Σελίδες

Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2020

Ἄραγε ὅλα τά κακά πού μᾶς προξενοῦν οἱ ἐχθροί γίνονται μέ ἐντολή τοῦ Θεοῦ; (Γ΄ μέρος) Ἁγ. Ἀναστασίου Σιναΐτου-Ἐρωταποκρίσεις (17η), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 
Ἄραγε ὅλα τά κακά πού μᾶς προξενοῦν οἱ ἐχθροί γίνονται μέ ἐντολή τοῦ Θεοῦ; (Γ΄ μέρος) Ἁγ. Ἀναστασίου Σιναΐτου-Ἐρωταποκρίσεις (17η), 4-11-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἐρωτήσεις καί ἀπαντήσεις σέ ἐπίκαιρα θέματα, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Ἐρωτήσεις καί ἀπαντήσεις σέ ἐπίκαιρα θέματα, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Θαύματα τῆς Θείας Κοινωνίας- Ἁμαρτωλῶν σωτηρίαΒ μέρος, Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)

  Θαύματα τῆς Θείας Κοινωνίας- Ἁμαρτωλῶν σωτηρίαΒ μέρος, 3-11-2020, Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)

Θαύματα τῆς Θείας Κοινωνίας- Ἁμαρτωλῶν σωτηρία Γ μέρος, Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)

 Θαύματα τῆς Θείας Κοινωνίας- Ἁμαρτωλῶν σωτηρίαΓ μέρος, 4-11-2020, Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)

Θαύματα τῆς Θείας Κοινωνίας, Α μέρος- Ἁμαρτωλῶν σωτηρία, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Θαύματα τῆς Θείας Κοινωνίας, Α μέρος- Ἁμαρτωλῶν σωτηρία, 2-11-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Πῶς μέ κάλεσε ἡ Παναγία

«Στο Άγιον Όρος είμαι 65 χρόνια. Ήλθα από ηλικίας 24 ετών. Δεν ήσαν και τόσο ευσεβείς οι γονείς μου. Αλλά δεν ξέρω πώς οικονόμησε ο Θεός και μ’ έφερε η Παναγία μας εδώ. Είχα βέβαια και άλλα αδέλφια. Γεννήθηκα το 1916.
Πώς αποφάσισα να γίνω καλόγηρος θα σου πω. Το υποσχέθηκα στον Θεό. Τότε ήμουν στρατιώτης και επέστρεφα τραυματίας από τον πόλεμο. Ήμουν στην Αθήνα. Ήλθαν αεροπλάνα και βομβάρδιζαν. Έπεσα κάτω από μία πέτρα και είπα: «Παναγιά μου, σώσε με και θα γίνω μοναχός».
Πράγματι, δεν έπαθα τίποτε. Τακτοποίησα κάτι εκκρεμότητες με το εργοστάσιο στο οποίο δούλευα. Κατέβηκα στη Ναύπακτο, στο πατρικό μου σπίτι. Και από εκεί βρέθηκα στο Άγιον Όρος. Εδώ είχα έλθει άλλη μία φορά το 1936, αλλά έφυγα διότι ήταν η κλάση μου να πάω για φαντάρος και βγήκα έξω.

Γιατί κάποιοι φεύγουν νέοι ἀπ’ αὐτή τή ζωή;

Μια γυναίκα που είχε χάσει το παιδί της επισκέφτηκε τον π. Γαβριήλ:
— Γιατί κάποιοι φεύγουν νέοι απ’ αυτή τη ζωή; τον ρώτησε...
Σ’ ένα χωριό, μια πιστή γυναίκα που έχασε τον μονάκριβο γιο της παραπονέθηκε στον Θεό: 
«Εγώ, για την αγάπη Σου, άντεξα πολλά: προσβολές, φτώχιες, δυσκολίες. Σ’ αυτό το μέρος κανείς δεν είναι πιστός εκτός από μένα. Όμως εσύ πήρες το παιδί μου. Γιατί;».
Εκείνη τη νύχτα λοιπόν είδε ένα όνειρο: Οι Άγγελοι την πήγαν στον Κύριο και Του μετέφεραν τα παράπονά της. Τότε ακούστηκε η φωνή του Κυρίου:«Ρωτήστε τη γυναίκα τι θέλει».«Φέρε το παιδί μου πίσω», απάντησε η γυναίκα.«Θέλεις να δεις το παιδί σου;», ρώτησε ο Κύριος.«Μητέρα είμαι, και βέβαια το θέλω», είπε κλαίγοντας εκείνη.«Να της δείξετε το παιδί της», έδωσε εντολή ο Κύριος.Έφεραν το παιδί και η μητέρα χάρηκε.«Τώρα τι μου ζητάς;», ρώτησε ο Κύριος.«Γιατί τον πήρες;», Του παραπονέθηκε η γυναίκα.Τότε ο Κύριος έδωσε εντολή στους Αγγέλους:

Νέα μελέτη Ἰωαννίδη: Στό 0,04% ἡ θνητότητα τοῦ κορωνοϊοῦ γιά τούς κάτω τῶν 70 ἐτῶν!

Μία νέα μελέτη ἑνὸς διακεκριμένου Ἕλληνα ἐπιστήμονα τῆς διασπορᾶς, τοῦ καθηγητῆ Γιάννη Ἰωαννίδη τῆς Ἰατρικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου τῆς Καλιφόρνια, ποὺ δημοσιεύθηκε στὸ «Bulletin of the WHO», τὸ ἐπίσημο ἐπιστημονικὸ περιοδικὸ τοῦ Παγκόσμιου Ὀργανισμοῦ Ὑγείας (ΠΟΥ) καὶ ἡ ὁποία συνθέτει δεδομένα ἀπὸ 82 μελέτες σχετικὰ μὲ τὴ θνητότητα τοῦ κορωνοϊοῦ, καταλήγει στὴν ἐκτίμηση ὅτι ἡ διάμεση θνητότητα εἶναι 0,23% στὸ γενικὸ πληθυσμὸ καὶ 0,05% στὰ ἄτομα κάτω τῶν 70 ἐτῶν. 
Ἂν γίνει διόρθωση γιὰ τὸ γεγονὸς ὅτι οἱ ἕως τώρα μελέτες ἀφοροῦν περισσότερο πληθυσμοὺς σὲ χῶρες μὲ... ὑψηλὸ φορτίο θανάτων (ἂν δηλαδὴ θὰ μποροῦσε κάποιος νὰ λάβει ὑπόψη τοῦ δείγματα τοῦ πληθυσμοῦ ἐξίσου ἀπὸ κάθε γωνιὰ τῆς Γής), ὁ Γ. Ἰωαννίδης ὑποστηρίζει ὅτι ἡ πραγματικὴ μέση θνητότητα τῆς Covid-19 στὶς περισσότερες χῶρες πιθανότατα εἶναι κάτω του 0,20%. Σὲ παγκόσμιο ἐπίπεδο θεωρεῖ ὅτι εἶναι ἴσως 0,15% συνολικὰ (ἀνεξαρτήτως ἡλικίας) καὶ 0,03% ἕως 0,04% στὰ ἄτομα κάτω τῶν 70. 


ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΝ 2 ΣΤΟΥΣ 1.000 ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ 


Αὐτὸ πρακτικὰ σημαίνει ὅτι στοὺς 1.000 ἀνθρώπους στὸν κόσμο ποὺ ἔχουν κολλήσει τὸν κορωνοϊό, πεθαίνουν περίπου οἱ δύο, ἐνῶ στοὺς ἀνθρώπους ἕως 70 ἐτῶν ἡ ἀναλογία εἶναι πολὺ μικρότερη (περίπου τέσσερις θάνατοι ἀνὰ 10.000 κρούσματα). Ὅπως πιστεύει, μὲ τὰ κατάλληλα μὴ φαρμακευτικὰ μέτρα γιὰ τὴν προστασία τῶν πιὸ εὐπαθῶν ὁμάδων, ἡ πραγματικὴ θνητότητα μπορεῖ νὰ μειωθεῖ περαιτέρω στὸ μέλλον. 

Περὶ ἀγρυπνίας - Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Σιναΐτου


ΛΟΓΟΣ ΔΕΚΑΤΟΣ ΕΝΑΤΟΣ 

Περὶ ἀγρυπνίας

(Διὰ τὴν σωματικὴν ἀγρυπνίαν, καὶ διὰ τὸ πῶς πρέπει νὰ ἐπιτελῶμεν αὐτήν)

Στους ἐπιγείους βασιλεῖς, ἄλλοι παρίστανται ἄοπλοι καὶ γυμνοί, ἄλλοι μὲ ράβδους, ἄλλοι μὲ ἀσπίδες καὶ ἄλλοι μὲ ξίφη. Εἶναι δὲ μεγάλη καὶ ἀσύγκριτη ἡ διαφορὰ ἀνάμεσα στοὺς πρώτους καὶ στοὺς τελευταίους. Διότι οἱ πρῶτοι εἶναι συνήθως συγγενεῖς καὶ οἰκειακοὶ τοῦ βασιλέως. Καὶ αὐτὰ μὲν συμβαίνουν σ᾿ αὐτούς.

Ἐμπρὸς λοιπὸν καὶ ἐμεῖς νὰ ἐξετάσωμε πῶς παριστάμεθα ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ καὶ Βασιλέως μας στὶς ἑσπερινές, τὶς νυκτερινὲς καὶ τὶς λοιπὲς παραστάσεις καὶ προσευχές.
Στὴν βραδυνὴ ἀγρυπνία μερικοὶ ὑψώνουν τὰ χέρια τους σὲ προσευχή, ἄϋλοι καὶ ἀπηλλαγμένοι ἀπὸ κάθε φροντίδα. Ἄλλοι τὴν ἐπιτελοῦν μὲ ψαλμῳδία. Ἄλλοι ἐπιμένουν ἰδιαιτέρως στὴν ἀνάγνωσι. Ἄλλοι ἀπὸ ἀδυναμία πολεμοῦν ἀνδρείως τὸν ὕπνο μὲ τὸ ἐργόχειρο. Καὶ ἄλλοι ἀπασχολοῦνται μὲ τὴν σκέψι τοῦ θανάτου, θέλοντας ἔτσι νὰ αἰσθανθοῦν κατάνυξι. Ἐξ ὅλων αὐτῶν οἱ πρῶτοι καὶ οἱ τελευταῖοι κάνουν θεάρεστη ἀγρυπνία. Οἱ δεύτεροι μοναχική. Οἱ τρίτοι βαδίζουν σὲ κατώτερη ὁδό. Πάντως ἀναλόγως πρὸς τὴν προαίρεσι καὶ τὴν δύναμι τοῦ καθενός, δέχεται καὶ ἀξιολογεῖ τὰ δῶρα ὁ Θεός.
2. Ὁ ἄγρυπνος ὀφθαλμὸς ἐξήγνισε τὸν νοῦ, ἐνῷ ὁ πολὺς ὕπνος ἐπώρωσε τὴν ψυχή. Ὁ ἄγρυπνος μοναχὸς εἶναι ἐχθρὸς τῆς πορνείας, ἐνῷ ὁ ὑπνώδης εἶναι σύζυγός της.
3. Ἡ ἀγρυπνία εἶναι θραῦσις τῆς σαρκικῆς πυρώσεως, λύτρωσις ἀπὸ τοὺς μολυσμοὺς τῶν ἐνυπνιασμῶν, δακρύβρεκτος ὀφθαλμός, ἁπαλὴ καρδία, προφύλαξις ἀπὸ τοὺς λογισμούς, χωνευτήριο τῶν φαγητῶν, δαμαστήριο τῶν παθῶν, κολαστήριο τῆς γλώσσης, φυγαδευτήριο τῶν αἰσχρῶν φαντασιῶν.

Ἡ δολοφονία τῆς πίστης τῶν μαθητῶν


Παναγιώτη Τσαγκάρη

Καθηγητή Θεολόγου, Υπ. Δρ. Θεολογίας,

Γενικού Γραμματέα της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων


Η Υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως έβαλε εγγράμματους, επιστήμονες της Θεολογικής Επιστήμης(!) και συνέταξαν καινούργια Προγράμματα Σπουδών και βιβλία του μαθήματος των Θρησκευτικών τα οποία αντικατέστησαν τα κατηργημένα από το Συμβούλιο της Επικρατείας Προγράμματα και βιβλία των προηγούμενων Υπουργών Παιδείας Φίλη και Γαβρόγλου της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.

Πολλοί ήταν εκείνοι, που κοιτάζοντας με μια πρώτη γρήγορη και επιφανειακή ματιά τα νέα βιβλία είπαν, ότι, εφόσον αφαιρέθηκαν από αυτά τουλάχιστον τα θρησκειολογικά στοιχεία, έχουν τρόπον τινά καταστεί ορθόδοξα. Σε αυτή την συμβιβαστική θέση, σε σχέση και με την τόσο σημαντική υπόθεση της χριστιανικής αγωγής των παιδιών, θα απαντήσουμε, χρησιμοποιώντας μια φράση του θυμόσοφου λαού μας, λέγοντας ότι αυτό που έγινε με τα νέα βιβλία του μαθήματος των Θρησκευτικών είναι σαν να «έβγαλε τα ρούχα του ο Μανωλιός και τα έβαλε αλλιώς»!

Σε εκείνους που καλοπροαίρετα θα αντιτείνουν, «μα γιατί τόση ειρωνεία και άρνηση απέναντι στα νέα βιβλία του μαθήματος των Θρησκευτικών;» θα απαντήσουμε με ευθύτητα, λέγοντας ότι δεν μπορούμε να σωπαίνουμε άλλο πλέον, απέναντι στη συντελούμενη εδώ και χρόνια, προσπάθεια δολοφονίας της πίστης των ορθοδόξων μαθητών.

Ὅσο περνοῦν τά χρόνια βαδίζουμε πρός τήν καταστροφή

Έλεγε πρός τά πνευματικά του τέκνα. Ο κόσμος έχει φύγει από τήν αθωότητα καί τήν αγαθότητα. Όσο περνούν τα χρόνια βαδίζουμε πρός τήν καταστροφή. Ο Θεός νά μάς λυπηθεί. Ο Θεός αυτά δεν τα θέλει. Πρίν 50 χρόνια ο κόσμος ήταν πολύ διαφορετικός. 
Όταν πήγα στό μοναστήρι ήμουν 7 χρονών.

Ὁρισμός τῆς ψυχῆς

Ορισμός της ψυχής: «ψυχή, λοιπόν, είναι ουσία ζώσα, απλή, ασώματη, αόρατη κατά τη φύση της στα σωματικά μας τα μάτια, λογική και νοερή, ασχημάτιστη. Ενώ χρησιμοποιεί ως όργανο το σώμα και παρέχει σ’ αυτό ζωή και αύξηση και αίσθηση και γέννηση, χωρίς να έχει αλλού νου στην περιοχή της, αλλά είναι η ίδια καθαρή, αυτεξούσια, θελητική, ενεργητική, τρεπτή, δηλαδή εθελότρεπτη˙ είναι και κτιστή, αφού όλα αυτά τα έχει πάρει κατά φύσιν από το Δημιουργό της, απ' όπου πήρε το είναι κατά φύσιν».

Μεγάλη ἀλήθεια


http://apantaortodoxias.blogspot.com/2020/10/blog-post_56.html

5 Νοεμβρίου. Τῶν Ἁγίων Μαρτύρων Γαλακτίωνος καί Ἐπιστήμης καί τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων Ἑρμᾶ, Πατρόβα, Λίνου, Γαΐου καί Φιλολόγου ἐκ τῶν Ο΄. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας. Πέμ. κβ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Κλσ. δ΄ 2-9).


ΠΡΟΣ ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ Δ´ 2 - 9
2 Τῇ προσευχῇ προσκαρτερεῖτε, γρηγοροῦντες ἐν αὐτῇ ἐν εὐχαριστίᾳ, 3 προσευχόμενοι ἅμα καὶ περὶ ἡμῶν, ἵνα ὁ Θεὸς ἀνοίξῃ ἡμῖν θύραν τοῦ λόγου, λαλῆσαι τὸ μυστήριον τοῦ Χριστοῦ, δι’ ὃ καὶ δέδεμαι, 4 ἵνα φανερώσω αὐτὸ ὡς δεῖ με λαλῆσαι. 5 Ἐν σοφίᾳ περιπατεῖτε πρὸς τοὺς ἔξω, τὸν καιρὸν ἐξαγοραζόμενοι. 6 ὁ λόγος ὑμῶν πάντοτε ἐν χάριτι, ἅλατι ἠρτυμένος, εἰδέναι πῶς δεῖ ὑμᾶς ἑνὶ ἑκάστῳ ἀποκρίνεσθαι. 7 Τὰ κατ’ ἐμὲ πάντα γνωρίσει ὑμῖν Τυχικὸς ὁ ἀγαπητὸς ἀδελφὸς καὶ πιστὸς διάκονος καὶ σύνδουλος ἐν Κυρίῳ, 8 ὃν ἔπεμψα πρὸς ὑμᾶς εἰς αὐτὸ τοῦτο, ἵνα γνῷ τὰ περὶ ἡμῶν καὶ παρακαλέσῃ τὰς καρδίας ὑμῶν, 9 σὺν Ὀνησίμῳ τῷ πιστῷ καὶ ἀγαπητῷ ἀδελφῷ, ὅς ἐστιν ἐξ ὑμῶν· πάντα ὑμῖν γνωριοῦσι τὰ ὧδε.