Σελίδες

Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2016

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Πέμπτης 01-12-2016

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανo. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2016. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Θεσσαλονικείς Α΄ κεφ. δ΄ 18 - ε΄ 10

δ΄ 18 - ε΄ 10



Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν κεφ. Κ΄ 9 - 18

Κ΄ 9 - 18




Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Ἡ ἀντιμετώπιση τῶν πειρασμῶν. Ἀββᾶ Δωροθέου.ΙΓ΄Διδασκαλία. Μέρος 18ο. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


Ἡ ἀντιμετώπιση τῶν πειρασμῶν. Ἀββᾶ Δωροθέου.ΙΓ΄Διδασκαλία. Μέρος 18ο.
Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 10-9-2016 (Σύναξη στό Ἀρχονταρίκι )

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
http://HristosPanagia3.blogspot.gr

Οἱ ἄγγελοι, ὅπως οἱ ψυχές, ἔχουν μέλη, κεφάλι, μάτια, στόμα, χέρια, πόδια, μαλλιά, ἔχουν, δηλαδή, πλήρη ὁμοιότητα μέ τό ἀνθρώπινο σῶμα. Στά πρόσωπα τῶν ἁγίων Ἀγγέλων λάμπουν ἡ ὀμορφιά τῆς ἀρετῆς καί ἡ χάρη τοῦ Θεοῦ, ὅπως, ἄλλωστε, καί στά πρόσωπα τῶν πολύ ἐνάρετων χριστιανῶν. Τά πρόσωπα τῶν πονηρῶν Ἀγγέλων, λόγω τῆς ἀπόλυτης κακότητάς τους, μοιάζουν μέ πρόσωπα ἐγκληματιῶν καί κακούργων.

Οι άγγελοι, όπως οι ψυχές, έχουν μέλη, κεφάλι, μάτια, στόμα, χέρια, πόδια, μαλλιά, έχουν, δηλαδή, πλήρη ομοιότητα μέ τό ανθρώπινο σώμα. Στα πρόσωπα των αγίων Αγγέλων λάμπουν η ομορφιά της αρετής καί η χάρη του Θεού, όπως, άλλωστε, καί στα πρόσωπα των πολύ ενάρετων χριστιανών. Τά πρόσωπα των πονηρών Αγγέλων, λόγω της απόλυτης κακότητάς τους, μοιάζουν μέ πρόσωπα εγκληματιών καί κακούργων. Αυτό τό βεβαιώνουν όσοι είδαν τούς Αγγέλους του φωτός καί τους Αγγέλους του σκότους.
Στήν Αγία Γραφή, στα πατερικά συγγράμματα, αλλά καί στον καθημερινό λόγο, οι άγγελοι χαρακτηρίζονται άσαρκοι καί ασώματοι, καθώς δεν έχουν σάρκα καί σώμα υλικό, όπως εμείς. Γιά τόν ίδιο λόγο χαρακτηρίζονται, επίσης, άσαρκες καί ασώματες οι ψυχές. Ονομάζονται καί πνεύματα, επειδή είναι υπάρξεις αιθέριες, εντελώς ξεχωριστές από τά υλικά κτίσματα. Η φύση τους δεν είναι απόλυτα άυλη, όπως η φύση του Θεού' συνίσταται από κάποιαν ύλη, αλλά ασύγκριτα πιο λεπτή από την ύλη τών ορατών επίγειων όντων καί αντικειμένων.

«Μά μέχρι πότε θά κρατήσει αὐτό, ὧ, μεγάλε Θεέ! Καί πότε θά ἀπελευθερωθοῦμε;». ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ.



     Ο γνωστός γιατρός τοῦ Βελιγραδίου δρ Γ. από νέος πίστευε στο Θεό. Όταν το έτος 1915 ο σέρβικός στρατός αποχωρούσε μέσω της Αλβανίας προς τή θάλασσα, αποχώρησε καί ο δρ Γ. μέ τον γιό του. Στο Σάν Τζοβάνι έπρεπε να καθίσουν καί να περιμένουν τό πλοίο μερικές μέρες. Κοιμόντουσαν κάτω από μία σκηνή. Έπεφτε πολλή δυνατή βροχή. Υπήρχε πολύς στρατός κι ο λαός στην ακτή. Όλοι ζούσαν σε πλήρη αβεβαιότητα γιά τό τί θα απογίνουν την επόμενη μέρα. Οπότε όλοι ήταν κακοδιάθετοι καί θλιμμένοι. 


   Μία νύχτα μπήκε ο δρ Γ. κάτω απ’ τή σκηνή του πολύ λυπημένος. Έκανε τό σταυρό του καί ξάπλωσε ανάσκελα, έπιασε μέ τά δυο χέρια το κεφάλι του καί είπε: 

Ἡ νηστεία τῆς Ἁγίας μας Ἐκκλησίας καί ἡ δίαιτα τῶν ἀντορθόδοξων θεραπευτικῶν μεθόδων


Αποτέλεσμα εικόνας για νηστεία

Η ΝΗΣΤΕΙΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΜΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑΙΤΑ ΤΩΝ ΑΝΤΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
Εξ αφορμής της τεσσαρακονθημέρου νηστείας των Χριστουγέννων, αλλά και πολλών αναφορών αυτών που ασχολούνται με τις εναλλακτικές αντορθόδοξες θεραπευτικές μεθόδους, για το τρόπο διατροφής τους και την αποχή από την κρεωφαγία, είναι σωστό να ειπωθεί ότι δεν πρέπει να θεωρούν κιόλας ότι τηρούν τη νηστεία της Εκκλησίας μας. Ακόμα και όταν θέλουν να τηρήσουν τις νηστείες της Εκκλησίας μας, η ευκολία της εναλλακτικής γι’ αυτούς ‘’συνέχειας’’, όσον αφορά την κρεωφαγία δεν λογίζεται το ίδιο, όπως αυτών που δεν ακολουθούν τις εναλλακτικές πλάνες. «Οι πνευματικοί άνθρωποι το κάνουνε για ψυχική ωφέλεια, για τον αληθινό Θεό», έλεγε ο Άγιος Πορφύριος.
Παρατηρούμε δυστυχώς κάποιους Ορθόδοξους Χριστιανούς, που ενώ για την άσκηση της θεσπισθείσας από την Αγία μας Εκκλησία νηστείας, είναι πολύ επιεικείς με τον εαυτό τους στο θέμα τούτο, για τις προτεινόμενες από τις εναλλακτικές δίαιτες, η ακρίβεια των εγγίζει όρια που προξενούν απορία.

«Δέν ἔχω ἀγάπη οὔτε γιά προσευχή, οὔτε γιά τόν Θεό, οὔτε γιά τούς ἄλλους. Τί νά κάνω;», ρώτησε ὁ προσκυνητής τοῦ Ἁγίου Ὄρους τούς Γέροντες....

"89. Κάποτε ένας προσκυνητής στο Άγιο Όρος έθεσε σε πολλούς γέροντες το ερώτημα: «Τι είναι σπουδαιότερο στη ζωή  μας»; Όλοι του απαντούσαν: «Είναι η αγάπη του Θεού· ν’ αγαπάς τον Θεό και τον πλησίον σου». 
Σκέφθηκε: «Δεν έχω αγάπη ούτε για προσευχή, ούτε για τον Θεό, ούτε για τους άλλους. Τι να κάνω;». 
Και ύστερα μόνος του αποφάσισε: «Θα ενεργώ σαν να είχα αυτή την αγάπη». Τριάντα χρόνια αργότερα το Άγιο Πνεύμα του έδωσε τη χάρη της Αγάπης. }041} 
90. Αναπόφευκτα θα περάσουμε ώρες, εβδομάδες, χρόνια που θα ζούμε χωρίς να αισθανόμαστε την ενέργεια του Πνεύματος μέσα μας. Πρόκειται για σημαντικές περιόδους, κατά τις οποίες έχουμε την ευκαιρία να φανερώσουμε την πιστότητα της αγάπης μας για τον Χριστό. 
Έστω και αν δεν αισθανόμαστε την ενέργεια της χάριτος οφείλουμε να ζούμε σαν να ήταν το Πνεύμα μαζί μας.

π. Ἀθανάσιος Ἀττάρτ: «Μασόνοι μὲ ἀπείλησαν μέσα στὸν ναὸ ὅτι θὰ μοῦ χαράξουν τὸ πρόσωπο!»

«Μοῦ εἶπαν νὰ μὴν ἀνακατεύομαι, νὰ κάτσω στὴν ἄκρη! Εἶχαν τὸ θράσος νὰ μὲ καλέσουν  στὴ Στοά τους, νὰ κάνω ἁγιασμό!» ἀναφέρει ὁ π. Ἀθανάσιος Ἀττάρτ, ποὺ βοηθᾶ δεκάδες  αἱρετικοὺς νὰ ξαναβροῦν τὸν δρόμο τοῦ Θεοῦ. Τὸ φόβητρο γιὰ μασόνους, πεντηκοστιανοὺς καὶ χιλιαστὲς ἔχει γίνει ἐδῶ καὶ χρόνια ὁ π. Ἀθανάσιος Ἀττάρτ, ἐφημέριος το Ἱεροῦ Ναοῦ τῆς Χρυσοσπηλιώτισσας στὴν ὁδὸ Αἰόλου. Καθόλου αὐθαίρετο αὐτὸ τὸ συμπέρασμα, ἀφοῦ τὸ ἀποδεικνύουν καὶ οἱ ἀριθμοί: ἀπὸ τὸ 2005, ὁπότε καὶ διορίστηκε ἐκεῖ μὲ ἀπόφαση τοῦ μακαριστοῦ Χριστοδούλου, ἕως σήμερα ἔχουν γίνει 40 ἐπιστροφὲς στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία πεντηκοστιανῶν, χιλιαστῶν (ἰεχωβάδες) καὶ μασόνων! 

«Χωρίς ἀρετή καί πόνο εἰς τήν πατρίδα καί πίστη εἰς τήν θρησκεία τους ἔθνη δέν ὑπάρχουν»

* «Στήκετε καί κρατεῖτε τάς παραδόσεις»
(Β΄ Θεσ. Β΄: 15)

* «Ὅταν μοῦ πειράζουν τήν πατρίδα καί θρησκεία μου, θά μιλήσω, θά ἐνεργήσω κι᾿ ὅ,τι θέλουν ἄς μοῦ κάνουν.... Κι᾿ ὅσο ἀγαπῶ τήν πατρίδα μου δέν ἀγαπῶ ἄλλο τίποτας.... Γλυκύτερον πρᾶμα δέν εἶναι ἄλλο ἀπό τήν πατρίδα καί θρησκεία.... Χωρίς ἀρετή καί πόνο εἰς τήν πατρίδα καί πίστη εἰς τήν θρησκεία τους ἔθνη δέν ὑπάρχουν».

(Στρατηγοῦ Ἰωάν. Μακρυγιάννη)

* «Ἐγώ δουλεύω γιά τό Γένος».

(Ἅγ. Κοσμᾶς Αἰτωλός)

St Seraphim's cell. Τό κελί τοῦ Ἁγίου Σεραφείμ.

It looks MUCH cleaner and ordered now than it would have been in his lifetime. The saint was famous for keeping all sorts of logs and hundreds of candles everywhere in his cell. Also, his original icons are now in the monastery churches.
 
http://apantaortodoxias.blogspot.gr/2016/11/st-seraphims-cell.html