Σελίδες

Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 2019

6. «Ἡ πίστις ὑμῶν...ἐν δυνάμει Θεοῦ», 29-12-2019, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

6. «Ἡ πίστις ὑμῶν...ἐν δυνάμει Θεοῦ» ( Α΄ Κορ. 2, 1-5), 29-12-2019, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr

Ἀπό τόν ἐπιτάφιο λόγο τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου στόν Μέγα Βασίλειο


ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ 

ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΠΙΤΑΦΙΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ 

ΣΤΟΝ ΜΕΓΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟ 

[Μέρος πρώτο: η χειροτονία του Μ. Βασιλείου ως πρεσβυτέρου και ως επισκόπου-ποιμένα και η προσφορά του στο ποίμνιό του] 

Η πολύτροπη φιλανθρωπία του Θεού και η οικονομία Του για τον άνθρωπο, αφού έκανε τον Βασίλειο γνωστό με πολλά περιστατικά που μεσολάβησαν και τον ανέδειξαν όλο και λαμπρότερο, τον προβάλλει ως φάρο της Εκκλησίας περίοπτο και περιλάλητο, αφού τον συγκατέλεξε στην ιερή τάξη των πρεσβυτέρων και από μία πόλη, την Καισάρεια, τον έκανε πυρσό όλης της οικουμένης. Με ποιον τρόπο; Δεν έφτιαξε εκ του προχείρου το αξίωμα, ούτε την ίδια ώρα τον έλουσε και τον έκανε σοφό, όπως γίνεται σήμερα με τους πολλούς που επιθυμούν τις πρωτοστασίες· τον έκανε άξιο της τιμής με την τάξη και τον νόμο της πνευματικής προόδου. 
Δεν επαινώ την αταξία και την ακοσμία μας, κάποτε και αυτών που προεδρεύουν στην Εκκλησία. Δεν θα τολμήσω να τους κατηγορήσω όλους. Εξάλλου δεν είναι και δίκαιο. Επαινώ τον ναυτικό νόμο που στον κυβερνήτη του πλοίου δίνει πρώτα το κουπί, από αυτό τον φέρει στην πλώρη και τους εμπιστεύεται την ανίχνευση της πορείας και τέλος τον καθίζει στο τιμόνι, έπειτα από πολύ σχίσιμο των κυμάτων και πολλή εξέταση των ανέμων. Το ίδιο γίνεται και στα στρατιωτικά. Στρατιώτης, ταξίαρχος, στρατηγός. Αυτή είναι η άριστη σειρά και η ωφελιμότατη για τους αρχόμενους. 
Πολύ μεγάλη αξία θα είχε εάν επικρατούσε και σε μας παρόμοια τάξη. Τώρα όμως κινδυνεύει η αγιότατη ανάμεσα σε όλα τάξη, να είναι η περισσότερο καταγέλαστη από όλες τις τάξεις μας· διότι η πρωτοστασία δεν κερδίζεται περισσότερο από την αρετή παρά από αθέμιτες ενέργειες. Και οι θρόνοι περιέρχονται όχι στους πιο άξιους, αλλά σε όσους έχουν περισσότερη δύναμη. Συγκαταλέγεται στους προφήτες ο Σαμουήλ, που βλέπει το μέλλον, αλλά και ο Σαούλ, ο αποδιοπομπαίος. Κατατάσσεται στους Βασιλείς ο Ροβοάμ του Σολομώντος, αλλά και ο Ιεροβοάμ, ο δούλος και αποστάτης. Ιατρός δεν γίνεται κανείς ούτε ζωγράφος, που δεν μελέτησε πρώτα τη φύση κάθε ασθένειας ή δεν ανέμειξε πολλά χρώματα, και δεν σχεδίασε μορφές. Ο προκαθήμενος όμως βρίσκεται εύκολα, χωρίς να κοπιάσει, αποκτά αμέσως αξία, σπείρεται και φυτρώνει, όπως στον μύθο γίνεται με τους γίγαντες. Πλαστουργούμε αυθημερόν τους αγίους και ορίζουμε να γίνουν σοφοί αυτοί που δεν έχουν τίποτε διδαχτεί, ούτε έχουν προσφέρει καμία υπηρεσία πριν λάβουν τον βαθμό εκτός από το ότι τον επιθυμούσαν. Και ο ένας υπομένει τη χαμηλή θέση και στέκεται με ταπεινοφροσύνη, ενώ είναι άξιος για την υψηλή, επειδή έχει μελετήσει πολύ τα θεία λόγια και έθεσε πολλούς νόμους για την υποταγή της σαρκός· ενώ ό άλλος κάθεται στην πρώτη θέση με σοβαροφάνεια, σηκώνει το φρύδι κατά των μεγαλυτέρων του και δεν αισθάνεται τρόμο για τον θρόνο ούτε τον καταλαμβάνει φρίκη, βλέποντας τον ικανό χαμηλά. Αλλά λαμβάνοντας τη δύναμη νομίζει συνάμα σοφότερο τον εαυτό του. Πέφτει βέβαια έξω και η εξουσία του έχει αφαιρέσει την ικανότητα να σκέφτεται. 

Γιά τόν σεβαστό Πατέρα Γεώργιο Μεταλληνό


Mόλις πληροφορήθηκε σύγχρονος Μεγάλος Γέροντας τήν ὁσιακή κοίμηση τοῦ π. Γεωργίου Mεταλληνοῦ, μέ κάλεσε ἐκεῖνος στό τηλέφωνο. Ἄλλωστε μαζί πηγαίναμε στόν Ἅγιο Ἀντύπα στό Γουδί καί παρακολουθούσαμε τίς ἀνεπανάληπτες ὁμιλίες του καί τίς μυσταγωγικότατες ἀκολουθίες του. Σ’ ἐμένα ἦταν ὁ ἀγαπημένος μου καθηγητής στό Πανεπιστήμιο. Τόσο μέ ἐμπιστευόταν, ὥστε μέ ὅριζε ἐπιτηρητή στήν διεξαγωγή ἐξετάσεων. Σήμερα βυθίστηκα στούς λυγμούς καί στό πένθος. Φαίνεται τό .. εἶδε ὁ βλέπων καί μέ κάλεσε στό τηλέφωνο. Γεμάτος γέλιο καί χαρά μοῦ εἶπε: 
«Ἄντε καί στά δικά μας! Γεμίζει ὁ οὐρανός ἀπό νέα φῶτα πού περιχορεύουν μέσα στό μέγα καί ἄπλετον Φῶς! Τοῦτος ἐδῶ εἶναι στήλη φωτός! Τόν κατέταξε ὁ Θεός μέ τούς ὁμολογητές, κοντά στόν Ἅγιο Μάξιμο... Ἔλαβε στεφάνι ἀπλανοῦς διδασκάλου καί ὁμολογητοῦ. Ἦταν ὁμολογητής τῆς δυνάμεως τῆς πίστεως καί σύγχρονος μάρτυρας. Κατέδειξε εὐθαρσῶς καί ἀπαθῶς τίς πλάνες τῆς Δύσεως, κατονόμασε ἀπροκάλυπτα τήν φοβερή αἵρεση τοῦ Παπισμοῦ ὡς πολιτικο-οἰκονομική ὀργάνωση μέ θρησκευτική ἐπένδυση καί ἀνέδειξε τό ἁγιοπνευματικό περιεχόμενο τῆς Ὀρθοδοξίας. Τρόμαξε γιά τήν γοητεία πού ἀσκεῖ στούς πρωτευθύνους τῆς Ἐκκλησίας "τῶν τοῦ Xριστοῦ πενήτων", τῆς μόνης Ἐκκλησίας, ἤτοι τῆς Ὀρθοδόξου, ἡ κοσμική λαμπρότητα καί ἡ ἐξουσιαστική λαγνεία τοῦ Βατικανοῦ.. Προέβαλλε τό ἡσυχαστικό ὑπόβαθρο τῆς Ρωμιοσύνης καί μέ πόνο ψυχῆς στηλίτευσε, κάνοντας τεκμηριωμένες ἐπιστημονικές ἀναγωγές στίς δέλτους τῆς ἱστορίας καί ἐπιστρατεύοντας ἀδιάσειστα ἁγιοπατερικά ἐπιχειρήματα, τήν νόθευση τῆς παραδόσεώς μας ἀπό τόν ἠθικισμό καί τόν ἀμοραλισμό τῆς Δύσεως. Ἔλεγε ὅτι ἡ ἠθική στούς Ὀρθοδόξους δέν εἶναι ἡ ἐπιδερμική στιλπνότητα τῆς ψυχῆς, ἀλλά ἡ ἐνδογενής ἀσκησομυστηριακή της ἀναγέννηση. 
Ἀγαποῦσε τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο ὡς εὐσεβῆ πηγή τοῦ Γένους, ἀλλά πονοῦσε ἀφάνταστα γιά τήν οἰκουμενιστική του μετάλλαξη καί τήν Ἀθηναγορική-Βαρλααμική πρακτική πού υἱοθέτησε τά τελευταῖα χρόνια.

Μετά από τον τάφο αρχίζει νέα ζωή!

Τις προάλλες, πέρασε ένας νέος και ήταν σαν τον Φαρισαίο. Μου λέει:
- Πάτερ, για κοίταξέ με τι μπράτσα έχω! Τι νειάτα που έχω!
- Τι να σε δω, παιδί μου!
- Κοίταξέ με, τι ντρέπεσαι;
Τον κοίταξα μια ματιά.
- Έχω, πάτερ μου, 5-6 πτυχία. Έχω πλούτη, οικόπεδα, χρήματα, σπίτια. Ένα μόνο δεν έχω. Δεν πιστεύω στον Χριστό σας.
Του λέω, λοιπόν, και ‘γω:
- Άκουσε, παιδί μου, εφ’ όσον τον Χριστό δεν πιστεύεις, τίποτα δεν έχεις. Αυτά που έχεις, σου τα έδωσε ο Θεός. Δεν σου τα έδωσε μόνο για τον εαυτό σου. Τα έδωσε για τους φτωχούς, τους πονεμένους ανθρώπους. Πόσα φτωχά, πόσα ορφανά παιδιά υπάρχουν… Αυτά που έχεις σε ακολουθούν μέχρι τον τάφο. Μετά από τον τάφο αρχίζει νέα ζωή! Και του είπα το εξής περιστατικό:

Ἡ μαγεία τῶν Χριστουγέννων (Ἀπόστολος Παπαδημητρίου)

Καθώς εντείνεται η αποχριστιάνιση του δυτικού κόσμου, ολοένα και ευρύτερη γίνεται η σύνδεση του όρου μαγεία με τα Χριστούγεννα. Ο όρος μαγεία προέρχεται από την αρχαία περσική λέξη μάγκου, που σχετιζόταν με είδος θρησκευτικού λειτουργού. Περί τα τέλη του 6ου αιώνα ο όρος υιοθετήθηκε από τους προγόνους μας, χρησιμοποιήθηκε όμως με αρνητική σημασία για να χαρακτηρίσει θρησκευτικά τελετουργικά απόκρυφα και δόλια. Επιφανειακά εξεταζόμενη η μαγεία φαίνεται να σχετίζεται με τη γέννηση του Χριστού, αφού μάγοι από την Ανατολή, που κατά την παράδοση ερευνούσαν τις κινήσεις των αστέρων, ήλθαν να προσκυνήσουν τον νεογέννητο βασιλιά του κόσμου και πρόσφεραν πολύτιμα δώρα. Δυστυχώς όμως, παρά την αλματώδη ανάπτυξη της επιστήμης, έχουμε ολισθήσει επικίνδυνα σε προεπιστημονικές πρακτικές με την ένοχη σιωπή της επιστημονικής κοινότητας. Νέοι «μάγοι» «ερευνούν» τις κινήσεις των άστρων και προσφέρουν με το αζημίωτο πληροφορίες πάσης φύσεως στον ανερμάτιστο «ορθολογικό» άνθρωπο, τον άνθρωπο έρμαιο των νέων τσαρλατάνων, που έχουν υποκαταστήσει τις τσιγγάνες χαρτορίχτρες και ερμηνεύτριες των σημαδιών της «μοίρας».
Στη χριστιανική εποχή η μαγεία σχετίστηκε με τον διάβολο και εννοείται με τον όρο αυτό τελετουργικό επίκλησης του διαβόλου, από τον οποίο ζητείται η βοήθεια ή η μεσολάβηση για πρόκληση κακού σε μισητό πρόσωπο. Κάποιοι από τους πολιτικούς μας δήλωσαν αποφασισμένοι να συμμαχήσουν με τον διάβολο για το καλό της πατρίδας μας! Κατά τον Μεσαίωνα η σκοτεινή δυτική χριστιανοσύνη έθεσε υπό απηνή διωγμό τους ασχολούμενους με τη μαγεία. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που παραδόθηκαν στην πυρά. Αυτή η ιεροεξεταστική αντιμετώπιση των μάγων είχε ως συνέπεια, πολλά αποκαλούμενα από τους εμπαθείς πολέμιους της χριστιανικής πίστης στην εποχή μας «ελεύθερα πνεύματα», να δουν με συμπάθεια τη μαγεία και να διαχωρίσουν τη θέση τους από εκείνη της Εκκλησίας. Βέβαια ο «ορθολογισμός» της «Αναγέννησης» και περισσότερο του «Διαφωτισμού» επέτυχε την αμφισβήτηση, αρχικά, και την απόρριψη, τελικά, του πνευματικού κόσμου. Στα πλαίσια της νέας φιλοσοφίας στην ανυπαρξία ακολούθησε τον Θεό και ο διάβολος. Σήμερα στη Δύση περισσότεροι είναι αυτοί που αρνούνται την ύπαρξη του διαβόλου σε σχέση με εκείνους που αρνούνται την ύπαρξη του Θεού.

Ἡ χαρτοπαιξία





YΠAPXEI, αγαπητοί μου, μια κοινωνική πληγή, που μοιάζει με φοβερό φίδι. Tο φίδι αυτό όλο το χρόνο λουφάζει. Tώρα στις εορτές βγαίνει. Ποιό είναι το φίδι; Ας γελάς εσύ που μ’ ακούς, όποιος και νά ‘σαι. Eγώ θα σου πω την αλήθεια, και αδιαφορώ τι θα πεις εσύ. Tο φίδι, λοιπόν, που μαστίζει την κοινωνία τις ημέρες αυτές και ιδίως τη νύχτα της πρωτοχρονιάς, είναι η χαρτοπαιξία. Mεγάλο φίδι

―Δε’ μ’ αφήνεις ήσυχο να παίξω για το καλό του χρόνου; σου λέει ο άλλος.
«Για το καλό του χρόνου»; Mα δε’ φέρνει κανένα καλό η χαρτοπαιξία. Δεν είναι αθώο παιχνιδάκι. Eίναι παιχνίδι δαιμονικό. Eίναι σατανάς ολόκληρος με εκατόν πενήντα κέρατα.

1. Παίζεις χαρτιά;
Πρώτα – πρώτα χάνεις το χρόνο σου. Hξερα ένα παιδί που ήρθε πρώτος στο πανεπιστήμιο στην Aθήνα. Tον πρώτο χρόνο πήγαινε καλά, έπαιρνε και υποτροφία. Tο δεύτερο χρόνο έμπλεξε με παρέες και τον μάθανε να χαρτοπαίζει. E, μέχρι σήμερα δίπλωμα δεν πήρε. Aντί να ξενυχτά στα γράμματα, ξενυχτούσε στό χαρτοπαίγνιο. Eτσι καταστράφηκε. Oι χαρτοπαίκτες χάνουν το χρόνο τους. Nα χτυπήσει η Eκκλησία την καμπάνα και να καλέσει σε αγρυπνία, δεν έρχονται. Oταν όμως ο σατανάς καλεί για χαρτοπαίγνιο, κάθονται εκεί μέχρι τις πρωϊνές ώρες χάνοντας το χρόνο τους.

2. Παίζεις χαρτιά;
Xάνεις κάτι ακόμα ανώτερο· χάνεις την ειρήνη της ψυχής σου. Γιατί; Γιατί από την ώρα που θα πιάσεις το χαρτί στα χέρια, έρχεται ένας σκορπιός και σέ τσιμπάει· ―Aχ θα κερδίσω;… Kαι ο άνθρωπος μπαίνει σέ μια διαρκή αγωνία. Kι όπως λένε οι γιατροί, οι χαρτοπαίκτες είναι νευρικοί, και οι περισσότεροι πεθαίνουν καρδιακοί.

3. Παίζεις χαρτιά;

Ἡ μπίζνα τοῦ μεταναστευτικοῦ

Τί ἀποκαλύπτει ὁ στρατηγὸς ἐα Ἀνδρέας Ἡλιοπουλος

Ἀποκαλυπτικὸς γιὰ τὸ τί συμβαίνει μὲ τὸ μεταναστευτικὸ ἦταν ὁ στρατηγὸς Ἀνδρέας Ἡλιοπουλος ὁ ὁποῖος χειρίστηκε ἐπὶ μακρὸν τὶς μεταναστευτικὲς ροές. Χαρακτηριστικὰ ὁ κός. Ἡλιοπουλὸς ἀποκάλυψε στὸ Γιῶργο Τράγκα ὅτι πρόκειται γιὰ τεράστια μπίζνα καὶ γιὰ ἀπειλῆ γιὰ τὴ χώρα μας.
Ὅπως, λοιπόν, εἶπε ὡς ὑπαρχηγὸς ΑΣΔΕΝ εἶχε ζήσει ἤδη τὸ μεταναστευτικὸ καὶ εἶχε σημαντικὴ ἐμπειρία. Ἔτσι, προσφέρθηκε μετὰ τὴν ἀποστρατεία του νὰ συνεισφέρει στὴ Διεύθυνση μεταναστευτικοῦ στὸ ἁρμόδιο ὑπουργεῖο.
Ὅταν πῆγα στὴν ἐν λόγω ὑπηρεσία μὲ ἕνα προεδρικὸ διάταγμα ἄλλαξε ὁ προηγούμενος νόμος μὲ ἀποτέλεσμα νὰ δυσχεραίνεται τὸ ἔργο μας. Δηλαδή, νὰ ὑποδεχθοῦμε, νὰ περιθάλψουμε καὶ νὰ.... στεγάσουμε ὅλους τους εἰσερχόμενους ἐνῶ τὰ λεφτὰ πήγαιναν πρὸς τὶς ΜΚΟ.
Σύμφωνα μὲ τὸν κ. Ἡλιοπουλο ὅταν φτάνουν οἱ μετανάστες στὴν Ἑλλάδα γίνεται μία πρώτη καταγραφὴ ἀπὸ τὸ λιμενικὸ καὶ στὴ συνέχεια ἀναλαμβάνουν οἱ ΜΚΟ.
Στὰ νησιὰ ὑπάρχουν πολλὲς ΜΚΟ ποὺ δὲν ἔχουν καταγραφεῖ πουθενά. Ἐγώ, προσπαθοῦσα νὰ βγάλω μία ἄκρη μὲ τὸ θέμα αὐτὸ καὶ ζήτησα ἐγγράφως ὁδηγίες ἀπὸ τὸν Ὑπουργὸ Μεταναστευτικῆς πολιτικῆς.
Ἡ ἑλληνικὴ κυβέρνηση δὲν ἔχει τὸν ἔλεγχο τῶν ΜΚΟ ποὺ χρηματοδοτοῦνται ἀπευθείας ἀπὸ τὴν Ε.Ε.
Δὲν εἶναι θεσμοθετημένες δομὲς ὅπου ξέρουν οἱ ἔνοπλες δυνάμεις τί συμβαίνει. Ἡ Ἑλλάδα δὲν ἔχει συμμετοχὴ στὸ πῶς μοιράζει ὁ διεθνὴς ὀργανισμὸς μετανάστευσης στὶς ΜΚΟ γιὰ τὶς διάφορες ὑπηρεσίες ποὺ προσφέρουν ὅπως σίτιση καὶ στέγαση κλπ.

Διδασκαλία «μακεδονικῆς» γλώσσας σὲ σχολεῖα τῆς Ἔδεσσας ζητάει φιλοσκοπιανή ΑΜΚΕ

Ἡ φιλοσκοπιανὴ ΑΜΚΕ ζητάει νὰ ἐφαρμοστεῖ πρόνοια τῆς … Συνθήκης τῶν Σεβρῶν τοῦ 1923, σύμφωνα μὲ τὴν ὁποία προβλέπεται «ἡ παροχὴ εὐκολιῶν γιὰ τὴ διδασκαλία ἄλλων γλωσσῶν πέραν τῆς ἑλληνικῆς στὰ σχολεῖα τῆς δημόσιας ἐκπαίδευσης»
Αἴτημα πρὸς τὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας γιὰ διδασκαλία τῆς «μακεδονικῆς» γλώσσας στὰ σχολεῖα κατέθεσε ἡ φιλοσκοπιανὴ ΑΜΚΕ «Κρστε Μισιρκοβ», ποὺ ἔχει ἕδρα τὴν Ἀριδαία Πέλλας μὲ πρόεδρο τὸν ἀποσχηματισθέντα ἱερέα Νικόδημο Τσαρκνιά.
Ἡ φιλοσκοπιανὴ ΑΜΚΕ ζητάει συγκεκριμένα νὰ ἐφαρμοστεῖ πρόνοια τῆς … Συνθήκης τῶν Σεβρῶν τοῦ 1923, σύμφωνα μὲ τὴν ὁποία προβλέπεται «ἡ παροχὴ εὐκολιῶν γιὰ τὴ διδασκαλία ἄλλων γλωσσῶν πέραν τῆς ἑλληνικῆς στὰ  σχολεῖα τῆς δημόσιας ἐκπαίδευσης»
Παράλληλα μὲ ἐπιστολὴ πρὸς τὸ Δῆμο Ἔδεσσας, ὁ Τσαρκνιᾶς αἰτεῖται τὴν παραχώρηση σχολικῆς αἴθουσας προκειμένου νὰ πραγματοποιοῦνται μαθήματα «μακεδονικῆς» γλώσσας μέσω internet
«Τὸ πρόγραμμα αὐτὸ θὰ ἀπευθύνεται σὲ δημότες τῆς Ἔδεσσας, θὰ εἶναι πιλοτικό, θὰ ἔχει περιορισμένο ἀριθμὸ συμμετεχόντων καὶ θὰ παρέχεται δωρεὰν ἀπὸ τὴν ΑΜΚΕ «Κρστε Μισιρκοβ» ἡ ὁποία θὰ ἀνλάβει τὰ ἔξοδα ἰντερνετικὴς σύνδεσης τῆς χρήσης πλατφόρμας διδασκαλίας καὶ τὸν ἀπαιτούμενο ἐξοπλισμὸ» ἀναφέρει μεταξὺ ἄλλων ἡ ἐπιστολὴ πρὸς τὴν Πρωτοβάθμια Σχολικὴ Ἐπιτροπὴ Ἔδεσσας.

Ἠχητικό Ἁγιολόγιο 31 Δεκεμβρίου


Ἀκοῦστε τό βίο τῶν Ἁγίων της Ὀρθοδοξίας πού ἑορτάζουν σήμερα 31 Δεκεμβρίου


Για να κατεβάσετε και να αποθηκεύσετε την ομιλία σε mp3 πατήστε ΕΔΩ (δεξί κλίκ αποθήκευση ως, ή αποθήκευση δεσμού ως)

31 Δεκεμβρίου. Ἀπόδοσις τῆς ἑορτῆς τῶν Χριστουγέννων. Μελάνης ὁσίας τῆς Ῥωμαίας. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ. Ἡμέρας. Τρ. κθ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Ἑβρ. δ΄ 1 - 13).
Εβρ. 4,1            Φοβηθῶμεν οὖν μή ποτε, καταλειπομένης ἐπαγγελίας εἰσελθεῖν εἰς τὴν κατάπαυσιν αὐτοῦ, δοκῇ τις ἐξ ὑμῶν ὑστερηκέναι.
Εβρ. 4,1                     Λοιπόν και ημείς, έχοντες υπ' όψιν την τιμωρίαν των Εβραίων ας φοβηθώμεν μήπως τυχόν, ενώ ισχύει δι' ημάς η νέα υπόσχεσις του Θεού δια να εισέλθωμεν εις την αιωνίαν ανάπαυσιν της ενδόξου Βασιλείας του, φανή ότι κάποιος από σας έχει καθυστερήσει και μένει έξω.