Σελίδες

Τετάρτη 13 Μαΐου 2015

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Πέμπτης 14-05-2014

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2015. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Πράξεις Των Αποστόλων κεφ. ιδ΄ 20 - ιε΄ 4  

ιδ΄ 20 - ιε΄ 4






Ευαγγέλιον: Κατά Ιωάννην κεφ. Θ΄ 39 - Ι΄ 9

Θ΄ 39 - Ι΄ 9



Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Ἡ ἀναγκαιότητα τῆς ἄσκησης καί τῆς ἐγκράτειας.α΄μέρος

Δ. ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗ

Ἀπό τόν μέγα ἁγιοπνευματικό πλοῦτο τῶν λόγων τοῦ Ὁσίου Πορφυρίου ὅσο καί ἀπό τήν θεόπνευστη ποιμαντική του πράξη-ἐμπειρία ἐπιλέγουμε κάποια μαργαριτάρια-ἰαματικά φάρμακα. Αὐτά εἶναι πολυτιμότατα, τόσο γιά τούς Πνευματικούς Πατέρες-Ἐξομολόγους, ὅσο καί γιά ὅλους τούς πιστούς πού ἀγωνίζονται στό σκάμμα τοῦ κόσμου καί ζητοῦν ξεκάθαρες ἀπαντήσεις γιά τά καίρια σύγχρονα ἤ καί παλαιότερα πνευματικά προβλήματα.

Ἡ ἀναγκαιότητα τῆς ἄσκησης καί τῆς ἐγκράτειας.

Ἡ διδασκαλία τοῦ Ὁσίου Πορφυρίου εἶναι ἴδια μέ αὐτήν τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. Σύμφωνα μέ τήν Ἁγιοπατερική Παράδοση, ἡ σωτηρία τοῦ ἀνθρώπου γίνεται διά τῆς συνέργειας τοῦ ἀνθρώπου μέ τήν Θεία Χάρη. Ἡ συνέργεια τοῦ ἀνθρώπου συνίσταται στήν ἄσκηση. Μέ τόν ὅρο ἄσκηση ὑπονοοῦνται κυρίως τρία πράγματα: ΝΗΣΤΕΙΑ-ΑΓΡΥΠΝΙΑ-ΠΡΟΣΕΥΧΗ. Αὐτά, μαζί μέ τήν Θεία Χάρη, πού ἔρχεται διά τῶν μυστηρίων, καθαρίζουν τήν ὕπαρξή μας, τήν φωτίζουν καί τήν θεώνουν.

Δομή τοῦ ἀνθρώπου_Ἡ ἀνθρωπολογία τοῦ Γέροντος Πορφυρίου_mp3+κείμενο


Π. Σάββας 2010-12-11_ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΟΡΦΥΡΙΟ_mp3


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 11-12-2010 (Σύναξη Νέων).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

(Ἀναφορά στά Χριστούγεννα καί στό πῶς ὁ ἄνθρωπος μπορεῖ νά ἀγαπήσει τόν Θεό).


Παραθέτουμε καί  τό σχετικό κείμενο:
 Προλογικά - Γενικές ρχές τς νθρωπολογίας καί σωτηριολογίας τοῦ Γέροντος Πορφυρίου.

     Ὁ μακαριστός Γέρων Πορφύριος εἶχε μία ὀρθοδοξότατη θεώρηση γιά τόν ἄνθρωπο (ἀνθρωπολογία).  Ἐκτός ἀπό μιά ἀλάνθαστη Χριστολογία–Θεολογία εἶχε καί μιά βαθειά, ἀληθινά ὀρθόδοξη ἀνθρωπολογία–σωτηριολογία. Τόσο οἱ ἀπόψεις του α)γιά Γέροντος Πορφυρίου (ὁ προπτωτικός, ὁ μεταπτωτικός, ὁ ἀναγεννημένος ἐν Χριστῷ), β)ποιές εἶναι οἱ προδιαγραφές τῆς σωστῆς του λειτουργίας, ὅσο καί γ)γιά τό ποιός εἶναι ὁ προορισμός του, ὅλα εἶναι σύμφωνα μέ τήν διδασκαλία τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας μας. Οἱ λεπτότατες παρατηρήσεις του ἔχουν τεράστια σημασία γιά τόν σύγχρονο, ψυχικά ἄρρωστο, «χριστιανό».
Ἡ ἀντίληψη του γιά τήν ἁμαρτία ἐκφράζεται μέ τή χαρακτηριστική του φράση: «Ἡ ἁμαρτία κάνει τόν ἄνθρωπο πολύ μπερδεμένο ψυχικά».

Ἀπάντηση στίς ἀγωνιώδεις ἀναφορές κάποιων γιά τό παγκόσμιο συμβούλιο ἐκκλησιῶν, ἡ ἀπαράδεκτη δήλωση τοῦ Τορόντο

«Οι εκκλησίες αναγνωρίζουν ότι το να αποτελεί κάποιος  μέλος της εκκλησίας του Χριστού είναι πιο περιεκτικό από το να αποτελεί  μέλος της ίδιας του της εκκλησίας» - Δήλωση του Τορόντο

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
_________________
Η Εκκλησιολογική Οικουμενική συνείδηση των Ορθοδόξων βρίσκεται σε συνεχή αντιδιαστολή με τα οικουμενιστικά παιχνιδίσματα της ανθρωπάρεσκης αγάπης. Το «Η Οικουμένη ως συμπεφώνηκεν», (Συνοδικό Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου), καταδεικνύει πως ορίζεται ορθοδόξως η Οικουμένη, όπου οι πάντες το αυτό φρονούν. Στην Εκκλησιολογική Οικουμενική συνείδηση των Ορθοδόξων αληθώς αρμόζει, το «αδελφικώς» και «πατροποθήτως».
Η δήλωση της Κεντρικής Επιτροπής του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών (Π.Σ.Ε.), που συνήλθε στο Τορόντο του Καναδά  κατά το έτος 1950 και η οποία έκτοτε παρέμεινε αναλλοίωτη σαφώς εννοεί την εκκλησιολογική στρέβλωση των Προτεσταντικών παραφυάδων.  Η «Δήλωση του Τορόντο», τιτλοφορείται «Η Εκκλησία, οι Εκκλησίες και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών».  Στη «Δήλωση του Τορόντο», ενώ περιέργως αναφέρεται ότι το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών (Π.Σ.Ε.), δεν πρέπει να γίνει ποτέ υπερ-εκκλησία, η καταληκτική σημείωση φανερώνει τις πραγματικές των διαθέσεις.

«Δέν πρέπει νά καταριόμαστε κανέναν»


ΥΠΟΘΕΣΗ ΜΓ΄ (43)

Τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Διαλόγου

Στά μέρη τῆς Νουρσίας δύο μοναχοί πού ζοῦσαν ἐνάρετα καί λέγονταν Φλωρέντιος καί Εὐτύχιος.
Ὁ Εὐτύχιος, ὁ ὁποῖος εἶχε περίσσιο πνευματικό ζῆλο καί δυνατή φλόγα, ἀγωνιζόταν μέ τή διδασκαλία νά ὁδηγεῖ πολλές ψυχές στόν Θεό. Ἀργότερα, μετά ἀπό θερμή παράκληση τῶν ἀδελφῶν ἑνός μαναστηριοῦ τῆς περιοχῆς, ἔγινε γιά πολλά χρόνια ἡγούμενος σέ αὐτό, καί μέ τό συνεχές ἅγιο παράδειγμά του ὁδήγησε πολλούς στήν τελειότητα. Γι᾿ αὐτό καί μετά τόν θάνατό του δοξάστηκε ἀπό τόν Θεό μέ ἐκπληκτικά καί μεγάλα θαύματα, καθώς τό ἔνδυμά του σταμάτησε τήν ξηρασία καί ἔκανε καί ἄλλες θεραπεῖες.
Μετά τήν ἀναχώρηση τοῦ Εὐτυχίου στό μοναστήρι, ὁ Φλωρέντιος, ἔχοντας μείνει μόνος στό ἀσκητήριο ὅπου προηγουμένως ζοῦσαν καί οἱ δύο, περνοῦσε αὐτή τή ζωή ἀφοσιωμένος στήν ἀκακία καί τήν προσευχή· ὡστόσο παρακαλοῦσε τόν παντοδύναμο Θεό νά τοῦ δώσει κάποια βοήθεια, ὥστε νά παραμείνει ἐκεῖ.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ * ΤΕΤΑΡΤΗ 13-5-2015

  
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ * ΤΕΤΑΡΤΗ 13-5-2015
 Εκπομπές  Ημερήσιου Προγράμματος του Ραδιοφώνου
«ΑΓΙΑ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ»  8:00 - 24:00
Διεύθυνση ραδιοφώνου: 
8:00 Χριστός Ανέστη
Εθνικός Ύμνος
Ηχητικό Αγιολόγιο 13ης Μαΐου
8:30 Αρχιμ. Σάββας Αγιορείτης_ΙΑ΄ Περιπέτειες ενός προσκυνητού
9:15 Δημ. Παναγόπουλος: Πού ήταν ο Χριστός από δώδεκα μέχρι τριάντα ετών
9:50 Έκφρασις Μοναχικής Εμπειρίας_Γερ. Ιωσήφ Ησυχαστού
10:15 Π. Στέφανος Αναγνωστόπουλος_Περί Γερ. Ιωσήφ Ησυχαστού
11:30 Αρχιμ. Σάββας Αγιορείτης__Περί εξετάσεως της συνειδήσεως_Αόρατος πόλεμος
13:00 Γ. Εφραίμ Αριζόνας_ Ψαλμός 103ος
13:30 Γέρ. Εφραίμ Αριζόνας_Περί αγγέλων και θεωρίας
14:40 Αρχιμ. Σάββας Αγιορείτης__Η Αγ. Φωτεινή, η Σαμαρείτις_Αγ. Γρ. Παλαμά
15:00 Αρχ. Αρσ. Κατερέλος_Περί ψυχής16:00Π. Αθ. Μυτιληναίος: Τι γίνεται, όταν οι συγγενείς είναι μαλωμένοι

Ὁ ἅγιος Comgall ἡγούμενος τοῦ Bangor τῆς Ἰρλανδίας καί οἱ κλέφτες.

Μερικοί κλέφτες είχαν την συνήθεια να κλέβουν λαχανικά και φρούτα τα οποία καλλιεργούσαν οι μοναχοί με τα χέρια τους ενώ ταυτόχρονα προσεύχονταν με μεγάλη θέρμη. Οι μοναχοί διαμαρτυρήθηκαν στον Ηγούμενο τους, λέγοντας πως η αδελφότητα και οι φιλοξενούμενοι  στερούνταν την παραγωγή για την οποία είχαν εργαστεί. Την νύχτα, ο  Comgall έκανε το σημείο του σταυρού πάνω από τον κήπο. Την ίδια στιγμή είπε:

Ἡ ἁμαρτία, ἡ μετάνοια καί ἡ ἐξομολόγηση στόν Παπισμό καί στήν Ὀρθοδοξία μας

Εν Πειραιεί τη 7η  Μαΐου 2015
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Η ΑΜΑΡΤΙΑ,Η  ΜΕΤΑΝΟΙΑ, ΚΑΙ Η ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟΝ ΠΑΠΙΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΜΑΣ
 
  Πολλές φορές, στις ήδη μέχρι τώρα δημοσιεύσεις μας, έχουμε επισημάνει τις πάμπολλες αιρετικές διδασκαλίες και καινοτομίες, τις οποίες επισώρευσε ο Παπισμός μετά την απόσχισή του, το 1054 μ. Χ., από το σώμα της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας καθ’ όλη την διάρκεια της δευτέρας χιλιετίας.
Στην παρούσα σύντομη ανακοίνωσή μας θα αναφερθούμε, πολύ συνοπτικά και ακροθιγώς, στις περί αμαρτίας, μετανοίας και εξομολογήσεως κακόδοξες θέσεις και αντιλήψεις του, οι οποίες χωρίζουν τον παπισμό, με αγεφύρωτο χάσμα από την ακαινοτόμητη Ορθοδοξία μας, με αφορμή κάποιο δημοσίευμα του περιοδικού των εν Ελλάδι Ιησουιτών «ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ» (τευχ.1092, Μάρτιος – Απρίλιος 2015), με τίτλο: «Μετάνοια και Εξομολόγηση».
 Από την όλη μελέτη του άρθρου διαπιστώσαμε, ότι ο συντάκτης εμφανίζεται πολύ προσεκτικός στις διατυπώσεις του. Χρησιμοποιεί Ορθόδοξη γλώσσα και παρουσιάζει με Ορθόδοξο ένδυμα τις περί αμαρτίας, μετανοίας και εξομολογήσεως ιδέες του, προφανώς για λόγους προσηλυτισμού, παρ’ όλο ότι στην ουσία παραμένουν αντορθόδοξες.

''Ἔρχεται μεγάλη πείνα''. Ἀποκαλυπτικός ὅσο ποτέ ὁ γέροντας ἀσκητής τοῦ παγγαίου Ὄρους.




ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ. ..Ο ΕΡΧΟΜΕΝΟΣ ΠΡΟΣ ΜΕ ΟΥ ΜΗ ΠΕΙΝΑΣΗ ΚΑΙ Ο ΠΙΣΤΕΥΩΝ ΕΙΣ ΕΜΕ ΟΥ ΜΗ ΔΙΨΗΣΗ ΠΩΠΟΤΕ! (ΙΩΑΝ 6,35)
ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟΣ ΟΣΟ ΠΟΤΕ Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΑΣΚΗΤΗΣ ΤΟΥ ΠΑΓΓΑΙΟΥ ΌΡΟΥΣ.
ΈΡΧΕΤΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΙΝΑ.
ΤΙ ΛΕΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΡΟΜΗΝΥΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ. Η ΕΛΛΑΣ ΘΑ ΚΛΟΝΙΣΘΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΤΑΧΤΕΣ ΘΑ ΑΝΑΓΕΝΝΗΘΕΙ.

Το χωράφι του Θεού πού φέρει την ονομασία Ελλάς δεν αποδίδει εδώ καί πολλές δεκαετίες τους αναμενόμενους από τον ουρανό γλυκούς καρπούς, όπως παλαιά. Θέλει τάχιστη ανανέωση. Θέλει με το υνί όργωμα, δηλαδή βαθύ όργωμα για να ανασάνει καί να πάρει ζωή το χώμα. Θέλει τάχιστη απομάκρυνση των ζιζανίων εκείνων πού πνίγουν σχεδόν εν τη γενέσει τους τά στάχυα, εμποδίζοντας τήν ανάπτυξή τους καί τήν καρποφορία τους. Ο καλός Θεός, δεν θα επιτρέψει το καλύτερο «φιλέτο» όπως είθισται να λέμε, αυτό πού του πρόσφερε δηλαδή τούς πιο γλυκούς χυμούς να μαραζώσει καί ολότελα να ξεραθεί.
 Καί κατά το παράδειγμα του καλού γεωργού θα κάνει το παν για να το καταστήσει καί πάλι πόση θυσία καρποφόρο.
Ποιά είναι όμως τά ζιζάνια που καθιστούν άγονο το χωράφι;

Τί λέγεται στήν Προσκομιδή καί γιατί γίνεται ἡ προσφορά τῶν Τιμίων Δώρων_Ἁγ. Νικολάου Καβάσιλα_mp3


Π. Σάββας 2011-05-19_ΤΙ ΛΕΓΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΚΟΜΙΔΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΚΑΙ ΟΤΙ Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΩΝ ΔΩΡΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑ ΚΑΙ ΙΚΕΣΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ (Ἑρμηνεία στή Θεία Λειτουργία Σύναξη ΙΘ΄)_mp3


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 19-05-2011 (Συνάξεις Κυκλαρχισσῶν στό Πνευματικό Κέντρο τοῦ Ι. Ν. Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

Ὁ Ἅγιος Παΐσιος διώχνει τίς φοβίες



Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ ΔΙΩΧΝΕΙ ΤΙΣ ΦΟΒΙΕΣ

ΧΘΕΣ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ  ανέφερε στην πνευματική μας σύναξη  ο Δημήτρης Γ., φιλότιμος  Ιεροψάλτης από επαρχία της Β.Ελλάδος, ένα συγκλονιστικό γεγονός που βίωσε  από τον Άγιο Παϊσιο, ένα βράδυ μέσα στο κελί της Παναγούδας. 
Ήταν νέος 21 χρονών (1987)  όταν βρισκόταν υπό κατάληψη πνεύματος γενικής φοβίας-κλειστοφοβίας,ανασφάλειας κ.α. με τρομερές κρίσεις πανικού.
Τότε τον συμβούλεψε ο πνευματικός του π.Χρήστος να επισκεφθεί  τον Γέροντα Παϊσιο στο Άγιον  Όρος , με την ελπίδα να τον βοηθήσει.
Ήταν 24 Ιουνίου το δειλινό όταν έφτασε στην αυλή της Παναγούδας. Η πόρτα από συρματόπλεγμα όμως ήταν κλειστή και επάνω της καρφιτσωμένο ένα χαρτί που έγραφε ο Γερ.Παϊσιος:
«Γράψτε μου τα θέματά σας.Πιο πολύ θα σας βοηθήσω με την προσευχή παρά με τα λόγια.»
Τότε ο Δημήτρης πήρε ένα χαρτάκι και έγραψε απλά
 «Θέλω να σας δώ»
Το πέταξε μέσα στην αυλή και κατηφόρισε απογοητευμένος προς το μονοπάτι των Ιβήρων.
Δεν απομακρύνθηκε όμως 20  μέτρα και ακούει μία ισχνή φωνή από πίσω του:

Ὅσιος Γεώργιος ὁ ἐκ Γοματίου

Ο Όσιος Γεώργιος έζησε στο Γομάτι της Χαλκιδικής στις αρχές του 19ου αιώνος μ.Χ., τότε που η Ελλάδα ήταν σκλαβωμένη στους Τούρκους. Είχε οικογένεια με παιδιά και εξασκούσε το επάγγελμα του μυλωνά.
Η αγάπη και φιλανθρωπία του ήταν γνωστή σ’ όλη την περιοχή. Σε φτωχούς άλεθε το σιτάρι δωρεάν και έδινε αλεύρι σε ανήμπορους. Μέχρι σήμερα φαίνονται τα ερείπια του μύλου του.
Κατά τη δύσκολη εκείνη περίοδο της Τουρκοκρατίας και των συνεχών επαναστατικών κινημάτων στη Χαλκιδική έχασε την οικογένειά του και αναγκάσθηκε να εγκαταλείψει τον κόσμο. Ανέβηκε στο βουνό που ήταν επάνω από το μύλο του, για να ζήσει την ασκητική ζωή, μόνος, μαζί με τον Θεό.
Η παράδοση αναφέρει ότι επρόκειτο να περάσει από την περιοχή Τούρκικο ασκέρι (στρατιωτικό απόσπασμα). Επειδή φοβήθηκε ότι οι Τούρκοι σίγουρα θα περάσουν από το μύλο, για να αρπάξουν αλεύρι και σιτάρι, συμβούλευσε τη γυναίκα και τα παιδιά του, να πάνε να μείνουν μέσα στο χωριό για ασφάλεια.
Εκείνη όμως δεν υπάκουσε και όταν πέρασε ο Τουρκικός στρατός, βρήκε την οικογένεια και την αιχμαλώτισε. Όταν επέστρεψε ο Άγιος, βρήκε το μύλο κατεστραμμένο, το αλεύρι κλεμμένο και την οικογένεια χαμένη.

Ὅταν ἀρχίζει κανεὶς νὰ ζεῖ κατὰ Χριστόν, τότε τὸν ἀποβάλλει ἡ κοινωνία

Ὅταν ἀρχίζει κανεὶς νὰ ζεῖ κατὰ Χριστόν, τότε τὸν ἀποβάλλει ἡ κοινωνία. 
Ὅμως, τότε ἀποκτᾶ ἄλλη κοινωνία, γιατί καὶ ἐμεῖς οἱ Χριστιανοὶ ἔχουμε τὴν δική µας κοινωνία. Δὲν χάνουμε τίποτε καὶ σ’ αὐτὸν τὸν κόσμο.

Γέροντας Σωφρόνιος τοῦ Ἔσσεξ
 
http://inpantanassis.blogspot.gr/2014/04/blog-post_1735.html

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Τετάρτης 13-05-2014

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2015. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Πράξεις Των Αποστόλων κεφ. ιη΄ 13 - 24  

ιη΄ 13 - 24




Ευαγγέλιον: Κατά Ιωάννην κεφ. Στ΄ 5 - 14

Στ΄ 5 - 14
 



Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.