Σελίδες

Γερο-Ἰσαάκ, νά πάρουμε τίς νέες ταυτότητες;


Επάνω μία αυτοσχέδια ξύλινη σκαλίτσα έκοβε με ένα παλαιό κλαδευτήρι τα ώριμα πορφυρά σταφύλια από την κληματαριά του κελιού του, ο γερο-Ισαάκ .

Σταθήκαμε και μείς ακάλεστοι κάτω από την σκιερή δροσιά της και αφού τον χαιρετίσαμε τον ρωτάμε με αγωνία:

-Πάτερ, να πάρουμε τις νέες ταυτότητες. Τί λέτε;

Μας κοίταξε με γλυκό φιλόξενο βλέμμα, αν και τον διακόπταμε και μας απαντά με ζέση.

-Όχι και πάλι όχι, χτυπώντας το πόδι του στην σκάλα, έτοιμη να γύρει και να πέσει.

-Μα Πάτερ, γιατί όχι; Γιατί όλο τόσο αρνητικοί είσαστε οι Καλόγεροι; Ρώτησε ένας λίγο οξύθυμος και ισχυρογνώμων προσκυνητής από την παρέα μας. Σαν τον Μεταξά και εσείς όλο ΟΧΙ λέτε.

-Παιδάκι μου, όταν τίθεται πειρασμός και σκάνδαλο για την ψυχή και την σωτηρία της τότε και Μεταξάδες γινόμαστε δίχως μεταξωτά λόγια που να γαργαλίζουν τα αυτιά.

-Και πού είναι το δαιμονικό σε αυτές τις νέες ταυτότητες;

Ὁ ἅγιος πατήρ ἡμῶν Ἰωάννης Καλαΐδης καί τό μεγάλο διορατικό χάρισμά του.


Η κυρία Ελένη Νικήτα, από τον Προβατά Σερρών, μας έστειλε την παρακάτω επιστολή, την οποία και δημοσιεύουμε.

«Είχα ακούσει για τον Παππούλη από μία φίλη μου, πόσο διορατικός ήταν και από τότε πηγαίναμε τακτικά στο Νεοχώρι. Όταν είχα κάποιο πρόβλημα πήγαινα στην εκκλησία και όταν θυμιάτιζε έλεγα από μέσα μου: «Σε παρακαλώ Παππούλη μου σε έχω ανάγκη, σε χρειάζομαι.» και του έλεγα το πρόβλημά μου. Παρόλο που κοίταζε κάτω, σήκωνε τα ματάκια του και με κοίταζε. Δεν καθόμουν ποτέ να του μιλήσω για να μην τον κουράσω γιατί τον περίμεναν πολλοί! Ένιωθα ότι μου έλυνε τα προβλήματά μου και μόνο που με κοίταζε.

Η κόρη μου ήταν 18 ετών και είχε όζο στον θυρεοειδή. Πήγαμε, κάναμε παρακέντηση και μας είπαν ότι θα το παρακολουθούμε και ότι δεν είναι κάτι. Εμείς ως γονείς φοβηθήκαμε πολύ και αμέσως σκέφτηκα τον καλό μου τον Παππούλη, τον γιατρό της καρδιάς μου! Είπα στη φίλη μου: «Τώρα θα με πας! Θα τον ενοχλήσω!», αν και ήταν πάντα με το χαμόγελο και ακούραστος!

Πήγαμε. Ήταν ξαπλωμένος και ανήμπορος στο κρεβατάκι του. Μας δέχτηκε χαμογελαστός και διάβασε ευχή στο παιδί μου. Την έπιασε στο λαιμό της και είπε: «Δεν είναι τίποτα! Μη στεναχωριέστε! Οι άγιοι Ραφαήλ, Νικόλαος και Ειρήνη Θα βοηθήσουν! Να κάνεις ευχέλαιο, να πίνει κάθε μέρα από το λαδάκι. και να λέει την προσευχούλα.» (Ευχή του Ευχελαίου που συνιστούσε ο πατήρ Ιωάννης).

Ἠλεκτρικά Ὀχήματα: Μἰα Τεράστια Ἀπάτη


Ηλεκτρικά Οχήματα: Μια Εξελισσόμενη Περιβαλλοντική Καταστροφή.

Νέα μελέτη επιβεβαιώνει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι χειρότερα για το κλίμα από τα αυτοκίνητα ντίζελ.

Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι μια εξελισσόμενη περιβαλλοντική καταστροφή και ενώ πάρα πολλοί υπεύθυνοι, οι οποίοι είναι ανίκανοι να κατανοήσουν βασικούς τομείς όπως τα οικονομικά, τα μαθηματικά, το περιβάλλον και την επιστήμη γύρω από αυτά, χαράζουν την πορεία προώθησής τους.

Μήπως η κατάρρευση των τιμών των ηλεκτρικών οχημάτων το 2023 σηματοδοτεί την αυξανόμενη συνειδητοποίηση της περιβαλλοντικής καταστροφής που εκτυλίσσεται από τα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία απαιτούν συνεχώς περισσότερες επισκευές δρόμων, καθώς και την εκμετάλλευση της γης (με την χρήση δουλεμπορικής παιδικής εργασίας), προωθώντας τις υψηλότερες τιμές ηλεκτρικής ενέργειας και τη μετάβαση από τη μία τοξική εκπομπή καυσαερίων στην άλλη;

Μετά από μια χρονιά ρεκόρ το 2022, κατά την οποία τα ηλεκτροκίνητα οχήματα δοκιμάστηκαν στην πράξη, η Κίνα απέσυρε τις επιδοτήσεις της για αυτά!

“Καθώς το 2022 έφτασε στο τέλος του, η επιδότηση της Κίνας για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα είχε τη μεγαλύτερη πτώση από το 2019, καθώς μειώθηκε στο μηδέν από 12.600 γουάν/μονάδα. Αυτή ήταν υπερδιπλάσια από τη μείωση των 5.400 γουάν/μονάδα το 2022 και των 4.500 γουάν/μονάδα το 2021”.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της S&P Global Mobility, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά περίπου 36% σε ετήσια βάση το 2022. Η δυναμική αυτή, ωστόσο, κινδυνεύει το 2023 λόγω διαφόρων παραγόντων όπως το τέλος των επιδοτήσεων της Κίνας, η ενεργειακή κρίση της Ευρώπης και ο συνακόλουθος πληθωρισμός, καθώς και οι φόβοι για ύφεση της κρίσης στις ΗΠΑ.

Η κατασκευή εξαρτημάτων για ηλεκτρικά οχήματα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από πρώτες ύλες που παράγονται με τη χρήση δουλεμπορίου σε χώρες όπως το Κονγκό. Το 72% του κοβαλτίου που χρησιμοποιείται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προέρχεται από το Κονγκό και στην Κίνα, η ενέργεια άνθρακα που απαιτείται για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας σε 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα παράγει 3 φορές την ρύπανση από 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης.

Ακόμα και η αριστερή εφημερίδα Guardian, τον Νοέμβριο του 2019, επεσήμανε το κόστος της “πράσινης” ατζέντας στην ΕΕ, η οποία επιδιώκει την εκδίωξη του κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) από την ΕΕ έως το 2030.

“Είναι τα ηλεκτρικά οχήματα πραγματικά τόσο φιλικά προς το κλίμα;” | Hans-Werner Sinn | The Guardian

“Η φόρμουλα της ΕΕ δεν είναι παρά μια τεράστια απάτη. Τα ηλεκτρικά οχήματα εκπέμπουν επίσης σημαντικές ποσότητες CO2, με τη μόνη διαφορά ότι τα καυσαέρια απελευθερώνονται σε απόσταση – δηλαδή στο εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας. Όσο οι μονάδες ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα ή φυσικού αερίου χρειάζονται για να εξασφαλίσουν την παροχή ενέργειας κατά τη διάρκεια των “σκοτεινών περιόδων”, όταν δεν φυσάει ο άνεμος και δεν λάμπει ο ήλιος, τα ηλεκτρικά οχήματα, όπως και τα οχήματα εσωτερικής καύσης, λειτουργούν εν μέρει με υδρογονάνθρακες. Και ακόμη και όταν φορτίζονται με ηλιακή ή αιολική ενέργεια, χρησιμοποιούνται τεράστιες ποσότητες ορυκτών καυσίμων για την παραγωγή μπαταριών EV στην Κίνα αλλά και αλλού, αντισταθμίζοντας την υποτιθέμενη μείωση των εκπομπών. Ως εκ τούτου, η παρέμβαση της ΕΕ δεν είναι πολύ καλύτερη από μια συσκευή αποκοπής για ένα σύστημα ελέγχου των εκπομπών”.

“Οι άνθρωποι που μας υπόσχονται “Net Zero” είναι ανίδεοι σχετικά με την αποθήκευση ενέργειας” – Climate Change Dispatch

Είναι επίσης αμφίβολο το εάν οι “πράσινοι” οικολόγοι καταλαβαίνουν την βασική δομή για το κόστος της “ηλεκτροκίνησης”, πόσο μάλλον για οτιδήποτε αφορά της σχέση της με το κλίμα.

Οι τιμές των μεταχειρισμένων και των νέων EV έχουν μειωθεί κατά 30-40%.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, η Toyota Motor, απολύει εργαζομένους στην Κίνα, καθώς η εταιρεία αγωνίζεται να διατηρήσει την διαφορά στην μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο.

“Η Toyota λάνσαρε το bZ4X στην Κίνα τον Οκτώβριο του 2022 με αρχική τιμή 199.800 γουάν (περίπου 19.000 δολάρια). Ωστόσο, αφού αρκετοί ηγέτες της αγοράς, όπως η BYD και η Tesla, μείωσαν τις τιμές, η Toyota δεν κατάφερε να κερδίσει έδαφος. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε 3.844 μοντέλα bZ4X στην Κίνα μέχρι τον Ιανουάριο, αντιπροσωπεύοντας μόλις το 0,26% της αγοράς EV της Κίνας”.

Η Ford θα χάσει 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια από τα EVs φέτος, από 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι, ενώ η Porsche παραμένει στο στόχο των πωλήσεων των EV παρά την πτώση των πωλήσεων Taycan.

“…Η ανάπτυξη έχει εξασθενήσει εδώ και σχεδόν δύο χρόνια. Μετά την πτώση των πωλήσεων Taycan κατά 16% πέρυσι στις 34.801 μονάδες, η Porsche το απέδωσε σε “εμπλοκές στην αλυσίδα εφοδιασμού και στην περιορισμένη διαθεσιμότητα εξαρτημάτων”.

Η τάση αυτή συνεχίστηκε και φέτος, με τις πωλήσεις του Taycan EV να υποχωρούν άλλο ένα 4,7% το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε 17.991 (έναντι 18.777 το πρώτο εξάμηνο του 2022). Αυτή είναι μια εικόνα της σημερινής κατάστασης της αγοράς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Τα δε ηλεκτρικά ημιφορτηγά δεν έχουν καμία τύχη, διότι, με το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος των 80.000 λιβρών θα πρέπει να θυσιάσουν το βάρος του φορτίου για τις βαριές μπαταρίες.

“Ένα ημιφορτηγό μαζί με το φορτίο του μπορεί νόμιμα να ζυγίζει το πολύ 80.000 κιλά. Μια μπαταρία για ένα ηλεκτρικό φορτηγό μπορεί να είναι έως και 16.000 κιλά”, σύμφωνα με πρόσφατο ρεπορτάζ του CNBC. Αυτό είναι σχεδόν το ένα τέταρτο του συνολικού βάρους του φορτηγού.

Το ηλεκτρικό ημιφορτηγό eCascadia, το οποίο κυκλοφόρησε πέρυσι από τον κατασκευαστή φορτηγών Freightliner, ζυγίζει έως και 4.000 κιλά περισσότερο από ένα κανονικό φορτηγό ντίζελ.

Τι άλλο λοιπόν ΔΕΝ συνυπολογίζεται στην εξίσωση;

Η φθορά των δρόμων και των αυτοκινητοδρόμων.

Παράγοντες που επηρεάζουν τη διάρκεια ζωής των ασφαλτοστρωμένων οδών: Ayres (ayresassociates.com)
“Σε ολόκληρη τη χώρα, το ένα τρίτο των αυτοκινητοδρόμων και των μεγάλων δρόμων μας είναι σε κακή κατάσταση, σύμφωνα με την TRIP, μια μη κερδοσκοπική ερευνητική ομάδα για τις μεταφορές.”

Υλικά κατασκευής και αναμενόμενη διάρκεια ζωής:

Πρώτα απ’ όλα: τα αρχικά υλικά κατασκευής. Σύμφωνα με το Εγχειρίδιο Ανάπτυξης Εγκαταστάσεων του WisDOT, οι δρόμοι από σκυρόδεμα έχουν αναμενόμενη διάρκεια ζωής περίπου 25 ετών. Οι ασφαλτοστρωμένοι δρόμοι είναι πιθανό να διαρκέσουν περίπου 18 χρόνια. Τα πραγματικά αποτελέσματα, ωστόσο, εξαρτώνται από περισσότερα από τα χαρακτηριστικά απόδοσης του σκυροδέματος έναντι της ασφάλτου. Κατά την εκτίμηση της διάρκειας ζωής των δρόμων, πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη πρόσθετους παράγοντες.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους οι δρόμοι φθείρονται. Το θέμα είναι ότι η μετάβαση σε πολύ βαρύτερα EV πρόκειται να επιταχύνει την υποβάθμιση της ποιότητας των αυτοκινητοδρόμων – μειώνοντας τη διάρκεια ζωής από τα 25 και 18 χρόνια.

Αυτό θα απαιτήσει πολύ περισσότερο προγραμματισμό για την επισκευή των δρόμων ΚΑΙ αυξημένο κόστος για τα υλικά που χρησιμοποιούνται στην οδοποιία – σκυρόδεμα, τσιμέντο και άσφαλτο. Θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε μια εκτίμηση “περιβαλλοντικών επιπτώσεων” που να περιλαμβάνει ΟΛΕΣ τις επιπτώσεις της προμήθειας των συστατικών του καθενός – όπως ο ασβεστόλιθος και το πετρέλαιο στην άσφαλτο.

Αυτό μας φέρνει σε ένα άλλο είδος παράπλευρης απώλειας – τα μικροπλαστικά. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποβάλλουν σωματίδια ελαστικών στο έδαφος, τον αέρα και το νερό.

“Για άλλη μια φορά, η αναζήτηση ενός πιο βιώσιμου μέλλοντος προσκρούει στον καπιταλισμό. Οι κατασκευαστές ηλεκτροκίνητων οχημάτων επόμενης γενιάς ετοιμάζονται και προετοιμάζονται για ένα ηλεκτρικό μέλλον. Αλλά τα χρήματα και η ζήτηση βρίσκονται στα φορτηγά και τα SUV. Τα ηλεκτρικά οχήματα, που είναι από τη φύση τους βαρύτερα λόγω της μπαταρίας, αναμένεται να ‘καταναλώνουν’ τα ελαστικά με πολύ μεγαλύτερο ρυθμό, αποβάλλοντας τα μικροπλαστικά, που βρίσκουν το δρόμο τους στον αέρα, στις υδάτινες οδούς και στην τροφική αλυσίδα”.

Η έκρηξη των μικρο- και νανοπλαστικών είναι ένα κλιμακούμενο γεγονός που καταστρέφει το είδος και επηρεάζει ΌΛΗ την ζωή στην γη.

Συγκεντρώστε όλες αυτές τις πληροφορίες συνολικά και αναρωτηθείτε “έχουν οι πολιτικοί κάποια ιδέα της μεγάλης ηλεκτρικής πράσινης εικόνας;”.
Ρητορική η ερώτηση…
***
@Ιών Μάγγος / terrapapers.com / 2020

Κυριακή ΙΓ Ματθαίου:«Μηνύματα ἀφυπνίσεως, ἑδραιώσεως, ἀνδρείας καί ἰσχύος». Π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος


ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΓ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ[: Α΄Κορ. 16,13-20]

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

με θέμα:

«ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΑΦΥΠΝΙΣΕΩΣ, ΕΔΡΑΙΩΣΕΩΣ, ΑΝΔΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΧΥΟΣ»

[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 28-8-1988]

[Β201]

Τελειώνοντας, αγαπητοί μου, την Α΄ του επιστολή στους Κορινθίους ο Απόστολος Παύλος τούς γράφει: «Γρηγορεῖτε, στήκετε ἐν τῇ πίστει, ἀνδρίζεσθε, κραταιοῦσθε». Με τα τέσσερα αυτά δυνατά ρήματα, σε τόνο προστακτικής και συνεπώς εντολής, θέλει να αφυπνίσει τους Κορινθίους από τον πνευματικόν λήθαργον και την επιπολαιότητά των, τόσον εις την πίστιν, όσο και εις την πνευματικήν ζωήν. Και φυσικά αυτές οι προστακτικές, δηλαδή εντολές, αποτείνονται προς όλους τους Χριστιανούς, όλων των εποχών και συνεπώς και της εποχής μας.

Γρηγορείτε. Μένετε ξύπνιοι. «Γρηγορέω-γρηγορῶ», μένω ξύπνιος. Πρόκειται για ένα εγερτήριο σάλπισμα από τον πνευματικόν ύπνον και πνευματικόν λήθαργον. Ο Χριστιανός και κάποτε ολόκληρη η τοπική Εκκλησία, μπορεί να καταληφθεί από μια νωχέλεια, από μια ακηδία, από μια πνευματική ανεμελιά, που να θυμίζει ύπνο. Και μία εικόνα αυτής της υπνηλίας, αν και σωματικής, όμως εικόνα της πνευματικής υπνηλίας, είναι εκείνος ο κάρος, δηλαδή εκείνος ο νυσταγμός, εκείνη η νάρκη που είχε καταλάβει τους ένδεκα μαθητάς στον κήπο της Γεθσημανή. Όταν ο Κύριος τους είπε : «Οὕτως οὐκ ἰσχύσατε μίαν ὥραν γρηγορῆσαι μετ' ἐμοῦ! (: Έτσι λοιπόν; Ούτε μια ώρα δεν μπορέσατε να μείνετε ξυπνητοί μαζί μου;). Γρηγορεῖτε καί προσεύχεσθε, ἵνα μή εἰσέλθητε εἰς πειρασμόν (:Μένετε ξυπνητοί. -Κι εδώ βεβαίως εννοεί το ξύπνημα το σωματικό· ενώ φυσικά εξυπακούεται και το ξύπνημα το πνευματικό. Γι'αυτό λέγει: «Γρηγορεῖτε καί προσεύχεσθε». Γιατί; «Διότι υπάρχει κίνδυνος, τώρα, σε λιγάκι, να μπείτε σε φοβερό πειρασμό για το πρόσωπό μου, όταν θα με δείτε να παραδίδομαι στα χέρια των αμαρτωλών. Συνεπώς γρηγορείτε και προσεύχεσθε, για να μην μπείτε στον πειρασμόν».

Είπαμε ότι εις τον πνευματικόν αυτόν ύπνο μπορεί να πέσει μία ολόκληρη τοπική Εκκλησία. Γι'αυτό ο Κύριος παραγγέλλει εις τον επίσκοπον της Εκκλησίας των Σάρδεων, της Μικράς Ασίας, που είναι γραμμένο στην Αποκάλυψη, είναι μία από τις επτά https://www.impantokratoros.gr/dat/4F1B24B0/image1.jpg-της Αποκαλύψεως, επτά, γιατί φυσικά περισσότερες ήσαν- μια από τις επτά της Αποκαλύψεως Εκκλησίες: «Γίνου γρηγορῶν(:Ξύπνα!). Ἐάν οὔν μή γρηγορήσῃς, ἤξω ἐπί σέ ὡς κλέπτῃς, καί οὐ μή γνώσῃ ποίαν ὥραν ἤξω ἐπί σέ». «Ξύπνα! Γιατί αν δεν ξυπνήσεις, θα έρθω σαν τον κλέφτη, που έρχεται να κλέψει το σπίτι που κοιμάται ο νοικοκύρης. Και δεν θα γνωρίζεις την ώρα που θα έρθω σε σένα. Να σε κρίνω δηλαδή».

Ἡ εὐαγγελική περικοπή τῆς Κυριακῆς ΙΓ Ματθαίου. Παναγιώτης Τρεμπέλας


Η ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΙΓ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ

Κατά Ματθαίον, κεφάλαιο ΚΑ΄, εδάφια 33-46

33 ῎Αλλην παραβολὴν ἀκούσατε. ἄνθρωπός τις ἦν οἰκοδεσπότης, ὅστις ἐφύτευσεν ἀμπελῶνα καὶ φραγμὸν αὐτῷ περιέθηκε καὶ ὤρυξεν ἐν αὐτῷ ληνὸν καὶ ᾠκοδόμησε πύργον, καὶ ἐξέδοτο αὐτὸν γεωργοῖς καὶ ἀπεδήμησεν. 34 Ὅτε δὲ ἤγγισεν ὁ καιρὸς τῶν καρπῶν, ἀπέστειλε τοὺς δούλους αὐτοῦ πρὸς τοὺς γεωργοὺς λαβεῖν τοὺς καρποὺς αὐτοῦ.

35 Καὶ λαβόντες οἱ γεωργοὶ τοὺς δούλους αὐτοῦ ὃν μὲν ἔδειραν, ὃν δὲ ἀπέκτειναν, ὃν δὲ ἐλιθοβόλησαν. 36 Πάλιν ἀπέστειλεν ἄλλους δούλους πλείονας τῶν πρώτων, καὶ ἐποίησαν αὐτοῖς ὡσαύτως. 37 Ὑστερον δὲ ἀπέστειλε πρὸς αὐτοὺς τὸν υἱὸν αὐτοῦ λέγων· ἐντραπήσονται τὸν υἱόν μου. 38 Οἱ δὲ γεωργοὶ ἰδόντες τὸν υἱὸν εἶπον ἐν ἑαυτοῖς· οὗτός ἐστιν ὁ κληρονόμος· δεῦτε ἀποκτείνωμεν αὐτὸν καὶ κατάσχωμεν τὴν κληρονομίαν αὐτοῦ. 39 Καὶ λαβόντες αὐτὸν ἐξέβαλον ἔξω τοῦ ἀμπελῶνος, καὶ ἀπέκτειναν.

40 ῞Οταν οὖν ἔλθῃ ὁ κύριος τοῦ ἀμπελῶνος, τί ποιήσει τοῖς γεωργοῖς ἐκείνοις; 41 Λέγουσιν αὐτῷ· κακοὺς κακῶς ἀπολέσει αὐτούς, καὶ τὸν ἀμπελῶνα ἐκδώσεται ἄλλοις γεωργοῖς, οἵτινες ἀποδώσουσιν αὐτῷ τοὺς καρποὺς ἐν τοῖς καιροῖς αὐτῶν. 42 Λέγει αὐτοῖς ὁ ᾿Ιησοῦς· οὐδέποτε ἀνέγνωτε ἐν ταῖς γραφαῖς, λίθον ὃν ἀπεδοκίμασαν οἱ οἰκοδομοῦντες, οὗτος ἐγενήθη εἰς κεφαλὴν γωνίας· παρὰ Κυρίου ἐγένετο αὕτη, καὶ ἔστι θαυμαστὴ ἐν ὀφθαλμοῖς ἡμῶν; 43 Διὰ τοῦτο λέγω ὑμῖν ὅτι ἀρθήσεται ἀφ᾿ ὑμῶν ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ καὶ δοθήσεται ἔθνει ποιοῦντι τοὺς καρποὺς αὐτῆς· 44 καὶ ὁ πεσὼν ἐπὶ τὸν λίθον τοῦτον συνθλασθήσεται· ἐφ᾿ ὃν δ᾿ ἂν πέσῃ, λικμήσει αὐτόν. 45 Καὶ ἀκούσαντες οἱ ἀρχιερεῖς καὶ οἱ Φαρισαῖοι τὰς παραβολὰς αὐτοῦ ἔγνωσαν ὅτι περὶ αὐτῶν λέγει· 46 καὶ ζητοῦντες αὐτὸν κρατῆσαι ἐφοβήθησαν τοὺς ὄχλους, ἐπειδὴ ὡς προφήτην αὐτὸν εἶχον.

Ερμηνευτική απόδοση από τον μακαριστό Παναγιώτη Τρεμπέλα

33 Άλλη παραβολή ακούστε. Ήταν κάποιος νοικοκύρης (ο Θεός δηλαδή), ο οποίος φύτεψε αμπέλι (δηλαδή το ιουδαϊκό έθνος). Κι έδειξε ιδιαίτερη φροντίδα γι’ αυτό.

Ἡ ἀποστολική περικοπή τῆς Κυριακῆς ΙΓ Ματθαίου. Παναγιώτης Τρεμπέλας


Η ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΙΓ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ

Α΄ προς Κορινθίους, κεφάλαιο ΙΣΤ΄, εδάφια 13-24

13 Γρηγορεῖτε, στήκετε ἐν τῇ πίστει, ἀνδρίζεσθε, κραταιοῦσθε. 14 Πάντα ὑμῶν ἐν ἀγάπῃ γινέσθω. 15 Παρακαλῶ δὲ ὑμᾶς, ἀδελφοί· οἴδατε τὴν οἰκίαν Στεφανᾶ, ὅτι ἐστὶν ἀπαρχὴ τῆς ᾿Αχαΐας καὶ εἰς διακονίαν τοῖς ἁγίοις ἔταξαν ἑαυτούς· 16 ἵνα καὶ ὑμεῖς ὑποτάσσησθε τοῖς τοιούτοις καὶ παντὶ τῷ συνεργοῦντι καὶ κοπιῶντι. 17 Χαίρω δὲ ἐπὶ τῇ παρουσίᾳ Στεφανᾶ καὶ Φουρτουνάτου καὶ ᾿Αχαϊκοῦ, ὅτι τὸ ὑμῶν ὑστέρημα οὗτοι ἀνεπλήρωσαν· 18 ἀνέπαυσαν γὰρ τὸ ἐμὸν πνεῦμα καὶ τὸ ὑμῶν. ᾿Επιγινώσκετε οὖν τοὺς τοιούτους. 19᾿Ασπάζονται ὑμᾶς αἱ ἐκκλησίαι τῆς ᾿Ασίας. Ἀσπάζονται ὑμᾶς ἐν Κυρίῳ πολλὰ ᾿Ακύλας καὶ Πρίσκιλλα σὺν τῇ κατ᾿ οἶκον αὐτῶν ἐκκλησίᾳ. 20 Ἀσπάζονται ὑμᾶς οἱ ἀδελφοὶ πάντες. Ἀσπάσασθε ἀλλήλους ἐν φιλήματι ἁγίῳ. 21 ῾Ο ἀσπασμὸς τῇ ἐμῇ χειρὶ Παύλου. 22 Εἴ τις οὐ φιλεῖ τὸν Κύριον ᾿Ιησοῦν Χριστόν, ἤτω ἀνάθεμα. Μαρὰν ἀθᾶ. 23 ῾Η χάρις τοῦ Κυρίου ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ μεθ᾿ ὑμῶν. 24 Ἡ ἀγάπη μου μετὰ πάντων ὑμῶν ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ· ἀμήν.

Ερμηνευτική απόδοση από τον μακαριστό Παν. Τρεμπέλα

13 Προσέχετε σαν άγρυπνοι φρουροί. Μένετε στερεοί και όρθιοι στην πίστη. Να αγωνίζεστε σαν άνδρες γενναίοι. Πάρτε δύναμη και θάρρος. 14 Όλα όσα κάνετε, ας γίνονται με αγάπη. 15 Σας απευθύνω τώρα και μια άλλη παράκληση, αδελφοί. Γνωρίζετε το σπιτικό του Στεφανά, ότι είναι η οικογένεια που πρώτη στην Αχαΐα πίστεψε στον Χριστό, και αφιέρωσαν τον εαυτό τους στο να υπηρετούν τους Χριστιανούς.

Ἕνας σύγχρονος «Πατροκοσμᾶς» καί λέοντας τῆς Ὀρθοδοξίας...


Ήταν ξημερώματα της 28ης Αυγούστου 2010 όταν ο επί 33 συναπτά έτη Μητροπολίτης Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας Αυγουστίνος Καντιώτης, ένας σύγχρονος «Πατροκοσμάς» και λέοντας της Ορθοδοξίας, έφευγε από τη ζωή σε ηλικία 104 ετών.

3 Σεπτεμβρίου. † ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΓ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ. Ἀνθίμου ἱερομάρτυρος (†302), Θεοκτίστου ὁσίου (†467). Χαρίτωνος μάρτυρος· Πολυδώρου νεομάρτυρος (†1794)· ἀνακομιδὴ λειψάνου τοῦ ἁγ. Νεκταρίου Πενταπόλεως. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Κυρ. ιγ΄ ἐπιστ. (Α´ Κορ. ις´ 13-24).

Α Κορ. 16,13      Γρηγορεῖτε, στήκετε ἐν τῇ πίστει, ἀνδρίζεσθε, κραταιοῦσθε.

Α Κορ. 16,13             Μενετε άγρυπνοι και προσεκτικοί. Σταθήτε στερεοί και ακλόνητοι εις την πίστιν. Δειχθήτε άνδρες γενναίοι· παρέτε δύναμιν και ισχύν.