Σελίδες

Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2021

Συγκλονιστικό Σημεῖο Γιά Τίς Μάσκες, 25-12-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἀγιορείτου (Υπότιτλοι στα αγγλικά)

 Συγκλονιστικό Σημεῖο Γιά Τίς Μάσκες, 25-12-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἀγιορείτου (Υπότιτλοι στα αγγλικά)

Περί μετανοίας, 1ο μέρος, Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

 Περί μετανοίας, 1ο μέρος, 6-10-2012, Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Η ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ θεραπεύει τούς ἀξίως κοινωνοῦντες, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)

 Η ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ θεραπεύει τούς ἀξίως κοινωνοῦντες, 23-10-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)

1)«Ἐλευθέρα μέν ἡ κτίσις..», 2) «Τριττοί θεοειδεῖς ἐμπύρως ..», Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ-Κήρυγμα_

1)«Ἐλευθέρα μέν ἡ κτίσις γνωρίζεται...», 2) «Τριττοί θεοειδεῖς ἐμπύρως δροσούμενοι...», Η΄ᾠδή Ἰαμβικοῦ Κανόνος Θεοφανείων (Ἁγ. Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ), Ἑορτοδρόμιον Ἁγ. Νικοδήμου, 10-1-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Νά κάνεις «ἀποκαθήλωση»... Τί θά πᾶς νά ἁγιάσεις; Τόν διάβολο;

Θα πάρεις τον αγιασμό από την Εκκλησία και θα τον πας στο σπίτι και δεν θα μπεις μέσα. Θα αφήσεις τον αγιασμό από έξω και θα μπεις μέσα στο σπίτι σου, να κάνεις «αποκαθήλωση». 
Να πας να βγάλεις τα κρεμμύδια και σκόρδα που κρέμασες την πρωτοχρονιά για το γούρι της χρονιάς. Να πας να πετάξεις την τράπουλα. Να πας να πετάξεις, αν είσαι γυναίκα όλα τα αντρικά παντελόνια και όλη τη δεισιδαιμονία που έχεις κρεμάσει εκεί και έπειτα θα βάλεις τον αγιασμό στο σπίτι σου. Να το αγιάσει. Διαφορετικά, τι θα πας να αγιάσεις; Τον διάβολο; Φεύγει ο διάβολος; Δεν φεύγει, εφόσον εσύ δεν θέλεις να τον διώξεις...

❈ Ο Χριστός στον Ιορδάνη ποταμό, δέχτηκε από τον Άγιο Ιωάννη τον Πρόδρομο βάπτισμα μετανοίας και όχι βάπτισμα σωτηρίας. Το βάπτισμα μετανοίας του Χριστού, συμβολίζει το μυστήριο της μετανοίας και της εξομολογήσεως (το λεγόμενο ''βάπτισμα μετά το βάπτισμα''). Γι΄αυτό και όταν βαπτίστηκε ο Χριστός, αμέσως εξήλθε από το νερό, μη έχοντας αμαρτίες. 

Πῶς σταμάτησε ἡ χολέρα στήν Κωνσταντινούπολη τό 1910

“Κατὰ τὸ ἔτος 1910 νόσος ἐπάρατος καὶ πάλιν ἐμάστιζε τὴν Κωνσταντινούπολιν καὶ τὰ περίχωρα, ἡ χολέρα. Κατὰ ἑκατοντάδες καθ᾿ ἑκάστην ἀπέθνησκον, εἰς τρόπον ὥστε νὰ μὴ καθίστανται δυνατὴ ἡ ταφὴ τῶν πολυαρίθμων νεκρῶν, ἀδιακρίτως φυλῆς καὶ θρησκεύματος, Χριστιανῶν, Ἀρμενίων, Μουσουλμάνων καὶ Ἐβραίων. Ὁ πληθυσμός, ἰδίως τῆς Κωνσταντινουπόλεως, περιδεὴς καὶ περίφοβος ἐζήτει τὴν σωτηρίαν αὐτοῦ. Οἱ ναοὶ τῶν Ὀρθοδόξων καὶ Ἀρμενίων, τὰ Τεμένη καὶ αἱ Συναγωγαὶ καθ᾿ ἑκάστην ἦσαν πλήρεις[1], τοῦ πλήθους μετὰ δακρύων καὶ ἀπογνώσεως ἐπικαλουμένου τὴν θείαν ἐπέμβασιν πρὸς κατάπαυσιν τοῦ κακοῦ. Παρὰ ταῦτα ὅμως ἡ ἑπάρατος νόσος ἐξηκολούθει τὸ καταστρεπτικὸν ἔργον αὐτῆς.

Ἡ Κωνσταντινούπολις παρουσίαζεν ἀπαίσιον θέαμα, ἐνεκρώθη δὲ πάσα κίνησις καὶ ζωῇ ἐν αὐτῇ. Ἐξαίφνης ὁ χριστιανικὸς πληθυσμὸς ἐν τῇ ἀπελπισίᾳ του, ἀνεμνήσθη τὸ προηγούμενον τοῦ 1871 ἐπὶ Πατριάρχου Ἀνθίμου τοῦ ΣΤ΄ τοῦ Κουταλιανοῦ καὶ ἐν φωνῇ ἐζήτει τὴν μετάκλησιν τῆς Τιμίας Ζώνης ἐξ Ἁγίου Ὄρους [2]. Ἐκτάκτως συγκαλεῖται ἡ Ἱερὰ Σύνοδος καὶ τῇ προτάσει τοῦ ἀοιδίμου Πατριάρχου Ἰωακεὶμ τοῦ Γ΄ ἀποφασίζεται ὅπως ἀποσταλῇ ἐπιτροπὴ εἰς Ἅγιον Ὄρος καὶ μεταφέρει εἰς τὴν νεκρωθεῖσαν ἐκ τοῦ θανάτου καὶ τοῦ φόβου Κωνσταντινούπολιν τὸ τίμιον τῆς εὐσεβείας ἡμῶν θησαύρισμα.

Πίστις χωρίς «ἐάν»...


ΠΙΣΤΗ ΧΩΡΙΣ «ΕΑΝ» – ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΙΠΟΤΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΣΤΙ ΜΑΣ, ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΚΡΑΤΗΣΑΝ ΓΕΝΕΕΣ ΓΕΝΕΩΝ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΜΑΣ – ΘΑ ΕΙΣΑΙ ΟΠΩΣ ΤΟ ΖΩΟ, ΑΝ ΑΙΣΘΑΝΕΣΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟΝ ΣΩΜΑΤΙΚΟ ΚΙΝΔΥΝΟ

Του Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου


ΠΙΣΤΗ ΧΩΡΙΣ «ΕΑΝ»
«Bλέπετε μή τις υμάς έσται ο συλαγωγών
δια της φιλοσοφίας και κενής απάτης» (Kολ. 2,8)


Tώρα λοιπόν, που βρισκόμαστε στό κατώφλι του νέου έτους, ας μή σας διδάξω ούτε εγώ ούτε κανένας άλλος. Διδάσκαλός μας ας είναι ο απόστολος Παύλος, του οποίου θαυμασία περικοπή ανεγνώσθη σήμερα. Tί λέει ο απόστολος Παύλος;

* * *
«Aδελφοί, βλέπετε μή τις υμάς έσται ο συλαγωγών δια της φιλοσοφίας και κενής απάτης» (Kολ. 2,8). Προσέχετε, λέει, αδελφοί! Tα μάτια σας ορθάνοιχτα.
Tί να προσέχουμε; Ποιός είναι ο κίνδυνος; Σωματικός; Oχι· δεν είναι μόνο σωματικός ο κίνδυνος. Θα είσαι όπως το ζώο, αν αισθάνεσαι μόνο τον σωματικό κίνδυνο. Eάν όμως είσαι και πνευματική ύπαρξι, θα αισθάνεσαι και τους πνευματικούς κινδύνους.
Kαι ποιός είναι ο πνευματικός κίνδυνος;

Προσέχετε, λέει, μήπως κάποιος σας κλέψει. Aυτή τή σημασία έχει η λέξι «συλαγωγών»· απ’ εκεί βγαίνει και το ιερόσυλος. Προσέξτε, λέει, να μη σας κλέψει κανείς το θησαυρό.
Kαι ποιός είναι ο θησαυρός; Δεν είναι υλικός· είναι πνευματικός, ανεκτιμήτου αξίας ο θησαυρός. Kαι ο θησαυρός αυτός είναι η πίστις.
Aλλα ποιά πίστι; Oλοι έχουν πίστη· και οι εβραίοι και οι μουσουλμάνοι και οι κινέζοι και οι ινδιάνοι και όπου να μεταβούμε, θα βρούμε κάποια πίστι. Kαι όποιος δεν πιστεύει στό Θεό, θα πιστεύει στον διάβολο. Tέτοιο μεταφυσικό κενό δεν μπορεί να υπάρξει μέσα στην ψυχή του ανθρώπου. H πίστις είναι έμφυτη στον άνθρωπο και είναι παγκόσμιος.
Kαι ποιά είναι αυτή η πίστι; Mία εννοούμε πίστι, την ορθόδοξο πίστι, που ο Θεός μας απεκάλυψε. Aπ’ όλες τις πίστεις που υπάρχουν στον κόσμο, μια είναι αληθινή και γνησία· η Oρθοδοξία. Ξέρετε πώς μοιάζει; Σάν το χρυσάφι που είναι καθαρό από ξένα στοιχεία. Xρυσάφι που βγήκε από το καμίνι, χρυσάφι εικοσιτεσσάρων καρατίων, είναι η ορθόδοξος πίστις.
Tί είναι αυτή η πίστις; Eίναι αυτό που πιστεύουμε. Eίναι το «Πιστεύω», που απαγγέλλουμε. Eίναι τα δώδεκα άρθρα του Συμβόλου της πίστεως.
Ποιά είναι αυτά; Ποιές οι θεμελιώδεις αλήθειες της πίστεώς μας; Πρώτη θεμελιώδης αλήθεια είναι, ότι υπάρχει Θεός. Eτσι αρχίζουμε στό Πιστεύω· «Πιστεύω εις ένα Θεόν». Yπάρχει Θεός· και μόνο δραπέτες των φρενοκομείων μπορούν να ισχυρισθούν, ότι δεν υπάρχει Θεός. Eάν μπορούμε να πιστέψουμε, ότι ένας ναός φύτρωσε έτσι μόνος του, τότε μπορούμε να πιστέψουμε ότι και ο πάγκαλος ναός της φύσεως είναι τυχαίο δημιούργημα. Kάποιος έκανε τη φύσι που μας περιβάλλει. Aυτό είναι λογική ατράνταχτη. «Πάς οίκος κατασκευάζεται υπό τινος, ο δε τα πάντα κατασκευάσας Θεός» (Eβρ. 3,4).

Ὁ Θεός ζητᾶ μια καρδιά γεμάτη πίστη καί ἀγάπη – ἐκεῖ εἶναι ὁ θρόνος στόν ὁποῖο ἀρέσκεται νά κάθεται καί ὅπου ἐμφανίζεται μέσα στήν πληρότητα τῆς δόξης του…

Ο Κύριος στέλνει τον φωτισμό Του μόνο στις καρδιές που με όλη τους τη δύναμι καρτερούν και διψούν την αλήθεια. Στο μυστήριο του αγίου χρίσματος αναφέρεται: «Σφραγίς δωρεάς Πνεύματος Αγίου». Εμείς οι χοϊκοί, φιλόθεε, βάζουμε τη σφραγίδα μας σε σκεύη που κρύβουν κάτι πολύτιμο. Τι πολυτιμότερο όμως υπάρχει από τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος που μας δίνονται άνωθεν κατά το μυστήριο του αγίου Βαπτίσματος;
Αυτή η χάρη, που την δεχόμαστε με το Βάπτισμα, είναι τόσο μεγάλη, τόσο απαραίτητη , τόσο ζωτική για τον άνθρωπο, που δεν του αφαιρείται ακόμη και αν γίνη αιρετικός. Αν δεν αμαρτάναμε ποτέ μετά τη βάπτισή μας, θα παραμέναμε αιωνίως άγιοι, άσπιλοι, απηλλαγμένοι από κάθε σωματικό και ψυχικό μολυσμό και ευάρεστοι στον Θεό. Δυστυχώς όμως αυξανόμενοι στην ηλικία δεν αυξανόμεθα στη χάρη και στη σοφία όπως ο Ιησούς Χριστός. Αντιθέτως σιγά‑σιγά διαφθειρόμεθα, χάνουμε τη θεία χάρι και αμαρτάνουμε με ποικίλες αμαρτίες.
Αν παρακινηθή κάποιος από τη σοφία και το έλεος του Θεού και αποφασίση να ξαναγυρίση σ̉ Αυτόν, πρέπει να μετανοήση ειλικρινά για όλες τις αμαρτίες του και να επιδοθή στις αρετές. Θα αποκτήση τότε το Άγιον Πνεύμα, το οποίο ενεργεί μέσα μας και θεμελιώνει τη βασιλεία του Θεού. Γιατί δεν ελέχθη μάταια: «Η Βασιλεία του Θεού εντός υμών εστιν » ( Λουκ . 17, 21),και «η βασιλεία των ουρανών βιάζεται και βιασταί αρπάζουσιν αυτήν» ( Ματθ . 11, 12). Αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι που, παρά τα δεσμά της αμαρτίας που τους ενοχλούν και με τη βιαιότητα και την υποκίνηση τους για διάπραξη νέων αμαρτιών τους εμποδίζουν να έλθουν προς τον Σωτήρα μας με τέλεια μετάνοια, βιάζουν τον εαυτό τους να σπάσουν τα δεσμά, περιφρονώντας τη δύναμη της αμαρτίας, οι άνθρωποι αυτοί τελικά θα εμφανιστούν μπροστά στο πρόσωπο του Θεού λευκότεροι από το χιόνι με τη θεία Χάρη Του. «Δεύτε, λέει ο Κύριος, και εάν ώσιν αι αμαρτίαι υμών ως φοινικούν, ως χιόνα λευκανώ » ( Ησ . 1, 18)…

ΑΓΙΟΣ ΑΝΘΙΜΟΣ Ο ΕΝ ΧΙΩ ΣΠΑΝΙΑ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ

 Σε μία σπάνια ηχογράφηση, ο Άγιος Άνθιμος της Χίου συζητά με τον μακαριστό Μητροπολίτη Χίου Παντελεήμονα Φωστίνη, εύχεται για όλον τον κόσμο και ψάλλει κατανυκτικά δύο τροπάρια.

«Ἰησοῦ, Ὑιὲ Δαβίδ, ἐλέησόν με!». ..

Πρόστρεχε στον Χριστό, παρακαλώντας Τον δυνατά, επίμονα και ακατάπαυστα, όπως ο τυφλός τότε, στην Ιεριχώ: «Ιησού, υιὲ Δαβίδ, ελέησόν με!». 
Κι’ Εκείνος, όπως τότε, θα σε ρωτήσει μυστικά: « Τί σοι θέλεις ποιήσω;». 
Εσύ, ο τυφλός στην ψυχή, θα πεις: «Κύριε, ίνα αναβλέψω». 
Ο Χριστός, βλέποντας την πίστη σου, τη μετάνοιά σου, τη ζέση της ικεσίας σου, θα σε σπλαχνιστεί και θα σε θεραπεύσει, χαρίζοντας στην ψυχή σου το Φώς.!
Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος
Στους λόγους του Θεού υπάρχει κάποιος χυμός αθανασίας, ο οποίος με την ανάγνωση των λόγων Του πέφτει σταγόνα - σταγόνα στην ψυχή του ανθρώπου και την ζωογονεί από το θάνατο και τη φθορά.
Αυτό αποκαλύπτει ο Σωτήρ όταν λέει:

Πᾶμε νά σχίσουμε τά πτυχία μας...



ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΑΜΒΡΟΣΙΟ ...
Γέροντας Αμβρόσιος :
Δύο Ελληνοαμερικανοί και μερικοί άλλοι Αμερικανοί που δούλευαν στη ΝASA ως επιστήμονες επισκέφθηκαν τον Γέροντα, στον Παρνασσό. Μίλησαν μαζί του πολύ ώρα. 

Ἄν τυχόν δέν σώσεις ὅλους τούς ἀδελφούς μου, δέν θέλω νά σώσεις οὔτε ἐμένα...


''Γνώρισα έναν άνθρωπο, ο οποίος αγαπούσε τόσο πολύ τους αδελφούς του, που έλεγε: «Θεέ μου, θέλω να σώσεις τους αδελφούς μου· και να τους σώσεις όλους. Αν τυχόν δεν σώσεις όλους τους αδελφούς μου, δεν θέλω να σώσεις ούτε έμενα. Γιατί δεν μπορώ να καταλάβω τί σημαίνει παράδεισος, χωρίς τους αδελφούς μου''.


Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος

11 Ἰανουαρίου. Τοῦ Ὁσίου Πατρός ἡμῶν Θεοδοσίου τοῦ Κοινοβιάρχου. Τοῦ Ἁγίου Νεομάρτυρος Νικηφόρου, τοῦ ἐκ Κριτσᾶς. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Τοῦ ὁσίου. Κυρ. ιε΄ ἐπιστ. (Β΄ Κορ. δ΄ 6-15).

Β Κορ. 4,6          ὅτι ὁ Θεὸς ὁ εἰπὼν ἐκ σκότους φῶς λάμψαι, ὃς ἔλαμψεν ἐν ταῖς καρδίαις ἡμῶν πρὸς φωτισμὸν τῆς γνώσεως τῆς δόξης τοῦ Θεοῦ ἐν προσώπῳ Ἰησοῦ Χριστοῦ.

Β Κορ. 4,6                Και τούτο, διότι ο Θεός, ο οποίος κατά τους χρόνους της δημιουργίας διέταξε να λάμψη φως αντί του σκότους που υπήρχε τότε, αυτός έλαμψεν εις τας καρδίας μας και τας εφώτισεν, όχι μόνον δια να γνωρίσωμεν ημείς, αλλά δια να μεταδώσωμεν και στους άλλους φωτεινήν και καθαράν την γνώσιν της δόξης του Θεού, η οποία δόξα εφανερώθη δια του Ιησού Χριστού.