Σελίδες

Τρίτη 31 Μαΐου 2016

Τά χαρακτηριστικά τοῦ ἀναστημένου ἀνθρώπου.Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Τά χαρακτηριστικά τοῦ ἀναστημένου ἀνθρώπου.Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης.Ὁμιλία στίς 15-05-2016 στόν Ἱ.Ν. Ζωοδόχου Πηγῆς, Περιστάσεως Κατερίνης

http://HristosPanagia3.blogspot.gr

«Γιά τίς θλίψεις καί τούς πειρασμούς»


Δημητρίου Παναγόπουλου
ἱεροκήρυκος

Οἱ ἄνθρωποι πού ζοῦν στόν κόσμο αὐτό χωρίς θλίψεις, χωρίς πειρασμούς, χωρίς ἀσθένειες, δέν ἔχουν καί δέν θέλουν νά ἔχουν σχέση μέ τό Θεό. Βέβαια αὐτοί, ἀπό τούς πολλούς μακαρίζονται, ὅτι κάνουν ζωή χαρισάμενη καί περνοῦν καλά. Καί γιατί αὐτοί νά περνᾶνε καλά καί νά μήν ὑποφέρουν, σέ ἀντίθεση μέ τούς ἄλλους πού ὑποφέρουν; Αὐτό τό γεγονός, δέν θά ἔπρεπε νά τούς προβληματίσει; Ἐδῶ ὁ Ἴδιος ὁ Χριστός στό Γολγοθᾶ, μέ τόν Σταυρό Του πῆγε. Αὐτό κάτι μᾶς διδάσκει. Πῶς λοιπόν αὐτοί θέλουν νά πᾶνε στό Χριστό, χωρίς σταυρό; Αὐτούς τούς ἀνθρώπους, ὁ Θεός τούς ἔχει ἐγκαταλείψει! Ἑπομένως δέν ὑπάρχει ἀκόλουθος τοῦ Χριστοῦ, πού νά μήν σηκώνει τόν σταυρό του. Σήκωσε τό σταυρό σου καί ἀκολούθα με, δέν εἶπε ὁ Χριστός; Ὁ ἄνθρωπος πού δέν θέλει νά φέρει σταυρό, δέν θέλει καί ὁ Θεός νά ἔχει σχέση μαζί του.

Ἡ κατάκριση μᾶς χαρακώνει βαθειά (π. Ἐφραίμ Παναούσης)

Θα κάνω υπομονή. Δεν θα μιλήσω όταν οι άλλοι λένε. Δεν θα πω τίποτα. Θα κρατηθώ.
Δαγκώνω τα χείλη μου και κει που θαρρώ πως έδωσα τη μάχη και βγήκα νικητής, μία μικρή φράση δειλά, γρήγορα γίνεται χείμαρος… Δεν χρειάζεται πολύ, να ξεκινήσεις μόνο και μετά …άρχισες. Γιατί είναι τόσο δύσκολο να το παλέψω το πάθος της κατάκρισης, γιατί είναι τόσο εύκολο να νικηθώ;
Οι Πατέρες της εκκλησίας λένε πως η κατάκριση είναι από τις πιο εύκολες αμαρτίες. Αν δηλαδή για να κάνεις μιαν αμαρτία πρέπει να κουραστείς για την πραγματοποιήσεις, για την κατάκριση θέλει μόνο μια γλώσσα και μία κακή καρδιά.

"Πολλή ἁμαρτία, γι' αὐτό πρέπει νά γίνει πόλεμος".


Αποκαλύπτει ο Όσιος Ιωάννης ο Ρώσος στον μακαριστό Γέροντα Ιάκωβο Τσαλίκη.
σχόλιο Γ.Θ : Άλλος ένας Άγιος που από την Αιωνιότητα προειδοποιεί για τα επερχόμενα δεινά του πολέμου.


Στις 15 Ιουλίου 1990, ημέρα Κυριακή, το πρωί, μόλις ο... πατήρ Ιάκωβος κατέβηκε από το κελλάκι του στο ναό για τη Θεία Λειτουργία περιέγραψε μέσα στο Ιερό με πρόσωπο εκστατικό σε Πατέρες της Μονής του όσα ο όσιος Ιωάννης ο Ρώσος «πνευματικώ τω τρόπω» του είχε πει τη νύκτα που πέρασε – «ο Θεός οίδεν» - εμπρός στην Ιερή λάρνακα με το αδιαλώβητο σκήνος Του στο Ναό του στο Προκόπι :

«- Νομίζουν πώς κοιμάμαι, πεθαμένος, είμαι νεκρός και δεν υπολογίζουν οι χριστιανοί. Τους πάντας βλέπω. Το σώμα μου είναι μέσα, αλλά εγώ εξέρχομαι πολλές φορές από τη λάρνακά μου. Τρέχω ανάμεσα στους ανθρώπους για να τους βοηθήσω. Πολύς ο πόνος. Αυτοί δε με βλέπουν. εγώ τους βλέπω και τους ακούω τί λένε. Και πάλι εισέρχομαι στη λάρνακά μου. Αλλά άκουσε Πάτερ μου να σου πω :

Σχόλια καί προτάσεις Ἱερᾶς Μονῆς Ὁσίου Γρηγορίου γιά τή Μεγάλη Σύνοδο


 Ἅγιον Ὄρος, 4/17 Μαρτίου 2016
ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΕΠΙ ΤΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
Ἡ σύντονη καί φιλότιμη προσπάθεια τῶν Ἀντιπροσωπειῶν τῶν Ἁγιωτάτων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν στίς Πανορθόδοξες Προσυνοδικές Διασκέψεις ἔφερε ἐν τέλει τά ἐν σχεδίῳ προσυνοδικά κείμενα στήν μορφή, μέ τήν ὁποία δόθηκαν στήν δημοσιότητα μέ ἐντολή τῶν Σεπτῶν Προκαθημένων στίς 21-28 Ἰανουαρίου 2016.

Ὁ ρόλος τῶν λαϊκῶν στήν Ἐκκλησία καί ἡ «Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδος»


 


Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΛΑΪΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ Η «ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ» ΣΥΝΟΔΟΣ
                                            ΜΕΡΟΣ Α΄                                 
          «Ο πραύς να γίνει μαχητής» (Ιωήλ 4, 11)
    
 (Σκέψεις με αφορμή τη γιορτή της Μεσηπεντηκοστής)
 
Η γιορτή της Μεσοπεντηκοστής  είναι η καλύτερη αφορμή και το γερό εκείνο θεμέλιο πάνω στο οποίο θα θέλαμε να στηρίξουμε λόγο αγάπης και αλήθειας για το χρέος και την ευθύνη των λαϊκών, μιάς και τα εκκλησιαστικά πράγματα –εν’όψει της «Αγίας και Μεγάλης Συνόδου»– βαίνουν κατά κρημνών.
Άνεση, ανάπαυση και ασφάλεια
Η γιορτή της Μεσοπεντηκοστής που η Εκκλησία μας γιορτάζει πάντοτε Τετάρτη, ημέρα αφιερωμένη στον Τίμιο Σταυρό, έχει σχέση με μια από τις τρεις μεγάλες γιορτές του Ισραήλ, τη γιορτή της Σκηνοπηγίας. Η γιορτή αυτή διαρκούσε 7 ημέρες σύμφωνα με την εντολή του Θεού: «Εορτήν σκηνών ποιήσεις σε αυτώ επτά ημέρας» (Δευτ .16,13). Στο διάστημα αυτό των 7 ημερών οι Ισραηλίτες έπρεπε να δοξολογούν και να ευγνωμονούν τον Θεό για τη λήξη της συγκομιδής των προϊόντων της γης, να προσφέρουν θυσίες (ζώων και καρπών) και να μένουν μέσα σε σκηνές προς ανάμνηση του γεγονότος ότι για 40 χρόνια έμειναν οι πρόγονοι τους μέσα σε σκηνές στην έρημο.

«Μή ζητᾶς τήν τελειότητα αὐτοῦ τοῦ νόμου σέ ἀνθρώπινες ἀρετές, γιατί τέλειος σ᾿ αὐτές δέν ὑπάρχει· ἡ τελειότητά του εἶναι κρυμμένη στό Σταυρό τοῦ Χριστοῦ»

Ἅγιος Μάρκος ὁ Ἀσκητής
Περί πνευματικοῦ νόμου

29. Ἡ καρδιά πού οἰκτίρει τούς ἄλλους, θά οἰκτιρηθεῖ· εἶναι φανερό καί τό ἀντίθετο.
30. Ὁ νόμος τῆς ἐλευθερίας (δηλ. τοῦ Εὐαγγελίου) διδάσκει ὅλη τήν ἀλήθεια. Καί οἱ πολλοί τόν διαβάζουν μόνο γιά νά λάβουν μιά γνώση του· λίγοι ὅμως τόν ἐννοοῦν, ἀνάλογα μέ τήν ἐκτέλεση τῶν ἐντολῶν.
31. Μή ζητᾶς τήν τελειότητα αὐτοῦ τοῦ νόμου σέ ἀνθρώπινες ἀρετές, γιατί τέλειος σ᾿ αὐτές δέν ὑπάρχει· ἡ τελειότητά του εἶναι κρυμμένη στό Σταυρό τοῦ Χριστοῦ.
32. Ὁ νόμος τῆς ἐλευθερίας, μέ τήν ἀληθινή γνώση διαβάζεται, μέ τήν ἐργασία τῶν ἐντολῶν γίνεται ἀντιληπτός, ἡ πλήρωσή του ὅμως γίνεται μέ τούς οἰκτιρμούς τοῦ Χριστοῦ.

Ἱερομονάχος Λουκᾶς Γρηγοριάτης, Ἡ προσφορά τοῦ Γέροντος Γεωργίου Καψάνη στήν Ἐκκλησία καί τήν Ὀρθοδοξία

Ἡμερίδα: «Ἡ προσφορὰ τῶν συγχρόνων Γερόντων στὴν Ὀρθοδοξία καὶ τὴ νεολαία σήμερα»
 
ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥ ΛΟΥΚΑ ΓΡΗΓΟΡΙΑΤΟΥ
Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝ
ΤΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΨΑΝΗ
ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
(Ἡμερίδα Φοιτητῶν τοῦ Α.Π.Θ., 23 Μαΐου 2013)

Πανοσιολογιώτατε ἐκπρόσωπε τοῦ Παναγιωτάτου Μητροπολίτου
 Θεσσαλονίκης κ. Ἀνθίμου, πάτερ Ἰάκωβε.
Σεβασμιώτατε ἅγιε Κυθήρων, Πανοσιολογιώτατε ἅγιε Γέροντα τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Κουτλουμουσίου,
Σεβαστοί πατέρες, σεβαστές Γερόντισσες
Ἐλλογιμώτατοι κ. καθηγηταί, φίλτατοι Φοιτηταί
Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ ἀδελφοί,
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
          Σέ περίοδο ἀναστάσιμης λειτουργικῆς ζωῆς, χαρᾶς καί ἐλπίδος, στό μέσον τοῦ Πεντηκοσταρίου, παρὅτι πολλά γύρω μας φαίνονται σκοτεινά καί ἀνέλπιδα, ἀναστάσιμοι τοῦ Θεοῦ ἄνθρωποι ἔρχονται νά μᾶς καταυγάσουν μέ τό φῶς τῆς ἀναστάσιμης βιοτῆς τους, μέ τό ἀναστάσιμο φῶς πού τώρα ἀπολαμβάνουν ἐκτυπώτερον στήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ.

Συνέντευξη Μητροπολίτου Πειραιῶς Σεραφείμ γιά τή Μεγάλη Σύνοδο σέ Ρουμανικό τηλεοπτικό κανάλι


Συνέντευξη στο Ρουμανικό τηλεοπτικό κανάλι TVR1. Δείτε από 7.34΄

http://aktines.blogspot.gr/2016/05/blog-post_823.html

Λάμπρος Σκόντζος, Ἅγιος Νεομάρτυς Ἀλέξανδρος ὁ Δερβίσης

Άγιος Αλέξανδρος από την Θεσσαλονίκη ο Δερβίσης

ΑΓΙΟΣ ΝΕΟΜΑΡΤΥΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Ο ΔΕΡΒΙΣΗΣ
 
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ.ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού
 
        Μια κατηγορία ενδόξων Νεομαρτύρων στα τετρακόσια μαύρα χρόνια της τουρκικής σκλαβιάς ήταν και αυτοί που είχαν αλλαξοπιστήσει και επανήρθαν στην Ορθοδοξία μας, επισφραγίζοντας με το μαρτύριό τους την επάνοδό τους στην αληθινή και σώζουσα πίστη της Εκκλησίας μας. Ένας από αυτούς ήταν και ο άγιος Νεομάρτυς Αλέξανδρος ο Δερβίσης, ο οποίος όχι απλά εξισλαμίστηκε, αλλά και αναδείχτηκε υψηλός αξιωματούχος της ισλαμικής θρησκείας.
       Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη στα μισά του 18ου αιώνα από Χριστιανούς γονείς. Διακρίνονταν από τα άλλα παιδιά της συνοικίας του για την ξεχωριστή ομορφιά του. Αλλά η ομορφιά των παιδιών δεν ήταν προσόν για τα χρόνια εκείνα. Οι βάρβαροι απολίτιστοι Οθωμανοί τα άρπαζαν από τις αγκαλιές των μητέρων τους. Τα μεν κορίτσια τα προόριζαν για τα χαρέμια των αγάδων τα δε αγόρια για το στράτευμα και τις κυβερνητικές θέσεις.

Ἕνα βολιώτικο ξωκκλήσι χαμένο στό χρόνο


agios nikolakis thalassinos alykes swros

Οι ομορφιές του Παγασητικού Κόλπου είναι ανεξάντλητες και όσο και αν θεωρούμε ότι τις γνωρίζουμε, πάντα θα υπάρχει κάτι νέο να ανακαλύψεις.
Ένα από αυτά τα όμορφα και γραφικά μέρη είναι και το εκκλησάκι του Αγίου Νικολάκη σε μια μικρή βραχονησίδα, πίσω από τον Άγιο Στέφανο Σωρού.