατέρα, μητέρα, ἀδελφούς, ἀδελφές, συγγενεῖς, σπίτι, πατρίδα πλούτη καὶ σήκωσε τὸν σταυρό του μὲ προθυμία, ἀκολούθησε τὸν Χριστὸ καὶ ἔγινε ἄξιος μαθητὴς αὐτοῦ.
Σὲ νεαρὴ ἡλικία κατέφυγε στὴν περίφημη μονὴ τοῦ Μηδικίου τῆς Τριγλίας, ὅπου γρήγορα, γιὰ τὶς πολλές του ἀρετές, κατάκτησε τὴν ἀγάπη καὶ τὴν ἐκτίμηση ὅλων τῶν ἀδελφῶν τῆς μονῆς, οἱ ὁποῖοι μετὰ τὸν θάνατο τοῦ ἡγουμένου Νικηφόρου, τὸν ἐξέλεξαν ἡγούμενο τῆς μονῆς, ἐπὶ Πατριάρχου Ταρασίου (784-806 μ.Χ.).
Λόγω τῆς σταθερῆς πίστεώς του στὴν διδασκαλία καὶ παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας γιὰ τὶς ἱερὲς εἰκόνες ὁ Ὅσιος ἐξορίσθηκε, ἐπὶ αὐτοκράτορα Λέοντος τοῦ Ε’ (813-820 μ.Χ.), στὴν κωμόπολη Μασαλεῶν τῆς Μικρᾶς Ἀσίας. Ἀπὸ ἐκεῖ ἀνακλήθηκε γιὰ νὰ ἐξορισθεῖ ἐκ νέου, τὸ 815 μ.Χ., στὴ νῆσο τῆς Ἁγίας Γλυκερίας κοντὰ στὸν Ἀκρίτα.