Σελίδες

Τετάρτη 16 Μαρτίου 2016

Περί προσευχῆς. Ἁγίου Νικοδήμου. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Περί προσευχῆς. Ἁγίου Νικοδήμου, Ἀόρατος Πόλεμος. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης. Ὁμιλία στίς 05-02-2009

http://HristosPanagia3.blogspot.gr

«Σχετικά μέ τή φιλαυτία»



ΥΠΟΘΕΣΗ ΙΔ΄ (14)

Τοῦ ἀββᾶ Ἠσαΐα

Αὐτός πού φοβᾶται μήν τυχόν ἀρρωστήσει σωματικά, δέν φτάνει στήν κατάσταση πού ταιριάζει στήν ἀνθρώπινη φύση, οὔτε μπορεῖ νά ἀποκτήσει τίς ἀρετές. Ἄν ὅμως κανείς, σέ κάθε κόπο του, καταφεύγει στόν Θεό, ὁ Θεός ἔχει τή δύναμη νά τόν ξεκουράσει. Ἄν ὁ Γεδεών δέν ἔσπανε τίς στάμνες, δέν θά ἔβλεπε τό φῶς τῶν πυρσῶν1. Ἔτσι καί ὁ ἄνθρωπος, ἄν δέν καταφρονήσει τό σῶμα του, δέν θά δεῖ τό φῶς τῆς Θεότητας.

Γιατί καταδιώκονται, ἐξορίζονται καί φυλακίζονται οἱ ὑπηρέτες τοῦ Χριστοῦ; ΑΠΑΝΤΑ Ο ΑΓΙΟΣ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΣ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ ΟΝΟΥΦΡΙΟΣ.(1889- 1938_

Δέκα χρόνια πριν από το μαρτυρικό του τέλος, ο επίσκοπος Ονούφριος, εξόριστος στα Ουράλια, έγραφε:
«“Μηδέν φοβού α μέλλεις παθείν. Ιδού δη μέλλει βαλείν ο διάβολος εξ υμών εις φυλακήν ίνα πειρασθητε, και έξετε θλίψιν ημέρας δέκα, γίνου πιστός άχρι θανάτου, και δώσω σοι τόν στέφανον της ζωής” (Άποκ. 2:10).
»Γιατί καταδιώκονται, εξορίζονται και φυλακίζονται οι υπηρέτες του Χριστού; Όλα αυτά δεν τα παθαίνουν χωρίς τη βούληση του Θεού. Επομένως, τά βάσανά τους είναι δυνατό να τελειώσουν οποιαδήποτε στιγμή, αν το θελήσει ο Θεός. Οι διωγμοί παραχωρούνται για να δοκιμαστεί η πιστότητά μας σ Εκείνον. Αν παραμείνουμε σταθερά κοντά Του ως το τέλος, θα πάρουμε ως βραβείο την αιώνια ζωή...

Θεραπεία δαιμονισμένης ἀπό τόν Γέροντα Φιλόθεο Ζερβάκο

Αποτέλεσμα εικόνας για φιλοθεοσ ζερβακοσΗ κ. Γιακουμίνα Κοντού το 1962 προσεβλήθη από ακάθαρτο πνεύμα κατόπιν βλασφημίας που εδέχθη από μία συγγενή της. Η κατάστασή της ήταν απελπιστική. Ο σύζυγός της αδυνατούσε να την δαμάσει. Για να την πάει στους γιατρούς έπρεπε να τον βοηθήσουν χειροδύναμοι άνδρες διότι ήταν αδύνατον να το κατορθώσει μόνος του. Οι γιατροί όμως δεν μπόρεσαν να της προσφέρουν τίποτε. Τότε η μητέρα της συνέστησε στον σύζυγό της να την οδηγήσει στην Λογγοβάρδα, στον π. Φιλόθεο. Πως όμως να την μεταφέρουν; Την έδεσαν επάνω στο υποζύγιο και κρατώντας την έφθασαν στην Μονή.

Ἡ ἄμωμος νηστεία τῆς Ἐκκλησίας καί ἡ καταναγκαστική χορτοφαγία τῶν ἐναλλακτικῶν πλανῶν



Η ΑΜΩΜΟΣ ΝΗΣΤΕΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΧΟΡΤΟΦΑΓΙΑ ΤΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΠΛΑΝΩΝ
 
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
 
Το ‘’θείον στάδιον της αμώμου Νηστείας’’ πλησιάζει.  Περάσαμε την Κυριακή της Αποκρέω και πορευόμαστε προς την Κυριακή της Τυροφάγου. «Ίδε καιρός, ίδε ημέρα σωτήριος, η της Νηστείας είσοδος, ψυχή γρηγόρησον και παθών τας εισόδους, απόκλεισον Κυρίω, ενατενίζουσα», ψάλλομε στον Όρθρο της Δευτέρας της Α΄ Εβδομάδος.  Σωτήριος καλείται  η της Νηστείας είσοδος, γιατί όντως εις σωτηρία άγει. 
Ενδεικτικό του μεγαλείου της νηστείας, που έχει θεσπίσει η Αγία μας Εκκλησία, είναι και αυτό που ψάλλομε : «Έφθασε νυν, εισήκται ο των αγώνων καιρός, το της νηστείας στάδιον, προθύμως άπαντες, απαρξώμεθα ταύτης, τας αρετάς Κυρίω, ως δώρα φέροντες».  Ο  Άγιος Πορφύριος συμβούλευε : «όλα να γίνονται με χαρά», «για τον αληθινό Θεό».  «Άμωμον» καλούμε την νηστεία (Εις το Λυχνικόν  της Α΄ Κυριακής των Νηστειών), την  οποίαν εθέσπισε η Αγία μας Εκκλησία.

«Στόν Εὐαγγελισμό τῆς Θεοτόκου» Λουκ. Α΄ 24-38. μέρος ε΄


Σε μία γυναίκα, που ταλαιπωρείται από βαριά θλίψη…, Επιστολή του Αγίου Επισκόπου Αχρίδος Νικολάου Βελιμίροβιτς του Αγιορείτου
Ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς

Ἁγνή ψυχή τῆς Παρθένου ἠρέμησε. Καί τότε φτερωτός ἀρχάγγελος τοῦ Θεοῦ τῆς ἔδωσε τό μεγαλύτερο ἀπό τά οὐράνια μηνύματα: «Ἰδού συλλήψῃ ἐν γαστρί καί τέξῃ υἱόν, καί καλέσεις τό ὄνομα αὐτοῦ Ἰησοῦν. οὗτος ἔσται μέγας καί υἱός ὑψίστου κληθήσεται, καί δώσει αὐτῷ Κύριος Θεός τόν θρόνον Δαυΐδ τοῦ πατρός αὐτοῦ, καί βασιλείας αὐτοῦ οὐκ ἔσται τέλος»1. ἀγγελιοφόρος τοῦ Θεοῦ μιλάει καθαρά, μέ λεπτομέρειες. Θά συλλάβεις «ἐν γαστρί», λέει, δηλαδή σωματικῶς. Τήν ἴδια περίπου ἔκφραση χρησιμοποιεῖ Ψαλμωδός ὅταν λέει στόν 50ό ψαλμό του (στιχ. 12) «καί πνεῦμα εὐθές ἐγκαίνισον ἐν τοῖς ἐγκάτοις μου».

Ἡ νηστεία, ἡ συγχωρητικότητα καί ἡ ἐλεημοσύνη_mp3


Π. Σάββας 2016-03-13_Ἡ νηστεία, ἡ συγχωρητικότητα καί ἡ ἐλεημοσύνη_mp3


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 13-03-2016 (Κήρυγμα στήν Ἱερὰ Μονὴ Ἁγίας Τριάδας Ἐδέσσης ).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

Τά ἄμφια τῶν κληρικῶν

Ἄμφια τῶν Κληρικῶν

Ἀπὸ τὸν 3ο αἰώνα μ.Χ., παράλληλα με τὴν διαμόρφωση ξεχωριστῶν χώρων γιὰ τὴν τέλεση τῆς Θείας Εὐχαριστίας χρησιμοποιοῦνται στὴν ἀνατολὴ καὶ εἰδικὰ ἄμφια γιὰ τοὺς ἱερεῖς. Ἀνεξάρτητα ἀπὸ τὴν ἀκριβὴ προέλευσή τους, τὰ ἱερατικὰ ἄμφια θὰ διατηρήσουν κάποια ἰδιαιτερότητα στὸ χρῶμα καὶ τὴν ἐξέλιξή τους, ὥστε νὰ ἀποτελέσουν εἰδικὰ ἄμφια γιὰ τὸν κλῆρο. Ὡστόσο, τὰ ἱερατικὰ ἄμφια στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία δὲν ἀποτελοῦν ἁπλὰ τελετουργικὰ ἐνδύματα, ἀλλὰ καὶ σύμβολα ποὺ ἐκφράζουν ἔννοιες πνευματικές. Ὁ συμβολισμὸς ἐξάλλου ὑπῆρξε ἀρχαιότατη συνήθεια τῆς Ἐκκλησίας. Ἀκόμη καὶ ὁ ἱερέας φορώντας τὰ ἄμφια τὴν ὥρα τῆς λειτουργίας διαφοροποιεῖται ὄχι μόνο ἀπὸ τοὺς ὑπόλοιπους πιστοὺς ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν ἑαυτό του.

Ἡ θεολογικὴ σημασία τῶν ἀμφίων, ἡ ὁποία ὑπαγόρευσε τὴ χρήση τους, εἶναι ὅτι ὁ Λειτουργὸς δὲν τελεῖ ἀφ᾿ ἑαυτοῦ τὰ μυστήρια, ἀλλὰ δυνάμει Χριστοῦ καὶ τῆς Ἱερωσύνης τῆς Ἐκκλησίας, τὴν ὁποία κατέχει διὰ τῆς χειροτονίας «ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ», «ἐνδεδυμένος τὴν τῆς Ἱερατείας χάριν».

Διατηροῦν κατὰ βάση τὴν παλαιά τους μορφὴ καὶ μὲ αὐτὰ διακρίνονται οἱ ἐπὶ μέρους βαθμοὶ τῆς Ἱερωσύνης. Εἶναι ἑπτά, κατὰ τὸν τύπο τῶν ἑπτὰ χαρισμάτων τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καὶ τὸν ἱερὸ ἀριθμὸ τῆς πληρότητας. Κατανέμονται ἀναλόγως στοὺς τρεῖς βαθμοὺς τῆς Ἱερωσύνης:

Ὁ ἅγιος Μιχαήλ ὁ Μαυρούδης (10 ή 21/3/1544)


O Άγιος Μιχαήλ ο Μαυρούδης (10 ή 21/3/1544)
 
Του Κωνσταντίνου Αθ. Οικονόμου, δασκάλου
 
Ο Μιχαήλ γεννήθηκε στην Γρανίτσα των Αγράφων. Τέκνο ευσεβών και φιλανθρώπων γονέων, του Δημητρίου και της Σωτήρας, ανατράφηκε με τα ιδεώδη της Ορθοδοξίας. Όταν πέθανε ο πατέρας του, νυμφεύθηκε και ήλθε στη Θεσσαλονίκη, όταν ήταν μητροπολίτης ο Θεοφάνης, όπου εργάστηκε ως αρτοπώλης. Ο Μιχαήλ συνέχισε την ενάρετη ζωή του, με ελεημοσύνες προς τους φτωχούς. Λέγεται ότι προσέφερε σχεδόν όλα του τα κέρδη στους ενδεείς αδελφούς του. Η εποχή στην οποία έζησε διακρίθηκε από την παρουσία στην πόλη σημαντικών προσωπικοτήτων της Εκκλησίας.
Ο Μιχαήλ διακατέχονταν από θείο ζήλο. Ζούσε μέσα του ο Χριστός. Κάποια μέρα όταν ήρθε στο αρτοπωλείο ένας μικρός μουσουλμάνος ο Μιχαήλ προσπάθησε να τον κατηχήσει αλλά μάταια γιατί εκείνος κατέφυγε στους ομοθρήσκους του και ζήτησε να διαφωτιστεί από έναν διερχόμενο ιεροδιδάσκαλο του Ισλάμ.

Ἡ ταπεινή γνῶσις τοῦ ἑαυτοῦ μας, πρέπει νά τιμᾶται περισσότερο ἀπό τό ὕψος ὅλων τῶν ἐπιστημῶν. «Οὐράνια μηνύματα»

img_4720.jpg

Ἡ Ἀνάστασις εἶναι τό πρῶτο καί τό μεγαλύτερο δῶρο τῆς θείας Οἰκονομίας τῆς σωτηρίας.

Ἅγιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης

Ἀνάστασις τῆς ψυχῆς εἶναι ἡ ἕνωσις της μέ τήν ζωή, ἡ ὁποῖα εἶναι ὁ Χριστός.

Ἅγιος Συμεών ὁ Νέος Θεολόγος