Σελίδες

Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2015

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Τρίτης 17-11-2015

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2015. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Θεσσαλονικείς Β΄ κεφ. α΄ 10 - β΄ 2

α΄ 10 - β΄ 2



Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν κεφ. Ιθ΄ 45 - 48

Ιθ΄ 45 - 48



Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Learning from St. Dositheos’ Example

Learning from St. Dositheos’ Example
 Perfect obedience is this:
 ( St. Dorotheos ) never allowed ( his disciple, Dositheos ) to become attached to any material objects. Dositheos took everything with joy and faith and obeyed willingly in everything. When he needed a cloack, Dorotheos provided him with the cloth and he would go away and sow it carefully with style. When he had finished, he would ask, “Dositheos, did you sow that cloak?”
Dositheos would reply in simplicity , “Yes, Father, I made it most beautifully and well.”
He would then say to him, “Go and give it to that brother or to that sick man.”

Η ΜΑΚΑΡΙΣΤΗ ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ ΧΑΡΙΘΕΑ. Ι.Μ. ΑΓΙΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΔΟΥ ΛΕΥΚΩΣΙΑ ΚΥΠΡΟΣ "Γιά τό τραγικό θέμα τοῦ θανάτου ἡ Γερόντισσα μάς ἔλεγε, ὅτι εἶναιἀ δύνατον ἀνθρώπινη ὕπαρξη νά παρηγορήση ἀνθρώπους πού ἔχασαν τά παιδιά τους. Μόνο ὁ Θεός καί οἱ ἅγιοι μποροῦν νά ἀπαλύνουν λίγο τόν πόνο τους. "

Εύχομαι το γράμμα μου να σε συναντήσει εν υγεία και πνευματική χαρά. Είμαστε και εμείς καλά, βέβαια όσο επιτρέπει ο Θεός. Επήρα το γράμμα σου και τα χρήματα και ευχαριστώ πολύ. Τά ονόματα σας είναι πάντοτε γραμμένα και μην ανησυχείς.
Το γράμμα σον, πολύ σύντομο, με εξέπληξε. Δεν μου έγραψες τίποτε σχετικό με την ζωή σου με ανησύχησες πολύ. Γιατί δεν μου έγραψες πώς περνάτε όλες και δεν μου έγραψες την ψυχική σου κατάσταση και την σωματική σου υγεία και εσκόπησες;
Αγαπητή μου Α μη θέλεις μόνη σον να σηκώσεις τον σταυρόν σου. Είμαι σίγουρη πώς πνίγηκες από την λύπην και δεν ήθελες να μου γράψεις περισσότερα. Μακάρι να μην είναι έτσι, όπως το σκέπτομαι. Μα είναι ποτέ δυνατόν ή καλή μας Α., να μη γράψει τίποτε στην παλιά της φίλη, στην Ηγούμενη, που ξέρει τά προβλήματα και την μεγάλη της λύπην; Νομίζω καλά μάντευσα- σε παρακαλώ Α. να σκέφτεσαι σαν ευσεβής χριστιανή.

Ποιοί θέλουν ἀνύπαρκτο, πρακτικῶς, τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν;


Ποιοι θέλουν ανύπαρκτο, πρακτικώς, το μάθημα των Θρησκευτικών;
 
από τον Κωνσταντίνο Αθ. Οικονόμου, δάσκαλο, συγγραφέα
 
Μετά από ερώτηση του βουλευτή των ΑΝΕΛ Νικ. Νικολόπουλου σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών στην Εκπαίδευση, ο υπουργός κ. Φίλης δήλωσε: “Το μάθημα των θρησκευτικών στη χώρα μας έχει ομολογιακό χαρακτήρα. Αυτό συνιστά έναν αναχρονισμό που τον αντιλαμβάνονται και φωτισμένοι ιεράρχες και θεολόγοι. Είναι αναγκαία η αναμόρφωση των θρησκευτικών, ώστε, να γίνει μάθημα θρησκειολογίας, γνώσης των θρησκευτικών, με την ιδιαίτερη παρουσίαση του πολιτισμικού ρόλου της Ορθοδοξίας στη χώρα μας. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, θεσμικά αρμόδιο επεξεργάζεται σχετικές προτάσεις».

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΠΟΙΩΝ “ΚΥΚΛΩΝ”: Είναι φανερό, ότι οι προτάσεις του. Υπουργού συμπίπτουν με τις επιδιώξεις σκοτεινών δυνάμεων και μάλιστα Τεκτόνων, που συστηματικά και αδιάκοπα βάλλουν κατά της Ορθοδόξου Εκκλησίας, ως μοναδικής Κιβωτού της σωτηρίας. Ο σκοπός των σκοτεινών δυνάμεων είναι η δημιουργία μιας παγκόσμιας Θρησκείας και ενός παγκόσμιου κράτους, με ένα νέο «χριστό», που θα είναι και κυβερνήτης αυτού του παγκόσμιου συνονθυλεύματος! Για να επιτευχθεί ο στόχος, το σχέδιο περνά από φάσεις ενοποιήσεων, πολιτικές, οικονομικές, πολιτισμικές, γλωσσικές και βεβαίως [και κυρίως] εθνοφυλετικές και θρησκευτικές, τις οποίες βλέπουμε να σχεδιάζονται από ξένα κέντρα και ντόπιους πολιτικούς ασυλλόγιστους, να πραγματώνονται μέσω μιας παιδείας απονευρωμένης εκ των βασικών της στοιχείων [Πατρίδα, Χριστός] και να παρατηρείται απλώς από μια άνευρη εκκλησιαστική ηγεσία! Αυτή η παγκόσμια κίνηση ονομάστηκε «Παγκοσμιοποίηση», «Νέα Εποχή», «Νέα Τάξη» και «Οικουμενισμός».

Εὐγένεια: Ἡ πιό ἀποδεκτή ὑποκρισία



Ευγένεια: Η πιο αποδεκτή υποκρισία
(Αμβρόσιος Μπηρς (1842-1913;)
          Ηλιάδης Σάββας, δάσκαλος
     Μια φράση, από έναν Αμερικανό δημοσιογράφο και συγγραφέα, άθεο, η οποία  βρίσκει το σημερινό διαμορφωθέν ήθος  και την τρέχουσα πραγματικότητα στην πατρίδα μας να επιβεβαιώνει το αληθές  του σημαινομένου  της. Ήθος, το οποίο διαμόρφωσαν οι άθεοι και αντίχριστοι της πατρίδας μας και  το έχουν ήδη επιβάλει. Κρύβει μια μεγάλη αλήθεια και γίνεται αυτή η ίδια κατήγορός τους.
    Με τη συνεχόμενη μετάγγιση των συνηθειών από την ξεμωραμένη Δύση προς τα καθ` ημάς, φτάσαμε να έχουμε γίνει κακέκτυπο αντίγραφο αυτής, συνονθύλευμα και σύμφυρμα παντοειδών εθών, με αποτέλεσμα τη σύγχυση του  «είναι» και του  «φαίνεσθαι». Του «σχήματι» και του «πράγματι». Της «ειλικρίνειας» και της «υποκρισίας». Του «λέγειν» και του «πράττειν». Της «απλότητος» και της «πολυπλοκότητος».  Του «λογικού» και της «καρδιάς», τα οποία από τα βάθη  της ρωμαίικης παραδόσεως αγωνιζόταν ο Ρωμιός με ένα σκοπό: Να τα διαχειρίζεται διακριτικά, για να συμβιώνει στις μικρές κοινωνίες αρμονικά και με αξιοπρέπεια. Αγωνιζόταν με τις σταθερές πνευματικές διαχρονικές αξίες, που διέθετε και διαθέτει η Ορθοδοξία και ο Ελληνισμός για μια φυσιολογική, απλή και απροσχημάτιστη ζωή. Κατά συνέπεια σήμερα η σύγχυση αυτή έχει απλωθεί  και στην κοινωνικοπολιτική κατάσταση της χώρας ακόμη και σε χαμηλότερα στρώματα.

«Νά ἀγωνισθῆτε»






Ἐπισκόπου Αὐγουστίνου Καντιώτου



Ἔχουν σύστημα οἱ ἄθεοι νά γκρεμίσουν τήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ. Γι᾿ αὐτό πρέπει νά εἴμαστε ἕτοιμοι νά ὑπερασπίσουμε τά ἱερά καί τά ὅσια. Νά μήν ἀναπαυώμεθα στό «ἔχει ὁ Θεός» καί στό «πύλαι ᾅδου οὐ κατισχύσουσιν αὐτῆς»1. Ἀσφαλῶς δέν θά σβήσῃ ἡ Ἐκκλησία· ἀλλά μπορεῖ νά σβήσῃ ἀπό τήν Ἑλλάδα, ὅπως ἔσβησε καί ἀπό τή Μικρά Ἀσία.

Ποῦ εἶναι ἡ Ἐκκλησία τῆς Μικρᾶς Ἀσίας;

ποῦ εἶναι οἱ πενήντα μητροπόλεις της;

ποῦ εἶναι οἱ ναοί της;

ποῦ εἶναι τά μοναστήρια της;

ποῦ εἶναι τά προσκυνήματά της;

ποῦ εἶναι τά λείψανά της; ποῦ...; ποῦ;... ποῦ;....

«[κόρας μὴ ἔχων ἀπορήσεις φωτός, γνώσεως δὲ ἄμοιρος ὢν μὴ ἐπαγγέλλου]».





Ἐάν δεν έχης υγιείς τας κόρας των οφθαλμών σου, θα χάσης μόνον το φως. Εάν όμως μείνης άγευστος της υγιούς γνώσεως και σοφίας, μη επιχειρής τίποτε, διότι τα πάντα είναι χαμένα δια σέ.


Σοφ. Σειρ. 3,25

Τέλος καί τῇ Τρισηλίῳ Θεότητι
κράτος, αἶνος καί δόξα εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων.
Ἀμήν


http://www.imgap.gr/file1/AG-Pateres/AG%20KeimenoMetafrasi/PD/30.%20SofiaSeir.htm