Σελίδες

Τετάρτη 8 Ιουλίου 2015

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Πέμπτης 09-07-2015

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2015. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Κορινθίους Α΄ κεφ. γ΄ 18 - 23 

γ΄ 18 - 23



Ευαγγέλιον: Κατά Ματθαίον κεφ. Ιγ΄ 36 - 43

Ιγ΄ 36 - 43



Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Ἡ ἐλεημοσύνη στόν ἑαυτό μας. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


Ἡ ἐλεημοσύνη στόν ἑαυτό μας. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
Κήρυγμα στόν ἐσπερινό τῆς ἑορτῆς τῶν Ἁγίων Ἀναργύρων
στίς 30/6/2015 Πενταπλάτανος Γιαννιτσῶν 

Ἅγιος Πορφύριος: «Ὁ Θεός σέβεται τό θέλημά μας»

Είναι συγκινητική η διακριτικότητα της αγάπης του Θεού, όπως μας την απεκάλυψε ο Γέροντας. Ήμασταν μια φιλική συντροφιά, στα Καλλίσια, δίπλα στους βράχους του Μοναστηριού, έχοντας ανάμεσά μας το Γέροντα. Ήταν νύχτα, παραμονή του Αγίου Πνεύματος.
Ο Γέροντας μας έκανε μια κατανυκτική, εξωτερική και εσωτερική, περιγραφή των Αγιορείτικων αγρυπνιών στα Καυσοκαλύβια, τότε πού, όπως έλεγε, «το Άγιο Πνεύμα ερχόταν και πλημμύριζε με ουράνια χαρά τις ψυχές των μοναχών». Και λέγοντας αυτά, μας άφησε ένα αφυπνιστικό μήνυμα:

ΓΕΡΩΝ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ ΛΑΖΑΡΗΣ Ξέρεις πού βρίσκεται ὁ σατανάς;

-       Ξέρεις που βρίσκεται ο σατανάς; Μέσα στη λίμνη του πυρός και μέσα στο σκοτάδι. Και θέλει να τραβήξει εκεί μέσα όλους τους ανθρώπους. Γι’ αυτό κάνει αυτά τα πράγματα. Όταν βγει στην επιφάνεια, θα κάνει τη ζημιά για τριάμισι χρόνια, πού θα βασιλεύσει, και άλλα είκοσι, πού θα γίνεται η προετοιμασία. Τριάμισι χρόνια θα βασιλεύσει, δικτάτορας παγκόσμιος, και θα ανατρέψει το Σύμπαν, δεν θ’ αφήσει τίποτα όρθιο. Μετά, όμως, ο Κύριος θα τον σαρώσει άπαξ διά παντός, θα τον διαλύσει.
-       Ο Θεός δεν μάς λυπάται, Γέροντα, για να τα ανατρέψει όλα αυτά;
-       Ναι, αλλά δεν σε βλέπω να κάνεις προσευχούλα.
-       Κάνω.
-       Δεν νομίζω ότι κάνεις προσευχή. Και αν κάνεις και κατιτίς, δεν πάει στον Κύριο. Λες εσύ ότι κάνεις κάποια προσευχή, αλλά ο νους σου είναι άλλου. Γιατί μάς λέει ότι χωρίς πίστη και ειλικρίνεια προσευχής δεν εισακούεσαι στον θεό. Ή πίστη να είναι σταθερή, αλλά να συνοδεύεται με την ειλικρίνεια της καρδιάς - εκείνο είναι το φως πού λάμπει μέσα στην καρδιά.

Οἱ κατά Θεόν ἀγῶνες καί τά θαυμαστά παλαίσματα τοῦ ὁμολογητοῦ ἱεράρχου Ἁγίου Γλυκερίου ἐν Ρουμανία (1891-1985) (Θαυμαστά σημεῖα)

σάρωση0001
Θαυμαστά σημεία

ΜΑΛΙΣΤΑ, μεταξύ άλλων καταγράφονται καί θαυμαστά περιστατικά, τα όποια καταδεικνύουν την παρρησία τού Αγίου Γλυκερίου καί το ύψος τής αρετής του.
Κάποτε, παραμονή των Θεοφάνιων, ο π. Γλυκέριος αγίαζε με τον Μέγα Αγιασμό τις οικίες τών πιστών στο χωριό Γκρόσι. Σε μία οικία είχαν τοποθετήσει ραδιόφωνο της προπολεμικής εκείνης εποχής, πράγμα σπάνιο βέβαια για τα δεδομένα των χρόνων εκείνων, το όποιο τήν στιγμή πού εισήρχετο ο Άγιος ήταν σε λειτουργία καί μετέδιδε ένα τραγούδι. Οπότε ο Άγιος στάθηκε από επάνω του καί είπε ωσάν αστειευόμενος, αλλά σε τόνο αυστηρό: «Ποιός θα τραγουδήσει, εσύ ή εμείς; σού λέγω να σταματήσεις!», καί αμέσως η συσκευή νεκρώθηκε καί δεν ξαναλειτούργησε!.. .

Ἡ ὁλιστική ἰατρική συνδιαφημίζεται μέ τήν Γιόγκα καί τίς ἄλλες νεοεποχίτικες πλάνες



Η ΟΛΙΣΤΙΚΗ   ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΥΝΔΙΑΦΗΜΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΓΙΟΓΚΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΝΕΟΕΠΟΧΙΤΙΚΕΣ ΠΛΑΝΕΣ
 
(Δυστυχώς κάποιοι υποτιμούν την επικινδυνότητά της για ένα Χριστιανό και αγνοούν το ομοειδές με τις άλλες Νεοεποχίτικες πλάνες) 
 
Του  Β. Χαραλάμπους,  θεολόγου
 
Συχνά πυκνά Κέντρα Ολιστικής Ιατρικής, στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό,  ανακοινώνουν την οργάνωση μαθημάτων Γιόγκα και Διαλογισμού.  Κέντρα ολιστικής ιατρικής ανακοινώνουν την οργάνωση συναντήσεων αφιερωμένων στις αρχές του Αγιουρβέδα και την Ολιστική Ιατρική.
Αν περιτρέξει κανείς στα διαφημιζόμενα από διάφορα Νεοεποχίτικα ιστολόγια, θα παρατηρήσει να συνδιαφημίζεται η Ολιστική Ιατρική με την γιόγκα, σεμινάρια Μεργκάμπα,, την πλανεμένη ‘’μεγάλη επίκληση’’, το φως (σκότος) Ρέϊκι, τις ομάδες αυτογνωσίας, το θετικό οραματισμό, τους  72 αγγέλους (σκότους) της Καμπάλα, και διαλογισμού την ομοιοπαθητική, το αγγελικό (δαιμονιώδες) Ρέϊκι, το Καρούνα Ρέϊκι , το Ρέϊκι της συμπόνοιας, μυήσεις Α, Β, Γ, βαθμού το Ρέϊκι, το αύρα σώμα κλπ.
Είναι φανερό ότι δεν είναι τυχαία η ομαδοποίηση. Είναι φανερή η πλάνη που ενυπάρχει στις Νεοεποχίτικες πλάνες.

«Ὁ πιστός πρέπει νά ἔχει ζωή τέτοια πού νά ταιριάζει στό σχῆμα του· γιατί αὐτός πού δέν ζεῖ σύμφωνα μέ τό σχῆμα του, δέν εἶναι πιστός. Τά θεάρεστα γηρατιά δέν χαρακτηρίζονται ἀπό τόν χρόνο, ἀλλά ἀπό τόν τρόπο ζωῆς» μέρος γ΄ τελευταῖο



 
 Ὑπόθεση ΛΒ΄(32)

«ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ
ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ»

Τοῦ ἁγίου Ἐφραίμ

Ἀδελφοί, τόν χρόνο πού περάσαμε στή μοναχική ζωή τόν μετροῦμε, τήν ἀμέλεια ὅμως, πού δείξαμε σέ αὐτήν, τήν ἀγνοοῦμε καί ὑπερηφανευόμαστε. Ἔπαινος τοῦ ἀνθρώπου δέν εἶναι μόνο ὁ χρόνος, ἀλλά ἡ προκοπή στόν δρόμο τοῦ Θεοῦ. Καί προκοπή δέν εἶναι τά ἄσπρα μαλλιά, ἀλλα τό νά ἔχει κανείς ἐνάρετη ζωή.
Κατάκτησε, μοναχέ, τήν αἰώνια ζωή, στήν ὁποία σέ κάλεσε ὁ Θεός καί γιά τήν ὁποία ἔδωσες τήν καλή ὁμολογία μπροστά σέ πολλούς μάρτυρες19, δηλαδή μπροστά σέ ὅλη τήν κτίση, οὐράνια καί ἐπίγεια. Γιατί ἀκόμη λίγο καί Αὐτός πού περιμένουμε θά ἔρθει καί δέν θά ἀργήσει20.
Τί εἶναι ὁ μοναχός, ἤ μέ τί μοιάζει; Ὁ μοναχός μοιάζει μέ ἄνθρωπο πού πέφτει ἀπό ὕψος καί, καθώς βρῆκε ἕνα σχοινί νά κρέμεται πιασμένο ἀπό ψηλά, τό ἅρπαξε καί κρατήθηκε ἀπό αὐτό, καί φωνάζει ἀδιάκοπα στόν Κύριο νά τόν βοηθήσει, ξέροντας ὅτι, ἄν χαλαρώσει καί ἀφήσει τά χέρια του, θά πέσει καί θά σκοτωθεῖ.

Mοναχός Παντελεήμων ἐκ Κυθήρων(+1947)-Ἁγιοταφίτης.

Διετέλεσε γέροντας και ηγούμενος της Λαύρας του Αγίου Σάββα
και του Κοινοβίου των Καστελλίων στην καρδιά της Ερήμου της Ιουδαίας.
Ηταν από το Τσιρίγο-Κύθηρα.

Μορφή εξαιρετική. Ηταν χαριτωμένος,επιβλητικός,αυ
στηρός στον μοναχικό βίο,χαλύβδινος στη θέληση, σκληρός στη ζωή της ερήμου,φρόντιζε και οικονομούσε τους πάντες στα ωφέλιμα,στα επιτήδεια
 Η μορφή του ασκητική, σκαμμένο το πρόσωπό του από τη νηστεία.Θύμιζε ασκητή της εποχής του Μεγάλου Αντωνίου. Η συνοδεία του,των Καστελλιωτών Μοναχών του Αγίου Σάββα,ήταν συνοδεία που είχε επικυρωθεί με υπερφυσικά χαρίσματα που υπερέβαιναν τη φύση. 
Ησαν αληθινοί ασκητές και όχι του τύπου,αλλά της ουσίας. 
Ολα για το Θεό, και όχι για το θεαθήναι! 
Ο Γέροντας Παντελεήμων ποτέ του δεν είχε κρεββάτι. Ποτέ δεν τον θυμούνται να ξάπλωσε.

Ἅγιος Θεόφιλος ὁ Μυροβλύτης (8 Ἰουλίου)


Τοιχογραφία στην τράπεζα της Ι.Μ.Σίμωνος Πέτρας.Έργο Δημητρίου Χατζηαποστόλου.
Μοναχού Μωυσέως Αγιορείτου

Καταγόταν από τη Ζίχνη της Μακεδονίας (1460). Είχε ευσεβείς γονείς και η μόρφωση που έλαβε ήταν πολύ καλή. Ως ιερομόναχος «περιεπάτει εις διαφόρους τόπους διδάσκων και ωφελών τους Χριστιανούς διά του λόγου και του παραδείγματος της ζωής του». Έγινε φίλος και συγκάτοικος του επισκόπου Ρεντίνης Ακακίου, γνωστού για την ευλάβεια και αρετή του, και του πατριάρχη Νήφωνος, γνωστού για την αγιότητά του. Από τον άγιο Νήφωνα στάλθηκε στην Αλεξάνδρεια, για να εξακριβώσει τα θαύματα που εκεί γίνονταν από τον πατριάρχη Ιωακείμ, ο οποίος μετακίνησε βουνό και ήπιε δηλητήριο χωρίς να βλαφτεί, αφού εξαναγκάσθηκε σε αυτό από Εβραίους και μουσουλμάνους.

Μήν πιστεύεις τόν λογισμό σου

efraimieromonahoskatoun


Έχεις τον λογισμό σου; Να τον πεις στον Γέροντά σου. Κι ότι ο Θεός φωτίσει τον Γέροντα, αυτό ν’ ακούσεις.
Μην πιστεύεις τον λογισμό σου.