Σελίδες

Πέμπτη 15 Ιουνίου 2023

Ἡ χριστιανική στάση ἀπέναντι στό θάνατο (π. Σεραφείμ Ρόουζ). Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

 ΜΈΓΙΣΤΗ ΑΡΕΤΉ Η ΤΟΎ ΘΑΝΆΤΟΥ ΕΝΘΎΜΗΣΗ.! -ΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΠΕΡΆΣΟΥΜΕ ΜΕΤΆ ΤΌΝ ΘΆΝΑΤΟ... ΕΞΑΡΤΆΤΑΙ ΑΠΌ ΤΟ ΠΏΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΌΜΑΣΤΕ ΠΡΙΝ ΤΌΝ ΘΑΝΆΤΟ.! ( Ομιλία του Αρχιμανδρίτου πατρός Σάββα του Αγιορείτου με τίτλο: "Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΉ ΣΤΆΣΗ ΑΠΈΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΘΆΝΑΤΟ".!

Ἡ εἰλικρινής προαίρεση καί ἀληθινή μετάνοια, καί ἡ ἐκκοσμικευμένη ἐποχή μας, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Ἡ εἰλικρινής προαίρεση καί ἀληθινή μετάνοια τοῦ παρελθόντος, καί ἡ ἐκκοσμικευμένη ἐποχή μας, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (ἀπόσπασμα)

 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 

http://hristospanagia3.blogspot.com

Ἡ Θεία Πρόνοια καὶ αἱ καταιγίδες τῆς ζωῆς


Ἡ Θεία Πρόνοια καὶ αἱ καταιγίδες τῆς ζωῆς

Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

Οἱ ἄνθρωποι τῆς Ἐκκλησίας, ὅταν λένε ὅτι ὁ κόσμος ἔχει ἀπομακρυνθεῖ ἀπὸ τὸ Θεό, ἐννοοῦν κάτι πολὺ δυσάρεστο καὶ ἐπικίνδυνο. Βλέπουν ὅτι ἔχει χαθεῖ πιὰ τὸ πνευματικό τους στήριγμα καὶ ψάχνουν νὰ βροῦν ἄλλο. Στὴν ἀρχὴ οἱ ἄνθρωποι δὲν ἐπιθυμοῦν τὴ στήριξη τῶν γνωστῶν τους. Ὑπερήφανοι καθὼς εἶναι, νομίζουν ὅτι ὅλα ὅσα παρουσιάζονται στὴ ζωὴ τους μποροῦν μόνοι τους νὰ τὰ ἀντιμετωπίζουν, γιατί ἔχουν γνώσεις καὶ χαρίσματα καὶ πάντα θὰ ἀναδεικνύονται νικητές. Ζοῦν μὲ αὐτὴ τὴν ψευδαίσθηση.

Ὅταν ὅμως συννεφιάζει ὁ οὐρανὸς καὶ προμηνύονται καταιγίδες καὶ κεραυνοί, ἀρχίζουν νὰ ἀνησυχοῦν καὶ νὰ αἰσθάνονται τὴν ἀνάγκη κάποιος νὰ τοὺς συμπαρασταθεῖ. Ποῦ νὰ τὸν βροῦν ὅμως; Μέχρι χθὲς δὲν ἤθελαν τὴν παρουσία καὶ τὴ βοήθεια κανενός. Τώρα ὅμως ψάχνουν καὶ δὲν βρίσκουν. Ἀλλὰ καὶ ὅταν κάποιοι φανοῦν πρόθυμοι νὰ τοὺς βοηθήσουν, δὲν ἔχουν καλὲς προθέσεις. Κάπου στοχεύουν. Τὸ πιθανότερο εἶναι ἡ κρυφὴ ἐπιθυμία νὰ τοὺς ἐκμεταλλευθοῦν μὲ πολλοὺς καὶ ποικίλους τρόπους. Τελικά, οἱ ἐμπερίστατοι αὐτοὶ ἄνθρωποι δὲν βρίσκουν οὐσιαστικὴ βοήθεια. Αὐτὸ ποὺ ἔχουν ἀνάγκη δὲν εἶναι ἡ ἀνθρώπινη βοήθεια, ἀλλὰ ἡ ἐκ Θεοῦ βοήθεια, τὴν ὁποία ὅμως δὲν ἔχουν σκεφθεῖ ποτέ. Δυστυχῶς οἱ σκέψεις τους εἶναι παράλογες, ἀνεδαφικὲς καὶ ἀναποτελεσματικές.

Ἡ ἱστορία γιά μία γερόντισσα καί τίς τρεῖς πιό σημαντικές προσευχές

Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς

Η Γερόντισσα Στεφανία από το μοναστήρι του Αγίου Στεφάνου κοντά στην Αχρίδα – τώρα διανύει το ογδοηκοστό έτος της ηλικίας της- διηγείται:

«Πέρσι ήμουν εκεί την ημέρα του εορτασμού του Αγίου Εράσμου και διακονούσα όσο μπορούσα. Όταν οι φιλοξενούμενοι έφυγαν παρέμεινα για να διανυκτερεύσω και να ξεκουραστώ.

Τη νύχτα ήρθαν στο όνειρό μου δυο άνθρωποι και στάθηκαν από τις δυο μου πλευρές . Για έναν ο οποίος ήταν σαν δεσπότης σκέφθηκα, ότι είναι ο Άγιος Έρασμος. Αυτός μου είπε: «Κοιμάσαι, ε!! κοιμάσαι, καλόγρια;»

Και εγώ είπα ότι είμαι κουρασμένη και έπρεπε να ξαπλώσω. Τότε αυτός συνέχισε:

«Και τι είδους προσευχές διαβάζεις;»

Εγώ του απάντησα, ότι είμαι αγράμματη και γρια, και ότι προσεύχομαι στον Θεό όπως μπορώ, με το δικό μου τρόπο. Τότε είπε:

«Κυνική ὁμολογία» ἀπό τόν ΠΟΥ: Πιθανή σύνδεση τῶν mRNA ἐμβολίων τοῦ COVID-19, μέ τήν ἐμφάνιση σκλήρυνσης κατά πλάκας

Ἀποκλειστική μετάφραση - Ἐπιμέλεια
Ρωμαίικο Ὁδοιπορικό

Σέ μία ἐξαιρετικά σημαντική ἀποκάλυψη φαίνεται πώς προχώρησε μιά ὁμάδα ἐπιστημόνων μέ ἄρθρο τό ὁποῖο φιλοξενεῖται στήν ἱστοσελίδα τοῦ ΠΟΥ, ἀναδημοσιευμένο ἀπό ἔγκριτο ἰατρικό περιοδικό. Τό συγκεκριμένο ἄρθρο δημοσιεύθηκε στό ἐγκεκριμένο μηνιαῖο ἰατρικό περιοδικό «Multiple Sclerosis Journal» Volume 28, Issue 3 (EP0942) τό ὁποῖο ἀφορᾶ θέματα κλινικῆς νευρολογίας καί σκλήρυνσης κατά πλάκας.
Ἡ ὁμάδα τῶν ἐμπλεκομένων ἐπιστημόνων προχώρησε στήν σύνδεση περιστατικῶν ἐμφάνισης σκλήρυνσης κατά πλάκας μέ τόν ἐμβολιασμό ἐνάντια στόν COVID-19, γεγονότα τά ὁποῖα συμπίπτουν καί χρονικά.
Τό κομμάτι τῆς δημοσίευσης, πού ἀφορᾶ τά περιστατικά αὐτά, ἔγινε ἀποκλειστική μετάφραση ἀπό τή σελίδα τοῦ Ρωμαίικου Ὁδοιπορικοῦ σέ συνεργασία μέ ἀνεμβολίαστο Ἰατρό πού διετέλεσε σέ ἀναστολή, γιά τή διευκόλυνση κατανόησης τῶν ἰατρικῶν ὅρων.
Διαβάστε παρακάτω τήν ἀποκλειστική μετάφραση
καθώς καί τό ἀρχικό κείμενο στήν Ἀγγλική...

Ὁ ἐμβολιασμός γιά τόν Covid-19 μπορεῖ νά προκαλέσει πολλαπλή σκλήρυνση μέσῳ διασταυρούμενων ἀντιδρώντων CD4+ Τ κυττάρων πού ἀναγνωρίζουν τήν πρωτεΐνη ἀκίδα SARS-CoV-2 καί τά πεπτίδια μυελίνης.

Y. Qiu 1,
M. Batruch 2,
R. Naghavian 2,
I. Jelcic 2,
B. Vlad 1,
M. Hilty 1,
B. Ineichen 3,
J. Wang 1,
M. Sospedra 1,
R. Martin 1


1. University Hospital Zürich, Neurology, Zürich, Switzerland,
2. University Hospital Zürich, Zürich, Switzerland,
3. University Hospital Zürich, Neuroradiology, Zürich, Switzerland

Εἰσαγωγή: Ἡ λοίμωξη ἀπό τόν κορονοϊό SARS-CoV-2 μπορεῖ νά ὁδηγήσει σέ ἕνα εὐρύ φάσμα ἐκδηλώσεων ὀξείας καθώς καί χρόνιας νόσου. Τά ταχέως ἀναπτυσσόμενα ἐμβόλια εἶναι ἐξαιρετικά ἀποτελεσματικά στήν πρόληψη σοβαρῶν παθήσεων καί ἔχουν ἀποδειχθεῖ ἀσφαλῆ. Τόσο ἡ φυσική λοίμωξη ὅσο καί, σέ πολύ μικρότερο βαθμό, οἱ ἐμβολιασμοί πού βασίζονται σέ mRNA μπορεῖ νά συνοδεύονται ἀπό παροδικά αὐτοάνοσα φαινόμενα ἤ ἐμφάνιση αὐτοάνοσων νοσημάτων.

Κυριακή Ἁγίων Πάντων: Ὁμιλία περί ἀρετῆς (Ἀρχιεπίσκοπος Ἀστραχάν καί Σταυρουπόλεως Νικηφόρος Θεοτόκης)


(Ματθ. ι’ 32-33, 37-38, ιθ’ 27-30)Ποια είναι της αρετής η ανταπόδοσις;
Οι ενάρετοι τιμώνται και δοξάζονται μόνον εις τον ουρανόν εις την μέλλουσα ζωήν;
Εκτός από την δόξα και την τιμή, ποια άλλη είναι η αμοιβή του ενάρετου ανθρώπου;
Πότε ο πιστός γίνεται κατά χάριν θεός;
Ποιον έχουν βοηθό στον αγώνα τους οι ενάρετοι;
Μπορούν οι ενάρετοι να έχουν εξουσία και επί των στοιχείων της γης, του ουρανού, του θανάτου και πάσης της κτίσεως;
Ενώ γνωρίζουμε την ωφέλεια της αρετής γιατί την περιφρονούμε;
Πού πραγματικά βρίσκεται ο πλούτος, η δόξα, οι ανέσεις και η χαρά που αποζητούν οι άνθρωποι;

***

Ὁμιλία εἰς τὸ κατὰ Ματθαῖον Εὐαγγέλιον τῆς Α΄ Κυριακῆς

(Ἁγίων Πάντων)

Ἀρχιεπίσκοπος Αστραχὰν & Σταυρουπόλεως


Νικηφόρος Θεοτόκης

Πρὸς σκέψιν τῶν μεγάλων τῆς ἀρετῆς ἀνταποδημάτων διεγείρει τὸν νοῦν ἡμῶν τοῦ σημερινοῦ εὐαγγελίου ἡ ψυχοσωτήριος ὑπόθεσις. Διὰ τῶν λόγων τούτων «Ἑκατονταπλασίονα λήψεται καὶ ζωὴν αἰώνιον κληρονομήσει» (Ματθ. ιθ΄, 29), ἐφανέρωσεν εἰς ἡμᾶς ὁ Θεάνθρωπος, ὅτι οἱ ἐργάται τῆς ἀρετῆς καὶ εἰς τοῦτον τὸν κόσμον εἰσὶν ἔνδοξοι καὶ εἰς τὸν μέλλοντα αἰῶνα τρισμακάριοι. ὁ ἐνάρετος ἄνθρωπος οὐδόλως ζητεῖ τὰς τιμὰς καὶ περιποιήσεις τοῦ κόσμου, ἀλλ’ ὁ κόσμος τιμᾶ καὶ περιποιεῖται αὐτόν, ὅπου κι ἄν εὑρεθῇ καὶ εἰς ὁποίαν κατάστασιν τύχῃ. Αὐτοῦ εἰς πάντα καιρὸν καὶ εἰς πάντα τόπον, καθὼς ἡ σκιὰ τρέχει ὀπίσω ἡμῶν, ὅταν ἡμεῖς φεύγωμεν.

Φέρουσιν οἱ Ἰσμαηλῖται τὸν Ἰωσὴφ εἰς τὴν Αἴγυπτον. Ἐκεὶ ἀγοράζει αὐτὸν δ’ἀρχιευνοῦχος τοῦ βασιλέως, ὁ Πετεφρῆς. Αὐτός, ὡς ἄνθρωπος πλούσιος καὶ ἀξιωματικός, εἶχε βέβαια καὶ ἄλλους πολλοὺς καὶ ἀξίους δούλους, προετίμησεν ὅμως πάντων τῶν ἄλλων τὸν Ἰωσῆφ, κατέστησεν αὐτὸν κύριον τῆς οἰκίας αὐτοῦ, παρέδωκεν εἰς τὰς χείρας αὐτοῦ πάντα, ὅσα εἶχε. «Καὶ ἐπέτρεψε πάντα, ὅσα ἦν αὐτῷ εἰς χεῖρας Ἰωσήφ» (Γεν. μθ΄, 6). Ὥστε ὁ Ἰωσὴφ οὐκ ἔστι δοῦλος, ἀλλὰ κύριος τῆς οἰκίας τοῦ Πετεφρῆ καὶ δεσπότης τῶν ἄλλων δούλων. ὁ Πετεφρῆς οὐδεμίαν φροντίδα εἶχε περὶ τῶν ὑπαρχόντων αὐτοῦ, οὐδὲ ἔβλεπεν ἄλλο τι εἰμὴ τὸν ἄρτον, ὅν ἔτρωγε καθ’ ἡμέραν. «Καὶ οὐκ ἤδει τῶν καθ’ αὐτὸν οὐδέν, πλὴν τοῦ ἄρτου, οὗ ἤσθιεν αὐτός» (Γεν. μθ΄, 7). Ἀλλὰ πόθεν προετράπη ὁ Πετεφρῆς νὰ τιμήσῃ τόσον ἄνθρωπον ξένον, δοῦλον, ἠγορασμένον, νέον, ἀλλόγλωσσον, ἀλλογενῆ; Πόθεν ἐγνώρισε, λέγει ἡ θεία γραφή, ὅτι ὁ Θεὸς ἦν μετ’ αὐτοῦ. «ἤδει δὲ ὁ Κύριος αὐτοῦ, ὅτι Κύριος ἦν μετ’ αὐτοῦ» (Γεν. μθ΄, 8). Ἀλλὰ πῶς ἐγνώρισε τοῦτο; ἔβλεπε τὴν φρόνησιν τῆς ψυχῆς, τὴν σεμνότητα τοῦ λόγου, τὴν κοσμιότητα τοῦ ἤθους, ἔβλεπεν ἑνὶ λόγῳ τὴν ἀρετὴν τοῦ νέου. Διότι ἡ ἀρετὴ ἀστράπτει εἰς τὸ πρόσωπον, ἀκούεται εἰς τὰ λόγια, φαίνεται εἰς τὸ σχῆμα, καταλάμπει εἰς τὰ ἔργα. ἔβλεπεν ὅτι ἦλθεν εὐλογία Κυρίου εἰς πάντα τὰ ὑπάρχοντα αὐτοῦ ἀπ’ ἐκείνης τῆς ἡμέρας, ἀφ’ ἦς ὁ Ἰωσὴφ εἰσέβη εἰς τὸν οἶκον αὐτοῦ. Ἐκ τούτων, λοιπόν, γνωρίσας, ὅτι ὁ Ἰωσὴφ ἦν ἄνθρωπος τοῦ Θεοῦ καὶ ὁ Θεὸς ἦν μετ’ αὐτοῦ, ὑπερετίμησεν αὐτόν.

Ὑπάρχουν μόνο δύο φύλα:Ἕνας βιολόγος ἐξηγεῖ γιατί


Του CΟLΙΝ WRΙGΗΤ

Το τρανσεξουαλικό κίνημα έχει προκαλέσει σύγχυση σε πολλούς ευφυείς ανθρώπους ως προς το φύλο. Είναι οι κατηγορίες του ανθρώπινου φύλου κάτι το εμπειρικά πραγματικό, αμετάβλητο και δυαδικό ή είναι απλώς «κοινωνικές κατασκευές»; Το ερώτημα έχει επιπτώσεις στην πολιτική της νομικής και της υγειονομικής προστασίας των πολιτών, συμπεριλαμβανομένου του ζητήματος κατά πόσον άρρενες μπορούν να αγωνίζονται σε αθλήματα γυναικών, να κρατούνται σε γυναικείες φυλακές και να έχουν πρόσβαση σε χώρους που ιστορικά για λόγους δικαιοσύνης και ασφάλειας διαχωρίζονται με βάση το φύλο.

Όταν οι βιολόγοι λέμε ότι το φύλο είναι δυαδικό, εννοούμε κάτι απλό: υπάρχουν μόνο δύο φύλα. Αυτό ισχύει σε όλο το φυτικό και ζωικό βασίλειο. Το φύλο ενός οργανισμού ορίζεται από τον τύπο του γαμέτη του (σπέρμα ή ωάριο). Τα αρσενικά παράγουν σπερματοζωάρια ή μικρούς γαμέτες, τα θηλυκά ωάρια ή μεγάλους γαμέτες. Επειδή δεν υπάρχει τρίτος τύπος γαμετών, υπάρχουν μόνο δύο φύλα. Το φύλο είναι δυαδικό.

Τα βιολογικώς ερμαφρόδιτα άτομα, των οποίων τα γεννητικά όργανα εμφανίζονται διφορούμενα ή μικτά, δεν αναιρούν τη δυαδικότητα του φύλου. Πολλοί ιδεολόγοι του φύλου, ωστόσο, ισχυρίζονται λανθασμένα ότι η ύπαρξη τέτοιων οριακών καταστάσεων καθιστά τις κατηγορίες «αρσενικό» και «θηλυκό» αυθαίρετες και χωρίς νόημα. Στο βιβλίο της Οι ερμαφρόδιτοι και η ιατρική επινόηση του φύλου (1998), η ιστορικός της επιστήμης Άλις Ντρέγκερ γράφει:

Κληρικοί ἀμνηστεύουν τίς προγαμιαῖες σχέσεις καί ὠθοῦν νέους καί νέες στό Ἅγιο Ποτήριο!


Καρανίκας Παναγιώτης

Ἀκούγεται ἀπό ἔγκυρα χείλη ὅτι ἡ γραμμή τῶν περισσοτέρων μητροπόλεων τῆς Ἑλλάδος εἶναι νά μήν ἐμποδίζουν ἀπό τήν θεία κοινωνία οἱ πνευματικοί τούς νέους καί τίς νέες πού συνάπτουν καί διατηροῦν προγαμιαῖες σχέσεις, δηλαδή πορνεύουν κατά τήν ἐκκλησιαστική ὁρολογία. Πολύ φοβοῦμαι ὅτι σύντομα αὐτό θά ἐπεκταθεῖ καί στό θανάσιμο πάθος τῆς ὁμοφυλοφιλίας.

Ἐκσυγχρονιστές καί νεωτεριστές μητροπολῖτες καί ἱερεῖς ἐπιτίθενται φραστικά σέ παραδοσιακούς κληρικούς πού κωλύουν τούς πορνεύσαντες νέους καί νέες ἀπό τήν θεία μετάληψη. Τούς ζητοῦν νά βάλουν νερό στό κρασί τους καί νά συμβιβαστοῦν μέ τά νέα ἤθη· μέ τήν εὐλογοφανή δικαιολογία ὅτι οἱ ἐκκλησίες ἄδειασαν, ἐλάχιστοι πλέον μεταλαμβάνουν καί ὁπότε δέν πρέπει νά ἐμποδίζεται ἡ νεολαία ἀπό τό Ἅγιο Ποτήριο. Ἄλλοι πάλι «πνευματικοί» θεωροῦν ἀδύνατη τήν ἐγκράτεια καί σωφροσύνη τῶν νέων στήν ἐποχή μας, λόγῳ τῆς ἔντονης προκλητικότητας καί τῶν ἐρεθισμάτων σέ ὅλες σχεδόν τίς δραστηριότητες τῆς καθημερινότητάς μας. Καί ἔτσι εὐλογοῦν τήν προγαμιαία σχέση τοῦ πνευματικοῦ τους τέκνου, ἐπιτρέποντάς του κιόλας νά μεταλαμβάνει τά φρικτά μυστήρια χωρίς κανένα ἐνδοιασμό. Μήν ἐκπλαγοῦμε ἄν στό ἐγγύς μέλλον δοῦμε ἱερεῖς νά καλοῦν ἀπό τόν περίβολο τῶν ναῶν τούς περαστικούς νέους καί νέες νά προσέλθουν νά κοινωνήσουν τά ἄχραντα μυστήρια ἀνεξάρτητα ἀπό τό ἄν ἐξομολογοῦνται ἤ διάγουν ἀκόλαστο βίο.

Ποιμαντικὸ ἔργο


St. German,St. Columba,St. Faibhe,St. Cumine,St. Maelrhys of Bardsey

Ποιμαντικὸ ἔργο
Γράφει ὁ Κούμιαν: οἱ ἱερεῖς, ποὺ προΐστανται τῶν ἐκκλησιῶν, ὀφείλουν νὰ γνωρίζουν ὅτι ὁ κλῆρος τους εἶναι μὲ ἐκείνους, στοὺς ὁποίους ἔγιναν αἰτία νὰ συγχωρηθοῦν οἱ ἁμαρτίες. Τί ἄλλο λοιπὸν γίνεται αἰτία νὰ συγχωρηθοῦν οἱ ἁμαρτίες, ἀπὸ τὸ νὰ δέχεσαι τὸν ἁμαρτωλό, καὶ μὲ ὑπομνήσεις, παραινέσεις, διδασκαλία καὶ καταρτισμὸ νὰ τὸν ὁδηγεῖς στὴ μετάνοια, νὰ τοῦ διορθώνεις τὸ σφάλμα, νὰ τὸν ἀπαλλάσσεις ἀπὸ κακίες, καὶ νὰ τὸν καθιστᾶς εὐάρεστο στὸν Θεὸ μετὰ τὴ μεταστροφή του;



ΚΕΛΤΙΚΟ ΛΕΙΜΩΝΑΡΙΟ

Ἀρχιμανδρίτου Χρυσοστόμου

Καθηγουμένου Ἱερᾶς Μονῆς Φανερωμένης Νάξου


https://wra9.blogspot.com/2023/06/blog-post_12.html

15 Ἰουνίου. Ἀμὼς προφήτου (η ́ αἰ. π.Χ.), Ἀχαϊκοῦ καὶ Στεφανᾶ ἀποστόλων, Ἱερωνύμου ὁσίου (†420), Αὐγουστίνου ἐπισκόπου Ἱππῶνος (†430). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Πέμ. β΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Ῥωμ. ε´ 10-16).

Ρωμ. 5,10          εἰ γὰρ ἐχθροὶ ὄντες κατηλλάγημεν τῷ Θεῷ διὰ τοῦ θανάτου τοῦ υἱοῦ αὐτοῦ, πολλῷ μᾶλλον καταλλαγέντες σωθησόμεθα ἐν τῇ ζωῇ αὐτοῦ·

Ρωμ. 5,10                  Διότι εάν, ενώ ήμεθα εχθροί, εσυμφιλιώθημεν με τον Θεόν δια του σταυρικού θανάτου του Υιού του, πολύ περισσότερον τώρα, που έχομεν συμφιλιωθή, θα σωθώμεν δια μέσου του ζώντος αιωνίως πλησίον του Θεού Κυρίου, αρχιερέως και μεσίτου ημών Ιησού Χριστού.