Σελίδες

Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2015

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Τετάρτης 16-09-2015

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2015. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Κορινθίους Β΄ κεφ. στ΄ 1 - 10

στ΄ 1 - 10



Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν κεφ. Ζ΄ 36 - 50

Ζ΄ 36 - 50



Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

To joy, from dejection (Saint Porphyrios of Kavsokalyvia)

 
Many of our saints changed dejection into joy through their love for Christ.
In other words, they took this spiritual force which the devil wished to destroy and gave it to God, transforming it into joy and exultation.
Prayer and the worship of God gradually transforms dejection and turns it into joy.
» Venerable Porphyrios of Kavsokalyvia
Source:  pemptousia.com
http://www.diakonima.gr/2015/09/02/to-joy-from-dejection-venerable-porphyrios-of-kavsokalyvia/

Ὀρθόδοξος ἀνθρωπολογία καί παιδεία

Αρχ. Γεώργιος Καψάνης Γρηγοριάτης

 Εισήγησις στο Ε' Πανελλήνιο Θεολογικό Συνέδριο (4.9.1982).

 
Α' Ο ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ

Το μέγα μυστήριο της πατροπαραδότου ευσεβείας μας είναι το μυστήριο του Θεανθρώπου Χριστού.
«Ομολογουμένως μέγα εστί το της ευσεβείας μυστή­ριον. Θεός εφανερώθη εν σαρκί, εδικαιώθη εν Πνεύματι, ώφθη αγγέλοις, εκηρύχθη εν έθνεσιν, επιστεύθη εν κόσμω, ανελήφθη εν δόξη» (Α' Τιμ. γ' 16.)
Το μυστήριο αυτό διησθάνοντο οι αρχαίοι Αθηναίοι σοφοί και αυτό ήθελαν να λατρεύσουν με τον βωμό στον άγνωστο θεό.
Το μυστήριο αυτό απεκάλυψε ο θείος Παύλος στην πόλι αυτή από το επίσημο βήμα του Αρείου Πάγου.
Αυτό το μυστήριο παρελάβαμε και εμείς από την αγία μας Καθολική Ορθόδοξο Εκκλησία, με το μυστήριο αυτό ζούμε, αυτό το μυστήριο διακονούμε κι αυτό το μυστήριο μας επιτρέπει να ελπίζουμε.
Χωρίς το μυστήριο αυτό η σύναξις και η παρουσία μας εδώ θα ήταν άσκοπη και περιττή και ο λόγος μας κενός και μάταιος.
Διότι χωρίς το μυστήριο του Θεανθρώπου Χριστού δεν ημπορούμε να γνωρίσουμε την αλήθεια περί Θεού, την αλήθεια περί ανθρώπου και την αλήθεια περί κόσμου.

Πόσο μεγάλο καλό εἶναι ἡ συνεχής προσευχή… (Ἅγιος Ἰωάννης Χρυσόστομος)

christ and monk 1


Πόσο μεγάλο καλό είναι η συνεχής προσευχή, το μαθαίνουμε από τη Χαναναία εκείνη του Ευαγγελίου, που δεν σταματούσε να κραυγάζει: «Ελέησέ με, Κύριε!» (Ματθ. 15:22). ( Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος )
Κι έτσι, αυτό που αρνήθηκε ο Χριστός στους αποστόλους, τους μαθητές Του, το πέτυχε εκείνη με την υπομονή της. Ο Θεός, βλέπετε, προτιμά για τα δικά μας ζητήματα να Τον παρακαλάμε εμείς οι ίδιοι, που είμαστε και υπεύθυνοι, παρά να Τον παρακαλούν άλλοι για λογαριασμό μας. Όταν έχουμε την ανάγκη ανθρώπων, χρειάζεται και χρήματα να δαπανήσουμε και δουλόπρεπα να κολακέψουμε και πολύ να τρέξουμε. Γιατί οι άρχοντες του κόσμου τούτου όχι μόνο δεν μας δίνουν εύκολα ό,τι τους ζητάμε, αλλά συνήθως ούτε καν να μας μιλήσουν δεν καταδέχονται.

«Δῶσ’ μου τό χέρι σου Γιωργάκη, ἀνέβα στ’ ἄλογό μου, εἶμαι ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ἀπό τήν Ρωσία…»

Agios Ioanis Rosos 3

Ένα συγκλονιστικό Θαύμα του Αγίου Ιωάννου του Ρώσου, που συνέβη πριν μερικά χρόνια!
~ Σ’ ένα από τα δύο Νοσοκομεία παίδων της Αθήνας η μάνα νύχτα-μέρα βρίσκεται στο προσκέφαλο του παιδιού της που το μετέφεραν επειγόντως από την Πάτρα, γιατί η χρόνια πάθησή του, παράλυση των κάτω άκρων (ο φάκελός του έχει όλες τις έρευνες, τα εργαστηριακά αποτελέσματα) επιδεινώθηκε τις τελευταίες ημέρες.
Στο Νοσοκομείο όπως επί χρόνια επαναλαμβάνεται η μόνιμη γνωστή θεραπεία (λείπει ασβέστιο από τον οργανισμό του παιδιού).
Ένα απόγευμα που ο ήλιος έγερνε και οι λιγοστές ακτίνες του φώτιζαν το δωμάτιο του Νοσοκομείου, η μάνα θυμήθηκε που πήγαινε σε εξωκκλήσι της Παναγίας, ψηλά έξω απ’ την Πάτρα και προσευχόταν ανάβοντας τα καντηλάκια, πότε με το σύζυγό της, πότε με τα παιδιά. Ο νους της πλανιέται στο εξωκκλήσι. Νοερά προσεύχεται: «Παναγία μου, Μάνα γλυκειά που πόνεσες, βοήθησέ μου το παιδί. Παναγιά μου, στείλε μου έναν άγιο, δες το καϋμένο μου πως παλεύει στη ζωή να σταθεί στα πόδια του. Βοήθησε το πονεμένο μου παλικαράκι».

Ἡ Νεοεποχίτικη πλάνη τῶν “ἐλιξήριων ἀνώτερης ἐνέργειας”

Η ΝΕΟΕΠΟΧΙΤΙΚΗ ΠΛΑΝΗ ΤΩΝ ‘’ΕΛΙΞΗΡΙΩΝ ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ’’
 
(Προβάλλεται από κέντρα εναλλακτικών θεραπειών,  παραπλανώντας αρκετούς Χριστιανούς)
 
Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
 
Σε κέντρα Νεοεποχίτικων εναλλακτικών θεραπειών προβάλλεται και η εναλλακτική  πλάνη των Divine Life Elements, των καλουμένων  θεϊκά στοιχεία ζωής ή στοιχεία θεϊκής ζωής.  Χρειάζεται περισσότερη επεξήγηση για να αντιληφθεί κανείς, ότι η εναλλακτική  αυτή ‘’θεραπεία’’ άπτεται μεταφυσικών ορίων; Δεν είναι τυχαίο εξάλλου  η πλάνη αυτή καλείται «θεϊκά στοιχεία ζωής».  Ως γνωστό οι Νεοεποχίτικες αυτές πλάνες είναι απότοκες προγενεστέρων ινδουϊστικών πλανών.
Και μόνη η ονομασία «στοιχεία θεϊκής ζωής», αρκεί για να αντιληφθεί κανείς πόσο επικίνδυνες είναι για τον ανυποψίαστο Χριστιανό που επισκέπτεται ένα τέτοιο κέντρο εναλλακτικών θεραπειών, όπως το ρέϊκι, , την αγγελοθεραπεία (δαιμονοθεραπεία), την ολιστική ιατρική, την ολιστική γιόγκα, την ολοθεραπεία των έξη αισθήσεων, την καλούμενη ως θεραπευτικό οραματισμό, την ‘’πνευματική θεραπευτική θαυματοθεραπεία’’ κλπ, είναι και η κβαντική ‘’θεραπεία’’ και κβαντική μεταφυσική πλάνη κλπ.

«Ὕ σ τ α τ η Ὥ ρ α»

Αποτέλεσμα εικόνας για αγιο ορος
ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ  ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ   ΜΗΝΑ
 
Ἐπισκέφθηκα πρό τεσσάρων περίπου δεκαετιῶν ἅγιον γέροντα στά Κατουνάκια. Τόν παρεκάλεσα νά μοῦ πεῖ λόγον πνευματικῆς οἰκοδομῆς, ἀλλά καί κάποιες συμβουλές γιά τίς δυσκολίες καί τά σημεῖα τῶν καιρῶν. Ἀρνήθηκε κατ’ἀρχήν, ἀλλά στήν ἐπιμονή μου κάμφθηκε καί ἀνέφερε τά ἑξῆς: «Τί νά σᾶς πῶ, πάτερ μου; Αὐτόν τόν πολιτισμό θά τόν καταστρέψει ἡ πορνεία».
Ἀνήσυχος, ἔψαξα στούς Πατέρες καί συγκεκριμένα στόν Ἅγιο Γρηγόριο τόν Παλαμᾶ καί σύν τοῖς ἄλλοις, ἀνέγνωσα τό παρακάτω:

Γιατί ἡ θεωρία τῆς ἐξέλιξης ἔχει σήμερα πολλούς ὀπαδούς; Γιατί τήν προβάλλουν τόσο πολύ;


Αυτή τη θεωρία ασπάζονται κυρίως εκείνοι, που δε θέλουν να πιστεύουν στο Θεό. Με τη θεωρία της εξέλιξης, λένε, η ζωή προήλθε τυχαία και χωρίς τη μεσολάβηση του Θεού. Γι’ αυτούς ο άνθρωπος δεν είναι δημιούργημα του Θεού, αλλά είναι προϊόν εξελικτικής διαδικασίας στην απρόσωπη φύση και επομένως είναι ζώο χωρίς αιώνια ψυχή. Αυτή η πίστη τους είναι καρπός της επιθυμίας τους να μη δίνουν λόγο για τις πράξεις τους στο Θεό, αλλά να καθορίζουν μόνοι τη ζωή τους. Έχουν αυτή την πίστη και μετά προσπαθούν με τις αυθαίρετες και ανυπόστατες υποθέσεις της θεωρίας της εξέλιξης να τη στηρίξουν. Οι εξελικτικοί διέπονται από απολυταρχική νοοτροπία, είναι δογματικοί πιστεύοντας ότι αυτοί και μόνο αυτοί ερμηνεύουν σωστά τη ζωή.

Ὁμολογιακή ἀπολογία Γέροντος Σάββα Λαυρεώτου

Ὁ ἀγωνιστὴς Γέρων Σάββας ὁ Λαυρεώτης δι᾽ ἐπιστολῆς του τὴν 1ην Ἰουνίου 2014 ἐξέφρασε τήν ἀγωνίαν του διὰ τῆν ἀφωνίαν τοῦ Ἁγίου Ὄρους καὶ τῶν Ἡγουμένων σχετικῶς μὲ τὸν οἰκουμενιστικὸν προσανατολισμὸν καὶ τὰ «ἀνοίγματα» τοῦ Οἰκ. Πατριάρχου. Μὴ ἀνεχόμενον τὸ Πατριαρχεῖον τὸν ὑπὸ τοῦ «φωτὸς» ἔλεγχον, ἀπὸ τὴν ἐπιστολὴν αὐτήν, ὅπως ἐπίσης καὶ τὴν συμμετοχὴν του εἰς τὴν ἔκδοσιν τοῦ τεύχους «Ἅγιον Ὄρος – Διαχρονικὴ πορεία μαρτυρίας διὰ τοὺς ἀγῶνες τῆς Πίστεως», τὸν ἐγκαλεῖ -«μὴ εὑρίσκων αἰτίαν ἐν αὐτῷ»- δι᾽ ἀντιεκκλησιαστικὴν συμπεριφοράν γενικῶς καὶ ἀορίστως!

ρήματα Ζωῆς: Δεν χάνει εὐκαιρία

20150809-1

Ο διάβολος έχει αμέτρητους και ποικίλους τρόπους για να εισχωρεί στη ψυχή μας και να την απομακρύνει από τον Θεό. Τότε την καταπιέζει και την ταλαιπωρεί μ’ όλη του τη σκοτεινή και καταστροφική ύπαρξη. Όποιο πάθος κι αν κινηθεί, αυτός δεν χάνει ευκαιρία και βρίσκει τρόπο να τρυπώσει στην ψυχή.

Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης 

http://www.pemptousia.gr/rimata_zois/rimata-zois-den-chani-efkeria/