Σελίδες

Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2016

Ἡ γνώση τοῦ Θεοῦ (Α΄). Ἅγιος Σιλουανός ὁ Ἀθωνίτης. Π. Σωφρονίου. 57ο Μέρος.Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


Ἡ γνώση τοῦ Θεοῦ (Α΄). Ἅγιος Σιλουανός ὁ Ἀθωνίτης.
Π. Σωφρονίου. 57ο Μέρος.Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 31-01-2016 (Σύναξη στό Ἀρχονταρίκι
στόν Ἱ.Ν. Ἁγίων ἈναργύρωνΠενταπλάτανου Γιαννιτσῶν).

http://HristosPanagia3.blogspot.gr

Τό «παιγνίδι» τῆς Θείας Χάρης ἤ τά τρία στάδια τῆς Πνευματικῆς ζωῆς (π. Σωφρόνιος Σαχάρωφ).

Ο Θεός εγκαταλείπει τον άνθρωπο; (π. Σωφρόνιος Σαχάρωφ).

Τρία εἶναι τά στάδια τῆς πνευματικῆς ζωῆς σύμφωνα μέ τούς Ἁγίους Πατέρες: 
α) Ἡ δωρεάν Χάρη πού δίδεται στό ξεκίνημα τῆς Πνευματικῆς ζωῆς 
β)Ἡ φαινομενική ἄρση τῆς Θείας Χάρης (φαινομενική Θεοεγκατάλειψη), 
γ)Ἡ ἐπανάκτηση τῆς Θείας Χάρης. 
Στό κείμενο πού ἀκολουθεῖ ὁ Γέροντας Σωφρόνιος περιγράφει τά τρία αὐτά στάδια, ἰδιαίτερα δέ τό δεύτερο, πού εἶναι καί τό δυσκολώτερο γιά ὅλους μας. Σ' αὐτό δοκιμάζεται ἡ πίστη μας καί ἡ ἐλευθερία μας. 
Μέ τόν προσωπικό μας ἀγῶνα «πείθουμε» τό Ἅγιο Πνεῦμα νά μείνει τελικά μόνιμα μέσα μας. 
Τότε γινόμαστε ἀληθινά πνευματικοί ἄνθρωποι. 
Διότι πνευματική ζωή σημαίνει νά μήν ζοῦμε γιά τόν ἑαυτό μας ἀλλά γιά τόν Θεό καί τόν Υἱό Του καί τό Ἅγιον Πνεῦμα, γιά τήν Τριαδική Θεότητα· αὐτό ἐπίσης εἶναι πνευματική ζωή, τό νά ζεῖ μέσα μας ὁ Πανάγιος Τριαδικός Θεός Μας . 

Περί προσευχῆς. Γέροντος Ἀμφιλοχίου Μακρῆ (1889-1970)

Περί Προσευχής

 «Δώσε, Κύριε, στα πνευματικά μου τέκνα καθαρμό και αγιότητα. Τη φλόγα της αγάπης σου, για να θερμαίνουν, φωτισμό για να φωτίζουν, τη χάρη της προσευχής για να αισθάνονται πάντα την παρουσία Σου μέσα στήν καρδιά τους... και σε μένα τη συναίσθηση της αναξιότητας μου. Ανάξιος είμαι, Κύριε, για το έργο αυτό, αλλά αφού είναι θέλημά Σου, ενίσχυε με. Δίνε μου, Σε παρακαλώ, Αγάπη να τα θερμαίνω, διαύγεια νου να τα καθοδηγώ στο θέλημά Σου το άγιο, σύνεση εν πάσι. Αμήν».
* * *
 Όταν καλλιεργήσετε την ευχή, δέ θά σάς πειράζουν οί άνεμοι τού πειρασμού. Εξασθενεί ή δύναμή του, δεν μπορεί να σάς κάνει τίποτε. (Φεβρ. 1965).
* * *
 Ή προσευχή άς σου είναι τείχος, ασπίδα και θώρακας (Νοεμβ. 21, 1966).
* * *
 Το τέλος της ζωής μου έγγίζει. Σάς παρακαλώ, όλες να ζήσετε βίο άγιο, να βαδίσετε σε γραμμές άγιες, για να βοηθήσετε την Εκκλησία και την Ελλάδα μας. ΟΙ καρδιές σας να γίνουν θυμιατήρια, πού θα ανεβαίνει ή προσευχή σας στο θρόνο του Θεού.

«Τώρα πού ἔφτασε τό τέλος σου ζητεῖς καιρό διορθώσεως »;

Ένας Ιερεύς που ονομάζονταν Πέτρος, έμεινε όλη τη νύκτα στο καθεδρικό ναό του Αγίου Μαυρικίου για να προσευχηθεί, διότι ήθελε να τελέσει τη Θεία Λειτουργία την επομένη ημέρα.
Την ώρα της προσευχής του το μεσονύκτιο, ήρθε βίαιος άνεμος και έσβησε όλες τις κανδήλες του ναού. Έπειτα εμφανίστηκαν μερικοί λαμπροί νέοι με πολύ φωτοχυσία, και έθεσαν πάνω στην αγία Τράπεζα έναν θρόνο υπέρλαμπρο και ένδοξο.
Ο Ιερεύς έντρομος, στέκονταν σε μια γωνιά του ναού και παρακολουθούσε τί θα συμβεί.
Τότε ήλθε ο Βασιλεύς της δόξης, ενδεδυμένος με Πατριαρχική στολή και Βασιλικό διάδημα, κάθισε στον θρόνο Του και ένευσε στους Αγγέλους Του να φέρουν τον αμαρτωλό και βέβηλο Μητροπολίτη της περιοχής, δεμένο χειροπόδαρα, ωσάν κατάδικο.

Θρησκεία, Ἐπιστήμη καί Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία (Ἱερά Μητρόπολη Πειραιῶς)

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
 
Εν Πειραιεί τη 13ηΟκτωβρίου 2016.
 
ΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.
 
      Δεν μας εκπλήσσει ο τρόπος με τον οποίο βλέπουν οι εκτός της Εκκλησίας φιλόσοφοι και κοινωνιολόγοι της εποχής μας το ρόλο της θρησκείας στη ζωή μιας οργανωμένης πολιτείας. Κι’ αυτό γιατί είναι γνωστό το ιδεολογικό υπόβαθρο των σκέψεων και των επιχειρημάτων τους. Διαποτισμένοι «μέχρι το κόκκαλο» με τις αρχές του αθέου Διαφωτισμού και Ουμανισμού, αντιμετωπίζουν την θρησκευτική πίστη ως νοσηρό κοινωνικό σύμπτωμα και φαινόμενο και όχι ως έμφυτη υπαρξιακή ανάγκη. Αν και έχουν περάσει σχεδόν τρεις αιώνες από τότε που ο «Διαφωτισμός» διατύπωσε τις θεωρίες του περί του θρησκευτικού φαινομένου και αποδείχτηκαν στην πράξη επιστημονικά αστήρικτες, εν τούτοις υπάρχουν ακόμη και σήμερα εκείνοι που όχι απλά τις ασπάζονται, αλλά και τις προωθούν και μάλιστα με ιδιαίτερο φανατισμό. 
Η γνωστή σε όλους μας για τις ιδεολογικές της αρχές εφημερίδα «ΑΥΓΗ», κομματικό όργανο της Αριστεράς, που κυβερνά σήμερα την χώρα μας, δεν παύει να δημοσιεύει κάθε τόσο άρθρα που αναπαράγουν τις παρά πάνω ιδεοληψίες του αθέου Διαφωτισμού και Ουμανισμού, καμουφλαρισμένες με πολλή τέχνη και μαεστρία με τον μανδύα της σύγχρονης επιστήμης, ώστε να πείθουν και να γίνονται αποδεκτές από τους αφελείς.

Εκδηλώσεις της χάριτος του Θεού_mp3



Π. Σάββας 2016-10-22_Εκδηλώσεις της χάριτος του Θεού_mp3
http://www.hristospanagia.gr/?p=60030

Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 22-10-2016 (Κήρυγμα στήν Ἱ. Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΚΟΓΛΩΣΣΙΑ. Φιλοσοφημένες ἐμπειρικές ἀλήθειες, τοῦ ἀειμνήστου Δημητρίου Παναγοπούλου.

Γιά την κακογλωσσιά

Αναφορικώς μέ την κακογλωσσιά, πού τόσο είμεθα ένοχοι οι πάντες, αναφέρω τό εξής διήγημα:
Μακρυά από κάθε θόρυβο ανθρώπινο, επάνω σε μιά πλαγιά απόμερη, ένα απλοϊκό σπιτάκι, δέχεται καθημερινά κόσμο καί κόσμο, κουρασμένο από την ζωή. Σάν το λιμάνι είναι τό σπίτι ενός Πνευματικού.
Μέσα ένας Εσταυρωμένος στόν τοίχο ανατολικά καί μπρος του ένα κανδηλάκι ακοίμητο, καί από τό λιβανιστήρι ανεβαίνουν ακατάπαυστα τά μυρωμένα του μοσχολιβάνου κύματα.
Μπρος εκεί γίνεται η ευχαριστία, καρδιές βαρημένες από την αμαρτία ξεκουράζονται. Άνθρωποι τρέχουν καθημερινά, άλλοι μέ συναίσθησι βαθειά καί άλλοι έτσι γιά τόν τύπο, από συνήθεια, όπως κάνουμε εμείς δυστυχώς στίς μεγάλες έορτές πού εξομολογούμεθα γιά νά κοινωνήσουμε χωρίς μετάνοια όμως, γιά νά ξανακάνουμε τά ίδια μετά την εορτή.

Τό σημεῖο τοῦ Σταυροῦ

ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ

Όταν γινόταν συζήτηση με τον π. Γαβριήλ για το σημείο του σταυρού, εκείνος εξηγούσε:
Πρέπει να κάνεις σωστά το σταυρό σου. Όταν δεν τον κάνεις σωστά, τα πονηρά πνεύματα όχι μόνο δεν φεύγουν αλλά γελάνε. Και η Παναγία θυμώνει. Όταν κάνεις το σημείο του σταυρού, πρέπει να βάλεις το δεξί χέρι πρώτα στο μέτωπο, μετά στον αφαλό, ύστερα στον δεξιό ώμο και έπειτα στον αριστερό. Εκείνος που βάζει το χέρι του όχι πάνω στον αφαλό αλλά στην καρδιά, βγάζει ανάποδο σταυρό. Ούτε στον αέρα κάνει να σταυρώνεσαι. Το χέρι πρέπει οπωσδήποτε να αγγίζει το σώμα. Κι όταν σταυρώνεσαι, πρέπει να προσεύχεσαι. Αλλιώτικα, έτσι σταυρώνονται κι οι ηθοποιοί.

Εἶναι αἱρετικοί καί ὄχι Ὀρθόδοξοι οἱ Μονοφυσίτες


ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΟΙ ΜΟΝΟΦΥΣΙΤΕΣ
 
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
 
Είναι μεγάλο λάθος να δίδεται η εντύπωση ότι οι αιρετικοί Μονοφυσίτες από ‘’παρεξήγηση’’ έχουν περιπέσει στην αίρεση. Είναι αιρετικοί οι Μονοφυσίτες και έχουν αποκοπεί από την Εκκλησία Οι αιρετικοί Μονοφυσίτες παρουσιάζονται ως δήθεν αποδεχόμενοι τη Χριστολογία του Αγίου Κυρίλλου Αλεξανδρείας.
Η ερμηνεία της Χριστολογίας του Αγίου Κυρίλλου Αλεξανδρείας δόθηκε από την Εκκλησία και συγκεκριμένα από την Δ΄ Οικουμενική Σύνοδο. Η εμμονή των Μονοφυσιτών στην αίρεση είναι χαρακτηριστική. Οι Μονοφυσίτες διεκήρυτταν στη Γενεύη το 1970, καθώς και στη συνάντηση της Αδδίς Αμπέπα το 1971, ότι δεν πρόκειται να δεχθούν την Δ΄ Οικουμενική Σύνοδο, ως βάση για την ένωση.

" Γιά νά νιώσω τόν ἀνθρώπινο πόνο ἀπό κοντά"!! ΓΕΡΩΝ ΕΥΣΕΒΙΟΣ ΒΙΤΤΗΣ.

Τά χρόνια πού ἒμενε στή Σουηδία, μετά τήν ὀχτάωρη ἐργασία του γιά τήν ἐπιβίωσή του, πήγαινε τίς βραδινές ὣρες στά νοσοκομεῖα καί προσέφερε ἀφιλοκερδῶς ὑπηρεσίες στούς πολύ βαριά ἀρρώστους.