Σελίδες

Τετάρτη 10 Αυγούστου 2022

Ἅγιος Παΐσιος: "Νά ξεσηκωθεῖτε ἄν θελήσουν νά σᾶς δώσουν τέτοιες ταυτότητες"

 

Ἅγιος Παΐσιος: "Νά ξεσηκωθεῖτε ἄν θελήσουν νά σᾶς δώσουν τέτοιες ταυτότητες"

http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2022/08/blog-post_3.html#more

Μήν δελεάζεσαι ἀπό τήν κακία - Πνευματικός ἀγώνας- Νά εὐχαριστεῖς τόν Κύριο, Ἀββᾶ Μᾶρκου-Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


ΚΗΡΥΓΜΑ_415. Μην δελεάζεσαι από την κακία - Πνευματικός αγώνας- Να ευχαριστείς τον Κύριο, Αββά Μάρκου-Επιστολή προς τον μονάζοντα Νικόλαο, Φιλοκαλία τόμος Α', Αρχιμ. Σάββα Αγιορειτου, 9-8-2022Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

Ὁ ὅσιος Ἰωάννης ὁ Χοζεβίτης


Ο όσιος Ιωάννης ο Χοζεβίτης

Ο όσιος Ιωάννης, που στο άγιο Βάπτισμα είχε λάβει το όνομα Ηλίας, έμεινε ορφανός και τον μεγάλωσε η γιαγιά του, που για να τον μορφώσει εγκατέλειψε την πρόθεσή της να γίνει μοναχή. Όταν αυτή εκοιμήθη, ανέλαβε τον Ηλία ο θείος του που είχε πολυμελή οικογένεια, μέσα στην οποία δοκίμασε την μιζέρια και την κακομεταχείριση.


Ανήμερα του Πάσχα, κάποτε που οι χωριανοί πήγαν σύμφωνα με το έθιμο στο κοιμητήριο για να τιμήσουν τους νεκρούς τους, εκεί που ο Ηλίας έκλαιγε δίπλα στο φρέσκο ακόμη μνήμα της γιαγιάς του, άκουσε αίφνης μια φωνή ανάμεσα στους ήχους της καμπάνας να του λέει: «Μην κλαις, είμαι μαζί σου. Χριστός ανέστη!»
Το παιδί αναπήδησε τρομαγμένο, ψάχνοντας από που είχε έρθει η φωνή αυτή και είδε να βγαίνει από το ιερό βήμα της εκκλησίας ο αναστημένος Χριστός που του χαμογελούσε.
Αφού τελείωσε λαμπρά τις γυμνασιακές σπουδές του και έπρεπε να διαλέξει σταδιοδρομία, άκουσε μέσα στην προσευχή του μία φωνή να ψιθυρίζει: «Στο μοναστήρι! Στο μοναστήρι!»

Θαυμαστός ὁ Θεός ἐν τοῖς Ἁγίοις Αὐτοῦ. Γερόντισσα ΓΑΛΑΚΤΙΑ.

Αυτές τις μέρες του Δεκαπενταύγουστου, τις μέρες των παρακλήσεων στην Υπεραγία Θεοτόκο ,του πιο αγαπημένου προσώπου της Πίστης μας.Αυτή την "Παναγία μου" που έχουμε στο στόμα μας την κάθε στιγμή χαράς η λύπης,ακόμη και στα χρόνια της αμφισβήτησης. Αυτήν που τόσοι άνθρωποι κάθε μέρα τιμούν και με μεγάλη πίστη τρέχουν στις εκκλησιές για να παρακαλέσουν και να ευχαριστήσουν,αυτές τις Άγιες μέρες νιώθω ακομη πιο έντονα πόσο όμορφο είναι το κέντημα του Θεού για τον καθένα μας.

Τα πάντα εν Σοφία εποίησε.Τιποτα τυχαίο στη ζωή μας. Χτυπά την πόρτα μας και περιμένει να Του ανοίξουμε. Αυτό το "Ανοιγμα" ήταν στη ζωή μου η γνωριμία μου με την γιαγιά Γαλάτεια,την Αγία Γαλακτια.(Συγχωρήστε με δεν μπορώ να την σκεφτώ αλλιώς ). Συγνώμη γιαγιά μου εκ των προτέρων που τολμώ να μιλήσω για σένα.Πως μπορώ!!.Ξέρω όμως ότι οι μέρες που ζούμε είναι δύσκολες, θολές. Πολλά αυτονόητα ανατρέπονται,αξίες και ιδανικά καταπατούνται και είναι πολύ σημαντικό απλά ταπεινά να ομολογούμε το Θεό μας,να "φωνάζουμε "την Πίστη μας,την Δύναμη μας,την μόνη αδιαπραγματευτη ασάλευτη Αλήθεια,Τον Κύριο και Θεό μας.

Αυτόν που όλους μας αγκαλιαζει ,φωτιζει το νου και διώχνει τα σκοτάδια . Αυτόν που είναι η απάντηση για κάθε τι στην ζωή μας, που μαζί Του τα βάρη αλαφραινουν ,τα προβλήματα λύνονται με τρόπο που η καρδιά γλυκαινει. Μπηκα στο Αγιασμένο σπίτι σου γιαγιά μου, (και με αξιωσες να μείνω), τελευταία . Μεγάλη Σαρακοστή του 2017(έχασα πολλά χρόνια...)και το πρώτο που μου έδωσες, κατάκοιτη στο κρεβατάκι σου, ήταν ένα εικονακι του Παναγίου Τάφου Σε λίγες μέρες θα πήγαινα προσκηνημα στα Ιεροσόλυμα."Εισέβαλα "στο σπίτι σου (το επετρεψες) με περιέργεια,με αμφιβολία αλλά,και με πίστη στο Θεό που έψαχνα.

Ἡ ὁμογένεια ἀπαιτεῖ τήν παραίτηση τοῦ Ἐλπιδοφόρου!


Η ομογένεια απαιτεί την παραίτηση του Ελπιδοφόρου!

Την παραίτηση του Αρχιεπίσκοπου Ελπιδοφόρου ζητούν ομογενείς στην Αμερική, σημειώνοντας ότι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος πρέπει να λάβει μέτρα για την απομάκρυνσή του.

Με πρωτοβουλία της Μαρίας Πρασσάκου, οι ομογενείς καλούν σε ψήφισμα τους πολίτες, να υπογράψουν την αίτηση παραίτησής του στο change.org.

Οι ομογενείς στρέφονται κατά του Αρχιεπίσκοπου Αμερικής σημειώνοντας ότι αφού παρέλασε με κομμουνιστές κακοποιούς της BLM, πήγε στα εγκαίνια του Τουρκικού Οίκου στη Νέα Υόρκη και συμμετείχε στη γιορτή του Ερντογάν, προσβάλλοντας την Ελληνοαμερικανική κοινότητα και το ελληνικό έθνος.

Ἡ διδασκαλία τοῦ ἀββᾶ Ἰσαάκ του Σύρου γιά τήν κάθαρση τοῦ νοῦ

Η κάθαρση τοῦ νοῦ

Ὁ ἀββᾶς ᾿Ισαάκ ὁ Σύρος ἀναφέρεται διεξοδικά στούς λόγους του στό ἔργο τῆς κάθαρσης τοῦ νοῦ ἀπό κάθε ἐμπαθῆ κίνηση καί ἐπιθυμία, προκειμένου νά δοθεῖ στό Θεό καθαρός μέ τήν προσευχή.
Ἡ κάθαρση τοῦ νοῦ εἶναι ἓνα πρῶτο στάδιο στόν ἀγώνα τοῦ ἀνθρώπου γιά τή γενική κάθαρση ἀπό τά πάθη καί τήν ἀπόκτηση τῶν ἀρετῶν τῆς ἐν Χριστῶ νέας ζωῆς[1]. Ἐξάλλου χωρίς τήν κάθαρση τοῦ νοῦ ἀπό τούς ἐμπαθεῖς λογισμούς, ὃλοι οἱ σωματικοί κόποι καί οἱ ἀσκητικοί ἀγῶνες εἶναι χωρίς ἀποτέλεσμα[2]. Σύμφωνα μέ τή διδασκαλία τοῦ Γέροντος τῆς Σερβίας Ἰουστίνου «ἡ κάθαρση τοῦ νοῦ δέν εἶναι μία πράξη διαλεκτικοῦ, διανοητικοῦ, θεωρητικοῦ εἴδους, ἀλλά πράξη τῆς ἐν χάριτι ἐμπειρίας καί... ὁλοκληρωτικά ἠθική»[3]. Γι᾿ αὐτό καί τό ἔργο τῆς κάθαρσης τῆς ψυχῆς καί τοῦ νοῦ, δέν ἐξαρτᾶται ἀπό τίς διανοητικές ἱκανότητες τοῦ ἀνθρώπου, ἀλλά ἀπό τή διάθεση ἐφαρμογῆς τοῦ θελήματος τοῦ Θεοῦ[4]. Μέ ἄλλα λόγια ἡ καθαρότητα τοῦ νοῦ εἶναι ἀποτέλεσμα τῆς ἐλεύθερης ἄσκησης στήν ἀρετή καί ὄχι διανοητική προσπάθεια[5].

Καθαρός στό νοῦ, γράφει ὁ ἀββᾶς Ἰσαάκ, δέν εἶναι ἐκεῖνος πού δέν γνωρίζει τό κακό, διότι αὐτός θά ἦταν κτηνώδης[6]. Ἐπίσης καθαρός στό νοῦ δέν εἶναι οὔτε ἐκεῖνος πού βρίσκεται στή νηπιακή κατάσταση, οὔτε αὐτός πού ὑποκρίνεται ξένο πρόσωπο[7]. Ἡ καθαρότητα τοῦ νοῦ εἶναι αὐτή: «διαλογισμός ἐν θείοις γενόμενος μετά τήν πρᾶξιν τῶν ἀρετῶν»[8], δηλ. ἓνας καθαρός λογισμός πού φτάνει στά θεία καί ἀποκτᾶται μετά ἀπό πολυετῆ ἄσκηση τῶν ἀρετῶν. Βέβαια κάθε ἄνθρωπος πολεμεῖται ἀπό τούς λογισμούς καί γιά νά φτάσει στήν κάθαρση τοῦ νοῦ, ὁπωσδήποτε περνᾶ ἀπό τήν πείρα τῶν κακῶν λογισμῶν, ἀφοῦ ἡ ψυχή πολεμεῖται μέχρι τήν ὣρα τοῦ θανάτου[9].

Σχόλιο σέ χλευαστική γελοιογραφία

Τό σκιτσάκι δείχνει τρεῖς ἱερεῖς νά προσπαθοῦν ψύχραιμα, ἀδύναμα καί ἄτονα ἴσως καί μάταια, νά σβήσουν μία τεράστια πυρκαγιά ἤ νά σταματήσουν τήν ὁρμητική πορεία τῆς φωτιᾶς μέ ἁγιασμό. Παραδίπλα, μία γραφική πιστή πού μᾶλλον χρησιμοποιεῖται σκωπτικά ἀπό τόν σκιτσογράφο, δίνει συνέντευξη γιά τό γεγονός, προφανῶς προβάλλοντας θετικά τόν τρόπο ἀποσβέσεως διά τοῦ ἁγιασμοῦ.
Ἄς μάθει λοιπόν ὁ σκιτσογράφος καί ὁ κάθε πολίτης πού εἰρωνεύεται τό θαῦμα καί τήν δύναμη τοῦ ἁγιασμοῦ ὅτι πολλοί πιστοί ἔσωσαν τά σπίτια τους μέ τόν ἁγιασμό πού ἔριξαν πέριξ τῆς οἰκίας τους, ἕνας ἐκ τῶν ὁποίων καί ὁ συντάξας τό σχετικό σχόλιο. Οἱ βιώσαντες τά ξέρουν ἀπό μέσα. Αὐτούς καλύτερα νά ρωτᾶτε, μήπως σωθεῖ καί τό δικό σας τό σπίτι σέ ἀνάλογη περίσταση.
Ἄς μήν βιάζεται λοιπόν κανείς νά βγάζει συμπεράσματα.

Τό σῆμα ὕπαρξης τοῦ Θεοῦ - Δημιουργοῦ εἶναι μέσα σέ ὅλα καί ἐκπέμπει καθημερινά..!


Ο Άνθρωπος εδώ και δεκαετίες έστησε διαστημικά τηλεσκόπια, και αντένες ξοδεύοντας δις ψαχνωντας για έστω κ ένα σήμα από το διάστημα για να βρει ζωή στο σύμπαν.
Το σήμα αυτό πρέπει τουλάχιστον να μοιάζει με κάποιου είδους γλώσσα, να έχει λογική, μαθηματικά και γεωμετρία.
Ο ανθρωπος όμως δεν πήρε είδηση ότι όλο το σύμπαν κ όλα τα υλικά γύρω μας έχουν μέσα μήνυμα, γλώσσα, μαθηματικά και γεωμετρία.
Οι γαλαξίες, οι πλανήτες, τα άτομα, τα λουλούδια, ο άνθρωπος κ το dna του κ όλα όσα μας περιτριγυριζουν στον υλικό κόσμο είναι γλώσσα, με λογική, με μαθηματικά, γεωμετρία και προγραμματισμό μέσα..
Το σήμα ύπαρξης του Θεού - Δημιουργού είναι μέσα σε όλα και εκπέμπει καθημερινά σε όλα τα μήκη καί πλάτη εντός μας καί εκτός μας από την αρχή της Δημιουργίας και αυτοι ακόμα περιμένουν 1 σήμα...

Ἀγρυπνία γιά τά 13 χρόνια ἀπό τήν μακαρία κοίμηση τοῦ ἁγίου Πατρός ἡμῶν Ἰωάννη Καλαΐδη


Αγρυπνία για τα 13 χρόνια από την μακαρία κοίμηση του αγίου Πατρός ημών Ιωάννη Καλαΐδη.Από την αγρυπνία που έγινε στον Ιερό Ναό του αγίου Ραφαήλ, στο Νεοχώρι Σιντικής του νομού Σερρών, για τα 13 χρόνια από την κοίμηση του αγίου Πατρός Ιωάννη Καλαΐδη. Στις φωτογραφίες φαίνεται ο Ιερός Ναός, ο τάφος του Αγίου Πατρός και το προσκυνητάρι στην οικία του.


https://apantaortodoxias.blogspot.com/2022/08/13-13.html

10 Αὐγούστου. Λαυρεντίου ἀρχιδιακόνου καὶ μάρτυρος. Ξύστου ἐπι σκόπου ̔Ρώμης τοῦ ἐξ Ἀθηνῶν (†258). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας. Τετ. θ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Α΄ Κορ. ιγ΄ 4 - ιδ΄ 5).

Α Κορ. 13,4        Ἡ ἀγάπη μακροθυμεῖ, χρηστεύεται, ἡ ἀγάπη οὐ ζηλοῖ, ἡ ἀγάπη οὐ περπερεύεται, οὐ φυσιοῦται,

Α Κορ. 13,4               Η αγάπη δείχνει μεγαλοψυχίαν και ανεκτικότητα, είναι ευεργετική και εξυπηρετική. Η αγάπη δεν ζηλεύει και δεν φθονεί. Η αγάπη δεν φέρεται με αλαζονείαν και αυθάδειαν, δεν υπερηφανεύεται και δεν ξιππάζεται.