Σελίδες

Τετάρτη 9 Αυγούστου 2017

13.Πρός Ἐφεσίους, Κεφ.1, στ. 17-19, Ἡ Σωτηρία μας διά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, Ἁγίου Ἰουστίνου Πόποβιτς, Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


13.Πρός Ἐφεσίους, Κεφ.1, στ. 17-19, Ἡ Σωτηρία μας διά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, Ἁγίου Ἰουστίνου Πόποβιτς, Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 15-7-2017 (Σύναξη) 
http://HristosPanagia3.blogspot.gr

«Ἡ κακία εὔκολη καί ἡ ἀρετή δύσκολη, τό θάρρος» Γεροντικό, Κεφάλαιο 46, Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


Συνεχίζουμε μέ τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ νά μελετᾶμε τό Γεροντικό, τά ἀποσπάσματα τοῦ Γεροντικοῦ πού ὑπάρχουν στόν Εὐεργετινό. Εἴμαστε μέ τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ στήν 46η Σύναξη καί τό σημερινό κεφάλαιο ἔχει τίτλο: «Ἡ κακία εὔκολη, ἡ ἀρετή δύσκολη». Ὅλοι τό καταλαβαίνουμε αὐτό, ἀλλά πόσο βαθιά τό ἔχουμε καταλάβει ὅτι ὄντως ἡ κακία εἶναι εὔκολη καί ἡ ἀρετή δύσκολη... Ὁ ἴδιος ὁ Κύριος μᾶς λέει ὅτι «πλατεῖα καί εὐρύχωρος ἡ ὁδός ἡ ἀπάγουσα εἰς τήν ἀπώλεια» (Ματθ. 7,13). Αὐτή ἡ ὁδός πού πάει στήν ἀπώλεια εἶναι πλατειά καί εὐρύχωρη, εὔκολη. Ἐνῶ «ἡ ὁδός πού πάει στήν Βασιλεία τῶν οὐρανῶν εἶναι στενή καί τεθλιμμένη» καί ἡ ὁδός καί ἡ πύλη. Γι’ αὐτό, ὅταν κάποτε ρώτησαν τόν Κύριο «εἰ ὀλίγοι οἱ σῳζόμενοι;» (Λουκ. 13,23), δέν ἀπάντησε. Εἶπε «ἀγωνίζεσθε εἰσελθεῖν διά τῆς στενῆς πύλης». Εἶναι στενή ἡ πύλη, εἶναι δύσκολη καί χρειάζεται νά ἀγωνιστεῖτε γιά νά περάσετε, νά μπεῖτε μέσα ἀπό τήν στενή πύλη. Ἀλλά σέ ἄλλη συνάφεια τό λέει, ὅτι εἶναι στενή ἡ πύλη καί τεθλιμμένη ἡ ὁδός καί «ὀλίγοι εἰσίν οἱ εὑρίσκοντες αὐτήν» (Ματθ. 7,14), εἶναι λίγοι αὐτοί πού τήν βρίσκουν. Δηλαδή πρέπει νά ψάξει κανείς γιά νά βρεῖ τήν ὁδό καί τήν πύλη ἡ ὁποία ὁδηγεῖ στήν ζωή. Δέν εἶναι ἁπλό πράγμα δηλαδή νά σωθοῦμε, οὔτε εὔκολο. Γι’ αὐτό καί βλέπει κανείς ὅτι τό κακό κυριαρχεῖ στόν κόσμο καί «ὁ κόσμος», ὅπως λέει ἡ Γραφή, «ἐν τῷ πονηρῷ κεῖται». (Α' Ἰω. 5,19). Ἐν τῷ πονηρῷ, στόν πονηρό. Καί πονηρός εἶναι βεβαίως ὁ διάβολος, ἀλλά γενικότερα μποροῦμε νά ποῦμε ὅτι τό πονηρό εἶναι τό κακό καί ὁ κόσμος ὅλος εἶναι ἑδρασμένος, ἑδραιωμένος στό κακό.

Συγκλονιστική μαρτυρία: Ἡ ἡμέρα πού ἔκλεισα τά μάτια ἑνός Ἁγίου!

 Έζησε τη συγκλονιστική και ανεπανάληπτη εμπειρία να κλείσει τα μάτια ενός Αγίου. Όταν ακούει το όνομα του νεοφανούς Αγίου Ιωάννου Χοζεβίτη (εκ Ρουμανίας), δεν μπορεί να συγκρατήσει τα δάκρυά του, αφού τον κατακλύζουν πολύ έντονες αναμνήσεις και μαθήματα ζωής, που, παρότι έχουν περάσει 56 ολόκληρα χρόνια, όχι μόνο δεν ξεχνά, αλλά είναι ο καθημερινός πνευματικός οδοδείκτης του για τον ενάρετο βίο που προσπαθεί να ζήσει.

 Τα πολλά χρόνια που έχουν περάσει δεν έχουν αλλοιώσει στο ελάχιστο τις εμπειρίες του, τις οποίες εξιστορεί με μοναδικό τρόπο, σαν να έγιναν χθες. Ο 76χρονος πλέον π. Βασίλειος Βακράς σε μια εκ βαθέων εξομολόγηση-κατάθεση ψυχής, αναφέρει στην «Ορθόδοξη Αλήθεια» άγνωστες ιστορίες από τη συναναστροφή του με τον Ρουμάνο Αγιο Ιωάννη του Χοζεβά, τον οποίο γνώρισε σε ηλικία μόλις 12 ετών, εν έτει 1952.

Αὐτό εἶναι τό ΘΑΥΜΑ πού συγκλονίζει τή Δυτική Ἀττική! Οἱ τέσσερις φαντάροι στό ξωκλήσι τοῦ Ἁγίου Σαράντη!

  «Δεν έχουμε βιώσει ξανά τέτοια ανατριχίλα. Ήταν οι Άγιοι 4 Μάρτυρες. Οι "γείτονές" μας και συμπατριώτες μας, όπως τους αποκαλούμε. Αμίλητοι έστεκαν αγέρωχοι μπροστά από την εκκλησία και τον τόπο που μαρτύρησαν». 

 Με αυτά τα λόγια τα δύο μεσήλικα αδέρφια από την περιοχή των Μεγάρων έχουν γίνει τους δύο τελευταίους μήνες το επίκεντρο του ενδιαφέροντος τόσο για τους απλούς πολίτες όσο και για τη Μητρόπολη Μεγάρων. Η συγκλονιστική μαρτυρία των δύο αδερφών στον Μητροπολίτη Μεγάρων, που κατέγραψε και το θαύμα, μαρτυρά τη μεγάλη πίστη και αφοσίωση πολλών πιστών της περιοχή στους συγκεκριμένους αγίους.
 
Του Νίκου Νικόλιζα
Ένα θαύμα συγκλονίζει τη Δυτική Αττική. Μια ιστορία που προκαλεί δέος με πρωταγωνιστές δύο αδέρφια και τους τοπικούς Τέσσερις Μάρτυρες, η οποία διαδραματίστηκε στα τέλη Νοεμβρίου και σήμερα έχει πάρει μορφή χιονοστιβάδας, καθώς η είδηση διαδόθηκε από στόμα σε στόμα.
Ο Ι.Π και ο αδερφός του Θ.Π., όπως οι ίδιοι εκμυστηρεύονται στη «News», δεν υπήρξαν ποτέ θρησκόληπτοι. Πήγαιναν, όμως, καθημερινά και άναβαν τα καντήλια της εκκλησίας όπου είναι θαμμένος ο ένας εκ των τεσσάρων τοπικών αγίων, ο Άγιος Σαράντης, αφού ο δρόμος μπροστά από το ερημοκκλήσι ήταν ο μοναδικός για να μεταβούν στο κτήμα τους. «Ήταν 6 η ώρα το πρωί. Η μεγάλη μπόρα δεν μας εμπόδισε να σταματήσουμε μαζί με τον αδελφό μου στο ξωκλήσι με σκοπό να ανάψουμε τα καντήλια και να προσκυνήσουμε όπως κάναμε κάθε μέρα», λέει ο ένας εκ των αδερφών συνεχίζοντας τη συγκλονιστική αφήγησή του.

+Νικόλαος Σωτηρόπουλος: Ὄντως παναίρεση ὁ Οἰκουμενισμός


 


Μεγαλόσχημοι κληρικοί και άλλοι οίκουμενιστές δηλώνουν, ότι ο Οικουμενισμός δεν είναι αίρεση. Ναι, λέγουμε και εμείς, ο Οικουμενισμός δεν είναι αίρεση, μία δηλαδή αίρεση, αλλά συνονθύλευμα αιρέσεων, παναίρεση, όπως τον χαρακτήρισε νεώτερος Πατήρ της Εκκλησίας, ο Ιουστίνος Πόποβιτς, και όπως φρονούν όλοι οι νουν Χριστού και Ορθοδοξίας έχοντες κληρικοί και λαϊκοί.

Απόδειξη της θλιβερής αλήθειας, ότι ο Οικουμενισμός είναι παναίρεσι, είναι η περιβόητη Εγκύκλιος του 1920 του Οικουμενικού Πατριαρχείου.Συμφώνως προς την περιβόητη αυτή Εγκύκλιο οι αιρετικές «Ομολογίες της Δύσεως” είναι αδελφές Εκκλησίες! Απόδειξη της θλιβερής αλήθειας, ότι ο Οικουμενισμός είναι παναίρεση,είναι το περιβόητο «Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών» (Π.Σ.Ε.). Και το όνομα αυτού του Συμβουλίου είναι αιρετικό λόγω του πληθυντικού Εκκλησιών, πολλών Εκκλησιών, ενώ ο Χριστός δεν ίδρυσε πολλές, αλλά μία Εκκλησία, αυτή πού κατέχει την ορθή πίστη, την ορθή διδασκαλία.

Βίος τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου Εὐθυμίου Ἱερομονάχου (Σταυρουδά)




Βίος τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου
Εὐθυμίου Ἱερομονάχου (Σταυρουδά)


Ἐπιμέλεια Ἁγιορείτου Μοναχοῦ Νικοδήμου (Μπιλάλη), ἀπό τήν ἔκδοση τοῦ Συλλόγου «Ὁ ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης». Γιά τήν ἀντιγραφή δ. Παΐσιος Παρασκευᾶς.
Συνέχεια ἀπό τό προηγούμενο: Εὐθυμίου Ἱερομονάχου: Βίος τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου 

«Ἐχάθη, φεῦ καὶ ἀλλοίμονον»!

14. Εἰς αὐτὸν τὸν καιρὸν παρακαλεῖται ἀπὸ τὸν διδάσκαλον κὺρ Ἀθανάσιον τὸν Πάριον, ὄντα τότε εἰς τὴν Θεσσαλονίκην, νὰ κάμῃ τὸν κόπον διὰ νὰ συνάξῃ τὰ Ἃπαντα , τοῦ θείου Πατρὸς ἡμῶν Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ καὶ νὰ τὰ καλλωπίσῃ καθὼς στοχάζεται. Τὴν ὁποίαν παρακάλεσιν μετὰ χαρᾶς τὴν ἐδέχθη, μάλιστα δὲ διὰ τὴν ἀγάπην ὁποὺ εἶχεν εἰς τὸν Ἅγιον Γρηγόριον. Τὸ ἐκαλλώπισε, λέγω, καὶ τὸ ἐστόλισε καὶ εἰς τὴν Εὐγέναν (=Βιέννην) ἐστάλθη διὰ νὰ τυπωθῆ. Ἀλλὰ εἰς μάτην ἔγιναν οἱ τόσοι κόποι τοῦ Νικοδήμου. Διότι ἐκεῖ ὄντας εἰς τὴν τυπογραφίαν ἐξ ἁμαρτιῶν τοῦ Γένους μας ἐκαταδικάσθη ἀπὸ τὴν βασιλείαν ὁ τυπογράφος καὶ τὸ ἐργαστήριόν του νὰ ἀφανισθοῦν, διατὶ ἑτύπωσεν ἕνα συμβουλευτικὸν εἰς τοὺς Χριστιανούς, ὁποὺ εὑρίσκονται εἰς τὴν ἐπικράτειαν τῶν Τούρκων, νὰ ἀποστατήσουν· καὶ ὀνειδισθεὶς ἀπὸ τοὺς Τούρκους ὁ βασιλεὺς τῆς Εὐγένας ἔκαμεν ἐτούτην τήν καταδίκην. Ἐχάθη, φεῦ καὶ ἀλλοίμονον, ἀπὸ τὴν ἀμέλειαν τῶν ἐπιστατῶν τὸ τοιοῦτον πάγκαλον βιβλίον! Τὸ δὲ συμβουλευτικὸν ἦτον τοῦ καταραμένου Μπονεπάρτου.
Ὁ μέγας ἆθλος τοῦ «Πηδαλίου».

15. Μετὰ τὴν τελείωσιν τοῦ βιβλίου τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου ἦλθεν ὁ διδάσκαλος παπα-Ἀγάπιος ἀπὸ τὸν Μωρέαν, ἤφερε καὶ τὸ νεοτύπωτον Κανονικόν του. Καὶ βλέποντας τὸ ἐδικόν μας χειρόγραφον ἐξηγημένον παρὰ τοῦ· μακαρίτου παπα-Διονυσίου Πιπεριώτου ἐπαρακινήθη νὰ τὸ τυπώσῃ καὶ αὐτοῦ. Καὶ οὕτω συμφωνήσας μὲ τὸν Νικόδημον ἄρχισαν τὴν ἐξήγησιν, ὄχι ὅμως ἡσύχως καὶ μὲ ἄνεσιν, ἀλλὰ μὲ βίαν, διὰ νὰ προφθάσουν τὸν Παναγιώτατον κὺρ Προκόπιον εἰς τὸν Θρόνον, διὰ νὰ πάρουν εὐκόλως τὴν ἄδειαν τῆς τυπώσεως.

Ἠχητικό Ἁγιολόγιο 09 Αὐγούστου


Ἀκοῦστε τό βίο τῶν Ἁγίων της Ὀρθοδοξίας πού ἑορτάζουν σήμερα 09 Αὐγούστου


Για να κατεβάσετε και να αποθηκεύσετε την ομιλία σε mp3 πατήστε ΕΔΩ (δεξί κλίκ αποθήκευση ως, ή αποθήκευση δεσμού ως)

Εἶπε γέρων......

 http://apantaortodoxias.blogspot.gr/2017/07/blog-post_630.html

Τό θέλημα τοῦ Θεοῦ...

 "Αν ζητείτε το θέλημα του Θεού με απλότητα και ταπείνωση, ο Θεός μπορεί να μεταβάλει οποιαδήποτε κατάσταση, ακόμη και την πλέον αρνητική."

~ Γέροντας Σωφρόνιος Σαχάρωφ
http://apantaortodoxias.blogspot.gr/2017/07/blog-post_123.html

9 Αυγούστου Συναξαριστής. Ματθία Ἀποστόλου, τῶν Ἁγίων 10 Μαρτύρων, Ἀντωνίνου, Ψόη Ὁσίου, Εὕρεση Ἀχειροποιήτου Εἰκόνος Χριστοῦ, Κωνσταντίνου Πατριάρχου, Oswald, Γερμανοῦ Ὁσίου.

Ὁ Ἅγιος Ματθίας ὁ Ἀπόστολος

Πῶς ὁ Ματθίας κατατάχθηκε στὸ χορὸ τῶν δώδεκα Ἀποστόλων, τὸ γνωρίζουμε ἀπὸ τὶς Πράξεις τῶν Ἀποστόλων.
Μετὰ τὴν προδοσία καὶ τὸν ἀπαγχονισμὸ τοῦ Ἰούδα καὶ μετὰ τὴν Ἀνάληψη τοῦ Κυρίου, οἱ ἕντεκα μαθητὲς μὲ τὴν Παναγία βρίσκονταν στὸ ὑπερῷον. Τότε ὁ Πέτρος πρότεινε νὰ ἐκλεγεῖ ἄλλος ἀντὶ τοῦ Ἰούδα, ἀπὸ τοὺς ἄνδρες ποὺ ἀκολουθοῦσαν ὑπηρετῶντας τὸν Χριστό.
Ἡ πρόταση ἔγινε δεκτὴ καὶ τέθηκαν δύο ὑποψήφιοι: ὁ Ἰωσὴφ ὁ καλούμενος Βαρσαββᾶς καὶ ὁ Ματθίας. Τότε ἔβαλαν κλῆρο, καὶ δίνοντας σὲ ὅλους ἐμᾶς παράδειγμα ἐναπόθεσης κάθε ἐκλογῆς μας στὸ Θεό, προσευχήθηκαν ὅλοι μαζὶ ὡς ἑξῆς:
«Σὺ Κύριε, καρδιογνῶστα πάντων, ἀνάδειξαν ὂν ἐξελέξω ἐκ τούτων τῶν δύο ἕναν, λαβεῖν τὸν κλῆρον τῆς διακονίας ταύτης καὶ ἀποστολῆς». Δηλαδή: «Σὺ Κύριε, ποὺ γνωρίζεις τὶς καρδιὲς ὅλων, φανέρωσε καθαρὰ ἐκεῖνον ποὺ ἐξέλεξες, ἕναν ἀπὸ αὐτοὺς τοὺς δύο, γιὰ νὰ ἐπωμισθεῖ τὸ ἀξίωμα τῆς ἀποστολικῆς διακονίας».
Στὴν συνέχεια ὁ κλῆρος ἔπεσε στὸ Ματθία. Καὶ ἔτσι προστέθηκε στοὺς ἕντεκα Ἀποστόλους. Ἀπὸ τὴ μετέπειτα ζωὴ τοῦ Ματθία, γνωρίζουμε ὅτι κήρυξε τὸ Εὐαγγέλιο στὴν Αἰθιοπία, ὅπου καὶ τελείωσε τὴ ζωή του μαρτυρικά.