Σελίδες

Δευτέρα 10 Αυγούστου 2020

Προκατήχηση_5ο Μέρος_-Η πανοπλία του Θεού για την εξουδετέρωση των δαιμόνων από τον φωτιζόμενο, Αγίου Κυρίλλου Ιεροσολύμων, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτη

Προκατήχηση_5ο Μέρος_-Η πανοπλία του Θεού για την εξουδετέρωση των δαιμόνων από τον φωτιζόμενο, Αγίου Κυρίλλου Ιεροσολύμων, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτη 12-02-2011

Ἡ πραγματική ἀγάπη τοῦ ἀββᾶ Ζωσιμᾶ

Έλεγε ο αββάς Ζωσιμάς: «Ήταν κάποτε ένας αδελφός που είχε μείνει μαζί μου και είχε πάρει από εμένα το μοναχικό σχήμα, τον οποίο καθοδήγησα με πολλή φροντίδα στο αγαθό, γιατί ήταν ευαίσθητος και χρειαζόταν πολλή επιμέλεια και συγκατάβαση λόγω της αδυναμίας του. Αυτός λοιπόν ήρθε μια μέρα και μου είπε· “Αββά μου, πολύ σε αγαπώ”. Του αποκρίθηκα· “Εγώ δεν βρήκα ακόμη κάποιον που να με αγαπά όπως τον αγαπώ. Εσύ τώρα μου λες ότι με αγαπάς, και σε πιστεύω. Αν όμως συμβεί κάτι που δεν θα σου αρέσει, δεν θα παραμείνεις ο ίδιος, ενώ εγώ, ό,τι και να πάθω από εσένα, θα παραμείνω ο ίδιος απέναντί σου, και τίποτε δεν μπορεί να με απομακρύνει από την αγάπη σου”.
»Πέρασε λίγος καιρός και δεν γνωρίζω τι του συνέβη, γιατί δεν έμενε πια μαζί μου· άρχισε όμως να λέει εναντίον μου πολλά φοβερά, μέχρι και αισχρότητες. Εγώ τα μάθαινα όλα όσα έλεγε εναντίον μου και έλεγα στον εαυτό μου· “Αυτός είναι καυτήρας του Ιησού και στάλθηκε για να γιατρέψει την κενόδοξη ψυχή μου. Αυτός είναι αληθινός ευεργέτης μου”. Τον έφερνα στον νου μου ως γιατρό και ευεργέτη και προσευχόμουν ειλικρινά γι’ αυτόν, ενώ σε εκείνους που μου μετέφεραν αυτά που έλεγε, απαντούσα· “Ο αδελφός ξέρει τα φανερά ελαττώματά μου, και μάλιστα όχι όλα αλλά ένα μέρος από αυτά, και λέει μόνο όσα ξέρει, γιατί αυτά που δεν ξέρει και είναι κρυφά, είναι αναρίθμητα”.

Ἅγιος Αἰμιλιανός ἐπίσκοπος Κυζίκου ὁ ὁμολογητής


ΑΓΙΟΣ ΑΙΜΙΛΙΑΝΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΥΖΙΚΟΥ Ο ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ 

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού 

Η περίοδος της εικονομαχίας (726-842) υπήρξε μια από τις πλέον δύσκολες εποχές για την Εκκλησία μας, όπου αμφισβητήθηκε η παραδεδομένη ορθόδοξη πίστη και καταδιώχτηκαν οι ορθόδοξοι. Μέσα από τον αγώνα, για την προάσπιση της σώζουσας πίστης της Εκκλησίας αναδείχτηκαν μεγάλες μορφές ομολογητών Πατέρων, οι οποίοι όρθωσαν το ανάστημά τους στην παντοδύναμη αυτοκρατορική εξουσία, η οποία εξέφραζε, υποστήριζε και επέβαλλε δια της βίας, την αίρεση της εικονομαχίας. Αδιαφορώντας για τις διώξεις, τα βασανιστήρια και το θάνατο, προάσπισαν την Ορθοδοξία και έσωσαν την αλήθεια. Ένας από τους πολυπληθείς ομολογητές αυτής της ταραγμένης περιόδου υπήρξε και ο άγιος Αιμιλιανός Επίσκοπος Κυζίκου της Μ. Ασίας. 

Καταγόταν από τη Βασιλεύουσα. Από μικρός θέλγονταν από ζήλο να ακολουθήσει τον μοναχικό βίο και να υπηρετήσει την Εκκλησία του Χριστού. Σπούδασε τις ονομαστές σχολές της Κωνσταντινουπόλεως και απέκτησε σοβαρή μόρφωση. Όταν ενηλικιώθηκε εντάχτηκε στη μοναχική αδελφότητα, που είχε ιδρύσει στο στενό του Βοσπόρου ο άγιος Ταράσιος Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως και ομολογητής. Εκεί διέπρεψε με την ευσέβειά του, την προσήλωσή τους στην Ορθοδοξία και τις ιερές παραδόσεις και την αρετή του. Έχαιρε μεγάλης εκτιμήσεως από όλους. 

Στα 787 κοιμήθηκε ο Μητροπολίτης Κυζίκου της Μ. Ασίας Νικόλαος και ο πιστός κλήρος και λαός ανέδειξαν διάδοχό του τον Αιμιλιανό. Παρά τις αντιρρήσεις του, όπως όλων των μεγάλων Πατέρων, οι οποίοι συναισθάνονταν το ασήκωτο βάρος του επισκοπικού αξιώματος, δέχτηκε. 

Η επισκοπική του διακονία υπήρξε υποδειγματική και θεάρεστη. Ο ίδιος αναδείχτηκε πιστός οικονόμος της χάριτος και των μυστηρίων του Θεού. Εργάστηκε με ζήλο για την πνευματική εξύψωση του ποιμνίου του και άσκησε ένα τεράστιο φιλανθρωπικό έργο. Χιλιάδες αναξιοπαθούντες έβρισκαν κοντά του αγάπη, στήριξη και θαλπωρή. Αυτό τον έκανε πολύ αγαπητό στην επισκοπική του περιφέρεια. 

Ἡ ὑποχρεωτική μασκοφορία μέσα στούς ἱερούς ναούς καθιστᾶ ἀναγκαία τήν σύγκληση Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας


Η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΜΑΣΚΟΦΟΡΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΙΕΡΟΥΣ ΝΑΟΥΣ

ΚΑΘΙΣΤΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΤΗΝ ΣΥΓΚΛΗΣΗ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ.


Σέ Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας, οἱ ἐπίσκοποι εἶναι ὅλοι τους ὑποχρεωμένοι (ὀνομαστική ψηφοφορία) νά λάβουν ἀνοιχτά θέση ἀπέναντι στό ὑπό συζήτηση θέμα (ὑποχρεωτική φιμωτροφορία μέσα στούς ἱερούς ναούς). Καί νά τό κάνουν αὐτό ὄχι μονολεκτικῶς ἤ μέ ἐπιχειρήματα ἀντλούμενα ἀπό τόν χῶρο τῆς πολιτικῆς ὀρθότητας, ἀλλά μέ ἀναφορές στό ἀνεξάντλητο χρυσορυχεῖο τῆς Ἁγιοπατερικῆς μας Παραδόσεως.
Ἡ τελική τους συνοδική ἀπόφαση, ἐάν μέν εἶναι πειστικά καί ξεκάθαρα βασισμένη πάνω στόν Λόγο τοῦ Εὐαγγελίου καί στήν Ἁγιοπατερική μας Παράδοση, τότε τό πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας (πού καί μυαλό ἔχει καί πού ἀγρυπνεῖ) θά τήν ἐπικροτήσει καί θά τήν άποδεχθεῖ. Διαφορετικά, ἀκόμα καί μιά ἐνδεχομένως διφορούμενη ἤ σαφῶς οἰκουμενιστική ἀπόφασή τους, πάλι θά ὠφελήσει τό ποίμνιο, διότι θά ρίξει φῶς στό θολό μέχρι τοῦδε τοπίο τῆς Ἰεραρχίας μας (πού κρατᾶ σιγή ἰχθύος…) καί θά ἀποκαλύψει γιά μιά φορά ἀκόμη τούς ἐλάχιστους ἔστω πραγματικούς καί γνησίους Ποιμένες μας.

Κυριακή Θ Ματθαίου. Ἑρμηνεία τῆς Εὐαγγελικῆς περικοπῆς ἀπό τον Ἱερό Χρυσόστομο.

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ[:Ματθ.14,22-34] 

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ 

«Καὶ εὐθέως ἠνάγκασεν ὁ Ἰησοῦς τοὺς μαθητὰς αὐτοῦ ἐμβῆναι εἰς τὸ πλοῖον καὶ προάγειν αὐτὸν εἰς τὸ πέραν, ἕως οὗ ἀπολύσῃ τοὺς ὄχλουςκαὶ ἀπολύσας τοὺς ὄχλους ἀνέβη εἰς τὸ ὄρος κατ᾿ ἰδίαν προσεύξασθαι. ὀψίας δὲ γενομένης μόνος ἦν ἐκεῖ. τὸ δὲ πλοῖον ἤδη μέσον τῆς θαλάσσης ἦν, βασανιζόμενον ὑπὸ τῶν κυμάτων· ἦν γὰρ ἐναντίος ὁ ἄνεμος (:και αμέσως ο Ιησούς, για να μην παρασυρθούν οι μαθητές Του από τον ενθουσιασμό του πλήθους που ήθελε να Τον ανακηρύξει βασιλιά [μετά από το θαύμα του χορτασμού των πεντακισχιλίων] τους ανάγκασε να εισέλθουν στο πλοίο και να περάσουν πριν από Αυτόν στο απέναντι μέρος της λίμνης, ωσότου Αυτός διαλύσει τα πλήθη του λαού. Και αφού διέλυσε τα πλήθη, ανέβηκε στο όρος, για να προσευχηθεί μόνος και απερίσπαστος. Και όταν άρχισε να νυκτώνει, ήταν μόνος Του εκεί. Το πλοίο όμως βρισκόταν πλέον στο μέσο της λίμνης και κλυδωνιζόταν πολύ από τα κύματα, διότι ήταν αντίθετος ο άνεμος)»[Ματθ.14,22-27]·[ερμην. απόδοση Παν. Τρεμπέλα]. 

Για ποιον λόγο ανεβαίνει στο όρος; Για να μας διδάξει ότι είναι καλό πράγμα η ερημιά και η μόνωση όταν πρέπει να επικοινωνήσουμε με τον Θεό. Για τον λόγο αυτόν βέβαια καταφεύγει συχνά στις ερήμους και εκεί πολλές φορές διανυκτερεύει προσευχόμενος για να μας διδάξει να επιδιώκουμε την απόλυτη ησυχία κατά την προσευχή και από τον χρόνο και από τον τόπο· διότι η έρημος είναι μητέρα της ησυχίας και τόπος γαλήνης και λιμάνι που μας απαλλάσσει από κάθε θόρυβο. 

Και ο μεν Ιησούς για τον λόγο αυτόν ανέβαινε εκεί στο όρος, οι μαθητές Του όμως κλυδωνίζονται και πάλι από τη θαλασσοταραχή και υποφέρουν από την κακοκαιρία όπως και σε κάποια προηγούμενη φορά [πρβλ. Ματθ.8,23-27: «Καὶ ἐμβάντι αὐτῷ εἰς τὸ πλοῖον ἠκολούθησαν αὐτῷ οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ. καὶ ἰδοὺ σεισμὸς μέγας ἐγένετο ἐν τῇ θαλάσσῃ, ὥστε τὸ πλοῖον καλύπτεσθαι ὑπὸ τῶν κυμάτων· αὐτὸς δὲ ἐκάθευδε. καὶ προσελθόντες οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ ἤγειραν αὐτὸν λέγοντες· Κύριε, σῶσον ἡμᾶς, ἀπολλύμεθα. καὶ λέγει αὐτοῖς· τί δειλοί ἐστε, ὀλιγόπιστοι; τότε ἐγερθεὶς ἐπετίμησε τοῖς ἀνέμοις καὶ τῇ θαλάσσῃ, καὶ ἐγένετο γαλήνη μεγάλη. οἱ δὲ ἄνθρωποι ἐθαύμασαν λέγοντες· ποταπός ἐστιν οὗτος, ὅτι καὶ οἱ ἄνεμοι καὶ ἡ θάλασσα ὑπακούουσιν αὐτῷ;(: και όταν μπήκε στο πλοίο, Τον ακολούθησαν οι δώδεκα μαθητές Του. Και ιδού έγινε θύελλα ισχυρή, αναταραχή και τρικυμία μεγάλη στη θάλασσα, ώστε το πλοίο να σκεπάζεται από τα κύματα.

HUMAN NEW COVID-19: Προϊόν ἐργαστηρίου ὁ κορωνοϊός;

Covid-19 : une chimère fabriquée en laboratoire ?
HUMAN NEW COVID-19: Προϊόν εργαστηρίου ο κορωνοϊός;
Par Michel Janva le 30 juillet 2020  -Μετάφραση: Ευάγγελος Δ. Νιάνιος
 [Ιταλός, με διεθνή ιατρική και ακαδημαϊκή καριέρα, ο καθηγητής Joseph Tritto είναι μικροχειρουργός, ειδικός στη βιοτεχνολογία και τη νανοτεχνολογία και πρόεδρος του WABT (Παγκόσμια Ακαδημία Βιοϊατρικών Επιστημών και Τεχνολογιών), μια σημαντική ακαδημία που ιδρύθηκε το 1987. 

Εκδίδει ένα βιβλίο- αποκάλυψη, που θα κυκλοφορήσει στην Ιταλία στις 4 Αυγούστου, το Cina Covid-19 La chimera che ha cambiato il mondo (Cantagalli, pp. 288, euro 20) με σκοπό να προκαλέσει μια παγκόσμια συζήτηση, επειδή δείχνει, με επιστημονικά στοιχεία, ότι ο κορωνοϊός που είναι υπεύθυνος για το Covid-19 ήταν αποτέλεσμα εργαστηριακού πειράματος. Αυτή ήταν η υπόθεση που υπέβαλε ο βραβευμένος με Νόμπελ καθηγητής Montagnier. Και αυτό έγινε στο εργαστήριο υψηλής ασφάλειας Wuhan.]
«Σε αρκετές δημοσιεύσεις, παράδειγμα στη μελέτη ερευνητών στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Ινδίας στο Νέο Δελχί με βάση τα γονιδιώματα των ασθενών, που συλλέχθηκαν σε παγκόσμιες βάσεις δεδομένων, αποδεικνύεται ότι το SARS-CoV-2 δεν είναι απλώς ένα υβρίδιο μεταξύ του ιού της νυχτερίδας και του ιού του παγκολίνου. Αλλά μέσα του υπάρχουν μικροσκοπικά ένθετα υπολειμμάτων αμινοξέων από τον ιό HIV-1 που προκαλεί το AIDS. Η παρουσία αυτών των ενθέτων σε έναν ιό που αναπτύχθηκε στη φύση δεν θα μπορούσε ποτέ να συμβεί. Και δεν είναι μόνο αυτό. Το γονιδίωμα SARS-CoV-2 δείχνει μια άλλη τροποποίηση σε αυτό που ονομάζεται ενδοκυτταρική φουρινική θέση, όπως επιβεβαιώνεται από δύο μελέτες, μία Κινέζικη, την άλλη Γαλλο-Καναδική. Και τα δύο ένθετα έχουν μια συγκεκριμένη λειτουργία: το ένθετο HIV-1 επιτρέπει στο SARS CoV-2 να προσβάλει το ανθρώπινο κύτταρο και να εισέρχεται σ’ αυτό. Είναι επομένως πιθανώς υπεύθυνο για την υψηλή μολυσματικότητα του ιού. Η τροποποίηση της θέσης φουρινικής διάσπασης επιτρέπει στον ιό να πολλαπλασιάζεται στο κύτταρο και το καθιστά εξαιρετικά παθογόνο ».

Ὁ πολιτικός γάμος εἷναι πορνεία-Σκοπός τοῦ ἀνθρώπου δέν εἶναι ὁ γάμος, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης

Ὁ πολιτικός γάμος εἷναι πορνεία-Σκοπός τοῦ ἀνθρώπου δέν εἶναι ὁ γάμος, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης

Ἔφυγε καί ἀπαλλάχτηκα τελείως…

-Ενθυμούμαι μία περίοδο, κάθε βράδυ που καθόμουνα να γράψω, αισθανόμουνα τον διάβολο δίπλα μου και χωρίς να το θέλω αισθανόμουν φόβο και ανατριχίλα και δεν μπορούσα να γράψω τίποτα. Τότε προσευχήθηκα θερμώ στον Κύριο:
»Κύριε τί θα κάνω, τί θα γίνει; Βοήθησέ με! Διώξτον!».
Έφυγε και απαλλάχτηκα τελείως…

Προτιμῶ ἄνθρωπο πού ἁμάρτησε, ἐάν...

Προτιμώ άνθρωπο που αμάρτησε, εάν κατάλαβε ότι αμάρτησε και ΜΕΤΑΝΟΕΙ γι αυτό, 
παρά άνθρωπο που δεν αμάρτησε και έχει τον εαυτόν του για ενάρετο.


Αββάς Σαρματάς.

10 Αὐγούστου. Τοῦ Ἁγίου Μάρτυρος καί Ἀρχιδιακόνου Λαυρεντίου. Ξύστου, Ἐπισκόπου Ρώμης, τοῦ ἐξ Ἀθηνῶν. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας. Δευτ. ι´ ἑβδ. ἐπιστ. (Α΄ Κορ. ιε´ 12-20).


ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Α' ΙΕ´ 12 - 20
12 Εἰ δὲ Χριστὸς κηρύσσεται ὅτι ἐκ νεκρῶν ἐγήγερται, πῶς λέγουσί τινες ἐν ὑμῖν ὅτι ἀνάστασις νεκρῶν οὐκ ἔστιν; 13 εἰ δὲ ἀνάστασις νεκρῶν οὐκ ἔστιν, οὐδὲ Χριστὸς ἐγήγερται· 14 εἰ δὲ Χριστὸς οὐκ ἐγήγερται, κενὸν ἄρα τὸ κήρυγμα ἡμῶν, κενὴ δὲ καὶ ἡ πίστις ὑμῶν. 15 εὑρισκόμεθα δὲ καὶ ψευδομάρτυρες τοῦ Θεοῦ, ὅτι ἐμαρτυρήσαμεν κατὰ τοῦ Θεοῦ ὅτι ἤγειρε τὸν Χριστόν, ὃν οὐκ ἤγειρεν, εἴπερ ἄρα νεκροὶ οὐκ ἐγείρονται· 16 εἰ γὰρ νεκροὶ οὐκ ἐγείρονται, οὐδὲ Χριστὸς ἐγήγερται. 17 εἰ δὲ Χριστὸς οὐκ ἐγήγερται, ματαία ἡ πίστις ὑμῶν· ἔτι ἐστὲ ἐν ταῖς ἁμαρτίαις ὑμῶν. 18 ἄρα καὶ οἱ κοιμηθέντες ἐν Χριστῷ ἀπώλοντο. 19 εἰ ἐν τῇ ζωῇ ταύτῃ ἠλπικότες ἐσμὲν ἐν Χριστῷ μόνον, ἐλεεινότεροι πάντων ἀνθρώπων ἐσμέν. 20 Νυνὶ δὲ Χριστὸς ἐγήγερται ἐκ νεκρῶν, ἀπαρχὴ τῶν κεκοιμημένων ἐγένετο.