Σελίδες

Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2021

Ἡ συμβολή τῆς μητέρας στήν διαπαιδαγώγηση τῶν παιδιῶν, Ἀρχιμ Σάββας Ἁγιορείτης

 Ἡ συμβολή τῆς μητέρας στήν διαπαιδαγώγηση τῶν παιδιῶν, Ἀρχιμ Σάββας Ἁγιορείτης, 4-6-2010

Διαμαρτυρία γιά τήν παρέμβαση τοῦ Καίσαρος μέσα στήν ἐκκλησία, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Απόσπασμα_Διαμαρτυρία για την παρέμβαση του Καίσαρος μέσα στην εκκλησία, και για την θέσπιση αντίχριστων μέτρων, 21-11-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Στά Εἰσόδια τῆς Θεοτόκου λόγος Α' (β΄ μέρος), Ἁγ. Γρηγορίου Παλαμᾶ, Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτου

 Στα Εισόδια της Θεοτόκου λόγος Α' (β΄ μέρος), Αγ. Γρηγορίου Παλαμᾶ, 21-11-21, Αρχιμ Σάββα Αγιορείτου

Στά Εἰσόδια τῆς Θεοτόκου λόγος Α', α΄ μέρος, Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ, Ἀρχιμ.Σάββα Ἁγιορείτου

 Στα Εισόδια της Θεοτόκου λόγος Α', α΄ μέρος, Αγ.Γρηγορίου Παλαμᾶ, 20-11-21, Αρχιμ.Σάββα Αγιορείτου

Πῶς ὁμιλοῦσε ὁ Θεός στούς προφῆτες,Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Πῶς ὁμιλοῦσε ὁ Θεός στούς προφῆτες (Α΄ Κορ. 14, 26-31), Ἑρμ. Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, 21-11-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com Κάνετε ἐγγραφή στό κανάλι μας "Κύριος Ἰησοῦς Χριστός Kyrios Ihsous Hristos" τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://www.youtube.com/channel/UCEtO...

Εἰκονίσματα σέ νοσοκομεῖα π. Ἀθανασίου Μυτιληναῖου

 Απόσπασμα ομιλίας του Μακαριστού Γέροντος (1927 – 2006) πατρός Αθανασίου Μυτιληναίου.( Ἐπιλογές ἀπό τόν Προφήτην Ἡσαΐαν) ημερομηνία πού διεξήχθη ἡ ὁμιλία 18-11-96

"Μιμηταί μου γίνεσθε, καθὠς κἀγώ Χριστοῦ" Ἐπ. Σταυρουπόλεως Νικηφόρου Θεοτόκη (ἀποστολική περικοπή Ι' Κυριακῆς). Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


«Μιμηταί μου γίνεσθε, καθὠς κἀγώ Χριστοῦ» (Α΄Κορ. 11,1), ἀκούσαμε προηγουμένως, ἀγαπητοί ἀδελφοί. Παρακαλεῖ ὁ Ἅγιος Ἀπόστολος τούς Κορινθίους, καί δι’ αὐτῶν καί ὅλους ἐμᾶς, νά τόν μιμηθοῦμε. Γιατί ἄραγε δέν προβάλλει ὡς πρότυπο τόν Χριστό, ὅπως τόν προβάλλει ὁ Ἅγιος Ἀπόστολος Πέτρος; (Τό ἀναλύσαμε στό χθεσινό κήρυγμα). Μέ λίγα λόγια, καί ὁ Ἀπόστολος προβάλλει τόν Χριστό ὡς πρότυπο, ἀφοῦ λέγει «καί ἐγώ ἔγινα μιμητής τοῦ Χριστοῦ», ἀλλά ἐπειδή οἱ ἄνθρωποι εἴμεθα διεφθαρμένοι καί προβάλλουμε προφάσεις καί λέμε ὅτι δέν εἴμαστε ἐμεῖς σάν τόν Χριστό, δέν μποροῦμε νά μιμηθοῦμε τόν Χριστό, διότι ὁ Χριστός εἶναι τέλειος Θεός καί τέλειος ἄνθρωπος, νά λοιπόν, πού ὑπάρχει ἄνθρωπος, καί ὄχι μόνο ἕνας ἀλλά πολλοί, κατεξοχήν ὅμως ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, ὁ ὁποῖος μιμήθηκε τόν Χριστό μέ πολύ μεγάλη ἀκρίβεια. Καί βεβαίως αὐτό πού λέγει δέν εἶναι καρπός ὑπερηφάνειας. Ἀλλά εἶναι αὐτό πού λέει ὁ Ἀπόστολος, πού λέγει ὁ Ἱερός Χρυσόστομος, «βαβαί, πόση τοῦ διδασκάλου ἡ παρρησία!». Πόση μεγάλη παρρησία καί ἀρετή ἔχει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος! Καί ἔτσι, μέ αὐτή τήν παρρησία νά μπορεῖ νά λέγει αὐτό τό φοβερό, νά προβάλλει τόν ἑαυτό του ὡς πρότυπο- παράδειγμα τοῦ καλοῦ, τῶν καλῶν ἔργων. Γιατί καί ὁ ἴδιος μιμήθηκε τόν Κύριο ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστό. Προβάλλει τόν ἑαυτό του ὡς παράδειγμα γιά νά τόν μιμοῦνται ὅλοι.
«Βαβαί, πόση τοῦ διδασκάλου ἡ παρρησία», ἀναφωνεῖ ὁ Ἱερός Χρυσόστομος. «Πῶς ἀπηκριβωμένη ἡ εἰκών, ὅταν καί ἑτέρους ἐπί τοῦτο παρακαλῇ! Πόσο, δηλαδή, μέ ἀκρίβεια ἀντέγραψε ἡ εἰκόνα, ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, τό πρωτότυπο, τόν Κύριο ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστό, ὅταν καί τούς ἄλλους τούς παρακαλεῖ γιά αὐτό, δηλαδή νά τόν μιμηθοῦν!

Μία ὀφθαλμοφανής παρουσία τοῦ Ἁγίου Ἱεροθέου


ΜΙΑ ΟΦΘΑΛΜΟΦΑΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΕΡΟΘΕΟΥ

Ή παρουσία του 'Αγίου Ιεροθέου είς την Μονήν καί την περιοχή Μεγάρων είναι αισθητή.
Πάλι, στο καιρό του Β’ πολέμου, μία εκ των τότε μοναζουσών, ή Σεβάσμια μοναχή Σαλώμη Άδαμάκη, νικηθεΐσα από την άνθρωπίνην άδυναμίαν έφοβήθη τον κίνδυνο των κατακτητών που πήγεναν κάθε λίγο και λιγάκι στην Ιερά Μονή, καθώς έψαχναν για τους Άγγλους. Έτσι άπεφάσισε να φύγει κρυφά από την Ιερά Μονή της Παναγίας Κυπαρισιωτίσσης και Αγίου Ιεροθέου. Φεύγουσα, λοιπόν κρυφίως, βλέπει όφθαλμοφανώς έναν λευκογένη ιερέα μέ έξαστράπτουσαν στολήν λαμπρόν, ό όποιος την έρώτησε: ‘’πού πηγαίνει;‘’

Ὁ Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ γιά τόν ἐρχομό τοῦ Πάπα Φραγκίσκου


Ἐν Κυθήροις τῇ 11ῃ Νοεμβρίου 2021

ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ (ὑπ’ ἀριθ. 203/2021)

Πρός
Τόν Ἱερόν Κλῆρον καί
τόν Χριστώνυμον Λαόν
τῆς καθ ́ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων


«Ἐπειδή καιρός μετανοίας ὁ τῆς ζωῆς ἐστι καιρός, αὐτό τοῦτο τό ζῆν ἔτι τόν ἡμαρτηκότα, τῷ βουλομένῳ ἐπιστρέφειν πρός Θεόν, ἐγγυᾶται τήν παρ’ Aὐτοῦ
ὑποδοχήν» (Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ, Φ.Τ.Ι.Ν. Δ’ 96)

Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί καί Συλλειτουργοί,
Ἀδελφοί μου Χριστιανοί, Τέκνα μου ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά,

Χάριτι Θεοῦ ἐφθάσαμεν εἰς τά πρόθυρα τῆς Ἁγίας Τεσσαρακοστῆς τῶν Χριστουγέννων. Ἀπό αὔριον ἄρχεται ἡ ἱερά περίοδος τῆς νηστείας διά τήν πανεύσημον ἑορτήν τῆς τοῦ Χριστοῦ Γεννήσεως, τῆς Μητροπόλεως ὅλων τῶν ἁγίων ἑορτῶν τῆς Ἁγίας ἡμῶν Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας.

Οἱ τιμώμενοι σήμερον τρεῖς Ἅγιοι : ὁ Ἀπόστολος Φίλιππος ἕνας ἐκ τῶν Δώδεκα Μαθητῶν καί Ἀποστόλων τοῦ Χριστοῦ, ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς, Ἀρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης καί ὁ Ἅγιος Νεομάρτυς Κωνσταντῖνος ὁ Ὑδραῖος μέ τήν ἁγίαν των μορφήν καί τό φωτεινόν ὑπόδειγμά των μᾶς εἰσάγουν εἰς τό ἱερόν αὐτό καί κατανυκτικόν 40νθήμερον στάδιον μετανοίας διά τῶν ἁγίων καί θεοπειθῶν εὐχῶν των.

Ὁ Ἅγιος Ἀπόστολος Φίλιππος ἀπό τήν Βηθσαϊδά τῆς Γαλιλαίας, ἀφοῦ ἐδέχθη ἀπό τόν Κύριον τήν Ἀποστολικήν κλῆσιν μέ τό «ἀκολούθει μοι», εὑρίσκει τόν Ναθαναήλ καί τοῦ λέγει : «ὅν ἔγραψε Μωϋσῆς ἐν τῷ νόμῳ καί οἱ Προφῆται, εὑρήκαμεν,Ἰησοῦν τόν υἱόν τοῦ Ἰωσήφ τόν ἀπό Ναζαρέτ». Καί ἀπαντῶν εἰς τήν ἀπορίαν τοῦ Ναθαναήλ ̇ «ἐκ Ναζαρέτ δύναταί τι ἀγαθόν εἶναι;» τοῦ εἶπε «ἔρχου καί ἴδε». Αὐτό το προσκλητήριο ἀπευθύνει εἰς τόν καθένα ἀπό ἡμᾶς ὁ Ἅγιος Φίλιππος ̇ «ἔρχου καί ἴδε».

Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος, Ἀρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης, ὁ Παλαμᾶς, (14ος αἰών) υπῆρξε ὁ θεμελιωτής τοῦ θεολογικοῦ ἡσυχασμοῦ, ἡ μεγαλυτέρα θεολογική προσωπικότης τῆς ὑστεροβυζαντικῆς περιόδου. Ἔζησε κατά τούς χρόνους τῆς βασιλείας Ἀνδρονίκου Β’ τοῦ Παλαιολόγου καί ἀνετράφη κατά τά πρῶτα ἔτη του εἰς τά ἀνάκτορα τοῦ Αὐτοκράτορος αὐτοῦ, μετά τήν πρός Κύριον ἐκδημίαν τοῦ εὐσεβεστάτου πατρός του Κωνσταντίνου, ὁ ὁποῖος ἦτο συγκλητικός. Κατ’ αὐτόν τόν καιρόν, ἔλαβε καί τήν ἐγκύκλιον μόρφωσιν καί τήν φιλοσοφικήν παιδείαν εἰς τήν γενέτειράν του τήν Κωνσταντινούπολιν.

Ὁμιλία γιά τήν εἴσοδο στά Ἅγια τῶν Ἁγίων τῆς Πανυπέραγνης Δέσποινάς μας Θεοτόκου. Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς


Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά

ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΣΤΑ ΑΓΙΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ

ΤΗΣ ΠΑΝΥΠΕΡΑΓΝΗΣ ΔΕΣΠΟΙΝΑΣ ΜΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

Εάν το δέντρο αναγνωρίζεται από τον καρπό και το καλό δέντρο παράγει επίσης καλό καρπό[βλ. Ματθ.7,16: «Ἀπὸ τῶν καρπῶν αὐτῶν ἐπιγνώσεσθε αὐτούς. μήτι συλλέγουσιν ἀπὸ ἀκανθῶν σταφυλὴν ἢ ἀπὸ τριβόλων σῦκα;(: Από τη διαγωγή τους και τα έργα τους, που σαν καρπό παράγουν, θα τους μάθετε καλά. Μήπως μαζεύουν από τα αγκάθια σταφύλια ή από τους αγκαθωτούς θάμνους σύκα;)» και Λουκ.6,44: «Ἓκαστον γὰρ δένδρον ἐκ τοῦ ἰδίου καρποῦ γινώσκεται. οὐ γὰρ ἐξ ἀκανθῶν συλλέγουσι σῦκα, οὐδὲ ἐκ βάτου τρυγῶσι σταφυλήν(:Κάθε δέντρο διακρίνεται και αναγνωρίζεται εάν είναι καλό ή κακό από τον καρπό που βγάζει· διότι από αγκάθια δεν μαζεύουν ως καρπό σύκα, ούτε από βάτο τρυγούν ποτέ σταφύλι)»], η μητέρα της αυτοαγαθότητος, η γεννήτρια της αΐδιας καλλονής, πώς δεν θα υπερείχε ασυγκρίτως κατά την καλοκαγαθία από κάθε αγαθό εγκόσμιο και υπερκόσμιο; Διότι η δύναμη που καλλιέργησε τα πάντα, η συναϊδία και απαράλλακτη εικόνα της αγαθότητας, ο προαιώνιος και υπερούσιος και υπεράγαθος Λόγος, από ανέκφραστη φιλανθρωπία και ευσπλαχνία, για χάρη μας θέλησε να περιβληθεί τη δική μας εικόνα, για να ανακαλέσει τη φύση που είχε συρθεί κάτω στους μυχούς του άδη και να την ανακαινίσει, διότι είχε παλαιωθεί, και να την αναβιβάσει προς το υπερουράνιο ύψος της βασιλείας και θεότητός Του.

Για να ενωθεί, λοιπόν, με αυτήν καθ’ υπόσταση, επειδή χρειαζόταν σαρκικό πρόσλημμα και σάρκα νέα συγχρόνως και δική μας, ώστε να μας ανανεώσει από εμάς τους ίδιους, και επιπλέον χρειαζόταν και κυοφορία και γέννα σαν τη δική μας, τροφή μετά τη γέννα και κατάλληλη αγωγή, γινόμενος προς χάριν μας καθ΄όλα σαν εμάς, βρίσκει για όλα πρέπουσα υπηρέτρια και χορηγό αμόλυντης φύσεως από τον εαυτό της αυτήν την αειπάρθενη, η οποία υμνείται από εμάς και της οποίας σήμερα εορτάζουμε την παράδοξη είσοδο στα άγια των αγίων· διότι αυτήν προορίζει πριν από αιώνες ο Θεός για τη σωτηρία και αποκατάσταση του γένους και την εκλέγει ανάμεσα από όλους, όχι απλώς τους πολλούς, αλλά τους από τους αιώνες εκλεγμένους και θαυμαστούς και περιβόητους για την ευσέβεια και σύνεση, καθώς και για τα κοινωφελή και θεοφιλή συγχρόνως ήθη και λόγια και έργα.

Νηστεία παιδιῶν


Νηστεία παιδιῶν

- Γέροντα, παιδάκια πέντε-ἕξι ἐτῶν πρέπει νὰ νηστεύουν πρὶν ἀπὸ τὴν Θεία Κοινωνία;
- Τοὐλάχιστον τὸ βράδυ νὰ ἔχουν φάει λαδερὸ φαγητό. Ἀλλὰ αὐτὸ εἶναι θέμα Πνευματικοῦ. Καλύτερα ἡ μητέρα νὰ ρωτήση τὸν Πνευματικό, γιατὶ μπορεῖ τὸ παιδάκι νὰ ἔχη πρόβλημα μὲ τὴν ὑγεία του καὶ νὰ πρέπη λ.χ. νὰ πιῆ γάλα.
- Γέροντα, ἕνα παιδάκι πόσο πρέπει νὰ νηστεύη;
- Ἂν τὸ παιδὶ εἶναι γερό, ἔχη ὑγεία, μπορεῖ νὰ νηστεύη. Ἄλλωστε τώρα ὑπάρχουν ἕνα σωρὸ τροφὲς νηστήσιμες. Παλιὰ τὰ παιδιὰ νήστευαν καὶ ὅλη μέρα ἔτρεχαν καὶ ἔπαιζαν, ἀλλὰ ἔτρωγαν πολλὲς φορές. Στὰ Φάρασα, τὴν Μεγάλη Σαρακοστὴ ὅλοι, μικροὶ - μεγάλοι, ἔκαναν ἐνάτη[1]. Μάζευαν οἱ γονεῖς τὰ παιδιὰ στὸ Κάστρο [2], τοὺς ἔδιναν παιχνίδια, γιὰ νὰ παίζουν, καὶ στὶς τρεῖς τὸ ἀπόγευμα, ποὺ χτυποῦσε ἡ καμπάνα γιὰ Προηγιασμένη, πήγαιναν καὶ κοινωνοῦσαν.

Νοσοῦντος Εὐχὴ πρὸς Χριστόν.

Νοσοῦντος Εὐχὴ πρὸς Χριστόν.

Χριστέ μου, στήριξέ με!
Πῶς ὁ λάτρης Σου παρέλυσε;
Ἡ γλῶσσά μου
ἡ πλασμένη νὰ Σὲ ὑμνῇ, ἀργεῖ.
Πῶς τ’ ἀνέχεσαι τοῦτο;
Ἀλλά, δυνάμωσέ με!
Τὸν ἱερέα Σου, μὴν παραπετάξεις!...

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ 21-11-2021

https://youtu.be/5S7tWstPBNA
Συν Θεω ζωντανή μετάδοση τώρα: ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΙΣΟΔΙΩΝ  ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ 21-11-2021

Ὁ Προφήτης Ἠλίας τροχάει τή μάχαιρά του!!!


Ο Προφήτης Ηλίας τροχάει τη μάχαιρά του. Πρώτα θα αρχίσει από τους Πατριάρχες, Δεσποτάδες, παπάδες, μοναχούς!


Άγιος Παΐσιος Αγιορείτης.


https://proskynitis.blogspot.com/2021/11/blog-post_19.html

21 Νοεμβρίου. ♰ Ἡ ἐν τῷ Ναῷ Εἴσοδος τῆς Ὑπεραγίας Δεσποίνης ἡμῶν Θεοτόκου καὶ ἀειπαρθένου Μαρίας. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Τῆς ἑοτρῆς, 21 Νοεμ. (Ἑβρ. θ´ 1-7).

Εβρ. 9,1            Εἶχε μὲν οὖν καὶ ἡ πρώτη σκηνὴ δικαιώματα λατρείας τό τε Ἅγιον κοσμικόν·

Εβρ. 9,1                     Λοιπόν η πρώτη διαθήκη, που εσυμβολίζετο από την σκηνήν του μαρτυρίου, είχε λατρευτικάς διατάξεις, όπως επίσης και το επίγειον θυσιαστήριον.