Σελίδες

Τετάρτη 18 Ιουλίου 2018

38. Περί Ποσειδωνίου, Λαυσαϊκόν Ἁγίου Παλλαδίου, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης

38. Περί Ποσειδωνίου, Λαυσαϊκόν Ἁγίου Παλλαδίου, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης, Ὁμιλία π. Σάββα στίς 7-7-2018, Face Ὀρθόδοξες Ὁμιλίες & Βιβλία τοῦ Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου http://hristospanagia3.blogspot.gr,ht... καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...

Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης: "Ἂν ἔπεσες, ἀδελφέ μου, ἀπὸ τὸ ὕψος τοῦ θεϊκοῦ νόμου, μὴν ἀπελπίζεσαι. Ἀγωνίσου νὰ ἐπιστρέψεις καὶ ὁ Θεὸς θὰ σὲ στολίσει καὶ θὰ σὲ στερεώσει μὲ τὶς ἀρετές του"

Αποτέλεσμα εικόνας για ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ

Ἀπόδοση στὴν Νεοελληνικὴ: 
Σάββας Ἠλιάδης - Δάσκαλος

Ἀπὸ τὸ βιβλίο «ΝΕΑ ΚΛΙΜΑΞ»: Ἑρμηνεία τοῦ τετάρτου Ἀναβαθμοῦ τοῦ Α΄ ἤχου: Ἀντίφωνον Β΄

«Εἰς τὰ ὅρη τῶν σῶν, ὕψωσάς με νόμων, ἀρεταῖς ἐκλάμπρυνον, ὁ Θεός, ἴνα ὑμνῶ σε».
Ὁ μὲν Θεοπάτωρ Δαβὶδ ἔτσι ἄρχισε τὸν β΄ Ψαλμὸ τῶν Ἀναβαθμῶν: «Ἦρα τοὺς ὀφθαλμούς μου εἰς τὰ ὅρη, ὅθεν ἤξει ἡ βοήθειά μου» (Ψαλμ. 120,1), ἐννοώντας ὅρη τοὺς οὐρανούς, ἐπειδὴ εἶναι ψηλοὶ καὶ στέκονται πάνω ἀπ` αὐτὸν τὸν κόσμο, ὅπως λένε ὁ Χρυσόστομος καὶ ὁ Εὐθύμιος. Διότι οἱ Ἰουδαῖοι, ποὺ ἦταν αἰχμάλωτοι στὴν Βαβυλώνα, ἀπὸ τοὺς οὐρανοὺς ἔλπιζαν νὰ ἔλθει ἡ βοήθεια τοῦ Κυρίου καὶ νὰ τοὺς ὁδηγήσει στὴν πατρίδα τους, τὴν Ἱερουσαλήμ. Ὁ δὲ Θεόδωρος ὁ Στουδίτης, ὁ μελουργὸς τῶν Ἀναβαθμῶν αὐτῶν, ὡς ὅρη ἐννοεῖ τοὺς νόμους καὶ τὰ προστάγματα τοῦ Θεοῦ, ἐπειδή, ὅπως τὰ ψηλὰ βουνὰ στέκονται ψηλότερα ἀπὸ τὴ χαμηλὴ γῆ καὶ ἀπὸ ὅλα τὰ γήινα, ἔτσι καὶ οἱ νόμοι καὶ οἱ προσταγὲς τοῦ Θεοῦ εἶναι ψηλότερα ἀπὸ κάθε γήινο νόημα καὶ μᾶς ἀνεβάζουν στὰ ὕψη τῆς πρακτικῆς καὶ τῆς θεωρητικῆς ἀρετῆς, μὲ τὴν προϋπόθεση ὅτι ὅλοι μας καὶ ὁλοκληρωτικὰ εἴμαστε προσηλωμένοι σ` αὐτὲς καὶ τὶς ἐργαζόμαστε μὲ προθυμία(1).
Καὶ μὲ ἄλλα λόγια δέ, θὰ μπορούσαμε νὰ ποῦμε πὼς οἱ νόμοι καὶ οἱ ἐντολὲς τοῦ Θεοῦ μοιάζουν μὲ ἕναν μεγάλο φάρο, ὁ ὁποῖος ἀνάβει πάνω σὲ ψηλὸ μέρος, γιὰ νὰ ὁδηγεῖ...

στὸ λιμάνι αὐτοὺς ποὺ ταξιδεύουν στὴ θάλασσα. Γι΄ αὐτὸ εἶπε ὁ Προφητάναξ Δαβίδ: «Φωτοβόλος λύχνος στὴν πορεία τῆς ζωῆς μου εἶναι ὁ Νόμος σου. Φῶς πλούσιο στοὺς δρόμους μου». (Ψαλμ. 118,105) καὶ πάλι: «οἱ ἐντολὲς τοῦ Κυρίου σκορπίζουν μέχρι τῶν πλέον μακρινῶν περάτων ἄπλετο τὸ φῶς καὶ φωτίζουν τοὺς ὀφθαλμοὺς τῶν ἀνθρώπων» (Ψαλμ. 18,9). Καὶ ὁ Ἠσαΐας ἔλεγε: «διότι γνωρίζω, ὅτι φῶς εἶναι τὰ προστάγματά σου γιὰ τοὺς ἀνθρώπους τῆς γὴς» (Ἠσ. 26,9). 
Ποιὸς δὲ ὑψώνεται στὰ ὅρη τῶν νόμων καὶ τῶν ἐντολῶν τοῦ Θεοῦ; Ὅποιος, ὄχι μόνο τοὺς μελετᾶ θεωρητικά, ἐξετάζοντάς τους καὶ περιεργαζόμενος τοὺς θαυμαστοὺς λόγους καὶ τὶς αἰτίες κάθε ἐντολῆς, ἀλλὰ τὶς κάνει πράξεις καὶ ἔργα στὴ ζωή του, ὅσο εἶναι δυνατό, ἄλλοτε μὲν φωνάζοντας μὲ τὸν Δαβίδ: «Στὴ μελέτη τῶν ἐντολῶν σου θὰ ἐπιδοθῶ μὲ χαρὰ καὶ θὰ καταβάλλω κάθε προσπάθεια νὰ κατανοήσω τοὺς δρόμους σου» (Ψαλμ. 118,15), ἄλλοτε δέ: «Μὲ ἱερὸ πόθο σήκωσα τὰ χέρια μου πρὸς τὶς ἐντολές σου, τὶς ὁποῖες ἀγάπησα πάρα πολὺ» (Ψαλμ.118, 48). Ποιὸς ὑψώνεται στὰ ὅρη τῶν ἐντολῶν τοῦ Θεοῦ;

Ἡ ἀδιάκοπη μετάνοια εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν χριστιανό, μέχρι τήν τελευταῖα του ἀναπνοή.


Σχετική εικόνα


Η αδιάκοπη, μετάνοια είναι απαραίτητη για τον χριστιανό, μέχρι την τελευταία του αναπνοή. Λέει γι’ αυτό ο όσιος Μάρκος ο Ασκητής: «Αναλογίσου και θά δεις ότι στοάς άγιους του Θεού το μυστήριο της αφιερώσεως επί- τελέστηκε διά της μετάνοιας». Μετάνοια ακόμη και την ώρα του θανάτου!
 ’Έχει καταγραφεί το ακόλουθο περιστατικό: Ένας παλαιός ασκητής και περίφημος πνευματικός πατέρας που ψυχορραγούσε, κάλεσε να του στείλουν ιερέα για να του μεταδώσει τη Θεία Κοινωνία. Εν τω μεταξύ, ένας ληστής πλησίασε τον ιερέα με την επιθυμία να δει με τα μάτια του πώς πεθαίνει ένας άγιος άνθρωπος. Ο σεβάσμιος γέροντας μετέλαβε των Αχράντων Μυστηρίων και άρχισε να συνομιλεί ειρηνικά με τον ιερέα. Ο κλέφτης τότε αναλύθηκε σε δάκρυα και είπε:

Τό ὄχημα τοῦ ἁγίου Πορφυρίου ἀνασηκώθηκε, βγῆκε ἀπό τόν δρόμο καί χάθηκε!

  Ο άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης (1906-1991).

Όταν φτάσαμε [στο Μοναστήρι του Αγίου Πορφυρίου στο Μήλεσι], ο κόσμος που περίμενε από έξω, μας πληροφόρησε για την αυθημερόν οριστική αναχώρηση του Αγίου προς το Άγιον Όρος.


Ένα λευκό επιβατηγό όχημα ήταν παρκαρισμένο εκεί κοντά και μερικές μοναχές μαζί με τρεις αγιορείτες μοναχούς συνόδευαν υποβασταζόμενο τον Άγιο. Εκείνος με κατεβασμένο το σκουφί έως τα κλειστά μάτια του και σκυφτός έδινε την ευλογία του στον κόσμο.Στεκόμουν παράμερα και περίμενα.
Όταν τον πλησίασα, για να πάρω την ευλογία του, σήκωσε το κεφάλι του, άνοιξε τα μάτια του και κοιταχτήκαμε κατάματα. Το διαπεραστικό του βλέμμα προκάλεσε ρίγος σε όλο μου το σώμα. Ήξερα ότι ήταν εντελώς τυφλός κι όμως, πριν από λίγο, κοιταχτήκαμε!
Μπήκαμε και εμείς γρήγορα στο ταξί και αρχίσαμε να ακολουθούμε το όχημα που μετέφερε τον Άγιο. Ήμουν σίγουρος ότι θα τους συνόδευα μέχρι την Λάρισα [τόπο διαμονής του], διότι είχαν έναν παλιό αυτοκίνητο, ενώ εγώ οδηγούσα ένα καινούργιο (μοντέλο Mercedes). Χάρηκα στη σκέψη ότι δεν υπήρχε περίπτωση να τους χάσω.
 
Καθώς τους ακολουθούσα, παρέλαβα και μία πελάτισσα, για να τη μεταφέρω λίγο πιο κάτω, κοντά στον Ωρωπό. Όταν ξαναπλησίασα το αυτοκίνητο του Αγίου, καθώς παίρναμε μία ανοιχτή αριστερή στροφή, είδαμε ένα απίστευτο θέαμα. Το αυτοκίνητό τους ανασηκώθηκε, βγήκε από τον δρόμο και χάθηκε!
Σταματήσαμε και κοιτάξαμε από την κάτω πλευρά του δρόμου μην τυχόν είχαν εκτροχιαστεί εκεί, αλλά δεν διακρίναμε τίποτα. Ήταν ένα μεσημέρι του Ιουνίου και υπήρχε ορατότητα, αλλά, μην μπορώντας να τους βρούμε, άρχισε να μας διακατέχει ανησυχία και έντονη απορία.

Ὁ Χριστός θεράπευε μέ ἔλαιο κάνναβης ; (Ἱερά Μητρόπολη Πειραιῶς)

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 12η Ιουλίου 2018
Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΘΕΡΑΠΕΥΕ ΜΕ ΕΛΑΙΟ ΚΑΝΝΑΒΗΣ;
        Προφανώς δεν υπάρχει άλλο πρόσωπο στην ανθρώπινη ιστορία, το οποίο να δέχτηκε τα περισσότερα πυρά, να συκοφαντήθηκε και να πολεμήθηκε τόσο, όσο ο Σωτήρας και Λυτρωτής μας Ιησούς Χριστός. Δύο χιλιάδες χρόνια τώρα οι εχθροί του Τον πολεμούν λυσσαλέα, χωρίς να μπορούν να σβήσουν τη μνήμη Του από την ανθρωπότητα, της οποίας η πλειοψηφία, εναποθέτει τις ελπίδες της σ’ Αυτόν.
        Αυτή η ασίγαστη πολεμική έχει προφητευτεί από τον θεοδόχο Συμεών, όταν Τον κράτησε στη γεροντική του αγκαλιά ως βρέφος σαράντα ημερών στο Ναό των Ιεροσολύμων. Ο άγιος προφήτης, ο «κεχρηματισμένος υπὸ του Πνεύματος» (Λουκ.2,26), είπε: «ιδού ούτος κείται εις πτώσιν και ανάστασιν πολλών εν τω Ισραήλ και εις σημείον αντιλεγόμενον» (Λουκ.2,34). Πράγματι ο μισόθεος και μισάνθρωπος διάβολος, βλέποντας ότι ο Σαρκωμένος Λόγος του Θεού ήρθε στον κόσμο να σώσει το ανθρώπινο γένος, ανάλαβε τιτάνιο αγώνα να ματαιώσει το σχέδιο της σωτηρίας. Πασχίζει να πείσει τους ανθρώπους ότι ο Χριστός δεν ήταν ο Σαρκωμένος Θεός, αλλά ένας απλός άνθρωπος, ο οποίος με τη δύναμη του Σατανά έκανε και κάνει θαύματα. Ότι τα θαύματά Του ήταν πανουργίες και «εν τω άρχοντι των δαιμονίων εκβάλλει τα δαιμόνια» (Ματθ.9,34).
      Ο Χριστός «περιήγεν τας πόλεις πάσας και τας κώμας διδάσκων εν ταις συναγωγαίς αυτών και κηρύσσων το ευαγγέλιον της βασιλείας και θεραπεύων πάσαν νόσον και πάσαν μαλακίαν εν τω λαώ» (Ματθ.9,35). Τα θαύματά Του ήταν η επισφράγιση των λόγων Του. Ήταν ανάγκη ο σκληροτράχηλος ιουδαϊκός λαός να δει με τα μάτια του ότι ο Ιησούς δεν ήταν ένας από τους πολλούς και συχνά αυτόκλητους ραβίνους, οι οποίοι προσπαθούσαν να σφετεριστούν την ιδιότητα του αναμενόμενου Μεσσία, αλλά ο «ισχυρός Θεός», όπως προφήτευσε ο  Ησαΐας, οκτακόσια χρόνια πριν (Ησ.9,6), ο αναμενόμενος Μεσσίας «ο μέλλων λυτρούσθαι τον Ισραήλ» (Λουκ.24,21).

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ: Γιά τήν ταπείνωση καί τήν ὑπερηφάνεια

 ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ 

(Συλλογή πνευματικῶν ὁδηγιῶν πρός κατόρθωση τῆς τελειότητος)

ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ

 
"...καί μάθετε ἀπ' ἐμοῦ, ὅτι πρᾶος εἰμι καί ταπεινός τῇ καρδίᾳ καί εὐρήσετε ἀνάπαυσιν ταῖς ψυχαῖς ὑμῶν" (Ματθ. 11, 29)
Ἐάν ταπεινώνεσαι ἐνώπιον Θεοῦ καί ἀνθρώπων, γνώριζε ὅτι θέλει σέ ὑψώσει ὁ Θεός, ἐπειδή ὁ ταπεινῶν ἑαυτόν ὑψωθήσεται. Θέλει ὑψώσει ὀ Θεός τήν δύναμή σου καί τήν δόξα σου.
Ἡ ὑπερηφάνεια εἶναι ἀθέτηση Θεοῦ, διότι, ὅταν κάποιος ἐπιγράφει στόν ἑαυτό του τά κατορθώματά του καί ὄχι στόν Θεό, τί ἄλλο εἶναι παρά ἄρνηση Θεοῦ καί ἀντιθεΐα!
Ταπείνωση εἶναι νά κατακρίνεις τόν ἑαυτό σου καί νά πιστεύεις ὅτι ὅλοι εἶναι καλοί.
 
Τρία αἴτια στάθησαν στήν ἄρνηση τοῦ Πέτρου:
 
α) Ἡ ἀντιλογία στά λόγια τοῦ Κυρίου,
β) Ἡ προτίμηση τοῦ ἑαυτοῦ του ἀπό τούς ἄλλους μαθητές, καί
γ) τό νά πιστεύει στόν ἑαυτό του καί νά ξεθαρρεύει στήν δύναμή του.
 
Ὅσο οἱ ἅγιοι πλησιάζουν στόν Θεό, τόσο καί ταπεινώνονται, διότι βλέπουν τίς ἀτέλειές τους. 
 
Ὄσους δέν μπορεῖ ὁ σατανᾶς νά τούς νικήσει μέ τά σωματικά πάθη, τούς νικᾶ λόγῳ τῆς φιλαυτίας καί τῆς ὑπερηφάνειας τοῦ νοῦ τους, ὅπως τούς φιλοσόφους, μάγους, φακίρηδες κ.τ.λ.
 
Τό ταπεινό φρόνημα γεννιέται ἀπό τήν μνήμη τῶν ἁμαρτιῶν. 
 
Χωρίς ταπείνωση δέν ὑπάρχουν ἀρετές.
 
Τό πάθος τῆς ὑπερηφάνειας συνδέεται μέ τό φθόνο καί τό μίσος πρός τόν συνάνθρωπο.
 
Διά τῆς ταπεινώσεως μᾶς σώζει ὁ Κύριος μέ συντομία.

Πῶς ὁ Ἅγιος Παΐσιος ὅριζε τό θάνατο

  «Είναι πολύ βαρύ, μετά από όσα έκανε ο Θεός για μας τους ανθρώπους, να πάμε στην κόλαση και να Τον λυπήσουμε. Ο Θεός να φυλάξει, όχι μόνον άνθρωπος αλλά ούτε πουλί να μην πάει στην κόλαση». Πρέπει να καταλάβουμε ότι ο άνθρωπος στην πραγματικότητα δεν πεθαίνει.

Ο θάνατος είναι απλώς μετάβαση από την μια ζωή στην άλλη. Είναι ένας αποχωρισμός για ένα μικρό διάστημα, Όπως, όταν πάει κάποιος, ας υποθέσουμε, στο εξωτερικό για έναν χρόνο, οι δικοί του στενοχωριούνται, γιατί θα τον αποχωρισθούν για έναν χρόνο, ή ανλείψει δέκα χρόνια, έχουν στενοχώρια για τον αποχωρισμό των δέκα χρόνων, έτσι πρέπει να βλέπουν και τον αποχωρισμό από τα αγαπημένα τους πρόσωπα με τον θάνατο…
 Αν πεθάνει, ας υποθέσουμε, κάποιος και οι δικοί του είναι ηλικιωμένοι, να πουν: «Μετά από καμμιά δεκαπενταριά χρόνια θα ανταμώσουμε». Αν είναι νεώτεροι, να πουν: «Μετά από πενήντα χρόνια θα ανταμώσουμε».

From Elder Paisios from the Holy Mountain book

 

The Elder was sitting in his garden with a few pilgrims having a discussion on spiritual matters. A little boy, standing near by, was hitting the ground with a piece of wood making a loud noise, thus attracting the attention of the pilgrims. The Elder, who had a very simple and charming way of telling people how to correct their mistakes without hurting their feelings, turned to the child and whispered laughingly:

Ὁ ὑπερμεγέθης Σταυρός πού φοροῦσε ὁ ἅγιος Ἀθανάσιος ὁ Ἀθωνίτης

 Î¦Ï‰Ï„ογραφία του Τιμόθεος Ηλιάκης.

 Ο υπερμεγέθης Σταυρός που φορούσε ο άγιος Αθανάσιος ο Αθωνίτης φυλάσσεται στην Ιερά Μονή Μεγίστης Λαύρας του αγίου Όρους όπου οι προσκυνητές έχουν την ευλογία να τον ασπασθούν αλλά και να τον φορέσουν.

https://proskynitis.blogspot.com/2018/07/blog-post_35.html?m=1

18 Ἰουλίου. Αἰμιλιανοῦ, Παύλου, Θεῆς καί Οὐαλεντίνης τῶν μαρτύρων. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Ἡμέρας. Τετ. η΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Α΄ Κορ. ι΄ 12-23).
Α Κορ. 10,12      Ὥστε ὁ δοκῶν ἑστάναι βλεπέτω μὴ πέσῃ.
Α Κορ. 10,12             Ας τα έχωμεν, λοιπόν, υπ' όψιν αυτά ημείς οι σημερινοί Χριστιανοί, ώστε εκείνος που νομίζει, ότι στέκεται καλά εις την πίστιν, ας προσέχη μήπως πέση, όπως έπεσαν οι Εβραίοι τότε.