Σελίδες

Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015

FILOCALÍA DE LOS SANTOS NÍPTICOS,SOBRE LA VANAGLORIA,SOBRE LA SOBERBIA u ORGULL

Φιλοκαλία των Ιερών Νηπτικών

Άγιος Κασσιανός ο Ρωμαίος

FILOCALÍA DE LOS SANTOS NÍPTICOS

Tomo I, San Casiano el Romano
SOBRE LA VANAGLORIA ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΚΕΝΟΔΟΞΙΑΣ
SOBRE LA SOBERBIA u ORGULLO ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑΣ

Sobre la vanagloria: Nuestra séptima lucha es contra la vanagloria. Este pazos es multiforme, muy sutil y no es reconocido rápidamente ni siquiera de aquel que es tentado por él. Los ataques de los otros pazos son mucho más manifiestos y por eso más fácil la lucha contra ellos, puesto que la psique reconoce al enemigo y con el rechazo a sus asaltos y la oración, inmediatamente le derrumba. Pero la vanagloria, como hemos dicho, es multiforme y difícilmente se vence. Porque se manifiesta en cada praxis, acción, en cada logos y voz, en silencio y en trabajo, en vigilia y en ayuno, en lecturas espirituales, en tolerancia y en hisijía (paz y serenidad interior). Con todo esto intenta abatir al soldado de Cristo. A quien no ha podido engañar la vanagloria con ropa de lujo, prueba tentarlo por medio de ropa barata, de pobres. Y al que no ha podido combatir con el honor, lo combate con creer que soporta los deshonores. Y al que no pudo engañarlo a vanagloriarse con la sabiduría de sus logos, le engaña con la hisijía a vanagloriarse que es sereno, tranquilo y con recogimiento.

Πῶς φωτίζεται ὁ νοῦς τοῦ ἀνθρώπου.Μικρός εὐεργετινός. Ἱερομόναχος Σάββας Ἁγιορείτης

ΠΩΣ ΦΩΤΙΖΕΤΑΙ Ο ΝΟΥΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ. ΜΙΚΡΟΣ ΕΥΕΡΓΕΤΙΝΟΣ
ΟΜΙΛΙΑ Π.ΣΑΒΒΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΣΤΙΣ 25/09/2010


http://hristospanagia3.blogspot.gr/ 

Ἀδιάλειπτη μνήμη τοῦ Θεοῦ (Ὅσιος Θεοφάνης ὁ Ἔγκλειστος)

Εξομολογήθηκες  και κοινώνησες. Συγχαρητήρια! Εύχομαι τα θεία Μυστήρια να ζωογονήσουν το πνεύμα σου, να φέρουν την καρδιά σου πιο κοντά στον Κύριο, να δώσουν νόημα στη ζωή σου και να οχυρώσουν την ψυχή σου, για να μπορέσεις, αποκρούοντας αποτελεσματικά τις επιθέσεις του εχθρού, να ευαρεστήσεις τον Θεό. Πάνω απ’ όλα, πάντως, εύχομαι και ελπίζω να βιώνεις τη χαρά της σωτηρίας που έφερε ο Ιησούς Χριστός. Γιατί ο Χριστός βρίσκεται τώρα μέσα σου. Και όπου βρίσκεται ο Χριστός, εκεί είναι και η σωτηρία.
Κάποτε ταξίδευε ο Κύριος με τους μαθητές Του στη θάλασσα της Γαλιλαίας. Ξέσπασε, όμως, ανεμοθύελλα και το πλοίο τους κινδύνευε. Στο μεταξύ ο Ιησούς είχε αποκοιμηθεί. Οι απόστολοι Τον ξύπνησαν φοβισμένοι. «Δάσκαλε, δάσκαλε, χανόμαστε!», φώναξαν. Εκείνος τότε επιτίμησε τον άνεμο και την τρικυμία, κι έγινε γαλήνη. Ύστερα είπε στους μαθητές Του: «Πού είναι η πίστη σας;» (Λουκ. 8:22-25).

Νόμος καί χάρη (Ἁγίου Συμεών)

Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος,
Διότι λέγει, ‘’όπου υπάρχει Πνεύμα Κυρίου, εκεί υπάρχει ελευθερία’’, ελευθερία οπωσδήποτε από τη δουλεία του Νόμου. Διότι ο Νόμος έγινε οδηγός και παιδαγωγός και χειραγωγός και διδάσκαλος δικαιοσύνης, λέγοντας ‘’Θα κάνεις αυτό κι αυτό’’, κι αμέσως, ‘’Αυτό και αυτό δεν θα το κάνεις’’, η χάρη όμως και η αλήθεια δεν ενεργεί έτσι, αλλά πως; ‘’Και θα κάνεις τα πάντα και θα μιλήσεις σύμφωνα με τη χάρη που σου δόθηκε και ομιλεί μέσα σου’’, όπως έχει γραφεί, ‘’θα γίνουν όλοι διδακτοί του Θεού’’, μαθαίνοντας το καλό όχι με γράμματα και χαράγματα, αλλά διδασκόμενοι αυτό από το άγιο Πνεύμα, μυούμενοι μυστικώς τα θεία όχι μόνο με λόγο, αλλά με το φως του λόγου και με το λόγο του φωτός.

Ἅγιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης, ὁ Ἅγιος τῆς Τεχνολογίας

g_porfyrios1
Χριστόδουλος Α. Πρωτοπαπάς, CEO Hellas Sat
Κανένας Άγιος μέχρι σήμερα από το Συναξάρι της Ορθοδόξου Εκκλησίας δεν έχει τόση μεγάλη σχέση με τη σύγχρονη τεχνολογία όση ο Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης.  Η σοφία που με τη χάρη του Θεού είχε αποκτήσει ο Άγιος Πορφύριος ήταν μοναδική αλλά και ο τρόπος και τα θαύματα που έκανε όταν ήταν στη ζωή ή μετά το θάνατό του ήταν τόσο σημαντικά που άφηνε εμάς τους «τεχνολόγους αλόγους» όπως σωστά λέει η αγία μας Εκκλησία. 
Αξίζει να αναφερθεί  ότι ο Άγιος Πορφύριος έζησε σε μια εποχή όπου αναπτυσσόταν με ραγδαίο ρυθμό η τεχνολογία και οι διάφορες άλλες επιστήμες σε ολόκληρη την ανθρωπότητα σε τέτοιο σημείο που κάποιοι ορθόδοξοι στοχαστές της εποχής του είχαν ξεκινήσει να δαιμονοποιούν και να κακίζουν την τεχνολογική πρόοδο.

ρήματα Ζωῆς: Ἡ χήρα μάνα καί τό καλάθι

Ζούσε, κάποτε, σ’ ένα χωριό μία χήρα πολύ φτωχιά με το μοναχογιό της. Για να μεγαλώσει το παιδί της ξενοδούλευε κι επειδή έβαλε σ’ αυτό όλο το μεράκι της, απ’ τον καημό της, αποφάσισε να το σπουδάσει. Πήγε, λοιπόν, κι έπεσε στα γόνατα μπροστά στην Παναγία κι έλεγε: «Παναγία μου, αξίωσέ με, εμένα την αμαρτωλή να σπουδάσω το μοναχογιό μου». Έτσι, με χίλιες στερήσεις και προσευχές κατάφερε η φτωχή χήρα να σπουδάσει το γιό της γιατρό.
Κάποια μέρα, με το δίπλωμα στην τσάντα ξεκίνησε ο γιατρός να επισκεφτεί τη μάνα του, που ειχε πιά γεράσει, για να την ευχαριστήσει. Η μάνα τον υποδέχτηκε με πολλή χαρά και με βαθιά ευγνωμοσύνη στην Παναγία, που την αξίωσε να πραγματοποιήσει το όνειρο της ζωής της.
Την άλλη μέρα, Κυριακή, πηγαίνει και ξυπνάει το γιό της και του λέει: «Σήκω, γιέ μου, να πάμε να ευχαριστήσουμε την Παναγία για την προκοπή σου.
Ο γιατρός όμως της αρνήθηκε να πάει στην εκκλησία, γιατί δεν πίστευε, όπως είπε, στα λόγια της και τα θεωρεί ξεπερασμένα.

Ὁδηγοί μας οἱ πατέρες σέ θέματα οἰκουμενισμοῦ

κκλησία φείλει νά σταθ ες τό ψος Της, ς Νύμφη το σταυρωμένου, μακρόθεν κακοδοξιν καί αρέσεων καί νά μή καταντ θεραπαινίς το κράτους.
Εναι τος πσι γνωστό, τι λοι ο πονηρευόμενοι «ρθόδοξοι» οκουμενισταί, ο συμβιβασμένοι καί «σεσημασμένοι» κακοποιοί «ρθόδοξοι», συμβιβάζονται καί συναγελάζονται μέ τούς χθρούς το Χριστο καί δι ατό τελικς σιωπον καί οδέποτε ντιδρον εἰς  προσβολάς κατά τς Πίστεως... Καί ς φήσουν κατά μέρος τήν δικαιολογίαν, τι δθεν νεργον μέ «ποιμαντικήν σύνεσιν» διά νά πιφέρουν δθεν κάποιον καλόν.

Ἄλλο νά ἁμαρτάνεις ἀπό ἀδυναμία καί ἄλλο ἀπό ἰδεολογία! (π. Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος)

- Γιατί πάτερ Επιφάνιε να απαγορεύεται αυτό και κείνο και το άλλο, όταν πραγματοποιούνται από «ειλικρινή αγάπη», ερωτούσε ο νέος για τα διάφορα σαρκικά παραπτώματα ;
Γιατί να μην επιτρέπονται οι «δεσμοί» των νέων αγοριών και κοριτσιών;

…Η συζήτησις ήταν μακρά και κοπιώδης, διότι ο νέος δεν εδέχετο να αντιληφθή την πραγματικότητα, ότι δηλ. ο Χριστός αναζητά καθαρότητα βίου εις κάθε τομέα, προ πάντων δε εις τον σαρκικό. Μας ξεκαθαρίζει με σαφήνεια ότι και το παραμικρό βλέμμα με σκοπό την επιθυμία της σαρκός αποτελεί μοιχεία μέσα εις την καρδία.
– Άκουσε παιδί μου, θεωρώ πιο τίμιο να αποδεχθής ότι δεν διαθέτης τη δύναμη να απαλλαγής από αυτό το πάθος και να ζητήσης να σε ελεήση ο Θεός, παρά να ισχυρίζεσαι ότι αυτό δεν είναι αμαρτία. Πρόσεχε, αυτό αποτελεί τραγικό λάθος σου!
Μάλιστα , διαπράττεις κάτι πολύ χειρότερο από την αμαρτία της πορνείας!

Ποιά εἶναι ἡ αἰτία πού ὁ διάβολος πειράζει τόν ἄνθρωπο;



Ο διάβολος μετά την εκούσια πτώση του λόγω του εγωισμού του (αυτοθαυμασμός) και της εκούσιας άρνησης του Θεού Πατέρα (ανεξαρτοποίηση), παγιώθηκε στο κακό και αντιστρατεύεται προς το Θεό. Για να το καταλάβουμε καλύτερα, ας σκεφθούμε κάποιους μαθητές που, όταν μένουν στάσιμοι, δε λένε ότι αυτοί φταίνει για το κακό που τους βρήκε, αλλά ο καθηγητής που ήταν υπερβολικά αυστηρός. Και αντί να αλλάξουν συμπεριφορά μισούν τον καθηγητή.
Ο άνθρωπος δεν παγιώθηκε στο κακό, αν και χάλασε η φύση του, γιατί έδειξε ανυπακοή στο Θεό από παραπλάνηση και έχοντας ελλιπή γνώση του Θεού συγκριτικά με τους αγγέλους. Γι’ αυτό ο Θεός του έδωσε ευκαιρία μετάνοιας και επιστροφής με την ενανθρώπησή Του και με τη θυσία Του στο Σταυρό.

Ο διάβολος, επειδή δεν μπορεί να πολεμήσει απευθείας το Δημιουργό, πολεμά τα έργα Του και ιδιαίτερα τον άνθρωπο. Φθονεί τον άνθρωπο, που με τη μετάνοια ενώνεται με το Θεό και θα χαρεί τον αιώνιο παράδεισο, που έχασε αυτός. Όπως απομάκρυνε τους Πρωτοπλάστους από το Θεό, έτσι προσπαθεί με τη λάνθασμένη πίστη και τις αμαρτίες να οδηγήσει το κάθε απόγονό τους μακριά από το Θεό και την αιώνια σωτηρία.

Ὁ Γέροντας Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης. Παρουσίαση ἀπὸ τὸν Μητροπολίτη Ναυπάκτου Ἱερόθεο

 Ὁ Γέροντας Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης. Ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ἱερόθεος μιλάει γιὰ τὸν γέροντα Παΐσιο τὸν Ἁγιορείτη, στὴν τηλεοπτικὴ ἐκπομπὴ τοῦ σταθμοῦ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν, "Λύχνος", "ἐν λόγω ἀληθείας" τοῦ Νικολάου Μεσσαλᾶ
http://thriskeftika.blogspot.gr/2015/02/blog-post_26.html

Τό περιστατικό τῆς συνομιλίας τοῦ Ὁσίου Παϊσίου μέ τόν δηλωμένο ‘’ἄθεο’’



ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΤΗΣ ΣΥΝΟΜΙΛΙΑΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΠΑΙΣΙΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΛΩΜΕΝΟ ‘’ΑΘΕΟ’’
 
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
Ένα γνωστός μου δηλωμένος ‘’άθεος’’ επισκέφτηκε κάποτε τον Όσιο Παΐσιο.  Η επίσκεψη του ‘’αθέου’’ αυτού δεν οφειλόταν σε κάποια περί Θεού αναζήτηση, ούτε καν περιέργεια για τα τόσα που άκουε για το Άγιο αυτό Γέροντα.  Απλά βρέθηκε για άλλο λόγο στο Άγιο Όρος και απλά δεν θέλησε να δυσαρεστήσει τον συνοδεύοντα αυτόν κι έτσι ‘’υπέκυψε’’ στο θέλημά του.
 Κατά την επίσκεψή του στο Κελί  της Παναγούδας, θέλησε να ‘’ομολογήσει’’ την αθεΐα  του και ανέφερε Άγιο  Γέροντα, ότι δεν πιστεύει στο Θεό.  Ο Όσιος Παΐσιος με βεβαιότητα αντέκρουσε τον ισχυρισμό του.  «Όχι» του είπε «πιστεύεις στον Θεό».  Ο διακριτικός Άγιο Γέροντας μίλησε με βεβαιότητα.  Η ‘’αθεΐα’’ του ανθρώπου αυτού, η οποία είχε την καταγωγή στη μαρξιστική υπόδειξη, στο τέλος ήταν μάλλον εναντιότητα στον Θεό εμποτισμένη και από το αντιεκκλησιαστικό φρόνημα των παρεμφερών ιδεολογίων.

Ὅποιος ἀγαπάει λίγο...

 Ὅποιος ἀγαπάει λίγο, δίνει λίγο. Ὅποιος ἀγαπάει περισσότερο, δίνει περισσότερο, κι ὅποιος ἀγαπάει πάρα πολύ, τί ἔχει ἀντάξιο νά δώσει; Δίνει τόν ἑαυτό του! ΟΣΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ.

http://apantaortodoxias.blogspot.gr/2015/02/blog-post_97.html

13 Φεβρουαρίου Συναξαριστής. Μαρτινιανοὺ Ὁσίου, Ἀκύλα καὶ Πρισκίλλης Ἀποστόλων καὶ Μαρτύρων, τῶν Ἁγίων Μαρτύρων Πατρὸς καὶ Υἱοῦ, Εὐλογίου Ἀρχιεπισκόπου, Συμεὼν Μυροβλήτου, Γεωργίου Ἀρχιεπισκόπου, Σεραφείμας Ὁσίας, Ἐγκαίνια Ἱεροῦ Ναοῦ τῆς Θεοτόκου καὶ τῆς Ἁγίας Θέκλας ἐν τῷ ὄρει Ποσαλέως.

Ὁ Ἅγιος Μαρτινιανός

Ὁ Ἅγιος Μαρτινιανὸς καταγόταν ἀπὸ τὴν Καισάρεια τῆς Παλαιστίνης καὶ ἔζησε στὰ χρόνια τοῦ αὐτοκράτορα Θεοδοσίου τοῦ Μικροῦ (408 – 450 μ.Χ.). Ἀπὸ μικρὸς ποθοῦσε τὸν βίο τῆς ἀσκήσεως καὶ τῆς ἡσυχίας. Σὲ ἡλικία 18 ἐτῶν ἀποσύρθηκε στὸ ὄρος τοῦ Κιβωτοῦ καὶ ζοῦσε ἐκεῖ ἀσκούμενος στὴν προσευχὴ καὶ τὴν νηστεία.
Κάποια γυναίκα ἁμαρτωλὴ ἐμφανίστηκε μὲ δολιότητα στὴ θύρα τοῦ κελιοῦ τοῦ Ἁγίου καὶ παρακαλοῦσε νὰ τὴν δεχθεῖ γιὰ διανυκτέρευση μέσα στὸ κελί, διότι ἔχασε, ὅπως ἔλεγε, τὸ δρόμο καὶ κινδύνευε νὰ κατασπαραχθεῖ ἀπὸ τὰ θηρία κατὰ τὴν διάρκεια τῆς νύχτας.
Ὁ Ἅγιος ἐνεργώντας μὲ φιλανθρωπία τὴν φιλοξένησε στὸ ἐξωτερικὸ μέρος τοῦ ἐρημητηρίου του. Ἡ γυναίκα αὐτὴ ὅμως ἀπέβαλε τὸ προσωπεῖο καὶ ποικιλοτρόπως προκαλοῦσε τὸν Ἅγιο. Ὁ γενναῖος τοῦ Χριστοῦ ἀθλητὴς πρὸς κατανίκηση τῆς ἐμπαθοῦς ἐπιθυμίας, ἄναψε φωτιὰ καὶ ἔριξε τὸν ἑαυτό του ἐντὸς αὐτῆς.
Μόλις ἡ γυναίκα εἶδε αὐτό, τὰ μάτια τοῦ πνεύματός της ποὺ ἔβλεπαν μόνο τὴν διαφθορά, ἀνέβλεψαν γιὰ πρώτη φορά. Ἡ ἁμαρτωλὴ γυναίκα μετανόησε καὶ ἀφοῦ ἔφυγε ἔγινε μοναχὴ μὲ τὸ ὄνομα Παύλα καὶ σώθηκε ζώντας ὁσιακὰ στὴ Βηθλεέμ.