Σελίδες

Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2015

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Πέμπτης 15-10-2015

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2015. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Φιλιππησίους κεφ. γ΄ 1 - 8

γ΄ 1 - 8



Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν κεφ. Θ΄ 7 - 11

Θ΄ 7 - 11




Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

On Witchcraft

 One day there came to the Metropolis a woman. She appeared to be very scared. I ask her:
–         What happened and you appear so scared?
–         Despot, a great evil has found me, she answers me. In the morning when I woke up and went out to sweep the courtyard, I found some things that terrified me. I found a lump of rags, hairs, nails, needles and bones. It was witchcraft. In our town there is an evil woman like a devil. The good of man she does not want. They say that she speaks to demons and with their help does many evil things. This witch hates our home and she must have discharged witchcraft. From the moment I found these objects I can’t find rest. I tremble, my dear despot. Some evil will find my home, my husband, or my children. I have come to you for you to tell me what to do…
–         Do you believe in Christ? I ask her Do you believe that Christ is omnipotent, all-powerful God?, that He conquered the devil and that the devil trembles at Christ’s presence, that he trembles the honorable cross? Do you believe in the power of Christ?

Ἡ ἀντιμετώπιση τῆς κατάθλιψης_mp3

Π. Σάββας 2015-02-22_Ἡ ἀντιμετώπιση τῆς κατάθλιψης_mp3


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 22-02-2015 (Σύναξη στόν Ἱ. Ν. Ἁγίων Πέτρου καί Παύλου, Γιαννιτσῶν).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

Το προορατικό χάρισμα.Ὁ μελλοντικός ἡγούμενος

«ΤΟ ΠΡΟΟΡΑΤΙΚΟ ΧΑΡΙΣΜΑ»
ἀπό τό βιβλίο «ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΑΡΙΣΜΑΤΟΥΧΟΙ»
ΤΟΜΟΣ ΠΡΩΤΟΣ

Προόρασις εἶναι ἡ ἱκανότης νά βλέπη κανείς γεγονότα πού θά συμβοῦν ἤ θά γνωστοποιηθοῦν στό μέλλον.
Πολλοί γενικεύουν τό χάρισμα αὐτό ὡς ἀναφερόμενο ὄχι μόνο στό μέλλον, ἀλλά καί στό παρόν, ἀκόμη δέ καί στό παρελθόν, γιά ἀντικείμενα βεβαίως ἤ γεγονότα ἀδιόρατα ἤ ἄγνωστα στούς συνήθεις ἀνθρώπους.
Ὁ ὅσιος Ἰωάννης τῆς Κλίμακος διατυπώνει τήν ἱεράρχησι: «Ἐκ ταπεινώσεως διάκρισις· ἐκ διακρίσεως διόρασις· ἐκ διοράσεως προόρασις». Τονίζει ἔτσι τήν θεμελιακή σημασία τῆς ταπεινώσεως προκειμένου νά γίνη μιά ψυχή δεκτική τῶν χαρισμάτων τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.
Ἀξίζει νά σημειώσουμε ἐδῶ ὅτι, ἐνῶ ὁ ταπεινός ἄνθρωπος εἶναι δυνατόν νά βλέπη μέ τό θεῖο φωτισμό τό μέλλον, ὅπως τόν βυθό μιᾶς γαληνεμένης ἀκτῆς, ὁ ὑπερήφανος διάβολος εἶναι ἐντελῶς ἀνίκανος νά προβλέψη τό ἑπόμενο δευτερόλεπτο. Αὐτός καί τά ὄργανά του, συνδυάζοντας ὡρισμένες πληροφορίες, ἁπλῶς πιθανολογοῦν τό μέλλον καί ἐξαπατοῦν τούς ἀφελεῖς.

«Γιά τό ἄσεμνο ντύσιμο καί τήν ἀποστασία»


Ἅγίου Γέροντος Φιλοθέου Ζερβάκου

Ἡ ἄσεμνη ἐνδυμασία τῶν γυναικῶν εἶναι ἀνάρμοστη καί ἐνάντια στίς Ἀποστολικές καί Πατερικές Παραδόσεις. Οἱ περισσότερες ἀπό τῆς γυναῖκες ἔχουν τρελαθεῖ. Ἔχουν ἀποβάλλει τήν σεμνότητα, τήν ντροπή, τήν συστολή καί γυμνώθηκαν, ἔγιναν ἀναίσχυντες, καί ὄχι μόνο στούς δρόμους καί τίς πλατεῖες περπατοῦν γιά νά ἐπιδείξουν γυμνές τίς σάρκες τους καί τά βαμμένα τους χείλη, μάτια, βλέφαρα, πρόσωπο καί νύχια, γιά νά δελεάσουν τούς ἄνδρες, ἀλλά εἰσέρχονται χωρίς φόβο καί στούς ἱερούς Ναούς, ὄχι βέβαια γιά νά προσευχηθοῦν, ἀλλά γιά νά βεβηλώσουν, μολύνουν καί σκανδαλίσουν τούς ἐκκλησιαζόμενους...

Καλό νομίζω εἶναι νά ἀπαγορευθῆ ἡ εἴσοδος στούς Ναούς τέτοιων γυναικῶν μέχρις ὅτου διορθωθοῦν.

( ἐγράφησαν τόν Νοέμβιο τοῦ 1929)

Μεταναστευτικό τσουνάμι




   Μεταναστευτικό τσουνάμι
Εὐδοξία Αὐγουστίνου, Φιλόλογος – Θεολόγος
 «Ἐξέγερση τῶν λαθρομεταναστῶν στὸ λιμάνι τῆς Μυτιλήνης».
«Λαθρομετανάστες ἐξεγείρονται στὴν Κῶ καὶ φωνάζουν "τζιχὰντ-τζιχὰντ" (= ἱερὸς πόλεμος τοῦ Ἰσλὰμ ἐναντίον τῶν ἀπίστων)».
«Σκηνικό πολέμου μὲ τοὺς μετανάστες».
«71 μετανάστες βρέθηκαν νεκροὶ μέσα σὲ φορτηγὸ ψυγεῖο σὲ ἐθνικὴ ὁδὸ τῆς Αὐστρίας ... ἀπὸ ἀσφυξία, ἐπειδή τὸ σύστημα ψύξης δὲν λειτουργοῦσε».
«Τὸν γύρο τοῦ κόσμου κάνει ἡ εἰκόνα μέ τὸ ἄψυχο κορμάκι τοῦ μόλις τριῶν ἐτῶν Ἀϊλάν Κουρντί ἀπό τή Συρία».
Τόν τελευταῖο καιρό πυκνώνουν οἱ εἰδήσεις πού ἀναφέρονται στήν ἀσύμμετρη ἀπειλὴ τῆς μαζικῆς μετανάστευσης, δημιουργώντας μεγάλη ἀνησυχία καί ἀγωνία. Ἀναντίρρητα βρισκόμαστε μπροστὰ σέ μία φοβερὴ ἀνθρωπιστικὴ κρίση καί ταυτόχρονα πολιτική.
Δὲν εἶναι  ὅμως a priori ὅλοι οἱ μετανάστες «ἀθῶα θύματα», «ταλαίπωροι», «φτωχοί» καί κατατρεγμένοι Σύριοι.  Μεταξύ τους δυστυχῶς ὑπάρχουν ἐγκληματίες, πιστοὶ στρατιῶτες τοῦ «προφήτη» μὲ «ἀποστολὴ» καὶ ἀφιονισμένοι σφαγεῖς τῶν «ἀπίστων», νεαροὶ, ὑγιεῖς ἄνδρες οἱ ὁποῖοι, ἀντὶ νὰ μείνουν νὰ πολεμήσουν γιὰ τὴν πατρίδα τους, τὴν ἐγκαταλείπουν στὸ «ἔλεος» τῶν δημίων. Ὑπάρχουν καὶ κάποιοι ποὺ σκορποῦν χιλιάδες εὐρώ -τό θαλάσσιο ταξίδι στοιχίζει ἀπό 3.000 μέχρι 11.000 εὐρώ-,  γιά νὰ φθάσουν στὴν Εὐρώπη. Ἐκμεταλλευόμενοι τὸν «ἀνθρωπισμὸ» τῆς Δύσης ἀποδομοῦν κοινωνίες καὶ παραδόσεις μέ συμπαρομαρτοῦντα τήν αὔξηση τῆς ἐγκληματικότητας, τῆς πορνείας, τῶν βιασμῶν κλπ.

Οἱ ἀσθένειες καί ἡ ἀντιμετώπισή τους.

Εμπειρίες ενός γιατρού στο Άγιο Όρος


- Πως αντιμετωπίζουν οι μοναχοί την αρρώστια;
- Με υπομονή και καρτερικότητα. «Ασθένεια, Θεού επίσκεψη» λένε.
Μου λέει μια μέρα ένας μοναχός: «Για να μου στείλει ο Θεός την αρρώστια σημαίνει ότι με θυμήθηκε κι ότι κάτι θέλει να μου πει. Αυτός ξέρει. Κι Αυτός που μου την έδωσε, Αυτός και θα μου την πάρει αν και όποτε Εκείνος το θελήσει»
Τι να πεις;
Ο γερο-Ευγένιος λέει: «Για 4 λόγους δίνει ο Θεός τις αρρώστιες: για τις αμαρτίες των γονέων μας, για τις αμαρτίες τις δικές μας, για να ασκηθούμε στην υπομονή και στην ταπείνωση και για έναν τέταρτο λόγο μου μόνο Εκείνος γνωρίζει».

Ἡ αἰτία τῆς κατάθλιψης_mp3


Π. Σάββας 2015-01-10_Ἡ αἰτία τῆς κατάθλιψης_mp3


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 10-01-2015 (Ὁμιλία στήν Κατερίνη).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

Πρωτοπρ. Διονύσιος Τάτσης, Φιλοδοξίαι καὶ ποιµαντικὸν ἔργον


Φιλοδοξίαι καὶ ποιµαντικὸν ἔργον
 
Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση
 
ΕΙΝΑΙ συχνό τό φαινόµενο νέοι µητροπολίτες νά δραστηριοποιοῦνται σέ διάφορους τοµεῖς τοῦ ποιµαντικοῦ ἔργου τῆς Ἐκκλησίας καί νά ἔχουν ἐπιτυχίες, οἱ ὁποῖες συνήθως καταγράφονται στά ἔντυπα πού οἱ ἴδιοι κυκλοφοροῦν, ἤ βάζουν ἄλλους νά τίς προβάλουν σέ πολυτελεῖς καί ἐντυπωσιακούς τόµους.
Στή συνέχεια αὐτή ἡ καταγραφή εἶναι τό ἐπιχείρηµά τους, γιά νά πείθουν τόν ἀνυποψίαστο λαό πώς τάχα ὅ,τι κάνουν εἶναι ὀρθό καί δέν ἐπιδέχεται ἀµφισβήτηση. Ὅµως τά πράγµατα δέν εἶναι τόσο ἁπλά. ∆ιαφεύγει στούς ἴδιους, ἤ καλύτερα τό κρύβουν ἐπιµελῶς, ὅτι ὅλα αὐτά ὑπηρετοῦν τό φοβερό πάθος τῆς φιλοδοξίας, τό ὁποῖο, ὅπως εἶναι γνωστό σέ ὅλους, ποτέ δέν ἱκανοποιεῖται. Ὅ,τι κάνουν εἶναι γιά τό «θεαθῆναι τοῖς ἀνθρώποις» καί ὄχι ἀπό ἱερό ζῆλο. 

«Ἄθλιοι Ρωμαίοι.....γιατί ἐλπίσατε στήν δύναμη τῶν Φράγκων;» Γεώργιος (Γεννάδιος) Σχολάριος



Τοιχογραφία στην Ιερά Μονή Ιωάννη του Βαπτιστή (Σέρρες). 
Παραμονές της Άλωσης της Πόλης υπό του Μωάμεθ, γίνονταν προσπάθειες για την ένωση των Εκκλησιών, προκειμένου να λάβει στρατιωτική βοήθεια η αποδυναμωμένη Αυτοκρατορία και να αντιμετωπίσει τους επελαύνοντες Οθωμανούς. Ο Γεώργιος Σχολάριος (ο σοφότερος κληρικός της εποχής) – ο μετέπειτα Γεννάδιος και A΄ Πατριάρχης μετά την άλωση – ερωτώμενος για την σχεδιαζόμενη ένωση, ευρισκόμενος στο κελλάκι του στην Μονή του Παντοκράτορος, έδωκε εγγράφως την ακόλουθη απάντηση :

ρήματα Ζωῆς: Ξεριζώνουν τό βραχνά

Οι θλίψεις μας κάνουν περισσότερο σώφρονες, ξεριζώνουν το βραχνά της ραθυμίας, μας μεταπείθουν στο να αγαπάμε την επιείκεια.

Άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας

 http://www.pemptousia.gr/rimata_zois/rimata-zois-xerizonoun-to-vrachna/