Σελίδες

Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2022

π. Ἀρσένιος Βλιαγκόφτης: "Ὁ Γέρων Γαβριήλ γιά τους συλλειτουργοῦντες μέ τόν ψευδοκιέβου"

Ἐκπομπή μέ τόν π. Ἀρσένιο Βλιαγκόφτη [Κυριακή, 18 Σεπτεμβρίου 2022]
http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2022/09/blog-post_63.html

Τά ἀγαθά τῆς γῆς καί τοῦ οὐρανοῦ (γ' μέρος), Α΄ Κυριακή Λουκᾶ, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ_Τά ἀγαθά τῆς γῆς καί τοῦ οὐρανοῦ (γ' μέρος)-Ὅποιος φεύγει μακρυά ἀπό τήν ἁμαρτία καί ἐργάζεται τήν ἀρετή ἀπολαμβάνει καί τά ἐπίγεια ἀγαθά, Ἐπισκ. Σταυρουπόλεως Νικηφόρου Θεοτόκη, (Α΄ Κυριακή Λουκᾶ), 25-9-2022, , Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

Τά ἀγαθά τῆς γῆς καί τοῦ οὐρανοῦ (β' μέρος) Α΄ Κυριακή Λουκᾶ, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ_Τά ἀγαθά τῆς γῆς καί τοῦ οὐρανοῦ (β' μέρος)-Ὅποιος τηρεῖ τίς ἐντολές τοῦ Θεοῦ ἀπολαμβάνει καί τά ἐπίγεια ἀγαθά, Ἐπισκ. Σταυρουπόλεως Νικηφόρου Θεοτόκη, (Α΄ Κυριακή Λουκᾶ), 25-9-2022, , Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἅγιος Παΐσιος Ἁγιορείτης: "Ὁ Καλὸς Θεὸς οἰκονομάει γιὰ τὸν κάθε ἄνθρωπο ἕναν σταυρὸ ἀνάλογο μὲ τὴν ἀντοχή του, ὄχι γιὰ νὰ βασανιστῆ, ἀλλὰ γιὰ νὰ ἀνεβῆ ἀπὸ τὸν σταυρὸ στὸν Οὐρανὸ"

Ἀπό τό Βιβλίο Ἁγ. Παϊσίου Ἁγιορείτου
ΛΟΓΟΙ Δ' «Οἰκογενειακή Ζωή»
ἐκδόσεις ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ὁ ΘΕΟΛΟΓΟΣ» ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Οἱ σταυροὶ τῶν δοκιμασιῶν
– Γέροντα, τὸ σταυρουδάκι ποὺ μοῦ δώσατε τὸ φορῶ συνέχεια καὶ μὲ βοηθάει στὶς δυσκολίες μου.
– Νά, τέτοια σταυρουδάκια εἶναι οἱ δικοί μας σταυροί, σὰν αὐτὰ ποὺ κρεμοῦμε στὸν λαιμό μας καὶ μᾶς προστατεύουν στὴν ζωή μας. Τί νομίζεις, ἔχουμε μεγάλο σταυρὸ ἐμεῖς; Μόνον ὁ Σταυρὸς τοῦ Χριστοῦ μας ἦταν πολὺ βαρύς, γιατὶ ὁ Χριστὸς ἀπὸ ἀγάπη πρὸς ἐμᾶς τοὺς ἀνθρώπους δὲν θέλησε νὰ χρησιμοποιήση γιὰ τὸν ἑαυτό Του τὴν θεϊκή Του δύναμη. Καὶ στὴν συνέχεια σηκώνει τὸ βάρος τῶν σταυρῶν ὅλου τοῦ κόσμου καὶ μᾶς ἐλαφρώνει ἀπὸ τοὺς πόνους τῶν δοκιμασιῶν μὲ τὴν θεία Του βοήθεια καὶ μὲ τὴν... γλυκειά Του παρηγοριά.

Ὁ Καλὸς Θεὸς οἰκονομάει γιὰ τὸν κάθε ἄνθρωπο ἕναν σταυρὸ ἀνάλογο μὲ τὴν ἀντοχή του, ὄχι γιὰ νὰ βασανιστῆ, ἀλλὰ γιὰ νὰ ἀνεβῆ ἀπὸ τὸν σταυρὸ στὸν Οὐρανὸ – γιατὶ στὴν οὐσία ὁ σταυρὸς εἶναι σκάλα πρὸς τὸν Οὐρανό.

Ἡ πίστη στήν ἐποχή μας


ΠΗΓΗ:ΕΔΩ

Η πίστη στην εποχή μας

Αντιμισθία ελέους προς τους κεκοιμημένους
Μία νοσοκόμα σε μεγάλο Νοσοκομείο των Αθηνών, η Α., διηγήθηκε στον π. Συμεών τον Αγιορείτη που εγκαταβιώνει στην Καλλιάγρα:


«Είχα σκλήρυνση κατά πλάκας και ήμουν στα πρόθυρα της παραλύσεως. Οι γιατροί μου έδωσαν ένα μήνα άδεια. Ενώ ήμουν ξαπλωμένη στο κρεββάτι αλλά ξύπνια, βλέπω την Παναγία να μου λέγη: “Α., σήκω επάνω, είσαι καλά πλέον”.
Σηκώθηκα και την άλλη μέρα πήγα στην δουλειά μου στο Νοσοκομείο. Οι γιατροί όταν με είδαν τα έχασαν. Με εξέτασαν και με βρήκαν υγιή».

Ο π. Συμεών ρώτησε την Α. σε ποιο τμήμα εργάζεται.

Ποιμένες, διεσκορπίσθητε; Διασκορπισθήσονται καί τά πρόβατα!

Γράφει ὁ Σάββας Ἠλιάδης

«Ζῆλος οὐ κάτ΄ ἐπίγνωσιν» κατέλαβε τούς ποιμένες τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας. Παγκόσμιο Συμβούλιο Ἐκκλησιῶν, λέει, αὐτές τίς ἡμέρες! Σύνέδραμον «χαίροντες καί «ὑμνοῦντες τόν Ἕνα Κύριον»! Συμβούλιο Ἐκκλησιῶν!!! Ἀπό πότε ἔγιναν πολλές οἱ Ἐκκλησίες καί τίς ἀναζητοῦν, μέσα στό σκοτάδι; Τί τούς ἔπιασε καί ζητοῦν προσεγγίσεις μετά τῶν ἀνόμων καί μάλιστα ἀμετανοήτων; Καί μέ περισσό θράσος καί προϊόντος τοῦ χρόνου... συγκυλινδοῦνται μέτ΄ αὐτῶν;

Π.Σ.Ε! Ἀνθρώπινο, πονηρό καί ἀνύπαρκτο κάτ΄ οὐσίαν κατασκεύασμα μπροστά στά μάτια τοῦ Θεοῦ ἀλλά καί ἀπορριπτέο ἀπό ὅλους τούς ἁγίους μας. Περιτρέχουν, οἱ ὑπό τοῦ Ἁγίου Πνεύματος τεθέντες πρός ἐπισκοπήν, τίς σκοτεινές ρῦμες τοῦ πλανήτη, γιά νά συμμετάσχουν σέ ἀνίερες συνευρέσεις καί νά ἱκανοποιήσουν τί; Νά «συμπληρώσουν» τά κενά πού ἄφησαν πίσω τους οἱ ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας; Νά σύρουν στήν ἀπώλεια καί τήν ποίμνη τοῦ Χριστοῦ; Ὦ, τῆς ἀνεντροπιάς!

Μετάσταση τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου:«Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Θεολόγος μπροστά στά μυστήρια τῆς ἱστορίας». π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος

METAΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

με θέμα:

«Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ»

[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 26-9-2001]

Β΄έκδοσις

Σήμερα η Εκκλησία μας, αγαπητοί μου, τιμά την Μετάσταση του θαυμαστού και μεγάλου αποστόλου του Χριστού, του μαθητού της αγάπης και ευαγγελιστού Ιωάννου του Θεολόγου. Η μνήμη του συμπίπτει περίπου 1906 –από σήμερα- 1906 χρόνια από της συγγραφής του περιφήμου προφητικού του βιβλίου, του τελευταίου της Καινής Διαθήκης, της Αποκαλύψεως. Γιατί ο Ευαγγελιστής Ιωάννης, εξόριστος στην Πάτμο, συνέγραψε το βιβλίο αυτό το 95 μ.Χ. ύστερα από μια σειρά αποκαλύψεων που είχε σε ένα σπήλαιο του νησιού εν ημέρα Κυριακή, όπως ο ίδιος μάλιστα το καταγράφει. Και ξέρετε πρώτα εγράφη η Αποκάλυψις και μετά εγράφη το Ευαγγέλιον, αν το γνωρίζετε. Είναι λοιπόν το πρώτο βιβλίο που έγραψε. Και μετά δε και οι επιστολές. Όταν επανέκαμψε από την εξορία στην Έφεσο, εκεί έγραψε το ομώνυμον Ευαγγέλιον, όπως σας είπα, και τις επιστολές.

Βέβαια, όταν γιορτάστηκαν τα 1900 χρόνια, κυρίως πήραν ως αφορμή – δεν ξέρω γιατί- που ήταν μία επίσημος ημέρα, να δουν το βιβλίο της Αποκαλύψεως ως ένα βιβλίο οικολογικής, οικολογικής σπουδαιότητος… Επειδή αναφέρεται το βιβλίο αυτό σε πολλές καταστροφές κ.λπ. κ.λπ. και περίεργα φαινόμενα μες στη φύση, αυτό το στοιχείο εκλέχθηκε για να χρησιμοποιηθεί για να τονιστεί το βιβλίο της Αποκαλύψεως. Λυπάμαι βέβαια, αλλά πολύ περισσότερο και πολύ βαθύτερα το βιβλίο της Αποκαλύψεως αναφέρεται σε εσχατολογικές αναστατώσεις και αυτό είναι εκείνο που μας ενδιαφέρει και αυτό θα είναι που θα μας απασχολήσει, εν συντομία βεβαίως, στο σημερινό μας θέμα.

Έτσι, το μήνυμα του ευαγγελιστού Ιωάννου δεν είναι η οικολογία, το ξαναλέω, του πλανήτου μας, αλλά το τέλος της Ιστορίας. Το τέλος του σύμπαντος κόσμου, ο διωγμός της Εκκλησίας, η παρουσία του Αντιχρίστου, ο ένδοξος ερχομός του Χριστού ως Κριτού της Ιστορίας και η ανάστασις των νεκρών· και η αρχή της αιωνίου Βασιλείας· αλλά και η αρχή της αιωνίου κολάσεως. Αυτά μας ενδιαφέρουν. Αλλά και η παλιγγενεσία της Δημιουργίας, αν θέλετε, κατά την βεβαίωση του ιδίου του Χριστού με τους καινούριους ουρανούς και την καινούρια γη· κατά την βεβαίωση του ευαγγελιστού Ιωάννου που είναι μέσα στο βιβλίο της Αποκαλύψεως, «Είδα», λέει, «καινούριους ουρανούς και καινούρια γη»· «όπου δικαιοσύνη κατοικεί», αναφέρει ο απόστολος Πέτρος. Δικαιοσύνη κατοικεί, δηλαδή αγιότητα· δεν υπάρχει πια εκείνο που υπάρχει μέσα εις την ιστορία, αυτά που μας κάνουν πολλές φορές να λέμε: «Πότε θα εξέλθω από την Ιστορία για να ησυχάσουν τα μάτια μου και τα αυτιά μου από εκείνα που βλέπω και ακούω;».

Ραγδαία καί ἀνησυχητική ἡ αὔξηση τῶν θανάτων!

Σοκάρουν τά στοιχεῖα τῆς ΕΛ.ΣΤΑΤ., πού δείχνουν ἀνεξήγητη ἄνοδο 6,22% τό 2022. Στίς αἰτίες συμπεριλαμβάνεται ὁ κορονοϊός.
Σόκ καί δέος προκάλεσαν τά στοιχεῖα τῆς Ἑλληνικῆς Στατιστικῆς Ἀρχῆς ἀναφορικὰ μέ τήν αὔξηση τῶν θανάτων πού εἴχαμε τό 2022 στή χώρα. Ἡ αὔξηση σέ σχέση μέ τό προηγούμενο ἔτος ἀγγίζει τό 6,22%, ἐνῶ σέ σύγκριση μέ τήν πενταετία 2015-2021 φτάνει τό 15,42%!

Συγκεκριμένα, στό δελτίο τῆς ΕΛ.ΣΤΑΤ. πού ἐκδόθηκε χθές τό μεσημέρι καί ἀφορᾶ τίς πρῶτες 30 ἑβδομάδες τοῦ... ἔτους ἐπισημαίνεται πώς ὁ ἀπόλυτος ἀριθμός τῶν θανάτων ἀνῆλθε σέ 85.043 τό διάστημα 3 Ἰανουαρίου - 31 Ἰουλίου 2022 (42.670 ἄνδρες - 42.373 γυναῖκες), ἔναντι 80.032 τό ἀντίστοιχο διάστημα τοῦ 2021 (40.800 ἄνδρες - 39.232 γυναῖκες).

Καί ἄν ἡ σύγκριση μέ τό 2021 εἶναι ἀνησυχητική, αὐτή μέ τήν προηγούμενη πενταετία κυριολεκτικά τρομάζει, καθώς σέ σχέση μέ τόν μέσο ὅρο τῶν πρώτων 30 ἑβδομάδων τῆς ἑξαετίας 2016-2021 (73.684 θάνατοι) ἡ αὔξηση ἔφτασε τό 15,42%.

Ἡ ἁγία Ἀριάδνη (ἡ καί Μαρία ὀνομαζομένη) ἡ ἐν Φρυγία


Η αγία Αριάδνη (η και Μαρία ονομαζομένη) η εν Φρυγία

18η Σεπτεμβρίου

Η αγία Αριάδνη έζησε κατά τους χρόνους των βασιλέων Αδριανού (117-138) και Αντωνίνου (138-161). Δούλη κάποιου Τερτύλου, πρώτου πολίτου της Πρυμνησού της Φρυγίας Σαλουταρίας, αρνήθηκε να ακολουθήση την οικογένεια του κυρίου της στον ναό των ειδώλων, για να συνεορτάση μαζί τους τα γενέθλια του υιού του. Επειδή ομολόγησε πως ήταν χριστιανή, την εκτύπησαν σκληρά και την έρριξαν στην φυλακή, όπου έμεινε τελείως άσιτη. Αργότερα στρατιώτες του ηγεμόνος την κρέμασαν και της ξέσχιζαν τα πλευρά.

Μοναχός Θηκαράς. Προσευχές τοῦ 14ου αἰῶνα. Ἕκτη ὥρα. Εὐχή

ΕΥΧΉ ΤΉΣ ΈΚΤΗΣ ΩΡΑΣ

´ Κύριε ῥῦσαι με ἀπὸ θυμοῦ καὶ ὀξυχολίας, καὶ δώρησα
· μοι πραότητα καὶ μακροθυμίαν.
Κύριε ῥῦσαι με ἀπὸ τοῦ ψεύδους καὶ τῆς καταλαλιᾶς καὶ
τῆς κατακρίσεως, καὶ δώρησαί μοι ἐν πάσῃ ἀληθείᾳ καὶ συμπαθείᾳ καὶ προσοχῇ ὁμιλεῖν ἐν τῷ συντυγχάνειν με τοῖς ἀδελφοῖς μου.
Κύριε ῥῦσαι με ἀπὸ τῆς καυχήσεως καὶ τῆς ἀργολογίας,
καὶ δώρησαί μοι ταπείνωσιν καὶ σιωπήν.
Κύριε ῥῦσαι με ἀπὸ τῶν πτωμάτων τῆς γλώττης μου,
ὅτι καθ᾽ ἑκάστην ἁμαρτάνω δι᾿ αὐτῆς ὁ τάλας καὶ οὐκ αἰσθάνομαι.

26 Σεπτεμβρίου. † Ἡ μετάστασις τοῦ ἀποστόλου καὶ εὐαγγελιστοῦ Ἰωάννου τοῦ θεολόγου. Γεδεὼν τοῦ δικαίου (1350 π.Χ.). Ἀνάμνησις τῆς ἐπιστροφῆς τῆς τ. κάρας τοῦ ἀποστ. Ἀνδρέου καὶ τῶν ἐγκαινίων τοῦ νέου ἱ. ναοῦ αὐτοῦ ἐν Πάτραις (26.9.74). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Τοῦ εὐαγγελιστοῦ, 26 Σεπτεμβρίου (Α΄ Ἰω. δ΄ 12-19).

Α Ιω. 4,12          Θεὸν οὐδεὶς πώποτε τεθέαται· ἐὰν ἀγαπῶμεν ἀλλήλους, ὁ Θεὸς ἐν ἡμῖν μένει καὶ ἡ ἀγάπη αὐτοῦ τετελειωμένη ἐστὶν ἐν ἡμῖν.

Α Ιω. 4,12                 Τον Θεόν κανείς ποτέ έως τώρα δεν έχει ιδεί και γνωρίσει εις όλην του την τελειότητα. Εάν όμως αγαπώμεν ο ένας τον άλλον, τότε ο αόρατος και ακατάληπτος Θεός μένει έντος ημών και η άπειρος αγάπη του παραμένει πλήρης και τελεία μέσα μας.