Σελίδες

Παρασκευή 21 Απριλίου 2023

Ἡ προσευχή διαιρεῖται σέ 4 σημεῖα , (Μεγάλου Βασιλείου) , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ~Απόσπασμα από το κήρυγμα Η άρνηση του Απ. Πέτρου από έλλειψη προσευχής Γ΄, 13-4-2023, Αρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου      • Η άρνηση του Απ. ...  

Ἄς ἀποδώσουμε στήν εἰκόνα τό κατ' εἰκόνα, Ἁγ. Γρηγορίου Θεολόγου- Λόγος εἰς τό Ἅγιον Πάσχα, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ_Ας αποδώσουμε στην εικόνα το κατ' εικόνα, Αγ. Γρηγορίου Θεολόγου- Λόγος εις το Άγιον Πάσχα, 20-4-2023, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ Θεοπτία τοῦ Ἁγίου Παϊσίου: "Ἐγώ εἰμί ἡ ἀνάστασις καί ἡ ζωή. Ὁ πιστεύων εἰς ἐμέ, κἄν ἀποθάνη, ζήσεται"

Ἀπό τό βιβλίο: Ἱερομονάχου Ἰσαάκ,
Βίος Γέροντος Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου


Διηγήθηκε ὁ Γέροντας: «Ἀπό ἕνδεκα χρονῶν διάβαζα βίους Ἁγίων καί ἔκανα νηστεῖες καί ἀγρυπνίες. Ὁ ἀδελφός μου ὁ μεγαλύτερος ἔπαιρνε καί ἔκρυβε τούς βίους. Δέν κατάφερε τίποτε. Πήγαινα στό δάσος καί συνέχιζα. Κάποιος φίλος τοῦ τότε, ὁ Κώστας, τοῦ εἶπε: "Θά σου τόν κάνω νά τά παρατήση ὅλα"» Ἦρθε καί μοῦ ἀνέπτυξε τήν θεωρία τοῦ Δαρβίνου. Κλονίστηκα τότε καί εἶπα: "Θά πάω νά προσευχηθῶ καί, ἄν ὁ Χριστός εἶναι Θεός, θά μοῦ παρουσιαστή νά πιστέψω. Μιά σκιά, μιά φωνή, κάτι θά μου δείξει". Τόσο μούκοβε. Πῆγα καί ἄρχισα μετάνοιες καί προσευχή γιά ὧρες, ἀλλά...τίποτε. Στό τέλος τσακισμένος σταμάτησα.»
Μοῦ ἦρθε τότε στήν σκέψη κάτι πού μοῦ 'χέ πεῖ ὁ Κώστας: "Παραδέχομαι ὅτι ὁ Χριστός εἶναι ἕνας σπουδαῖος ἄνθρωπος, δίκαιος, ἐνάρετος, τόν ὁποῖο ἐμίσησαν ἀπό φθόνο γιά τήν ἀρετή του καί τόν καταδίκασαν οἱ συμπατριῶτες του". Τότε εἶπα: "Ἀφοῦ εἶναι τέτοιος, καί ἄνθρωπος νά ἦταν, ἀξίζει νά τόν ἀγαπήσω, νά τόν ὑπακούσω καί νά θυσιασθῶ γι' Αὐτόν. Δέν θέλω οὔτε παράδεισο οὔτε τίποτε. Γιά τήν ἁγιότητά του καί τήν καλωσύνη του ἀξίζει κάθε θυσία". (Καλός λογισμός καί φιλότιμο).

Ὁ νέος Ὁσιομάρτυς τοῦ Χριστοῦ Ἀγαθάγγελος

Ο νέος Οσιομάρτυς του Χριστού Αγαθάγγελος

πηγή:εδώ

Ποιός θα ακούσει χωρίς να δακρύσει και να συγκινηθεί το ένδοξο και κατανυκτικό μαρτύριο του Οσιομάρτυρα και Νεομάρτυρα Αγαθαγγέλου, με το οποίο δοξάσθηκε ο Θεός, η Ορθοδοξία και το Γένος μας, ιδιαίτερα δε η Σεβασμία Μονή μας, η οποία τον προετοίμασε γιά τον δοξασμένο θρίαμβο;

Ο Άγιος καταγόταν από την πόλη της Θράκης Αίνο από γονείς φτωχούς αλλά ευσεβείς και ονομάσθηκε στο άγιο Βάπτισμα Αθανάσιος.

Εξαιτίας της φτώχειας του ανέλαβε υπηρεσία στο πλοίο κάποιου Τούρκου, για να εξοικονομεί τα αναγκαία προς το ζην. Βλέποντας ο μιαρός Τούρκος τα προτερήματα και την επιδεξιότητα του Αθανασίου, σκέφθηκε να τον μεταστρέψει στο μωαμεθανισμό για να τον κάνει κληρονόμο του. Γνωρίζοντας όμως τη σταθερότητα και την ευσέβεια του νέου και ότι με κολακείες δεν μπορεί να τον πείσει, κράτησε το σκοπό του μυστικό, γιά να μεταχειρισθεί βίαια μέσα. Ενώ ταξίδευαν μία φορά από Κωνσταντινούπολη στη Σμύρνη, ο άνομος κριτής των Αγαρηνών της Σμύρνης, βλέποντας και αυτός την προθυμία και επιμέλεια του Αθανασίου, παρακινούσε τον πλοίαρχο να προσπαθήσει με κάθε τρόπο να τον αλλαξοπιστήσει. Μόλις έφθασαν στη Σμύρνη, την ίδια νύχτα διέταξε ο Αγαρηνός τον Αθανάσιο να ανάψει ένα φανάρι και να προπορεύεται απ' αυτόν, τάχα ότι θα πάει σε κάποιο μέρος. Ενώ προχωρούσαν σ'ένα δρόμο κοντά σε τουρκικά μνήματα, διέταξε το νέο να μπεί στο τουρκικό νεκροταφείο και όταν προχώρησαν στο βαθύτερο μέρος, ξαφνικά έβγαλε μαχαίρι ο μιαρός Τούρκος και επιχειρώντας δήθεν να τον σκοτώσει τον πλήγωσε αρκετά. Ο νέος ξαφνιάστηκε και τον παρακαλούσε έμφοβος και με θρήνους, εκείνος όμως του απάντησε ότι είναι αδύνατο να τον αφήσει ζωντανό, εκτός αν γίνει ομόπιστός του. Ο νέος σκέφθηκε ότι η μαρτυρία του Τούρκου εκείνου δεν ίσχυε, διότι όλοι τον ήξεραν σαν ψεύτη, οπότε είπε στον εαυτό του «ας πω αυτόν το λόγο να λυτρωθώ από αυτόν τον αιμοβόρο και αύριο τον αρνούμαι και φεύγω». Τούτο ήταν παγίδα του σατανά, γιά να εξομώσει. Μόλις είπε ότι γίνεται Οθωμανός, αμέσως ο ασεβής εκείνος τον φίλησε και του έδωσε οθωμανικό όνομα και την ίδια ώρα του μεσονυκτίου τον έσυρε στο κριτήριο και δεν τον άφησαν πλέον έως ότου του έκαναν και την περιτομή. Μετά από λίγες μέρες ασθένησε βαριά καί λυπόταν φοβούμενος μήπως πεθάνει στην ασέβεια, αλλ' ο Θεός τον λυπήθηκε. Μετά από πολλές ταλαιπωρίες και κινδύνους αναχώρησε από τον αφέντη του, ο οποίος πάλι λίγο έλειψε να τον σκοτώσει, γιά οικονομική όμως διαφορά· από τότε άρχισε να σηκώνεται από το βάθος της ασεβείας και χρησιμοποιούσε το χριστιανικό του όνομα.

Πρόγραμμα Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης


Κυριακή 23-04-2023

Σύν Θεῷ ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ στήν ἱερά μονή Ἁγίας Τριάδος 06.00- 10.30 π.μ.
Ἡ πύλη τῆς Ἱερᾶς Μονῆς θά εἶναι ἀνοικτή ἀπό τίς 06.00 ἔως 08.30 π.μ.




Δικαστήριο Φλωρεντίας: ἀποδόμηση τοῦ ὑποχρεωτικοῦ ἐμβολιασμοῦ κατά τοῦ Covid

Μέ πρόσφατη διαταγή , ἡ δικαστῆς τοῦ δεύτερου ἀστικοῦ τμήματος τοῦ Δικαστηρίου τῆς Φλωρεντίας, Susanna Zanda, ἀποδόμησε σημεῖο πρός σημεῖο τά ἐπιχειρήματα τοῦ Συνταγματικοῦ Δικαστηρίου πού νομιμοποιοῦν τήν ὑποχρέωση ἐμβολιασμοῦ κατά τοῦ Covid.

H Δρ Ζάντα εἶναι ἀπό τούς λίγους Ἰταλούς δικαστές πού παρέμειναν πιστοί στίς συνταγματικές ἀρχές καί τά ἀνθρώπινα δικαιώματα. Αὐτό τό ἔχει ἀποδείξει τούς τελευταίους μῆνες μέ διάφορες ἀποφάσεις ὑπέρ τῶν ἐργαζομένων πού... ἀπολύθηκαν ἐπειδή δέν εἶχαν ἐμβολιαστεῖ.

Μέ τή διαταγή πού κατατέθηκε τόν περασμένο Μάρτιο, καταδίκασε τήν ἐντολή ψυχολόγων τῆς Τοσκάνης νά πληρώσουν τά ἔξοδα τῆς διαδικασίας (σχεδόν 5 χιλιάδες εὐρώ) σέ διαμάχη μέ ἐπαγγελματία πού δέν εἶχε ὑποβληθεῖ στήν τρίτη δόση.

Ἐπιπλέον, εἶναι ὀγκολογικός ἀσθενής: μετά τόν πρῶτο ἐμβολιαστικό κύκλο, μάλιστα, εἶχε μιά ἀνεπιθύμητη ἀντίδραση (μεγέθυνση λεμφαδένα) καί διάγνωση καρκίνου τοῦ προστάτη.

Ἡ ἀρχή τοῦ habeas corpus
Στή διάταξη, ἡ δικαστῆς τῆς Φλωρεντίας ὑπενθυμίζει ὅτι, σύμφωνα μέ τά ἐπίσημα ἔγγραφα τῶν φαρμακευτικῶν ἑταιρειῶν καί τῶν ἀρχῶν φαρμάκων, τά λεγόμενα ἐμβόλια δέν ἔχουν καμία ἐπίδραση στήν πρόληψη τῆς ἐξάπλωσης τοῦ ἰοῦ Sars-cov2.

Περί τῆς Πρακτικῆς Μεθόδου τῆς Νοερᾶς Προσευχῆς Μέρος 4ο


Εἶσαι στό διακόνημά σου, στήν ἐργασία σου; Ἐνθυμοῦ τούς ἁγίους Πατέρες οἱ ὁποῖοι ἐργαζόμενοι ἔλεγαν καθ᾿ ἑαυτούς:

Σῶμα ἔργασαι, ἵνα τραφῇς

Ψυχή, νῆφε, ἵνα σωθῇς.

Περισπᾶται ὁ νοῦς σου; Λέγε ψιθυριστά τήν εὐχή καί μήν ἀργολογῆς, διότι βλάπτεις ἐκτός ἀπό τόν ἑαυτό σου καί ἄλλον καί ἄλλους μέ τήν ἀργολογία.

Λέγει ὁ Ἀββᾶς Φιλήμων, ὅτι· “Πολλοί τῶν ἁγίων Πατέρων ἐθεώρουν τούς Ἀγγέλους παραφυλάττοντας ἑαυτούς· διό καί τῇ σιωπῇ ἐφύλαττον ἑαυτούς, πρός τινα μή διαλεγόμενοι”.

Ἀντί νά χάνης τό χρόνο σου, λέγε τήν προσευχή. Καί ὅσο σοῦ ἔρχεται ἀκηδία καί ἀμέλεια τόσο νά φοβᾶσαι τήν ἀπειλή τήν ὁποία ἀπηύθυνε ὁ Κύριος στό δοῦλο τόν πονηρό καί ὀκνηρό.

Ἐάν ἀφήνης νά σέ παραπέμπη διαδοχικά ἡ μέρα πρός τή νύκτα καί ἡ νύκτα πρός τή μέρα ἀμελῆ καί ἀμελέστερο, σέ λίγο διάστημα θά καταντήσης ἀμελέστατος.

Ἔκκληση τῶν κληρικῶν τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας τῆς Γεωργίας γιά ὑποστήριξη τοῦ ποιμνίου τῆς διωκόμενης Οὐκρανικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας ὑπό τόν Μητροπολίτη Ὀνούφριο

  

Πρωθιερέας Δαβίδ (Isakadze), Ιερός Ναός της Αγίας Μεγαλομάρτυρος Μαρίνας: «Έχουμε αφιερώσει παμπολές ομιλίες σε ό,τι συμβαίνει γύρω από την Εκκλησία στην Ουκρανία. Δυστυχώς, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος έπαιξε μεγάλο ρόλο στη συγκρότηση της σχισματικής ομάδας του ψευδομητροπολίτη Επιφάνιου, η οποία σήμερα διώκει την Ουκρανική κανονική Εκκλησία υπό την ηγεσία του Μακαριωτάτου Μητροπολίτη Ονουφρίου. Ενήργησε παρεμβαίνοντας παράνομα στη δικαιοδοσία άλλης Εκκλησίας, κάτι που αποτελεί κανονική παράβαση και υπόκειται σε τιμωρία. Ελπίζουμε ότι θα τον κρίνει η Σύνοδος της Εκκλησίας, και αν αυτό δεν συμβεί σε αυτόν τον κόσμο, τότε δεν θα μπορέσει να γλυτώσει από την Κρίση του Θεού. Ταυτόχρονα, στην Ουκρανία καταπατούνται τα δικαιώματα των Ορθοδόξων Ουκρανών. Προσευχόμαστε για τους Ουκρανούς Ορθόδοξους αδελφούς και αδελφές μας. Όταν ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος έφτασε στην Κωνσταντινούπολη, υπήρχε μόνο μία ορθόδοξη εκκλησία, οι Αρειανοί κατέλαβαν όλα τα άλλα, αλλά μετά θριάμβευσε η Ορθοδοξία. Έτσι, θα νικήσει και η Ορθοδοξία στην Ουκρανία».

Πρωθιερέας Δαβίδ (Nozadze), Ιερός Ναός των Αγίων Μάρκου του Ευγενικού, Φωτίου του Μεγάλου και Γρηγορίου του Παλαμά: «Μπορεί να ειπωθεί ευθέως ότι η Ορθοδοξία στην Ουκρανία διώκεται τόσο από τις αρχές όσο και από απίστους, διατυπώνονται ψευδείς κατηγορίες και οι πιστοί αδιάκριτα στιγματίζονται ως «πράκτορες της Ρωσίας». Ο Μητροπολίτης Ονούφριος και το ποίμνιό του αφιέρωσαν όλη τους τη ζωή στην αναβίωση της Ορθοδοξίας στην Ουκρανία. Αν έχει συμβεί κάτι καλό, όλα αυτά οφείλουν στους κόπους τους» (διαβάζει τις επιστολές των Πατριαρχών Σερβίας και Αντιοχείας).

21 Ἀπριλίου. † Παρασκευὴ τῆς διακαινησίμου. «Τὰ ἐγκαίνια τοῦ ναοῦ τῆς ὑπεραγίας Θεοτόκου, τῆς Ζωοδόχου Πηγῆς». Ἰανουαρίου ἱερομάρτυρος (†305). Ἀλεξάνδρας τῆς βασιλίσσης· Ἀναστασίου Α ́ Ἀντιοχείας, ὁσίου (†599)· Μαξίμου Κων/πόλεως (†434). ῏Ηχος πλ. β ́. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Παρασκευῆς διακαινησίμου (Πρξ. γ΄ 1-8).

Πραξ. 3,1           Ἐπὶ τὸ αὐτὸ δὲ Πέτρος καὶ Ἰωάννης ἀνέβαινον εἰς τὸ ἱερὸν ἐπὶ τὴν ὥραν τῆς προσευχῆς τὴν ἐνάτην.

Πραξ. 3,1                  Ο Πετρος δε και ο Ιωάννης ανέβαιναν μαζή στον ναόν μίαν από τας ημέρας εκείνας, κατά την τρίτην απογευματινήν, που ήτο ώρα προσευχής.

Μεγάλη Παρασκευὴ βράδυ - «Αἱ γενεαὶ πᾶσαι…» (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αὐγουστίνου Καντιώτου)

 

«Αἱ γενεαὶ πᾶσαι…»
«Αἱ γενεαὶ νῦν πᾶσαι ὕμνον τῇ ταφῇ σου προσφέρουσι, Χριστέ μου» (Γ΄ στάσ. ἐγκωμ.)
(Ομιλία του †Επισκόπου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)
Ὅση ἀξία ἔχει ὁ Ἀκάθιστος ὕμνος, ἀγαπητοί μου, μὲ τὸν ὁποῖον ὑμνεῖται ἡ ὑπεραγία Θεοτόκος, τόση καὶ ἀκόμη μεγαλύτερη ἀξία ἔχει ὁ Ἐπιτάφιος θρῆνος, ποὺ ἐγράφη τὴν ἔνδοξη ἐποχὴ τοῦ Βυζαντίου.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΖΩΟΔΟΧΟΥ ΠΗΓΗΣ , 21-4-2023

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΖΩΟΔΟΧΟΥ ΠΗΓΗΣ , 21-4-2023
https://www.youtube.com/live/-icOS3KZCCk?feature=share

Οἱ ''Μυροφόρες στό μνῆμα'' στήν Παλαιά Μητρόπολη τῆς Βέροιας, ἔργο 13ου αἰῶνα.




Οι ''Μυροφόρες στο μνήμα'' στην Παλαιά Μητρόπολη της Βέροιας, έργο 13ου αιώνα.

https://proskynitis.blogspot.com/2023/04/13.html