Σελίδες

Παρασκευή 2 Ιουνίου 2023

Ἡ μεγαλύτερη εύλογία εἶναι νά μᾶς ἀδικοῦν

  ΤΟ ΘΕΜΈΛΙΟ ΌΛΩΝ ΤΩΝ ΑΡΕΤΏΝ Η ΤΑΠΕΙΝΟΦΡΟΣΎΝΗ.! 

 - ΚΑΘΕ ΠΑΡΆΒΑΣΗ ΚΑΊ ΠΑΡΑΚΟΉ ΘΑ ΛΆΒΕΙ ΤΗΝ ΕΝΔΙΚΟΝ ΜΙΣΘΑΠΟΔΟΣΙΑ.! 

(Απόσπασμα από ομιλία του Αρχιμανδρίτου πατρός Σάββα του Αγιορείτου με τίτλο: "Η ΤΑΠΕΙΝΟΦΡΟΣΎΝΗ".!

Ἀσκήσεις γιά τήν ἐνδυνάμωση/φανέρωση τῆς πίστης μας Γ' , Ἀρχ. Σάββα ἁγιορειτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ_Ἀσκήσεις γιά τήν ἐνδυνάμωση καί φανέρωση τῆς πίστης μας Γ'- Ὅλα ὅσα μᾶς δίνει ὁ Κύριος εἶναι γιά  τό αἰώνιο καλό μας, ἔργα, Ἁγ. Νικοδήμου-Πνευματικά γυμνάσματα, Ἐξέτασις 8η- Περί τῶν θεολογικῶν ἀρετῶν δηλ. πίστεως, ἐλπίδος καί  ἀγάπης, 2-6-2023, Ἀρχιμ. Σάββα ἁγιορειτου

Μέ ποιά μεσα πρέπει νά ἐνισχύουμε τήν πίστη μας Β'- Ἁγ. Νικοδήμου, Ἀρχιμ. Σάββα ἁγιορείτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ_Μέ ποιά μεσα πρέπει νά ἐνισχύουμε τήν πίστη μας Β'- Προσευχή, ἁπλότητα, ἔργα, Ἁγ. Νικοδήμου-Πνευματικά γυμνασματα, Ἐξέτασις 8η- Περί τῶν θεολογικῶν ἀρετῶν δηλ. πίστεως, ἐλπίδος καί  ἀγάπης, 1-6-2023, Ἀρχ. Σάββα ἁγιορειτου

Ὅσιος Σωφρόνιος: «Προτιμῶ νὰ μὲ σκοτώσουν οἱ ἄνθρωποι τοῦ κόσμου, παρὰ νὰ πάω µἀζί τους καὶ νὰ ἀποκτήσω κοσμικὸ φρόνημα»

Ἅγιος Σωφρόνιος τοῦ Ἔσσεξ

Ἕνας Ἅγιος δὲν μπορεῖ σήμερα νὰ εἶναι ἐπίσκοπος, διότι οἱ ἄνθρωποι δὲν µποροῦν νὰ ἀντέξουν τὸν λόγο του. Γι’ αὐτὸ ἀπαιτεῖται ἐπίσκοπος μὲ μετριότερη πείρα καὶ νὰ ἔχει διοικητικὲς ἱκανότητες, διότι σήμερα οἱ πολιτικοὶ προσπαθοῦν νὰ πλησιάσουν τὴν Ἐκκλησία διὰ τῆς Ἱεραρχίας. Καὶ γι’ αὐτὸ χρειάζεται νὰ ἔχει κανεὶς διοικητικὲς ἱκανότητες καὶ πείρα, γιὰ νὰ κρατᾶ τὴν Ἐκκλησία ἔξω ἀπὸ τὴν πολιτική. Τὸ καλύτερο σήμερα εἶναι νὰ εἶναι κανεὶς ἱερεύς…
Ἐγὼ προτιμῶ νὰ μὲ σκοτώσουν οἱ ἄνθρωποι τοῦ κόσμου, παρὰ νὰ πάω µἀζί τους καὶ νὰ ἀποκτήσω κοσμικὸ φρόνημα.
Μὲ τὸν τρόπο ποὺ προσεύχονται οἱ Δυτικοὶ δὲν μποροῦν νὰ καταλάβουν τὶς πολύωρες προσευχὲς τῶν Ὀρθοδόξων Μοναχῶν. Αὐτοὶ μὲ μισῆ ὥρα προσευχὴ κουράζονται, γιατί προσεύχονται μὲ τὸ μυαλό, διανοητικά. Οἱ Ὀρθόδοξοι προσευχόμαστε μὲ τὸν νοῦ (καρδιακά).
Οἱ Ἰουδαῖοι προσεύχονταν μὲ τὴν λογική τους. Τὴν ἡμέρα τῆς Πεντηκοστῆς δόθηκε στοὺς Ἀποστόλους τὸ Ἅγιον Πνεῦμα ὡς πύρινες γλῶσσες καὶ κατάλαβαν ἕνα ἄλλο εἶδος προσευχῆς, τὴν καρδιακὴ προσευχή. Πρώτη φορὰ προσεύχονταν μὲ τὴν καρδιά τους.
Ὑπάρχει μεγάλη διαφορὰ μεταξὺ Ἀνατολῆς καὶ Δύσεως.

Ἀνήσυχος ὁ δημιουργός τοῦ ChatGPT ἐνώπιον τοῦ Κογκρέσου: «Ἄν κάτι στραβώσει μέ τήν Τεχνητή Νοημοσύνη τήν ἔχουμε βάψει»!

 «Μπορεί να προκαλέσει σοβαρές βλάβες στην Ανθρωπότητα»


Ο Διευθύνων Σύμβουλος του OpenAI, Sam Altman, της εταιρείας που βρίσκεται πίσω από την δημιουργία του ChatGPT, μίλησε ενώπιον του Κογκρέσου για τους κινδύνους της τεχνητής νοημοσύνης, δεδομένου ότι το ChatGPT, χρησιμοποιείται πλέον παντού και παραδέχτηκε πως η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να προκαλέσει σοβαρές βλάβες στην Ανθρωπότητα.

Οι βουλευτές επέκριναν τον διευθύνοντα σύμβουλο, τονίζοντας ότι το ChatGPT και άλλα μοντέλα θα μπορούσαν να αναδιαμορφώσουν την «ανθρώπινη ιστορία» προς το καλύτερο ή το χειρότερο, παρομοιάζοντάς την με το τυπογραφείο και την ατομική βόμβα.

Ο Άλτμαν, ο οποίος φαινόταν φαινόταν ανήσυχος παραδέχτηκε ότι οι «χειρότεροι φόβοι» του είναι ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να προκαλέσει «σημαντική βλάβη στον κόσμο» χρησιμοποιώντας την τεχνολογία του.

ΟΗΕ – Ὀργανισμός Ἠθικῆς Ἐπανεκκίνησης;


Πρωτ. Στέφανος Στεφόπουλος

ΟΗΕ – Οργανισμός Ηθικής Επανεκκίνησης;

Θυμάμαι ένα τραγούδι πίσω πολλά χρόνια σατυρικό, προφανώς, σχετικά με τα κατορθώματα του ΟΗΕ με στίχο “τα παράπονά σας στον ΟΗΕ”.


Σήμερα, δεν χρειάζονται τραγούδια και σάτυρες γιατί έχουμε αποδείξεις για την ηθική σήψη και διαφθορά στις αποφάσεις και προτάσεις ενός οργανισμού που ιδρύθηκε το 1945 με σκοπό την διαφύλαξη της παγκόσμιας ειρήνης και την ειρηνική επίλυση των παγκόσμιων οικονομικών, κοινωνικών κλπ προβλημάτων.

Πέρασε πολύς χρόνος, όμως, από τότε που οι σκοποί και οι προθέσεις ήταν το αγνό ενδιαφέρον του ανθρώπου για τον άνθρωπο και σήμερα μοιραία πολλά απ αυτά ξεπεράστηκαν.

Ας δούμε ένα τέτοιο σημείο κατάπτωσης και ίσως και παραβίασης των ιδρυτικών του ΟΗΕ διακηρύξεων.

Προ ημερών ο παγμόσμιος αυτός οργανισμός παρουσίασε ένα ψήφισμα προς συζήτηση το οποίο, δόξα τω Θεώ, μπλοκαρίστηκε από 22 χώρες.

Το ευτύχημα, λοιπόν, ήταν ότι ακόμα υπάρχουν σε παγκόσμιο επίπεδο σκεπτόμενοι και αντιδρούντες άνθρωποι. Το ατυχές ήταν το ποιές ήταν οι χώρες αυτές. Χώρες της Ασίας, της Αφρικής, της Μ. Ανατολής, της πρώην Ανατολικής Ευρώπης μόνο. Χώρες στην πλειοψηφία τους μη χριστιανικές. Αλλά και η Ρωσική Ομοσπονδία.

Ἅγιος Ἰγνάτιος Μπριαντσανίνωφ: Οἱ τρεῖς ἐνέργειες τῶν πονηρῶν πνευμάτων


Τα πονηρά πνεύματα διεξάγουν αμείλικτο πόλεμο εναντίον μας για να μας απομακρύνουν από την ευαγγελική διαγωγή, τη χριστομίμητη ταπείνωση, την κατάνυξη και την πνευματική θεωρία, για να αποτρέψουν την απελευθέρωσή μας από τον ζυγό των παθών και την ανάστασή μας, για να μας κρατήσουν στην κατάσταση της τυφλότητας, της δουλείας και του θανάτου. Σ’ αυτόν τον πόλεμο ξεχύνουν όλη τη φυσική τους κακία και όλη τη φυσική τους πανουργία. Και ονομάζω την κακία και την πανουργία τους φυσικές, όχι επειδή πλάστηκαν μ’ αυτές. Όχι! Τα πονηρά πνεύματα πλάστηκαν αγαθά, ξένα προς το κακό. Με την εκούσια πτώση τους, όμως, οικειώθηκαν το κακό κι έγιναν ξένα προς το καλό.

Τα πονηρά πνεύματα ενεργούν εναντίον μας, πρώτον, με λογισμούς, δεύτερον, με φαντασίες και, τρίτον, με άμεση επαφή. Από τις ενέργειές τους αυτές μπορούμε να τα αντιληφθούμε και να τα μελετήσουμε, καθώς μάλιστα υπάρχουν άφθονες σχετικές αναφορές στην Αγία Γραφή.


✶✶✶

Το Ευαγγέλιο μας πληροφορεί πως ο διάβολος πρώτα έβαλε στην καρδιά του Ιούδα του Ισκαριώτη τη σκέψη να προδώσει τον Θεάνθρωπο (Ιω. 13:2) και μετά μπήκε ολόκληρος μέσα του (Ιω. 13:27). Από το Ευαγγέλιο, επίσης, μαθαίνουμε πως ο Ιούδας είχε κλίση προς τη φιλαργυρία (Ιω. 12:6) και, παραβαίνοντας τις εντολές του Κυρίου, ικανοποιούσε το πάθος του αυτό με το πρόσχημα της φροντίδας για τους φτωχούς. Ο διάβολος εκμεταλλεύθηκε τη φιλαργυρία του Ιούδα για να του υποβάλει την ιδέα της προδοσίας. Και όταν ο μαθητής του Χριστού υιοθέτησε τη διαβολική εισήγηση, αποφασίζοντας να την πραγματοποιήσει, τότε ο πονηρός τον κυρίεψε ολοκληρωτικά. «Μπήκε μέσα του ο σατανάς», λέει ο μακάριος Θεοφύλακτος, «μπήκε, δηλαδή, στο εσωτερικό της καρδιάς του και κυρίεψε την ψυχή του. Πρωτύτερα τον ενοχλούσε απ’ έξω με το πάθος της φιλαργυρίας· τώρα, όμως, τον κατέκτησε τελείως» (Θεοφυλάκτου Βουλγαρίας, Ερμηνεία εις το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον, κεφ. ΙΓ’, στ. 26-30).

Είναι φοβερό το να συμφωνεί κανείς με τη σκέψη του διαβόλου. Ύστερ’ από μια τέτοια συμφωνία, ο Θεός φεύγει μακριά από τον άνθρωπο, κι εκείνος χάνεται. Αυτό έγινε με τον Ανανία και τη Σαπφείρα, οι οποίοι, όπως αναφέρουν οι Πράξεις των Αποστόλων, με υπόδειξη του διαβόλου αποφάσισαν να πουν ψέματα στο Άγιο Πνεύμα και αμέσως μετά την ανομία τους έπεσαν νεκροί. Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια του αποστόλου Πέτρου προς τον Ανανία, πριν ο τελευταίος ξεψυχήσει: «Γιατί, Ανανία, άφησες τον σατανά να κυριέψει την καρδιά σου; Γιατί είπες ψέματα στο Άγιο Πνεύμα;…» (Πραξ. 5:3).

Ἡ πρὸς τὸν πλησίον ἀγάπη


Ἡ πρὸς τὸν πλησίον ἀγάπη

Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

Ἡ ἀγάπη πρὸς τὸν πλησίον εἶναι βασικὸ καθῆ­κον κάθε χριστιανοῦ. Πολλοὶ ὅμως διερωτῶνται πῶς πρέπει νὰ ἐκδηλώνεται. Εἶναι μόνο προσ­φορὰ χρημάτων; Καὶ ὅποιος δὲν ἔχει χρήματα, τί ἄλλο μπορεῖ νὰ κάνει;

Ἡ ἀγάπη πρωτίστως πρέπει νὰ εἶναι γενική, ὅπως ἔλεγε ὁ ἅγιος Παΐσιος. Ἡ ἀγάπη δὲν κάνει διακρίσεις, δὲν ἀποκλείει κανένα. Ἁπλῶς μπορεῖ νὰ ἐκδηλώνεται μὲ διαφορετικὸ τρόπο στὸν καθένα, γιατί δὲν ἔχουν ὅλοι οἱ ἄνθρωποι τὶς ἴδιες ἀνάγκες. Ἄλλοι στεροῦνται τὰ ὑλικὰ ἀγαθὰ, γιὰ νὰ ζήσουν καὶ ἄλλοι τὰ πνευματικὰ, γιὰ νὰ προοδεύσουν στὴν ἐν Χριστῷ ζωή. Γενικὰ ὅμως ὅλοι ἀνεξαιρέτως οἱ ἄνθρωποι ἔχουν ἀνάγκες. Ὁπότε ἔχουμε πάντα μπροστὰ μας τὸ καθῆκον τῆς πρὸς τὸν πλησίον ἀγάπης. Ὅταν εὐαισθητοποιηθοῦν οἱ περισσότεροι ἄνθρωποι στὸ θέμα αὐτό, θὰ συμβαίνει τὸ ἑξῆς ἀξιοθαύμαστο: Ἐκεῖνος ποὺ θὰ ἐκδηλώνει τὴν ἀγάπη του πρὸς τὸν πλησίον, θὰ γίνεται ὁ πλησίον κάποιου ἄλλου ἀδελφοῦ. Μὲ τὸν τρόπο αὐτὸ θὰ δημιουργεῖται ἕνα πλέγμα ἀγάπης, τὸ ὁποῖο θὰ ἱκανοποιεῖ πολλὲς ἀνάγκες, χωρὶς νὰ δημιουργοῦνται ἄλλες. Θὰ ξεκαθαρίζουν καὶ τὰ συναισθήματα μεταξὺ τῶν ἀνθρώπων καὶ θὰ μειώνονται οἱ διαφορὲς καὶ οἱ ὀξύτητες.

Ἔως πότε θά εἴμαστε ἔτσι;


Έως πότε θα είμαστε έτσι;

21. Ο αββάς Παύλος ο κοσμήτης* και ο Τιμόθεος ο αδελφός του, έμειναν μαζί στη Σκήτη και πολλές φορές μάλωναν μεταξύ τους.
Είπε λοιπόν ο αββάς Παύλος: «Έως πότε θα είμαστε έτσι;».
Και του λέει ο αββάς Τιμόθεος:

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 2-6-2023

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 2-6-2023 
https://www.youtube.com/live/UUVWtEO-3mI?feature=share

Ἰδού, Κύριε, σὺ ἔγνως πάντα...



https://proskynitis.blogspot.com/2023/05/blog-post_377.html

2 Ἰουνίου. «Ἀπόδοσις τῆς ἑορτῆς τῆς Ἀναλήψεως». Νικηφόρου Κωνσταντινουπόλεως τοῦ ὁμολογητοῦ (†828)· Κωνσταντίνου νεομάρτυρος τοῦ ἐξ Ἀγαρηνῶν. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Παρ. ζ΄ ἑβδ. Πράξ. (Πρξ. κζ΄ 1 - κη΄ 1).

Πραξ. 27,1         Ὡς δὲ ἐκρίθη τοῦ ἀποπλεῖν ἡμᾶς εἰς τὴν Ἰταλίαν, παρεδίδουν τόν τε Παῦλον καί τινας ἑτέρους δεσμώτας ἑκατοντάρχῃ ὀνόματι Ἰουλίῳ σπείρης Σεβαστῆς.

Πραξ. 27,1                Οταν δε απεφασίσθη να πλεύσωμεν δια την Ιταλίαν, παρέδωσαν και τον Παύλον και μερικούς άλλους κρατουμένους εις ένα εκατόνταρχον, ονόματι Ιούλιον, του τάγματος, που έφερε το όνομα “σπείρα Σεβαστή”.