Σελίδες

Κυριακή 19 Ιουνίου 2016

Μπορεῖ ἡ «Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδος» νά προσδώσει ἐκκλησιαστικότητα στούς αἰρετικούς; 2ο Μέρος. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Μπορεῖ ἡ «Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδος» νά προσδώσει ἐκκλησιαστικότητα στούς αἰρετικούς; 2ο Μέρος. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης.Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 05-06-2016
(Σύναξη στό Ἀρχονταρίκι στήν Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης).


http://HristosPanagia3.blogspot.gr

«Ἡ προσευχή μέ τό ὄνομα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ» μέρος θ΄


Πρωτ. Στεφάνου Ἀναγνωστόπουλου

Ἀπό τήν ἐποχή τῶν Ἀποστόλων, τῶν Ἀποστολικῶν Πατέρων, τῶν Μαρτύρων καί τῶν Ὁμολογητῶν, ἀπό τήν ἐποχή τοῦ Μεγάλου Ἀντωνίου καί τῶν μεγάλων Ἀσκητῶν Πατέρων καί τῶν θεοφόρων Ἱεραρχῶν καί Ὁσίων μέχρι τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ, Νοερά προσευχή ὡς μέσο καθάρσεως καί ἁγιασμοῦ πέρασε ἀπό πολλά στάδια. Τελικά πῆρε τήν μορφή τῶν πέντε λέξεων: «Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, ἐλέησόν με».

Μέσα σ᾿ αὐτές τίς λεξοῦλες ὑπάρχουν καί
τά τρία εἴδη τῆς προσευχῆς, πού εἶναι:

Ὅταν δέν σοῦ δίνουν σημασία, νά μή μιλᾶς

Ενσωματωμένη εικόνα 1Αγίου Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου

Όταν δεν σου δίνουν σημασία, να μη μιλάς. Να σου πω κάτι από τον εαυτό μου.
Ήμουν τριαντατρία χρόνια ιερεύς στον Άγιο Γεράσιμο της Πολυκλινικής, κοντά στην Ομόνοια. Κανένας δεν μου έδινε σημασία. Τα μεσημέρια που καθόμουνα εκεί για να ξεκουρασθώ λίγο, έβαζα τις καρέκλες την μία κοντά στην άλλη, κοντά στο ψαλτήρι και ξάπλωνα επάνω. Ήξερα ότι υπήρχαν κρεβάτια άδεια, αλλά κανένας δεν είπε να επιτρέψουν να ξαπλώνω σ’ ένα κρεβάτι. Κι εγώ δεν το ζήτησα, δεν μιλούσα. Μια φορά ο Διευθυντής είχε διάλεξη και πήγα κι εγώ πίσω-πίσω για ν’ ακούσω. Όταν με είδε, έστειλε κάποιον να με βγάλει έξω. Βγήκα χωρίς να μιλήσω. Άκου τώρα, μετά από τόσα χρόνια τι έγινε:

Διδακτική ἱστορία: Ἄν κάθε Κυριακή σέ κάθε ἐκκλησιαζόμενο θά ἔδιναν 10 λίρες, τί λέτε θά ἀπουσίαζε κανένας;

«Εξ ημέρας εργά και ποιήσεις πάντα τα έργα σου· τη δε εβδόμη Σάββατα Κυρίω τω Θεώ σου».
Κάποτε ένας ιεροκήρυκας είπε στο ακροατήριό του το εξής:
Ένας πλούσιος συνάντησε ένα πτωχό και βάδιζαν μαζί. Λυπήθηκε τον πτωχό και από τις επτά λίρες που είχε του έδωσε δύο.
Μετά από λίγο, όταν άκουσε τα βάσανά του του έδωσε και άλλες δύο.
Σε μια βρύση, που κάθησαν του έδωσε από το φαγητό του και συγχρόνως και άλλες δύο λίρες. Του έδωσε λοιπόν σύνολον έξι λίρες και αυτός κράτησε μία για τον εαυτό του. Τόσο πολύ σπλαγχνικά συμπεριφέρθηκε. Ξαφνικά όμως αυτός που πήρε τις έξι λίρες αντί ευγνωμοσύνης σηκώνεται πάνω και με την απειλή μαχαίρας του αρπάζει και την έβδομη. Τον αχάριστο! Τι αξίζει σ᾽ αυτόν; Ρώτησε ο Ιεροκήρυκας;

Διαμαρτυρία Ἑλληνορθόδοξων Σωματείων Κρήτης γιά τήν Σύνοδο τοῦ Κολυμπαρίου


Διαμαρτυρία Ε.Σ.Κ. (Ελληνορθόδοξων Σωματείων Κρήτης) για την Σύνοδο του Κολυμπαρίου
 
Με αγάπη και σεβασμό στους ιεράρχες της τοπικής μας Εκκλησίας δηλώνουμε τις ανησυχίες μας και τον έντονο προβληματισμό μας λόγω της Συνόδου που διεξάγεται στο Κολυμπάρι.
Η παρουσία, έστω ως παρατηρητών, βατικάνειων αιρετικών και κακόδοξων ψευτοϊεράρχων δίνει βάση στα σχόλια και στις πληροφορίες περί οργανωμένου σχεδίου πανθρησκείας, στο οποίο συμμετέχουν και Ορθόδοξοι ιεράρχες.
Θεωρούμε πονηρή την διατύπωση «Η σχέσις της Ορθοδόξου Εκκλησίας μετά του λοιπού χριστιανικού κόσμου» και υπενθυμίζουμε ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι κλήρος αλλά και ΛΑΟΣ.
Ως Ορθόδοξος λαός λοιπόν της Κρήτης και ως Ελληνορθόδοξα Σωματεία αυτής δηλώνουμε, ότι δεν συναινούμε και δεν αποδεχόμαστε οικουμενιστικές τάσεις και αποφάσεις. Η σύνοδος του Κολυμπαρίου δίχασε και σκανδάλισε το πλήρωμα της Εκκλησίας. Η πολεμική, ο εκφοβισμός, η συκοφαντία και η προπαγάνδα που ακολούθησαν οι οπαδοί του οικουμενισμού στους διαφωνούντες της οικουμενιστικής κίνησης αποτελεί απόδειξη φανατισμού και εμπάθειας προς το Κρητικό Ορθόδοξο πλήρωμα της Εκκλησίας.

Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ, Κυριακή τῆς Πεντηκοστῆς – «Πνεῦμα εὐθές ἐγκαίνισον ἐν τοῖς ἐγκάτοις μου»



ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ ΕΚ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ
ΠΝΕΥΜΑ ΕΥΘΕΣ ΕΓΚΑΙΝΙΣΟΝ
ΕΝ ΤΟΙΣ ΕΓΚΑΤΟΙΣ ΜΟΥ
 
Ευλογημένη και χαριτοφόρα η Αγία Πεντηκοστή.
Η όγδοη Κυριακή από του Πάσχα σήμερα, η εορτή της Πεντηκοστής και η Αγία μας Εκκλησία τιμά την μνήμη του αποστόλου Ιούδα και του Οσίου Παϊσίου του Μεγάλου.
Μεγάλη και πανίερη η σημερινή αγία ημέρα και εορτή. Το τρισμέγιστο γεγονός της επιφοιτήσεως του Παναγίου Πνεύματος επί τους αγίους Μαθητάς και Αποστόλους του Σωτήρος μας Ιησού Χριστού. Η γενέθλιος ημέρα της του  Χριστού Μιας Αγίας, Καθολικής  και Αποστολικής Εκκλησίας.
Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέγει τα εξής σπουδαία και αξιοπρόσεκτα για την Πεντηκοστή (Τα αποδίδουμε σε απλή γλώσσα): «Ποιά είναι η Πεντηκοστή; Ο καιρός, που το δρεπάνι έπρεπε να χρησιμοποιηθή για τη συγκομιδή από τον θερισμό, που έπρεπε να συναθροίζη τους καρπούς. Κύτταξε τώρα και την πραγματικότητα. Το δρεπάνι του λόγου έπρεπε να θερίση, έπρεπε οι καρποί να συλλεγούν. Τότε ακριβώς  επέρχεται το Πνεύμα το Άγιο στους μαθητές σαν μαχαίρι κοφτερό. Άκου τι λέγει ο Χριστός: «Ση­κώστε τα μάτια και κοιτάξτε τα χωράφια, που είναι ασπρισμένα, κατάλευκα, έτοιμα για θερισμό». Και αλλού λέγει: “Ο μεν θερισμός είναι πολύς, οι εργάτες όμως είναι λίγοι”.

Μητέρα, ἐγκεφαλικά νεκρή γιά 4 μῆνες, γέννησε ἕνα ὑγιέστατο μωράκι

Σε μαιευτήριο της Λισαβόνας, μία μητέρα που ήταν εγκεφαλική νεκρή για σχεδόν τέσσερις μήνες, έφερε στον κόσμο ένα υγιέστατο αγοράκι.
Το μωρό, ζυγίζει 2,35 κιλά, γεννήθηκε με καισαρική τομή μετά από 32 εβδομάδες κύησης και χωρίς να υπάρξει οποιαδήποτε επιπλοκή.
Η μητέρα του μωρού είχε ανακηρυχθεί εγκεφαλικά νεκρή στις 20 Φεβρουαρίου μετά από εγκεφαλική αιμορραγία που υπέστη.

Τὸ ἀλάθητο καὶ τὸ πρωτεῖο τοῦ Πάπα_Ἁγίου Ἰουστίνου Πόποβιτς_mp3

Π. Σάββας 2016-06-12_Τὸ ἀλάθητο καὶ τὸ πρωτεῖο τοῦ Πάπα_Ἁγίου Ἰουστίνου Πόποβιτς_mp3


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 12-06-2016 (Σύναξη στὴν Ι. Μ. Ἁγίας Τριάδας Ἔδεσσας ).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

Τά ἐμπόδια τὴς μετανοίας: Ἡ προφασιολογία καί ἡ μεταβίβαση τῶν εὐθυνῶν (Ἀρχιμ. Σεβαστιανός Τοπάλης)

Το πρώτο περιστατικό που μελετούμε ανοίγοντας την Αγία Γραφή είναι η πτώση των πρωτοπλάστων, του Αδάμ και της Εύας, με την γεύση, του απαγορευμένου καρπού. Μόλις γεύτηκαν και ένιωσαν την αμαρτία και το λάθος τους, δεν άντεξαν την τραγικότητά του, θέλησαν να ξεφύγουν από τις ενοχές και να κρατήσουν το καλό πρόσωπο μπροστά στον Θεό. Τότε άρχισαν να εμφανίζονται η φοβία, η φυγή (το κρυφτούλι), η ντροπή και οι μηχανισμοί απώθησης των ενοχών με την ψευδαίσθηση της εσωτερικής λύτρωσης και της τακτοποίησης του προσώπου τους. Επέπεσε μέσα τους ένας φόβος πώς θα αντικρύσουν τον Θεό, εφ’ όσον αμάρτησαν και παρέβησαν τον νόμο Του.
 Η ουσία ήταν ότι φοβούνταν πώς θα δουν το πρόσωπό τους πεσμένο και ταπεινωμένο μπροστά στο Θεό και πώς θα αποδέχονταν ότι ήταν ελλιπείς και ότι είχαν υποπέσει σε λάθος. Ο φόβος αυτός τους τρέπει σε φυγή για να κρυφτούν. Στην ουσία καταφεύγουν στο κρυφτούλι για να μη βλέπουν το χάλι τους και την στραπατσαρισμένη εικόνα τους. Τότε εμφανίζεται ως άμεσο ψυχικό σύμπτωμα και η ντροπή. Αντιλαμβάνονται ότι είναι γυμνοί και τρέχουν με φόβο να ντυθούν και να κρυφτούν με το άκουσμα του ερχομού του Κυρίου. Αυτές οι εξωτερικές ασυλλόγιστες και εν μέσω πανικού ενέργειες εκφράζουν την εγωιστική αδυναμία τους να αποδεχτούν το λάθος τους και καταφεύγουν σ’ ένα τόσο παιδιάστικο κρυφτούλι.

Τό κοσμικό πνεῦμα κατά τῆς Συνοδικότητας. Ἡ Μεγάλη Κοσμική Σύνοδος, ἡ μικροψυχία, ἡ αφύπνιση

Ἴσως τό πληρέστερο καί κατατοπιστικότερο κείμενο πού γράφτηκε γιά τή "μεγάλη" κοσμική σύνοδο τῆς Κρήτης. Τοῦ θεολόγου ἐκ Βουλγαρίας Γιώργι Τοντόρωφ

Γιώργι Τοντόρωφ
Θεολόγος - Συγγραφεύς


Μὴ εἴπῃς ὅτι διὰ Κύριον ἀπέστην· γὰρ ἐμίσησεν, οὐ ποιήσεις. (Σοφία Σειρὰχ 15:11)
Ὑμεῖς ἐστε τὸ ἅλας τῆς γῆς· ἐὰν δὲ τὸ ἅλας μωρανθῇ, ἐν τίνι ἁλισθήσεται; εἰς οὐδὲν ἰσχύει ἔτι εἰ μὴ βληθῆναι ἔξω καὶ καταπατεῖσθαι ὑπὸ τῶν ἀνθρώπων. (Ματθ. 5: 13)
Οὐκ οἴδατε ὅτι ἡ φιλία τοῦ κόσμου ἔχθρα τοῦ Θεοῦ ἐστιν; ὃς ἂν οὖν βουληθῇ φίλος εἶναι τοῦ κόσμου, ἐχθρὸς τοῦ Θεοῦ καθίσταται. (Ιακ. 4:4)

Στὴν ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας δὲν ὑπάρχει σύνοδος ὅμοια μὲ τὴν προγραμματιζομένη γιὰ τὸν Ἰούνιο τοῦ 2016 στὴν Κρήτη. Προετοιμάζεται ἐδῶ καὶ 93 ἔτη, ἀλλὰ 39 ἔτη πρὶν τὴν ὁλοκλήρωση τῆς προετοιμασίας της ἡ Σύνοδος αὐτὴ ἔχει ἤδη ἀπογυμνωθεῖ ἀπὸ τοὺς Ἁγίους Πατέρες μέσῳ τοῦ Ἁγίου Ἰουστίνου (Πόποβιτς), ὁ ὁποῖος μὲ τὸ φωτισμένο του Ὑπόμνημα τὸν Μάϊο τοῦ 1977 δηλώνει μὲ τὸν πλέον κατηγορηματικὸ τρόπο:
«ὃ μὴ γένοιτο, μία τοιαύτη Σύνοδος, ἓν μόνον ἀποτέλεσμα δυνάμεθα νὰ ἀναμένωμεν ἐξ αὐτῆς: σχίσματα, ἢ καὶ αἱρέσεις, καὶ ὁπωσδήποτε ἀπώλειαν πολλῶν, δυσαριθμήτων ψυχῶν»!
Κάθε λέξη τῆς ἐπιστολῆς αὐτῆς γράφτηκε μὲ τὸ αἷμα τῆς καρδιᾶς καὶ μὲ τὰ δάκρυά του, γιὰ τὸν διαφαινόμενο κίνδυνο «ἀπώλειας δυσαριθμήτων ψυχῶν». Οὐδεὶς ἔχει ἀμφισβητήσει, οὔτε καὶ δύναται νὰ ἀμφισβητήσει τὸ ἀληθὲς καὶ τὸ ἐπίκαιρο τῶν ὁμολογιῶν του:

Κυριακή τῆς Πεντηκοστῆς:Ἀπόστολος-Εὐαγγέλιο-Ὁμιλία γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ Β´ 1 - 11
1 Καὶ ἐν τῷ συμπληροῦσθαι τὴν ἡμέραν τῆς πεντηκοστῆς ἦσαν ἅπαντες ὁμοθυμαδὸν ἐπὶ τὸ αὐτό. 2 καὶ ἐγένετο ἄφνω ἐκ τοῦ οὐρανοῦ ἦχος ὥσπερ φερομένης πνοῆς βιαίας, καὶ ἐπλήρωσεν ὅλον τὸν οἶκον οὗ ἦσαν καθήμενοι· 3 καὶ ὤφθησαν αὐτοῖς διαμεριζόμεναι γλῶσσαι ὡσεὶ πυρός, ἐκάθισέ τε ἐφ’ ἕνα ἕκαστον αὐτῶν, 4 καὶ ἐπλήσθησαν ἅπαντες Πνεύματος ἁγίου, καὶ ἤρξαντο λαλεῖν ἑτέραις γλώσσαις καθὼς τὸ Πνεῦμα ἐδίδου αὐτοῖς ἀποφθέγγεσθαι. 5 Ἦσαν δὲ ἐν Ἱερουσαλὴμ κατοικοῦντες Ἰουδαῖοι, ἄνδρες εὐλαβεῖς ἀπὸ παντὸς ἔθνους τῶν ὑπὸ τὸν οὐρανόν· 6 γενομένης δὲ τῆς φωνῆς ταύτης συνῆλθε τὸ πλῆθος καὶ συνεχύθη, ὅτι ἤκουον εἷς ἕκαστος τῇ ἰδίᾳ διαλέκτῳ λαλούντων αὐτῶν. 7 ἐξίσταντο δὲ πάντες καὶ ἐθαύμαζον λέγοντες πρὸς ἀλλήλους· Οὐκ ἰδοὺ πάντες οὗτοί εἰσιν οἱ λαλοῦντες Γαλιλαῖοι; 8 καὶ πῶς ἡμεῖς ἀκούομεν ἕκαστος τῇ ἰδίᾳ διαλέκτῳ ἡμῶν ἐν ᾗ ἐγεννήθημεν, 9 Πάρθοι καὶ Μῆδοι καὶ Ἐλαμῖται, καὶ οἱ κατοικοῦντες τὴν Μεσοποταμίαν, Ἰουδαίαν τε καὶ Καππαδοκίαν, Πόντον καὶ τὴν Ἀσίαν, 10 Φρυγίαν τε καὶ Παμφυλίαν, Αἴγυπτον καὶ τὰ μέρη τῆς Λιβύης τῆς κατὰ Κυρήνην, καὶ οἱ ἐπιδημοῦντες Ρωμαῖοι, Ἰουδαῖοί τε καὶ προσήλυτοι, 11 Κρῆτες καὶ Ἄραβες, ἀκούομεν λαλούντων αὐτῶν ταῖς ἡμετέραις γλώσσαις τὰ μεγαλεῖα τοῦ Θεοῦ;

Δύσκολα φεύγουν

Το θέλημα του Θεού, στο οποίο καλεί ο Απόστολος τον καθένα να φτάσει είναι η τέλεια κάθαρση από την αμαρτία, η ελευθερία από τα πάθη της ατιμίας και η απόκτηση της αρετής. 
Δηλαδή ο καθαρισμός και ο αγιασμός της καρδιάς, που γίνεται με τη μετοχή του Αγίου Πνεύματος, που το νιώθουμε μέσα μας. 
«Μακάριοι όσοι έχουν καθαρή καρδιά, γιατί αυτοί θα δουν το Θεό», είπε ο Κύριος. 

Ὁ ἄρρωστος ἄνθρωπος κάνει ἄρρωστες κοινωνίες καί οἱ ἄρρωστες κοινωνίες ἀρρωσταίνουν χειρότερα τούς ἀνθρώπους.

Αρχιμ.Γεώργιος Καψάνης

Ὁ ἄρρωστος ἄνθρωπος κάνει ἄρρωστες κοινωνίες καί οἱ ἄρρωστες κοινωνίες ἀρρωσταίνουν χειρότερα τούς ἀνθρώπους.
  Τό νά θεραπεύουμε τίς κοινωνικές ἀρρώστιες χωρίς νά θεραπεύσουμε τήν προσωπική ἀρρώστια, ἀποτελεῖ μετάθεση τοῦ προβλήματος, ἄρνηση τῆς ἀποδοχῆς τῆς προσωπικῆς μας εὐθύνης, ὑπεκφυγή ἀπό τή μετάνοια, κατάφαση στόν ἐγωισμό μας, ἀπροθυμία νά δοῦμε τόν πραγματικό μας ἑαυτό. 
  Εἶναι χαρακτηριστικό ὅτι ὁ Κύριος ἔθεσε τήν προσωπική μετάνοια σάν προϋπόθεση γιά τή συμμετοχή στή Βασιλεία Του.

http://proskynitis.blogspot.gr