Σελίδες

Πέμπτη 28 Ιουλίου 2022

F.Savvas the Athonite On Refusing to Judge our Neighbor

 F.Savvas the Athonite On Refusing to Judge our Neighbor

῞Οσιος Μωϋσῆς ὁ Οὗγγρος


Πατερικόν των Σπηλαίων του Κιέβου


῞Οσιος Μωϋσῆς ὁ Οὗγγρος
(26η ̓Ιουλίου)

«Αὐτὸς ἀναδείχθηκε ἀνώτερος ἀπὸ τὸν πάγκαλο ̓Ιωσὴφ στὴν σωφροσύνη, γι ̓ αὐτὸ μπορεῖ νὰ βοηθήσει ἀποτελεσματικὰ ὅσους πολεμοῦνται ἀπὸ τὸ πάθος τῆς πορνείας»

Το ακάθαρτο πνεῦμα, ὁ διάβολος, τυφλώνει τὶς καρδιές, οἱ ὁποῖες εἶναι ὑποδουλωμένες στὸ θεομίσητο πάθος τῆς πορνείας. ῎Ετσι δὲν μποροῦν ποτὲ νὰ ἀντικρύσουν τὸν Κύριο, ἀφοῦ μόνο οἱ καθαροὶ στὴν καρδιὰ θὰ ἀξιωθοῦν νὰ Τὸν ἰδοῦν, ὅπως ὁ ῎Ιδιος διαβεβαίωσε. Στὸ πεδίο αὐτὸ τοῦ πνευματικοῦ πολέμου πολεμήθηκε ἄγρια ἀπὸ τὸν ἀκάθαρτο ἐχθρὸ ὁ ῞Οσιος πατέρας μας Μωϋσῆς, ὁ ὁποῖος τελικὰ τὸν ἐνίκησε θριαμβευτικὰ καὶ μᾶς ἄφησε τὸν ἑαυτό του σὰν ζωντανὸ παράδειγμα θριάμβου τῆς σωφροσύνης καὶ τῆς ἁγνείας.

Ο Όσιος Μωϋσῆς ἦταν Οὗγγρος στὸ γένος (κατ ̓ ἀκρίβειαν Καρπαθορῶσος) καὶ πολὺ ἀγαπητὸς στὸν Πρίγκιπα τῆς Ρωσίας ῞Αγιο Μάρτυρα Μπόρις, στὴν ὑπηρεσία τοῦ ὁποίου βρισκόταν μαζὶ μὲ τὸν ἀδελφό του Γεώργιο.῞Οταν ὁ ῞Αγιος Μπόρις δολοφονήθηκε ἀπὸ τὸν ἄνομο Σβιατοπὸλκ στὸν ποταμὸ ῎Αλτα, μαζὶ μὲ ὅλους τοὺς ἀξιωματούχους του (24.7.1015), ὁ μακάριος Μωϋσῆς ἦταν ὁ μόνος ποὺ σώθηκε· κατέφυγε στὴν φιλόθεη Πρεντισλάβα, τὴν ἀδελφὴ τοῦ Γιαροσλάβου, ἡ ὁποία τὸν ἔκρυψε ἀπὸ τὸν Σβιατοπόλκ. Μὴ μπορώντας νὰ καταφύγει σὲ ἄλλο μέρος, παρέμεινε ὁ γενναῖος ἐκεῖ, προσευχόμενος ἀδιάλειπτα στὸν Θεό.
Στὸ μεταξύ, ὁ εὐλαβέστατος Πρίγκιπας Γιαροσλάβος, ἀγανακτισμένος γιὰ τὸν ἄδικο θάνατο τοῦ πολυαγαπημένου του ἀδελφοῦ Μπόρις, ἐπέδραμε ἐναντίον τοῦ Σβιατοπὸλκ καὶ τὸν ἐνίκησε. ̔Ο τύραννος τότε κατέφυγε στὴν Λεχία (Πολωνία), συμμάχησε μὲ τὸν βασιλιὰ τῆς χώρας Μπολιεσλάβο καὶ κίνησε μὲ πολὺ στρατὸ ἐναντίον τοῦ Κιέβου. ̔Ο Γιαροσλάβος νικήθηκε καὶ ὁ Σβιατοπὸλκ ἀνέβηκε στὸν θρόνο τῆς Μεγάλης ̔Ηγεμονίας. Μετὰ τὴν νίκη τοῦ Σβιατοπόλκ, ὁ σύμμαχός του βασιλιὰς Μπολιεσλάβος ἐπέστρεψε στὴν χώρα του, παίρνοντας μαζί του γιὰ σκλάβους πολλοὺς αἰχμαλώτους. ̓Ανάμεσα σὲ αὐτοὺς - ἀλλοίμονο! -ἦταν οἱ δύο ἀδελφὲς τοῦ Γιαροσλάβου, οἱ βογιάροι του καὶ ὁ μακάριος Μωϋσῆς, δεμένος χειροπόδαρα μὲ βαρειὲς ἁλυσίδες.
Στήν Λεχία, ὁ ῞Οσιος ἔμεινε στὰ δεσμὰ πέντε χρόνια, ὑπομένοντας καρτερικὰ τὴν αἰχμαλωσία του μὲ προσευχὴ καὶ δοξολογία τοῦ Θεοῦ. Τότε, κάποια νέα καὶ ὡραία γυναίκα, ἀπὸ τὶς ἀρχόντισσες τῆς χώρας, μὲ μεγάλη περιουσία καὶ πολλὴ δύναμη, εἶδε τὸν ρωμαλέο καὶ πανέμορφο Μωϋσῆ καὶ σαγηνεύτηκε ἀπὸ τὴν ὀμορφιά του. Λειώνοντας ἀπὸ σαρκικὸ πόθο, πλησιάζει καὶ τοῦ λέει δελεαστικά:

- ῎Αχ, ἄνθρωπέ μου! ῎Αδικα ὑπομένεις τέτοια βάσανα. Φαίνεσαι ἱκανὸς καὶ μυαλωμένος. Γιατί λοιπὸν νὰ μὴν ἐλευθερωθείς ἀπὸ τὰ δεσμὰ καὶ τὶς θλίψεις;
Ο Μωϋσῆς τῆς ἀπάντησε ἤρεμα:

Ὁ π. Νικόλαος Κουμεντάκης (+2021) λίγες ἡμέρες πρό τῆς φονικῆς φωτιᾶς τοῦ Ἰουλίου τοῦ 2018 [στό Μάτι Ἀττικῆς] ἔδωσε ἐντολή νά κοποῦν λίγα δένδρα πέριξ τοῦ ναοῦ και τοῦ κελλιοῦ του, ἰσχυριζόμενος ὅτι “ἔρχεται μεγάλη καταστροφή”.

Ὁ π. Νικόλαος Κουμεντάκης (+2021) λίγες ἡμέρες πρό τῆς φονικῆς φωτιᾶς τοῦ Ἰουλίου τοῦ 2018 [στό Μάτι Ἀττικῆς] ἔδωσε ἐντολή νά κοποῦν λίγα δένδρα πέριξ τοῦ ναοῦ και τοῦ κελλιοῦ του, ἰσχυριζόμενος ὅτι “ἔρχεται μεγάλη καταστροφή”. Τό πνεῦμα τοῦ Θεοῦ πληροφόρησε τό νοῦ τοῦ ἀγαθοῦ Γέροντος καί χάριν στήν ἐνέργειά του αὐτή γλίτωσε τό σπιτάκι τοῦ ἱερέως καί ὀ ναός ἀπ᾽ τήν καταστροφική μανία τῆς φωτιᾶς. Τήν ὥρα πού ξέσπασε ἡ φωτιά, τό ἀπόγευμα τῆς 23ης Ἰουλίου 2018, ὁ Γέροντας ἐξομολογοῦσε στό κελλάκι του πνευματικά του τέκνα πού εὐθύς ἀμέσως τόν φυγάδευσαν καί ἔτσι γλύτωσε ἡ ζωή του.

ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ( Ἀνοικτή ἐπιστολή πρός τόν Ὑπουργό Ψηφιακῆς Διακυβέρνησης κ. Κυριάκο Πιερρακάκη Ἅγιον Ὄρος 24.7.2022)


Μοναχός Πρόδρομος Γρηγοριάτης

Κύριε Υπουργέ,

Μετά από τις ανακοινώσεις του Υπουργείου σας περί αμέσου εκδόσεως ηλεκτρονικής ταυτότητας με βιομετρικά στοιχεία, θα θέλαμε να ενημερώσουμε εσάς και όλον τον κόσμο για τους προβληματισμούς και τις επιφυλάξεις μας, ώστε νομικά και διοικητικά να μην αιφνιδιαστείτε από την άρνηση παραλαβής της εκ μέρους μας.

Eδώ και δύο δεκαετίες από τα χρόνια του Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, παρακολουθούμε με προσοχή τα βήματα που γίνονται για την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στην ζωή μας.

Φωνάξαμε για τους κινδύνους της άνευ όρων Ευρωπαϊκής ενοποιήσεως, της συνθήκης Σένγκεν που μας γέμισε μετανάστες (ημερίδα του τότε Δημητριάδος Χριστοδούλου εις Βόλο το 1997), για τις ετικέτες που καθιερώθηκαν αρχικά σε όλα σχεδόν τα προϊόντα «barcode και 666 (Επισν. έτους 2001), για το προσβλητικό λογότυπο του ψηφιακού συστήματος επικοινωνίας του Δημοσίου «Η.ΔΙ.ΚΑ.», που διασυνδέει όλη την δημόσια διοίκηση (Επισν. έτους 2010 απο επερώτηση στη Βουλή), για τις ηλεκτρονικές κάρτες πολιτών και προς τον τότε υπ. οικ. κ. Βαρουφάκη (Επισν. έτους 2015), για την δρομολόγηση της κάρτας του πολίτη το 2018 με την κυβέρνηση Σύριζα (Επισν έτους 2018).

Το Άγιοv Όρος επίσης, εκφραζόμενο από την Ιερά Κοινότητα, έκανε τις παρακάτω ανακοινώσεις για την χρήση των ηλεκτρονικών καρτών για τους πολίτες:

(ΕΔΙΣ Αυγούστου 1988). «Θεωρεί... εύλογη την ανησυχία πολλών για τις συνέπειες που μπορεί να έχει στην ελευθερία και αξιοπρέπεια του ανθρώπου το ηλεκτρονικό φακέλωμα...»

(Ιερά Κοινότητα, 18 Μαρτίου 1993). «...Το ηλεκτρονικόν αρχείον, του οποίου η δημιουργία εσχάτως προωθείται και με την εξαγγελθείσαν “ενιαίαν κάρταν ασφαλιζομένου”, είναι βέβαιον ότι θα ανοίξη την είσοδον εις μίαν πράγματι ‘Νέαν’ και εφιαλτικήν εποχήν...»

(ΕΔΙΣ 2.6.1997). «...Μία ενδεχομένη προσπάθεια εφαρμογής της Συμβάσεως του Σένγκεν στη χώρα μας, και μάλιστα με το αναγκαίο επακόλουθό της, την έκδοση ηλεκτρονικών ταυτοτήτων και τη χρήση του Ενιαίου Κωδικού Αριθμού Μητρώου (Ε.Κ.Α.Μ.), θα έχει ως φυσική συνέπεια να εύρη η Πολιτεία όλους ανεξαιρέτως τους Αγιορείτες αντιμέτωπους ως “αντιρρησίες συνειδήσεως”...»

(ΕΔΙΣ 3.9.1997). «...Διακηρύττουμε άλλη μια φορά ότι το θεμελιώδες καθήκον της ομολογίας της πίστεως, αλλά και η πίστις στα όσα ο Παράκλητος παρέδωσε ως προφητεία στην Χριστιανική Εκκλησία, μας υποχρεώνουν να αρνηθούμε να παραλάβουμε κάθε είδος ηλεκτρονικού δελτίου με ΕΚΑΜ, ως προσβάλλοντος την ελευθερία του προσώπου και την χριστιανική μας συνείδησι...»

Ο Άγιος Παΐσιος, με το διορατικό του χάρισμα, πριν 26 χρόνια περιγράφει με λεπτομέρεια την σημερινή πραγματικότητα στη χώρα μας:
«Επέβαλαν (και θα επιβάλλουν) στη χώρα μας ένα πολύ μεγάλο εξωτερικό δημόσιο χρέος, τόσο μεγάλο που, όχι μόνον να μη μπορούμε να το ξεχρεώσουμε, αλλά ούτε τους τόκους αυτού του δανείου να μην προλαβαίνουμε. Με αυτό καταφέρνουν με εύλογη δικαιολογία να επιβάλλουν στο λαό ένα οικονομικό πρόγραμμα εξόντωσης, έως εσχάτων. Θα επιβάλλουν συνεχώς νέα οικονομικά μέτρα, δυσβάστακτα, φόρους ασήκωτους και πάρα πολλά άλλα μέτρα, έτσι ώστε να κάνουν το λαό να αγανακτήσει.

Ρασοφορία, Μεγαλοσχημία, Ἀγρυπνίες, Βίος καί λόγοι Ἁγίου Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης

14. Ρασοφορία, Μεγαλοσχημία,Ἀγρυπνίες, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης

 

(Ματθ. 5,1: 12)

«Μακάριοί ἐστε ὅταν ὀνειδίσωσιν ὑμᾶς καί διώξωσι καί εἴπωσι πᾶν πονηρόν ρῆμα καθ᾿ ὑμῶν ψευδόμενοι ἕνεκεν ἐμοῦ»[1].

Ὁ Ἅγιος Νεκτάριος, πού γιορτάζουμε σήμερα καί πανηγυρίζουμε, ἐδιώχθη γιά τήν ἀρετή του, γιατί ἐπείνασε καί δίψασε τήν δικαιοσύνην, δηλαδή τήν σύνολη ἀρετή, καί ἐπέδειξε μέγα ζῆλο ἀπό τήν στιγμή ἀκόμα πού μπῆκε μέσα εἰς τάς τάξεις τῆς μοναχικῆς ζωῆς. Ἐκάρει μοναχός καί ἔγινε πρότυπο μοναχοῦ καί στή συνέχεια πρεσβύτερος καί ἐπίσκοπος. Ἐκίνησε τόν φθόνο τῶν ἐχθρῶν τῆς δικαιοσύνης, τῶν ἐχθρῶν τῆς ἀρετῆς, καί γι' αὐτό καί ἐδιώχθη. Καί πάντοτε οἱ ἄνθρωποι τῆς ἀρετῆς διώκονται ἀπό τούς ἀνθρώπους τούς ὑποταγμένους εἰς τά πάθη τους. Φθονοῦνται καί διώκονται, ὅπως ἀκριβῶς συνέβη καί μέ τόν Κύριο.

Ό Ἅγιος Πορφύριος, ἐπίσης ὅπως καί ὁ Ἅγιος Νεκτάριος, ἀπό πολύ μικρός, ἐπέδειξε μέγα ζῆλο εἰς τήν πνευματική ζωή. Ἔλεγε: «οἱ Γέροντές μου δέν μέ διέταξαν ποτέ τί νά κάνω. Μοῦ ἔδωσαν ἕνα κομποσκοίνι καί μοῦ εἶπαν: - Νά λέεις τήν εὐχή. Τίποτε ἄλλο. Μέ ἔβλεπαν φανατικό», λέει ὁ Ἅγιος, θέλει νά πεῖ ζηλωτή, «καί δέν μοῦ ἔλεγαν πολλά, οὔτε τί νά διαβάζω. Δέ μέ ἄφηναν νά διαβάζω τίποτα ἀπό τούς μεγάλους Πατέρες, πού ἔχουν αὐστηρότητες. Δηλαδή δέν μέ ἄφηναν νά διαβάσω τόν Ἅγιο Ἐφραίμ, τόν Ἅγιο Ἰσαάκ, τόν Ἅγιο Ἰωάννη τῆς Κλίμακος, τόν Ἅγιο Συμεών τόν Νέο Θεολόγο, τόν Εὐεργεντινό κ.ἄ. Μοῦ τό εἶχαν ἀπαγορεύσει. Ἔτσι, κάνοντας ὑπακοή, διάβαζα μόνο βίους Ἁγίων, τό Ψαλτήρι, τήν Παρακλητική, τά Μηναῖα. Κι ἀπό κεῖ ἔμαθα νά διαβάζω, γιατί δέν ἤξερα. Ἀλλά εἶχα πολύ ζῆλο γιά τά πνευματικά. Κάθε τόσο πήγαινα στόν Ἅγιο Γεώργιο, πού βοήθησα κι ἐγώ νά κτισθεῖ, κι ἔψαλλα πολλά ψαλτικά. Πιό πολύ μοῦ ἄρεσαν οἱ Τριαδικοί Κανόνες. Κάποιες φορές ὅμως, ξέφευγα», λέγει. «Χωρίς νά ρωτήσω τούς Γέροντές μου ἔπαιρνα κάτι πρωτοβουλίες. Γιά τήν καθαρότητα τοῦ νοῦ ἄρχισα νά μαθαίνω ἀπ' ἔξω τήν Ἁγία Γραφή. Μιά μέρα δόθηκε μιά ἀφορμή καί τούς εἶπα ἀπ' ἔξω τό πρῶτο κεφάλαιο τοῦ Ἰωάννου. Ὅταν τό ἄκουσαν, μέ μάλωσαν πού τό ἔκανα χωρίς εὐλογία. Ζοῦσα μέ τήν Χάρη τοῦ Κυρίου, ὄχι μέ τήν δική μου δύναμη. Ὅλα ἦταν ἀπ' τήν Χάρη τοῦ Κυρίου. Δέν ἦταν οὔτε ἀπό τήν ἐξυπνάδα μου, οὔτε ἀπό τήν ἐπιστήμη μου πού δέν εἶχα, ἦταν ἀπό τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ.

Τά σύγχρονα ὑπερηχογραφήματα ὑποστηρίζουν τήν ἀνατροπή τῆς Roe v. Wade


Αποτυπώνουν το ότι τα αγέννητα παιδιά είναι άνθρωποι

Από Charlotte Lozier Institute,

29 Ιουνίου 2022, Ουάσιγκτον

Οι δικαστές του SCOTUS, Breyer, Sotomayor και Kagan εσφαλμένα χαρακτήρισαν τις σύγχρονες επιστημονικές εξελίξεις για τα αγέννητα παιδιά ως «ισχνές», διατυπώνοντας τη διαφωνία τους για την πρόσφατη απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, SCOTUS, που ανατρέπει τον Roe v. Wade. Στην πραγματικότητα, η επιστήμη και η ιατρική έχουν κάνει τεράστιες προόδους από τότε που ψηφίστηκε για πρώτη φορά η Roe το 1973 και εδώ ανήκουν οι σημαντικές πρόοδοι στο υπερηχογράφημα, στη διάγνωση νόσων του εμβρύου και την δυνατότητα θεραπείας των μωρών μέσα στη μήτρα πριν από τη γέννησή τους.

Η Dr. Tara Sander Lee, επιστήμονας που έχει εκπαιδευτεί στο Χάρβαρντ, και υπηρετεί ως επιστημονική συνεργάτης και διευθύντρια του κλάδου βιοεπιστημών στο Charlotte Lozier Institute (CLI), δήλωσε:

Ἀναμνήσεις ...γέρων Εὐθύμιος , γέρων Ἰσαάκ


Μάς έστειλε ο Γέροντας με τον παπα Τύχωνα γιά την κηδεία του παπα Ισαάκ. Τον είχαν στο εκκλησάκι της Αναστάσεως. Σκεπασμένος με τον αέρα. Λέω τον π.Ευθύμιο: να ξεσκεπάσω τον Γέροντα; Έδωσε ευλογία ο διάδοχος. Έλαμπε το πρόσωπό του, κίτρινος φλουρί. Έβγαλαν φωτογραφία-αυτή η γνωστή που κυκλοφορεί.
Λέω στον παπα Ευθυμη: δώσε με κάτι από τον Γέροντα. Με λεει: εκεί είναι το κελλί του, μπές κ πάρε. Μπήκα, όλα άνω κάτω από την κηδεία.

Πήγαινε καὶ νὰ εἶσαι ἐπιεικὴς καὶ ἐλεήμων μὲ ὅλους. Διότι τὸ ἔλεός μας κάνει νὰ μποροῦμε νὰ μιλᾶμε ἐλεύθερα ἀπέναντι στὸν Θεό


Ρώτησε ὁ Ἀββᾶς Θεόδωρος τῆς Φέρμης τὸν Ἀββᾶ Παμβώ: «Πές μου κάτι ὠφέλιμο». Καὶ μὲ πολὺ κόπο τοῦ ἀπάντησε: «Θεόδωρε πήγαινε καὶ νὰ εἶσαι ἐπιεικὴς καὶ ἐλεήμων μὲ ὅλους. Διότι τὸ ἔλεός μας κάνει νὰ μποροῦμε νὰ μιλᾶμε ἐλεύθερα ἀπέναντι στὸν Θεό».


https://wra9.blogspot.com/2021/07/blog-post_0.html

28 Ἰουλίου. Προχόρου, Νικάνορος, Τίμωνος καὶ Παρμενᾶ τῶν ἀποστόλων. Εἰρήνης ὁσίας Χρυσοβαλάντου, Παύλου ὁσίου τοῦ Ξηροποταμηνοῦ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἁγίων, Κυρ. μυροφόρων (Πρξ. ς΄ 1-7).

Πραξ. 6,1           Ἐν δὲ ταῖς ἡμέραις ταύταις πληθυνόντων τῶν μαθητῶν ἐγένετο γογγυσμὸς τῶν Ἑλληνιστῶν πρὸς τοὺς Ἑβραίους, ὅτι παρεθεωροῦντο ἐν τῇ διακονίᾳ τῇ καθημερινῇ αἱ χῆραι αὐτῶν.

Πραξ. 6,1                  Κατά τας ημέρας δε αυτάς, καθώς ηύξανε ο αριθμός των πιστών, οι Εβραίοι Χριστιανοί, οι οποίοι κατήγοντο από ξένας περιοχάς και ωμιλούσαν την ελληνικήν γλώσσαν και ελέγοντο Ελληνισταί, ήρχισαν να γογγύζουν και να παραπονούνται εναντίον των Εβραίων Χριστιανών της Ιουδαίας, διότι αι χήραι αυτών παρεμερίζοντο και παρημελούντο εις την καθημερινήν υπηρεσίαν της διανομής τροφών και βοηθημάτων.