Σελίδες

Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2016

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Τρίτης 11-10-2016

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανo. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2016. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Πράξεις Των Αποστόλων κεφ. η΄ 26 - 39

η΄ 26 - 39



Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν κεφ. Η΄ 1 - 3

Η΄ 1 - 3



Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Ἡ «Σύνοδος» τῆς Κρήτης μέσα ἀπό τήν ἐπιστολή - ὁμολογία. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


Ἡ «Σύνοδος» τῆς Κρήτης μέσα ἀπό τήν ἐπιστολή - ὁμολογία. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 5-10-2016
(Σύναξη στό Ἐνοριακό κέντρο Ἀμπελειῶν Πέλλης).

http://HristosPanagia3.blogspot.gr

Ὁμιλία τοῦ Ἀρχιμ/τη Σάββα Ἁγιορείτη στήν Ἀθήνα μέ θέμα «Ἡ μετάνοια κατά τήν ὀρθόδοξη παράδοση»



Τήν Παρασκευή 14 Ὀκτωβρίου 2016 καί ὥρα 19.00 μ.μ., στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Δημητρίου, τοῦ Δήμου Ἁγίου Δημητρίου Ἀττικῆς , Ἀρχιμ/της Σάββας Ἁγιορείτης, θά ἀναπτύξει τό θέμα: «Ἡ μετάνοια κατά τήν ὀρθόδοξη παράδοση».

«Περί προσευχῆς»

Ἅγιος Νεῖλος
Περί προσευχῆς


........

Θαυμάζω καί πολύ μακαρίζω τήν ἄριστη πρόθεσή σου πού ἔχεις ἔρωτα νά μάθεις περί προσευχῆς. Γιατί δέν ἐπιθυμεῖς ἐπιπόλαια νά μάθεις αὐτά πού εἶναι γραμμένα πάνω σέ χαρτί μέ μελάνη, ἀλλά ἐκεῖνα πού εἶναι γραμμένα στόν νοῦ μέ ἀγάπη καί ἀμνησικακία. Ἀλλά ἐπειδή εἶναι ὅλα διπλά, τό ἕνα ἀπέναντι στό ἄλλο1, δέξου τό γράμμα καί πρόσεξε στό πνεῦμα· γιατί πρίν ἀπό κάθε γράμμα προηγεῖται τό πνεῦμα. Ἄν λείπει τό πνεῦμα, δέν ὑπάρχει οὔτε γράμμα. Λοιπόν καί ὁ τρόπος τῆς προσευχῆς εἶναι διπλός. Ὁ ἕνας πρακτικός, ὁ ἄλλος θεωρητικός. Ἔτσι καί στόν ἀριθμό τό πρόχειρο εἶναι ἡ ποσότητα, τό σημαινόμενον ὅμως εἶναι ἡ ποιότητα.

Ἅγ. Νικόδημος Ἁγιορείτης: "Ἀπό τίς συχνές γονυκλισίες τῆς Παναγίας μας ἐβαθούλωσαν οἱ πλάκες πάνω στίς ὁποῖες ἔκλινε τά γόνατα"!

       Πώς ήταν τα φυσικά χαρακτηριστικά της Παναγίας; 

            Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου
Η Κυρία Θεοτόκος κατά τον έξω χαρακτήρα και ήθος του σώματος ήτο σεμνή και σεβάσμια κατά πάντα, ολίγα και απαραίτητα λαλούσα, ήτο ογλήγορος εις το υπακούειν και ευπροσήγορος, ετίμα όλους και επροσκύνει, είχε το μέγεθος του σώματος μέσον και σύμμετρον, δεν επαρουσιάζετο εις κάθε άνθρωπον, ήτο μακράν από τόν γέλωτα και έξω από κάθε ταραχήν και θυμόν.
Το χρώμα του θεοδόχου Της σώματος ήτο όμοιο με το χρώμα του σιταριού.

Είχε ξανθάς τάς τρίχας της κεφαλής, είχεν οφθαλμούς πολλά ωραίους, χρωματισμένους με θείαν σεμνότητα, ωραϊσμένους με κόρας οξείς και όμοιας με τήν ελαίαν και καλλυνομένας με βλεφαρίδας φαιδροπρεπείς. 
Είχε τα οφρύδια μαύρα, κυκλικώς σχηματισμένα. Είχε τήν μύτην ομαλήν και ευθείαν.

Ἡ Yoga καί ἡ ἄρνηση τοῦ Σταυροῦ

Πρωτ. Γεώργιος Χριστοδούλου

Αγαπητοί μου, θα μοιραστώ δύο περιστατικά μαζί σας σε σχολές Yoga, με την άδεια των δύο πνευματικών μου παιδιών που μου τα διηγήθηκαν χωρίς να σχολιάσω κάτι περαιτέρω.
1ο περιστατικό στην Αθήνα:

Ο εκπαιδευτής κατευθύνεται αγριεμένος προς το πνευματικό μου παιδί και ακολουθεί ο παρακάτω διάλογος:
- Φοράς Σταυρό;
Σοκαρισμένο το κορίτσι απαντά:
-Πώς το ξέρετε;(το φορούσε απο μέσα)
-Είπα, φοράς Σταυρό;

Ὁ Πατριάρχης Γεωργίας Ἡλίας Β΄ πρός τόν Πάπα Φραγκίσκο : «Μόνο ἡ ἀληθινή πίστη καί ἡ ἀληθινή ἀγάπη θά ἀνοίξει τό δρόμο πρός τήν ἑνότητα»...

Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΑΠΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑ
π. Πέτρος  Χιρς                          π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος
               4 . 10 . 2016

Ο Πατριάρχης που σέβεται την Εκκλησία του και τον εαυτό του...
Ο Πατριάρχης Γεωργίας Ηλίας Β΄  προς τον Πάπα Φραγκίσκο :
«Μόνο η αληθινή πίστη και η αληθινή αγάπη θα ανοίξει το δρόμο προς την ενότητα»...
Πρωτοπρεσβύτερος Αναστάσιος Κ. Γκοτσόπουλος,Εφημέριος Ι. Ν. Αγ. Νικολάου Πατρών
Πρωτοπρεσβύτερος  Πέτρος  Χιρς,Εφημέριος Ι. Ν. Προφ. Ηλιού-Πετροκέρασα  Xαλκιδικής

Δόξα και ευχαριστία οφείλουμε στον Τριαδικό Θεό, διότι σε κρίσιμες στιγμές για την Εκκλησία Του φανερώνει προσωπικότητες που λειτουργούν ως σημεία αναφοράς και αξιομνημόνευτα παραδείγματα Ορθοδόξου αυτοσυνειδησίας και αξιοπρέπειας.

Ασφαλώς αναφερόμαστε στον Μακαριώτατο Προκαθήμενο της μικρής αλλά ιστορικής και Αποστολικής Εκκλησίας της Γεωργίας Ηλία Β΄ και στην στάση που τήρησε κατά την επίσκεψη του πάπα Φραγκίσκου στη Γεωργία (30.9-2.10.16).
Ορισμένοι θα επιθυμούσαν ο Πατριάρχης να περιφρονήσει τελείως τον πάπα. Να μη συμμετάσχει καθόλου στην υποδοχή και να μην συναντηθεί καθόλου μαζί του.  Η αυστηρή αυτή προσέγγιση δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί πρακτικά να εφαρμοστεί στις σημερινές συνθήκες, τόσο λόγω των συγκεκριμένων σχέσεων Κοινωνίας-Κράτους-Εκκλησίας στη Γεωργία, όσο και του ευρύτερου πλαισίου των διεθνών γεωπολιτικών συνθηκών. Ας μη ξεχνάμε ότι ο πάπας είναι και αρχηγός του Κράτους του Βατικανού.

Ὁ Ἀββᾶς Κασσιανός ταξιδεύει στήν ἔρημο τῆς Αἰγύπτου καί συνομιλεῖ μέ τούς πατέρες τῆς ἐρήμου. Ρωτᾶ τόν Ἀββά Σέρηνο πῶς οἰ ἐνάντιες δυνάμεις, ὅπως ἐπιτίθενται ἐναντίον τῶν ἀνθρώπων ἔτσι καί ἀντιμάχονται καί μεταξύ τους.

  Οι ενάντιες δυνάμεις, όπως επιτίθενται εναντίον
των ανθρώπων, έτσι αντιμάχονται καί μεταξύ τους.

Είναι βέβαιο πώς οι δυνάμεις τού κακού τρέφουν μεταξύ τους εχθρότητα, ανάλογη μ’ εκείνη πού έχουν για τούς ανθρώπους. Παίρνουν δηλαδή κάτω από την προστασία τους ορισμένους λαούς, πού τούς μοιάζουν ως προς την διαστροφή, καί δημιουργούν μαζί τους στενούς δεσμούς εξυπηρέτησης. Απ’ αυτό προέρχονται οι διχόνοιες, οι συρράξεις καί οι ατέλειωτοι πόλεμοι. Μια οπτασία τού προφήτη Δανιήλ μάς φανερώνει με ενέργεια αυτή την αλήθεια. Ο αρχάγγελος Γαβριήλ λέει στον προφήτη Δανιήλ: «Μή φοβάσαι Δανιήλ, γιατί απ’ την πρώτη μέρα πού ταπεινώθηκες ενώπιον του Θεού σου καί συγκέντρωσες την προσοχή σου, για να κατανοήσεις όλα αυτά τά γεγονότα, η προσευχή σου εισακούστηκε κι εγώ ξεκίνησα για να σού φέρω την απάντηση. Αλλά ο Αρχάγγελος τού βασιλείου των Περσών μου αντιστεκόταν είκοσι μία ημέρες. Τότε ο Μιχαήλ, ένας από τούς Αρχαγγέλους, ήρθε να μέ βοηθήσει είχα μείνει, λοιπόν, εκεί κοντά στούς βασιλιάδες των Περσών. Τώρα όμως ήρθα να σε βοηθήσω να κατανοήσεις τί θα συμβεί στο λαό σου τις τελευταίες ημέρες, γιατί τό όραμα αυτό αναφέρεται στο μέλλον» (Δαν. 10, 12-14).

«Ἡ Εὐρωπαϊκή Ἕνωση δημιουργήθηκε μέ σκοπό νά καταστρέψει τήν Εὐρώπη καί νά φέρει τήν Νέα Παγκόσμια Τάξη». Ἀποκαλυπική συνέντευξη τῆς Ιταλίδας Ida Magli γιά τό βιβλίο της “Ἡ Εὐρωπαϊκή Δικτατορία” (2010)


 
Η Ida Magli (γεννήθηκε στη Ρώμη το 1925 και πέθανε φέτος, τον Φεβρουάριο του 2016) υπήρξε ανθρωπολόγος, φιλόσοφος, συγγραφέας και ακαδημαϊκός. Συνεργάστηκε για πολλά χρόνια με την εφημερίδα ‘La Repubblica’ και το εβδομαδιαίο περιοδικό ‘L’Espresso’, καθώς και με την εφημερίδα ‘Il Giornale’. Δίδαξε στα μεγαλύτερα πανεπιστήμια της χώρας της και έγραψε εκατοντάδες έργα που αναλύουν τα κοινωνικά φαινόμενα με την μέθοδο της ανθρωπολογικής επιστήμης. Η Magli υπήρξε η πρώτη που χρησιμοποίησε την ανθρωπολογική μέθοδο για την ανάλυση της ευρωπαϊκής κοινωνίας και ιδιαίτερα της ιταλικής, από την αρχαιότητα μέχρι τη σύγχρονη εποχή. Έντονα επικριτική στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ιδιαίτερα στην λεγόμενη «ευρωπαϊκή ενοποίηση», στην ‘πολιτική ορθότητα’ (την οποία ονόμαζε «την πιο ριζική μορφή πλύσης εγκεφάλου που οι κυβερνήτες επέβαλαν ποτέ στους υπηκόους τους») και στο πολυπολιτισμικό μοντέλο κοινωνιών (βλ. αναλυτικότερα εδώ).

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Δευτέρας 10-10-2016

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανo. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2016. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Εφεσσίους κεφ. α΄ 23 - β΄ 3

α΄ 23 - β΄ 3



Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν κεφ. Ζ΄ 36 - 50

Ζ΄ 36 - 50




Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Τό κάτασπρο λιλιπούτειο ἐκκλησάκι τοῦ Ἁη Σώζου


Το κάτασπρο λιλιπούτειο εκκλησάκι του Άη Σώζου, σκαρφαλωμένο σε ένα βράχο δίπλα στη θάλασσα, στην περιοχή Καλαντού της Νάξου, είναι μια από εκείνες τις μαγικές εικόνες που δεν φεύγουν ποτέ από τη μνήμη.

Το έκτισε ένας έμπορος που ναυάγησε στην περιοχή, και επειδή το εμπόρευμά του ήταν λάδι και κρασί, όταν έδινε τη μάχη με τα κύματα έκανε τάμα στο Θεό πως αν σωθεί θα κτίσει στην περιοχή ένα ξωκλήσι από λάδι και κρασί.

Εἶπε ὁ Γέρων …

Gerontas-Papa-Efraim-Katounakiotis2

«Η δικαιολογία δεν είναι γραμμένη στη Γραφή. Οι άγιοι όχι μόνο δεν δικαιολογούνται, αλλά υποφέρουν εκουσίως για τους άλλους.»

  Γέροντας  Εφραίμ Κατουνακιώτης

 http://omothimadon.gr/

10 Oκτωβρίου Συναξαριστής. Εὐλαμπίου καὶ Εὐλαμπίας, τῶν Ἁγίων 200 Μαρτύρων, Βασιανοῦ Ὁσίου, Θεοφίλου Ὁμολογητῆ, Ἀμβροσίου τῆς Ὄπτινα, τῶν Ἁγίων 26 Ὁσιομαρτύρων Ι.Μ. Ζωγράφου, Διονυσίου Σκυλοσόφου, Ἀνδρέας τῆς Τότμα, Παυλίνος (Paulinus) τῆς Ὑόρκης.

Οἱ Ἅγιοι Εὐλάμπιος καὶ Εὐλαμπία τὰ ἀδέλφια

Ἔζησαν στὰ χρόνια του αὐτοκράτορα Μαξιμιανοῦ (296 μ.Χ.). Ὁ διωγμὸς κατὰ τῶν χριστιανῶν ἦταν σκληρὸς καὶ ἀνελέητος. Γι’ αὐτό, ὁ Εὐλάμπιος καὶ ἡ ἀδελφή του Εὐλαμπία κρύβονταν μαζὶ μὲ ἄλλους χριστιανοὺς στὸ βουνό. Ἐκεῖ, ζοῦσαν καλλιεργώντας τὴν προσευχὴ καὶ τὴ μελέτη τῶν Ἱερῶν Γραφῶν.
Κάποια μέρα, ὁ Εὐλάμπιος πῆγε στὴ Νικομήδεια νὰ προμηθευθεῖ τροφές. Ἀλλὰ οἱ εἰδωλολάτρες τὸν ἀναγνώρισαν καὶ ἀμέσως τὸν συνέλαβαν. Βέβαια, στὴν ἐρώτηση τοῦ βασιλιὰ ἂν πιστεύει στὸ Χριστό, ὁμολόγησε φανερὰ ὅτι εἶναι χριστιανός, ὁπότε τὸν ἔβαλαν μέσα σὲ εἰδωλολατρικὸ ναὸ γιὰ νὰ θυσιάσει μὲ τὴ βία. Ὁ Εὐλάμπιος, ὅμως, διὰ τῆς προσευχῆς συνέτριψε τὸ εἴδωλο τοῦ θεοῦ Ἄρη.
Καὶ ἐνῷ ἄρχισαν νὰ τὸν μαστιγώνουν μὲ τὸν πιὸ ἀπάνθρωπο τρόπο, ὅρμησε ἡ ἀδελφή του Εὐλαμπία, καὶ ἀφοῦ τὸν ἀγκάλιασε, παρακάλεσε τὸ Θεὸ νὰ τὴν ἀξιώσει νὰ συμμαρτυρήσει μὲ τὸν ἀδελφό της. Τότε ἔβαλαν καὶ τοὺς δυὸ σὲ ἕνα καζάνι μὲ βραστὸ νερό. Ἀλλὰ διὰ θαύματος αὐτοὶ δροσίζονταν, καὶ ἔτσι βγῆκαν σῶοι καὶ ἀβλαβεῖς.