Σελίδες

Παρασκευή 28 Ιουλίου 2023

Ἀσκητές μέσα στόν κόσμο Β’: Μοναχός Δημήτριος (Σολωμός)


Ο μακαριστός Σολωμός [1] -και μετέπειτα Δημήτριος μοναχός- καταγόταν από το χωριό Κρίτου Μαρόττου της Κύπρου. Γεννήθηκε το έτος 1859. Παντρεύτηκε την Παρασκευή Χριστοδούλου Πούλλου και κατοίκησαν στο χωριό Φύτη της Πάφου. Απέκτησαν πέντε παιδιά. Στην γέννα του πιο μικρού, του Χριστοδούλου, η Παρασκευή εκοιμήθη και ο Σολωμός έμεινε χήρος από την ηλικία των 43 ετών. Με πίστη στον Θεό υπέμεινε τις δυσκολίες, τίμησε την χηρεία του, μεγάλωσε και αποκατέστησε τα παιδιά του.

Ήταν ψάλτης και είχε πολλή αγάπη για την Εκκλησία και την λατρεία. Διάβαζε πολύ, κυρίως τα εκκλησιαστικά βιβλία, και έλεγε χαρακτηριστικά: «Ο ανθός των χαρτιών είναι το Ψαλτήρι». Δηλαδή, το καλύτερο από όλα τα βιβλία της Εκκλησίας, αυτά που έχει ο ψάλτης στο αναλόγιο, είναι το Ψαλτήρι.

Τόσο ενδιαφέρον και τόση αγάπη είχε για την Εκκλησία και τις ακολουθίες, ώστε όταν ερχόταν από το χωράφι, άφηνε τα βόδια να μπουν στον σταύλο, πλενόταν και χωρίς να αλλάξη ρούχα πήγαινε στην Εκκλησία. Τα περισσότερα του ψάλτη τα είχε μάθει απ’ εξω.

Ήταν άνθρωπος του Θεού και προσευχόταν πολύ. Άφησε μνήμη αγίου ανθρώπου. Επιβλήθηκε στην συνείδηση των ανθρώπων του χωριού και των γύρω χωριών, ως ο Γέροντας του χωριού. Παρόλο που δεν ήταν ιερωμένος, έχαιρε μεγάλου σεβασμού. Έτρεχαν και από τα περίχωρα να τον συμβουλευθούν ή να του ζητήσουν να προσευχηθή για να γίνουν καλά οι ίδιοι ή τα ζώα τους. Ο λόγος του ήταν σεβαστός, αποδεκτός από όλους και είχε βαρύτητα. Έλεγαν, «το είπε ο Χατζη-Σολωμός»[2], και το εδέχοντο χωρίς δεύτερη κουβέντα.

Πολύ ελυπείτο όταν έβλεπε ανθρώπους να είναι αδιάφοροι στα πνευματικά, και προσπαθούσε να κίνηση το ενδιαφέρον τους. Στο σπίτι του είχε «ανεμοδούλαπο» με το οποίο έβγαζαν τους σπόρους από το βαμβάκι. Πήγαιναν οι γυναίκες του χωριού με την σειρά να καθαρίσουν το βαμβάκι από τους κόκκους. Ο Χατζη-Σολωμός δεν έχανε την ευκαιρία και τις μιλούσε για πνευματικά θέματα. Αυτές όμως ήταν αγράμματες και δεν έδειχναν ενδιαφέρον, αλλά πρόσεχαν να τελειώσουν την δουλειά τους. Αυτός απογοητευμένος από την αδιαφορία τους έλεγε: «Σας μιλώ, σας μιλώ, αλλά ο νους σας γυρίζει αλλού».

Ἡ θαυματουργός Ἁγία Μαρίνα στό Θησεῖο.Οἱ ὅμορφες παραδόσεις καί ἕνα θαῦμα τοῦ 1911


Έχουμε γράψει πολλά για την «Κυρά του Θησείου», τον Ναό που στέκει καμαρωτός κάτω από το Αστεροσκοπείο.
Κάποτε ανήμερα της γιορτής, δηλαδή 17 Ιουλίου, εκεί γινόταν το μεγαλύτερο πανηγύρι των Αθηνών. Με κάθε μέσον έφθαναν πιστοί από τα γύρω χωριά, τα Μεσόγεια και το Κατάδεμα, για να ανάψουν ένα κερί στην Αγία και να προσευχηθούν για την υγεία των παιδιών τους. Διότι η Αγία Μαρίνα θεωρείται προστάτις των παιδιών. Την αποκαλούσαν δε και την αποκαλούν «θαυματουργή».
Είναι πολλές οι λαϊκές παραδόσεις, οι θρύλοι αλλά και οι καταγεγραμμένες περιπτώσεις θαυμάτων που έχουν σημειωθεί. Ένα τέτοιο θαύμα έγινε και το 1911 και συγκλόνισε τους πιστούς.

Ήταν απόγευμα Σαββάτου και ανάμεσα στο πλήθος των πιστών βρισκόταν και η Καλλιόπη Κουνάδη, ένα κορίτσι που είχε χάσει τη φωνή του. Κοντά της η μητέρα της, η οποία προσευχόταν στην Αγία να σώσει το παιδί της. Το γεγονός ότι οι γιατροί την είχαν απογοητεύσει πως το κορίτσι δεν θα έβρισκε τη φωνή του, είχε βυθίσει την οικογένεια σε απελπισία. Έντρομη η μητέρα είδε το κορίτσι να καταλαμβάνεται από σπασμούς. Άρχισε αμέσως να φωνάζει ζητώντας βοήθεια.
Ολόκληρη η εκκλησία αναστατώθηκε. Ψιθυρισμοί, δεήσεις ακούγονται από παντού και μερικές γυναίκες φωνάζουν:
» Λίγο αγιασμό, λίγο αγιασμό».

Ἡ ἀναίδεια τῆς γυμνότητας (Λάμπρος Κ. Σκόντζος, Θεολόγος – Καθηγητής)

Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού, σε μία από τις πιο όμορφες και απολαυστικές εποχές του χρόνου.

Αλλά δυστυχώς, σε αυτή την εποχή πλεονάζει η αμαρτία, κύρια από την γυμνότητα και την δημόσια αναισχυντία.

Με πρόσχημα τη ζέστη, η πλειοψηφία των ανθρώπων γδύνονται και παρουσιάζονται δημόσια ημίγυμνοι, ή και ολότελα γυμνοί, χωρίς την παραμικρή αιδώ, χωρίς ντροπή, χωρίς να λογαριάζουν ότι έτσι προκαλούν και σκανδαλίζουν συνανθρώπους τους.

Δια της προκλητικής τους ενδυμασίας, κύρια οι γυναίκες, σκανδαλίζουν και σκορπούν την αμαρτία στους συνανθρώπους τους, οδηγούν χωρίς να το συναισθάνονται και χωρίς τύψεις, στην κόλαση!

Δυστυχώς στις μέρες μας η αμαρτία έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις και η αποστασία από το Θεό είναι πρωτοφανής.

Η αναίδεια βρίσκεται σε επικίνδυνο σημείο. Η αμαρτία διαπράττεται δημόσια χωρίς ίχνος ντροπής. Αντίθετα η σωφροσύνη, η αιδώς και γενικά η αρετή θεωρούνται ξεπερασμένα και οι άνθρωποι που τα ακολουθούν θεωρούνται καθυστερημένοι, αναχρονιστικοί. Η αμαρτία θεωρείται πρόοδος.

Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, ο κινηματογράφος, η τηλεόραση, το διαδίκτυο, αλλά και οι δρόμοι, οι παραλίες, οι τόποι διασκέδασης και λοιπά, είναι παραδομένοι και υπηρετούν, την αναίδεια, αποθεώνουν την γύμνια και την αμαρτία. Ηθοποιοί συναγωνίζονται στην γύμνια και δίνουν το κακό παράδειγμα στο φιλοθεάμον κοινό.

Τα παιδιά μας κατάντησαν να μιμούνται πιστά τα ινδάλματα της έβδομης τέχνης, τα οποία προωθούν την αμαρτία και την λανσάρουν, ως «πρόοδο» στα ανύποπτα και ανώριμα παιδιά.

Η αιδώς σε όλες τις εποχές ήταν βασικό στοιχείο της κοινωνικής ηθικής και η αναίδεια δείγμα ηθικής κατάπτωσης.

Παθολογία, νόσος καί θνησιμότητα μετά ἀπό ἐμβολιασμό μέ SARS-COV-2 (Covid-19) «ἐμβόλιο».


Μία εν τω βάθει ανάλυση του αίματος των εμβολιασμένων με Covid-19 mRNA/DNA-βασισμένες ενέσεις
&
Προτεινόμενες ρυθμίσεις ασφαλείας αίματος μετά από το παγκόσμιο πρόγραμμα εμβολιασμού με Covid-19 mRNA/DNA βασισμένα «εμβόλια».

ΕΛΠΙΔΑ ΖΩΗΣ
Δέσποινα Θάνου – Προσωρινή Πρόεδρος Σωματείου «ΕΛΠΙΔΑ ΖΩΗΣ»

Περιεχόμενα

Κατάλογος Εικόνων 4

Εισαγωγή 5

Πλαίσιο 6

Θνησιμότητα και νόσος μετά τον εμβολιασμό με τα βιογενετικά προϊόντα «εμβολίου» για τον Covid-19 7

Καρδιακές ανωμαλίες/θρόμβωση μετά από ένεση με τα προϊόντα «εμβολίων» με βάση το «mRNA/DNA» για τον Covid-19 7

Εμβρυϊκοί θάνατοι και κυτταροτοξικές επιδράσεις μετά από ένεση εγκύων μητέρων με τα προϊόντα «mRNA/DNA εμβολίου» για τον Covid-19 8

Επιπολασμός Καρκινογένεσης μετά από εμβολιασμό με τα βιογενετικά προϊόντα «εμβολίων» για τον Covid-19 9

Αλλαγές στο ανθρώπινο DNA με τα προϊόντα «εμβολίου» για τον Covid-19 που βασίζεται σε mRNA/DNA 9

Κυτταροτοξικότητα αίματος μετά τον εμβολιασμό με το «εμβόλιο» για τον Covid-19: Προκαταρκτικές μελέτες και θεραπείες του 2021 10

Μελέτες κριτικά αξιολογημένες από ομότιμους του 2022 12

Η τοξικότητα της Πρωτεϊνης Ακίδας μετά τη χορήγηση του «εμβολίου» Covid-19 14

Περιεχόμενα του Covid-19 mRNA/DNA εμβολίου 16

Ιστοπαθολογική ανάλυση σε νεκροτομή του ιστού που περιείχε ξένα μεταλλικά σωματίδια εμβολιασμένων ασθενών. 17

Μελέτες ατομικών περιπτώσεων μετάγγισης αίματος με εμβολιασμένο αίμα (με τα «εμβόλια» κατά της Covid-19) 18

Συμπεράσματα και συστάσεις 18

Ὁ Πατριάρχης Μόσχας γιά τίς διώξεις στή Λαύρα τῶν Σπηλαίων τοῦ Κιέβου


Ο Πατριάρχης Μόσχας και Πασών των Ρωσσιών Κύριλλος προέβη σε δήλωση για τις απόπειρες εκδιώξεως των πιστών από τη Λαύρα των Σπηλαίων του Κιέβου.


Η ουκρανική κυβέρνηση προχώρησε σε βίαιες ενέργειες, που αποβλέπουν στην τελική εκδίωξη των πιστών της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας από τη Λαύρα των Σπηλαίων του Κιέβου. Η βία ασκείται ακόμη και εναντίον ειρηνικών πολιτών, οι οποίοι κατέφθασαν στη μονή για να υπερασπιστούν το δικαίωμά τους να προσεύχονται στο πολύτιμο ιερό καθίδρυμα της καρδιάς τους.

Η Λαύρα των Σπηλαίων του Κιέβου, η παλαιότερη ιερά μονή της Ρωσικής Ορθοδοξίας, χρειάστηκε να αντιμετωπίσει τις άθεες διώξεις κατά την περίοδο της ΕΣΣΔ. Τον 20ό αι. οι θεομάχοι σφράγισαν τη Λαύρα δύο φορές. Για πρώτη φορά τη δεκαετία του 1920, όταν όπως και σήμερα η μοναστική αδελφότητα υφίστατο σταδιακό εκτοπισμό από το νεοσύστατο «ιστορικό-πολιτιστικό εθνικό πάρκο», που ολοκληρώθηκε με την πλήρη διάλυση της μονής. Μερίδα των αδελφών εκτελέσθηκε, πολλοί φυλακίσθηκαν ή εξορίσθηκαν, ενώ η Λαύρα λεηλατήθηκε. Τη δεκαετία του 1940 αναγεννήθηκε ο μοναχικός βίος, αλλά η μονή έκλεισε ξανά την εποχή των νέων αντιεκκλησιαστικών διώξεων, τη δεκαετία πλέον του 1960.

28 Ἰουλίου. Προχόρου, Νικάνορος, Τίμωνος καὶ Παρμενᾶ τῶν ἀποστόλων. Εἰρήνης ὁσίας Χρυσοβαλάντου, Παύλου ὁσίου τοῦ Ξηροποταμηνοῦ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἁγίων, Κυρ. μυροφόρων (Πρξ. ς΄ 1-7).

Πραξ. 6,1           Ἐν δὲ ταῖς ἡμέραις ταύταις πληθυνόντων τῶν μαθητῶν ἐγένετο γογγυσμὸς τῶν Ἑλληνιστῶν πρὸς τοὺς Ἑβραίους, ὅτι παρεθεωροῦντο ἐν τῇ διακονίᾳ τῇ καθημερινῇ αἱ χῆραι αὐτῶν.

Πραξ. 6,1                  Κατά τας ημέρας δε αυτάς, καθώς ηύξανε ο αριθμός των πιστών, οι Εβραίοι Χριστιανοί, οι οποίοι κατήγοντο από ξένας περιοχάς και ωμιλούσαν την ελληνικήν γλώσσαν και ελέγοντο Ελληνισταί, ήρχισαν να γογγύζουν και να παραπονούνται εναντίον των Εβραίων Χριστιανών της Ιουδαίας, διότι αι χήραι αυτών παρεμερίζοντο και παρημελούντο εις την καθημερινήν υπηρεσίαν της διανομής τροφών και βοηθημάτων.

Τό ἀρχαιότερο στήν Κύπρο εἰκόνισμα τῆς Ἁγίας Μαρίνας, 6ου πρός 7ου αἰῶνα


Το αρχαιότερο στην Κύπρο εικόνισμα της Αγίας Μαρίνας, 6ου προς 7ου αιώνα εικονίζει την Αγία Μαρίνα να στέκει ολόσωμη, αιωρούμενη με τα χέρια της υψωμένα σε θέση δέησης και γύρω της να εικονίζονται γεγονότα από το αγιομαρτύριό της!Διπλής όψεως το εικόνισμα φέρει στο πίσω μέρος του τον Άη Γιώρκη τον Καππαδόκη να κρατεί ένα παιδάκι στην απουσία του δράκοντα!

Νά εἴμαστε ἄγρυπνοι.


Να είμαστε άγρυπνοι. Ένα μεγάλο πλήθος ανθρώπων κοιμάται βαθύ ύπνο. Πάρα πολλοί δυστυχισμένοι συνάνθρωποί μας ζουν μέσα σ' ένα αδιαπέραστο πνευματικό σκότος, κολυμπάνε στα πάθη και τις επιθυμίες τους. Ο Κύριος θέλει να Τον υπακούμε σε όλα. Να είμαστε ταπεινοί και να μιμούμαστε Αυτόν.


Άγιος Λουκάς Κριμαιας


https://proskynitis.blogspot.com/2023/07/blog-post_51.html