Σελίδες

Πέμπτη 9 Ιουνίου 2022

Μήν γίνεσαι δίγλωσσος- μή λές διαφορετικά άπό αὐτά πού σοῦ λέει ἡ συνείδησή σου, Ἀββᾶ Μᾶρκου-Φιλοκαλία.Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

 ΚΗΡΥΓΜΑ_374. Μην γίνεσαι δίγλωσσος- μη λες διαφορετικά από αυτά που σου λέει η συνείδηση σου, Αββά Μαρκου-Τά 226 κεφάλαια περί αυτών που νομίζουν ότι από τα έργα τους δικαιώνονται, Φιλοκαλία τόμος Α', Αρχιμ. Σάββα Αγιορείτου, 9-6-2022

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Ἡ γνώση τῶν πραγμάτων τήν ὥρα τῆς ἀκηδιας καί τοῦ πειρασμοῦ ὡφελεῖ ἐνῶ τήν ὥρα τῆς προσευχῆς βλάπτει, Ἀββᾶ-Μᾶρκου-Φιλοκαλία. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

 ΚΗΡΥΓΜΑ ΣΤΟΝ ΕΣΠΕΡΙΝΟ_371. Η γνώση των πραγμάτων την ώρα της ακηδιας και του πειρασμου ωφελεί ενώ τη ώρα της προσευχής βλάπτει, Αββά Μαρκου-Τά 226 κεφάλαια περί αυτών που νομίζουν ότι από τα έργα τους δικαιώνονται, Φιλοκαλία τόμος Α', Αρχιμ. Σάββα Αγιορειτου, 7-6-2022

Ἄν διδάσκεις καί δέ σέ ἀκοῦνε, νά θλίβεσαι νοερά χωρίς νά ταράζεσαι φανερά, Ἀββᾶ Μᾶρκου-Φιλοκαλία. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

 ΚΗΡΥΓΜΑ_372. Αν διδάσκεις και δε σε ακούνε, να θλίβεσαι νοερά χωρίς να ταράζεσαι φανερά, Αββά Μαρκου-Τά 226 κεφάλαια περί αυτών που νομίζουν ότι από τα έργα τους δικαιώνονται, Φιλοκαλία τόμος Α', Αρχιμ. Σάββα Αγιορειτου, 8-6-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ-ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ, 9-6-2022

https://youtu.be/KKgnKga5dF8
Συν Θεω ζωντανή μετάδοση τώρα: ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ-ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ, 9-6-2022

https://youtu.be/enzkKSdwmVg
Συν Θεω ζωντανή μετάδοση τώρα: ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ-ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ (β μέρος), 9-6-2022

Ὅταν διδάσκεις καί ἐξηγεῖς, μήν κρύψεις τά πρέποντα ἀπό τούς παρόντες, Ἀββᾶ Μᾶρκου-Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

 ΚΗΡΥΓΜΑ ΣΤΟΝ ΕΣΠΕΡΙΝΟ_373. Όταν διδάσκεις και εξηγείς, μην κρύψεις τα πρέποντα από τους παρόντες, Αββά Μαρκου-Τά 226 κεφάλαια περί αυτών που νομίζουν ότι από τα έργα τους δικαιώνονται, Φιλοκαλία τόμος Α', Αρχιμ. Σάββα Αγιορειτου, 8-6-2022

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Ἅγιος Κύριλλος Ἀλεξανδρείας: Ὁ μεγάλος δογματικὸς θεολόγος τῆς Ἐκκλησίας

Λάμπρου Κ. Σκόντζου Θεολόγου - Καθηγητοῦ

Οἱ ἀλεξανδρινοὶ Πατέρες ἔβαλαν καὶ ἐκεῖνοι τὴ δική τους σφραγίδα στὴν ἀνάπτυξη τῆς Θεολογίας τῆς Ἐκκλησίας μας. Μὲ κέντρο ἀνάπτυξης τῶν θεολογικῶν σπουδῶν τὴν περίφημη Κατηχητικὴ Σχολή, ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἀλεξάνδρειας ἀνέδειξε μεγάλες μορφές. Μία ἀπὸ αὐτὲς εἶναι καὶ ὁ ἅγιος Κύριλλος ἀρχιεπίσκοπος Ἀλεξανδρείας, ὁ κορυφαῖος δογματικὸς θεολόγος καὶ ὑπερασπιστὴς τῆς Ὀρθοδοξίας. Ἀλλὰ καὶ ἕνας ἀπὸ τοὺς πλέον συκοφαντημένους Πατέρες καὶ ἁγίους τῆς Ἐκκλησίας μας.
Γεννήθηκε στὴν Ἀλεξάνδρεια περὶ τὸ 378 ἀπὸ εὔπορους γονεῖς καὶ ἦταν ἀνεψιὸς τοῦ πατριάρχη Θεοφίλου. Οἱ γονεῖς του φρόντισαν νὰ τοῦ δώσουν σοβαρὴ μόρφωση. Σπούδασε γραμματική, ρητορικὴ καὶ φιλοσοφία στὶς ὀνομαστὲς ἐθνικὲς σχολὲς τῆς Ἀλεξάνδρειας καὶ τέλος σπούδασε θεολογία καὶ βιβλικὲς σπουδὲς στὴν ὀνομαστὴ Κατηχητικὴ Σχολή. Περὶ τὸ 400 χειροτονήθηκε ἀπὸ τὸ θεῖο του Θεόφιλο ἀναγνώστης καὶ στὴ συνέχεια διάκονος καὶ πρεσβύτερος, ὁ ὁποῖος ἔδειξε νωρὶς τὰ...χαρίσματά του καὶ τὴν βαθιὰ προσήλωσή του στὴν ὀρθόδοξη παράδοση.
Τὸ 403 συνόδευσε τὸ Θεόφιλο προκειμένου νὰ συμμετάσχει στὴν λεγομένη παρὰ τὴν Δρῦν Σύνοδο, ἡ ὁποία καθαίρεσε τὸν ἅγιο Ἰωάννη τὸ Χρυσόστομο. Ἦταν ἡ πρώτη ἀτυχὴς συγκυρία τῆς ζωῆς του. Μετὰ τὴν ἐπιστροφή του στὴν Ἀλεξάνδρεια ἒνοιωσε τὴν ἀνάγκη γιὰ νὰ ἀναπτύξει περαιτέρω τὴν πνευματική του ἀνάπτυξη καὶ τὸν καταρτισμό του. Γι’ αὐτὸ κατέφυγε στὰ ὀνομαστὰ μοναστήρια τῆς Αἰγύπτου, ὅπου ὑπῆρχαν ἅγιοι ἀσκητές, γιὰ νὰ πάρει ἀπὸ αὐτοὺς τὰ πνευματικὰ ἐφόδια, τὰ ὁποῖα θὰ τοῦ ἦταν ἀπαραίτητα γιὰ τὴν κατοπινὴ ἐκκλησιαστική του διακονία. Ὁ θεῖος του Θεόφιλος τὸν ἔστειλε στὶς Μονὲς τῆς Νιτρίας, γιὰ νὰ ἐντρυφήσει στὴν εὐσέβεια. Ἔμεινε πέντε χρόνια στὴν Μονὴ τοῦ Ἁγίου Μακαρίου, μελετώντας τὴν Ἁγία Γραφὴ ὑπὸ τὴν καθοδήγηση τοῦ ἁγίου Σεραπίωνος.

Στὶς 15 Ὀκτωβρίου τοῦ 412 στὴν Ἀλεξάνδρεια γιὰ νὰ παραστεῖ στὴν κηδεία τοῦ Θεόφιλου καὶ νὰ διεκδικήσει τὸν ἐπισκοπικὸ θρόνο. Ἂν καὶ ἡ ἀριστοκρατία τῆς Ἀλεξάνδρειας προωθοῦσε γιὰ τὸν ἐπισκοπικὸ θρόνο τὸν Τιμόθεο, ὅπως καὶ ἡ πολιτικὴ διοίκηση τῆς πόλεως, ἐν τούτοις ἐξελέγη ὁ Κύριλλος, ὁ ὁποῖος ἐνθρονίστηκε στὶς 17 Ὀκτωβρίου τοῦ 412 καὶ ποίμανε τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἀλεξανδρείας γιὰ 32 χρόνια.

Μία ἀνερμήνευτη εὐωδιά πλημμύρισε τούς πάντες...

Ο Άγιος Αμφιλόχιος ομού με το Γέροντα Παύλο Νικηταρά ήταν παρόντες στην Θαυματουργή Ανακομιδή των λειψάνων του Αγίου Νεκταρίου.
Οι μαρτυρίες πολλών παρευρισκόμενων είναι κοινές και σαφείς: Ευωδίαζαν τα λείψανα του Αγίου Νεκταρίου κατά την ανακομιδή τους, γεγονός, που εορτάζεται στις 3 Σεπτεμβρίου.
Όπως και σήμερα ευωδιάζουν.

Στις 2 Σεπτεμβρίου του 1953, το απόγευμα προς το βράδυ, ξεθάφτηκαν τα λείψανα και την επομένη 3 Σεπτεμβρίου υπήρξε ο κατάλληλος εορτασμός.
Μια ανερμήνευτη ευωδιά πλημμύρισε τους πάντες.
Μάλιστα στο πρακτικό της γυναικείας κοινοβιακής Μονής της Αγίας Τριάδος, που συνεδρίασε το απόγευμα της 3ης Σεπτεμβρίου 1953, αναφέρεται, μεταξύ άλλων: «...Εκτός του προϊσταμένου και Πνευματικού ημών Πατρός, Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης Κυρίου Κυρίου Προκοπίου, παρευρέθησαν δε εκ θείας συμπτώσεως ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης πρώην Ηλείας Αντώνιος, ο Αρχιερατικός Επίτροπος Ύδρας Αρχιμανδρίτης Χρύσανθος, ο Αρχιμανδρίτης Ιωάννης Ηλιόπουλος, Αρχιμ. Αμφιλόχιος Μακρής και ιεροδιάκονος Σεβαστιανός, άπας ο κλήρος Αιγίνης, ο Δήμαρχος, ο ειρηνοδίκης και ο διοικητής χωροφυλακής.
Περί δε την χθεσινήν 8 μ.μ. ώραν χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου πνευματικού ημών Πατρός και παρουσία των αναφερομένων Κλήρου και Αρχών, εγένετο η Ανακομιδή των ιερών Λειψάνων.

Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν: Γάμος ὁμοφυλοφίλων


ΓΑΜΟΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ

Τίς τελευταῖες δεκαετίες στήν Ἑλλάδα, παρά τίς κοκορομαχίες τῶν κομμάτων ἐξουσίας, παρατηροῦμε μία πιστή τήρηση τῆς νεοταξικῆς ἀτζέντας ἀπό ὅλες τίς κυβερνήσεις.

Εἰδικότερα ἐφαρμόζεται διαχρονικά πλήρης στήριξη στά ΛΟΑΤΚΙ αἰτήματα καί ἀνύπαρκτη δημογραφική πολιτική. Μάλιστα ἡ σημερινή κυβέρνηση συνέστησε γενική γραμματεία «δημογραφικῆς πολιτικῆς», ἡ ὁποία ἀσχολεῖται μόνο μέ τό φεμινισμό (!), δείχνοντάς μας γιά ἄλλη μία φορά ἐξόφθαλμα, γιά πόσο ἀφελεῖς μᾶς ὑπολογίζουν οἱ ἄρχοντές μας.

Ὅπως ἦταν ἀναμενόμενο, ἑτοιμάζεται καί τό σχέδιο νόμου γιά τήν ἀναγνώριση γάμου ὁμοφυλοφίλων, γιά νά δεχτεῖ ὁ ἱερός θεσμός τῆς οἰκογένειας ἀκόμα ἕνα ἰσχυρό χτύπημα ἀπό ἀνθρώπους πού ὑποχρεώνονται ἀπό τό Σύνταγμα νά τόν προστατεύουν. Φυσικά, θά ἀκολουθήσει καί ἡ δυνατότητα υἱοθεσίας, ἀφοῦ οἱ κυβερνῶντες γνωρίζουν καλά ὅτι ἀκόμα καί ἄν δέν τό νομοθετήσουν ρητῶς, ἀνοίγουν τόν δρόμο γιά δικαστική διεκδίκηση υἱοθεσίας ἀπό ὁμόφυλα ζευγάρια, μέ πρόσχημα τήν «ἀνισότητα» πού θά δημιουργηθεῖ ἀνάμεσα στά δυό εἴδη γάμων.

Τί εἶναι ὁ ἄνθρωπος κατά τόν Ἅγιο Πορφύριο. Ἀρχ. Σάββας ὁ Ἁγιορείτης

 
Τί εἶναι ὁ ἄνθρωπος κατά τόν ἍγιοΠορφύριο, 11-12-2010, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου


Βέβαια, καλό θα ήταν σήμερα, να κάνουμε ένα θέμα επίκαιρο γιατί το καλούν οι μέρες των Χριστουγέννων, αλλά, και αύριο πρώτα ο Θεός θα έχουμε την ευκαιρία στην γιορτή και θα πούμε πολλά για τα Χριστούγεννα, και σήμερα, ίσως κάποιες αναφορές πάνω στο θέμα που έχουμε αρχίσει να κάνουμε από την ανθρωπολογία του Γέροντα Πορφυρίου.

Μπορούν να γίνουν κάποιες αναφορές και στα Χριστούγεννα και στο μυστήριο Των Χριστουγέννων, το οποίο είναι το μυστήριο του Θεανθρώπου, του Υιού και Λόγου του Θεού ό οποίος προσλαμβάνει την ανθρώπινη φύση, και μια που μιλάμε για ανθρωπολογία, πρέπει να ξέρουμε ότι ο Χριστός, ο Θεάνθρωπος, είναι ο τέλειος άνθρωπος, ο αυθεντικός άνθρωπος ο οποίος είναι θα λέγαμε το κλειδί για μας. Το κλειδί το να βρίσκουμε πιο είναι το φυσιολογικό μας.

Έτσι, θα δούμε λοιπόν στο Χριστό ότι, ας πούμε για παράδειγμα ο Χριστός δεν αμαρτάνει και αυτό είναι το νορμάλ, για τον άνθρωπο. Ενώ ας πούμε πολλοί λένε ότι, δεν γίνετε να μην αμαρτάνεις, είμαστε άνθρωποι, όπως λένε και μερικοί στην εξομολόγηση και όπως όλοι οι άνθρωποι, και εγώ αμάρτησα. Αλλά δεν είναι αυτό ας πούμε, δικαιολογία για να αμαρτάνουμε, είναι σαν να λέει ότι δεν γίνετε να μην αμαρτήσουμε. Γίνεται και το λέει η Αγία Γραφή ότι με την χάρη του Θεού δεν θα αμαρτήσουμε και μπορούμε να μην αμαρτάνουμε. Αν λοιπόν, κάνουμε αυτά, που λέει ο Γέροντας Πορφύριος, μπορούμε να μην αμαρτάνουμε.

Έλεγε την προηγούμενη φορά που μιλούσαμε ο Γέροντας Πορφύριος, ότι η Χριστιανική ζωή, φαίνεται δύσκολη. Γιατί όμως φαίνεται δύσκολη, το λέει, διότι θέλουμε να την συμβιβάσουμε, με την κοσμική ζωή, και φαίνεται πάρα πολύ αυτό ξέρετε τώρα τα Χριστούγεννα, όπου προσπαθούνε δυστυχώς και οι λεγόμενοι Χριστιανοί να βγάλουν κοσμικά Χριστούγεννα και δεν συμβιβάζετε το πράγμα και βγαίνει ένα έκτρωμα ας πούμε, που κανένας δεν ζει τα Χριστούγεννα, και δίνει και λαβή στον πονηρό να τον πειράξει. Και ξέρετε πάρα πολλοί τσακωμοί και άσχημες καταστάσεις γίνονται τα Χριστούγεννα, μέσα στις οικογένειες, πολύ άσχημοι τσακωμοί, βεβαίως ο πονηρός είναι από πίσω, αλλά και εμείς οι Χριστιανοί ξέρετε φταίμε γιατί δίνουμε αφορμή.

Ο πονηρός δεν μπορεί να μας αναγκάσει να αμαρτήσουμε. Απλώς κάνει προτάσεις πάντοτε, μας προτείνει το κακό και εμείς το εγκολπωνόμαστε το ακλουθούμε και αμαρτάνουμε. Δεν έχει δηλαδή ο πονηρός, την δυνατότητα να εκβιάσει το αυτεξούσιο μας, ούτε και κανένας άνθρωπος επίσης, μπορεί να μας αναγκάσει να αμαρτήσουμε να παραβιαστεί το αυτεξούσιο μας. Κανένας. Αν κάνουμε αμαρτίες να ξέρετε, ότι τελικά εμείς είμαστε που λέμε, το τελικό ναι στην αμαρτία, το τελικό οκ και γι’ αυτό δεν είναι σωστό να δικαιολογούμαστε, και δεν υπάρχει εντολή ας πούμε που να λέει να δικαιολογήστε.

Αὐτά εἶναι τά κατορθώματα τῆς παρουσίας τοῦ Χριστοῦ, αὐτά τά γνωρίσματα τῆς δυνάμεώς Του


«Καταργήθηκε λοιπὸν ἡ θρησκεία τῶν δαιμόνων. Ἡ κτίση ἁγιάστηκε μὲ τὸ θεῖο αἷμα, βωμοὶ καὶ ναοὶ εἰδώλων γκρεμίστηκαν, θεογνωσία φυτεύθηκε. Τριάδα λατρεύομεν ὁμοούσια καὶ ἄκτιστη, ἕνας Θεὸς δημιουργὸς τῶν ὅλων καὶ Κύριος.
Ἀρετὲς πολιτεύονται, ἐλπίδα ἀναστάσεως δωρήθηκε μὲ τὴν ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ, οἱ δαίμονες τρομάζουν μπροστὰ στοὺς ἄλλοτε ὑποχείριους ἀνθρώπους, καὶ τὸ θαυμαστὸ βέβαια ὅτι τὰ πάντα κατορθώθηκαν μὲ τὸν σταυρό, τὰ πάθη καὶ τὸν θάνατο.
Σὲ ὅλη τὴ γῆ ἔχει κηρυχθεῖ τὸ Εὐαγγέλιο τῆς θεογνωσίας, κατατροπώνοντας τοὺς ἀντιπάλους ὄχι μὲ πόλεμο, μὲ ὅπλα καὶ μὲ στρατόπεδα, ἀλλὰ λίγοι φτωχοί, ἄσημοι, διωκόμενοι, ποὺ κακοποιοῦνταν καὶ θανατώνονταν, κηρύσσοντας τὸν Χριστό, ποὺ σταυρώθηκε καὶ θανατώθηκε κατὰ τὴν σάρκα, νίκησαν τοὺς σοφοὺς καὶ δυνατούς.

Ὅποιος εἶναι κοντά στόν Θεό, μπορεῖ καί γελάει

Ένα πρωϊνό, ήλθαν από κάποιο Μοναστήρι της Αττικής η Ηγουμένη με μερικές μοναχές για να πάρουν την ευχή του Πατρός Ευμενίου. Μπήκαν στον Ναό και έψαλαν το ''Άξιον Εστί''. Στην συνέχεια ο Παππούλης μας τις δέχθηκε με πολλή χαρά στο Αρχονταρίκι του κι άρχισε τα κεράσματα. Πήγαινε κι ερχόταν και γελούσε. Έφερνε αναψυκτικά, έφερνε γλυκά κι όλο γελούσε. Βλέποντας οι μοναχές τον Παππούλη να γελάει, γελούσαν κι αυτές. Η Γερόντισσα τότε του είπε:

Παραδοξότητες


☦ “ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΔΟΞΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ, ΛΕΓΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ. ΠΡΟΣΕΥΧΕΤΑΙ, ΝΙΩΘΟΝΤΑΣ ΠΩΣ Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΟΝ ΚΙ ΑΚΟΎΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ ΑΜΑΡΤΑΝΕΙ ΜΕ ΤΟΣΗ ΑΦΡΟΝΤΙΣΙΑ, ΣΑΝ ΝΑ ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΒΛΕΠΕΙ ΤΙΣ ΑΝΟΜΙΕΣ ΤΟΥ»
ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΡΟΝΤΙΚΟ
Θ.Π.
https://apantaortodoxias.blogspot.com/2022/05/blog-post_372.html

9 Ἰουνίου. Κυρίλλου Ἀλεξανδρείας († 444). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Πέμ. ζ΄ ἑβδ. Πράξ. (Πρξ. κε΄ 13-19).

Πραξ. 25,13       Ἡμερῶν δὲ διαγενομένων τινῶν Ἀγρίππας ὁ βασιλεὺς καὶ Βερνίκη κατήντησαν εἰς Καισάρειαν ἀσπασόμενοι τὸν Φῆστον.

Πραξ. 25,13             Αφού δε επέρασαν μερικές ημέρες, ο βασιλεύς Αγρίππας και η αδελφή του Βερνίκη ήλθαν εις την Καισάρειαν με τον σκοπόν να χαιρετήσουν και να συγχαρούν τον Φήστον.