Σελίδες

Κυριακή 17 Ιουλίου 2022

Ἀββᾶς Σισώης: Ἀποφθέγματα


1) Αδελφός πού αδικήθηκε από άλλο αδελφό ήλθε προς τον αββά Σισώη και του λέγει:
- Αδικήθηκα από ένα αδελφό και θέλω να τον εκ­δικηθώ. Ο δε γέρων τον παρακαλούσε:
- Μη, τέκνο· αντιθέτως μάλιστα άφησε στο Θεό το έργο της εκδικήσεως.
Αυτός όμως έλεγε:
- Δεν θα παύσω, έως ότου εκδικηθώ για τον εαυτό μου.
Είπε δε ό γέρων:
- Ας προσευχηθούμε, αδελφέ. Και ο γέρωντας, αφού σηκώθηκε, είπε:
- Θεέ, δεν σε έχουμε πλέον ανάγκη να φροντίζεις για μας· διότι εμείς εκδικούμαστε μόνοι για λογαριασμό μας.
Μόλις λοιπόν άκουσε αυτά τα λόγια ο αδελφός, έπεσε στα πόδια του γέροντος λέγοντας:
- Δεν θα είμαι πλέον σε αντιδικία με τον αδελφό, συγχώρεσε με, αββά.
2) Επισκέφθηκε κάποιος από τους αδελφούς τον αββά Σισώη στο όρος του αββά Αντωνίου. Και ενώ συνομιλούσαν, είπε στον αββά Σισώη:
- Δεν έφθασες ακόμα στά μέτρα του αββά Αντωνίου, πάτερ; Και του λέγει ο γέρων:
- Εάν είχα ένα από τους λογισμούς του αββά Αντω­νίου, θα γινόμουν όλος φωτιά άλλ’ όμως γνωρίζω άνθρωπο πού με δυσκολία μπορεί να βαστάξει το λογισμό του.

3) Πειράσθηκε κάποτε ο Αβραάμ, ο μαθητής του αββά Σισώη, από δαίμονα και είδε ό γέρων ότι έπεσε και αφού σηκώθηκε, δήλωσε τα χέρια στον ουρανό λέγοντας:
- Θεέ, θέλεις δεν θέλεις, δεν θα σε αφήσω, εάν δεν τον θεραπεύσεις.
Και αμέσως θεραπεύτηκε.
4) Αδελφός ανακοίνωσε στον αββά Σισώη:
- Βλέπω ότι η μνήμη του Θεού παραμένει μέσα μου. Του λέγει ο γέρων:
- Δεν είναι σπουδαίο το να ευρίσκεται ο λογισμός σου στο Θεό σπουδαίο είναι το να βλέπεις τον εαυτό σου κατώτερο από όλη την κτίση. Διότι αυτό μαζί με το σωματικό κόπο οδηγεί στον τρόπο της ταπεινοφρο­σύνης.

Ἔνιωσα ὅτι δέν βρίσκομαι στή γῆ -Ἡ Θεία Λειτουργία, Βίος καί Λόγοι Ἁγίου Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης,





Λουκ. (11,29:33)

«Ὅταν ἐπῆγα στό Ἅγιον Ὄρος», λέει ὁ Ἅγιος Πορφύριος, «ἤμουνα μικρός καί ἀγράμματος, ἄν σᾶς πῶ τήν ζωή μου στό Ἅγιον Ὄρος, τήν ἀγάπη μου, τήν ἀφοσίωσή μου, «ἐπιλήψιμε διηγούμενων ὁ χρόνος»[1]. Ὅταν, λοιπόν, πῆγα στό Ἅγιον Ὄρος, ἤμουνα, ὅπως σᾶς εἶπα, μικρός καί ἀγράμματος. Δέν ἤξερα νά διαβάζω, συλλάβιζα. Οἱ Γέροντες μοῦ- ἦταν αὐτάδελφοι, ὁ γέρων Παντελεήμων, ὁ πνευματικός, καί ὁ παπᾶ-Ἰωαννίκιος- καί μέ ρώτησαν: - Ξέρεις νά διαβάζεις; - Ἔ, λίγο ξέρω, τούς ἀπάντησα.

Ἦταν Σάββατο τό βράδυ. Μέ βάλανε νά διαβάσω τό Ψαλτήρι. Ἄρχισα ντροπαλά νά διαβάζω τόν πρῶτο ψαλμό, ἀλλά συλλάβιζα ὅπως λέει ὁ Ἅγιος, συλλάβιζα. - Καλά παιδί μου, ἄσε νά διαβάσω ἐγώ, λέει ὁ παπᾶ- Ἰωαννίκιος. Καταλαβαίνετε τήν ντροπή μου. Καί ἀπό τότε ὁ Ἅγιος ἔβαλε σκοπό νά μάθει νά διαβάζει καί γρήγορα ἔμαθε καί διάβαζε πολύ καλά. Μελετοῦσε ὅπως λέγει μέρα καί νύχτα, καί ἕνα βράδυ ἔγινε ἀγρυπνία στό Κυριακό, στήν Ἅγια Τριάδα. Στό Κυριακό των Καυσοκαλυβίων καί ἦταν τίς πρῶτες ἡμέρες πού εἶχα πάει καί γιόρταζε ἡ σκήτη μας. Ἀποβραδίς οἱ Γέροντες μοῦ ἔφυγαν γιά τήν ἐκκλησία καί μ' ἄφησαν στό κελλί γιά νά κοιμηθῶ. Μικρούλης ἤμουν καί σκέφθηκαν, μήπως δέν ἀντέξω ὡς τό πρωί, πού θά τέλειωνε ἡ ἀγρυπνία.

Μετά τά μεσάνυχτα, ἔρχεται ὁ παπᾶ- Ἰωαννίκιος καί μέ ξυπνάει. - Ξύπνα, μοῦ λέει, ντύσου, νά πᾶμε στήν ἐκκλησία. Ἀμέσως συμμορφώθηκα. Σέ τρία λεπτά ἐφθάσαμε στήν Ἁγία Τριάδα. Μέ πέρασε πρῶτο στό ναό.

Πρωτοβουλία Γονέων καί Ἐκπαιδευτικῶν Καβάλας –Ἔκκλησις ἱερᾶς ἀγανακτήσεως σκανδαλισμένων συνειδήσεων Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν.


ΔΙΑ
Τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φιλίππων, Νεαπόλεως καὶ Θάσου κ.κ. Στεφάνου

ΠΡΟΣ
Τόν Παναγιώτατον Οἰκουμενικὸν Πατριάρχην κ.κ. Βαρθολομαῖον,
Τόν Μακαριώτατον Ἀρχιεπίσκοπον Ἀθηνῶν καὶ Πάσης Ἑλλάδος κ.κ. Ἱερώνυμον,
Τὴν Διαρκὴν Ἱερὰν Σύνοδον τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος,
Τὴν Σύνοδον τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος,
Πᾶσαν ἀρμόδιον ἐκκλησιαστικὴν ἀρχὴν

Ἡ Πρωτοβουλία Γονέων καὶ Ἐκπαιδευτικῶν Καβάλας ἠσχολήθη εἰς τὸ παρελθὸν μὲ τὸ θέμα τῆς ὁμοφυλοφιλίας δημοσιεύουσα σχετικὸν ἔντυπον ὑπὸ τὸν τίτλον:

«Ἡ Διδασκαλία τῆς Ὀρθοδόξου Εκκλησίας περὶ ὁμοφυλοφιλίας καὶ ἡ θεραπεῖα της»[1]. Ἀφορμὴ ἀπετέλεσε σκανδαλώδης δήλωση τοῦ Μητροπολίτου Νέας Ἰωνίας κ. Γαβριὴλ[2].

Νέα γεγονότα ἐπιτάσσουν τὴν ἐπιστροφὴ εἰς τὸ αὐτὸ θέμα. Ἀφορμὴ δίδει ἡ θέση τὴν ὁποίαν συνεχῶς λαμβάνουν δημοσίως ἐγνωσμένοι καὶ δηλοῦντες ὁμοφυλόφιλοι σὲ ἱερὲς τελετὲς τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. Συγκεκριμένα συντελεῖται ἕνα ποιμαντικὸ ἔγκλημα, καθῶς ἀντὶ να καλοῦνται αὐτὲς οἱ πλανεμένες ψυχὲς σὲ μετάνοια λαμβάνουν τιμὲς καὶ μάλιστα διὰ παρουσίας ἀρχιερέως[3].

Ὁ ἀρχιερεὺς ὅπως ἀναφέρεται στὸ κείμενο καὶ προκύπτει ἀπὸ τὸ συνοδευτικὸ φωτογραφικὸ ὑλικὸ εἶναι ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀμερικῆς Ἐλπιδοφόρος. Ὁ σκανδαλισμὸς τῆς παγκοσμίου Ὀρθοδοξίας μέγας καὶ ἡ ἀνάγκη παρουσιάσεως τῆς θέσεως τῆς Ὀρθοδόξου ποιμαντικῆς, ἐπιτακτικὴ. Εὐχόμεθα μετὰ τὴν δημοσίευσιν τῶν κατωτέρῳ, τὴν δημόσια μετάνοια τῶν ἠθικῶν αὐτουργῶν τῆς ὑψώσεως τῆς ἀμαρτίας τῆς ὁμοφυλοφιλίας ὡς «βδέλυγμα τῆς ἐρημώσεως…ἑστὼς ἐν τόπῳ ἁγίῳ»[4].

Ἔχοντες ὑπ’ ὄψιν:τὴν ἀνωτέρῳ ἀναφερθεῖσαν θεολογικὴν πραγματεῖαν περὶ τῆς ἁμαρτίας τῆς ὁμοφυλοφιλίας ἐξ Ἁγιογραφικῆς, Πατερικῆς καὶ Ἱεροκανονικῆς θεωρήσεως,
τὴν ἐπιτίμησιν τῆς ὁμοφυλοφιλίας ἐκ τῶν Κανόνων: Ζ΄ Μεγάλου Βασιλείου, ΞΒ΄ Μεγάλου Βασιλείου, Δ΄ Γρηγορίου Νύσσης, ΙΗ΄ Ἰωάννου Νηστευτοῦ,
τὴν στάση καὶ τόπο που ὁρίζεται γιὰ τοὺς μετανοούντας, ἐφόσον τὸ ἁμάρτημὰ τοὺς ἔχει γίνει γνωστὸ στὴν κοινότητα τῶν Χριστιανῶν: ΙΑ΄(ΙΒ΄) Γρηγορίου Νεοκαισαρείας,
τὴν φιλάνθρωπη στάση τῆς Ἐκκλησίας ΜΟΝΟΝ σὲ περίπτωση μετανοίας: ΝΒ΄ Ἁγίων Ἀποστόλων, ΚΗ΄ Νικηφόρου Ὀμολογητοῦ, ΠΔ΄ Μεγάλου Βασιλείου, Ἰωάννου Νηστευτοῦ – ΟΠΩΣ ΤΟΥΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ ΧΡΟΝΟΥΣ Ο ΝΗΣΤΕΥΤΗΣ ΣΥΝΕΤΕΜΕ,
τὴν συνεχὴ διαμαρτυρία ἡμέρα καὶ νύχτα, δημοσίως καὶ κατ’ ἰδίαν, διὰ τὸν ἔλεγχον τῆς ἁμαρτίας καὶ τὴν μετάνοια τοῦ ἁμαρτωλοῦ, χωρίς παραχώρηση θέσεως ἄνευ μετανοίας. Ὁ πνευματικὸς πού θα κάνει παραχώρηση χωρίς μετάνοια θὰ ἔχει ὡς συνέπεια τὴν ὀργὴ τοῦ Θεοῦ καὶ τὴν ἀπώλεια τῆς ψυχῆς του: ΠΕ΄ Μεγάλου Βασιλείου,
τὸν δημόσιο σκανδαλισμὸν τῶν πιστῶν ἐκ τῆς τιμητικῆς θέσεως δημοσίως δηλούντων ὡς ὁμοφυλοφίλων σὲ Ὀρθόδοξο Ναὸ κατὰ τὴν διάρκεια Μυστηρίου Βαπτίσεως παρόντος ἀρχιερέως[5], αποδεδειγμένως δέ τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἀμερικῆς Ἐλπιδοφόρου,
τὴν ἀναφορὰ στὸ παραπάνω δημοσίευμα ὡς νονὰς τῆς φερούσης ξενικὸν ὄνομα Μπιάνκα Μπραντολινί,
τὸν παραμένοντα δημόσιον σκανδαλισμὸν τῶν πιστῶν ἐκ τῆς ἰδίας μὴ θεμελιωμένης ἐξεφρασθείσης δημοσίως θέσεως περὶ ὁμοφυλοφιλίας τοῦ Μητροπολίτου Νέας Ἰωνίας κ. Γαβριὴλ,

Κυριακή τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Δ Οἰκουμενικῆς Συνόδου:«Ἀγώνας ὑπέρ τοῦ ὀρθοδόξου φρονήματος».Π. ἉΘανάσιος Μυτιληναῖος


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Δ΄ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

με θέμα:

«ΑΓΩΝΑΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΦΡΟΝΗΜΑΤΟΣ»

[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 19-7-1981]

(Β53)

«Ὃς ἐὰν οὖν λύσῃ μίαν τῶν ἐντολῶν τούτων τῶν ἐλαχίστων καὶ διδάξῃ οὕτω τοὺς ἀνθρώπους, ἐλάχιστος κληθήσεται ἐν τῇ βασιλείᾳ τῶν οὐρανῶν· ὃς δ᾿ ἂν ποιήσῃ καὶ διδάξῃ, οὗτος μέγας κληθήσεται ἐν τῇ βασιλείᾳ τῶν οὐρανῶν».

Υπάρχει, αγαπητοί μου, μία τάσις εις τους ανθρώπους, ένεκα ακριβώς αυτής της πεσμένης των καταστάσεως, να αλλοιώνουν πάντοτε την αλήθειαν. Υπάρχει η τάσις να βάζουν πολλοί το υποκείμενό τους μέσα εις το αντικείμενον· με αποτέλεσμα να επέρχεται μία αλλοίωσις, μία φθορά. Φυσικά αυτό είναι αποτέλεσμα του εγωισμού του ανθρώπου, ο οποίος εγωισμός είναι ο πυρήνας της αμαρτίας που υπάρχει στον κάθε άνθρωπο, απόγονο του Αδάμ, που είναι πεσμένος. Περιττό να σας πω ότι αυτό υπάρχει και εις τον διάβολον. Ο διάβολος, ακριβώς κατεξοχήν υπερήφανος, δεν θα ήθελε ποτέ να δεχθεί την αλήθειαν του Θεού, όπως προσφέρεται, αλλά θα ήθελε να βάλει το υποκείμενό του μέσα. Και να διαστρέψει την αλήθειαν του Θεού.

Έτσι, όπως αντιλαμβάνεσθε, η ακεραιότης του λόγου του Θεού, είναι ένα σπουδαιότατον κεφάλαιον, που πρέπει ο κάθε πιστός, αν θα ήθελε πράγματι να σωθεί, να το προσέξει. Ο Κύριος, έχοντας ακριβώς υπόψη Του ότι Τον ακούουν άνθρωποι, όχι απλώς άνθρωποι πεπτωκότες, αλλά και ικανά διεστραμμένοι, όπως ήσαν οι άρχοντες του λαού, οι ιερείς, ο κλήρος, οι Φαρισαίοι, οι Γραμματείς και οι Νομικοί, αυτοί οι οποίοι ήσαν ταγοί του λαού, οι άνθρωποι αυτοί είχαν πολύ μεγάλον εγωισμόν και έτσι ήθελαν πάντοτε να διαστρέφουν τον λόγο του Θεού. Μόνο, αγαπητοί μου, μόνο αγαπητοί μου, αν λογαριάσει κανείς αυτήν την ραβινική τους παραγωγή που λέγεται Ταλμούδ και περιέχει μέσα έξι χιλιάδες εντολές, μόνο αυτό είναι αρκετό για να καταλάβετε…- εκ των οποίων οι πιο πολλές εντολές είναι μία διαστροφή, είναι μία διαστροφή της αληθείας, μπορείτε να καταλάβετε από κει πώς οι άνθρωποι αυτοί εκινούντο.

Ἀντιδράστε… ἔχουμε ὅλοι εὐθύνη… στείλτε μήνυμα διαμαρτυρίας στίς Μητροπόλεις σέ ὅλη τήν Ἑλλάδα.

Ο ΑΘΛΙΟΣ ΨΕΥΔΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΟΥ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΕΤΑΙ ΟΥΤΕ ΤΟΝ ΜΕΓΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΠΟΥ ΣΤΕΚΕΤΑΙ ΑΠΟ ΠΙΣΩ ΤΟΥ.


Με πολύ θλίψη σας εκφράζω τη βαθειά δυσαρέσκειά μου για την άθλια ποδοπάτηση της Αγίας Γραφής, από τον καθηρημένο, πλέον, στη συνείδηση του λαού του Θεού Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο, όπου με περισσό θράσος ήρθε στην ευλογημένη αυτή χώρα για να κάνει μια υποτιθέμενη »βάπτιση» παιδιών, τα οποία βρέθηκαν στα χέρια ομοφυλοφίλων !Φεύ!

Η ιερή αγανάκτηση μέσα μου έχει ξεχειλίσει και απορώ πώς ακόμα και τώρα δεν παίρνετε θέση να καταδικάσετε αυτή την απαράδεκτη ενέργεια, που πάει κόντρα στη φύση και στο νόμο του Θεού!

Ἡ εὐαγγελική περικοπή τῆς Κυριακῆς τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Δ Οἰκουμενικῆς Συνόδου. Παναγιώτης Τρεμπέλας


Η ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

ΤΗΣ Δ΄ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

Κατά Ματθαίον, κεφάλαιο Ε΄, εδάφια 14-19

14 ῾Υμεῖς ἐστε τὸ φῶς τοῦ κόσμου. οὐ δύναται πόλις κρυβῆναι ἐπάνω ὄρους κειμένη· 15 οὐδὲ καίουσι λύχνον καὶ τιθέασι αὐτὸν ὑπὸ τὸν μόδιον, ἀλλ᾿ ἐπὶ τὴν λυχνίαν, καὶ λάμπει πᾶσι τοῖς ἐν τῇ οἰκίᾳ. 16 οὕτω λαμψάτω τὸ φῶς ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὅπως ἴδωσιν ὑμῶν τὰ καλὰ ἔργα καὶ δοξάσωσι τὸν πατέρα ὑμῶν τὸν ἐν τοῖς οὐρανοῖς.

17 Μὴ νομίσητε ὅτι ἦλθον καταλῦσαι τὸν νόμον ἢ τοὺς προφήτας· οὐκ ἦλθον καταλῦσαι, ἀλλὰ πληρῶσαι. 18 ἀμὴν γὰρ λέγω ὑμῖν, ἕως ἂν παρέλθῃ ὁ οὐρανὸς καὶ ἡ γῆ, ἰῶτα ἓν ἢ μία κεραία οὐ μὴ παρέλθῃ ἀπὸ τοῦ νόμου ἕως ἂν πάντα γένηται. 19 ὃς ἐὰν οὖν λύσῃ μίαν τῶν ἐντολῶν τούτων τῶν ἐλαχίστων καὶ διδάξῃ οὕτω τοὺς ἀνθρώπους, ἐλάχιστος κληθήσεται ἐν τῇ βασιλείᾳ τῶν οὐρανῶν· ὃς δ᾿ ἂν ποιήσῃ καὶ διδάξῃ, οὗτος μέγας κληθήσεται ἐν τῇ βασιλείᾳ τῶν οὐρανῶν.

Ερμηνευτική απόδοση από τον μακαριστό Παν. Τρεμπέλα

14 Εσείς είστε το φως του κόσμου, διότι έχετε προορισμό με το φωτεινό σας παράδειγμα και με τα λόγια σας που μεταδίδουν το φως της αλήθειας να φωτίζετε τους ανθρώπους που βρίσκονται στο σκοτάδι της αμαρτίας και της πλάνης. Μια πόλη που βρίσκεται πάνω σε βουνό δεν είναι δυνατόν να κρυφτεί.

Ἄν δέν μπορεῖς νά συγχωρέσεις, μήν κοινωνᾶς, γιατί παίρνεις φωτιά!».


Ο Όσιος Γεώργιος Καρσλίδης στούς μνησίκακους τόνιζε: «Ἄν δέν μπορεῖς νά συγχωρέσεις, μήν κοινωνᾶς, γιατί παίρνεις φωτιά!».

Σέ αὐτούς πού ἦταν μόνο μαλωμένοι ἔλεγε νά πᾶνε νά συγχωρεθοῦν. Ἄν κάποιος τοῦ δικαιολογοῦνταν ὅτι ὁ ἄλλος δέν θά τόν δεχθεῖ, τοῦ ὑπεδείκνυε: «Ἐσύ θά πᾶς τρεῖς φορές νά τόν βρεῖς καί νά ἐπιχειρήσεις νά συμφιλιωθεῖς μαζί του.

Μία σπάνια εἰκόνα...


Μία σπάνια εἰκόνα. Ἀπό ἀριστερά πρός τά δεξιά: ἡ Ἐλισάβετ μέ τόν Ἰωάννη τόν Βαπτιστή, ἡ Παναγία στή μέση μέ τόν Ἰησοῦ, καί ἡ Σαλώμη μέ τόν Ἰωάννη τόν Θεολόγο.

https://apantaortodoxias.blogspot.com/2022/07/blog-post_23.html

17 Ἰουλίου. † ΚΥΡΙΑΚΗ Ε ́. «Τῶν ἁγίων καὶ θεοφόρων πατέρων τῆς ἐν Χαλκηδόνι Δ ́ Οἰκουμενικῆς συνόδου (451)». † Μαρίνης μεγαλομάρτυρος (δ ́ αἰ.). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Κυρ. τῶν πατέρων, 11 Ὀκτ. (Τίτ. γ΄ 8-15).

Τιτ. 3,8              Πιστὸς ὁ λόγος· καὶ περὶ τούτων βούλομαί σε διαβεβαιοῦσθαι, ἵνα φροντίζωσι καλῶν ἔργων προΐστασθαι οἱ πεπιστευκότες τῷ Θεῷ. ταῦτά ἐστι τὰ καλὰ καὶ ὠφέλιμα τοῖς ἀνθρώποις·

Τιτ. 3,8                      Αυτός δε ο λόγος, που σου γράφω, είναι κατά πάντα αληθινός και αξιόπιστος. Και περί αυτών των μεγάλων αληθειών θέλω να διαβεβαιώνης και να πείθης τους Χριστιανούς, δια να φροντίζουν, όσοι έχουν πιστεύσει στον Θεόν, να μη μένουν εις την απλήν πίστιν, αλλά να πρωτοστατούν με ζήλον εις τα καλά έργα. Αυτά δε που είπα παραπάνω είναι έργα τα καλά και τα ωφέλιμα στους ανθρώπους.