Σελίδες

Κυριακή 22 Μαρτίου 2020

Συνείδηση καί διάκριση Πνευματικό Ἀλφάβητο Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτoυ


Συνείδηση καί διάκριση Πνευματικό Ἀλφάβητο Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτoυ 20 11 2018

Ὁ ἑαυτός μας καί ὁ σταυρός μας, (Κυριακή τῆς Σταυροπροσκυνήσεως), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου


Ὁ ἑαυτός μας καί ὁ σταυρός μας, (Κυριακή τῆς Σταυροπροσκυνήσεως),
Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com,
http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος ὑποδεικνύει καί ἀναλύει μία ἰδιαίτερα ψυχωφελή προσευχή γιά μετά τό γεῦμα ἤ τό δεῖπνο


[…]Για τούτο επαινώ και θαυμάζω τους μοναχούς, οι οποίοι κατέλαβαν τις ερήμους, και για τις άλλες αρετές τους, αλλά και επειδή θυμούνται τη φράση αυτή του Κυρίου[Ματθ.16,27: «μέλλει γὰρ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἔρχεσθαι ἐν τῇ δόξῃ τοῦ πατρὸς αὐτοῦ μετὰ τῶν ἀγγέλων αὐτοῦ, καὶ τότε ἀποδώσει ἑκάστῳ κατὰ τὴν πρᾶξιν αὐτοῦ)»], ότι δηλαδή κατά την ημέρα της κρίσεως θα αποδώσει ο Κύριος στον καθένα ανάλογα με τα έργα του· διότι οι μοναχοί μετά το μεσημβρινό φαγητό ή, καλύτερα, μετά το δείπνο(διότι μεσημβρινό φαγητό δεν λαμβάνουν ποτέ, καθόσον γνωρίζουν ότι η παρούσα ζωή είναι ζωή πένθους και νηστείας[Λουκ. 6,21: «Μακάριοι οἱ πεινῶντες νῦν, ὅτι χορτασθήσεσθε. μακάριοι οἱ κλαίοντες νῦν, ὅτι γελάσετε(:μακάριοι είστε εσείς που πεινάτε τώρα και υπομένετε καρτερικά και χωρίς να γογγύζετε τις στερήσεις και τις ανάγκες της φτώχειας, διότι θα χορτάσετε με τα πνευματικά αγαθά της ουράνιας βασιλείας. Μακάριοι είστε εσείς που κλαίτε τώρα για τα αμαρτήματά σας και τις δοκιμασίες που δέχεστε με ευγνωμοσύνη από τον Θεό, ο οποίος με αυτές σας παιδαγωγεί, διότι θα γελάσετε και θα χαρείτε στην άλλη ζωή) » και Ιω. 16,20: « ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι κλαύσετε καὶ θρηνήσετε ὑμεῖς, ὁ δὲ κόσμος χαρήσεται· ὑμεῖς δὲ λυπηθήσεσθε, ἀλλ᾿ ἡ λύπη ὑμῶν εἰς χαρὰν γενήσεται(:αληθινά, αληθινά σας λέω ότι εσείς θα κλάψετε και θα θρηνήσετε για το θα σταυρικό θάνατό μου˙ ο αμαρτωλός και αμετανόητος κόσμος όμως που βρίσκεται μακριά από το Θεό θα χαρεί, διότι θα απαλλαγεί από μένα, που με θεωρεί εχθρό του. Εσείς θα λυπηθείτε βέβαια, αλλά η λύπη σας πολύ σύντομα θα μετατραπεί σε χαρά)]· μετά το δείπνο λοιπόν αφού πρώτα πουν μερικούς ευχαριστήριους ύμνους στον Θεό, θυμούνται και αυτή τη φράση.
Και αν θέλετε να ακούσετε τον ύμνο τους, για να τον λέτε και εσείς συνεχώς, θα σας απαγγείλω ολόκληρη εκείνη την ιερή ωδή. Ως εξής λοιπόν έχουν τα λόγια αυτής· «Εὐλογητὸς ὁ Θεὸς ὁ τρέφων με ἐκ νεότητός μου, ὁ διδοὺς τροφὴν πάσῃ σαρκί· πλήρωσον χαρᾶς καὶ εὐφροσύνης τὰς καρδίας ἡμῶν ἵνα πάντοτε αὐτάρκειαν ἔχοντες, περισσεύωμεν εἰς πᾶν ἔργον ἀγαθὸν ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ τῷ Κυρίῳ ἡμῶν, μεθ' οὗ σοι δόξα, τιμὴ καὶ κράτος, σὺν ἁγίῳ Πνεύματι, εἰς τοὺς αἰῶνας Ἀμήν. ∆όξα σοι, Κύριε, δόξα σοι, Ἅγιε, δόξα σοι, Βασιλεῦ· ὅτι ἔδωκας ἡμῖν βρώματα εἰς εὐφροσύνην. Πλῆσον ἡμᾶς Πνεύματος ἁγίου, ἵνα εὑρεθῶμεν ἐνώπιόν σου εὐαρεστήσαντες, μὴ αἰσχυνόμενοι, ὅτε ἀποδίδως ἑκάστῳ κατὰ τὰ ἔργα αὐτοῦ(: ας είσαι ευλογημένος εσύ ο Θεός ο οποίος με τρέφεις εκ νεότητός μου, ο Οποίος δίδεις τροφή σε κάθε ζωντανή ύπαρξη· γέμισε, σε παρακαλούμε, με χαρά και ευφροσύνη τις καρδιές μας, ώστε έχοντας πάντοτε κάθε επάρκεια, να πλεονάζουμε σε κάθε καλό έργο δια της χάριτος του Ιησού Χριστού του Κυρίου μας, μετά του οποίου σε Εσένα ανήκει η δόξα, η τιμή και η εξουσία μαζί με το Άγιο Πνεύμα στους αιώνες.

Ἡ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ δέν εἶναι θέατρο νά τό παίζεις στην τηλεόραση...


Tην Παρασκευή την ώρα που θα γινόταν οι ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ στις εκκλησίες μας, αλλά δεν έγιναν για τους πιστούς, η ΠΑΝΑΓΙΑ πέρασε από κάθε σπίτι και μάζεψε δάκρυα.
Μάζεψε δάκρυα η Υπεραγία Θεοτόκος από κάθε σπίτι και από κάθε γωνιά της Ελλάδος για να τα πάει στον Υιό της, ώστε το κακό να μικρύνει για αυτήν , κάνοντας Έλεος ο ΧΡΙΣΤΟΣ στα αμαρτωλά παιδία του που δέχονται αυτές τις ημέρες σκληρή παιδαγωγία, η οποία μόλις ξεκίνησε.
Οι καμπάνες δεν χτυπούν , μόνο κάποιοι ομόαιμοι πνευματικά του Παπαφλέσσα σηκώνουν το πνευματικό ανάστημά τους.
Οι καμπάνες βλάπτουν την υγεία των αυτιών του αντίχριστου πνεύματος των ημερών μας .
Αυτό το αντίχριστο πνεύμα βρήκε αφορμή το γεγονός της τέλειας καταιγίδας της πανδημίας των ημερών μας, λες και η ανθρωπότητα δεν πέρασε πανδημίες χολέρας , τύφου, παράτυφου, πανώλης , της λεγόμενης ισπανικής γρίπης με εκατομμύρια θύματα;
Πριν από λίγο ένας παππούλης, κλαίγοντας:
- Τι να το κάνω που έκανα τους ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥΣ μόνος μου;
- Άδειο το εκκλησάκι από ανθρώπους, αλλά και από Αγγέλους γιατί αυτά πάνε μαζί και εμείς οι ιερουργοί τους βλέπουμε και τους δυο.
- Το πρωί μίλησα με τον γέροντα μου από … και μου είπε:

Ἅγιος Νεομάρτυς Μιχαήλ ὁ ἀρτοπώλης



ΑΓΙΟΣ ΝΕΟΜΑΡΤΥΣ ΜΙΧΑΗΛ Ο ΑΡΤΟΠΩΛΗΣ

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού 

Οι Νεομάρτυρες, που έδωσαν τη μαρτυρία τους για το Χριστό στα μαύρα χρόνια της τουρκοκρατίας, προέρχονταν από όλα τα κοινωνικά στρώματα και επαγγέλματα. Πλούσιοι και φτωχοί, βιοτέχνες, ναυτικοί, αγρότες, τεχνίτες, και από όλα τα επαγγέλματα αναδείχτηκαν ήρωες της χριστιανικής πίστεως. Ένας από αυτούς είναι και ο Νεομάρτυς άγιος Μιχαήλ ο Αρτοπώλης. 
Γεννήθηκε στο χωριό Γρανίτσα της Ευρυτανίας περί το 1510. Οι γονείς του, φτωχοί βιοπαλαιστές, Δημήτριος και Σωτήρα, ή Στατήρα, του ενέπνευσαν την ευσέβεια και τη βαθειά προσήλωσή του στην ορθόδοξη πίστη. Στην ηλικία των έξι ετών ο πατέρας του αρρώστησε και πέθανε, αφήνοντάς τον ορφανό και μοναδικό προστάτη της φτωχής μητέρας του. Όταν ήρθε σε ηλικία γάμου, νυμφεύτηκε μια ευσεβή νέα.
Όμως η ζωή ήταν δύσκολη στα άγονα εκείνα μέρη των κακοτράχαλων αγραφιώτικων βουνών, γι’ αυτό πήρε τη μεγάλη απόφαση να ξενιτευτεί. Γύρισε πολλούς τόπους και στο τέλος κατέληξε στην πολυάνθρωπη Θεσσαλονίκη, όπου έμαθε την τέχνη του αρτοποιού και άσκησε το επικερδές επάγγελμα του αρτοπώλη, ανοίγοντας δική του επιχείρηση. Σε λίγο καιρό έγινε γνωστός για τον καλοσυνάτο χαρακτήρα του και την τιμιότητά του στους χριστιανούς, μα και στους εβραίους και μουσουλμάνους της Θεσσαλονίκης. Ασκούσε την ελεημοσύνη, χαρίζοντας ψωμί στους φτωχούς, καθώς και τα περισσεύματα των κερδών του από το κατάστημά του. Είχε γίνει γνωστός με το όνομα «ο Μιχαήλ που μοιράζει ψωμί στους φτωχούς»!

Ἀπάντηση Ἰατρικοῦ Συλλόγου Αθηνῶν (1988) περί Θείας Κοινωνίας καί AIDS


Τὸ 1988 ὁ τότε Βουλευτὴς τοῦ ΠΑΣΟΚ Βασίλειος Ἀγοράστης, εἶχε καταθέσει ἐρώτηση στὴν Βουλὴ ζητῶντας ἀπὸ τὸ ἁρμόδιο Ὑπουργεῖο καὶ τοὺς Ἰατρικοὺς Συλλόγους νὰ λάβουν θέση γιὰ τὸ θέμα τῆς Θείας Κοινωνίας «γιὰ τὸ ἀπαράδεκτο καὶ θλιβερὸ αὐτὸ φαινόμενο» ὅπως ἀκριβῶς ἔγραφε μὲ τὴν ὁποία θὰ μεταδιδόταν τὸ AIDS!
Παραθέτω ἕνα μικρὸ ἱστορικὸ ἀπὸ τὴ δεκαετία του '80 ὅταν ὁ Ἰατρικὸς Σύλλογος Ἀθηνῶν πῆρε ἐπίσημη καὶ ἀνοιχτὴ θέση γιὰ τὴν Θεία Κοινωνία.
Βλέποντας πὼς τὸ μόνο ποὺ ἀλλάζει εἶναι οἱ ἡμερομηνίες, ἀλλὰ οἱ τακτικὲς μένουν οἱ ἴδιες, θὰ ἤθελα μόνο νὰ θυμίσω κάτι ἀπὸ τοὺς λόγους τοῦ Μακαριστοῦ Ἀρχιεπισκόπου Χριστοδούλου καὶ τοῦ Ἁγίου Ἰωάννη τοῦ Χρυσοστόμου καὶ ἔπειτα νὰ παραθέσω τὴ θέση τοῦ Ἰατρικοῦ συλλόγου.
Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου.
Πόσοι τύραννοι ἠθέλησαν περιγενέσθαι τῆς Ἐκκλησίας; 
πόσα τήγανα; πόσοι κάμινοι,...
θηρίων ὀδόντες, ξίφη ἠκονημένα; καὶ οὐ περιεγένοντο. Ποῦ οἱ πολεμήσαντες;
Σεσίγηνται καί λήθῃ παραδέδονται.
Ποῦ δέ ἡ Ἐκκλησία; Ὑπέρ τόν ἥλιον λάμπει »
Ἀρχιεπίσκοπος Αθηνων καὶ πάσης Ἑλλάδος Χριστόδουλος.
Ὅλοι πέρασαν καὶ χάθηκαν, λησμονήθηκαν. Τὰ ἀγάλματά τους τὰ ἐθρυμμάτισαν, τὶς φωτογραφίες τους τὶς τσαλαπάτησαν, τὰ ὀνόματά τους οὔτε κἂν μνημονεύονται στὶς καθημερινὲς συζητήσεις. Κι ὅμως τὸ ὄνομα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ τὸν οὐρανὸν ὑπεραίρει. Αὐτὸν τὸν Χριστὸ λατρεύουμε καὶ σ'αὐτὸν τὸν Χριστὸ πιστεύουμε!
Ἀπάντηση ἀπὸ τὸν Ἰατρικὸ Σύλλογο Ἀθηνῶν στὸν τότε βουλευτὴ τοῦ ΠΑΣΟΚ Βασίλη Αγοράστη ἐν ἔτει 1988 ὁ ὁποῖος ἐκεῖνο τὸν καιρό, σὰν τοὺς σημερινοὺς πολιτικοὺς καὶ πολῖτες , βλασφημοῦσε κατὰ τῆς Θείας Κοινωνίας καὶ προέτρεπε σὲ ἀποχὴ καὶ σὲ μέτρα ἐναντίον της.
Ὁ πρώην βουλευτὴς πέθανε σὲ ἡλικία 85 ἐτῶν στὶς 12 Ἰανουαρίου 2015.
Ἄς εὐχηθοῦμε ὁ Θεὸς νὰ τὸν συγχωρέσει.

Ἀρχιμ. Κύριλλος Κωστόπουλος, Θεία Κοινωνία καί Κορωνοϊός



Θεία Κοινωνία και Κορωνοϊός

Του Αρχιμ. Κυρίλλου Κωστοπούλου, Ιεροκήρυκος Ι. Μ. Πατρών,Δρος Θεολογίας

Μεταξύ των θεοσύστατων Μυστηρίων, μέσω των οποίων ο άνθρωπος καθίσταται πραγματικό μέλος της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας και επιτυγχάνει την σωτηρία του, συγκαταλέγεται και το Μυστήριο των Μυστηρίων, η Θεία Κοινωνία. Ο Ίδιος ο Θεάνθρωπος Κύριος είπε στους Μαθητές Του, ολίγον προ του σωτηρίου Πάθους Του, κατά τον Μυστικό Δείπνο: «Λάβετε φάγετε τούτο εστίν το σώμα μου [...] Πίετε εξ αυτού πάντες, τούτο γαρ εστίν το αίμα μου» (Ματθ. 26, 26-28). Με αυτούς τους λόγους ο Ιησούς Χριστός παρέδωσε το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας και επιβεβαίωσε ότι μέσα στό άγιο Ποτήριο υπάρχει το Σώμα και το Αίμα Του και όχι απλώς ψωμί και κρασί. Προηγουμένως είχε διακηρύξει ότι «ο τρώγων μου την σάρκα και πίνων μου το αίμα έχει ζωήν αιώνιον [...] εν εμοί μένει κἀγώ εν αυτώ» (Ιωάν. 6, 54, 56).
Ὁ Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός διασαφηνίζει ότι «ουκ έστι τύπος ο άρτος και ο οίνος του σώματος και αίματος του Χριστού –μη γένοιτο– αλλ᾽ αυτό το σώμα του Κυρίου τεθεωμένον» (PG 94, 1148A). Ενώ ο Άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων διδάσκει ότι, μεταλαμβάνοντας του Σώματος και Αίματος του Χριστού, γινόμαστε σύσσωμοι και σύναιμοι με Αυτόν, αλλά και Χριστοφόροι. (Βλ. PG 33, 1100A). Έτσι τα σώματά μας γίνονται «μέλη Χριστού» (Α´ Κορ. 6, 15).
Τα δώρα, τα οποία, κατά την Ευαγγελική παράδοση, προσάγει το πιστό μέλος της Εκκλησίας για την επιτέλεση του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας είναι ο άρτος και ο οίνος. Μέσω αυτών προσφέρει ολόκληρη την ζωή του, τον πολιτισμό του, τον κόπο του, την ψυχοσωματική ύπαρξή του. Ακολούθως, ο Θεάνθρωπος Κύριος του αντιπροσφέρει τον Ἴδιο τον Εαυτό Του, το Σώμα και το Αίμα Του, «όλος εν όλοις άμα πληρέστατος, και το καθ᾽ έκαστον ολόκληρος, όλος και ανελάττωτος» (Μάξ. Ομ. PG 91, 1285D). Ο δε Δοσίθεος Πατριάρχης Ιεροσολύμων ομολογεί: «Εν τη θεία Ευχαριστία πιστεύομεν παρείναι τον Κύριον ημών Ιησούν Χριστόν ου τυπικώς, ουδ᾽ εικονικώς, ουδέ χάριτι υπερβαλλούση, ως εν τοίς λοιποίς μυστηρίοις ... Αλλ᾽ αληθώς και πραγματικώς, ώστε μετά τον αγιασμόν του άρτου και του οίνου μεταβάλλεσθαι [...] τον μεν άρτον εις αυτό το αληθές του Κυρίου Σώμα [...] τον δε οίνον μεταποιείσθαι και μετουσιούσθαι εις αυτό το αληθές του Κυρίου αίμα» (Ομολογία, όρος 17, Ι. Καρμίρη, Δογμ. Συμβ., τ. 2, σ. 761).

Ω ΤΗΣ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑΣ!!!. ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΟΥΣ ΕΝΟΧΛΗΣΑΝ...

Μεταγωγή μεταναστῶν μέ καταμαράν σέ περίοδο κορωνοϊοῦ - κείμενο ἀστυνομικοῦ

Παραθέτουμε κείμενο αστυνομικού - αναγνώστη του bloko.gr: 20/03/2020 Όλη η χώρα βρίσκεται σε καραντίνα και εμείς με διαταγή της ηγεσίας της Ελληνικής αστυνομίας βρισκόμαστε σε
μεταγωγή η οποία ξεκίνησε στις 10:00 από Καστελόριζο με ενδιάμεσες στάσεις σε Ρόδο Σύμη και Κω, για να επιβιβαστούν παρατυποι μετανάστες, με τελικό προορισμό το λιμάνι της Ραφήνας το πρωί του Σαββάτου.
Το πλοίο είναι τύπου καταμαράν κλειστό χωρίς να υπάρχει πρόσβαση σε ανοιχτό κατάστρωμα και έχει χωρητικότητα 394 άτομα. Οι συνοδοί είμαστε 40 άτομα και 374 οι παρατυποι μετανάστες με αποτέλεσμα όπως καταλαβαίνετε και βλέπετε στις φωτογραφίες να είναι αδύνατον να υπάρξουν τα κατάλληλα μέτρα για την μη μετάδοση του ιού.

Κυριακή Γ Νηστειῶν.«Ὁ Σταυρός, τό θεμέλιον τῆς Σωτηρίας».π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος



ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου 

με θέμα:

«Ο ΣΤΑΥΡΟΣ, ΤΟ ΘΕΜΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ»

[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 10-3-1991] 

Σήμερα η Εκκλησία μας σεβασμιώτατε, αγαπητοί μου αδελφοί, εορτάζει την προσκύνησιν του Τιμίου και ζωοποιού Σταυρού. Το Συναξάριον της ημέρας αναφέρει ότι ευρισκόμεθα εις το μέσον της πορείας της Μεγάλης Τεσσαρακοστής και ο κόπος από την άσκησιν είναι αρκετός και φανερός, ώστε η Εκκλησία μας, τρίτη Κυριακή των Νηστειών σήμερα, προβάλλει, όπως λέγει το Συναξάριο, εις ημάς, ως βοήθημα κραταιότατον, τον Πανάγιον Σταυρόν, την χαράν του κόσμου, των πιστών την δύναμιν, των δικαίων το στήριγμα και των αμαρτωλών την ελπίδα, ίνα ευλαβώς Αυτόν κατασπαζόμενοι, λάβωμεν χάριν και δύναμιν προς τελείωσιν του θείου της νηστείας αγώνος.
Αλλά γιατί ο Τίμιος Σταυρός του Χριστού είναι η χαρά, είναι η δύναμις, το στήριγμα και η ελπίδα πάντων; Διότι αποτελεί το θεμέλιον της σωτηρίας μας. Από τον Τίμιον Σταυρό του Χριστού πηγάζει η Εκκλησία· και όλα εκείνα τα μυστήρια τα οποία την συνιστούν: το Βάπτισμα, η Θεία Ευχαριστία και όλα τα άλλα μυστήρια. Συνεπώς ο Τίμιος Σταυρός είναι το θεμέλιον της Εκκλησίας.
Ακόμη, ο Τίμιος Σταυρός είναι η ήττα του διαβόλου. Είναι η εξασθένησις της αμαρτίας, η κατάργησις του κέντρου του θανάτου, η ανάπλασις του ανθρώπου και η ανακεφαλαίωσις των πάντων, όπως λέγει ο Απόστολος Παύλος. Και δεν είναι τι άλλο η ανακεφαλαίωσις των πάντων, παρά η σύναψις, η ένωσις, σύναψις ουρανού και γης. Σε όλα αυτά θεμέλιον είναι ο Τίμιος Σταυρός. Γι’ αυτό λέγει ο άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων στην 13η του Κατήχηση: «Ὑπέμεινε δέ ταῦτα ὁ σωτήρ εἰρηνοποιήσας διά τοῦ αἴματος τοῦ σταυροῦ τά ἐν οὐρανοῖς καί τά ἐπί γῆς». Επέφερεν ειρήνην ανάμεσα στα ουράνια και στα επίγεια· τον Θεό και τον άνθρωπο. Αυτή ακριβώς, όπως σας είπα, είναι η ανακεφαλαίωσις, δηλαδή η σύναψις, η ένωσις ουρανού και γης. 
Γι’αυτό πάλι γράφει ο Άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων στην ίδια του την Κατήχηση: «Λάμβανε οὖν πρῶτον ἀῤῥαγὲς θεμέλιον τὸν σταυρὸν καὶ ἐποικοδόμει τὰ λοιπά τῆς πίστεως». Βάλε θεμέλιο αρραγές, αράγιστο, σίγουρο. Και πάνω σ’ αυτό να εποικοδομήσεις ό,τι αφορά στην πίστη. Ώστε πράγματι λοιπόν ο Τίμιος Σταυρός είναι θεμέλιον. Και τούτο διότι εφόσον ο Τίμιος Σταυρός του Χριστού έχει την δύναμιν υπέρ πάσαν άλλην εγκοσμίαν και ουρανίαν δύναμιν, επειδή επ’αυτού απλώθηκε Αυτός ο Ενανθρωπήσας Υιός του Θεού.

Ἄνθρωποι πού θά κρατοῦν τά μυστικά τῆς πίστεως. π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος


Απόσπασμα ομιλίας του Μακαριστού Γέροντος (1927 – 2006) πατρός Αθανασίου Μυτιληναίου. Χριστιανική Κοσμολογία - Ἀνθρωπολογία Ὁ θανάσιμος Διάλογος. Β'. ημερομηνία πού διεξήχθη ἡ ὁμιλία 26-02-84

https://www.youtube.com/watch?v=qnMV4sga3gk&feature=youtu.be

Ἄξιος ὁ Μητροπολίτης Κυθήρων! Τέλεσε κανονικά τούς Χαιρετισμούς μέ ἀνοιχτές τίς πόρτες

ΑΞΙΟΣ! ΑΞΙΟΣ! ΑΞΙΟΣ! 

Πριν από λίγες ημέρες σε επιστολή προς την ΔΙΣ διεμήνυε πως “Η Θεία Λατρεία είναι ελευθέρα και αβίαστος”. Αγνοώντας την απόφαση την κυβερνητική απαγόρευση ο Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ τέλεσε την ακολουθία των Γ' Χαιρετισμών κανονικά και με εμπιστοσύνη στον Θεό.
Το πρωί ο πρώην Θηβών έστειλε μήνυμα: Μένουμε σπίτι
Πριν από λίγες ημέρες ο Κυθήρων Σεραφείμ σε επιστολή προς την ΔΙΣ διεμηνυε πως “Η Θεία Λατρεία είναι ελευθέρα και αβίαστος”. Τα λόγια του  έγιναν πράξη. Η ιστορία θα γράψει ότι αυτός δεν φοβήθηκε. Εμπιστεύτηκε τον Θεό και τίμησε το ράσο του.

Μπίχατς Σέργιος: ''Ὁ κορωνοϊός θά διαχωρίσει τήν ἦρα ἀπό τό στάρι''



Του Σεβ. Μητροπολίτη Μπίχατς και Πέτροβατς Σεργίου | Romfea.gr

Η Εκκλησία ήταν πάντα καταφύγιο, καταφύγιο από το κακό αυτού του κόσμου και πέρα από τον προστατευτικό του ρόλο για όλους τους καταπιεσμένους, αποπροσανατολισμένους και διωκόμενους, η Εκκλησία ήταν και παραμένει το Αρτοφόριο των αιώνων αγαθών - του Αίματος και του Σώματος του Χριστού, χάρη με τα οποία μπορούσαμε, μπορούμε και θα μπορούμε να ενωθούμε με τον Σταυρωμένο και Αναστημένο Χριστό, ξεπερνώντας έτσι τον θάνατο, σύμφωνα με τα λόγια του Κυρίου: «εἶπεν οὖν αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς· ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἐὰν μὴ φάγητε τὴν σάρκα τοῦ υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου καὶ πίητε αὐτοῦ τὸ αἷμα, οὐκ ἔχετε ζωὴν ἐν ἑαυτοῖς. ὁ τρώγων μου τὴν σάρκα καὶ πίνων μου τὸ αἷμα ἔχει ζωὴν αἰώνιον, καὶ ἐγὼ ἀναστήσω αὐτὸν ἐν τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ.» (Ιω. 6, 53-54).

Σε όλη την ανθρώπινη ιστορία, ο Χριστός είναι η μόνη υπόσχεση της αιωνιότητας.

Στην Μάρθα, στην αδελφή του Λαζάρου, ο Κύριος δεν ειπε μάταια: «ἐγώ εἰμι ἡ ἀνάστασις καὶ ἡ ζωή. ὁ πιστεύων εἰς ἐμέ, κἂν ἀποθάνῃ, ζήσεται· καὶ πᾶς ὁ ζῶν καὶ πιστεύων εἰς ἐμὲ οὐ μὴ ἀποθάνῃ εἰς τὸν αἰῶνα. πιστεύεις τοῦτο;» (Ιω. 11, 25-26).
Ρωτώντας τη Μάρθα, ο Χριστός ρωτάει όλους μας, ανά πάσα στιγμή και όλες τις γενιές, να αμφισβητούμε τη δύναμη της πίστης μας, επιδιώκοντας να σπάσουμε τα δεσμά των αμφιβολιών μας.
Ένας μεγάλος στοχαστής είπε ότι ο διάβολος κυβερνά τον κόσμο κάνοντας τον τρελό.
Θα ήθελα να προσθέσω ότι ο ίδιος μας τρομάζει, μας σκλαβώνει με φόβο, θέλοντας να χωριστεί από την πίστη από ένα τείχος αμφιβολίας. Αυτό συνέβη εδώ και αιώνες, και σήμερα δεν διαφέρει.

Ἡ ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ στούς ἔσχατους καιρούς. π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟ (1927- 2006) Π.ΑΘΑΝΑΣΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟ

https://www.youtube.com/watch?v=R-FCbfSbius&feature=youtu.be

Ἡ ἁγία ζωή τῶν γονέων ἁγιάζει τό παιδί ἀπό τήν ὥρα τῆς συλλήψεώς του

Άγιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης
Νὰ προσεύχονται μὲ πολλὴ ἀγάπη γι’ αὐτό. Ὅπως αἰσθάνεται τὸ γεννημένο παιδί τους, ἔτσι καὶ τὸ ἔμβρυο αἰσθάνεται τὴν ἔλλειψη τῆς ἀγάπης τῆς μάνας του, τὰ νεῦρα της, τὸ θυμό της, τὴν ἀπέχθειά της, καὶ δημιουργοῦνται τραύματα στὴν ψυχούλα, ποὺ τὸ συνοδεύουν σ’ ὅλη του τὴ ζωή. 

22 Μαρτίου. ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ (ΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ). Τοῦ ἁγίου ἱερομάρτυρος Βασιλείου, πρεσβυτέρου τῆς Ἀγκυρανῶν ἐκκλησίας. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Κυρ. γ΄ νηστ. (Ἑβρ. δ΄ 14 - ε΄ 6).
Εβρ. 4,14           Ἔχοντες οὖν ἀρχιερέα μέγαν διεληλυθότα τοὺς οὐρανούς, Ἰησοῦν τὸν υἱὸν τοῦ Θεοῦ, κρατῶμεν τῆς ὁμολογίας.
Εβρ. 4,14                  Αφού, λοιπόν, έχομεν Αρχιερέα μέγαν, που έχει διαβή τους ουρανούς και εκάθισεν εκ δεξιών του Θεού, τον Ιησούν, τον Υιόν του Θεού, ας κρατώμεν σφικτά την ομολογίαν της πίστεώς μας.