Σελίδες

Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2018

3. Ἀλήτης τῆς ἀγάπης τοῦ Χριστοῦ (Περί Μοναχισμοῦ Β΄), Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης

3. Ἀλήτης τῆς ἀγάπης τοῦ Χριστοῦ (Περί Μοναχισμοῦ Β΄), Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης, 25-10-2018, ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...

Τό περιεχόμενο τῆς ἄσκησης - Ἡ νηστεία

Τό περιεχόμενο τῆς ἄσκησης - Ἡ νηστεία

Ἡ ἄσκηση, σύμφωνα μέ τόν Ἅγιο Πορφύριο, περιλαμβάνει τίς μετάνοιες, τίς ἀγρυπνίες, τήν ἐνθουσιαστική χειρωνακτική ἐργασία καί τίς διάφορες ἄλλες κακοπάθειες1. Μία ἀπό τίς κύριες συνιστῶσες τῆς ἄσκησης εἶναι ἡ ἐγκράτεια στό φαγητό, ἡ νηστεία.
Ὁ Ἅγιος Πορφύριος πολλές φορές ἐπισήμαινε τίς πολύ μεγάλες ὠφέλειες τῆς νηστείας. Τήν θεωροῦσε ἀπαραίτητη. Ἡ νηστεία συμβάλλει ἀποφασιστικά στήν πνευματική ὑγεία, διότι λεπταίνει τόν νοῦ, ἀφοῦ «παχεῖα γαστήρ λεπτόν οὐ τίκτει νόον»2. Ἐπίσης, χαρίζει σωματική ὑγεία. Δανείζεται ὁ Ὅσιος τήν διδασκαλία του ἀπό τούς Ἁγίους Πατέρες, οἱ ὁποῖοι μᾶς διδάσκουν νά ἀποφεύγουμε τά δυσκολοχώνευτα, παχέα καί λιπαρά φαγητά. Αὐτά, ὅπως λ.χ. τό κρέας, βλάπτουν τό σῶμα καί τήν ψυχή3. Ὠφελοῦν, ἔλεγε ὁ Ὅσιος, τά χόρτα, τά λαχανικά καί προπάντων ἡ ἁγία ζωή.

Ἡ ἑπόμενη διήγηση ἀφορᾶ τήν ἐπικοινωνία μέ τόν ἅγιο Γέροντα Ἰάκωβο Τσαλίκη.

 Κάπου το 1983 βρεθήκαμε στην Ι.Μ. Οσίου Δαυίδ.

Ένοιωσα την ανάγκη να εξομολογηθώ και βρέθηκα μπροστά στον άγιο Γέροντα Ιάκωβο Τσαλίκη.
Αφού μου διάβασε τη συγχωρετική ευχή, από μόνος του, εντελώς απρόσμενα και χωρίς εγώ να ρωτήσω οτιδήποτε μου λέει:
-«Ανδρέα μου, οι πιο πολλοί έρχονται στα Μυστήρια χωρίς Μετάνοια. Στην εξομολόγηση βέβαια ο Πνευματικό έχει αυτό το έργο, να βοηθά τους πιστούς να Μετανοούν πρώτα και μετά να εξομολογούνται και να παίρνουν την συγχωρετική ευχή. Στη Θεία Κοινωνία όμως, είναι μόνοι ενώπιον του Χριστού και πρέπει να προσέρχονται με συντριβή και Μετάνοια για τις αμαρτίες τους. Ο Θεός μου έδωσε το Χάρισμα να βλέπω τους προσερχομένους χωρίς Μετάνοια μαύρους, ενώ τους μετανοούντες, φωτεινούς.
Μια φορά, λοιπόν, βλέπω έναν νεαρό να προσέρχεται στη Θεία Κοινωνία ολόμαυρος. Όταν έφτασε στο Ποτήριον, είπα από μέσα μου: «Ποιος είσαι εσύ Ιάκωβε να τον κρίνεις;»

Τό φοβερό γεγονός στήν Κωνσταντινούπολη στίς 6 Νοεμβρίου τοῦ 472 μ.Χ. τῆς κατενεχθείσης κόνεως ἐπί βασιλέως Λέοντος. Ἁγίου Νικολάου Ἀχρίδος

ΤΟ ΦΟΒΕΡΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ ΣΤΙς 6 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΤΟΥ 472 Μ.Χ ΤΗΣ ΚΑΤΕΝΕΧΘΕΙΣΗΣ ΚΟΝΕΩΣ ΕΠΙ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΛΕΟΝΤΟΣ. ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΑΧΡΙΔΟΣ.

’Άν ο Θεός δύναται να εξάγει ύδωρ εκ πέτρας, γιά να ανακουφίσει τον άνθρωπο, τότε δύναται επίσης να κατεβάσει πυρ εξ ουρανού γιά τιμωρία του! Κλασσικό παράδειγμα, της δίκαιης ανταμοιβής του Θεού προς τούς αδιόρθωτους αμαρτωλούς, είναι τα Σόδομα και Γόμορρα.
Το γεγονός πώς ο Θεός δύναται να επαναλάβει αυτή την τιμωρία, καταδείχθηκε στην Κωνσταντινούπολη το έτος 472, επί βασιλείας του αυτοκράτορα Λέοντος του Μεγάλου και του πατριάρχη Γενναδίου. Το έτος εκείνο, το μεσημέρι της 6ης Νοεμβρίου, ο ουρανός καλύφθηκε με πυκνά, σκούρα σύννεφα και η Πόλη σκοτείνιασε. Τα σύννεφα γίνονταν κόκκινα σαν φωτιά• μετά μεταλλάσσονταν σε μαύρα και διαρκώς άλλαζε η εμφάνισή τους.
Το φαινόμενο αυτό ήταν ορατό πάνω από την Κωνσταντινούπολη επί 40 ημέρες! Έντρομοι οι κάτοικοι ήλθαν σε μετάνοια και στράφηκαν στην προσευχή. Προεξάρχοντος του Αυτοκράτορα και του Πατριάρχη έκαναν λιτανεία, περιδιαβαίνοντας όλες τις οδούς, από ναό σε ναό, και ικετεύοντας τον Θεό με δάκρυα και λυγμούς. Την τελευταία ημέρα άρχισε να βρέχει ο ουρανός μαύρη στάχτη, από το απόβραδο μέχρι τα μεσάνυχτα• ύστερα σταμάτησε.

Ἅγιος Νεκτάριος: Πῶς ὁ Πάπας ἐξεθεμελίωσε ἀπό τήν Εκκλησία τό Χριστό


ΑΓ. ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ: ΠΩΣ Ο ΠΑΠΑΣ ΕΞΕΘΕΜΕΛΙΩΣΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ

«Θεμέλιον ἄλλον οὐδεὶς δύναται θεῖναι παρὰ τὸν κείμενον, ὅς ἐστι Ἰησοῦς Χριστὸς» (Α΄ Κορ. γ΄11). «ἐποικοδομηθέντες τῷ θεμελίῳ τῶν ἀποστόλων καὶ προφητῶν». «Τῷ θεμελίῳ», λέγει, “τῶν Ἀποστόλων” καὶ οὐχὶ τοῦ Πέτρου, καθὼς παραφρονεῖ ἡ Παπικὴ Ἐκκλησία.Ἐὰν ὁ Κλήμης Ρώμης εἶναι διάδοχος τοῦ Πέτρου, διότι ἐχειροτονήθη ἀπὸ τὸν Πέτρο, τότε ὅσοι ἐπίσκοποι χειροτονήθησαν ἀπὸ τὸν Πέτρο εἶναι διάδοχοί του, καὶ ὄχι μόνο ὁ Κλήμης.Ὁ ἀπόστολος Πέτρος ἐχειροτόνησε τὸν Πάπα Κλήμεντα ἐπίσκοπο Ρώμης μόνο, καὶ ὄχι τῆς οἰκουμένης ὅλης.
Ἐὰν ὁ θάνατος τοῦ Πέτρου ἔδωσε τέτοιο προνόμιο στὸν Πάπα νὰ εἶναι κεφαλὴ τῆς Ἐκκλησίας, καὶ μονάρχης ἐπάνω σὲ ὅλους τοὺς ἀρχιερεῖς καὶ εἰς τὰς Συνόδους, πολὺ περισσότερον πρέπει νὰ ἔχει αὐτὰ τὰ προνόμια ὁ Ἱεροσολύμων διὰ τὸν θάνατον τοῦ Χριστοῦ.Λέγοντας ὁ Πάπας πὼς εἶναι ἡ κεφαλὴ τῆς Ἐκκλησίας, ἐξώρισε ἀπὸ τὴν δυτικὴ Ἐκκλησία τὸν Δεσπότη πάντων Χριστόν, καὶ ἔτσι ἔμεινε ἡ δυτικὴ Ἐκκλησία χήρα ἀπὸ τὸν Χριστό.

Ὅταν οἱ υἱοὶ τοῦ Ζεβεδαίου ζήτησαν ἀπὸ τὸν Χριστὸ πρωτοκαθεδρία, νὰ καθήσουν ὁ ἕνας δεξιά του καὶ ὁ ἄλλος ἀριστερά του (Μάρκ.ι´35-38), ὁ Κύριος δὲν τοὺς εἶπε ὅτι αὐτὸ εἶναι ἀδύνατον, διότι τὴν πρωτοκαθεδρία τὴν ἔχω δώσει στὸν Πέτρο, ἀλλά, ὅτι «ὃς ἐὰν θέλῃ γενέσθαι μέγας ἐν ὑμῖν, ἔσται διάκονος ὑμῶν, καὶ ὃς ἐὰν θέλῃ γενέσθαι πρῶτος, ἔστω πάντων δοῦλος».Ὅταν οἱ ἀπόστολοι κατὰ τὸν μυστικὸν Δεῖπνον ἔπεσαν σὲ φιλονικία, διὰ τὰ πρωτεῖα, ὁ Κύριος δὲν τοὺς εἶπε πὼς ὁ Πέτρος εἶναι ὁ μεγαλύτερος, ἐπειδὴ αὐτὸν ἀφήνω ἐπίτροπον εἰς τὸ ποίμνιον, αὐτὸς εἶναι ἡ κεφαλὴ ὅλων σας.

Λόγος εἰς τούς Ἀρχαγγέλους Μιχαήλ καί Γαβριήλ (Ἅγιος Νικόδημος Ἁγιορείτης)

  Αν ίσως, αγαπητοί μου Πατέρες και αδελφοί, ήθελε δοθή εις εμέ τον ταπεινόν το χάρισμα τούτο, το να αποκτήσω δηλαδή μίαν γλώσσαν από εκείνας όπου έχουσιν οι Άγγελοι, ως λέγει ο του Χριστού Απόστολος Παύλος, «εάν τάς γλώσσας των Αγγέλων λαλώ», βέβαιον και ακόλουθο ήταν ότι με την αγγελικήν αυτήν γλώσσαν ήθελε δυνηθώ να εγκωμιάσω κατ’ αξία τον Μιχαήλ και τον Γαβριήλ, τους Αρχαγγέλους του Κυρίου· διότι φυσικώ τω τρόπω, κάθε όμοιον με το όμοιον πάλιν δύναται να επαινεθή και εις τους άλλους να παρασταθή.

Αν ίσως και είχα μίαν από τας πυρίνους και αΰλους εκείνας γλώσσας όπου εδόθησαν εις τους ιερούς και θείους Αποστόλους, πρεπόντως ήθελε λαλήσω τα υπερφυσικά εγκώμια των πυρίνων και αΰλων Αρχιστρατήγων. Ανίσως -καν το ελάχιστον- ήθελε έχω καθαρισμένη την γλώσσαν μου, ωσάν ο Ησαΐας από την Σεραφική εκείνη λαβίδα, ήταν ελπίς ότι ήθελε ειπώ κάποιον τι άξιον της των Ταξιαρχών μεγαλοπρεπείας. Αλλ’ επειδή είμαι στερημένος όλων τούτων των καλών και γλώσσαν έχω όχι αγγελικήν, αλλ’ ανθρώπινη όχι πύρινη, αλλά πήλινη όχι άυλον, άλλα υλική όχι καθαράν, αλλ’ ακάθαρτον και προς τούτοις όχι ρητορική και ευμέθοδον, αλλ’ αμαθή και αμέθοδο -τι πρέπει να προσμένητε; Το να ακούσητε δηλαδή ολίγα τινά και ευτελή περί των ιερών Αρχαγγέλων.
Αφήνων λοιπόν εις ένα μέρος το να εξετάσω οποία είναι η φύσις των Αρχαγγέλων και πότε δημιουργήθησαν, και πώς και πού και τίνι τρόπω νοούσι, και πώς μεταβαίνουσιν από τόπου εις τόπον, και τα άλλα αγγελοπρεπή αυτών ιδιώματα, περί των οποίων οι Θεολόγοι διδάσκουσι, και μάλιστα η φιλάγγελος και μεγαλόδοξος γλώσσα Διονυσίου του Αρεοπαγίτου, θέλω αποδείξει μόνον εις το παρόν εγκώμιο ότι ο θείος Μιχαήλ και ο ιερός Γαβριήλ εστάθησαν οι εξαίρετοι υπηρέται των εξαίρετων ενεργειών και έργων του Παντοδυνάμου Θεού! Και προσέχετε διά να το καταλάβητε.

«Αἴτημα πρός ὅλες τίς τοπικές Ἐκκλησίες γιά σαφή, ρητή ἀναφορά στήν ἀποχή ἀπό τή χρήση τοῦ διαδικτύου καί τῶν κοινωνικών δικτύων στούς κανόνες περί νηστείας» (Jean Claude Larchet)

 ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΖΑΝ ΚΛΟΝΤ ΛΑΡΣΕ ΣΤΟ
ΔΕΥΤΕΡΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗΣ

Αγαπητοί πατέρες, αδελφές και αδελφοί,Νέες διαδικτυακές μορφές, οι οποίες ονομάζονται ψηφιακά μέσα και στις οποίες έχουμε πρόσβαση μέσα από υπολογιστές, τάμπλετ και, ιδιαίτερα τώρα πια, «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα, των οποίων το περιεχόμενο κυρίως συνίσταται στο Διαδίκτυο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα μηνύματα. Αυτές λοιπόν οι διαδικτυακές μορφές έχουν κυριολεκτικά εισβάλει στη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου και ιδιαίτερα των νέων, από την ηλικία των 10 ετών και μερικές φορές και νωρίτερα.
Οι δυνατότητες των ψηφιακών μέσων να επικοινωνούν ταχύτατα και σχεδόν ανέξοδα, η δυνατότητα που δίδουν στον καθένα να έχει πρόσβαση στους πάντες και τα πάντα και η δύναμη της εικόνας στα ψηφιακά μέσα προσδίδουν σε αυτά τα μέσα μια έντονη σαγήνη. Η κοινωνική πίεση (και ιδιαίτερα η πίεση να συμμορφώνεται κανείς), αλλά επίσης και η οικονομική διάρθρωση της κοινωνίας έχουν καταστήσει αυτά τα ψηφιακά μέσα τα εργαλεία, που όλοι σχεδόν πρέπει υποχρεωτικά να έχουν, έτσι ώστε να μην περιθωριοποιούνται και να μην εξαιρούνται από διάφορους κύκλους – κοινωνικούς, διοικητικούς, οικονομικούς.
Κατά μείζονα λόγο, ωστόσο, έχουμε εδώ να κάνουμε με μία εξάρτηση εσωτερικής ή ψυχολογικής φύσης, η οποία έχει εδραιωθεί μεταξύ των χρηστών κάθε ηλικίας. Αυτός ο εθισμός ανησυχεί πάρα πολλούς γονείς, διότι τώρα, αυτή τη στιγμή, επηρεάζει πολλά παιδιά, και πολλές φορές και οι ίδιοι οι χρήστες του τον παρατηρούν. Βλέπουμε αυτόν τον εθισμό σαφέστερα και τον παρατηρούμε κυρίως στα πιο σοβαρά περιστατικά, στα οποία απαιτείται δραστική θεραπεία, ιδιαίτερα θεραπεία μακροχρόνιας πλήρους αποχής από τέτοια μέσα, ενώ μερικές φορές απαιτείται και κλινική ψυχιατρική φροντίδα. Ωστόσο, αυτή η έξη και ο εθισμός παραμένουν απαρατήρητοι στις λιγότερο σοβαρές περιπτώσεις, διότι η συνήθεια μπορεί να καταστήσει κάτι το οποίο είναι μη φυσιολογικό να φαίνεται ως φυσιολογικό. Θα πρέπει να παρατηρήσουμε ότι για τους περισσότερους χρήστες η χρήση αυτή έχει πλέον καταστεί καταχρηστική.

Ὕμνος στούς Ἁγίους Ἀρχιστράτηγους καί τίς λοιπές οὐράνιες ἀσώματες δυνάμεις. Ἁγίου Νικολάου Ἀχρίδος

ΥΜΝΟΣ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥ ΑΡΧΙΣΤΡΑΤΗΓΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΛΟΙΠΕΣ ΟΥΡΑΝΙΕΣ ΑΣΩΜΑΤΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ. ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΑΧΡΙΔΟΣ.

Ουράνιοι Αρχιστράτηγοι,
εσείς πού άνωθεν επιβλέπετε με μεγάλη στοργή, σκεπάστε μας με τις φτερούγες σας, προστατέψτε μας με τη δύναμή σας.
Είσαστε οπλισμένοι με τη δύναμη τού Θεού, στεφανωμένοι με τη δόξα Του, κρατάτε πύρινες ρομφαίες γιά να θερίζετε τούς δαίμονες.
Αστραπιαία, σαν ακτίνες φωτός διασχίζετε τα σύννεφα, τα σύννεφα του αέρα, όπου δίνετε μάχες, παλεύοντας υπέρ του Θεού.

Ἅγιος Παΐσιος Ἁγιορείτης - Τό λίπασμα τῆς ψυχῆς

Ένα δέντρο, αν δεν το περιποιούμαστε στη ρίζα του δεν το σκαλίζουμε, δεν το ποτίζουμε, δε μπορεί να καρπίσει και να προοδεύσει. Έτσι και ο άνθρωπος, αν δεν καθαρισθεί και σκαλιστεί μέσα του, να φύγουν οί αμαρτίες και τα πάθη μέσω του πνευματικού, αν δεν θρέψει την ψυχή του με το λίπασμα του λόγου του Θεού και τη χάρη των Μυστηρίων, δεν θα καρπίσει αρετές.
https://paraklisi.blogspot.com/2018/11/blog-post_824.html

12 Νοεμβρίου Συναξαριστής. Ἰωάννου Ἐλεήμονος, Νείλου τοῦ Ἀσκητῆ, Νείλου ὁσίου του Μυροβλύτου, Μαρτίνου τοῦ Θαυματουργοῦ, Ἀχία πρόφ., Ἀρσακίου, Μαρτίνου Ἐπισκόπου, τῶν Ἁγίων Ἀντώνιου, Ζεβίνα, Γερμανοῦ, Νικηφόρου καὶ Μαραθούς, Λέωντος Πατριάρχη, Σάββα Νεομάρτυρα, Νικόλα Νεομάρτυρα, Ἰωάσαφ Ἐπισκόπου.

Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Ἐλεήμονας Ἀρχιεπίσκοπος Ἀλεξανδρείας

«Μακάριοι οἱ ἐλεήμονες, ὅτι αὐτοὶ ἐλεηθήσονται» λέει ὁ Κύριος στὴν ἐπὶ τοῦ Ὄρους ὁμιλία.
Καὶ τὰ λόγια του αὐτὰ βρίσκουν πλήρη τὴν ἐφαρμογή τους στὸ ὑπεράξιο τέκνο τῆς Κύπρου μας, τὸν Ἅγιο Ἰωάννη τὸν Ἐλεήμονα, τὸν Ἀρχιεπίσκοπο τῆς μεγάλης πόλεως Ἀλεξανδρείας.
Φυσικὰ ἡ φιλανθρωπία εἶναι χαρακτηριστικὸ γνώρισμα ὅλων τῶν ἁγίων.
Γιατί, ἡ ἀρετὴ αὐτή, ἡ ἀγάπη πρὸς τοὺς ἄλλους ἀνθρώπους εἶναι καὶ ἡ πιὸ τρανὴ πιστοποίηση τῆς ἀγάπης μας πρὸς τὸν μεγάλο μας Πατέρα, τὸν Θεό, ὅπως ξεκάθαρα τονίζει καὶ ὁ ἱερὸς Εὐαγγελιστής.
Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὅμως τὴν φιλανθρωπία τὴν ἔκαμε κύριο μέλημα τῆς ζωῆς του, ὥστε ἡ Ἐκκλησία μας νὰ τοῦ δώσει καὶ τὸ τιμητικὸ προσωνύμιο τοῦ Ἐλεήμονος.
Τὴν ζωὴ τοῦ μεγάλου αὐτοῦ φιλανθρώπου, μιὰ ζωὴ ἀληθινὰ χαριτωμένη καὶ ρωμαλέα, θὰ ἐκθέσουμε στὶς γραμμὲς ποὺ ἀκολουθοῦν.
Εἶναι τόσο διδακτική, μὰ καὶ τόσο ἐνδιαφέρουσα εἰδικὰ γιὰ τὴν ἐποχή μας, ποὺ εἶναι μία ἐποχὴ ἄκρατου ἀτομισμοῦ.

Seek first the Kingdom of God


ΤΗΕ ROLE OF THE ORTHODOX CHURCH 


Seek first the Kingdom of God
But seek ye first the kingdom of God, and his righteousness; and all these things shall be added unto you.” [Matthew 6:33]. To ask for the Kingdom means to ask that God reins inside me, He shall be my Lord.
However, we must believe that; there lies the difficulty and stress. People say “Why should it start with it, anyways? Why should I do it”. If you don’t believe, you have no motive, obviously. You have to be convinced that your spiritual eyes must open, here and now, because if they do not open here (in this life), it will be impossible afterwards … “there is no repentance in Hades”. This is a basic belief in Orthodoxy: “In Hades there is no repentance”. If your spiritual eyes do not open in this life on earth, it will be impossible after our physical death.
Our spiritual eyes won’t open by accident; we have to act, with God’s help, of course. By the Grace of God, we achieve it, not by ourselves! But we have to want to achieve it in this life. Watch out!

12 Νοεμβρίου. Ἰωάννου τοῦ ἐλεήμονος, πατριάρχου Ἀλεξανδρείας. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Ἡμέρας. Δευτ. κε΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Β΄ Θεσ. α΄ 1-10).
Β Θεσ. 1,1         Παῦλος καὶ Σιλουανὸς καὶ Τιμόθεος τῇ ἐκκλησίᾳ Θεσσαλονικέων ἐν Θεῷ πατρὶ ἡμῶν καὶ Κυρίῳ Ἰησοῦ Χριστῷ·
Β Θεσ. 1,1                  Ο Παύλος και ο Σιλουανός και ο Τιμόθεος εις την Εκκλησίαν των Θεσσαλονικέων, η οποία έχει ιδρυθή και υπάρχει εν τω ονόματι του Θεού και Πατρός ημών και του Κυρίου Ιησού Χριστού,