Σελίδες

Τρίτη 18 Απριλίου 2023

Γιατί δέν πρέπει νά φορᾶμε μαῦρα στίς κηδεῖες καί μετά, ὅταν κοιμηθεῖ κάποιος συγγενής μας. Ἀρχ. Σάββας Ἀγιορείτης


Γιά τόν Χριστιανό δέν ὑπάρχει θάνατος"Εἶναι ἁμαρτία, εἶναι κακό νά φορᾶμε μαῦρα. Πρέπει νά φορᾶμε λευκά, νά χαιρόμαστε ὅταν ὁ ἄνθρωπος μᾶς πηγαίνει στήν βασιλεια Τοῦ Θεοῦ. Μόνο γιά ἕνα πρᾶγμα δικαιολογεῖται νά στεναχωριόμαστε ἄν ὁ ἄνθρωπος μᾶς ἔφυγε ἀμετανόητος, ανεξὁμολόγητος, καί χωρίς τήν μετάληψη τῶν Θείων μυστηρίων, χωρίς τά τελευταῖα αὐτά ἐφόδια. Μόνο τότε δικαιολογεῖται νά στεναχωριόμαστε. Ἀλλά καί πάλι ἔχουμε ἐλπίδα γιατί ἔχουμε τήν στρατευομένη ἐκκλησία, δηλαδή ὅλους ἐμᾶς, οἱ ὁποῖοι θά προσευχηθοῦμε γι' αὐτόν νά τόν βοηθήσει ὁ Κύριος ἔτσι ὥστε στήν Δευτέρα Παρουσία καί στήν κρίση τήν τελική νά βρεῖ ἔλεος, καί νά μπεῖ κι αὐτός στήν βασιλεία Τοῦ Θεοῦ. " ΄
 
απομαγνητοφώνηση ἀπό τό ἀπόσπασμα "Οἱ ἐπιστρέφοντες στήν Ὀρθοδοξία ἀπαντοῦν στούς λέγοντας ὅτι ὑπάρχουν πολλοί δρόμοι, 11-3-2023, 
Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου • Οι επιστρέφοντες ...

Γιά τόν Χριστιανό δέν ὑπάρχει θάνατος- κατήχηση σέ κορίτσια, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Για τον Χριστιανό δεν υπάρχει θάνατος- κατήχηση σε κορίτσια, 17-4-2023, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Θανάτου ἑορτάζουμε νέκρωση-κατήχηση σέ ἀγόρια, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Θανάτου εορτάζουμε νέκρωση-κατήχηση σε αγόρια, 17-4-2023, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Γιά τόν Νικητή τοῦ θανάτου Β'-Ποιούς ἐλευθέρωσε ὁ Χριστός, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Γιά τόν Νικητή τοῦ θανάτου Β'-Ποιούς ἐλευθέρωσε ὁ Χριστός, 17-4-2023, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Γιά τόν Νικητή τοῦ θανάτου Α', Ἁγίου Νικολάου Ἀχρίδος, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Για τον Νικητή του θανάτου Α', Αγίου Νικολάου Αχρίδος, 17-4-2023, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (κήρυγμα)

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ 18-4-2023

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ 18-4-2023 
https://www.youtube.com/live/IzidsSoqbvE?feature=share

Ἀνοιχτή Ἐπιστολή Πρύτανη Ἀκαδημίας τοῦ Κιέβου στόν Οἰκουμενικό Πατριάρχη


Ανοιχτή Επιστολή

προς την Αυτού Παναγιότητα

ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ

Αρχιεπίσκοπο Κωνσταντινουπόλεως – Νέας Ρώμης

και Οικουμενικό Πατριάρχη

Παναγιώτατε

Απευθύνομαι εις Υμάς αυτές τις μέρες, οπότε οι ορθόδοξοι χριστιανοί όλου του κόσμου εισέρχονται εις την Αγίαν και Μεγάλην Εβδομάδα. Αυτές τις μέρες εμείς ιδιαιτέρα συναισθανόμαστε τα Παθήματα και το Σταυρικό Θάνατο του Κυρίου και Θεού και Σωτήρός μας Ιησού Χριστού. Βυθιζόμαστε με όλα τα μας αισθήματα εἰς τον μυστήριον της σωτηρίας του ανθρωπίνου γένους.

Τις μέρες όμως αυτές η Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία περνά σκληρές δοκιμασίες και ζει τον ίδιο Γολγοθά της. Κάθε μέρα γίνονται βίαιες καταλήψεις ακόμα και καταστροφές των ναών μας.

Η βία ασκείται εναντίον των πιστών μας. Οι τοπικές κυβερνήσεις του Κράτους μας θεσπίζουν νόμους που εισάγουν διακρίσεις κατα της Ουκρανικής μας Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Ο Άγιος Απόστολος Παύλος μας διδάσκει, ότι ολα τα μέλη του ενός Σώματος του Χριστού πρέπει να φροντιζουν ένα τον άλλο. «Καὶ εἴτε πάσχει ἓν μέλος, συμπάσχει πάντα τὰ μέλη· εἴτε δοξάζεται ἓν μέλος, συγχαίρει πάντα τὰ μέλη» (A Κορ. 12, 26).

Γι᾿αυτό στην οικογένεια των τοπικών Ορθόδοξων Εκκλησιών δεν μπορεί να υπάρχει καμιά ξένη χαρά και καμιά ξένη θλίψη. Η πληγή που προκλήθηκε σε μια Εκκλησία γίνεται πληγή σε ολόκληρο το Σώμα του Χριστού. Σήμερα πάσχει η Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία. Και θα τολμήσω να ανυψώσω εις τήν Υμετέραν Παναγιότητα τη φωνή μου, πεπληρωµένη µε δάκρυα και πόνο.

Σήμερα δυστυχώς βλέπουμε, ότι στην Ουκρανία παραβιάζεται ανοιχτά μία από τις βασικές αξίες του δημοκρατικού μας κόσμου – η ελευθερία σκέψης και θρησκείας. Είναι προφανές ότι από τα τέλη του 2022 το Ουκρανικό Κράτος έχει πάρει μια πορεία προς τη βαθμιαία καταστροφή της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Για μας, όμως, το πιο λυπηρό γεγονος είναι οτι στην αυτή τη βια, που ασκείται εναντίον χιλιάδων κοινοτήτων και εκατομμύριων πιστών της Εκκλησίας μας, συμμετέχει δραστήρια η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας, που ιδρύθηκε με τον Τόμο της Υμετέρας Παναγιότητος τον Ιανουάριο του 2019.

Υπάρχουν πολλά γεγονότα των άμεσων βίαιων καταλήψεων των ναών της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, στα οποία συμμετείχαν άμεσα οι ιερείς της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας. Εδώ θα αναφέρω μερικά κραυγαλέα παραδείγματα.

Τό Ἅγιον Ὄρος ἀντιστέκεται.


Ευχαριστούμε τον κ. Τζούμα για τα ευχάριστα νέα που μας μετέφερε από το Άγιον Όρος! Η Ιερά Μονή Φιλοθέου του Αγίου Όρους αντιστέκεται. Σύμφωνα με το δημοσίευμα ο Ηγούμενος της Μονής Φιλοθέου Αρχιμανδρίτης Νικόδημος «…κάλεσε μετά το πέρας του Πανηγυρικού Εσπερινού τον συμμετέχοντα ως απεσταλμένο και εκπρόσωπο, της Ι. Μονής Παντοκράτορος Ιεροδιάκονο Νήφωνα Παντοκρατορινό και τον Ιερομόναχο Βησσαρίωνα Ξενοφωντινό και τους είπε ότι δεν ήταν δυνατόν να μείνουν στην πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία την επόμενη ημέρα. ‘Δεν σας θεωρώ αιρετικούς’ τους είπε ‘αλλά οι Μονές σας αναγνώρισαν και συλλειτούργησαν με σχισματικούς! Ως εκ τούτου δεν μπορείτε να μείνετε και να λειτουργήσετε μαζί μας‘.»
Με άλλα λόγια, ο Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Φιλοθέου αρνείται να έχει Ευχαριστιακή κοινωνία με τους εκπροσώπους των Μονών που έχουν δεχθεί τους αχειροτόνητους σχισματικούς. Ίσως τελικά οι διωγμοί των Μοναχών της μαρτυρικής Λαύρας, ίσως το ηλεκτρονικό βραχιολάκι στο πόδι του Ηγούμενου Παύλου να συγκίνησαν τον Ηγούμενο.

Να σημειωθεί ότι ο Ηγούμενος της Παντοκράτορος, Αρχιμανδρίτης Γαβριήλ, προέβη, επιπλέον, σε μία κατάπτυστη, μπαμπέσικη ενέργεια, σε μία μαχαιριά στην καρδιά της Ορθοδοξίας και παραχώρησε ένα κελλί στους αχειροτόνητους μέσα στο Περιβόλι της Παναγίας! Οι εμπρηστικές ενέργειες της ομάδας του Πατριάρχη Βαρθολομαίου εις βάρος της ειρήνης και της ενότητας μέσα στην Εκκλησία και στην καρδιά της Ορθοδοξίας, το Άγιον Όρος, δεν έχει τέλος. Οι βλάσφημοι αποστάτες και αντάρτες πρέπει να απομονώνονται, όχι να τους δίνεται η εντύπωση ότι μπορούνε να κουνάνε το δάχτυλο στους προδομένους και να τους μιλάνε για «ειρήνη» και «συμφιλίωση» ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ. Να πάρουν τον αχειροτόνητο Σέργιο Ντουμένκο τους και να μετακομίσουν στην Ουκρανία εάν το επιθυμούν, αλλιώς το Περιβόλι της Παναγίας ΘΑ ΤΟΥΣ ΞΕΡΑΣΕΙ εάν δεν μετανοήσουν.

Ἡ ἄμβλωση εἶναι θανάτωση (Μοναχός Ἀββακούμ Ἁγιορείτης)

Δικαιϊκὴ ὁριοθέτησις τοῦ προβλήματος τῶν ἀμβλώσεων καὶ ἡ ὁριοθέτησις τοῦ «προβλήματος» τῆς Πολιτείας νὰ τὸ δῆ καὶ νὰ τὸ ἀντιμετωπίση εἰς τὴν σωστήν του διάστασιν

Ἡ ἄμβλωση εἶναι θανάτωση. Στὴ λεξικογραφία ἡ κατὰ κυριολεξία σημασία τῆς λέξης θανάτωση συναντᾶται ὡς «ἐκτέλεση θανατικῆς ποινῆς».

Στὴν περίπτωση τῶν ἀμβλώσεων ἔχουμε θανάτωση, δηλαδὴ ἐκτέλεση θανατικῆς ποινῆς, χωρὶς ὁ θανατούμενος… νὰ ἔχει διαπράξει κάτι τὸ κολάσιμο καὶ προπαντός… χωρὶς νὰ ὑπάρχει σχετικὴ καταδικαστικὴ ἀπόφαση.

Εἶναι ἐπίσης γνωστὸ ὅτι ὁ φόνος (ἀνθρωποκτονία), δηλαδὴ ἡ βίαιη ἀφαίρεση τῆς ζωῆς τοῦ ἄλλου ἐπισύρει τὴν βαρύτερη ὅλων τῶν ποινῶν, ἀπ’ ὅσες προβλέπονται γιὰ ποινικὰ ἀδικήματα.

Ὁ μόνος φόνος, πού κατὰ τὸ ἐπίσημο Κράτος δὲν εἶναι ποινικὸ ἀδίκημα καὶ δὲν διώκεται ὡς τέτοιο, εἶναι ἡ ἄμβλωση στοὺς τρεῖς πρώτους μῆνες τῆς κυήσεως. Δηλαδὴ εἶναι σὰ νὰ λέει τὸ κράτος… «σκοτῶστε ὅ,τι προλάβετε στοὺς τρεῖς πρώτους μῆνες τῆς κυήσεως, διότι ἀπὸ τὴν πρώτη μέρα τοῦ 4ου μήνα τὸ ἔμβρυο ἀποκτᾶ δικαιώματα καὶ προστατεύεται πλέον ἀπὸ τὸ Σύνταγμα καὶ τοὺς Νόμους». Πρόκειται γιὰ τὸν περιβόητο νόμο περὶ ἀποποινικοποιήσεως τῶν ἀμβλώσεων (ἐκτρώσεων) ποὺ ψηφίσθηκε στὰ μέσα τῆς δεκαετίας τοῦ ’80 (1609/86 ΦΕΚ 86).

Ἦταν κι αὐτὸς ὁ νόμος ἕνα ἀπὸ τὰ «ἐπιτεύγματα» (μαζὶ μὲ τὸ νόμο γιὰ τὸν πολιτικὸ γάμο κ.ἄ.) τῶν κοινωνικῶν ἀλλαγῶν καὶ μεταρρυθμίσεων στὴ δεκαετία τοῦ ’80 καὶ συγχρόνως… δικαίωση τῶν σχετικῶν ἀγώνων τοῦ φεμινιστικοῦ κινήματος. Αὐτὰ ζητοῦσαν μὲ διαδηλώσεις καὶ κάθε εἴδους «πολιτικοποιημένες» κινητοποιήσεις καὶ δραστηριοποιήσεις, αὐτὰ καὶ πέτυχαν…

Μ. Σάββατο: Εἰς τήν Θεόσωμον Ταφήν τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ (Μέγας Φώτιος, Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως)

Τίτλος της ομιλίας αυτής του Μεγάλου Φωτίου, πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως, είναι: «ομιλία ρηθείσα εις την θεόσωμον ταφήν του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, τω αγίω Σαββάτω». Σώζονται πάρα πολλές προγενέστερες του Φωτίου ομιλίες, που εκφωνήθηκαν στις εκκλησίες το Μέγα Σάββατο, όπως του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, του Σεβήρου Αντιοχείας, του Γρηγορίου Αντιοχείας, του αγίου Γερμανού Α’ Κωνσταντινουπόλεως, του αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού και άλλων, στους οποίους προστίθεται και ο ιερός Φώτιος με την ομιλία του αυτή, η οποία εκφωνήθηκε κατά πάσα πιθανότητα κατά τη δευτέρα πατριαρχεία του, και ίσως την 7η Απριλίου του 882, ημέρα του Μεγάλου Σαββάτου, στην οποία αναφέρεται στα αμοιβαία καθήκοντα των αρχόντων και αρχομένων, των ποιμένων και ποιμενομένων, χωρίς να κάνει κανένα λόγο για τα πράγματα εκείνου του καιρού. Στην αρχή απαριθμεί με συντομία τα προγεγενημένα θαύματα του Κυρίου, και προβάλλει το έργο της θεόσομης ταφής, με την οποία ο Δεσπότης αφάνισε με τα αγωνίσματά του την εξουσία του θανάτου επάνω σε όλους, και κλείνοντας αυτήν, μας καλεί να προσφέρομε σ’ αυτόν που έγινε για χάρη μας άνθρωπος και τάφηκε για μας και μας απάλλαξε από την τυραννίδα του άδη, τα επινίκια δώρα όπως αυτά περιγράφονται στην η’ παράγραφο…

Ε. Μερετάκη.


ΟΜΙΛΙΑ ΕΝΔΕΚΑΤΗ

ΕΚΦΩΝΗΘΗΚΕ ΣΤΗ ΘΕΟΣΩΜΟ ΤΑΦΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ

ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΤΟ ΑΓΙΟ ΣΑΒΒΑΤΟ

1 Από καθένα βέβαια από τα έργα και τις πράξεις του Χριστού και Σωτήρα μας εμφανίζεται το μέγεθος της φιλανθρωπίας και εκδιπλώνονται οι δωρεές της σωτηρίας, και επιστάζοντας η γλυκύτητα της ευφροσύνης στις ψυχές των ανθρώπων, ξεπλένει τον προγονικό και πικρό μολυσμό της αμαρτίας, η μνήμη όμως και η υπόθεση του πάθους και της ταφής, πράγμα βέβαια φρικτό και απερίγραπτο, πέρας όμως όντας της οικονομίας, μας προσορμίζει προς αυτόν, θα έλεγε κανείς, τον λιμένα της ανάπλασης, και σαλπίζοντας βροντερά την πρόνοια του πλάστη για μας, κάνει τη διάθεση όχι απλή ούτε μονότροπη, αλλά ταυτόχρονα μας καταπλήσσει, και ανακτώντας μας μας δίνει θάρρος και μας λυπεί και μας ευχαριστεί, τα λυπηρά με το πάθος και το θάνατο, ενώ τα χαρωπά με τη φθορά των παθών και τη νέκρωση του θανάτου, τα οποία πρωτοφανή έργα επιτελεί για τη δική μου πάνω από το λόγο ανάσταση. Γιατί είναι ευχάριστο να βλέπεις στο γάμο το νερό να στίβεται ως κρασί από τα αγγεία σαν από τα τσαμιά για τους φίλους. Ευχάριστο επίσης και τα αγριεμένα κύματα της θάλασσας που τυλίγουν στους αφρούς τους το ναυάγιο, να γαληνεύουν μ’ ένα πρόσταγμα μόνο και να ηρεμούν και, το πιο παράδοξο, να μεταφέρουν τους ταξιδιώτες πάνω στις κυρτωμένες πλάτες τους, όπως και το πλήθος που χορταίνει στην έρημο με επτά άρτους, και πάλι με πέντε άρτους πολλές χιλιάδες και με τ’ απομεινάρια της ευωχίας να παρέχεται τροφή σε πολλούς. Ακόμα είναι ευχάριστο να βλέπει κανείς και τον τυφλό να βρίσκει το φως του, και τις καταστροφικές ροές των αιμάτων να στερεύουν, και τα λέπια της λέπρας να αφαιρούνται από τους λεπρούς και να καθαρίζονται από το πύο με το λόγο μόνο και τη θέληση, και τον χωλό να πηδά, τα δαιμόνια να φυγαδεύονται και ο άνθρωπος να ελευθερώνεται από τα δαιμόνια που τον ενοχλούσαν. Είναι ευχάριστο και ο Λάζαρος που ανακαλείται από τον τάφο και ανασταίνεται έχοντας μείνει τέσσερις ημέρες νεκρός, και ο ύμνος που καταρτίζεται από παιδιά που κρατούν κλαδιά για τον Βασιλιά της δόξας.

Ὁμιλία στήν Μεγάλη Πέμπτη († Ἀρχ. Γεώργιος Καψάνης, Προηγούμενος Ἱ. Μ. Γρηγορίου Ἁγίου Ὄρους)


Κατά την σημερινή ημέρα η Εκκλησία μας «ποιείται ανάμνησιν» του Μυστικού Δείπνου του Κυρίου, κατά τον οποίο έγινε και η παράδοση από τον Κύριο των φρικτών μυστηρίων της Θείας Ευχαριστίας, του Σώματος και του Αίματός Του, και εκπληρώθηκαν οι λόγοι Του: «λάβετε φάγετε· τούτο εστί το σώμα μου» και «πίετε εξ αυτού πάντες· τούτο γαρ εστί το αίμα μου το της καινής διαθήκης, το περί πολλών εκχυνόμενον εις άφεσιν αμαρτιών» (Ματθ. 26:26-28).

Έτσι ο Κύριος άφησε στην ανθρωπότητα αενάως βλύζουσα πηγή θεώσεως των ανθρώπων, συγχωρήσεως και αφέσεως των αμαρτιών τους και ζωοποιήσεώς τους, το πανάγιο Σώμα Του και το Αίμα Του. Χωρίς αυτά δεν θα υπήρχε η Εκκλησία. Επειδή υπάρχει το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, υπάρχει η Εκκλησία. Γι’ αυτό σήμερα δεν εορτάζουμε μόνο την γενέθλια ημέρα του μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας, αλλά τρόπον τινά και την γενέθλια ημέρα της Εκκλησίας. Μεγάλη η εορτή! Μεγάλη η δωρεά!

Υπάρχει όμως και μία θλιβερή εξαίρεση. Ο Ιούδας δεν κάθισε μέχρι να τελειώσει το μυστήριο της Ευχαριστίας, αλλά έφυγε, διότι μελετούσε την προδοσία. Στην συνέχεια μεταμελήθηκε γι’ αυτό το οποίο έκανε, αλλά και χωρίς την δέουσα μετάνοια, και επιστρέψας έρριψε τα τριάκοντα αργύρια και «απελθών απήγξατο» (Ματθ. 27:3-5). Και είπε ο ύμνος της Εκκλησίας, ότι ο Ιούδας «ουκ είδε την Ανάστασιν» (β’ στιχηρό Αίνων Μ. Πέμπτης).

Διατί Ἱερωμένοι καί λαϊκοί θεολόγοι ἀνενόχλητοι ἀμφισβητούν τό Ἅγιον Φῶς;


Διατί Ιερωμένοι και λαϊκοί θεολόγοι ανενόχλητοι αμφισβητούν το Άγιον Φως;

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

Κάποιοι Ιερωμένοι και λαϊκοί θεολόγοι αμφισβητούν το Άγιον Φως, επεκτείνοντας τον πόλεμο των αθέων και άλλων αμφισβητούντων το μεγάλο αυτό θαύμα.

Όσοι των αθέων Μαρξιστών επαναλαμβάνουν τη διδαχθείσα σ’ αυτούς αντίθεη αμφισβήτηση, επακόλουθο είναι να αντιμάχονται το θαύμα του Αγίου Φωτός. Προς τι όμως να αντιμάχονται το θαύμα του Αγίου Φωτός και Ορθόδοξοι Κληρικοί και λαϊκοί θεολόγοι;

Λαϊκός θεολόγος στην Κύπρο σχεδόν κατ’ έτος ανενόχλητος διαδίδει την αμφισβήτησή του για το θαύμα του Αγίου Φωτός, καθότι αρκετά ΜΜΕ σε αυτόν καταφεύγουν για εκκλησιαστικά θέματα. Έτσι ανενόχλητος σκανδαλίζει τους πιστούς. Ποιος ανασκευάζει αυτό που διαλαλεί στα ΜΜΕ.

Κληρικός του Οικουμενικού μας Πατριαρχείου, αμφισβήτησε δημοσίως το θαύμα του Αγίου Φωτός, σκανδαλίζοντας με την αμφισβήτησή του τους πιστούς. Δεν θα αναφερθώ στον Ιερωμένο αυτόν, αλλά σε αυτούς που στο θέμα τούτο στήριξαν την αμφισβήτηση του θαύματος του Αγίου Φωτός στους ‘’γνωστούς’’ διαδικτυακούς ιστότοπους.

Αν το θαύμα τούτο επαναλαμβανόταν κατ’ έτος στο Οικουμενικό μας Πατριαρχείο, θα ήταν αφορμή γι’ αυτούς που επιμένουν στη γνωστή μονομέρεια, να προσθέσουν ακόμα μια εξουσιαστική παρερμηνεία για τα πρεσβεία τιμής του Οικουμενικού Θρόνου.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΡΙΤΗΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ- ΑΓΙΩΝ ΡΑΦΑΗΛ ΝΙΚΌΛΑΟΥ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗΣ ΝΕΟΦΑΝΩΝ 18-4-2023

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΡΙΤΗΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ- ΑΓΙΩΝ ΡΑΦΑΗΛ ΝΙΚΌΛΑΟΥ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗΣ ΝΕΟΦΑΝΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ,18-4-2023
https://www.youtube.com/live/JVwdjytB3eI?feature=share

«Ἰησοῦς ὁ Ναζωραῖος ὁ βασιλεὺς τῶν Ἰουδαίων



Ἡ ἑπιγραφή πού εἶχε ἀναγραφεῖ πάνω στή σανίδα, πού κάρφωσε ὁ Πιλᾶτος πάνω ἀπό τό κεφάλι τοῦ Κυρίου, (Ιω. 19,19) ἐκπλήρωνε τόν λόγο τοῦ Κυρίου, πού ἔλεγε: «ὅταν θά ὑψωθῶ, θά τούς ἑλκύσω ὅλους κοντά μου» (Ιω. 12,32 )

18 Ἀπριλίου. † Τρίτη τῆς διακαινησίμου. Ἰωάννου ὁσίου. Σάββα τοῦ στρατηλάτου καὶ μάρτυρος, Ἀθανασίας ὁσίας τῆς ἐξ Αἰγίνης. Τῶν νεοφανῶν μαρτύρων Ῥαφαήλ, Νικολάου καί Εἰρήνης τῶν ἐν Λέσβῳ. Ἦχος γ ́. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Τρίτης διακαινησίμου (Πρξ. β΄ 14-21).

Πραξ. 2,14         Σταθεὶς δὲ Πέτρος σὺν τοῖς ἕνδεκα ἐπῆρε τὴν φωνὴν αὐτοῦ καὶ ἀπεφθέγξατο αὐτοῖς· ἄνδρες Ἰουδαῖοι καὶ οἱ κατοικοῦντες Ἱερουσαλὴμ ἅπαντες, τοῦτο ὑμῖν γνωστὸν ἔστω καὶ ἐνωτίσασθε τὰ ῥήματά μου.

Πραξ. 2,14               Και τότε ο Πετρος μαζή με τους ένδεκα εστάθηκε, ώστε να τον βλέπουν όλοι, ύψωσε την φωνήν αυτού και ήρχισε να ομιλή, όπως το Πνεύμα το Αγιον τον εφώτιζε· “άνδρες Ιουδαίοι και σεις όλοι που κατοικείτε την Ιερουσαλήμ, ας γίνη γνωστόν εις σας αυτό, που θα σας πω και ακούσατε με προσοχήν τα λόγια μου.