Σελίδες

Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Τρίτης 07-10-2014

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2014. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Προς Εφεσίους κεφ. ε΄ 25 - 33  

ε΄ 25 - 33



Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν κεφ. Η΄ 22 - 25

Η΄ 22 - 25 
 


Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Οἱ περιπέτειες ἑνός προσκυνητοῦ, Δ' μέρος, Ἱερομόναχος Σάββας Ἁγιορείτης

ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΟΥ, Δ΄ΜΕΡΟΣ,ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΣ ΣΑΒΒΑΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ-Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 29-03-2012 (Συνάξεις Νέων στό Πνευματικό Κέντρο τοῦ Ἱ. Ν. Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης)

 http://hristospanagia3.blogspot.gr/

Στόν οἰνοποιό Σ.: Περί ἀδελφοῦ χωρίς ἀδελφοσύνη

Έναν αδελφό έχεις ∙ έναν και μοναδικό. Και αυτόν τώρα τον απαρνιέσαι. Δεν είναι ο αδελφός μου, λες, αλλά αδελφός χωρίς αδελφοσύνη! Όντως, έκανε μεγάλο έγκλημα. Διέρρηξε το σπίτι ενός γέρου, τον σκότωσε και του πήρε τα λεφτά. Δικάστηκε , και καταδικάστηκε σε θάνατο. Τώρα κάθεται στη φυλακή και  περιμένει την τελευταία του ώρα. Από τη φυλακή σου έγραψε γράμματα και σε παρακαλούσε να τον συγχωρέσεις σαν αδελφό. Σου ζητούσε μετά από τον θάνατό του να προσεύχεσαι γι’ αυτόν και να τελείς μνημόσυνα. Και να μεταφέρεις το σώμα του και να το κηδέψεις δίπλα στους τάφους των γονιών σας. Κι εσύ πώς αντιδράς σ’ όλα αυτά; Εσύ τον σιχαίνεσαι, στα γράμματά του δεν απαντάς , στη φυλακή δεν τον επισκέπτεσαι, το όνομά του δεν λες. «Μου λέρωσε την τιμή», λες δυνατά , να σε ακούσουν οι άνθρωποι.
Ω φιλότιμε ,δεν βλέπεις το φοβερό σου εγωισμό; Δεν κατανοείς, πως κι εσύ λερώνεις με τον εγωισμό σου εκείνο που ο αδελφός σου λέρωσε με το έγκλημα;

Ἡ Ἑνορία ὡς ἐκκλησιαστική κοινότης (Ἀρχιμ. Γεώργιος Καψάνης Γρηγοριάτης)

Η ενορία, ως συγκεκριμένη εν χρόνω και τόπω πραγματικότης, καθιστά τον κάθε Χριστιανό παρόν και στο Μυστήριο της Εκκλησίας. Στην ενορία του ο Χριστιανός λαμβάνει πείρα ότι η Εκκλησία δεν είναι κάτι το γενικό, αόριστο, αφηρημένο, αλλά η συγκεκριμένη ευχαριστιακή σύναξις, που ποιμαίνεται από συγκεκριμένους ποιμένες και που ενωμένη με τον εις τύπον και τόπον Χριστού επιχώριο Επίσκοπο είναι ενωμένη με την Καθολική Εκκλησία.
Ο Απόστολος Παύλος στην Α' προς Κορινθίους επιστολή (κεφ. ια΄ 20) μας ομιλεί για την επί το αυτό σύναξι των Χριστιανών. Ο άγιος Ιγνάτιος ο θεοφόρος τονίζει την σημασία της επί το αυτό συνάξεως υπό τον Επίσκοπον, τους πρεσβυτέρους και τους Διακόνους. "Σπουδάζετε ουν πυκνότερον συνέρχεσθαι εις ευχαριστίαν Θεού και εις δόξαν.

Ἀφιέρωμα: Ὁ Τάφος τῆς Παναγίας (Γεσθημανή φωτο+βίντεο)

Φώτο: Η Είσοδος Στην Αγία Γεσθημανή όπου βρίσκεται ο Ιερότατος Τάφος της Παναγίας (γνωστός σαν Πάνσεπτο Θεομητορικό Μνήμα της Γεσθημανής) και αποτελεί για εμάς τους Ορθοδόξους το τρίτο κατά σειρά σπουδαιότητας προσκύνημα.

Φώτο: Η Είσοδος Στην Αγία Γεσθημανή όπου βρίσκεται ο Ιερότατος Τάφος της Παναγίας (γνωστός σαν Πάνσεπτο Θεομητορικό Μνήμα της Γεσθημανής) και αποτελεί για εμάς τους Ορθοδόξους το τρίτο κατά σειρά σπουδαιότητας προσκύνημα.

Σήμερα 23 Αυγούστου η εκκλησία μας , εορτάζει την Απόδοση της κοιμήσεως Θεοτόκου. Η Εκκλησία εόρτασε πανηγυρικά πριν από οκτώ ημέρες την Κοίμηση και τη Μετάσταση της και σήμερα, με την ίδια εορταστική διάθεση κλείνει την εορτή με Απόδοση της κοιμήσεως Θεοτόκου. Ας κάνουμε ένα αφιέρωμα στην Παναγία μας.
Ταις πρεσβείες της Θεοτόκου, Cώτερ cώcoν ημάς.
Τάφος Παναγίας
Κατά τη θρησκευτική παράδοση, η Παναγία πέθανε δέκα χρόνια μετά τη Σταύρωση του Ιησού και τάφηκε στην Ιερουσαλήμ. Υπάρχει, όμως, και η άποψη πως ακολούθησε τον Ιωάννη στην Έφεσο και ότι έζησε τα υπόλοιπα χρόνια της ζωής της εκεί. Σε ένα κοπτικό κείμενο του 4ου αιώνα, στην 20ή Ομιλία του Κύριλλου της Ιερουσαλήμ, αναφέρεται ότι ο θάνατός της συνέβη στη Σιών (Ιερουσαλήμ), στις 15 Αυγούστου του έτους 43 μ.Χ., και ότι τάφηκε στη Γεσθημανή.
Η επίσημη εκκλησιαστική ιστορία αποδέχθηκε το γεγονός αυτό από τους πρώτους μεταχριστιανικούς αιώνες. Ο τάφος της Παναγίας, επομένως, ανήκει στους Ορθόδοξους από την εποχή που οικοδομήθηκε ο ναός της Κοίμησης της Θεοτόκου από τους ισαποστόλους Κωνσταντίνο και Ελένη.

Νέο Βιβλίο: Τί εἶναι ἡ Θεία Λειτουργία καί πῶς θά τή ζήσουμε (Γ΄ ἔκδοση ἀναθεωρημένη καί συμπληρωμένη μέ τήν Θ. Λειτουργία τοῦ Ἁγ. Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου-κείμενο καί μετάφραση)

Σύν Θεῷ καί δι' εὐχῶν τοῦ Σεβασμιωτάτου καί Πνευματικοῦ μας Πατρός κ.κ. Ἰωήλ Μητροπολίτου Ἐδέσσης, Πέλλης καί Ἀλμωπίας, κυκλοφορεῖ σέ Γ΄ ἔκδοση, πλήρως ἀναθεωρημένη καί συμπληρωμένη καί συμπληρωμένη μέ τήν Θ. Λειτουργία τοῦ Ἁγ. Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου-κείμενο καί μετάφραση, τό βιβλίο Τί εἶναι ἡ Θεία Λειτουργία καί πῶς θά τή ζήσουμε, τοῦ Ἱερομονάχου Σάββα Ἁγιορείτου.

Ἄς δοῦμε τά:

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Μέ τό ζόρι προκοπή δέν γίνεται!

Πήγαν κάποιοι στον αββά Αντώνιο και του είπαν:
- “Πές μας κάποιο λόγο πώς να σωθούμε”.
Και ο Γέροντας τους λέει:
- “Ακούσατε τί λέει η Γραφή; Σας αρκεί αυτή”.
Aλλά αυτοί είπαν:
- “Θέλουμε και από σένα, πάτερ, να ακούσουμε”.

Και ο Γέροντας τους είπε:
- “Το Ευαγγέλιο λέει: Άν κάποιος σε χτυπήσει στο δεξί μάγουλο, γύρισέ του και το άλλο”.
- “Δεν μπορούμε -του λένε- να το κάνουμε αυτό”.

Tό multitasking ἀλλάζει τόν ἐγκέφαλο

Η ταυτόχρονη χρήση πολλών συσκευών προκαλεί μεταβολές στη φαιά ουσία
Άλλη μια επιστημονική έρευνα παρέχει ενδείξεις ότι η σύγχρονη τεχνολογία αλλάζει τον ανθρώπινο εγκέφαλο, ιδίως αν κανείς ταυτόχρονα βλέπει τηλεόραση, «σερφάρει» στο διαδίκτυο, ενώ «τσεκάρει» στο κινητό του τα μηνύματα που έχει στο facebook.

Η νέα βρετανική μελέτη δείχνει ότι όσοι είναι φανατικοί χρήστες ηλεκτρονικών συσκευών, χρησιμοποιώντας παράλληλα ή εναλλάσσοντας διαδοχικά ταμπλέτες, "έξυπνα" κινητά τηλέφωνα, τηλεόραση κ.α., εμφανίζουν μεταβολές στη φαιά ουσία σε μια συγκεκριμένη περιοχή του εγκεφάλου, η οποία σχετίζεται με τα συναισθήματα.
Ο κίνδυνος Οι ερευνητές δεν αποκλείουν -αλλά δεν μπορούν και να βεβαιώσουν κατηγορηματικά (προς το παρόν τουλάχιστον)- ότι αυτή η συνήθεια (multitasking) έχει ως συνέπεια να αυξάνεται εν καιρώ ο κίνδυνος στους συγκεκριμένους ανθρώπους για συναισθηματικά προβλήματα, όπως δυσκολία συγκέντρωσης, άγχος και κατάθλιψη.

Ἡ πρώτη ἐξορία, κεφ. Γ' μέρος β'

ΕΝΑ ΑΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΣ ΠΑΥΛΟΣ
ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ

Καθώς ἅμαξα ἔτρεχε στά μισοσκότεινα σοκάκια τῆς Πόλης, Παῦλος καθισμένος μέσα στό σκοτεινό κουβοῦκλιοφανάρι δέν εἶχαν ἀνάψει ἴσως γιά λόγους ἀσφαλείαςπροσπάθησε νά προσανατολιστῆ κατά ποῦ πήγαιναν. Σύντομα κατάλαβε ὅτι κατευθύνονταν ἀνατολικά. Δίπλα του κάλπαζαν ἀνά τρεῖς ἱππεῖς σέ κάθε πλευρά. Ἦταν τόσο γρήγορο τό τρέξιμο, πού νόμιζε κανείς πώς ἅμαξα θά ἀναποδογύριζε κάθε φορά πού πηδοῦσε σκληρά πάνω στά φαγωμένα καλντερίμια. Σέ κάθε τράνταγμα ἔνοιωθε ὅλα του τά κόκκαλα νά πονοῦν.
Μή φανταστῆ κανεῖς πώς Κωνστάντιος τοῦ διέθεσε καμμιά αὐτοκρατορική ἅμαξα μέ μαλακά μαξιλάρια. Ἦταν μιά παλιά ταχυδρομική, πού ἀντί γιά καθίσματα εἶχε σκληρές χοντροσανίδες. Τό μίσος δέν γνωρίζει νά ξεκουράζη, γνωρίζει μόνο νά ταλαιπωρῆ.
τρελλός αὐτός καλπασμός κράτισε πολλή ὥρα. Ἦταν φανερό πώς βιάζονταν νά φθάσουν σέ λιμάνι, πρίν φέξη καλά. Βεβαίως ὄχι στόν κεντρικό λιμένα. Μᾶλλον πρός τόν Βοσπόριον.

Ἀκοῦτε Βυζαντινή Μουσική. Διώχνει τήν κατάθλιψη



Η Βυζαντινή  μουσική θεραπεύει  την κατάθλιψη
Είναι η μουσική της Εκκλησίας, η μουσική των Αγγέλων. Η καταθλιμμένη ψυχή θεραπεύεται και αγιάζεται από αυτήν. 

Μια φορά διηγείται ο π. Πορφύριος είχε κάποιο δαιμόνιο ο βασιλιάς Σαούλ και πήγαινε ο Δαβίδ και του έψελνε και ο δαίμονας έφευγε.  Πήγαινε με το ψαλτήρι στο χέρι- ήταν όργανο. Όταν τον έπιανε το δαιμόνιο της μελαγχολίας πήγαινε ο Δαβίδ και του έπαιζε το ψαλτήρι κι έτσι έφευγε ο δαίμονας.
Πού΄ναι αυτοί που τρέχουνε να βρούνε θεραπεία για την κατάθλιψη;

Όταν μάθουνε βυζαντινή μουσική και ιδούνε την μαυρίλα νά ΄ρχεται παπ! ένα δοξαστικό  κι η μαυρίλα που έρχεται να σε καταλάβει ως ένα είδος ψυχικής μελαγχολίας γίνεται ύμνος προς τον Θεό.

Νεοσταυροφόροι καθολικοί οὐνίτες τῆς Οὐκρανίας θέλουν νά πετσοκόψουν τούς Ὀρθοδόξους

  Ο διοικητής του τάγματος με φόντο το ποτρέτο Πούτιν εντός  στόχου
 
Το θεάρεστο έργο των νεοσταυροφόρων ελληνοκαθολικών ουνιτών, αποσχισθέντων ορθοδόξων και αμιγώς καθολικών θα είναι να πετσοκόψουν τους ορθοδόξους της Νέας Ρωσίας. 
 
Πορφύρης Δ. Σταφυλά Π. 
 
Στα μεσαιωνικά θρησκευτικο-στρατιωτικά τάγματα Ναίτες, Τεύτονες, Iωαννίτες, τάγμα του Αγ. Λαζάρου, Ιππότες του Χριστού προστίθεται και το σύγχρονο τάγμα της Παρθένου Μαρίας στην Ουκρανία του 21 ου αιώνα.
To Yπουργείο Εσωτερικών της Ουκρανίας επίσημα θέσπισε με έκδοση διατάγματος/εγκυκλίου τη δημιουργία του  τάγματος  «Παρθένος Μαρία». Την ανακοίνωση του νέου σχήματος δημοσιοποίησε και ο διοικητής του νεοσύστατου παραστρατιωτικού τάγματος,Dmitri Linko στην σελίδα του στο fb ο οποίος πρόσφατα εγκατέλειψε το τάγμα της Αζοφικής (Azov).
Συγκεκριμένα αναφέρει: 

Ἀπό τό Συναξάρι - Ὁ ἅγιος Ρεμίγιος, Ἐπίσκοπος Ρενς, Ἀπόστολος τῶν Φράγκων

Μνήμη: 1η Οκτωβρίου

Από το Ορθόδοξο Αγιολόγιο της Γαλλίας

Διαβάστε τον βίο του αγίου πατώντας εδώ


(Πηγή: fdathanasiou.wordpress.com)
http://www.alopsis.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=3303

Τά τηλεγραφήματα τοῦ πονηροῦ-Γέροντα Παΐσιου Ἁγιορείτη, Χαριτωμένες διδαχές

— Γέροντα, πως εξαγνίζεται η εξυπνάδα;
— Για να εξαγνισθεί, θα πρέπει ο άνθρωπος να μη δέχεται τα τηλεγραφήματα του πονηρού, ούτε και να σκέφτεται πονηρά, αλλά να ενεργεί όλο με καλωσύνη και απλότητα.
Πηγή: Γέροντος Παϊσίου «Χαριτωμένες Διδαχές, με παραβολές και παραδείγματα», εκδόσεις «Βρυέννιος», Θεσσαλονίκη 2003

http://www.diakonima.gr

6 Οκτωβρίου Συναξαριστής. Θωμά Αποστόλου, Ερωτηΐδος, Κενδέα Οσίου, Μακαρίου του Νέου Οσιομάρτυρα, των Αγίων Ιλαρίωνος, Ιωάννου, Ιωσήφ, Καλαντίου, Κασσιανού της Γλύφας και Κασσιανού της Αξύλου.

Ὁ Ἅγιος Θωμᾶς ὁ Ἀπόστολος

Ἦταν μεταξὺ τῶν δώδεκα μαθητῶν τοῦ Κυρίου καὶ  ἀνῆκε σὲ οἰκογένεια ἁλιέων.
Ὁ Θωμᾶς, λοιπόν, μετὰ τὴν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ καὶ τὴν πρώτη ἐμφάνισή Του στοὺς μαθητές, δυσπιστοῦσε σ’ αὐτὰ ποὺ τοῦ ἔλεγαν αὐτοί. Ἀλλὰ ὁ Κύριος ἐπανεμφανίστηκε στοὺς μαθητὲς μέσα στὸ ὑπερῷον, ὅταν μεταξὺ τους βρισκόταν καὶ ὁ Θωμᾶς. Τότε ὁ Κύριος προέτρεψε τὸν Θωμᾶ νὰ ψηλαφήσει τὶς πληγὲς ἀπὸ τὰ καρφιὰ ποὺ Τὸν σταύρωσαν, καὶ νὰ μὴ γίνεται ἄπιστος, ἀλλὰ πιστός.
Ἐκθαμβωμένος ὁ Θωμᾶς, προσκύνησε καὶ ἀνεβόησε: «Ὁ Κύριός μου καὶ ὁ Θεός μου». Ἡ δὲ ἀπάντηση τοῦ Κυρίου ἦταν τέτοια, ποὺ θὰ διδάσκει ὅλους ὅσους θέλουν νὰ δυσπιστοῦν στὴν ἀλήθεια τοῦ Εὐαγγελίου. Εἶπε, λοιπόν, ὁ Κύριος: «ὅτι ἐώρακάς με, πεπίστευκας, μακάριοι οἱ μὴ ἰδόντες καὶ πιστεύσαντες». Δηλαδή, λέει ὁ Κύριος στὸν Θωμᾶ, πίστεψες ἐπειδὴ μὲ εἶδες. Μακαριότεροι καὶ περισσότερο καλότυχοι εἶναι ἐκεῖνοι, ποὺ ἂν καὶ δὲν μὲ εἶδαν, πίστεψαν.