Σελίδες

Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2016

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Πέμπτης 08-12-2016

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανo. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2016. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Θεσσαλονικείς Β΄ κεφ. β΄ 13 - 17 & γ΄ 1 - 5

β΄ 13 - 17 & γ΄ 1 - 5




Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν κεφ. Κα΄ 28 - 33

Κα΄ 28 - 33




Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Περί τῆς μετανοίας – ἐξομολογήσεως1. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης



Περί τῆς μετανοίας – ἐξομολογήσεως1. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης. Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 01-07-2006
http://HristosPanagia3.blogspot.gr

Λόγος ψυχωφελής καί θαυμάσιος (Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ)

ΛΟΓΟΣ ΨΥΧΩΦΕΛΗΣ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΣΙΟΣ

ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΤΟΥ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΥ
Πρέπει να ξέρουμε ότι ο άνθρωπος είναι διπλός, δηλαδή από σώμα και ψυχή, και έχει διπλές τις αισθήσεις και διπλές τις αρετές τους.
Πέντε αισθήσεις έχει η ψυχή και πέντε το σώμα. Οι ψυχικές αισθήσεις, είναι νους, διάνοια, γνώμη, φαντασία, και αίσθηση. Οι σοφοί τις ονομάζουν και δυνάμεις. Οι σωματικές αισθήσεις είναι τούτες. Όραση, όσφρηση, ακοή, γεύση, αφή. Για αυτό και διπλές είναι οι αρετές, διπλές και οι κακίες.

Ώστε αναγκαίο είναι να γνωρίζει καθαρά ο κάθε άνθρωπος, πόσες είναι οι ψυχικές αρετές και πόσες οι σωματικές. Και ποια είναι τα ψυχικά πάθη και ποια τα σωματικά πάθη. Ψυχικές αρετές είναι πρώτα οι τέσσερις γενικότερες αρετές, οι οποίες είναι, ανδρεία, φρόνηση, σωφροσύνη, και δικαιοσύνη.
Από αυτές γεννιούνται οι ψυχικές αρετές, πίστη, ελπίδα, αγάπη, προσευχή, ταπείνωση, πραότητα, μακροθυμία, ανεξικακία, χρηστότητα, αοργησία, θεία γνώση, ευφροσύνη, απλότητα, αταραξία, ειλικρίνεια, η χωρίς έπαρση διάθεση, η αφιλαργυρία, η συμπάθεια, ελεημοσύνη, μεταδοτικότητα, αφοβία, αλυπία, κατάνυξη, σεμνότητα, ευλάβεια, επιθυμία των μελλοντικών αγαθών, πόθος της βασιλείας του Θεού και επιθυμία της θείας υιοθεσίας.

«Καμμιά ἀνθρώπινη δύναμη δέν μπορεῖ νά γκρεμίσει τούς νόμους τοῦ Θεοῦ»

Ὁ Παπουλάκος

Ὁ Χριστόφορος Παναγιωτόπουλος ὁ μοναχός ἦταν ἀπό τό χωριό Ἄρμπουνα τῶν Καλαβρύτων. Γεννήθηκε γύρω στά 1780-85. Οἱ λόγοι του εἶχαν βαθειά ἀπήχησι στά λαϊκά στρώματα, καί τόν ὀνόμασαν Παπουλάκο, δηλαδή ἄξιο σεβασμοῦ. Διώχθηκε γιά τόν λόγον τοῦ Θεοῦ καί συνελήφθηκε μέ δόλο. Φυλακίστηκε καί ταλαιπωρήθηκε σκληρά καί τέλος ἐκοιμήθη ἐξόριστος τήν 19ην Ἰανουαρίου τοῦ 1861 στήν Μονή Παναχράντου τῆς Ἄνδρου.

Καμμιά ἀνθρώπινη δύναμη δέν μπορεῖ
νά γκρεμίσει τούς νόμους τοῦ Θεοῦ.

Ἡ ἐξουσία, εἶπε, κάνει νόμο τήν ἁμαρτία. Γιατί καμμιά ἀνθρώπινη δύναμη δέν μπορεῖ νά γκεμίσει τούς νόμους τοῦ Θεοῦ, ἄν θέλει νάναι ἀξιοσέβαστη καί νάχει τό λαό μέ τό μέρος της.

Θαυμαστό γεγονός γιά μία ἱστορία ἄνωθεν φωνῆς


Ιστορία γιά την άνωθεν φωνή

Αυτό που θα αφηγηθούμε συνέβη πριν από σαράντα χρόνια περίπου.
Στη γυναικεία μονή Σαμόρντιν στήν Όπτινα, έρημο της Ρωσίας, η ηγουμένη κοιμήθηκε. Τότε οι μοναχές επέλεξαν γιά ηγουμένη μια άλλη αδελφή. 
Πηγαίνει μια μοναχή στον πατέρα Ιωσήφ, φημισμένο ερημίτη γέροντα της Όπτινα καί του λέει ανάμεσα στ’ άλλα πώς επέλεξαν νέα ηγουμένη μια διαπρεπή ως προς την πολυμάθειά της καί την ενεργητικότητά της. Ο γέροντας λέει στη μοναχή ότι δεν έπρεπε να επιλέξουν, αλλά ν’ αφήσουν στο Θεό να δείξει Αυτός ποιά θα γίνει ηγουμένη.

SAYINGS OF ELDER PAISIOS

" We went through fire and water..."
The crosses of ordeals
•  I have always on me the small cross you gave me, O Elder, and it helps me to overcome difficulties.
•  Yes, these small crosses are our crosses. Like the ones we wear around our necks and protect us in our lives. What do you think? Do we bear a big cross? Only Christ's Cross was very heavy because Christ did not want to use for Himself His divine strength out of love for us, the people. Moreover, he bears the weight of all the crosses of the world and disburdens us from the pains of the ordeals with His divine help and His sweet comfort.
Good God provides each person with a cross relevant to their strength; the idea is not suffering but the ascent from the cross to Heaven – because in reality the cross is a stairway to Heaven. If we realise what treasure we are saving from the pain of ordeals, we will not groan, but praise God bearing the small cross he gave us as a gift. Thus, we will enjoy this life and we will receive pension and "gratuity" in the other one. God has secured our reward in Heaven. If we ask to be relieved from an ordeal, then He gives the reward to someone else and we lose it. Whereas, if we are patient, He will gives us interest as well.

Πῶς πρέπει νά πολεμᾶ κανείς κατά τῶν σαρκικῶν παθῶν

Ο Αόρατος πόλεμος 
ΟΣΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ

 Απόδοση στη νέα Ελληνική: Ιερομόναχος Βενέδικτος
Έκδοση Συνοδείας Σπυρίδωνος Ιερομονάχου, Νέα Σκήτη, Άγιον Όρος


ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΙΘ΄.  Πς πρέπει νά πολεμᾶ κανείς κατά τῶν σαρκικῶν παθῶν.
Εναντίον των σαρκικών παθών θα πολεμάς, αδελφέ, με ξεχωριστό και διαφορετικό τρόπο από τους άλλους. Και για να γνωρίζης να πολεμάς με την τάξι, πρέπει να σκέφτεσαι ότι υπάρχουν τρεις χρόνοι και τρεις πόλεμοι· πριν από τον πειρασμό, στο καιρό του πειρασμού και αφού περάσει ο πειρασμός.
Ο πόλεμος πριν από τον πειρασμό θα είναι, κατά των αιτιών, που συνήθως γίνονται αφορμή αυτού του πειρασμού· δηλαδή, πρώτα, εσύ πρέπει να πολεμάς κατά αυτού του πάθους· όχι αντιστεκόμενος σ αυτό, όπως σου είπα να κάνης στα άλλα πάθη, αλλά αποφεύγοντας με όλη σου τη δύναμι από κάθε είδους αφορμή και πρόσωπο, το οποίο σου προξενεί πειρασμό στη σάρκα. Και, εάν καμιά φορά είναι ανάγκη να μιλήσης με κανένα τέτοιον, μίλησε με συντομία και με πρόσωπο σεμνό και σοβαρό· μάλιστα, τα λόγια σου, ας έχουν κάποια σκληρότητα περισσότερη, παρά γλυκύτητα.

Ἡ παιδεία στό στόχαστρο

Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ

της Χρυσάνθης Γιαννοπούλου

Όλο και περισσότερο στο χώρο της παιδείας γινόμαστε μάρτυρες μιας ακατάπαυστης προσπάθειας να εισαχθούν στο εκπαιδευτικό σύστημα προγράμματα και μεταρρυθμίσεις αμφιβόλου παιδαγωγικής αξίας. Οι αντιδράσεις των ευαισθητοποιημένων πολιτών, ομάδων και φορέων πυκνώνουν. Μάλιστα,  σφοδρή κριτική για τα όσα συμβαίνουν τα τελευταία τρία χρόνια στο χώρο της εκπαίδευσης και προσωπικά στους υπουργούς Παιδείας που χρημάτισαν στο νευραλγικό πόστο ασκεί η Κομισιόν με την «Έκθεση παρακολούθησης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης του 2016»1, καταρρίπτοντας ουσιαστικά τους ισχυρισμούς του πρώην Υπουργού κ. Νίκου Φίλη ότι οι αλλαγές που προωθούσε θα έφερναν την επανάσταση στην Παιδεία.
Στο πλαίσιο της αντίδρασης αυτής, ως γονείς που ανησυχούμε και προβληματιζόμαστε, παρουσιάζουμε συνοπτικά, ορισμένα από τα πιο προβληματικά ζητήματα, που άπτονται της λειτουργίας του εκπαιδευτικού μας (και όχι μόνο) συστήματος.
1. Αρχαία Ελληνικά - Ιστορία: Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων καταγγέλλει «μεθοδική και συστηματική προσπάθεια συρρίκνωσης και υποβάθμισης της διδασκαλίας των ανθρωπιστικών μαθημάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση2.

« “Ἐγώ εἶμαι τό πᾶν γιά σένα” »

Ἁγίου Ἰωάννου τῆς Κρονστάνδης

Νά λές μέσα σου, μ᾿ ὅλη σου τήν καρδιά:

«Ὁ Κύριος εἶναι τά πάντα γιά μένα· ἐγώ δέν εἶμαι τίποτα· εἶμαι ἀδύναμος καί οὐτιδανός. “Χωρίς ἐμοῦ οὐ δύνασθε ποιεῖν οὐδέν” (Ἰωάν. Ιε΄ : 5), εἶπε ὁ ἴδιος ὁ Κύριος.
Θά μπορούσαμε νά προσθέσουμε: “Ἐγώ εἶμαι τό πᾶν γιά σένα”».

6ήμερο προσκύνημα στούς Αγίους Τόπους ἀπό 19/02/2017 ἔως 24/02/2017


1η  ημ. 19/02/2017 Κυριακή: ΘΕΣ/ΝΙΚΗ – ΑΘΗΝΑ - ΤΕΛ ΑΒΙΒ
Συνάντηση στο  Αεροδρόμιο Μακεδονία στις 10:00 και πτήση μέσω Αθηνών  με την   Aegean air για Τελ Αβίβ.  Άφιξη και επιβίβαση στο πούλμαν και προσκύνημα στον Άγιο Γεώργιο στη Λύδα. Μεταφορά στο ξενοδοχείο, τακτοποίηση και ξεκούραση.
1η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
2η  ημ. 20/02/2017 Δευτέρα: ΣΙΩΝ - ΕΝΤΟΣ ΑΓΙΑΣ ΠΟΛΕΩΣ - ΓΕΘΣΗΜΑΝΗ
Μετά το πρωινό επίσκεψη στη Σιών όπου βρίσκονται το υπερώο και το σπίτι του Αγ. Ιωάννου του Θεολόγου. Προσκύνημα στο Ναό της Αναστάσεως (Πανάγιο Τάφο, Γολγοθά, Αποκαθήλωση, Εύρεση Τιμίου Σταυρού). Βαδίζοντας στην οδό του Μαρτυρίου (Via Dolorosa) θα προσκυνήσουμε στο Πραιτώριο (φυλακή του Χριστού) και στο σπίτι των Αγ. Ιωακείμ και Άννης. Τέλος προσκύνημα στην Γεθσημανή στον Τάφο της Παναγίας  και στον Βράχο της Αγωνίας.
2η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ