Σελίδες

Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2021

Ὅσιος Πορφύριος: «Γυρίστε πίσω, πλανηθήκαμε. Καὶ νὰ ἔρθουνε πάλι στὸ δρόμο τοῦ Θεοῦ καὶ νὰ λάμψει ἡ Ὀρθόδοξος Πίστις»

 

Συγκλονιστικὸ ἠχητικὸ ἀπόσπασμα διὰ στόματος τοῦ ἴδιου του Ἁγίου Πορφυρίου τοῦ Καυσοκαλυβίτου: «Μπορεῖ ὅμως, μὲ τὸ σχέδιο τοῦ Θεοῦ, νὰ ἔρθει, νὰ ἔρθει ὥστε οἱ ἄνθρωποι νὰ ἀποκτήσουν μία ἐπίγνωση, νὰ ἰδοῦνε τὸ χάος ὁλόφωτο, ὁλοζώντανο μπροστά τους, νὰ ποῦνε: Ἔεε! Πέφτουμε στὸ χάος, χανόμαστε. Ὅλοι πίσω, ὅλοι πίσω, γυρίστε πίσω, πλανηθήκαμε. Καὶ νὰ ἔρθουνε πάλι στὸ δρόμο τοῦ Θεοῦ καὶ νὰ λάμψει ἡ Ὀρθόδοξος πίστις. Αὐτὸ ἐμεῖς ἐπιδιώκομε καὶ ἔτσι θέλομε τὰ πράγματα σιγὰ σιγὰ νὰ γίνουνε μὲ τὴ Χάρη τοῦ Θεοῦ. Ὁ Θεὸς ἐργάζεται μυστικά. Δὲν θέλει νὰ ἐπηρεάσει τοῦ ἀνθρώπου τὴν ἐλευθερία. Τὰ φέρνει ἔτσι καὶ σιγὰ-σιγά, σιγὰ σιγὰ πάει ὁ ἄνθρωπος ἐκεῖ ποὺ πρέπει.»



http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2021/11/blog-post_960.html#more

π. Ἀρσένιος Βλιαγκόφτης: "Τό τέρας τοῦ Ναζισμοῦ ἀναβιώνει"

Ἐκπομπή μέ τόν π. Ἀρσένιο Βλιαγκόφτη πού μεταδίδεται ἀπό τά κανάλια Altas TV καί Ἀχελῶος TV (Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2021)


http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2021/11/blog-post_83.html#more

Γιά τήν ἀκηδία, Ἀββᾶ Κασσιανοῦ, Φιλοκαλία τόμος Α', Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)

 Για την ακηδία, Αββά Κασσιανού, Φιλοκαλία τόμος Α', 3-12-2021 Αρχιμ. Σάββα Αγιορείτου (Κήρυγμα)

Γιατί δέν βλέπω πουθενά τόν Θεό;


«Ο άνθρωπος, ζώντας πνευματικά, αρχίζει να βλέπει παντού τον Θεό· και όσο πιο πνευματικά ζει, τόσο πιο καθαρά Τον βλέπει. Απεναντίας, όταν ζει σαρκικά, πουθενά δεν βλέπει τον Θεό και τη δύναμή Του. Παντού βλέπει σάρκα και ύλη» (άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης).

Ο μέγας άγιος της Ρωσικής Εκκλησίας Ιωάννης της Κροστάνδης εκτός από το τεράστιο πνευματικό και κοινωνικό έργο που επιτέλεσε καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του μάς άφησε και πολλά γραπτά, τα οποία είναι γεμάτα από Πνεύμα Θεού. Στο παραπάνω μικρό απόσπασμα επισημαίνει μέσα από την εμπειρία του μία από τις μεγαλύτερες αλήθειες, τις οποίες αποκαλύπτει ο λόγος του Θεού: η θέα του Θεού δεν είναι πρωτίστως θέμα Εκείνου, αλλά του ίδιου του ανθρώπου – της ποιότητας του εσωτερικού του κόσμου. Αν ο εσωτερικός κόσμος μας, δηλαδή αυτό που λέμε «καρδιά», είναι καθαρός, τότε διανοίγονται οι οφθαλμοί της ψυχής – υπάρχουν και πνευματικές αισθήσεις – και βλέπουμε τον Θεό παντού.

Τον βλέπουμε στη φύση και σε όλη τη δημιουργία, γιατί «του Κυρίου η γη και το πλήρωμα αυτής» και «πάντα δι’ Αυτού εγένετο και χωρίς Αυτού εγένετο ουδε εν ο γέγονε»∙ Τον βλέπουμε κατεξοχήν στον συνάνθρωπό μας, γιατί αποτελεί εικόνα του Χριστού κατά την αποκάλυψή Του και «εφόσον εποιήσαμεν ενί τούτων των ελαχίστων Αυτώ εποιήσαμεν»: ο συνάνθρωπος είναι μία μυστική παρουσία του Χριστού∙ Τον βλέπουμε και στον ίδιο τον εαυτό μας, ακριβώς για τον ίδιο με τον παραπάνω λόγο – πρώτος συνάνθρωπός μας είμαστε εμείς οι ίδιοι για τον εαυτό μας! Κι ακόμη: Μπορούμε και Τον βλέπουμε και σε οτιδήποτε άλλο είναι δικό Του – τους λόγους και τις εντολές Του, τις προσευχές που μας δίδαξε και μας ενέπνευσε, οτιδήποτε τελικώς υφίσταται στον κόσμο. «Τα πάντα και εν πάσι Χριστός» δεν λέει και ο απόστολος Παύλος που κατεξοχήν αυτός είχε τη χαρισματική αυτή εμπειρία της πίστεως, όπως και «εν αυτώ ζώμεν και κινούμεθα και εσμέν»;

Ω ἀδελφέ, γιατί ἔκλεισες τά μάτια τῆς καρδιᾶς σου τόσο πολύ; Ἁγίου Θεοδώρου τοῦ Στουδίτου


105.

Στο τέκνο του τον Άθιμο.

Ο νόμος του Θεού, είναι ο φόβος και ο τρόμος του, όπως λέγει «Σε έβαλα φρουρό στον οίκο του Ισραήλ» (Ιεζ. 3, 17). Αυτός ακριβώς ο φρουρός της αγγελίας με ανάγκασε, αδελφέ, πάλι να σου αναγγείλω με γράμμα τη ρομφαία του Θεού που έρχεται επάνω σου, ρομφαία φοβερή, ρομφαία πύρινη, ρομφαία που δεν ρίχνει το σώμα, αλλά την ψυχή στη γέεννα της φωτιάς στους απέραντους αιώνες. Και δακρύζω ο ταλαίπωρος γράφοντας, και στενάζω πικρά, γιατί ο λόγος απευθύνεται στον δικό μου υιό και μαθητή. Αλλά τι να κάνω; Εάν δεν σε ειδοποιήσω, θα ζητήσει το αίμα σου από τα χέρια μου, είπε ο Θεός (Ιεζ. 3, 18), που δεν σημαίνει τίποτε άλλο, παρά ότι θα υποστώ την ίδια καταδίκη της τιμωρίας. Ω αδελφέ, γιατί έκλεισες τα μάτια της καρδιάς σου τόσο πολύ; Γιατί καταφρόνησες τον Θεό, με το βλέμμα του οποίου το σύμπαν σείεται και δεν μπορεί να σταθεί; Αποσκίρτησες παλιά από την ασκητική παλαίστρα, πορεύθηκες σε τόπους που δεν τους εποπτεύει ο Κύριος, έλυσες τη σφραγίδα της αγνότητας, διέφθειρες την ψυχή και το σώμα σου, έγινες δούλος της αμαρτίας, έπειτα κάποτε ξαναγύρισες σε μας, στην αρχή του διωγμού, εξομολογήθηκες, τιμωρήθηκες, υποσχέθηκες την επιστροφή σου μετά την κατάπαυση του διωγμού.

ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ στήν ἱερά μονή Ἁγίας Τριάδος: Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2021

 Κυριακή 5-12-2021

Συν Θεω ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ στην ιερα μονη Αγίας Τριάδος 06.00- 10.30.

Η πύλη της Ιεράς Μονής θα είναι ανοικτή από τις 06.00 έως 09.00 π.μ.

Ἅγιος Ἱερομάρτυς Φιλούμενος

ΑΓΙΟΣ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΣ ΦΙΛΟΥΜΕΝΟΣ

Το Προσκύνημα στο Φρέαρ του Ιακώβ στη Νεάπολη (Ναπλούς), έλαχε να είναι από το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων ο τελευταίος διορισμός του πατρός Φιλουμένου, αυτού του άκακου και αγαθού πατρός από την Κύπρο.
Ο μακαρίτης ο πατήρ Φιλούμενος μάς έλεγε, ότι κάθε Παρασκευή πολλοί από τους μισαλλόδοξους και τους φανατικούς Εβραίους πήγαιναν για να προσευχηθούν στο Φρέαρ του Ιακώβ. Συνέχεια του έλεγαν επιτακτικά, να σηκώσει όλες τις εικόνες και τον Εσταυρωμένο ακόμα και να τις πάρει και να φύγει, διότι το Φρέαρ είναι δικό τους και όχι των Χριστιανών. Ει δ’ άλλως, θα το μετανιώσει και θα είναι αργά!…
Από τον καιρό που πήγε εκεί όλο και τον φοβέριζαν. Αυτός όμως ήξερε τα εβραϊκά και τους αποστόμωνε. Δεν ειδοποίησε ποτέ την Αστυνομία να το έχει κι αυτή κάπως υπ’ όψιν της και ούτε το φανταζόταν ότι θα τον σκότωναν. Την Πέμπτη 16 Νοεμβρίου 1979 (29 Νοεμβρίου με το νέο ημερολόγιο) είχε μεγάλη βροχή, αστραπές, βροντές, χαλασμός Κυρίου όλη τη μέρα.
Βρήκαν ευκαιρία, που δεν υπήρχε κανένας, λόγω της κακοκαιρίας, πήγαν και τον σκότωσαν μέσα στο Φρέαρ του Ιακώβ, μεταξύ του ναού και του θυσιαστηρίου, όπως έκαμαν και στον προφήτη Ζαχαρία, τον πατέρα του Τιμίου Προδρόμου. Την ώρα που έκανε εσπερινό, εκείνη την ώρα όρμησαν. Κύριος οίδε πόσοι ήταν και τον σκότωσαν με το τσεκούρι στα μούτρα και στο δεξί χέρι, κόβοντας τα δάκτυλά του. Επίσης, η σιαγόνα του και το ένα μάτι του βγαλμένο και το άλλο κτυπημένο.
Το πώς μπήκαν μέσα στο μοναστήρι. Κύριος οίδε, διότι ο φύλακας είχε φύγει από τις 4.00 το απόγευμα και έκλεισε το μοναστήρι. Ο φόνος έγινε μετά τις 5.00 μ.μ.. Το πρωί πηγαίνει ο φύλακας στις 7.00 π.μ., φωνάζει: «Πάτερ Φιλούμενε!». Στο δωμάτιό του, δεν τον βρίσκει. Πηγαίνει στην εκκλησία και τον βλέπει σκοτωμένο, μέσα στα αίματα. Αμέσως ειδοποίησε την Αστυνομία και η Αστυνομία το Πατριαρχείο.

Θεία Λειτουργία στο Ησυχαστήριο του Αγίου Πορφυριου: Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2021

Συν Θεω αύριο Σάββατο 4 Δεκεμβρίου η Θεία Λειτουργία θα πραγματοποιηθεί στο Ησυχαστήριο του Αγίου Πορφυρίου στην Λεπτοκαρυα  Γιαννιτσών 6.00 π.μ.με 10.30 π.μ.

Κόλαφος στήν ὑποχρεωτικότητα οἱ ἐκθέσεις τοῦ ΕΜΑ γιά τά ἐμβόλια

Χωρίς πλήρη καί ὁριστική ἔγκριση ἀπό τόν Εὐρωπαϊκό Ὀργανισμό Φαρμάκων (ΕΜΑ), ἀλλά μόνο «ὑπό ὄρους» καί χωρίς νά ἀπαντῶνται πειστικά τά εὔλογα ἐρωτήματα τῶν πολιτῶν γιά τήν ἀσφάλειά τους, χορηγοῦνται τά ἐμβόλια κατά τοῦ Covid-19 στούς Ἕλληνες καί στούς ὑπόλοιπους κατοίκους τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἕνωσης.
Αὐτό ἀποκαλύπτουν ξεκάθαρα τά ἐπίσημα ἐπικαιροποιημένα κείμενα πού ἔχουν ἀναρτηθεῖ στόν ἱστότοπο τοῦ ΕΜΑ καί ἀφοροῦν τά τέσσερα ἐμβόλια πού ἔχουν χορηγηθεῖ στούς Εὐρωπαίους πολῖτες ἀπό τήν ἀρχή τοῦ 2021 μέχρι σήμερα. Ὅποιος διαβάσει... τό κείμενο γιά κάθε ἐμβόλιο ξεχωριστά, θά διαπιστώσει ὅτι οἱ κατασκευάστριες φαρμακευτικές ἑταιρεῖες οὐσιαστικά γνωρίζουν ἐλάχιστα τόσο γιά τήν ἀποτελεσματικότητα ὅσο καί γιά τήν ἀσφάλεια τοῦ σκευάσματός τους.

Ἄς τά πάρουμε, ὅμως, μέ τή σειρά. Γιά τό σκεύασμα «Comirnaty» τῆς Pfizer δέν ὑπάρχουν δεδομένα πού νά ἀπαντοῦν ἄν οἱ ἤδη νοσήσαντες μποροῦν ἤ πρέπει νά ἐμβολιαστοῦν, ἄν αὐτό ἐμποδίζει τή μετάδοση τοῦ ἰοῦ ἀπό τόν ἕναν ἄνθρωπο στόν ἄλλον, πόσο διαρκεῖ ἡ προστασία, ἄν μποροῦν νά ἐμβολιαστοῦν οἱ ἀνοσοκατεσταλμένοι καί οἱ ἔγκυοι ἤ οἱ γυναῖκες πού θηλάζουν. Γιά νά ἀπαντηθοῦν ὅλα αὐτά -ἀναφέρεται στό κείμενο- θά χρειαστοῦν δύο χρόνια, διάστημα στό ὁποῖο ἡ Pfizer θά συνεχίσει τίς δοκιμές.

Στά ἴδια ἐρωτήματα δέν μπορεῖ νά ἀπαντήσει οὔτε ἡ Moderna γιά τό δικό της ἐμβόλιο, τό «Spikevax», γιά τό ὁποῖο ἐπισημαίνει ὅτι ὑποχρεοῦται νά δώσει τά σχετικά στοιχεῖα στό τέλος τοῦ 2022. Γιά τό ἐμβόλιο τῆς Johnson & Johnson, τό ὁποῖο ὀνομάζεται «Vaccine Janssen», τά ἐπίσημα ἔγγραφα δέν ἀναφέρουν κἄν μιά καταληκτική ἡμερομηνία στήν ὁποία ἡ ἑταιρεία ὑποχρεοῦται νά ἔχει κάποιες ὁριστικές ἀπαντήσεις γιά τό ἐμβόλιό της, κάτι πού ἰσχύει καί γιά τό ἐμβόλιο «Vaxzevria» τῆς AstraZeneca.

Ἡ Ἐθνική Παλιγγενεσία τοῦ 1821. Τά αἴτια τῆς δουλείας καί τῆς ἀπελευθέρωσης


Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης

Ὁμότιμος Καθηγητὴς Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.

Η ΕΘΝΙΚΗ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ ΤΟΥ 1821

Τὰ αἴτια τῆς δουλείας καὶ τῆς ἀπελευθέρωσης

Εἰσαγωγικὰ

Τὸ κείμενο ποὺ ἀκολουθεῖ εἶναι μία ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία ποὺ ἐκφωνήθηκε ὡς κήρυγμα στὸν Ἱερὸ Ναὸ τοῦ Ἁγίου Ἀντωνίου Θεσσαλονίκης κατὰ τὴν ἑορτὴ τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου στὶς 25 Μαρτίου τοῦ 2012, ποὺ συνέπιπτε ἡμέρα Κυριακή. Ἀσχολούμενος αὐτὸν τὸν καιρὸ μὲ τὴν ἔκδοση μικροῦ ἀριθμοῦ ὁμιλιῶν μου (ἑκατὸν πενήντα περίπου), ἀπὸ τὶς πολὺ περισσότερες ποὺ ἐξεφώνησα (γύρω στὶς χίλιες πεντακόσιες) κατὰ τὴν διάρκεια τῆς ἐπὶ εἴκοσι τέσσερα ἔτη διακονίας μου στὸν ἐν λόγῳ Ἱερὸ Ναὸ (1993-2017), συνήντησα ὡς δοκίμιο πρὸς διόρθωση καὶ τὴν παρούσα ὁμιλία ποὺ ἀναφέρεται στὰ αἴτια ποὺ προκάλεσαν τὴν ὑποδούλωση στοὺς Τούρκους τὸ 1453 καὶ τὴν ἀποτίναξη τοῦ ζυγοῦ τῆς δουλείας τὸ 1821.

Ἔκρινα, λοιπόν, ὅτι ἐπειδὴ ἐφέτος ἑορτάζουμε τὰ 200 χρόνια ἀπὸ τὴν Ἐθνικὴ Παλιγγενεσία (1821-2021), καὶ διατυπώνονται πάμπολες ἱστορικὲς ἐκτιμήσεις γιὰ τὰ αἴτια ποὺ προκάλεσαν τὴν δουλεία καὶ τὴν ἀπελευθέρωση, καὶ ἐπειδὴ ὁ ἴδιος ἐξ ἀνατολῶν κίνδυνος βρίσκεται πάλι πρὸ τῶν θυρῶν (ante portas), εἶναι χρήσιμο νὰ προβληθοῦν καὶ οἱ πνευματικὲς διαστάσεις, τὸ πνευματικὸ ὑπόβαθρο, τῶν γεγονότων, ποὺ συνήθως ἀγνοοῦνται.

Τὶς γενικώτερες ἐκτιμήσεις μας, γιὰ τὴν Ἐθνικὴ Παλιγγενεσία ἐκθέσαμε σὲ μικρὸ βιβλίο μὲ τίτλο «Τὸ ἁγιασμένο καὶ προδομένο ᾽21», ποὺ ἐκυκλοφορήθη τὸ 2015 ἀπὸ τὶς ἐκδόσεις «Τὸ Παλίμψηστον» τῆς Θεσσαλονίκης, καὶ ἐπετειακὰ ἐφέτος ἀναρτήθηκε στὸ Διαδίκτυο στὴν ἱστοσελίδα Clio Turbata (clioturbata.com) στὶς 10/04/2021, μὲ τὴν φροντίδα τοῦ κ. Ἰωάννη Μουρέλου, Ὁμότιμου καθηγητῆ τῆς Σύγχρονης Ἱστορίας καὶ Ἀρχαιολογίας τοῦ Α.Π.Θ., τὸν ὁποῖο θερμὰ εὐχαριστοῦμε.


Τετάρτη Κυριακὴ τῶν Νηστειῶν σήμερα, ἀλλὰ συμπίπτει καὶ ἡ ἑορτὴ τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου, ὅπως καὶ ἡ Ἐθνική μας ἑορτὴ τῆς παλιγγενεσίας. Πέρυσι τὴν ἴδια Κυριακή, ἐπὶ τῇ βάσει προγράμματος ποὺ εἴχαμε κάνει, ἀναλύσαμε τὸ δεύτερο, τὸ κεντρικὸ τμῆμα, τοῦ ἔργου τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τῆς Κλίμακος, τοῦ Σιναΐτου, καὶ εἴχαμε πεῖ ὅτι τὸ ἑπόμενο ἔτος θὰ ἀναλύσουμε τὸ τρίτο μέρος καὶ τὸ τελευταῖο· αὐτὸ παραμένει γιὰ τὸ ἑπόμενο ἔτος, διότι σήμερα λόγῳ τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Παναγίας μας καὶ λόγῳ ἐπίσης καὶ τῆς Ἐθνικῆς μας ἑορτῆς ἡ ὁμιλία θὰ στραφεῖ σὲ σχετικὸ θέμα· καὶ ὄχι ἀκριβῶς γιὰ τὸν Εὐαγγελισμὸ τῆς Παναγίας μας, διότι καὶ στὸν Εὐαγγελισμὸ τῆς Παναγίας μας ἀναφερθήκαμε πολλὲς φορὲς τὰ προηγούμενα ἔτη. Πέρυσι μάλιστα, ὅπως συμβουλεύτηκα κάποιες σημειώσεις ποὺ ἔχω, κατὰ τὴν ἑορτὴ τοῦ Εὐαγγελισμοῦ ἀνέλυσα ἐδῶ ἕνα θαυμάσιο λόγο ποὺ ἔχει ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς στὸν Εὐαγγελισμὸ τῆς Παναγίας μας. Ἐφέτος, λόγῳ τῆς συμπτώσεως αὐτῆς τῆς ἑορτῆς ἡμέρα Κυριακή, ἂς κάνουμε μία ἀναφορὰ καὶ στὴν Ἐθνική μας ἑορτή, τὴν ἑορτὴ τῆς Παλιγγενεσίας, βέβαια πάλι ὑπὸ πνευματικὸ πρῖσμα.

Σήμερα λοιπόν, ἐδῶ, μὲ βάση καὶ μαρτυρίες Ἁγίων, θὰ προσπαθήσω νὰ σᾶς παρουσιάσω καὶ νὰ σᾶς δείξω ὅτι ἡ Ἐπανάστασις τοῦ 1821 δὲν εἶναι ἁπλῶς μία Ἐθνικὴ ἑορτή, μία ἑορτὴ κατὰ τὴν ὁποίαν ἀπελευθερωθήκαμε ἀπὸ ἕναν δυνάστη, ποὺ παρόμοια ἑορτὴ θὰ μποροῦσαν νὰ γιορτάζουν καὶ ἄλλα ἔθνη, γιατὶ καὶ ἄλλα ἔθνη ἔχουν ἐθνικὲς ἑορτές. Ἀλλά, ὅπως στὴ συνέχεια θὰ δοῦμε, ὅπως λέγει ὁ Φώτης Κόντογλου, ἡ Ἐπανάστασις τοῦ 1821 εἶναι Ἁγία Ἐπανάστασις.

Ἐκεῖ ποὺ τὰ βάθη τῆς καρδιᾶς συναντοῦν τὰ βάθη τοῦ Θεοῦ


π. Δημήτριος Στανιλοάε

Ἐκεῖ ποὺ τὰ βάθη τῆς καρδιᾶς συναντοῦν τὰ βάθη τοῦ Θεοῦ
Ὅσα ἀκολουθοῦν ἀποτελοῦν κατὰ ἕνα μέρος, πληροφορίες προερχόμενες ἀπὸ ἕναν Ρουμάνο μοναχό, καὶ κατὰ ἕνα ἄλλο, στοχασμοὺς πάνω στὶς πληροφορίες αὐτές.

Ἡ καρδιακὴ προσευχὴ, γιὰ τὴν ὁποία ἐκεῖνος ὁ μοναχὸς μιλοῦσε ἐκ πείρας, ἔχει τὶς βάσεις της κατὰ κύριο λόγο στὴν παράδοση τῶν πατέρων τῆς Ἀνατολῆς. Ἡ καθαρὴ προσευχὴ σχετίζεται μὲ τὴν ἐπανασύνδεση τοῦ νοῦ καὶ τῆς καρδιᾶς. Δὲν πρέπει ὁ νοῦς νὰ παραμένει ἀπομονωμένος - οὔτε κι ἡ καρδιά. Προσευχὴ ποὺ προέρχεται μόνο ἀπὸ τὸ μυαλὸ εἶναι ψυχρή. Προσευχὴ ποὺ προέρχεται μόνο ἀπὸ τὴν καρδιὰ εἶναι καθαρὰ συναισθηματικὴ· εἶναι προσευχὴ ποὺ ἀγνοεῖ ὅσα μᾶς ἔχει δώσει ὁ Θεός, ὅσα μᾶς δίνει καὶ ὅλα ὅσα θὰ μᾶς δώσει ἐν Χριστῷ. Εἶναι προσευχὴ χωρὶς ὁρίζοντα καὶ προοπτικὴ, προσευχὴ ποὺ δὲν ξέρει γιὰ ποιὸ λόγο νὰ εὐχαριστήσει τὸν Θεό, γιατί νὰ Τὸν δοξάσει καὶ τί νὰ Τοῦ ζητήσει. Ὁ ἄνθρωπος ποὺ προσεύχεται μ’ αὐτὸ τὸν τρόπο ἔχει τὴν αἴσθηση ὅτι ἐξατμίζεται μέσα στὸ ἀπρόσωπο ἄπειρο - μία αἴσθηση ποὺ ἀγνοεῖ κάθε ἀντάμωμα μὲ τὸν προσωπικὸ Θεό. Γι’ αὐτὸ καὶ μιὰ τέτοια προσευχὴ δὲν εἶναι στὴν οὐσία προσευχή.

Πρέπει ἐπίσης νὰ ξεκαθαρίσουμε πὼς αὐτὴ ἡ συνάντηση τοῦ νοῦ καὶ τῆς καρδιᾶς δὲν ἐπιτυγχάνεται μὲ τὴν ἄνοδο τῆς καρδιᾶς στὸν νοῦ, ἀλλὰ μὲ τὴν κάθοδο τοῦ νοῦ στὴν καρδιά. Μὲ ἄλλα λόγια, δὲν εἶναι ἡ καρδιὰ ποὺ βρίσκει τὴν ἀνάπαυσή της στὸν νοῦ, ἀλλὰ ὁ νοῦς ποὺ βρίσκει τὴν ποθητὴ ἀνάπαυσή του στὴν καρδιὰ (ἢ καλύτερα ἐκεῖ ποὺ τὰ βάθη τῆς καρδιᾶς συναντοῦν τὰ βάθη τοῦ Θεοῦ).

Σίγουρα οἱ Πατέρες κάνουν λόγο καὶ γιὰ μία διάνοιξη τοῦ νοὸς πρὸς τὸ ἄπειρο τοῦ Θεοῦ, ἀλλὰ φαίνεται πὼς ἕνα τέτοιο ἄνοιγμα λαμβάνει χώρα στὸν τόπο τῆς καρδιᾶς. Ὁ νοῦς ἀναζητώντας τὸν Θεὸ ἐνεργοποιεῖ τὰ ἀπέραντα βάθη τῆς καρδιᾶς καὶ τὰ καθιστᾶ κατάλληλα γιὰ τὸν Θεὸ - τὸν μόνο πραγματικὰ Ἀπέραντο καὶ Ἄπειρο. «Ἄβυσσος ἄβυσσον καλεῖ». Ἡ ἀπεραντοσύνη τοῦ Θεοῦ εἶναι ἀπροσπέλαστη χωρὶς τὴν ἀγάπη Του γιά μᾶς. Κι αὐτὴ ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ γιὰ μᾶς καλεῖ τὴ δική μας ἀγάπη· καὶ ἡ καρδιά, τὸ ὄργανο αὐτὸ τῆς ἀγάπης, εἶναι ὁ τόπος ὅπου βιώνουμε τὴν ἀγάπη Του.

«Ἀντίσταση μέχρι θανάτου» Ἀρχιμανδρίτου Σάββα Ἁγιορείτου

Ἀπόσπασμα 28/11/21

«Στήριξον ἡμᾶς ἐν τῷ φόβῳ σου»! Παρακαλοῦμε τὸν Κύριο νὰ μᾶς στηρίζει μὲ τὸν φόβο Του, γιατὶ ὑπάρχουν δύο εἰδῶν φόβοι: ὑπάρχει ὁ φόβος ἀπὸ τὸν Θεὸ καὶ ὑπάρχει καὶ ὁ φόβος ἀπὸ τὸν διάβολο. Ὁ φόβος ἀπὸ τὸν Θεὸ στηρίζει τὸν ἄνθρωπο· τὸν στερεώνει δηλαδή. Τὸν ἐνδυναμώνει ὥστε νὰ κάνει τὸ ἔργο τοῦ Θεοῦ, τὸ ἔργο γιὰ τὸ ὁποῖο πλάστηκε. Δηλαδή, νὰ λατρεύει τὸν Θεὸ καὶ νὰ θεώνεται, νὰ ἑνώνεται μὲ τὸν Θεό. Ὁ φόβος τοῦ διαβόλου κάνει τὸν ἄνθρωπο νὰ τρέμει, νὰ μἠν μπορεῖ νὰ κάνει τίποτε, νὰ παραλύει. Καὶ αὐτὸς ἀκριβῶς ὁ φόβος διασπείρεται μέσα ἀπὸ τὸ κουτὶ τοῦ διαβόλου, ὅπως ἔλεγε ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός· ἀπὸ τὴν τηλεόραση καὶ γενικὰ τὰ μέσα γενικῆς ἐξαπάτησης τὰ ὁποῖα κανεὶς δὲν πρέπει πλέον νὰ παρακολουθεῖ, γιατὶ εἶναι τελείως ἀναξιόπιστα. Καὶ ἔχουν ἀποδειχθεῖ ὅτι εἶναι ὄργανο τῆς προπαγάνδας τοῦ συστήματος τῆς νέας τάξης πραγμάτων, ποὺ μὲ τὴν μέθοδο τοῦ Goebbels λέγονται συνεχῶς ψέματα. Δηλαδή, προσπαθεῖ νὰ ὁδηγήσει τὸν λαὸ στὴν κοπαδοποίησή του, στὴν μαζοποίησή του· στὸ νὰ γίνουμε ἕνα ἄλογο κοπάδι ποὺ θὰ ἄγεται καὶ θὰ φέρεται κατὰ τὶς ἐπιθυμίες τῆς ἐλίτ. Ἀλλὰ τοὺς πληροφοροῦμε ὅτι δὲν θὰ τοὺς κάνουμε τὴν χάρη. Καὶ ἄν χρειαστεῖ, θὰ πεθάνουμε ἀλλὰ αὐτὸ τὸ ἐμβόλιο-διαβόλιο δὲν θὰ τὸ κάνουμε.
Ἄν σᾶς ἔλεγαν νὰ φονεύσετε τὸ παιδί σας γιὰ νὰ ζήσετε, θὰ τὸ κάνατε; Ἄν σᾶς ἔλεγαν νὰ τὸ κάνει κάποιος ἄλλος γιὰ λογαριασμό σας, θὰ τὸ κάνατε; Ὁ καθένας θὰ ἀπαντήσει μόνος του. Οἱ ἑταιρεῖες ποὺ κατασκεύασαν αὐτὰ τὰ διαβόλια, τὸ λένε καὶ τὸ γράφουν καὶ στὰ χαρτιά τους καὶ στὶς μελέτες ποὺ κάνουν ὅτι ἔχουν χρησιμοποιήσει παιδιὰ τὰ ὁποῖα ἐφόνευσαν ἐπὶ τούτου, μὲ προγραμματισμένες ἐκτρώσεις-καισαρικές.

Πνευματικά καθήκοντα..


Κάνοντας καθημερινά τα πνευματικά μου καθήκοντα, δυο πράγματα θα συμβούν:

α) θα με πληροφορήσει ο Θεός, πότε θα με πάρει και

β) με προφυλάσσει έτσι ο Θεός από αιφνίδιο θάνατο.

Ο Μέγας Αντώνιος, λίγο πριν πεθάνει είπε:

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 3-12-2021

https://youtu.be/c99mYiDW80o
Συν Θεω ζωντανή μετάδοση τώρα: ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 3-12-2021

Θά μποροῦσε τό δέντρο νά ζήσει χωρίς τό χῶμα,τόν ἀέρα, τό νερό;Ὄχι, βέβαια!Ἔτσι δέν μπορεῖ νά ὑπάρξει καί ἡ ψυχή χωρίς τόν Θεό

 

«Θα μπορούσαν τα φύλλα να ζήσουν από μόνα τους, χωρίς το δέντρο; Θα μπορούσε το ίδιο το δέντρο να ζήσει χωρίς το χώμα, τον αέρα, το νερό και τον ήλιο; Όχι, βέβαια! Έτσι δεν μπορεί να υπάρξει και η ψυχή χωρίς τον Θεό, γιατί είναι η ύπαρξή μας, η ανάσα, το φως, η δύναμη και η τροφή μας»

(Άγιος Ιωάννης της Κρονστάνδης)

https://proskynitis.blogspot.com/2021/11/blog-post_43.html?m=1

3 Δεκεμβρίου. Σοφονίου προφήτου (665 - 605 π.Χ.). Ἀγγελῆ νεομάρτυρος τοῦ Ἀργείου τοῦ ἐν Χίῳ ἀθλήσαντος (+1813). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Παρ. κδ´ ἑβδ. ἐπιστ. (Α´ Θεσ. ε´ 9-13, 24-28).

Α Θεσ. 5,9         ὅτι οὐκ ἔθετο ἡμᾶς ὁ Θεὸς εἰς ὀργήν, ἀλλ᾿ εἰς περιποίησιν σωτηρίας διὰ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ.

Α Θεσ. 5,9                 Αυτή δε η ελπίς θα μας πληροφορή πάντοτε, ότι ο Θεός δεν μας έχει τάξει δι' οργήν και καταδίκην, αλλά μας έχει προορίσει να αποκτήσωμεν ως αναφαίρετον θησαυρόν μας την σωτηρίαν δια μέσου του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού,