Σελίδες

Πέμπτη 12 Οκτωβρίου 2023

Οἱ ὠφέλειες τῆς συνεχοῦς εὐχῆς καὶ οἱ προϋποθέσεις της, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

ΚΗΡΥΓΜΑ_545. Οἱ ὠφέλειες τῆς συνεχοῦς εὐχῆς καὶ οἱ προϋποθέσεις της, Ἀββᾶ Ἠσύχιου τοῦ Πρεσβύτερου - Πρὸς τὸν Θεόδουλο, Λόγος περὶ νήψεως καὶ ἀρετῆς χωρισμένος σὲ 203 κεφάλαια (τὰ λεγόμενα ἀντιρρητικὰ καὶ εὐκτικά), Φιλοκαλία τόμος Α' /Κὲφ 196, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορειτου, 11-10-2023 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

 

Εἶναι σωστικὴ ἐνέργεια νὰ φύγεις ἀπὸ μιὰ ὁμήγυρη στὴν ὁποία κατηγοροῦνται/συκοφαντοῦνται ἀδελφοί μας.'Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Εἶναι σωστικὴ ἐνέργεια νὰ φύγεις ἀπὸ μιὰ ὁμήγυρη στὴν ὁποία κατηγοροῦνται/συκοφαντοῦνται ἀδελφοί μας

 

Νὰ ὁμολογοῦμε τὸν Χριστὸ - «Τὰ ὀψώνια τῆς ἁμαρτίας θάνατος» - «Μακάριοί ἐστέ ὅταν ὀνειδίσωσιν ὑμᾶς» Ἀρχ. Σάββας ὁ Ἁγιορείτης

α) Νὰ ὁμολογοῦμε τὸν Χριστὸ κυρίως μὲ τὴν ζωὴ μας β) «Τὰ ὀψώνια τῆς ἁμαρτίας θάνατος» - γ) «Μακάριοί ἐστέ ὅταν ὀνειδίσωσιν ὑμᾶς....»  , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Ἡ εἰρήνη μετά τοῦ Θεοῦ ἀσυγκρίτως προτιμωμένη καί προηγουμένη τῆς εἰρήνης μετά τοῦ κόσμου


Η ειρήνη μετά του Θεού ασυγκρίτως προτιμωμένη και προηγουμένη της ειρήνης μετά του κόσμου

Η υπερεκτιμώμενη και εγωιστικώς και ανθρωποκεντρικώς προτιθέμενη της ειρήνης του Θεού, απροσδιόριστη και «αθεμελίωτη» ειρήνη του κόσμου και η ψευδεπίγραφος ειρήνη της Εκκλησίας μετ΄ αυτού, με τις συνεχείς αναφορές και ποικίλες εκδηλώσεις και δράσεις, για την εδραίωσή της σε όλον τον πλανήτη, ακόμη και από ποιμένες της Εκκλησίας, χωρίς την προϋπόθεση της οριοθέτησης και αναζήτησης αυτής εν Αγίω Πνεύματι, θα παραμένει πάντοτε ένα μάταιο, εύθραυστο και "αχυρόπλαστο" κατασκεύασμα.

Η αληθινή ειρήνη εκπηγάζει ως περίσσευμα της καρδιάς, ως δώρο του Θεού, όταν πάντες ομονοούν "εις τον της ευσεβείας λόγον". Αυτός εξάλλου είναι ο ιερός σκοπός, το ιεραποστολικό καθήκον, το υπό του Αγίου Πνεύματος ανατεθέν εις τους ποιμένες της Εκκλησίας και κατ΄ επέκταση σε κάθε μέλος αυτής.

Γράφει ο Άγιος Χρυσόστομος στην Α' ομιλία της προς Κορινθίους: "Ουδέν όφελος ημίν, κάν προς πάντας ώμεν ειρηνικοί, προς δε τον Θεόν εκπεπολεμωμένοι• ώσπερ ουδέν βλάβος ημίν, κάν παρά πάντων πολεμώμεθα, τω δε Θεώ ειρηνεύομεν. Και πάλιν ουδέν όφελος, κάν παρά πάσιν ευδοκιμώμεν, τω δε Κυρίω προσκρούωμεν• ουδείς κίνδυνος, κάν πάντες ημάς αποστρέφονται και μισώσιν, ο δε Θεός αποδέχηται και φιλή. Η γαρ όντως χάρις, η όντως ειρήνη παρά του Θεού".

Δηλαδή: "Δεν μας προκύπτει καμιά ωφέλεια, αν έχουμε ειρήνη με όλους τους ανθρώπους, αλλά βρισκόμαστε σε πόλεμο με τον Θεό. Όπως δεν μπορεί να μας συμβεί τίποτε κακό, αν μας καταπολεμούν, εμείς όμως έχουμε ειρήνη με τον Θεό. Αλλά πάλι, τίποτε δεν κερδίζουμε, αν τα έχουμε καλά με όλους και ερχόμαστε σε αντίθεση με το θέλημα του Θεού. Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος, ακόμη και αν μας αποστρέφονται όλοι οι άνθρωποι και μας μισούν, αλλά ο Θεός μας έχει στην αγκαλιά του και μας αγαπά. Διότι, η πραγματική χαρά, η πραγματική ειρήνη είναι αυτή που μας χαρίζει ο Θεός".

Ποινικές διώξεις κατά 14 Μητροπολίτων στήν Οὐκρανία


Σύμφωνα με την Υπηρεσία Ασφαλείας της Ουκρανίας (SBU), το 2022-2023, κινήθηκαν 68 ποινικές διαδικασίες κατά κληρικών της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας υπό τη δικαιοδοσία του Μητροπολίτη Ονουφρίου, εκ των οποίων οι 14 ήταν κατά Μητροπολιτών.

Ποινική δίωξη ασκήθηκε εις βάρος 26 κληρικών, ενώ σε 19 τους επιβλήθηκε ποινή.

Να αναφερθεί ότι όλοι διώκονται με την κατηγορία της «εσχάτης προδοσίας», «συνεργασίας» και «βοήθειας στην επιτιθέμενη χώρα».

Το νομικό τμήμα της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας σχολίασε το ανακοινωθέν των Υπηρεσιών Ασφαλείας της Ουκρανίας, επισημαίνοντας τον μεροληπτικό και χειριστικό χαρακτήρα του.

Ειδικότερα, στις περισσότερες ποινικές διαδικασίες δεν υπάρχουν ετυμηγορίες και η ενοχή των «υπόπτων» δεν έχει αποδειχθεί ακόμη και στο δικαστήριο.

Επίσης, το ανακοινωθέν της SBU αναφέρει και τον αριθμό των ποινών που επιβλήθηκαν, χωρίς όμως να αναφέρουν σε ποιον και με ποιες κατηγορίες επιβλήθηκαν.

«Είναι ξεκάθαρο ότι μεταξύ των πολιτών της Ουκρανίας υπάρχουν άτομα που έχουν διαπράξει εγκλήματα κατά της Ουκρανίας...

Ὁ Πύργος τῆς Βαβέλ χτίζεται καί πάλι μέ ρυθμούς “ἀνάπτυξης”


Πρωτ. Στέφανος Στεφόπουλος

Ο Πύργος της Βαβέλ χτίζεται και πάλι με ρυθμούς “ανάπτυξης”

Όλοι γνωρίζουμε από παιδιά την ιστορία του Πύργου της Βαβέλ. Την εποχή που δεν ντρέπονταν οι δάσκαλοι και οι Υπουργοί Παιδείας να διδάσκονται τα θρησκευτικά στα σχολεία μας, μάθαμε πως κάποτε (Γένεση 11, 1-9) οι απόγονοι του Νώε, που μιλούσαν μία γλώσσα, ευρισκόμενοι στην πεδιάδα Σεναάρ θέλησαν να χτίσουν μιά επιβλητική πόλη με νέα υλικά όπως οι πλίνθοι και η πίσσα. Μαζί, για να αφήσουν πίσω τους κάτι πολύ εντυπωσιακό που θα τους χάριζε δόξα και φήμη, σχεδίασαν έναν πύργο που θα ήταν τόσο ψηλός που θα έφτανε στον ουρανό.

Όπως περίπου σήμερα κάνουν κάποιοι άλλοι αλαζόνες “ειδικοί” της ημεδαπής και αλλοδαπής με την απολυτοποίηση της επιστήμης, διά της οποίας νομίζουν πως μπορούν να υποκαταστήσουν ή και να παραστήσουν τον Θεό.

Ενώ, λοιπόν, ο πύργος άρχισε να υψώνεται, ο Κύριος προκάλεσε σύγχυση γλωσσών με αποτέλεσμα ο ένας να μην καταλαβαίνει τον άλλον και να εγκαταλειφθεί τελικά το εγχείρημα και να διασκορπιστούν όλοι στη γη ανάλογα με το ποιά γλώσσα καταλάβαιναν.

Ο πύργος ονομάστηκε Βαβέλ που σημαίνει “σύγχυση”. Το ίδιο συμβαίνει και σ’ εμάς που έχουμε πάθει “βαβέλ” αξιών, ιδανικών, εννοιών, θρησκειών και δεν μπορούμε πια να συνεννοηθούμε μεταξύ μας.

Δεν πρέπει, εδώ, να μας διαφύγει το γεγονός ότι αυτή η σύγχυση προέρχεται από την αλαζονική διάθεση των ανθρώπων να βάζουμε τον δήθεν πανίσχυρο εαυτό μας πάνω από τον Θεό, ειδωλοποιώντας τον διά της ιδίας με

Ἅγιος Ἰσαάκ ὁ Σύρος: Ὅταν μᾶς ἀδικοῦν…


Όταν αδικούμαστε, πώς πρέπει να αντιμετωπίζουμε την αδικία που γίνεται σε βάρος μας; Να διεκδικούμε το δίκαιό μας;

Να παραιτούμαστε από αυτό; Να μιλούμε; Να σιωπούμε; Να κάνουμε κάτι άλλο;

Βεβαίως δεν είναι ίδιες όλες οι περιπτώσεις, ούτε αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο από όλους τους ανθρώπους. Κάποιοι διεκδικούν το δίκαιό τους ακολουθώντας την δικαστική οδό. Κάνουν χρήση ενός νομίμου δικαιώματός τους που δεν τους απαγορεύει ούτε η Πολιτεία ούτε ο νόμος του Θεού να το χρησιμοποιήσουν.

Αλλά και κανείς δεν τους υποχρεώνει να κάνουν χρήση αυτού του δικαιώματος. Αν θέλουν να το χρησιμοποιήσουν, το χρησιμοποιούν. Αν δεν θέλουν, δεν το χρησιμοποιούν. Υπάρχουν περιπτώσεις που η δικαστική οδός είναι μονόδρομος.

Ιδίως όταν αδικούνται η σύζυγος ή ο σύζυγος, τα παιδιά μας, το ποίμνιο της Εκκλησίας, η Πατρίδα μας, οφείλουμε να προστατεύουμε το κύρος και την υπόληψή τους.

Αλλά όταν αδικούμαστε σε προσωπικό επίπεδο, η δικαστική οδός δεν είναι πάντοτε η καλύτερη λύση. Είναι ήττα μας και μόνο το γεγονός ότι φθάνουμε στα δικαστήρια για να επιλύσουμε τις διαφορές μας.

Γιατί δεν προτιμάτε να είστε αδικημένοι; Γιατί δεν προτιμάτε να ζημιώνεστε; ρωτάει ο Απόστολος Παύλος τους Κορινθίους (Α΄ Κορ. ς΄ 7 -8).

12 Ὀκτωβρίου. Πρόβου, Ταράχου καὶ Ἀνδρονίκου μαρτύρων (†850). Δομνίνης μάρτυρος, Συμεὼν τοῦ νέου θεολόγου (†1022), σύναξις πάντων τῶν ἐν Ἀθήναις ἁγίων. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Πέμ. ιθ´ ἑβδ. ἐπιστ. (Φιλιπ. α´ 20-27).

Φιλιπ. 1,20         κατὰ τὴν ἀποκαραδοκίαν καὶ ἐλπίδα μου ὅτι ἐν οὐδενὶ αἰσχυνθήσομαι, ἀλλ᾿ ἐν πάσῃ παῤῥησίᾳ, ὡς πάντοτε, καὶ νῦν μεγαλυνθήσεται Χριστὸς ἐν τῷ σώματί μου εἴτε διὰ ζωῆς εἴτε διὰ θανάτου.

Φιλιπ. 1,20               Η πρόοδός μου δε αυτή και η αιωνία σωτηρία μου είναι σύμφωνος προς την σφοδράν και φλογεράν προσδοκίαν, την προσμονήν και ελπίδα μου, ότι εις τίποτε δεν θα εντροπιασθώ, αλλά, όπως πάντοτε, έτσι και τώρα, με κάθε παρρησίαν και αφοβίαν θα δοξασθή ο Χριστός δια του φυλακισμένου και θλιβομένου αυτού σώματός μου είτε ζήσω είτε θανατωθώ.

Ποῖοι ἀντιμάχονται τὸν Χριστόν;


Ὁ γνωστός ὁμολογητὴς θεολόγος κ. Β. Χαραλάμπους δημοσίευσε βαρυσήμαντο ἄρθρο, μὲ τὸ ὁποῖο ἀποκαλύπτει πὼς ὅσοι ἀπὸ τοὺς «δικούς» μας θιασῶτες τοῦ Οἰκουμενισμοῦ «βλέπουν» καὶ ἄλλες «ὁδοὺς σωτηρίας», ἐκτὸς τῆς Ἐκκλησίας, ἀντιμάχονται εὐθέως τὸν Χριστό. Τόνισε: «Δυστυχῶς ὑπάρχουν Ἱεράρχες τῆς Ἐκκλησίας μας ποὺ ἀνθρωπάρεσκα ὑποδεικνύουν τὸ Ἰσλὰμ ὡς ἄλλη ὁδὸ σωτηρίας.
Ὑπάρχουν ἀρκετοὶ τρόποι νὰ ἐπιδείξουν οἱ Ἱεράρχες αὐτοὶ τὴν ἀγάπη τους πρὸς τοὺς μωαμεθανοὺς συνανθρώπους μας, χωρὶς νὰ ὑποπίπτουν σὲ τέτοια βλάσφημα ἀτοπήματα. Ἄλλο εἶναι ἡ συνύπαρξη ἀνθρώπων κι ἄλλο ἡ συνύπαρξη θρησκειῶν. “Οὐκ ἔστι ἐν ἄλλῳ οὐδενὶ ἡ σωτηρία” (Πράξ. 4,12), ἀναφέρουν οἱ Πράξεις τῶν Ἀποστόλων. Πῶς λοιπὸν ὁ ἀνθρωπάρεσκος συγκρητισμὸς ἀνακαλύπτει καὶ στὴ μωαμεθανικὴ πλάνη σωτηρία. Ἐὰν αὐτὸ τὸ μήνυμα δίνουν στοὺς συνανθρώπους μας αὐτούς, πῶς θὰ ἔλθουν “εἰς ἐπίγνωσιν ἀληθείας”; Ἰσχυρίζονται οἱ Ἱεράρχες αὐτοὶ μὲ τὸν τρόπο τους, ὅτι ὑπάρχει καὶ “ἐν ἄλλῳ ἡ σωτηρία”; Πάντως μιλώντας κάποτε μὲ μετανάστες μωαμεθανοὺς στὸ θρήσκευμα, διαπίστωσα νὰ λένε διαφοροτρόπως ὅτι ἡ σωτηρία εἶναι σὲ κάθε θρησκεία. Δὲν γίνεται ἀντιληπτὸ ὅτι τὸ ἀνθρωπάρεσκο τοῦτο ἀτόπημα, ἔχει καὶ ὡς συνέπεια τὴν παραμονὴ τῶν συνανθρώπων μας αὐτῶν σὲ μία πλάνη ποὺ βλάσφημα προτρέπει “μὴ λέτε Τριάδα”; Εἶναι ἀγάπη πρὸς τοὺς συνανθρώπους μας αὐτούς, οἱ ὁποῖοι ἀντιμάχονται τὴ Θεότητα τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, εἰρωνεύονται στὸ κοράνι ὅτι δῆθεν μᾶς φάνηκε ἡ Σταύρωσή Του καὶ παρεπόμενα ἡ Ἀνάστασή Του; Εἶναι δυνατὸ νὰ πιστεύουν οἱ Ἱεράρχες αὐτοί, ὅτι εὐαρεστοῦν κιόλας τὸν Κύριο μὲ τὴ στάση τους αὐτή; Ἄπαγε τῆς βλασφημίας!» (Ἱστ. Ἀκτῖνες)! Συμφωνοῦμε!

Τὰ ὀλέθρια ἀποτελέσματα τῶν κακοδόξων ἁβροτήτων

Σέ συνέχεια τοῦ προηγουμένου σχολίου μας, ὁ κ. Β. Χαραλάμπους σημείωσε: «Δυσ­τυχῶς τὸ ἀπυρόβλητο τέτοιων βλάσφημων ἀναφορῶν, κάνει νὰ φαίνονται οἱ θεολογικὲς ἐνστάσεις γιὰ τὰ βλάσφημα τοῦ­τα ἀτοπήματα, ὡς δῆθεν ἀποτέλεσμα ἀκρότητας, καθότι καὶ οἱ κόλακες πληθαίνουν καὶ οἱ ἀλλόκοτες σκοπιμότητες.

Ἐγκρίθηκε ἡ διακήρυξη γιά μιά παγκόσμια ἀρχή γιά τίς πανδημίες – Ὁποιαδήποτε κριτική θά ἀπαγορεύεται.


Ο πρόεδρος της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών (UNGA) ενέκρινε την μη δεσμευτική, ακόμα, διακήρυξη του ΟΗΕ για την Πρόληψη, την Ετοιμότητα και την Αντιμετώπιση της Πανδημίας (PPPR), χωρίς πλήρη ψηφοφορία στην συνέλευση και παρά τις αντιρρήσεις 11 εθνών, μεταξύ των οποίων και η Ρωσία, σύμφωνα με το el.gr.

Η διακήρυξη αποτελεί ορόσημο στο βαθμό που σηματοδοτεί την αναγνώριση από τους αρχηγούς κρατών του κόσμου ότι οι απειλές πανδημίας είναι υπαρξιακές απειλές, πολύ περισσότερο από απλές καταστάσεις έκτακτης ανάγκης για την υγεία, δήλωσε η Carolyn Reynolds, συνιδρυτής του Pandemic Action Network, το οποίο έχει πιέσει για μια ευρύτερη προσέγγιση για την ετοιμότητα και την αντιμετώπιση της πανδημίας από την έναρξη της πανδημίας COVID:

«Η πρόληψη, η ετοιμότητα και η αντιμετώπιση της πανδημίας είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα εθνικό ζήτημα υγείας. είναι ζήτημα εθνικής και παγκόσμιας ασφάλειας και οικονομίας. Όπως η κλιματική αλλαγή, οι πανδημίες αποτελούν παγκόσμιο συστημικό κίνδυνο και υπαρξιακή απειλή για την ανθρωπότητα και πρέπει να τις αντιμετωπίζουμε ως τέτοιες».

Στην ουσία η διακήρυξη επιδιώκει να δημιουργήσει μια παγκόσμια αρχή για την πανδημία με την δύναμη να επιβάλλει lockdown, καθολικό εμβολιασμό και λογοκρισία της λεγόμενης «παραπληροφόρησης». Ποιος έχει παραπληροφορήσει το κοινό για την δήθεν πανδημία από την αρχή της έως σήμερα;

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΓΙΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΠΡΟΒΟΥ, ΤΑΡΑΧΟΥ, ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΥ, 12-10-2023

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΓΙΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΠΡΟΒΟΥ, ΤΑΡΑΧΟΥ, ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΥ, 12-10-2023
https://www.youtube.com/live/V3WkAM_6ER8?si=cXgQguf8zGEWcG6u

Συλλείτουργο μέ τόν Γέροντα Ἐφραίμ τῆς Ἀριζόνας


Η φωτογραφία ανακτήθηκε από το βιβλίο του παπα Στέφανου Αναγνωστόπουλου
" Ο γέροντας μου Εφραίμ "

https://proskynitis.blogspot.com/2023/09/blog-post_883.html