Σελίδες

Τετάρτη 1 Ιουλίου 2015

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Πέμπτης 02-07-2015

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2015. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Εβραίους κεφ. θ΄ 1 - 7 

θ΄ 1 - 7



Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν κεφ. Α΄ 39 - 49 & 56

Α΄ 39 - 49 & 56




Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Ἡ ἀποδοχή τοῦ θελήματος τοῦ Θεοῦ καί ἡ ἀληθινή ταπείνωση, ἁγ. Πορφυρίου. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


Η ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΟΥ ΘΕΛΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ, ΑΓΙΟΥ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ.ΑΡΧ. ΣΑΒΒΑΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ
Ὁμιλία στίς 29-05-2011 

Ἡ Κατάθλιψη εἶναι δαιμονική ἐπήρρεια


ΤΑ ΠΑΘΗ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΕΡΑΠΕΥΟΝΤΑΙ

Μέ τήν ὁρολογία τῶν ἁγίων Πατέρων ἡ κατάθλιψη θά μποροῦσε νά ὁρισθεῖ ὡς ἀκηδία, δαιμονική ἐνέργεια, αἰχμαλωσία ἀπό τούς λογισμούς, ἀπώλεια τῆς ὑπόστασής μας (δηλ. τοῦ προσώπου μας).
Ἔλεγε, ὁ μακαριστός π. Πορφύριος, ἀναφερόμενος σε μία γυναίκα πού εἶχε κατάθλιψη: «Αὐτή τυλιγμένη στό πάπλωμα, … νηστική, ζοῦσε, ἄς ποῦμε, τήν κατάθλιψη.
Εἶναι ἕνα αἴσθημα δυσάρεστο, τό ὁποῖο σε καταλαμβάνει, καί σέ καθηλώνει. Οὔτε νά σκεφθεῖς, οὔτε… Σκέφτεσαι αὐτό. Νομίζεις ὅτι ἐσύ σκέφτεσαι σοβαρά πράγματα. Ἐνῶ ἐσύ εἶσαι αἰχμάλωτος μιᾶς ἰδέας. Ἔχω πολλά νά σᾶς πῶ πάνω σ’ αὐτά πού ἔχω ἰδεῖ στή ζωή μου, ἀπό ἀνθρώπους, πού κατείχοντο ἀπό τέτοια συναισθήματα, δηλαδή σατανικά συναισθήματα.

Ἅγιος Παΐσιος Ἁγιορείτης: «Ἀλλὰ σᾶς λέω ὅ,τι καὶ νὰ δεῖτε νὰ μὴν ἀπελπίζεσθε... Τὸ ἔθνος θὰ μεγαλώσει»

Δημοσιεύω σήμερα ενα σχετικὰ ἄγνωστο κείμενο, ἀπὸ τὸ βιβλίο «Ἡ εὐθύνη τῶν γονέων γιὰ τὴν ἀνατροφὴ τῶν παιδιῶν» ποὺ ἔχει ἐκδώσει ὁ κ. Μαυροκέφαλος Ἀνέστης (τὸ ὁποῖο πιστεύω προσεχῶς νὰ παραθέσω) ὅπου ὁ γέροντας Παΐσιος ὁμιλεῖ πρὸς μητέρες γιὰ τὴν διαπαιδαγώγηση τῶν παιδιῶν τους κι εκεῖ μέσα κάνει μία συγκλονιστικὴ ἀναφορὰ γιὰ τὴν μπόρα ποὺ εἶδε νὰ ἔρχεται στὴν χώρα τουλάχιστον δύο δεκαετίες πρίν... Μέσα σὲ πέντε προτάσεις τὰ λέει ὅλα καὶ δίνει κουράγιο...
Υ.Σ. Εὐχαριστῶ τὴν Φωτεινὴ γιὰ τὰ στοιχεῖα.
"Θὰ περάσουμε μία μπόρα. Αυτοί ποὺ θὰ περάσουν τὴν μπόρα θὰ δοῦνε καὶ τὶς καλύτερες μέρες.

Μία ζωή θυσιαστικῆς ἀγάπης. Ἡ ζωή καί οἱ διδαχές τοῦ π. Ἰουστίνου Πάρβου, ἡ σύλληψή του

MIA ZΩΗ ΘΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΑΓΑΠΗΣ. Η ΖΩΗ ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΧΕΣ ΤΟΥ Π. ΙΟΥΣΤΙΝΟΥ ΠΑΡΒΟΥ Η ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΟΥ ΜΕΡΟΣ Β

Σύλληψης

Αμέσως μετά την αποφοίτηση του, ό π. Ιουστίνος ορίστηκε κοσμήτορας και του ανατέθηκε ή έκδυσε ενός περιοδικού που υπηρετούσε την κομμουνιστική προπαγάνδα τής Ρουμανίας. Ό π. Ιουστίνος όμως αρνήθηκε να διδάξει τήν αθεΐα στους μαθητάς του καί άντ’ αυτού δίδασκε τις χριστιανικές και εθνικές αξίες. Έτσι, τρεις μέρες αφ’ ότου είχε αναλάβει τη θέση αυτή, συνελήφθη στις 14 Μαΐου στις 3 το πρωί. Πέντε άνδρες τής Ρουμανικής μυστικής αστυνομίας εισέβαλαν ξαφνικά στο δωμάτιό του με προβολείς και τον οδήγησαν στην αυλή, όπου τον έβαλαν μέσα σ’ ένα μαύρο αυτοκίνητο με φιμέ τζάμια. Προς μεγάλη του έκπληξη ό π. Ιουστίνος βρήκε εκεί πολλούς επιφανείς “Ρουμάνους- δικηγόρους, ιερείς, καθηγητές κ.λπ.. 
Που θα τούς πήγαιναν όμως; Επί μιάμιση ώρα το αυτοκίνητο περιφερόταν όπλα γύρω από τήν πόλη, χωρίς αυτό να γίνει αντιληπτό από τούς κρατουμένους, με σκοπό να τούς εκφοβίσουν.

Ἑρμηνεία Παλαιᾶς Διαθήκης –Προφήτης Ἡσαΐας (2ον) – (Μητροπολίτου Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως Ἰερεμία)


          IEΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ
Δημητσάνα, Παρασκευή 5 Ἰουνίου 2015
ΣΥΝΤΟΜΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ
ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΕΣ
(Ἡ ἑρμηνεία παρά τήν συντομία της καί τήν ἁπλότητά της εἶναι ἐπιστημονική)
Ἡ ἐργασία αὐτή προσφέρεται στούς ἀναγνῶστες σέ συνέχειες ἑκάστη Δευτέρα καί Παρασκευή διά ἐξεύρεση λαθῶν ἐκ μέρους τους καί ἐνημέρωσή μας πρός διόρθωση, πρίν ἀπό τήν τελική δημοσίευση τοῦ ἔργου.
Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΣΑΪΑΣ
Ἡ αἰώνια εἰρήνη (2,1-5)
(Προλογικό σημείωμα τῆς περικοπῆς)
Ἡ μικρή αὐτή περικοπή εἶναι μιά προφητεία πού ἀναφέρεται στήν ἐποχή τοῦ Μεσσίου. Παριστάνει τήν Σιών, τά Ἰεροσόλυμα, ὡς κέντρο τῆς μεσσιακῆς βασιλείας, πρός τό ὁποῖο θά συρρέουν ὅλα τά ἔθνη. 
Τά ἔθνη, πού ἦταν διεσπαρμένα μέ τήν πυργοποιία στήν Βαβέλ (Γεν. 11,8), παρουσιάζονται ἐδῶ στήν περικοπή μας συναντώμενα στό ὄρος τοῦ Κυρίου, ὅπου εἶναι κτισμένος ὁ ἅγιος Ναός (στίχ. 2). Οἱ ἄνθρωποι παρουσιάζονται πρόθυμοι νά μάθουν τήν ὁδόν τοῦ Κυρίου, τήν διδασκαλία τοῦ Μεσσίου, καί νά τήν ἐφαρμόσουν. Ὅλα τά ἔθνη ἀναγνωρίζουν τόν Μεσσία διδάσκαλό τους, νομοθέτη τους καί Κύριό τους (στίχ. 3). Ἀποτέλεσμα αὐτοῦ εἶναι ὅτι καταργεῖται ὁ πόλεμος καί ἔρχεται εἰρήνη στήν ἀνθρωπότητα (στίχ. 4). Ἡ περικοπή 2,1-3 εἶναι ἀνάγνωσμα στόν Ἑσπερινό τῆς ἑορτῆς τῆς Ἀναλήψεως τοῦ Κυρίου.

Ἀποστάγματα σοφίας καί θείου φωτισμοῦ


ΓΕΡΟΝΤOΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ
(1927-2006)

ΑΠΟΣΤΑΓΜΑΤΑ ΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΘΕΙΟΥ ΦΩΤΙΣΜΟΥ

«Γιά νά γίνει κανείς σοφός, πρέπει νά μελετᾶ, νά εἶναι παρατηρητικός, δέν θέλει τεμπελιά, θέλει ἐργατικότητα, ἐρευνητικότητα, πολλή ταπείνωση, νά μήν λέει πώς τά ξέρει. Ἡ ἀληθινή σοφία ἔχει βασική προϋπόθεση τήν ταπεινοφροσύνη. Δέν μετέρχεται πάθη, ἀκριβῶς γιά νά ἔχει μία διαύγεια τοῦ νοῦ, νά ἀποφύγει ὅλες ἐκεῖνες τίς ἀναθυμιάσεις ἑνός κακοῦ ἑαυτοῦ καί τῶν παθῶν, γιά νά γίνει ἕνας σοφός ἄνθρωπος».
(Σειράχ, ὁμιλία 6η)

Μία ἐκπληκτική θεολογική προσέγγιση
τοῦ Γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου
γιά τό φῶς καί τήν πυρηνική ἐνέργεια

Πρόλογος

Ὁ Γέροντας Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος μᾶς ἄφησε μιά μεγάλη πνευματική κληρονομιά. Μᾶς παρέδωσε ἕναν τεράστιο ἀριθμό κατηχητικῶν ὁμιλιῶν, κατανεμημένων σέ διαφορετικές θεματικές σειρές.
Ἀκούσαμε καί συλλέξαμε ἀπό μεγάλο ἀριθμό ὁμιλιῶν, κατά τήν κρίση μας, ἀναφορές τοῦ πατρός Ἀθανασίου, πού μᾶς ἔκαναν ἰδιαίτερη ἐντύπωση καί ἀφοροῦσαν τό φῶς καί τήν πυρηνική ἐνέργεια .

Η ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ_mp3


Π. Σάββας 2015-06-30_Ἡ ἐλεημοσύνη στόν ἑαυτό μας_mp3


Ὁμιλία στόν Πανηγυρίζοντα Ἱερό Ναό τῶν Ἁγίων Ἀναργύρων Πενταπλατάνου Γιαννιτσῶν στίς 30-6-2015.
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

«Τά πάθη τῆς ψυχῆς καί τά τραύματα τῆς καρδιᾶς θεραπεύει μόνον ἡ θεία δύναμις καί τό θεῖον ἔλεος» μέρος ιζ΄



ἀντιμετώπιση τῶν θλίψεων
καί ἡμερολόγιο τοῦ 2007

Λόγοι Ἁγίων

Ἡ ἀρρωστημένη λύπη θεραπεύεται μέ τήν προσευχή καί τήν ἐλπίδα στόν Θεό, μέ τήν μελέτη τοῦ θείου λόγου καί τήν συναναστροφή μέ εὐλαβεῖς ἀνθρώπους.
Ὅσιος Ἠσαΐας
Ἡ ὑπερβολική λύπη προέρχεται ἀπό κρυφή ὑπερηφάνεια καί ἀρρωστημένη αὐτοπεποίθηση. Ἡ ἐπίμονη λύπη καταβυθίζει τήν ψυχή, μαραζώνει τό σῶμα, ἐλαττώνει τίς ἀρετές καί αὐξάνει τήν κακία.
Ἅγιος Νικόδημος Ἁγιορείτης

Τά πάθη τῆς ψυχῆς καί τά τραύματα τῆς καρδιᾶς θεραπεύει μόνον ἡ θεία δύναμις καί τό θεῖον ἔλεος. Ὁ διαπλάσας τήν καρδίαν Μόνος δύναται νά θεραπεύση τά τραύματα αὐτῆς.
Ἅγιος Νεκτάριος Αἰγίνης

"Νὰ ἀσχοληθεῖς μὲ τὴ γή, γιὰ νὰ ζήσεις τὰ παιδιά σου"

 

Πολύτεκνος οἰκογενειάρχης στὶς ἀρχὲς τοῦ 2008 σὲ συζήτηση μὲ τὸν π. Σεραφεὶμ τὸν ρώτησε:
- Γέροντα, ἔχω κάποιες οἰκονομίες. Νὰ ἀρχίσω νὰ κτίζω κάτι γιὰ τὰ παιδιά; Τί νὰ κάνω;
- Ὄχι, παιδί μου, Νὰ ἀσχοληθεῖς μὲ τὴ γή, γιὰ νὰ ζήσεις τὰ παιδιά σου. Γιατί, νά, θὰ κοιμηθοῦμε ἕνα βράδυ καὶ θὰ τὰ ἔχουμε ὅλα, καὶ τὸ πρωὶ θὰ ξυπνήσουμε καὶ δὲ θὰ ἔχουμε τίποτε.

Τό χαλινάρι γιά τά πάθη μας

imaρθυτθυρυγges

Ο Απόστολος Παύλος γράφει στους Κορινθίους· «Δεν ειμαι άξιος να ονομάζομαι απόστολος γιατί καταδίωξα την Εκκλησία του Θεού».
Είδες ψυχή συντετριμμένη που δεν ξεχνά και τις αμαρτίες που διέπραξε πριν από το βάπτισμα; Αυτόν ας μιμούμαστε και εμείς σήμερα.