Σελίδες

Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2014

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Τετάρτης 19-11-2014

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2014. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Προς Θεσσαλονικείς Α΄ κεφ. δ΄ 1 - 12  

δ΄ 1 - 12







Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν κεφ. Ιη΄ 15 - 17 & 26 - 30

Ιη΄ 15 - 17 & 26 - 30 
 


Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

THE FOLLOWING IS ANOTHER PERSPECTIVE ON THE UNCREATED ENERGIES OF GOD

THE FOLLOWING IS ANOTHER PERSPECTIVE ON THE UNCREATED ENERGIES OF GOD
by Metropolitan Hierotheos Vlachos
            A contemporary monastic of the Orthodox Christian Church in Greece, Metropolitan Hierotheos Vlachos, is a prolific writer and an expert on Saint Gregory Palamas and his teachings of the Essence of God and the Uncreated Energies of God.  He was born in 1945 and graduated from the Theological School of the University of Thessaloniki.   He taught Greek for several semesters and gave lectures on Orthodox ethics to the students of the St. John of Damascus Theological School at the University of the Patriarchate of Antioch in Balamand, Lebanon.  Already in his youth he was particularly interested in the Fathers of the Church, working for a time in the monastery libraries of Mount Athos, on the recording of the codices.  He was especially interested in the teaching of St. Gregory Palamas.
            The study of Patristic texts and particularly those of the Hesychast Fathers of the Philokalia, many years of studying St. Gregory Palamas, association with the monks of the Holy Mountain, many years of pastoral experience, all brought him to the realization that Orthodox theology is a science of the healing of man and that the Neptic Fathers can help the modern restless man who is disturbed by many internal and external problems.  Within this framework he has written a multitude of books, the fruit of his pastoral work, among which is “Orthodox Psychotherapy.”  Some of these books have been translated into various languages.  With these books he is conveying the Orthodox spirit of the Philokalia to the restless and disturbed man of our time.  This is why they have aroused such interest.

Μετάνοια

ΜΕΤΑΝΟΙΑ
(ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία)

Μετάνοια, τό δεύτερο βάπτισμα
Μέ τή χάρη τοῦ Θεοῦ θά μιλήσουμε περί ἐξομολόγησης καί μετάνοιας. Ἡ ἐξομολόγηση εἶναι ἡ κορύφωση τῆς μετάνοιας. Μετάνοια εἶναι μία διαδικασία ζωῆς, μία συνεχής δηλαδή κατάσταση, πού βιώνει ὁ χριστιανός καί εἶναι ἕνας τρόπος, ἤ μᾶλλον, ὁ τρόπος τῆς θεραπείας.
Ὁ ἄνθρωπος θεραπεύεται στήν Ἐκκλησία μέ τό βάπτισμα. Δυστυχῶς, ὅμως, τό Ἅγιο Βάπτισμα τό μολύνουμε. Δέν κρατᾶμε τήν καθαρότητα πού μᾶς δίνει ἡ Ἐκκλησία, ἀπό τή στιγμή πού βγαίνουμε ἀπό τήν κολυμπήθρα καί μετά, λόγω τῶν ἁμαρτιῶν πού κάνουμε. Γι’ αὐτό τό λόγο, χρειάζεται τό δεύτερο βάπτισμα, τό ὁποῖο ἀκριβῶς εἶναι αὐτή ἡ μετάνοια. Τότε πάλι μπορεῖ ὁ ἄνθρωπος νά θεραπευτεῖ.
Ἡ μετάνοια εἶναι καρπός τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Δέν εἶναι κάτι, δηλαδή, πού τό κάνουμε μόνο ἐμεῖς -χρειάζεται νά κάνουμε κι ἐμεῖς- ἀλλά χρειάζεται καί ἡ ἐνίσχυση καί ἡ χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Αὐτή ἡ μετάνοια λειτουργεῖ σάν μία φωτιά, σάν μία καθαρτική φωτιά, ἡ ὁποία κατακαίει τίς ἁμαρτίες μέσα στήν καρδιά τοῦ ἀνθρώπου καί ἔτσι ὁ ἄνθρωπος μέ τό πένθος τῆς μετάνοιας καθαρίζεται, θεραπεύεται.

Παράδειγμα γιά τούς συγχρόνους ἱερεῖς πού κλονίζονται ἀπό τόν Οἰκουμενισμό εἶναι ὁ Ἅγ. Θεοφάνης Γραπτός


Θέματα της ανάρτησης: Ομολογητές, Εικονομαχία, Ορθοδοξία, Αγωνιστές άγιοι
Ένας από το πλήθος των ομολογητών της Ορθοδόξου Πίστεώς μας είναι και ο άγιος Θεοφάνης ο επονομαζόμενος Γραπτός.
Έζησε κατά την περίοδο της Εικονομαχίας (726-842).
Γεννήθηκε στην Παλαιστίνη το 745 και είχε έναν ακόμη αδελφό τον Θεόδωρο.
Τα δυο αδέλφια θα αποκτήσουν μόρφωση στη φημισμένη Μονή του Αγίου Σάββα, υπό την καθοδήγηση του Γέροντος Μιχαήλ.
Θα δείξουν ιδιαίτερο ζήλο, σπουδάζοντας Θεολογία, αρχαία Ελληνικά, ποίηση, μουσική.
Θα χειροτονηθούν ιερείς από τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων Θωμά και θα αποσταλούν στην Κωνσταντινούπολη.
Τότε συμπίπτουν με την άνοδο στον αυτοκρατορικό θρόνο του Λέοντος Ε΄ του Αρμένιου, ο οποίος ήταν δριμύς εικονομάχος.
Ο αυτοκράτορας διατάσσει την πλήρη απαγόρευση των εικόνων, ασβεστώνονται οι τοιχογραφίες στους ναούς και διώκονται όσοι προσκυνούν τις αγίες εικόνες.
Οι προσκυνητές κινδυνεύουν ακόμη και με θανατική ποινή.
Τα δυο αδέλφια θα ελέγξουν τον αυτοκράτορα και δεν υπακούουν στον μετέπειτα εικονομάχο Πατριάρχη Ιωάννη Γραμματικό.

Ἕνας πατριάρχης ''βγαλμένος΄΄ἀπό τό Γεροντικό

Ο μακαριστός πατριάρχης της Σερβικής Εκκλησίας Παύλος (11.09.1914 – 15.11.2009)είναι ο ήρωας πολλων ιστοριών που ενισχύουν το αίσθημα πως ήταν πολύ δημοφιλής στον απλό λαό και με αγία ζωή.Μόλις εκλέχθηκς επίσκοπος συμμετείχε ενεργά στην προστασία του σερβικού λαού,γράφοντας και προειδοποιώντας για ενδεχόμενη απώλεια του Κοσόβου για τους Σέρβους,για τις επιθέσεις των Αλβανών εναντίον των μοναστηριών και τους βανδαλισμούς στα ορθόδοξα σερβικά κοιμητήρια
Γι αυτόν τον λόγο το 1989 ξυλοκοπήθηκε από νεαρούς Αλβανούς ενώ βρισκόνταν στο Κόσοβο.Αν και έμεινε στο νοσοκομείο για τρεις μήνες αρνήθηκε να καταθέσει οποιαδήποτε μύνηση εναντίον τους.
Στις 1 Δεκεμβρίου 1990 ο αρχιεπίσκοπος Πέκίου Παύλος εκλέχθηκε πατριάρχης της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας,μετά την παραίτηση του πατριάρχου Γερμανού λόγω ασθένειας.Η εκλογή του έγινε κατά την παράδοση των πρώτων χριστιανικών χρόνων,μετά από κλήρωση μεταξύ τριών υποψηφίων.

Περί τῆς ὀργάνωσης: «Ἡ σπείρα, ὁλιστική ἐκπαίδευση, ἀνθρώπινες ἀξίες, διά βίου μάθηση»

Πρός ἐνημέρωσι τῶν ἀναγνωστῶν γιά τό ποιά εἶναι ἡ «σπείρα» ἀναδημοσιεύουμε τά κάτωθι κατά χρονολογική σειρά, ὅπως δημοσιεύτηκαν στό διαδίκτυο:
Σημειῶστε ὅτι ἡ ἀπαγόρευση τοῦ Ὑπουργείου, πού θά διαβάσετε παρακάτω, ἰσχύει ἀκόμη.
Ὅλως παραδόξως καί ἀντιφάσκοντας μέ τήν ὑπάρχουσα ἀπαγόρευση δόθηκε ἄδεια στήν ὀργάνωση γιά «σεμινάρια» σέ παιδιά τῶν Ἀθηνῶν.
Ὅπως ἀποδεικνύεται ἀπό τά κατωτέρω ἡ ὀργάνωση εἶναι ἐνταγμένη στό συνονθύλευμα τῶν ποικίλων ὀργανώσεων τῆς Νέας Ἐποχῆς.
Προσπαθεῖ δέ μέ ἀπειλές νά ἀφαιρέσει κάθε δημοσίευμα-καταγγελία ἀπό τό διαδίκτυο, χωρίς νά ἀπαντᾶ ἐπί τῆς οὐσίας.

Χωρίς νά ὑπάρχει καμμία ἐμπάθεια, συναισθανόμενοι τήν εὐθύνη μας ἀπέναντι στήν Ἐκκλησία, προβαίνουμε στήν παροῦσα δημοσίευση, ὥστε: 1) νά ἐνημερωθοῦν οἱ γονεῖς καί οἱ ἐκπαιδευτικοί καί 2)νά προφυλαχθοῦν τά παιδιά μας ἀπό κάθε ἀλλοτριωτική νεοεποχίτικη ἐπίδραση.
Γονεῖς γρηγορεῖτε!!!

Παραθέτουμε τίς σχετικές ἀναρτήσεις:

Τό ἐπικίνδυνο τῶν οἰκουμενιστικῶν “παραινέσεων” τοῦ Ὀλιβιέ Κλεμάν, γιά τήν οἰκουμενιστική «κοινότητα Taizé» στή Γαλλία.

ΤΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΏΝ ‘’ΠΑΡΑΙΝΕΣΕΩΝ’’ ΤΟΥ ΟΛΙΒΙΕ ΚΛΕΜΑΝ, ΓΙΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ «ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΑΙΖÉ»  ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ
 
(Η περιθωριοποίηση των δογματικών αληθειών, στο βιβλίο του για την οικουμενιστική κοινότητα Taizé)
 
Του  Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
Ο Ολιβιέ Κλεμάν (Olivier Clément) (1921-2009), ο οποίος διετέλεσε καθηγητής στο Ινστιτούτο Ορθόδοξης Θεολογίας του Αγίου Σεργίου στο Παρίσι, είναι γνωστός θεολόγος και έχει γράψει αρκετά βιβλία.  Εξ αφορμής του πρόσφατου κειμένου μου «Η ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ ‘’ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΑΙΖÉ’’  ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ», θεώρησα σκόπιμη και επακόλουθη την αναφορά στο βιβλίο του,  το οποίο τιτλοφορείται «Taizé : ένα νόημα για τη ζωή» ‘’ Taizé : Un sens à la vie’’  (Bayard éditions, 1997).  Θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε το βιβλίο, χωρίς τούτο να είναι υπερβολή, ότι αποτελεί ένα ύμνο για την οικουμενιστική κοινότητα Taizé και ως εκ τούτου επικίνδυνη τη συμβολή του σε τέτοια οικουμενιστικά ατοπήματα .
Το βιβλίο τούτο, «Taizé : ένα νόημα για τη ζωή», είναι ένα αλλότροπο υμνολόγημα για την οικουμενιστική κοινότητα Taizé. Είναι ένα συγκρητιστικό ολίσθημα και μια οικουμενιστική υπόδειξη για απαράδεκτες συμπροσευχές με αιρετικούς. Η οικουμενιστική περιγραφικότητα του Ολιβιέ Κλεμάν, δεν δημιουργεί απλά ερωτηματικά, αλλά γίνεται λύπης πρόξενος. 

Τό κοσμικό ἀδιέξοδο

Манастир Стара Павлица
 πνευματικά κεφάλαια
Γέροντα  Σοφρωνίου του έσσεξ
  1. Το σπέρμα που έρριξε ο Σατανάς στην καρδιά και το νου του Αδάμ – το λογισμό να γίνει θεός χωρίς τον Θεό – σφηνώθηκε τόσο βαθιά στο είναι μας, ώστε να βρισκόμαστε αδιάκοπα υπό το κράτος της αμαρτίας.
  1. Ήδη από τη γέννησή μας γινόμαστε κληρονόμοι του Αδάμ. Μπορούμε να ζήσουμε την κατάσταση της πτώσεως, που είναι μια φοβερή απόκλιση από την αγάπη του Πατρός, ως την μόνη πραγματικότητα του ανθρωπίνου είναι. Στον κόσμο ζούμε στην ατμόσφαιρα και τη λατρεία της πτώσεως. Ζούμε στην άνεση και συχνά ντρεπόμαστε να ομολογήσουμε την πίστη μας, να πούμε ότι είμαστε χριστιανοί.
  1. Μην έχετε υπερβολική εμπιστοσύνη στην ανώτερη μόρφωση που αποκτήσατε στον κόσμο. Ο πολιτισμός στον οποίο ζούμε είναι κουλτούρα της πτώσεως.

ΠΩΣ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ Ο ΝΟΥΣ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ_ΑΓ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ_ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ_mp3


ΟΜΙΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΟΕΡΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ

Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 23-01-09.
Για να κατεβάσετε και να αποθηκεύσετε την ομιλία σε mp3 πατήστε ΕΔΩ (δεξί κλίκ αποθήκευση ως, ή αποθήκευση δεσμού ως)

Ἡ βλασφημία τοῦ ἑνός καί ἡ ἀδιαφορία τῶν πολλῶν

αντιβλασφ. ιστ

Η ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΚΑΙ Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΛΩΝ

«Οὐ λήψει τὸ ὄνομα Κυρίου τοῦ Θεοῦ σου ἐπὶ ματαίω»(Εξόδ. 20, 7)

Ως ιεροκήρυξ περιοδεύων κατά το έτος 1947 την Δυτικήν Μακεδονίαν έφθασα εις την Πτολεμαΐδα. Μόλις κατήλθον εκ του αυτοκινήτου, ήκουσα εις την κεντρικήν οδόν της πόλεως φρικτήν βλασφημίαν. Κάποιος εβλασφήμει με τα αισχρότερα λόγια τον Χριστόν. Οι άλλοι, οι οποίοι ήσαν πλησίον του και ήκουσαν να βλασφημήται το όνομα, το υπέρ παν όνομα του Κυρίου μας, έμειναν τελείως αδιάφοροι. Ω, και εάν αυτός που εβλασφήμησεν ετόλμα νʼ ανοίξη το στόμα του και να είπη κάποιαν αισχράν λέξιν εις βάρος της οικογενειακής τιμής ενός εξ εκείνων, οι οποίοι με τόσην αδιαφορίαν ήκουσαν την φρικτήν βλασφημίαν! Ω τότε! Τα πράγματα θα ήλλασον αστραπιαίως, η παγερά ατμόσφαιρα θα ηλεκτρίζετο, ο προσβληθείς θα εζήτει αμέσως τον λόγον, θα έφθανε μέχρι χειροδικίας και δικαστηρίων, διότι ο Έλλην, κατʼ εξοχήν εύθικτος εις ζητήματα τιμής, δεν ανέχεται να υβρίζεται δημοσία το οικογενειακόν του όνομα. Και όμως!

Μητροπολίτης Γόρτυνος Ἱερεμίας, Ὁ ὄγδοος Ἀποστολικός Κανόνας

    ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ
   ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ-ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΙΣ
Δημητσάνα - Μεγαλόπολη, Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2014
ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ
 
Ο ΟΓΔΟΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ
 
1. Στό κήρυγμά μου αὐτό, ἀδελφοί χριστιανοί, θά σᾶς μιλήσω γιά τόν ὄγδοο Ἀποστολικό Κανόνα. Ὁ Κανόνας αὐτός μιλάει γιά τόν Ἐπίσκοπο, τόν Ἱερέα ἤ τόν Διάκονο, ἀλλά καί γιά τούς κατώτερους κληρικούς, καί λέγει ὅτι πρέπει νά ἀφορίζονται, ἄν παρευρίσκονται στήν θεία Λειτουργία καί δέν κοινωνήσουν τά Ἄχραντα Μυστήρια, τό Σῶμα καί τό Αἷμα τοῦ Χριστοῦ. Αὐτόν τόν Κανόνα θά ἐξηγήσω σήμερα καί παρακαλῶ προσέξετε τό θεῖο κήρυγμα.
2. Ἡ θεία Λειτουργία, χριστιανοί μου, γίνεται γιά τήν θεία Κοινωνία. Αὐτό πρέπει πολύ καλά νά τό καταλάβουμε. Ὅλα στήν θεία Λειτουργία γίνονται γιά νά βγεῖ ὁ Ἱερεύς στό τέλος μέ τό ἅγιο Ποτήριο στά χέρια του καί νά καλέσει τόν λαό νά κοινωνήσει, λέγοντας: «Μετά φόβου Θεοῦ, πίστεως καί ἀγάπης προσέλθετε». Ὁ ἅγιος Χρυσόστομος σέ κάποια του ὁμιλία λέγει: «Γιά σένα σφάχτηκε ὁ Ἀμνός καί σύ τόν ἀφήνεις;»! Βέβαια, μπορεῖ νά ὑπάρξει λόγος καί νά μή μπορεῖ ἕνας χριστιανός ἤ μία χριστιανή νά κοινωνήσει στήν θεία Λειτουργία. Ἀλλά, τό νά μπορεῖ κάποιος ἤ κάποια νά κοινωνήσει καί νά μήν κοινωνεῖ, αὐτό σημαίνει ἀδιαφορία· σημαίνει ὅτι δέν ἔχει πόθο γιά θεία Κοινωνία. Πάντως, ἄς γνωρίζουμε ὅτι προοδευμένος χριστιανός εἶναι ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος ἐπιθυμεῖ καί λαχταρᾶ αὐτά τά τέσσερα: Τήν προσευχή, τήν θεία Κοινωνία, τήν μελέτη τοῦ λόγου τοῦ Θεοῦ καί τήν ἀγάπη μέ ὅλους (βλ. Πράξ. 2,42).

Ἡ ὑπακοή χαρίζει ἀμεριμνία (Γέροντας Ἐφραίμ Φιλοθεΐτης)

ΥΠΑΚΟΗ
Η υπακοή χαρίζει αμεριμνία, διότι η μέριμνα είναι μια πνευματική φυματίωση, που σιγα–σιγά, σαν μικρόβιο φυματιώσεως συνεχώς δηλητηριάζει τη ζωή του ανθρώπου, της ψυχής και του σώματος και σταδιακά φέρνει το θάνατο.

18 Νοεμβρίου Συναξαριστής. Πλάτωνος, Ρωμανού, του Αγίου Νηπίου, Ρωμανού εκ Παλαιστίνης, Ζακχαίου και Αλφαίου, Βασιλείου Οσίου, Αναστασίου Νεομάρτυρα.


Ὁ Ἅγιος Πλάτωνας

Ὁ Ἅγιος Πλάτωνας καταγόταν ἀπὸ τὴν Ἄγκυρα τῆς Γαλατίας τῆς Μ. Ἀσίας, καὶ ἦταν ἀδελφὸς τοῦ μάρτυρα Ἀντιόχου.
Σὲ νεαρὴ ἡλικία τὸν συνέλαβαν οἱ εἰδωλολάτρες, διότι διακήρυττε τὴν πίστη του στὸν Ἰησοῦ Χριστὸ καὶ τὸν ὁδήγησαν μπροστὰ στὸν ἡγεμόνα Ἀγριππίνο. Ὁ Ἀγριππίνος βλέποντας τὴν ὡραιότητα τοῦ νέου καὶ γνωρίζοντας ὅτι κατεῖχε περιουσία, προσπάθησε νὰ τὸν ἑλκύσει μὲ κολακεῖες. Ὅμως ὁ Ἅγιος Πλάτων ἀρνήθηκε καὶ συνέχισε νὰ διακηρύττει τὴν πίστη του στὸν ἕναν καὶ μοναδικὸ Θεό. Ἀφοῦ ὁ ἡγεμόνας εἶδε ὅτι δὲν κατάφερε νὰ τὸν ἀλλαξοπιστήσει δελεάζοντάς τον, τὸν ἀπείλησε μὲ μαρτύρια.
Παρ’ ὅλα ταῦτα ὁ Ἅγιος Πλάτων παρέμεινε σταθερὸς στὴν πίστη του. Ἔτσι ὁ Ἀγριππίνας διέταξε νὰ τὸν μαστιγώσουν ἀνελέητα καὶ ὕστερα νὰ τὸν βασανίσουν μὲ πυρωμένες ράβδους. Ὁ Ἅγιος διατήρησε ὅλη του τὴν πίστη καὶ δὲν ἔπαψε νὰ ὁμολογεῖ τὸν Ἰησοῦ Χριστό, γι’ αὐτὸ διατάχθηκε ὁ ἀποκεφαλισμός του.
Ἔτσι λοιπὸν ὁ Ἅγιος μεγαλομάρτυρας Πλάτωνας παρέδωσε τὸ πνεῦμα του στὸν Κύριο καὶ τιμήθηκε μὲ τὸ ἀμάραντο στέφανο τοῦ μαρτυρίου.