Σελίδες

Πέμπτη 23 Ιουλίου 2020

The Current Challenge of Caesaropapism to the Orthodox Faith Interview with Fr Savas Agioreitis

The Current Challenge of Caesaropapism to the Orthodox Faith Interview with Fr Savas Agioreitis

Ὁ Λειτουργικός Ἀσπασμός Ἀρχ Σάββας Ἁγιορείτης


Ὁ Λειτουργικός Ἀσπασμός Ἀρχ Σάββας Ἁγιορείτης 23 02 2013

Πότε δίνουμε δικαιώματα στόν διάβολο Β', Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτου (Ἀπόσπασμα)

Πότε δίνουμε δικαιώματα στόν διάβολο Β', 17-7-2020, Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτου (Ἀπόσπασμα)

Ψαλμός 44,4 (β).«Περίζωσαι τήν ρομφαίαν σου»..Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


Ψαλμός 44,4 (β).«Περίζωσαι τήν ρομφαίαν σου»..Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης 13-12-2016

Ἅγιος Γέροντας Παΐσιος: «Νὰ ἐμπιστευθοῦν οἱ γονεῖς τὰ παιδιά τους στὸν Θεὸ»

Ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ βιβλίο τοῦ Ἁγίου Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου «Οἰκογενειακὴ Ζωὴ Λόγοι Δ΄», ἔκδοση Ἡσυχαστήριου Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου Σουρωτῆς

Ὁ Θεός ἔδωσε στοὺς Πρωτοπλάστους, στὸν Ἀδὰμ καὶ τὴν Εὕα, τὴ μεγάλη εὐλογία νὰ γίνονται συνδημιουργοί Του. Στὴ συνέχεια οἱ γονεῖς, οἱ παπποῦδες κ.λπ. εἶναι καὶ αὐτοὶ συνδημιουργοὶ μὲ τὸν Θεό, γιατί δίνουν τὸ σῶμα.
Ὁ Θεὸς εἶναι κατὰ κάποιον τρόπο ὑποχρεωμένος νὰ νοιαστεῖ γιὰ τὰ παιδιά. Ὅταν βαπτιστεῖ τὸ παιδάκι, ὁ Θεὸς διαθέτει καὶ ἕναν Ἄγγελο, γιὰ νὰ τὸ προστατεύει, ὁπότε τὸ παιδὶ προστατεύεται ἀπὸ τὸν Θεό, ἀπὸ τὸν φύλακα Ἄγγελο καὶ ἀπὸ τοὺς γονεῖς. Ὁ φύλακας Ἄγγελος εἶναι συνέχεια κοντά του καὶ τὸ βοηθάει. Ὅσο μεγαλώνει τὸ παιδί, τόσο οἱ γονεῖς ἀπαλλάσσονται ἀπὸ τὶς εὐθύνες. Ἂν οἱ γονεῖς πεθάνουν, ὁ Θεός, καὶ ἀπὸ ψηλὰ καὶ ἀπὸ κοντά, ἀλλὰ καὶ ὁ φύλακας Ἄγγελος ἀπὸ κοντά, συνεχίζουν γιὰ πάντα νὰ προστατεύουν τὸ παιδί.
Οἱ γονεῖς πρέπει νὰ βοηθοῦν πνευματικὰ τὰ παιδιά, ὅταν εἶναι μικρά, γιατί τότε καὶ τὰ ἐλαττώματά τους εἶναι μικρὰ καὶ εὔκολα μποροῦν νὰ κοποῦν. Εἶναι ὅπως ἡ φρέσκα πατάτα λίγο ἂν τὴν ξύσεις, ξεφλουδίζεται. Ἂν ὅμως παλιώσει, πρέπει νὰ πάρεις μαχαίρι νὰ τὴν καθαρίσεις καί, ἂν ἔχει καὶ κανένα μαυράκι, πρέπει νὰ προχωρήσεις καὶ πιὸ βαθιά. Ἂν τὰ παιδιὰ βοηθηθοῦν ἀπὸ μικρὰ καὶ γεμίσουν Χριστό, θὰ εἶναι κοντά Του γιὰ πάντα. Καὶ νὰ ξεφύγουν λίγο, ὅταν μεγαλώσουν, λόγω τῆς ἡλικίας ἢ μίας κακῆς συναναστροφῆς, πάλι θὰ συνέλθουν. Γιατί ὁ φόβος τοῦ Θεοῦ καὶ ἡ εὐλάβεια, ποὺ πότισαν τὶς καρδιές τους στὴ μικρὴ...ἡλικία, δὲν εἶναι δυνατὸν ποτὲ νὰ ἐξαλειφθοῦν.
Ὕστερα, στὴν ἐφηβεία, ποὺ εἶναι ἡ πιὸ δύσκολη ἡλικία, ἡ ἀγωνία τῶν γονέων εἶναι μεγαλύτερη γιὰ τὰ παιδιά τους, μέχρι νὰ τὰ μορφώσουν καὶ νὰ τὰ ἀποκαταστήσουν. Οἱ γονεῖς τότε ἂς κάνουν ὅ,τι μποροῦν, γιὰ νὰ τὰ βοηθήσουν, καὶ ὅ,τι δὲν μποροῦν νὰ κάνουν, γιατί ξεπερνάει τὶς δυνάμεις τους, ἂς τὸ ἀναθέτουν στὸν Παντοδύναμο Θεό.

Ὁ Ἅγιος Πατήρ ἡμῶν Ἰωάννης Καλαΐδης, μέ τήν δύναμη τοῦ Τιμίου Σταυροῦ, ἀποτρέπει τήν χαλαζόπτωση!

Ο Άγιος Πατήρ ημών Ιωάννης Καλαΐδης, με την δύναμη του Τιμίου Σταυρού, αποτρέπει την χαλαζόπτωση!
Σε μία επίσκεψη μας, μας διηγήθηκε ο άγιος Πατήρ: "Τον Αύγουστο του 1985, εποχή που τα καπνά ήταν όλα έτοιμα για σπάσιμο, ενώ ήμουν στην εκκλησία του Νεοχωρίου, άρχισε να βρέχει και μια βουή να ακούγεται! Από μακριά ένα άσπρο σύννεφο, που φαινόταν να κατευθύνεται προς το χωριό μας, έφερνε χαλάζι. Τότε φόρεσα το πετραχήλι, βγήκα έξω από τον ναό με τον Σταυρό της εκκλησίας και σταύρωσα 3 φορές προς το σύννεφο, διαβάζοντας από το Ευχολόγιο την ευχή επί παύσεως δυσκρασίας αέρων και κλύδωνα θαλάσσης, για να παύσει αυτή η θύελλα και να φύγει μακριά.

Ἡ κτιστή χάρις καί ἡ ἰοβόλος "Θεία Κοινωνία" τοῦ Παπισμοῦ



ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 13η Ιουλίου 2020.

Η ΚΤΙΣΤΗ ΧΑΡΙΣ ΚΑΙ Η ΙΟΒΟΛΟΣ «ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ» ΤΟΥ ΠΑΠΙΣΜΟΥ

Οι πάμπολλες δογματικές και άλλες διαφορές μεταξύ της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας μας και της θρησκευτικής κοινότητας του Παπισμού είναι όντως αγεφύρωτες. Η επιδημία του κορωνοϊού, έφερε στην επικαιρότητα και τις χαώδεις διαφορές μας στη Θεία Κοινωνία. 
Η Ορθόδοξη Εκκλησία μας, παρά την αποδοχή των περιοριστικών μέτρων, τα οποία επέβαλε η Πολιτεία, για τον περιορισμό της διασποράς του ιού, αυτή ουδέποτε διανοήθηκε να θεωρήσει τη Θεία Κοινωνία ως αίτια μετάδοσης του ιού και καμιάς μεταδοτικής νόσου. Αποφάνθηκε με τον πλέον σαφή τρόπο ότι η Θεία Κοινωνία είναι αυτό το ίδιο το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, η οποία ζωοποιεί τον άνθρωπο, διότι ο Αυτός είναι η ζωή (Ιωάν.11,25) και χορηγός της ζωής και σε καμιά περίπτωση δε μπορεί να προκαλέσει φθορά και θάνατο, διότι ο Λυτρωτής μας νίκησε τη φθορά και το θάνατο, με το δικό Του θάνατο και την πανένδοξη ανάστασή Του. Ζωή και θάνατος είναι έννοιες ασυμβίβαστες στην Εκκλησία. Ο πιστός του Χριστού γεύεται την αφθαρσία και οδεύει προς την αθανασία, σε αντίθεση με τον αποκομμένο από το Χριστό άνθρωπο, ο οποίος είναι στην ουσία νεκρός, διότι στερείται τη σύνδεσή του με την πηγή της ζωής και απλά επιβιώνει βιολογικά. 
Δυστυχώς, αυτή την δύσκολη, την τραγική συγκυρία, ακούστηκαν από ανθρώπους άγευστους των δωρεών του Χριστού, πολλά για το ιερότατο αυτό Μυστήριο της Εκκλησίας μας, αγγίζοντας τα όρια της χλεύης, της συκοφαντίας και της βλασφημίας. Ορκισμένοι χριστιανομάχοι άδραξαν την ευκαιρία να ξεράσουν την απωθημένη χολή στην ψυχή τους, θέλοντας να προσβάλλουν τη Θεία Κοινωνία, τον τρόπο μετάληψης, ως μια δήθεν επικίνδυνη πρακτική για τη δημόσια υγεία. Μάλιστα το μένος τους θέριεψε, διαπιστώνοντας τη λαχτάρα μυριάδων πιστών να προσέλθουν στο Ποτήριο της Ζωής, να κοινωνήσουν το Χριστό, όσο περνούσαν οι ημέρες του εγκλεισμού των πιστών έξω από τους ιερούς ναούς και της στέρησής τους της Θείας Μετάληψης. Οργίστηκαν επίσης όταν πληροφορήθηκαν ότι χιλιάδες πιστοί κατόρθωσαν να βρουν τρόπο να κοινωνήσουν, κατά τη διάρκεια της «καραντίνας», από ομολογητές κληρικούς, παρά τις απειλές και δυστυχώς τις παραπομπές τους στη δικαιοσύνη από κρατικά όργανα, τα οποία εξαντλούσαν κάθε αυστηρότητα στην τήρηση των απαγορευτικών διατάξεων. Τι σημαίνει αυτό; Ότι ο λαός του Θεού ο άγιος έχει τη βεβαιότητα πως, όχι μόνο δεν κινδυνεύει, προσερχόμενος στη Θεία Κοινωνία, αλλά και θωρακίζεται έτι περισσότερο από τη μετάδοση ασθενειών δι’ άλλων τρόπων! Γνωρίζει καλώς πως ουδέποτε στη δισχιλιόχρονη ιστορική πορεία της Εκκλησίας σημειώθηκε μεταδοτικό κρούσμα δια της Θείας Κοινωνίας. Κανένας ποτέ κληρικός δε νόσησε από την κατάλυση του Αγίου Ποτηρίου, ακόμα και εκείνοι που λειτουργούν σε λοιμώδη νοσοκομεία και ιδρύματα (π.χ. Σπιναλόγκα, Σωτηρία, κ.α.)!

Συζητήθηκε στό Εὐρωπαϊκό Δικαστήριο Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων ὁ ὑποχρεωτικός ἐμβολιασμός ὑπό τήν σκιά τοῦ κορωνοϊοῦ.



Σχόλιο: Tην 1η Ιουλίου 2020 εκδικάστηκε στη Μείζονα Σύνθεση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου στο Στρασβούργο μια σειρά υποθέσεων από την Τσεχία που αφορούν τον υποχρεωτικό εμβολιασμό. Η σπουδαιότητα της δίκης αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι παρενέβησαν ως τρίτοι σε αυτήν 4 κράτη (Γερμανία, Γαλλία, Πολωνία και Σλοβακία) και άλλες 4 επιστημονικές ενώσεις ιατρών και νομικών! Η απόφαση αναμένεται να δημοσιευτεί τους επόμενους μήνες εντός του 2020 και εν όψει των τρεχουσών συνθηκών με τον κορωνοϊό θα προκαλέσει σίγουρα πληθώρα αντιδράσεων!
Τσέχοι γονείς που αρνήθηκαν να εμβολιάσουν τα παιδιά τους αντιμετωπίζουν πρόστιμα και τα ανεμβολίαστα παιδιά δεν μπορούν να φοιτήσουν σε δημόσια σχολεία ή κέντρα ημερήσιας φροντίδας.
Στο ανώτατο δικαστήριο ανθρωπίνων δικαιωμάτων της Ευρώπης έγινε ακρόαση την Τετάρτη (1 Ιουλίου 2020) των αγορεύσεων των δικηγόρων Τσέχων γονέων που δεν θέλουν να εμβολιάσουν τα παιδιά τους, ενώ η Τσέχικη κυβέρνηση υποστήριξε ότι έχει ευθύνη να διαφυλάξει τη δημόσια υγεία.
Δικηγόροι για έξι οικογένειες των οποίων τα παιδιά δεν έγιναν δεκτά σε σχολεία στην Τσεχική Δημοκρατία λόγω της άρνησης τους να συμμετάσχουν σε ένα υποχρεωτικό πρόγραμμα εμβολίων υποστήριξαν ενώπιον του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ότι παραβιάστηκαν τα δικαιώματα τους στην ιδιωτική ζωή και την ελευθερία της συνείδησης.
«Οι γονείς, είναι γονείς που αγαπούν και φροντίζουν τα παιδιά τους και για τους οποίους το συμφέρον των παιδιών τους αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα», δήλωσε στο δικαστήριο η δικηγόρος Ζουζάνα Καντιλιότα.
Η Καντιλιότα υποστήριξε ότι οι γονείς έχουν το δικαίωμα να αποφασίζουν ποιές ιατρικές θεραπείες θα λάβουν τα παιδιά τους και ότι αυτό δεν θα πρέπει να τους επιβάλλεται από το κράτος.
Σύμφωνα με την τσεχική νομοθεσία, όποιος δεν εμβολιάσει το παιδί του μπορεί να τιμωρηθεί με πρόστιμο 10.000 τσεχικές κορώνες (420 δολάρια) και τα μη εμβολιασμένα παιδιά απαγορεύεται να παρακολουθούν κρατικές εκπαιδευτικές εγκαταστάσεις, συμπεριλαμβανομένων των κέντρων ημερήσιας φροντίδας.

Μάθε ποιὸς εἶσαι, μὲ τὴ γνώση αὐτὴ γίνεσαι ὁ σοφότερος τῶν ἀνθρώπων

Ὁσίου Ἰωσὴφ τοῦ Ἡσυχαστῆ

Πρῶτα ἀπ' ὅλα χρειάζεται τὸ «γνῶθι σαυτόν». Δηλαδὴ νὰ γνωρίσεις τὸν ἑαυτό σου, ποιὸς εἶσαι.
Ποιὸς εἶσαι στ' ἀλήθεια, ὄχι ποιὸς νομίζεις ἐσὺ ὅτι εἶσαι. Μὲ τὴ γνώση αὐτὴ γίνεσαι ὁ σοφότερος τῶν ἀνθρώπων.
Μὲ τέτοια ἐπίγνωση ἔρχεσαι σὲ ταπείνωση καὶ παίρνεις χάρη ἀπὸ τὸν Κύριο. Διαφορετικὰ ἂν δὲν ἀποκτήσεις αὐτογνωσία, ἀλλ' ὑπολογίζεις μόνο τὸν κόπο σου, γνώριζε ὅτι πάντοτε θὰ βρίσκεσαι μακριὰ ἀπὸ τὸ δρόμο.
Διότι δὲν λέει ὁ Προφήτης· «ἴδε, Κύριε, τὸν κόπον μου», ἀλλὰ «ἴδε, λέγει, τὴν ταπείνωσίν μου καὶ τὸν κόπον μου». Ὁ κόπος εἶναι γιὰ τὸ σῶμα, ἡ ταπείνωση γιὰ τὴ ψυχὴ καὶ πάλι τὰ δύο μαζί, κόπος καὶταπείνωση, γιὰ ὅλον τὸν ἄνθρωπο.
Ποιὸς νίκησε τὸ διάβολο; Αὐτὸς ποὺ γνώρισε τὴν ἀσθένειά του, τὰ πάθη καὶ τὰ ἐλαττώματα, ποὺ ἔχει. Ὁ φοβούμενος νὰ γνωρίσει τὸν ἑαυτό του, αὐτὸς βρίσκεται μακριὰ ἀπὸ τὴ γνώση· ἄλλο τίποτε δὲν ἀγαπᾶ παρὰ νὰ βλέπει μόνο λάθη στοὺς ἄλλους καὶ νὰ τοὺς κρίνει. Αὐτὸς δὲν βλέπει στοὺς ἄλλους χαρίσματα, ἀλλὰ μόνον ἐλαττώματα, δὲν βλέπει στον εαυτό του ἐλαττώματα, παρὰ μόνο χαρίσματα. Καὶ αὐτὸ εἶναι τὸ χαρακτηριστικὸ ἐλάττωμα τῶν ἀνθρώπων τοῦ...καιροῦ μας ποὺ δὲν ἀναγνωρίζουμε ὁἕνας τὸ χάρισμα τοῦ ἄλλου.
Ὁ ἕνας στερεῖται πολλά, μὰ οἱ πολλοί τα ἔχουν ὅλα. Αὐτὸ ποὺ ἔχει ὁ ἕνας δὲν τὸ ἔχει ὁ ἄλλος. Καί, ἂν αὐτὸ τὸ ἀναγνωρίζουμε, ὑπάρχει πολλὴ ταπείνωση.

Πότε δίνουμε δικαιώματα στόν διάβολο Α', Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (ἀπόσπασμα)


Πότε δίνουμε δικαιώματα στόν διάβολο Α', 17-7-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (ἀπόσπασμα)

Πιστεύετε ὅτι οἱ διεθνεῖς ὀργανισμοί, ὅπως ΟΗΕ καί ΝΑΤΟ θέλουν στ’ ἀλήθεια τήν εἰρήνη τῶν λαῶν;

«Πιστεύετε ότι οι διεθνείς οργανισμοί, όπως ΟΗΕ και ΝΑΤΟ θέλουν στ’ αλήθεια την ειρήνη των λαών; Αυτές είναι ανοησίες, για να αποβλακώνονται οι μάζες! Μόνον αφελείς αναγνώστες των εφημερίδων μπορούν να πιστεύουν πλέον αυτές τις κουταμάρες. Αυτοί οι οργανισμοί κάνουν πόλεμο στο όνομα της ειρήνης ώστε, μετά, αυτοί πάλι να φαίνονται ως “σωτήρες του κόσμου”• ενώ στην πραγματικότητα μετά τον πόλεμο πάλι αυτοί θα κερδίζουν, δρέποντας τους καρπούς και τη δόξα, μοιράζοντας μεταξύ τους τα κέρδη, όπως επιθυμούν.
Να ξέρετε όμως ότι και τις “Μεγάλες Δυνάμεις” ο Θεός θα τις παιδαγωγήσει κατάλληλα. Θα τις πατάξει, όταν δεν θα το περιμένουν και τότε θα ηττηθούν. Τι απέγινε η Ιταλία με τον Μουσολίνι; Τι απέγινε η Γερμανία με τον Χίτλερ; Όλους τους διαίρεσε ο Θεός. Ο Θεός και αυτούς θέλει μετανοιωμένους, όχι μόνον τους χριστιανικούς λαούς. Ο Θεός προνοεί έτσι ώστε πολλοί ειδωλολάτρες να επιστρέψουν στην Ορθοδοξία.

Ἡ ὑπομονή εἶναι ἀγάπη

Είναι μεγάλο πράγμα, μεγάλη αρετή η υπομονή. Ο Χριστός είπε: «Άμα δεν έχετε υπομονή, θα χάσετε τις ψυχές σας· για να τις κερδίσετε, πρέπει να έχετε υπομονή». Η υπομονή είναι αγάπη, χωρίς αγάπη δεν μπορείς να έχεις υπομονή.

-'Ἰλαριων Ἰλαρίων φύγε ἀπό ἐδῶ.....

Σε λειτουργία μέσα στο Άγιο όρος μετά το πέρας της ακούω πολλές φωνες να φωνάζουν
-Ιλαριων Ιλαρίων φύγε από εδώ.....
Βγαίνω και βλέπω εκατοντάδες δαιμόνια και τους λέω τι θέλετε εδώ στην ευχή του Θεού να πάτε και τα σταυρωσα.Αυτα εξαφανίστηκαν.....και αυτό στο λέω για να θυμάσαι Μάρκο μου ότι μπροστά στον σταυρό του Χριστού μας και την ευχή δεν αντέχει ούτε ο πονηρος.

Γέροντας Ιλαρίων.
https://apantaortodoxias.blogspot.com/2020/06/blog-post_424.html

23 Ἰουλίου. Τοῦ Ἁγίου Ἱερομάρτυρος Φωκᾶ, τοῦ Ἁγίου Προφήτου Ἰεζεκιήλ καί τῆς Ὁσίας Μητρός ἡμῶν Πελαγίας τῆς ἐν Τήνῳ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας. Πέμ. ζ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Α΄ Κορ. ζ΄ 24-35).
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Α' Ζ´ 24 - 35
24 ἕκαστος ἐν ᾧ ἐκλήθη, ἀδελφοί, ἐν τούτῳ μενέτω παρὰ Θεῷ. 25 Περὶ δὲ τῶν παρθένων ἐπιταγὴν Κυρίου οὐκ ἔχω, γνώμην δὲ δίδωμι ὡς ἠλεημένος ὑπὸ Κυρίου πιστὸς εἶναι. 26 νομίζω οὖν τοῦτο καλὸν ὑπάρχειν διὰ τὴν ἐνεστῶσαν ἀνάγκην, ὅτι καλὸν ἀνθρώπῳ τὸ οὕτως εἶναι. 27 δέδεσαι γυναικί; μὴ ζήτει λύσιν· λέλυσαι ἀπὸ γυναικός; μὴ ζήτει γυναῖκα· 28 ἐὰν δὲ καὶ γήμῃς, οὐχ ἥμαρτες· καὶ ἐὰν γήμῃ ἡ παρθένος, οὐχ ἥμαρτε· θλῖψιν δὲ τῇ σαρκὶ ἕξουσιν οἱ τοιοῦτοι· ἐγὼ δὲ ὑμῶν φείδομαι. 29 τοῦτο δέ φημι, ἀδελφοί, ὁ καιρὸς συνεσταλμένος τὸ λοιπόν ἐστιν, ἵνα καὶ οἱ ἔχοντες γυναῖκας ὡς μὴ ἔχοντες ὦσι, 30 καὶ οἱ κλαίοντες ὡς μὴ κλαίοντες, καὶ οἱ χαίροντες ὡς μὴ χαίροντες, καὶ οἱ ἀγοράζοντες ὡς μὴ κατέχοντες, 31 καὶ οἱ χρώμενοι τῷ κόσμῳ τούτῳ ὡς μὴ καταχρώμενοι· παράγει γὰρ τὸ σχῆμα τοῦ κόσμου τούτου. 32 θέλω δὲ ὑμᾶς ἀμερίμνους εἶναι. ὁ ἄγαμος μεριμνᾷ τὰ τοῦ Κυρίου, πῶς ἀρέσει τῷ Κυρίῳ· 33 ὁ δὲ γαμήσας μεριμνᾷ τὰ τοῦ κόσμου, πῶς ἀρέσει τῇ γυναικί. 34 μεμέρισται καὶ ἡ γυνὴ καὶ ἡ παρθένος. ἡ ἄγαμος μεριμνᾷ τὰ τοῦ Κυρίου, ἵνα ᾖ ἁγία καὶ σώματι καὶ πνεύματι· ἡ δὲ γαμήσασα μεριμνᾷ τὰ τοῦ κόσμου, πῶς ἀρέσει τῷ ἀνδρί. 35 τοῦτο δὲ πρὸς τὸ ὑμῶν αὐτῶν συμφέρον λέγω, οὐχ ἵνα βρόχον ὑμῖν ἐπιβάλω, ἀλλὰ πρὸς τὸ εὔσχημον καὶ εὐπάρεδρον τῷ Κυρίῳ ἀπερισπάστως.